Sagem DTR 94250 HD
834 svar till detta ämne
Postad 17 February 2009 - 09:57
Unregistered6b959977
-
Unregistered6b959977
-
Användare
-
-
241 inlägg
herrelol vikken kundtjänst ... ringde igen, fick först svar att den inte fanns kvar överhuvudtaget ... fick dröja kvar typ 2min sen va det inga problem alls, 995kr 24mån förläng mix precis som enligt deras web, känns stabilt undra vad jag får ...
Ringde idag, fick min för 995:- förlängde 24mån utan problem.
Postad 17 February 2009 - 10:19
Unregisteredfd0a25da
-
Unregisteredfd0a25da
-
Användare
-
-
217 inlägg
Jag vill påtala att boxens digitala Toslink-utgång är av koaxial typ, inte optisk.
Postad 17 February 2009 - 11:16
gudas
-
gudas
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Känd bugg. Om du har en timeshift i gång på samma kanal som timerinspelningen börjar spela in avslutas din timeshift och helt plötsligt sitter du och kollar live.
Ok, skönt då kanske de kan fixa det vid nästa uppdatering!
Postad 17 February 2009 - 15:54
Unregistereda0b4a395
-
Unregistereda0b4a395
-
Användare
-
-
130 inlägg
http://www.blocket.s...6068.htm?ca=4_sKan tänka mig lite prisjaktrabatt om nån är sugen  /J
Postad 17 February 2009 - 17:18
dekagon
-
dekagon
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
http://www.blocket.s...6068.htm?ca=4_s
Kan tänka mig lite prisjaktrabatt om nån är sugen 
/J
Är den köpt på Expert eller varför listar du det dyraste priset på prisjakt?
Postad 18 February 2009 - 10:22
Per S
-
Per S
-
Forumräv
-
-
560 inlägg
Jag behöver ett råd från någon med höga krav på bildkvalitet
Jag behöver en digitalbox med hdmi som ger en riktigt bra bild (till en sony wv-60 projektor).
Använder idag en dilog 550 med komponent ut. Hyfsad bild. Det stora lyftet kom framförallt när jag dumpade scarten och istället kopplade komponent.
Nu har jag aldrig testat med hdmi in från en digitalbox till sony wv-60. Men det ger ett jättelyft med hdmi-dvd jämfört med komponent-dvd.
Frågorna är:
-M3 sågade sagem bildmässigt. Men har någon av er med projektor jämfört sagem med någon annan box typ lyngbox, ipbox 9000hd ?? (M3 verkade testa på en liten plattv. Har de någon koll?)
- Finns det någon annan recension än m3 att få tag på?
Har inte lust att lägga flera tusen om bilden endast blir godkänd.
tack -per
Redigerat av Per S, 18 February 2009 - 10:26.
Postad 18 February 2009 - 11:57
dekagon
-
dekagon
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag tycker jag har kanonbild via HDMI, men jag har ju bara en 42" plasma och en 37" LCD. Sålde projjen då jag tyckte att den bilden sög jämfört med en skarp plasma och LCD.
Postad 18 February 2009 - 13:06
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Jag behöver ett råd från någon med höga krav på bildkvalitet
Jag behöver en digitalbox med hdmi som ger en riktigt bra bild (till en sony wv-60 projektor).
Använder idag en dilog 550 med komponent ut. Hyfsad bild. Det stora lyftet kom framförallt när jag dumpade scarten och istället kopplade komponent.
Nu har jag aldrig testat med hdmi in från en digitalbox till sony wv-60. Men det ger ett jättelyft med hdmi-dvd jämfört med komponent-dvd.
Frågorna är:
-M3 sågade sagem bildmässigt. Men har någon av er med projektor jämfört sagem med någon annan box typ lyngbox, ipbox 9000hd ?? (M3 verkade testa på en liten plattv. Har de någon koll?)
- Finns det någon annan recension än m3 att få tag på?
