Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser
1053 svar till detta ämne
Postad 11 december 2008 - 22:21
joakimi
-
joakimi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag förstår att folk blir nervösa absolut,kan ju dock tycka att man kollar runt lite innan man beställer från ett ställe. Sen tycker jag allt synd om personalen på kundtjänst som får svara på alla mail,inte direkt deras fel att ledningen mest troligt är inkompetent och "säljer" varor som dom mest troligt inte har tillgång till.
Jag kollade runt lite innan och var aningen skeptisk i och med att jag inte hade hört om företaget innan. Detta var alltså den 2:a december, precis innan alla negativa omdömen började trilla in.
Postad 11 december 2008 - 22:35
vreeswijk
-
vreeswijk
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Jag kollade runt lite innan och var aningen skeptisk i och med att jag inte hade hört om företaget innan. Detta var alltså den 2:a december, precis innan alla negativa omdömen började trilla in.
Grejen är ju att folk fortsätter beställa det är det jag inte förstår.Hade inte heller hört ngt tidigare så din beställning är inget jag vänder mig emot.Ska själv köpa mig en Nikon D90,betalar gladeligen 1000 kronor mer för att få den hos min lokala expertbutik.
Postad 11 december 2008 - 23:00
Unregistered37852
-
Unregistered37852
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Vi får väl se vad som händer om de betalar tillbaka mina 4000 för min canon eos 1000d.
Det är då ingen sandra eller annelie som står bakom firman...
Postad 11 december 2008 - 23:49
joakimi
-
joakimi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
En intressant grej som är värd att ta upp här. Mailade idag till [email protected] om att jag vill ha pengarna tillbaka senast imorgon för annars vidtar jag rättsliga åtgärder. Då kom standardsvaret "Hej, din order är makulerad, du bör se pengarna inom 3 bankdagar.". Svarade på det mailet att jag klarar mig utan deras automatsvar, varvid jag någon timme senare fick följande svar: "Det är inget autosvar, vad tycker du att vi ska skriva???? Är det inte tydligt nog för att du ska förstå??"
Antingen en stackars utsliten kundtjänstmedarbetare som har gjort allt i sin väg och inte orkar höra på mer klagomål från oss eller också en oseriös pengasvindlare. Återstår att se vilket då det klarnar om återbetalningen.
Postad 11 december 2008 - 23:53
FiRREN
-
FiRREN
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
Herre gud så folk målar fan på väggen. OM det skulle vart en scam så skulle ni INTE fått tillbaka era pengar. Fattar ni inte det?
Så här går det när man är dumsnål och ska spara en tusing eller två..
Postad 11 december 2008 - 23:56
joakimi
-
joakimi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Herre gud så folk målar fan på väggen. OM det skulle vart en scam så skulle ni INTE fått tillbaka era pengar. Fattar ni inte det? Så här går det när man är dumsnål och ska spara en tusing eller två..
Lätt att säga för dom som inte har lagt ut dessa pengar. Hoppas självklart på det bästa, men man blir ju lite nojig.
Postad 12 december 2008 - 00:08
FiRREN
-
FiRREN
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
joakimi, gå nu och lägg dig så ska du se att dina pengar finns på kontot när du vaknar.
Postad 12 december 2008 - 00:10
Keepan
-
Keepan
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Måste säga att jag finner den här tråden lite lustig. En del har verkligen panik medans en del fortfarande vill vänta på sina varor
Min order är makulerad sen onsdags och väntar tålmodigt på mina pengar. Eftersom alla andra fått sina pengar tillbaka ser jag ingen anledning att vara orolig. Kan vi inte bara inse att vi inte kommer få några varor men våra pengar kommer inom ett antal dagar och låta dem jobba på alla andra mail från folk som inte upptäckt forum spammar dem med?
Det är mycket lätt att vara efterklok. Personligen handlar jag alla större elektronik inköp för att jag känner mig lika lurad som nu om jag skulle gå till affären och betala 500 extra för samma playstation 3 jag väntar på. Och även om jag läste alla omdömen osv. innan jag beställde den 1/12 så hjälpte inte det mycket då dessa konstigheter startade först den tiden.
