Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2, CA-modul, Driftstatus?

445 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 May 2011 - 08:57

profet
  • profet
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det kanske de gör. Men minst cas5 är vad jag fått till svars.

Vad menas med detta: Det finns inga begränsningar vad det gäller HD-TV och CA moduler i Tele2's nät

Är lite på hal is, ber om ursäkt för rättelse, men tur att jag la till ett":P" efter .. ha ha

Postad 11 May 2011 - 17:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nej Tele2 kräver än sålänge inget extra utan funkar det med SD kanalerna så funkar det även med HD kanaler förutsatt att mottagare eller TV klarar MPEG4/DVB-C. Men kan inte svara på vad dom kan hitta på senare däremot.

Redigerat av Leatherface, 11 May 2011 - 17:07.

Postad 25 June 2011 - 21:45

tobbe_kalmar
  • tobbe_kalmar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej! Hur är det till idag? Finns det någon fungerande CA-modul till Tele2?
Köpte en Philips LED med inbyggd DVB-C box (mpeg2/4) passade även på att köpa en CA-modul (från Comhem förvisso) som skulle klara även HD, CI+ (var den enda för DVB-C/Conax som MediaMarkt hade hemma)

Kommer hem och installerar, blir glad när TVn hittar 133 digitala kanaler, men.. enbart de fria gick att se, kortet/modulen klarade inte av att koda av de jag betalar för.

Lämnade givetvis tillbaka CA-modulen då jag misstänkte att den var låst till Comhem på något vis.
Åkte förbi Netonnet och frågade efter en CA-modul, men killen i informationen säger att det idag inte finns något som fungerar till Tele2, stämmer verkligen detta?

Postad 26 June 2011 - 20:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Vanlig Conax CA modul funkar utmärkt sålänge den funkar med TV apparaten.
Comhems HD boxar och moduler funkar inte däremot.
Det behövs inte då HD kanalerna inte är pairade hos Tele2.
Än sålänge åtminstone.

Redigerat av Leatherface, 26 June 2011 - 20:37.

Postad 27 June 2011 - 09:09

tobbe_kalmar
  • tobbe_kalmar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Så en sådan här borde fungera då alltså:
http://www.netonnet....ax/086065.3156/

Blir förövrigt tokig på tele2 som knappt har något utbud i HD :-(
Boxer har precis kompletterat med TV4HD nu oxå och vi får inget knappt.

Postad 27 June 2011 - 20:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja den borde fungera,

Postad 27 June 2011 - 20:40

tobbe_kalmar
  • tobbe_kalmar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kan meddela att den CA-modul jag refererade till i ett tidigare inlägg från NetonNet fungerar strålande.

Köpte en idag på vinst och förlust och den plockar in alla mina kanaler.

Saknar dock HD-kanaler nu. Hoppas att Tele2 får tummen ur vagnen och fixar in 3an, 4an och 5an i HD till oss iaf

Kolla gärna in och bli medlem i gruppen "Mer HD hos Tele2Vision" på Facebook :) Får vi tillräckligt många medlemmar kanske Tele2 faktist gör något åt bristen på HD

Redigerat av tobbe_kalmar, 27 June 2011 - 22:12.

Postad 04 July 2011 - 21:53

Zebbe88
  • Zebbe88
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har nyligen flyttat till ett s.k. Tele2-hus och lyckades få igång digital-TV på min Samsung B657 genom att välja Finland som land enligt instruktion i denna tråd. Dock vill jag minnas att jag hade TV3 och Kanal 5 när jag körde analogt, men dessa kanaler är nu krypterade, såg också att någon tidigare i tråden uppmärksammat samma sak.

Jag betalar inget än så länge och har alltså bara basutbudet, där jag noterat att dessa kanaler inte ingår. Dock undrar jag varför de i sådana fall finns med när jag kör analogt, och om de går att få in digitalt på något sätt eller om man samtidigt kan köra vissa kanaler digitala och vissa analoga.