Har inte lust att lägga flera tusen om bilden endast blir godkänd. tack -per
Undertecknad kan jämföra med Firedtv (och även Sagem iTD75 - via komponent) och VMC via HDMI till LG 42" 1368x768 (HD-ready) och då slår Sagem FDTV oberoende vilka grafikkort jag använt. Kan kanske inte jämföras med projektor men ändå.
Redigerat av Repeat, 18 February 2009 - 13:08.
Postad 18 February 2009 - 20:34
Unregistered6b959977
-
Unregistered6b959977
-
Användare
-
-
241 inlägg
Kan man på denna box spela in 2 program samtidigt och titta på en inspelat?
Postad 18 February 2009 - 21:16
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Kan man på denna box spela in 2 program samtidigt och titta på en inspelat?
Japp...
Postad 20 February 2009 - 11:09
Morphie
-
Morphie
-
Användare
-
-
108 inlägg
Låter dom fortfarande lika mycket?
Låter det även när man inte spelar in/upp från HD ?
Postad 20 February 2009 - 12:03
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Låter dom fortfarande lika mycket? Låter det även när man inte spelar in/upp från HD ?
Min e tyst iallafall, lägger man örat mot så hör man disken. Inget som hörs eller stör när man sitter i soffan...
Postad 20 February 2009 - 18:46
Unregistered6b959977
-
Unregistered6b959977
-
Användare
-
-
241 inlägg
Min box är oxå helt tyst men den funkar inte.
Fick hem boxen igår och skulle börja använda den idag. satt in antennsladd sen strömkabel, då börjar den räkna, kommer till 5-45 då blir det ER09 trycker då ok och då står det er01 trycker ok igen då börjar den om. har singnalstyrka och signalkvalite 98%. Har prövat boxen i tre olika hus och det är samma fel. Pratade med sagem och dom sa åt mig att dra ut strömmen och vänta 15min sen starta boxen utan antennsladd -samma fel.
Skickar tillbaka den, på deras råd.
Tänker prata med expert i uppsala först då dom är återförsäljare och kolla om dom kan fixa den.
Postad 22 February 2009 - 19:05
discobob
-
discobob
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Är det någon som vet hur man matar in titel på det man lagt i inspelningslistan?
Postad 22 February 2009 - 22:07
haboso
-
haboso
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag vill påtala att boxens digitala Toslink-utgång är av koaxial typ, inte optisk.
Är inte HDMI bätt´re än toslink?
Postad 23 February 2009 - 07:43
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Är inte HDMI bätt´re än toslink?
Toslink är detsamma som optisk utgång, så toslink existerar överhuvudtaget inte på våran box. Vi har en koaxial(SPDIF) digitalutgång och även digitalt ljud via HDMI. Båda varainterna går via koppar och anses bättre än optisk överföring då det innebär mindre signalomvandling än vad en optisk överföring skulle göra... Vilket du väljer av dessa kvittar, det hänger mer på vad din stärkare klarar av att ta emot.
Postad 23 February 2009 - 11:36
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Läge för lite beröm! Jag har jätte strul med min Box. Den hänger sig vid "fram spolning" av in spelat program, den krachar vid vid inspelning och värst av allt den raderade allt jag hade spelat in när jag tryckte på List knappen utan några frågor. Jag har varit i kontakt med Boxer men blev hänvisad till Sagems Support, och det är här berömet kommer in, jag förklarade minna problem och fick som svar -" så skall det inte vara. Är det OK om vi skickar dig en ny box så tar vi och sänder din till Frankrike så får dom analysera vad som har hänt". Tänk om alla support avdelningar kunnde aggera så här.
Återkommer när den nya Boxen har anlänt. Nu har den kommit och även blivit installerad. Den nya har ett nytt utseende i fronten men annars verkar vara det samma. Bliden blev betydligt bättre trots att jag kör med scart. Vi får se vad det blir av det när det gott en tid.
Nu har jag använt i nästan 3veckor. Mycket stabilar än den gamla. Den funkar betydlig bättre om man låter den vara stängd över natten. Men det hade ju inte varit fel om updateringen släpps.
Postad 23 February 2009 - 13:09
mangeP
-
mangeP
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Då har jag införskaffat denna box, en trevlig bekantskap.
