Jag ändrade till 300 timmar nu. tack för hjälpen
Sanyo PLV-Z700
(Projektorer)
|
5
|
(62)
|
Inga priser |
Projektor med hög max zoom (2 inlägg)
|
13 år sedan |
Kan inte välja proj, BLIR GALEN! (92 inlägg)
|
15 år sedan |
Första projektorn (hjääälp) (2 inlägg)
|
16 år sedan |
Är sanyo plv-z700 ett prisvärt och bra val? (13 inlägg)
|
16 år sedan |
Optoma HD70 R.I.P ny 1080p ? (2 inlägg)
|
16 år sedan |
Vit full-hd proj (26 inlägg)
|
16 år sedan |
PC-Projektor, Bilden hoppar (3 inlägg)
|
16 år sedan |
Projektor och duk för max 16 000 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
placering och bildstorlek för bäst resultat (29 inlägg)
|
17 år sedan |
Pt-Ax200 eller Sanyo PLV-Z700? (41 inlägg)
|
17 år sedan |
Panasonic PT-AE3000 istället för Sany PLV-700 värt? (13 inlägg)
|
17 år sedan |
Sanyo PLV-Z700 vs Epson EMP-TW980 (27 inlägg)
|
17 år sedan |
Sanyo PLV-Z700 (46 inlägg)
|
17 år sedan |
Sanyo PLV-Z700 (2 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 20 September 2009 - 21:48
Jag ändrade till 300 timmar nu. tack för hjälpen
Postad 21 September 2009 - 18:23
Tittade på avsnitt 2 av True Blood igår och tyckte att det var väldigt mörkt och inte så jättebra bild trots att det var i HD-kvalitet. Testade att öka ljuset men det hjälpte ju inte.
Precis i slutet av avsnittet så visas en väldigt ljus och vit bild.
När då sedan avsnitt 3 börjar får jag kanonbild och man kan ju faktiskt se allt man ska se.
Möjligtvis lite för ljust men det gick att få till om jag sänkte ljuset.
Stoppar jag istället efter avsnitt 2 och startar avsnitt 3 manuellt så blir det den väldigt mörka och sämre bildkvaliteten.
Jag testade igår natt lite snabbt att ändra till Fast på iris mode men det hjälpte konstigt nog inte.
Blev ingen skillnad.
Måste testa ikväll igen. Verkar ju konstigt om det inte går att få till.
Har nu testat en del och tyvärr kan jag inte få till bilden som den blir efter att ha haft en ljus och vit bild först.
Bilden blir tyvärr väldigt mörk och alla detaljer försvinner. Det mesta blir svart.
Att höja ljuset hjälper inte.
Efter att ha spelet slutet på avsnitt 2 av True Blood får jag en riktigt bra bild i början på avsnitt 3 där man ser allt.
Behöver endast sänka ljuset en del så ser det riktigt bra ut men som sagt går det inte att få till denna bild utan att ha spelat upp en nästan helvit bild först.
Auto-iris verkar ju inte gå att avaktivera. :-(
Redigerat av Depeche, 21 September 2009 - 18:23.
Postad 21 September 2009 - 20:28
Det är grymt stor skillnad, och jag tror att det kan hjälpa dig.
Postad 21 September 2009 - 22:19
Auto-iris verkar ju inte gå att avaktivera. :-(
Jojomensan
Image adj / Advanced menu / Iris Mode.
Sätt Fixed, och dra ner Iris range till något lämpligt... -20 eller lägre t.ex.
Postad 21 September 2009 - 23:31
Jo det vet jag.Jojomensan
Image adj / Advanced menu / Iris Mode.
Sätt Fixed, och dra ner Iris range till något lämpligt... -20 eller lägre t.ex.
Har testat det men den verkar ju trots detta vara igång på något sätt eftersom bilden blir påverkad
av att man har spelat upp en ljus bild.
Nu har jag faktiskt testat lite mer och har fått till typ samma bildkvalite genom lite ändringar i Tvixen
och att man ibland ändrar HDMI-inställningen till "Förbättrad".
Har dessutom inte ändrat Iris mode till fixed för den gjorde ju ingen skillnad som sagt.