Postad 05 July 2011 - 02:23

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Du dår inte in dom kanalerna utan abbonemang på Nöjespaketet.
Många BRF och hyresvärdar brukar avtala in 1 valfritt intressepaket/mixpaket i hyran inkl box/kort.
Annars är det abbonemang som gäller och tyvärr är du tvungen betala för deras skitboxar oxo oavsett om du vill använda dom eller inte.

Redigerat av Leatherface, 05 July 2011 - 02:23.

Postad 09 July 2011 - 16:08

MarkusDanielsson
  • MarkusDanielsson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Med risk för att slå en död häst:

Jag har en Sony Bravia KDL46-EX500, bor i Tele2-hus och vill trycka in en Conax CA-modul som dessutom gärna ska kunna ta emot HD. Jag gillar inte Humax-boxen och skulle gärna vilja konsolidera allt så mycket som möjligt. Då får jag dessutom plats med mitt gamla PS2 bland scart-kontakterna, vilket skulle vara trevligt.

Av allt att döma i denna tråden fanns det främst två alternativ: Dilog eller SCM. Dilog ska tydligen funka bra med Tele2, men enligt tidigare kommentarer funkar Dilog inte bra med Sonys Bravia-serie.

Då är det alltså SCM som gäller. Men, jag hittar inte någon SCM-modul att köpa. Dustin har slut och de enda SCM-moduler jag hittat i lager är för Viacess, som jag fått för mig är en annan krypteringsstandard än Tele2 använder.

Kort sagt:

Finns det en HD-kompativel Conax-modul som funkar felfritt med Sony Bravia EX5xx-serien och Tele2?

Postad 09 July 2011 - 16:18

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Du ska ha en vanlig Conax (CAS5 eller högre) CA modul och vilken som funkar bra med din TV apparat får du ta och kolla i nån tråd just för den TV apparaten.
Köp inte HD CA modulerna som t.ex finns för Comhem för dom kommer inte att fungera då dom kräver pairing till Comhem kort och det behövs inte i dagsläget för HD kanalerna heller då dom funkar med vilken Conax CA modul som helst.
Sen som jag nämnde så blir du tvungen betala för nån av deras boxar oavsett om du vill ha den eller inte. Nåt jag tycker är väldigt dåligt.

Redigerat av Leatherface, 09 July 2011 - 16:18.

Postad 14 July 2011 - 15:10

SteffeL
  • SteffeL
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Med risk för att slå en död häst:

Jag har en Sony Bravia KDL46-EX500, bor i Tele2-hus och vill trycka in en Conax CA-modul som dessutom gärna ska kunna ta emot HD. Jag gillar inte Humax-boxen och skulle gärna vilja konsolidera allt så mycket som möjligt. Då får jag dessutom plats med mitt gamla PS2 bland scart-kontakterna, vilket skulle vara trevligt.

Av allt att döma i denna tråden fanns det främst två alternativ: Dilog eller SCM. Dilog ska tydligen funka bra med Tele2, men enligt tidigare kommentarer funkar Dilog inte bra med Sonys Bravia-serie.

Då är det alltså SCM som gäller. Men, jag hittar inte någon SCM-modul att köpa. Dustin har slut och de enda SCM-moduler jag hittat i lager är för Viacess, som jag fått för mig är en annan krypteringsstandard än Tele2 använder.

Kort sagt:

Finns det en HD-kompativel Conax-modul som funkar felfritt med Sony Bravia EX5xx-serien och Tele2?

Skaffade en http://www.webhallen...odul_for_comhem till min 503:a, verkar fungera fint. Bara testat den en snabbis dock. SVT HD verkar fungera iaf (fungerar utan kort också dock), lite brist på andra HD-kanaler att testa med :)

Postad 14 July 2011 - 20:43

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Funkar bara dom andra krypterade kanalerna så kommer även HD kanalerna att fungera.
Däremot ingen garanti att det kommer fungera för all framtid så det är lite på egen risk.

Postad 14 July 2011 - 21:04

SteffeL
  • SteffeL
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Funkar bara dom andra krypterade kanalerna så kommer även HD kanalerna att fungera.
Däremot ingen garanti att det kommer fungera för all framtid så det är lite på egen risk.