MEN när jag började koppla in i fredags, HDMI -> Onkyo 674 -> Pana PX80.
INGEN BILD!
Suck och stön, hoppade över att gå genom stärkaren, kopplade HDMI direkt från box till TV'n, då blev det lite flimmer och sedan dött igen.
Plockade HDMI kabeln från min PS3'a och pluggade in den i boxen och genast bild!
Rotade fram en annan HDMI kabel och kopplade den från Boxen -> Onkyo -> TV och det funkar kanon!
Läste någon tidigare i tråden som haft problem med sync via en Onkyo stärk, prova att byta HDMI kabel!
Kan tillägga att mina HDMI kablar INTE är några high-end kablar, de är från Kjelle...
Postad 23 February 2009 - 16:27
haboso
-
haboso
-
Användare
-
-
189 inlägg
Då har jag införskaffat denna box, en trevlig bekantskap.
MEN när jag började koppla in i fredags, HDMI -> Onkyo 674 -> Pana PX80. INGEN BILD!
Suck och stön, hoppade över att gå genom stärkaren, kopplade HDMI direkt från box till TV'n, då blev det lite flimmer och sedan dött igen.
Plockade HDMI kabeln från min PS3'a och pluggade in den i boxen och genast bild! Rotade fram en annan HDMI kabel och kopplade den från Boxen -> Onkyo -> TV och det funkar kanon!
Läste någon tidigare i tråden som haft problem med sync via en Onkyo stärk, prova att byta HDMI kabel!
Kan tillägga att mina HDMI kablar INTE är några high-end kablar, de är från Kjelle...
Boxen skickar ut HDMI ver. 1.3 kan vara så att din kabel inte klarar av denna standard också eller produkt?
Postad 24 February 2009 - 16:36
mangeP
-
mangeP
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Boxen skickar ut HDMI ver. 1.3 kan vara så att din kabel inte klarar av denna standard också eller produkt?
Kanske var jag lite otydlig. Den kabel som INTE fungerade var alltså den som kom med boxen, så den borde väl klara den signal boxen skickar ut. :-)
Postad 25 February 2009 - 19:40
Unregistered6b959977
-
Unregistered6b959977
-
Användare
-
-
241 inlägg
Återkommer när den nya Boxen har anlänt.
Nu har jag använt i nästan 3veckor. Mycket stabilar än den gamla. Den funkar betydlig bättre om man låter den vara stängd över natten. Men det hade ju inte varit fel om updateringen släpps.
Jag stänger alltid av min box på natten, har en 64160, låter ni eran box stå och tugga?
Postad 25 February 2009 - 20:25
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Jag stänger alltid av min box på natten, har en 64160, låter ni eran box stå och tugga?
Jag stänger iallafall av den när jag inte tittar, den hoppar ju igång om det skulle behövas...
Postad 26 February 2009 - 13:03
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Jag skulle vilja få det förtydligat:
Går det att ha 1 Boxer Mix kort och titta på en kanal(kodad) samt spela in en annan kodad kanal??
Postad 26 February 2009 - 13:55
haboso
-
haboso
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag skulle vilja få det förtydligat:
Går det att ha 1 Boxer Mix kort och titta på en kanal(kodad) samt spela in en annan kodad kanal??
Yes
Postad 26 February 2009 - 15:32
dorner
-
dorner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag märkte igår att när den skulle spela in Greys så missade den siste minutrarna. Någon som vet hur det fungerar när den spelar in och den är ställd på program. Lite synd att missa slutet på en film. Sedan hur tänker den när den spelar in en serie går den på namnet elelr finns det någon kod den följer?
Postad 27 February 2009 - 10:22
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Jag märkte igår att när den skulle spela in Greys så missade den siste minutrarna. Någon som vet hur det fungerar när den spelar in och den är ställd på program. Lite synd att missa slutet på en film. Sedan hur tänker den när den spelar in en serie går den på namnet elelr finns det någon kod den följer?
För vanliga inspelningar kan man sätta upp att den skall spela in X minuter före och Y minuter efter de programmerade tidpunkterna. Struntar boxen i de inställningarna om man spelar in baserat på namn? Annars är det väl bara att gardera sig med att spela in 5min minuter före och en kvart extra efteråt?