Postad 22 September 2009 - 13:25
Postad 22 September 2009 - 14:16
Jag har bara kört lite NHL09 på XBOX360 hittills men det fungerar utan problem i alla fall.Hur är z700 att spela på? Exempelvis från en ps3:a. Det jag är ute efter är om det är mycket fördröjning i projektorns bildbehandling som gör att timingen blir helt fel. Är det någon som har någon erfarenhet av detta?
Postad 22 September 2009 - 15:26
Jag har bara kört lite NHL09 på XBOX360 hittills men det fungerar utan problem i alla fall.
Låter ju bra, googlade lite på det hela också och vad jag kan se så verkar z700 vara en av de bättre projektorerna i detta avseende
Postad 22 September 2009 - 18:56
Spelat både Cod 4, Race Driver: Grid, Crysis och Oblivion, och det kan inte bli bättre, att sjunka ner i soffan med tangentbordet i knät och bara köra lite demolition derby på GRID.
Postad 22 September 2009 - 20:49
Jo det vet jag.
Har testat det men den verkar ju trots detta vara igång på något sätt eftersom bilden blir påverkad
av att man har spelat upp en ljus bild.
Nu har jag faktiskt testat lite mer och har fått till typ samma bildkvalite genom lite ändringar i Tvixen
och att man ibland ändrar HDMI-inställningen till "Förbättrad".
Har dessutom inte ändrat Iris mode till fixed för den gjorde ju ingen skillnad som sagt.
Förstod inte riktigt av ovan om du har löst problemet genom inställningar i tvixen eller inte. Men det känns som att antingen är det videokällan som lägger till effekten eller att projektorn är trasig. Själv satte jag iris i fast läge och slapp detta problem som jag också hade OOTB. HDMI-inställningen ska man ju inte behöva ställa om per film utan max en gång per källa. Provat med någon annan källa ifall problemet inte är löst?
Postad 22 September 2009 - 23:42
Jag fick till detaljerna i bilden genom att ändra inställningar i Tvixen och att ställa om HDMI i projektorn till "Förbättrad". Nu får jag det alltså varje gång jag startar det avsnittet av True Blood och inte enbart efter att jag kört avsnitt 2 före och låter avsnitt 3 starta automatiskt efter.Förstod inte riktigt av ovan om du har löst problemet genom inställningar i tvixen eller inte. Men det känns som att antingen är det videokällan som lägger till effekten eller att projektorn är trasig. Själv satte jag iris i fast läge och slapp detta problem som jag också hade OOTB. HDMI-inställningen ska man ju inte behöva ställa om per film utan max en gång per källa. Provat med någon annan källa ifall problemet inte är löst?
Men det krävs att jag som sagt ställer om HDMI till "Förbättrad" i projektorn annars går det inte att få till bilden.
Den är dock bättre även utan HDMI "Förbättrad".
Iris kör jag fortfarande på Läge 1...behöver alltså inte sätta iris i fast läge.
Tyvärr förstör HDMI "Förbättrad" ibland bilden så jag får ändra till "Normal" i vissa lägen.
Har nu också ikväll kommit fram till att det faktiskt var en inställning i Tvixen som gjorde att bilden i avsnitt 3 ändrades om jag spelade upp den ljusa bilden i slutet på avsnitt 2 före.
Konstigt nog var det i Tvixen inställningen som heter Autoswitch och NTSC/PAL/1080p24Hz.
Har ställt om Autoswitch till NTSC/PAL och nu är inte bilden lika extremt mörk och detaljlös som förut.
Skönt att veta att det inte var projektorns iris som gjorde detta.
Misstänkte ju att det var projektorn eftersom detta inte hände på min plasma-TV.
Postad 23 September 2009 - 11:24
Har spelat som tusan på min, från PC dock, och det funkar suveränt.
Spelat både Cod 4, Race Driver: Grid, Crysis och Oblivion, och det kan inte bli bättre, att sjunka ner i soffan med tangentbordet i knät och bara köra lite demolition derby på GRID.
Sweet! Tack för svaret, även om jag mest kommer att ha den till blu-ray så kommer det oundvikligen att bli en del spelande också och det är då viktigt för mig att det inte laggar.
Blir nog till att lägga en beställning på den snart
EDIT:
Nu är den beställd, bör få den lagom till helgen
Redigerat av Unregistered72aefc0b, 24 September 2009 - 11:30.