Givetvis är det på egen risk, kände mig inte ens helt hundra på om det skulle funka innan jag beställde, men jag tänkte att man kan chansa ;) Så jag länkade den eftersom jag vet att den kommer funka för honom med, om dom inte gjort stora ändringar mellan 500 och 503. Skönt att bli av med en enhet åtminstone ;p

Postad 14 July 2011 - 23:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Med risken tänkte jag mest på HD kanalerna då med tanke på att det pairas här och där men det är inget som Tele2 kör med än sålänge.
SD kanalerna lär fungera för ett bra tag framöver eftersom dom skulle bli tvungen byta ut alla SD boxar annars och det skulle bli dyrt.

Redigerat av Leatherface, 14 July 2011 - 23:37.

Postad 30 August 2011 - 18:35

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Skaffade en http://www.webhallen...odul_for_comhem till min 503:a, verkar fungera fint. Bara testat den en snabbis dock. SVT HD verkar fungera iaf (fungerar utan kort också dock), lite brist på andra HD-kanaler att testa med :)

Jag har köpt en exakt sådan modul från Dustin men får det inte att fungera på min EX503.
Du får jättegärna posta uppgifter om hur du gjorde för att ställa in den!

Postad 22 October 2011 - 21:44

Morot
  • Morot
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Ööörk, jag blir galen...
Jag fick hem en Samsung PS51D8005 nu i veckan. Som många andra så kör jag med en Dilog Conax CA-modul. Jag får in alla digitala gratiskanaler och bilden ser riktigt bra ut. MEN, jag saknar 3an, 5an, m.fl. TVn hittar kanalerna men det står "Kodad signal"

Någon som har haft samma problem och lösning eller tips? Skulle uppskattas något fruktansvärt!

Postad 22 October 2011 - 22:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Kollat ifall kortet är rätt väg i CA modulen och att CA modulen är intryckt ordentligt?
Om inget hjälper så kanske CA modulen inte är kompatibel med TV apparaten.

Postad 23 October 2011 - 09:08

Morot
  • Morot
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Kollat ifall kortet är rätt väg i CA modulen och att CA modulen är intryckt ordentligt?
Om inget hjälper så kanske CA modulen inte är kompatibel med TV apparaten.

Jag har vänt på CA-modul och kortet, testat alla möjliga kombinationer och inget fungerar....

Postad 23 October 2011 - 10:41

Morot
  • Morot
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Hmm nu funkar det... Jag har haft CA-modulen och kortet åt rätt håll hela tiden men just nu idag så bestämde det sig för att fungera. Jag har tagit ut CA-modulen och tryckt in den flera gånger om dagen men när jag gjorde det idag så kom skiten igång... Mycket märkligt, men jag är nöjd.

Postad 23 October 2011 - 13:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
kortet kanske inte hade fått månadens uppdatering och behövde stå på nån kanal ett tag för att fungera.

Postad 20 December 2011 - 01:13

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Är det någon som fortfarande har problem med tiden (Finland) så har jag ett tips som funkar på min Samsung som jag haft en vecka.
Jag kunde ändra tidszonen på klockinställningarna så jag får rätt tid i EPGn trots att jag gjorde kanalsökning "i Finland".

Postad 21 December 2011 - 10:13

ugglan123
  • ugglan123
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,
jag köpte en CA-modul igår, DILOG CA-MODUL CI+ FöR COMHEM HD. Jag har Tele2 kabel-tv och en Sony KDL-40W5500 och när jag gör en kanalsökning så hittar den alla kanalerna så det bör inte vara några problem. Jag är också säker på att kort och ca-modul sitter åt rätt håll (Tv:n säger till om den inte kan läsa kortet). Jag har haft tv:n igång på SVT1 en dryg timme så den borde vara aktiverad.