Postad 27 February 2009 - 14:02
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
För vanliga inspelningar kan man sätta upp att den skall spela in X minuter före och Y minuter efter de programmerade tidpunkterna. Struntar boxen i de inställningarna om man spelar in baserat på namn? Annars är det väl bara att gardera sig med att spela in 5min minuter före och en kvart extra efteråt?
Det är bara på timerinspelningar du har möjlighet att spela in X antal minuter före och efter, det läget vill iallafall inte jag använda efter som man inte får möjlighet att spela in serier o.s.v... När man har den iställd på programläge så skall det sändas ut en signal i nätet när programmet startar och slutar, jag har noterat att det kan klicka lite ibland och att man missar nån minut på slutet eller i början... Det är inte så mycket att göra åt än att hoppas att dom som sänder ut signalen blir bättre på att göra detta framöver...
Postad 27 February 2009 - 14:13
Unregistered6b959977
-
Unregistered6b959977
-
Användare
-
-
241 inlägg
På min 64160 så har jag ställt in 1min före och 1 min efter men eftersom denna box inte stödjer dual record så strular det sig ibland om ett program slutar 21 och man vill börja spela in nästa program på en annan kanal kl .21. Då ändrar jag manuellt i inspelningslistan.
Postad 27 February 2009 - 21:53
Mayfly
-
Mayfly
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Fick hem den här boxen igår och har inte stött på några stora problem annat än en del störningar (när jag hade på Underworld på 6:an), annars så är den ungefär likadan som min tidigare Sagem-box (Sagem DVR 6240T 40GB). Stör mig lite på statuskontroll?-lampan som lyser onödigt starkt.
Just nu använder jag den HDMI-sladd man fick med boxen, men har en dyr och fin sladd liggandes här någonstans så när jag hittar den så byter jag direkt.
Trist #1 att förra boxen hade optisk och den här har koaxial anslutning, så det blir till att köpa en omvandlare för att kunna koppla ihop den här med hemmabion.
Trist #2 att min tv bara har 2 HDMI ingångar så det blir till att välja bort en låda...
Skönt att man inte längre behöver stress-titta på tv-programmen/filmerna man spelat in bara för att boxen nått 100%, tar iaf lite längre tid att fylla den här.
Postad 28 February 2009 - 12:43
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Fick hem den här boxen igår och har inte stött på några stora problem annat än en del störningar (när jag hade på Underworld på 6:an), annars så är den ungefär likadan som min tidigare Sagem-box (Sagem DVR 6240T 40GB). Stör mig lite på statuskontroll?-lampan som lyser onödigt starkt.
Just nu använder jag den HDMI-sladd man fick med boxen, men har en dyr och fin sladd liggandes här någonstans så när jag hittar den så byter jag direkt.
Trist #1 att förra boxen hade optisk och den här har koaxial anslutning, så det blir till att köpa en omvandlare för att kunna koppla ihop den här med hemmabion.
Trist #2 att min tv bara har 2 HDMI ingångar så det blir till att välja bort en låda...
Skönt att man inte längre behöver stress-titta på tv-programmen/filmerna man spelat in bara för att boxen nått 100%, tar iaf lite längre tid att fylla den här.
Flera personer har rapporterat att dom har haft problem med att den är känslig för dåliga siglaförhållanden, det är nog där dina problem ligger. Kvaliten på HDMI kabel är av mindre vikt eftersom det är en digital överföring, att du skulle ha en så dålig kabel att den skulle störas ut är mindre troligt. Toslink(optisk utgång) har i princip försvunnit från marknaden, det var länge sedan jag såg till den, toslink ger en sämre kvalitet än koaxial och därför har folk slutat använda den. Det finns billiga HDMI switchar att köpa för ett par hundra som funkar bra om man har för få ingångar.
Redigerat av fragge, 28 February 2009 - 12:44.
Postad 01 March 2009 - 07:24
***nicke69***
-
***nicke69***
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Hej!