Postad 27 September 2009 - 14:33
Alla bilder är tagna med en budgetkamera, så ha överseende med detta.
Annars vill jag gärna höra vad ni andra biofantaster har att säga om hur jag lyckats.
Fler bilder planeras då jag tänkte ta med lite mer hårdvara.
Redigerat av CalleJohansson92, 27 September 2009 - 14:33.
Postad 28 September 2009 - 22:43
Min fråga är då: I förhållande till vad?
Om jag har projektorn stående på 1 m höjd på ett bord (ej uppochner). På vilken höjd kommer bilden då att bli projicerad på väggen vid 0% lens shift? Kommer undre delen av bilden vara på 1 m höjd över golvet då?
Tacksam för svar då jag sitter å skissar på hur den kan placeras.
Postad 28 September 2009 - 23:19
Skulle gissa på att 0% är då man har bilden rakt fram från objektivet, 50% är att bilden börjar eller slutar ungefär precis i objektivets center. I höjdled är 0% center, 100% så är hela bilden en bit utanför objektivets center.I informationen för projektor står det om dess generösa lens shift på 100% vertikalt och 50% horisontellt.
Om jag har projektorn stående på 1 m höjd på ett bord (ej uppochner). På vilken höjd kommer bilden då att bli projicerad på väggen vid 0% lens shift? Kommer undre delen av bilden vara på 1 m höjd över golvet då?
Finns en illustration i mitten på denna sida ("wide-area lens shifting"):
http://www.sanyo-lcd...vz700/z700.html
Redigerat av Bush, 28 September 2009 - 23:22.
Postad 28 September 2009 - 23:46
I informationen för projektor står det om dess generösa lens shift på 100% vertikalt och 50% horisontellt.
Det är som Bush säger. Procenten är alltså i förhållande till bildens projicerade storlek, vilket betyder att den absoluta sträckan som bilden kan flyttas över projektionsytan beror på hur stor bild du projicerar. Vilket i sin tur beror på hur långt från duken du har projektorn samt hur mycket zoom du använder. Vid 0% lens shift som du frågar kommer alltså alltid bildens centrum att hamna rakt framför linsen (såvida det inte finns en statisk "offset" vilket Z700 inte har).
Utgå alltså ifrån hur stor bild du vill ha och räkna sen. Ett vanlig dilemma är väl att man vill placera projektorn så högt upp som möjligt i taket och vill ha tillräcklig Vertikala lens shifte för att vinkla ner bilden så mycket som man önskar. På projjar med mindre lens shift range än z700 kan man då behöva ett längre takstativ och eventuellt placera projektorn i huvudhöjd eller lägre. På www.projectorcentral.com kan du hitta en calculator för att se hur stor bild du kan få från olika avstånd med olika projjar.
Postad 02 October 2009 - 09:40
Detta är väl förmodligen det som kallas att panelerna är "mis-aligned". Har någon annan samma problem på sin z700? Kan man justera detta i någon meny/serviemeny? Ska man skicka tillbaka projektorn och begära att få den reparerad?
EDIT:
Jag hade inte projektorn monterad rakt bakom duken utan ganska mycket åt sidan och sköt sedan in bilden mha lens-shiften. Denna lens-shift var en starkt bidragande orsak till problemen. Nu har jag flyttat projektorn till en bättre plats och kör nästan inte med någon lens shift alls länge och bilden blev mycket bättre. Man kan fortfarande se att det "läcker" lite färg i kanterna på tex vit text men detta ser jag numera bara om jag tittar på < 3dm avstånd (90" duk). Så nu känns det inte som ett problem längre och jag tänker inte strula med att få den utbytt.
Redigerat av Unregistered72aefc0b, 04 October 2009 - 15:51.
Postad 04 October 2009 - 20:27
Jag har nu haft min z700 i en vecka och efter att det mesta av WOW känslan lagt sig (har aldrig haft projektor förut) så har jag börjat notera att det finns missfärgningar i kanterna där det är stor kontrastskillnad. Tydligast ses detta med exempelvis vit text på svart bakgrund. Det är en linje med rött/grönt/blått/gult beroende på om det är höger/vänster/uppe/nere man tittar (minns inte exakt vilken sida som har vilken färg).