När jag nu väljer TV3 (som ingår i mitt abb.) så får jag "Åtkomst nekad, Felkod 1". Använder jag den värdelösa boxen från Tele2 så funkar det men vill slippa den extra kontrollen. Någon som fått det att fungera med HD ca-modulen eller måste jag välja bort HD-kanalerna och köpa den enklare ca-modulen som verkar fungera för många andra?

Postad 22 December 2011 - 13:53

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Som sagt Comhems CI+ CA modul funkar inte på Tele2 utan du måste ha vanlig CA modul för CI.
Men du behöver inte välja bort HD kanalerna då dom fungerar utmärkt med vilken CA modul eller HD box som helst (sålänge det inte är Comhems HD boxar).

Redigerat av Leatherface, 22 December 2011 - 13:55.

Postad 28 December 2011 - 22:03

mr.klister
  • mr.klister
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har en Samsung tv med DVB-C och skaffat mig en conax ca modul. Ställt om land till Finland, sökt på kabel/antenn och analog/digital samt provat att vända på modulen och kanalkortet i alla möjliga varianter. Så man kan kort och gott säga vad fan är problemet?

Har antennsladd från väggen in i tv:n så antar att jag ska söka på antenn och digital? Sen får någon gärna förklara eller lägga upp en bild hur kortet och modulen ska sitta.

Tack på förhand!

Edit: Söker på kabel menar jag och så kan jag säga att jag får in 1,2,4 och någon mer kanal, men inga fler...

Redigerat av mr.klister, 28 December 2011 - 22:49.

Postad 10 January 2012 - 12:21

Nian2
  • Nian2
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Som sagt Comhems CI+ CA modul funkar inte på Tele2 utan du måste ha vanlig CA modul för CI.
Men du behöver inte välja bort HD kanalerna då dom fungerar utmärkt med vilken CA modul eller HD box som helst (sålänge det inte är Comhems HD boxar).

Är det en sådan här du menar när du säger en vanlig CA modul för CI?
https://www.prisjakt...kt.php?p=319058

Postad 10 January 2012 - 12:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja t.ex men du får också kolla om den fungerar bra med din TV apparat då dom inte alltid är kompatibla med varann men det har inget med Tele2 att göra.

Postad 10 January 2012 - 13:37

Nian2
  • Nian2
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Ja t.ex men du får också kolla om den fungerar bra med din TV apparat då dom inte alltid är kompatibla med varann men det har inget med Tele2 att göra.

Vart exakt kan man se vilka moduler min tv stödjer då? Har en Philips 46PFL6606T

Postad 10 January 2012 - 13:42

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Vart exakt kan man se vilka moduler min tv stödjer då? Har en Philips 46PFL6606T

Tror jag inte man kan se någonstans, undra om Philips vet det själva. Man får prova, annars får man lämna tillbaka modulen.

/Fredrik

Postad 10 January 2012 - 13:50

Nian2
  • Nian2
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Tror jag inte man kan se någonstans, undra om Philips vet det själva. Man får prova, annars får man lämna tillbaka modulen.

/Fredrik

Ok jag får köpa en och testa, vad gäller när man köpt en då, har läst någonstans i tråden att tv ska installeras på Finska stämmer det?

Postad 10 January 2012 - 14:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Tror bara det är på Samsung apparater som man måste välja Finland.
Det beror på att dom låst det till Comhems nät om man söker för Sverige så det är ett mjukvaru problem.

Redigerat av Leatherface, 10 January 2012 - 14:04.

Postad 10 January 2012 - 20:19

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Är det någon som fortfarande har problem med tiden (Finland) så har jag ett tips som funkar på min Samsung som jag haft en vecka.
Jag kunde ändra tidszonen på klockinställningarna så jag får rätt tid i EPGn trots att jag gjorde kanalsökning "i Finland".

Skönt om det funkar. Ska testa sen

Postad 11 January 2012 - 00:06

Nian2
  • Nian2
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Tror bara det är på Samsung apparater som man måste välja Finland.
Det beror på att dom låst det till Comhems nät om man söker för Sverige så det är ett mjukvaru problem.

Tack för svaret och hjälpen, ska köpa en och testa.