Har problem med att varje gång jag sätter på boxen så vill den att jag ska göra en ny kanalsökning. Det finns inga nya kanaler. Jag har skapat en egen favorit-lista med kanaler, där jag plockat bort en hel del. Kan det vara så att boxen inte fattar att det är en "favoritlista"?
MVH
Niklas
Postad 01 March 2009 - 20:59
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Jag betalade 795kr för att jag förlängde mitt abonnemang i 24 månader. Men jag tror jag ska sälja boxen när den kommer, eftersom TV:n jag beställt har inbyggd TV-mottagare med MPEG4-stöd (dock ingen PVR).
Det känns inte som om Sagem klarar av att bygga sådana här produkter med sin pissiga mjukvara. Jag får se när jag får den, men de flesta boxar jag provat (däribland Dilogs modeller) har sugit ordentligt. Hafsverk från dåliga OEM-tillverkare i Asien.
Var kan jag hitta bilder på 94250s menysystem?
Ursäkta om jag låter så grinig, men jag är mäkta förbannad på att det ska vara så svårt att göra bra mjukvara till produkter. Hälften av grejerna jag äger lider pga dålig programvara (läs: Harmony 1000, Zyxel NSA-220 NAS-server, Samsung digitalbox, osv).
Hej, först blebv jag också sur, Force 530T (tror jag den hette) men sen växlade det. Det var första prylen jag köpt som faktiskt blev bättre med åren (och uppdateringarna)! :-)
Postad 01 March 2009 - 21:04
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Är det någon som vet hur man matar in titel på det man lagt i inspelningslistan?
Jag har inte testat men såg i bruxen att man kan mata in titeln i filhanteraren!
Postad 04 March 2009 - 20:42
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Hej
Nu har jag haft boxen en vecka och jag är jättenöjd med den.
Jag har nu kommit väldigt nära att titta när jag vill!
Nån gillade inte guiden men jag tycker den är bra fast den inte är så vacker. Men funktionaliteten är ju det viktigaste och klart det blir rörigt när man visar mycket information.
Jag lyckades inte med usb men ser ovan att det behövs en mjukvauuppdatering som tydligen inte finns än.
Några inspelningar (i programläge) har avslutas för tidigt. För en av dem, inspelat på SVT HD, kunde jag inte sätta ihop delarna. Bugg? I övrigt har det funkat bra att klippa bort reklam och sammanfoga filer.
Jag saknar möjligheter som jag har i Forceboxen i play-mode. Där kunde jag välja hur mycket jag ville hoppa i tid i min eller sek och jag kunde spela upp i 2x hastighet, och det var uppspelning inte hoppande stillbilder, och även i slowmotion.
Postad 05 March 2009 - 00:27
Manzzon
-
Manzzon
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Kopplade in min mottagare idag för första gången, kopplade via HDMI men min förstärkare får ingen signal säger den. Ska prova en annan HDMI kabel i morgon eller är det något annat jag missat?
Nu funkar det efter lite justeringar i stärkaren..
Redigerat av Manzzon, 05 March 2009 - 13:49.
Postad 05 March 2009 - 01:52
piddepan
-
piddepan
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Har problem med att slutet på inspelningarna ibland inte kommer med. Finns det något man kan göra åt detta? Man kan lägga till fördröjningar men de gäller ju endast vid läge "Timer". Finns det något sätt att få den att spela in 10 minuter extra eller nåt sånt om man har den i läge "Program"?
Postad 05 March 2009 - 12:41
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
blev uppringd i fredags om att förlänga till 24månader med tvillingkort, skulle få denna box på köpet. Ringde idag och undrade var min box håller hus, och han svarar "ja du har ju beställt en topfield och den har lämnat lagret" OKEJ! Nejnej, skulle inte tro det! Den har ju ffs inte uppskalning eller mpeg4. Nu ska dom kolla upp mitt samtal som är inspelat. Hoppas det blir rätsida på detta. SUCK!
Postad 05 March 2009 - 12:55
Unregistered6b959977
-
Unregistered6b959977
-
Användare
-
-
241 inlägg
blev uppringd i fredags om att förlänga till 24månader med tvillingkort, skulle få denna box på köpet.