Detta är väl förmodligen det som kallas att panelerna är "mis-aligned". Har någon annan samma problem på sin z700? Kan man justera detta i någon meny/serviemeny? Ska man skicka tillbaka projektorn och begära att få den reparerad?
EDIT:
Jag hade inte projektorn monterad rakt bakom duken utan ganska mycket åt sidan och sköt sedan in bilden mha lens-shiften. Denna lens-shift var en starkt bidragande orsak till problemen. Nu har jag flyttat projektorn till en bättre plats och kör nästan inte med någon lens shift alls länge och bilden blev mycket bättre. Man kan fortfarande se att det "läcker" lite färg i kanterna på tex vit text men detta ser jag numera bara om jag tittar på < 3dm avstånd (90" duk). Så nu känns det inte som ett problem längre och jag tänker inte strula med att få den utbytt.
Blev nyfiken så jag testade nyss med max horisontell LS och alignment ändrade sig ingenting. Men jag kan se en viss konstant grå skugga i pixeln närmast till höger om skarpa kanter.
Postad 06 October 2009 - 22:22
Vill hellst inte köpa grisen i säcken ^^
Redigerat av ryssen88, 06 October 2009 - 22:23.
Postad 07 October 2009 - 07:53
Postad 07 October 2009 - 08:20
Klart sämre än vissa 720p-projjar, klart bättre än vissa andra 720p projjar. Samt ett antal "ungefär lika bra/dåligt".Hur är bilden på denna med DVD, sämre, bättre eller same som en 720p proje?
Helt omöjligt att svara på din fråga mao.
Postad 07 October 2009 - 09:10
Någon som har erfarenhet av Z5 kontra Z700 på DVD?
Postad 13 October 2009 - 08:31
Klart bättre i det avseendet att man inte ser några synliga pixlar eller själva rutmönster som man lätt kan se på de flesta 720p LCD-projektorer.Klart sämre än vissa 720p-projjar, klart bättre än vissa andra 720p projjar. Samt ett antal "ungefär lika bra/dåligt".
Helt omöjligt att svara på din fråga mao.
Postad 15 October 2009 - 08:24
Redigerat av JamJam, 15 October 2009 - 08:24.
Postad 18 October 2009 - 14:39
nackdelen blir väll den att man kommer behöva en extrem lång HDMI Kabel...
Blir det någon skillnad på bildens kvalité beroende på Projektorns avstånd till duken?
tänkte sätta duken så den går över min gamla 37" lcd. (som har en skräp bild idag, färgerna är helt skumma, läggs i lager så man ser våger där färgtonerna går över osv.
Finns det något speciellt man borde tänka på ifall man ska skaffa en projektor?
Postad 19 October 2009 - 17:45
Jag kör själv denna projje med 10+2 (skarvad) meters hdmi och det har jag inga som helst problem med. Upplevde ingen som helst skillnad med en mer normal längd på hdmi heller, har faktiskt testat det med.nackdelen blir väll den att man kommer behöva en extrem lång HDMI Kabel...
Blir det någon skillnad på bildens kvalité beroende på Projektorns avstånd till duken?
Postad 20 October 2009 - 04:26
använder tv ganska mycket för film / Spel. så hade varit riktigt nice att uppleva detta på typ 100"
Postad 20 October 2009 - 18:17
Hur mycket hade du tänkt använda projektorn?riktigt sugen på en sådanhära. får se vad jag köper då jag har råd, ifall det blir en 50" plasma eller en sådanhär Projektor.
använder tv ganska mycket för film / Spel. så hade varit riktigt nice att uppleva detta på typ 100"
Projektorer är nämligen "förbrukningsvaror" och håller inte så många timmar i jämförelse med en TV. Man ska inte köra projektorn mer än ca 6 timmar på dag och om man kör den 6 timmar per dag i sträck kommer den inte hålla speciellt länge (jag skulle nog säga att du får räkna med mindre än 2 år om du kör den på det viset). I och för sig så är det 3 års garanti på projektorn så då borde man kanske få den fixad om LCD panelerna börjar bli dåliga/pajar. Men sen har du lampan som måste bytas efter ett antal timmar, 2-3000 är satt som livslängd men det finns inga garantier för att den ska hålla så länge.