Postad 26 January 2012 - 16:53

pforce
  • pforce
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite...

Ska skaffa tele2 via kabel och har en Panasonic VT-30...vill givetvis ha de få HD-kanalerna som tele2 trots allt erbjuder. Något bra tips på CA-modul till denna kombination som klarar HD? De flesta "vanliga" ca-moduler som det refereras till i tråden står det uttryckligen på att de inte klarar HD...Eller har jag fått allt om bakfoten.

Btw...några vinster med att köra extern box från tele2 vad avser bild/ljud-kvalitet?

Postad 26 January 2012 - 17:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Vanlig Conax CA modul klarar HD kanalerna utmärkt och det är en sån du ska ha.
Men kan inte svara på vilken CA modul som fungerar bäst med Panasonic.
HD modulerna för Comhem kommer inte att fungera då dom kräver ett Comhem kort.

Redigerat av Leatherface, 26 January 2012 - 17:11.

Postad 27 February 2012 - 19:31

Unregistered65d93f5d
  • Unregistered65d93f5d
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har två olika samsung, en plasma och en lcd som båda stödjer hd. När jag söker efter kanaler får jag bara in sd-kanaler, hittar inga hd-kanaler alls. Söker med Finland som land. Förstår inte varför jag inte hittar några hd-kanaler. Även om tele2 har ett uselt hd-utbud, borde jag hitta de få som finns tycker jag.

Har jag missat någon inställnning? Någon som har en aning?

Postad 27 February 2012 - 20:45

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Kan vara så att ditt hus inte är uppgraderat så den inte får in dom allra högsta frekvenserna.
Annars kan det vara att TV apparaterna inte stöder MPEG4 för den ska hitta HD kanalerna på samma sätt som SD kanalerna.
HD kanalerna ligger på 514-530mhz.

Redigerat av Leatherface, 27 February 2012 - 20:46.

Postad 27 February 2012 - 20:49

Unregistered65d93f5d
  • Unregistered65d93f5d
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Kan vara så att ditt hus inte är uppgraderat så den inte får in dom allra högsta frekvenserna.
Annars kan det vara att TV apparaterna inte stöder MPEG4 för den ska hitta HD kanalerna på samma sätt som SD kanalerna.
HD kanalerna ligger på 514-530mhz.

Ah ok, kom på en annan fråga. Måste CA-modulen sitta i vid scanningen eller behövs den bara för avkodningen?

Postad 06 March 2012 - 22:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Den är bara till för avkodningen av kanalerna och har inget att göra med själva mottagningen eller sökning.

Postad 29 March 2012 - 21:13

Jpo
  • Jpo
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Har en panasonic g30 och köpte idag ett kort som heter cryptocam på expert. Efter andra sökningen hittade tv:n en massa kanaler men jag kunde inte se de jag betalade för. Jag har 2 tele2 boxar hemma, det ena kortet är nyare med en mindre chip yta som inte verkar passa chip mässigt medans det andra kortet är lite större. Är det någon inställning jag missat eller passar inte modulen för kortet/tv:n?

Och varför kostar en liten metallbit 600kr?

Edit:
Köpte ett Dilog Conax kort och nu funkar det.

Redigerat av Jpo, 05 April 2012 - 11:29.

Postad 29 March 2012 - 21:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det är Conax CAM du ska ha till Tele2 och inte CryptoCAM.

Postad 24 April 2012 - 16:39

pelson
  • pelson
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Det är Conax CAM du ska ha till Tele2 och inte CryptoCAM.

Tjenare!

Jag har precis köpt en Sony 55" NX720,samt denna: https://www.prisjakt...kt.php?p=319058
Jag hittar alla kanaler och så, men när jag försöker kolla på TV3 eller Kanal 5 som jag har på mitt abbonemang så står det "Card problem - check card".
Vet du vad det kan vara för fel? Jag har testat alla 4 olika sidor man kan ha kortet i CA-modulen på tror jag. Sen står det inte vilket håll man ska sätta in CA-modulen med, så det ger alltså 8 olika kombinationer.