Ringde idag och undrade var min box håller hus, och han svarar "ja du har ju beställt en topfield och den har lämnat lagret"
OKEJ! Nejnej, skulle inte tro det! Den har ju ffs inte uppskalning eller mpeg4.
Nu ska dom kolla upp mitt samtal som är inspelat. Hoppas det blir rätsida på detta. SUCK!
14 dagars ångerrätt, dock allt strul.
Postad 05 March 2009 - 13:56
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
14 dagars ångerrätt, dock allt strul.
Jo, jag vet. Dom tjurade inte. Ska bara kolla upp mitt samtal som är inspelat. Om jag får Sagem-boxen istället så har jag sparar 995:- jämfört med alla andra. Är det värt
Postad 05 March 2009 - 14:13
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Jo, jag vet. Dom tjurade inte. Ska bara kolla upp mitt samtal som är inspelat. Om jag får Sagem-boxen istället så har jag sparar 995:- jämfört med alla andra. Är det värt 
Menom du band dig för tvillingkort för 24 mån tycker jag nog att du borde få den på köpet, det är ju mycket pengar bara på tvillingkortet. Kolla in SmartWii istället så slipper du tvillingskortstjafset och kan köra på fler apparater samtidigt...
Postad 05 March 2009 - 14:23
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Menom du band dig för tvillingkort för 24 mån tycker jag nog att du borde få den på köpet, det är ju mycket pengar bara på tvillingkortet. Kolla in SmartWii istället så slipper du tvillingskortstjafset och kan köra på fler apparater samtidigt...
Jag vill först och främst få en box med HDMI. Just nu är boxen den enda som kör component till projjen och det stör att byta källa på den ofta. Har jag blivit lovad en Sagem så ska jag ha en, säger dom nej så hoppar jag av allt, även topfield gratis
Postad 05 March 2009 - 14:50
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Jag vill först och främst få en box med HDMI. Just nu är boxen den enda som kör component till projjen och det stör att byta källa på den ofta. Har jag blivit lovad en Sagem så ska jag ha en, säger dom nej så hoppar jag av allt, även topfield gratis
Jo, boxen skall du givetvis fortfarande ha, men skippa tvillingkortet och kör med SmartWii istället...
Postad 05 March 2009 - 14:57
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Jo, boxen skall du givetvis fortfarande ha, men skippa tvillingkortet och kör med SmartWii istället...
Ja men jag får ju detta pris just för att jag tecknar tvilling. Jag har 18 månader kvar på bindningstid, så det är inte för att hålla mig kvar som kund precis Vet inte ens vad smartwii är för något mer än att det är en form av cardsplitter
Postad 05 March 2009 - 16:32
fragge
-
fragge
-
Användare
-
-
173 inlägg
Ja men jag får ju detta pris just för att jag tecknar tvilling. Jag har 18 månader kvar på bindningstid, så det är inte för att hålla mig kvar som kund precis
Vet inte ens vad smartwii är för något mer än att det är en form av cardsplitter
Ahh, ok, trodde du band dig för en ny 24 period för att få boxen, då får man ju den för 795:- utan tvillingkort... Det verkar som en hel del här på forumet kör SmartWii(inklusive mig), och det funka bra med denna box, jag kör det mot tre apparater och då sparar man in inköpet på 1400:- ganska snabbt mot att köpa tvilling och trillingkort...
Postad 08 March 2009 - 17:10
Mayfly
-
Mayfly
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Okej, nu har jag haft problem med boxen. Helt plötsligt när jag skulle gå in på Listan och kolla på mina inspelningar så var alla filer korrupta (dvs. oavsett vilken inspelning jag valde så visades en svart tv-skärm och uppspelningen stod helt stilla), när jag sedan startade om boxen så var allt försvunnet. Fast hårddisken räknar fortfarande med de 5% som har försvunnit.
Hade samma problem med min förra 40GB box, vad ska man göra för att fixa det här egentligen? Sagem är usla på support och har inga som helst svar på sin hemsida så det är bättre att snacka med andra användare. Någon som löst det här problemet?