En projektor är alltså inget man brukar byta ut sin TV till. Det är mer som ett komplement till TVn och brukar ofta vara dedikerad för filmer osv och inte för slötittande på TV eller spel. Men det beror ju också på vilken ekonomi man har och hur man vill slösa på detta. Projektorn kräver även att det är någorlunda mörkt i rummet.
Postad 21 October 2009 - 15:33
Vet inte ens om det finns. Men varför skulle man röra keystone när det finns lensshift?Hur justerar man keystone på denna proj?
Postad 22 October 2009 - 16:52
Hur mycket hade du tänkt använda projektorn?
Projektorer är nämligen "förbrukningsvaror" och håller inte så många timmar i jämförelse med en TV. Man ska inte köra projektorn mer än ca 6 timmar på dag och om man kör den 6 timmar per dag i sträck kommer den inte hålla speciellt länge (jag skulle nog säga att du får räkna med mindre än 2 år om du kör den på det viset). I och för sig så är det 3 års garanti på projektorn så då borde man kanske få den fixad om LCD panelerna börjar bli dåliga/pajar. Men sen har du lampan som måste bytas efter ett antal timmar, 2-3000 är satt som livslängd men det finns inga garantier för att den ska hålla så länge.
En projektor är alltså inget man brukar byta ut sin TV till. Det är mer som ett komplement till TVn och brukar ofta vara dedikerad för filmer osv och inte för slötittande på TV eller spel. Men det beror ju också på vilken ekonomi man har och hur man vill slösa på detta. Projektorn kräver även att det är någorlunda mörkt i rummet.
svårt att säga hur mycket jag kommer använda, kommer nog variera mycket, men 6 timmar på en dag kan jag nog komma upp i vissa dagar då man spelar mycket å så.
däremot finns det dagar då jag inte använder Tvn alls.
Postad 22 October 2009 - 18:03
Är det bara vissa dagar som du kommer upp till runt 6 timmar så går det nog bra.svårt att säga hur mycket jag kommer använda, kommer nog variera mycket, men 6 timmar på en dag kan jag nog komma upp i vissa dagar då man spelar mycket å så.
däremot finns det dagar då jag inte använder Tvn alls.
Men om du använder projektorn 6 timmar per dag i två år så är du uppe i ca 4400 timmar, då har du behövt byta lampan(3000+ kr) långt innan dess, men även LCD-panelerna kan ha blivit sämre.
Och som jag sa tidigare så är en projektor inget man brukar ersätta sin TV med då den är otroligt mycket dyrare i drift och även bökigare att använda(t.ex. mörkläggning, start/avstängning tid).
Postad 23 October 2009 - 21:47
Tappar ni all detalj utan möjlighet att ställa om så att den återkommer?
Har bara tänkt att det varit "lite för svart" innan, men efter jämförelse med lcd så ser man en hel värld i mörkret där z700an bara visar svart!
Postad 23 October 2009 - 23:35
Hur fungerar era z700 i mycket mörka scener?
Tappar ni all detalj utan möjlighet att ställa om så att den återkommer?
Har bara tänkt att det varit "lite för svart" innan, men efter jämförelse med lcd så ser man en hel värld i mörkret där z700an bara visar svart!
Nej den fixar skuggdetaljerna fint. Jag hade kalibrerat både tvn och projektorn om jag var du. Om inte ljuset räcker för att få mer detaljer kanske det kan vara dynamisk kontrast eller autoirisen som spökar? Sen ska man ju inte kunna se för mycket detaljer i en mycket mörk scen heller - hela meningen med såna brukar ju vara att dölja detaljer.
Postad 24 October 2009 - 10:34
Postad 24 October 2009 - 10:52
Nån hade lyckats pilla fron enhanced till normal på settings, hade missat detta totalt
Nu ser det normalt ut igen. Tyckte det vore lite illa om man skulle få nöja sig med föregående detaljer iom att det "verkade" bättre förut !
Redigerat av Unregistered7790dfc3, 24 October 2009 - 12:27.
Postad 24 October 2009 - 18:17
Postad 25 October 2009 - 00:35
blir det någon skillnad på bilden (förutom storleken) ifall man har 100" eller 300" ?
Jo, du behöver ju mycket mer ljustryck från projektorn för att ljuset ska räcka till att lysa upp en sån jätteduk.