Störande.

*Edit* Jag har Tele2Vision kabel.
*Edit2* Nu har jag fått TV3 och Kanal 5 och funkat! Jag vände kortet och tryckte hårt som s*tan. Men jag får inte in SVT1 HD som jag får på andra TVN med ENDAST antennkabeln i TVN. Det står bara "Ingen åtkomst"

Redigerat av pelson, 24 April 2012 - 16:53.

Postad 24 April 2012 - 18:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Kanske för dålig kabel då kanalerna högst upp bland frekvenserna är dom som är känsligast för det.
SVT1 HD går att få in utan kort och CA modul så det har inget med den att göra.

Redigerat av Leatherface, 24 April 2012 - 18:20.

Postad 01 June 2012 - 20:39

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
TV4 HD - när ???

Postad 01 June 2012 - 21:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis dyker den också upp snart nu då bla SVT2 HD nyligen dykt upp.

Postad 25 June 2012 - 21:34

simon t
  • simon t
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!
Har ett liknande problem som många andra, har en Samsung TV som ska ha stöd för CI+, och säljaren i butiken där jag handlade (Kjell&CO) var väldigt säker på att just denna modul skulle fungera med Tele2, är det så att det kan/bör/ska funka?

Jag gjorde en kanalsökning på finska och hittade alla kanaler, men dem som inte ingår i basutbudet te x 3an 5an osv, står det "Ingen åtkomst Inte aktiverat (Felkod 1)"

Anledningen till att jag köpte just en CI+ modul var att säljaren sa att den skulle fungera med Tele2, har inget större behov av HD kanaler egentligen.

Tror ni jag kommer få byta modul till den andra varianten (som jag läst att folk fått det att fungera med)? Eller finns det något jag kan testa för att få den att fungera?

Har klickat in både kort och modul ordentligt, samt gjort en total återställning (Plug&Play), och låtit den stå på med en 1an på en längre tid för ev updateringar.

Väldigt tacksam för svar och tips, väldigt grön på detta område /Simon

Postad 26 June 2012 - 02:01

simon t
  • simon t
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hittade https://www.minhembi...e2&fromsearch=1 denna tråd här på forumet, och då är det så dumt att att min modul inte fungerar, säljaren sa att eftersom den var bakåt kompatibel så skulle den också fungera.... Får hoppas jag får byta imorgon trots att förpackningen är bruten :(

Edit, skulle lagt ner lite mer energi och läst på lite bättre, såg att det nämnts flera ggr i att den modulen inte fungerar, man litar lite för mycket på säljare..

Redigerat av simon t, 26 June 2012 - 03:05.

Postad 26 June 2012 - 10:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Som jag nämnt tidigare det måste vara en standard CA modul för CI.
CI+ modulerna är låsta till Comhems kort och fungerar inte med Tele2.
CI+ krävs inte heller för att se på HD kanalerna hos Tele2 (än sålänge åtminstone).
Sen skulle jag kunna ha kunna starta en diskussion vad jag tycker om CI+ men låter bli det här.

Redigerat av Leatherface, 26 June 2012 - 10:17.

Postad 27 June 2012 - 01:45

simon t
  • simon t
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Bytte till den som inte var CI+ och allt funkar mera eller mindre klockrent nu! Bytet var det inte heller något problem med, servicen man får på Kjell&CO i Nacka/Stockholm är grym! Tack för tipsen här i tråden Leatherface!

Postad 30 June 2012 - 08:16

Unregistered97ababda
  • Unregistered97ababda
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej!
Köpte en ny Panasonic plasma (st50) på SIBA. Frågade om hur jag skulle få igång Tele2 i den inbyggda boxen. Säljaren påstod att det skulle funka med "Boxer TV-module" som Boxer kallar det.
Det funkar inte och efter att ha läst lite på nätet, bland annat här i tråden, så är det väl så att säljaren hade jättefel och att jag ska lämna tillbaka den va?
Var får man tag på en "neutral" CA-modul? Verkar vara ComHem-varianten överallt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.