Postad 09 March 2009 - 15:38
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
blev uppringd i fredags om att förlänga till 24månader med tvillingkort, skulle få denna box på köpet.
Ringde idag och undrade var min box håller hus, och han svarar "ja du har ju beställt en topfield och den har lämnat lagret"
OKEJ! Nejnej, skulle inte tro det! Den har ju ffs inte uppskalning eller mpeg4.
Nu ska dom kolla upp mitt samtal som är inspelat. Hoppas det blir rätsida på detta. SUCK!
jaha, nu har iaf topfieldboxen 5720 kommit till posten. Har inte plockat ut än för jag tjafsar med dom. Kommer inte att få en Sagem-box istället, dom vägrar. Blir jag besviken på topfield 5720???
Postad 10 March 2009 - 09:58
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
jaha, nu har iaf topfieldboxen 5720 kommit till posten. Har inte plockat ut än för jag tjafsar med dom. Kommer inte att få en Sagem-box istället, dom vägrar.
Blir jag besviken på topfield 5720???
Jag kan inte säga om du kommer bli besviken om du behåller topfield-boxen, men var det inte en sådan som du ställt in dig på kommer du väl alltid undra om inte Sagem-boxen hade varit bättre. Vid distansköp har du normalt två veckor på dig att ångra dig. Varan skall dock vara oanvänd om du returnerar den, så du kan leka med boxen i två veckor och sedan skicka tillbaka den. Du får själv stå för returportot.
Postad 10 March 2009 - 10:39
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Jag kan inte säga om du kommer bli besviken om du behåller topfield-boxen, men var det inte en sådan som du ställt in dig på kommer du väl alltid undra om inte Sagem-boxen hade varit bättre.
Vid distansköp har du normalt två veckor på dig att ångra dig. Varan skall dock vara oanvänd om du returnerar den, så du kan leka med boxen i två veckor och sedan skicka tillbaka den. Du får själv stå för returportot.
vi kom överens om att inte ta ut den, posten får själva returnera. Dom gjorde inte rätt från början, så vi surar lite
Postad 10 March 2009 - 11:36
Unregistered5d19e759
-
Unregistered5d19e759
-
Användare
-
-
160 inlägg
Okej, nu har jag haft problem med boxen. Helt plötsligt när jag skulle gå in på Listan och kolla på mina inspelningar så var alla filer korrupta (dvs. oavsett vilken inspelning jag valde så visades en svart tv-skärm och uppspelningen stod helt stilla), när jag sedan startade om boxen så var allt försvunnet. Fast hårddisken räknar fortfarande med de 5% som har försvunnit.
Hade samma problem med min förra 40GB box, vad ska man göra för att fixa det här egentligen? Sagem är usla på support och har inga som helst svar på sin hemsida så det är bättre att snacka med andra användare. Någon som löst det här problemet?
Jag hade exact samma problem. Jag tog kontakt med Sagem supporten och jag fick en ny Box. Dom skickade även med en retur sedel så bara var att stoppa ner den gamla i lådan och lämna den på posten. Den nya har funkat kladerfritt, nästan, kräver omstart några gånger i veckan. Så nu stänger jag den på kvällen och sen jag började med det så har den bara rullat på.
Postad 15 March 2009 - 15:15
Nikoz
-
Nikoz
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej!
Jag skaffade mig en Sagem DTR 94250 den funkar bra, förutom innspelningen.
Jag kan spel in program men när jag väl ska se på inspelningen, så hackar allt fram bild och ljud.
Det är som om jag hade dålig annten mottagning , men det ska jag inte ha.
Jag har kollat signal styrkan den är bra,
och det är aldrig någon störning när jag tittar (live).
Skulle jätte gärna få lite tips och råd på mitt problem
Asså när jag ska spela upp en inspelning så sprakar bara ljudet och bilden hackar o flimrar, som om jag hade dålig annten mottagning där har vi mitt problem.
Mvh,
Nikoz
Redigerat av Nikoz, 15 March 2009 - 19:23.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|