Och att fotografera av filmdukar är mest meningslöst, både eftersom kameror generellt är värdelösa på att fotografera korrekt i mörklagd miljö och att det inte heller säger något om hur bildens rörelse upplevs.
Postad 27 October 2009 - 13:24
Jo, du behöver ju mycket mer ljustryck från projektorn för att ljuset ska räcka till att lysa upp en sån jätteduk.
Och att fotografera av filmdukar är mest meningslöst, både eftersom kameror generellt är värdelösa på att fotografera korrekt i mörklagd miljö och att det inte heller säger något om hur bildens rörelse upplevs.
ok, kommer ändå inte ha plats å framförallt inte ha råd med en sådan stor duk =) då jag köper projektor kommer det förmodligen bli mällan 106 - 135"
Postad 09 November 2009 - 10:36
En fråga
Jag förstår inte konfigurationsparametern "antal punkter" Vad betyder den och vad ska den ha för värde?
Just nu har jag bara en PC som är inkopplad via VGA 1920/1080 60Hz
Behöver en ny projektor "köras in"?
Hörde en kille som sa att en LCD projektor går ner i ljusstyrka med tiden och även om man sedan byter lampa så blir den aldrig lika ljusstark som den var ursprungligen. Detta problem finns inte på DLP-projjar. Ligger det nåt i detta eller är det bara en skröna?
Annars blev första filmen igår en toppen-upplevelse!
mvh
Per
Postad 09 November 2009 - 19:22
Tänkte måla direkt på min vita vägg och sedan sätta en ram runt bildytan ist'llet för MDF-konstruktion eller dyr duk.
Vilken färg rekommenderas för denna proj?
Lutar åt S1500-N glans 4
Biorummet är i källaren och jag kan mörklägga totalt
mvh
Postad 11 November 2009 - 19:12
Jag har letat igenom på nätet och manualen men kan inte hitta något..
Postad 11 November 2009 - 20:22
Jag har ett problem.. Får inte rätt på bilden. Den är bred nertill men den kortas in upp till om ni förstår vad jag menar..
Jag har letat igenom på nätet och manualen men kan inte hitta något..
Projektorn lutar nedåt, rätta upp den.
edit; Kan ju vara duken som inte hänger rakt ner också.
Redigerat av dnlar, 11 November 2009 - 20:24.
Postad 11 November 2009 - 22:03
En fråga till
Tänkte måla direkt på min vita vägg och sedan sätta en ram runt bildytan ist'llet för MDF-konstruktion eller dyr duk.
Vilken färg rekommenderas för denna proj?
Lutar åt S1500-N glans 4
Biorummet är i källaren och jag kan mörklägga totalt
mvh
Postad 12 November 2009 - 11:03
Var på Bauhaus och köpte S1500-N glans 7 och nu dragit på 2 lager. 3:e lagret ska på imorgon. Blev i alla fall mycket bättre än med min helvita vägg. Härligt med 124"
drygt 300 spänn, inte så farligt. Sen ska en svart ram läggas på så blir det riktigt nice.
Sjysst. Ett tips är att lägga svart sammet (eller billigare liknande tyg) på ramen istället för att måla den. Dödar mer ljus.
Postad 01 December 2009 - 22:12
Detta märks inte direkt på film utom i scener med mycket himmel i.Så jag testade med min DVE-skiva.
Då märkte jag att på en testbild med vitt över hela filmduken,så är nästan halva högra delen av bilden lite mörkare,samt går i färgen röd/rosa.Har även en ytterst liten del även i vänstra nedre hörnet.
Vad kan det vara?.
Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 01 December 2009 - 22:13.
Postad 02 December 2009 - 20:03
Någon som har problem med lite mörkare partier i bilden som går lite åt det röd/rosa hållet i färg.
Detta märks inte direkt på film utom i scener med mycket himmel i.Så jag testade med min DVE-skiva.
Då märkte jag att på en testbild med vitt över hela filmduken,så är nästan halva högra delen av bilden lite mörkare,samt går i färgen röd/rosa.Har även en ytterst liten del även i vänstra nedre hörnet.
Vad kan det vara?.
Det var inget fel,det var jag som var lite petig
En eloge till killarna på Sony service för bra och snabb service.lämnade den igår och kunde hämta den idag
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Projektor med hög max zoom
16 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?