Så kan vi inte bara ta några djupa andetag tillsammans och berätta hur lång tid det tog för era pengar att komma tillbaka så man kan leva på hoppet att få dem innan helgen!
Postad 12 december 2008 - 00:22
Unregisteredd5aa7547
-
Unregisteredd5aa7547
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag är ytterligare en i raden av alla med samma problem. Har naturligtvis fått samma mail med löfte om leverans på torsdag osv.
Har slutligen bett om pengar åter och fick efter flera skickade mail idag svar nyss med löfte om återbetalning. Inga pengar än dock.
Ringde och frågade min bank, och de sa förvisso att pengarna inte var dragna, endast reserverade. En sån reservation ska tydligen gå tillbaka av sig själv om inga pengar dragits efter 7 dagar.
Hela situationen är hemskt underlig. Jag är lika förvirrad som resten av er. Varför skulle ett företag ta betalt för varor som de inte har för avsikt att skicka, men sedan ändå svara på mail och returnera pengarna?
Å andra sidan, vad är det för firma som svarar på mail vid midnatt och inte lyckas få iväg en enda order trots upprepade löften och trots uppenbart enorma problem inte varnar eller går ut med förklaring på sin hemsida?
Känner mig nästan lite skamsen nu när jag tydligen får pengarna åter, men jag behöver kameran och måste hursomhelst beställa från någon som kan leverera.
Väntar med spänning på rapport om någon endaste en som faktiskt har fått sin order!
Postad 12 december 2008 - 00:44
Tomas A
-
Tomas A
-
Rookie
-
8 inlägg
Herre gud så folk målar fan på väggen. OM det skulle vart en scam så skulle ni INTE fått tillbaka era pengar. Fattar ni inte det? Så här går det när man är dumsnål och ska spara en tusing eller två..
Kanske det dummaste jag sett hittils i tråden. Dumsnål. undra vem som är dum egentligen,. Till alla er som har beställt och makulerat, ni kommer att få tillbaka pengarna, det är bara att läsa hela tråden. De kommer! Ha de!
Postad 12 december 2008 - 07:03
herodes
-
herodes
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag väntar också på svar från Kameraexperten..........................
Redigerat av herodes, 12 december 2008 - 07:04.
Postad 12 december 2008 - 07:35
joakimi
-
joakimi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Måste säga att jag finner den här tråden lite lustig. En del har verkligen panik medans en del fortfarande vill vänta på sina varor 
Min order är makulerad sen onsdags och väntar tålmodigt på mina pengar. Eftersom alla andra fått sina pengar tillbaka ser jag ingen anledning att vara orolig.
Vad jag vet så är det endast ett fåtal som fått pengarna tillbaka (och ja, har läst hela tråden). Om alla andra som makulerat fått pengarna tillbaka skulle jag inte vara orolig.
Postad 12 december 2008 - 07:39
joakimi
-
joakimi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
1000 eller 2000Kr är ganska mycket pengar. Jag skulle ha sparat nån 100-lapp. Det är inte det som det är frågan om. Grejen är att ett företag dragit en massa pengar av folk men inte levererat en enda vara. Klart man blir orolig över om man ska få tillbaka sina pengar, även om några här har fått.
Postad 12 december 2008 - 07:54
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Har följt denna tråd lite & det luktar mer & mer illa .
Får kännslan av att detta företag kommer att försvinna efter Jul med all pengar (hoppas att jag har fel)
Tror dom kör med dessa låga priser & drar in så mkt dom bara kan & ni som har bett om att ha få tbx pengarna tidigare har fått det för att slippa bli anmälda & då kan fortsätta . Nu verkar det dock inte vara några som får tbx pengarna någe mer (eller har jag missat något) & kan det bero på att dom är nära på att försvinna .
Hoppas jag har fel .
Postad 12 december 2008 - 08:24
Unregistereda9d807c5
-
Unregistereda9d807c5
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Pengarna är tillbaks på mitt konto. tog 3 dagar.
Det verkar som alla får tillbaks sina pengar. Frågan är bara vad Kameraexperten sysslar med?
Postad 12 december 2008 - 09:28
unik
-
unik
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
En intressant grej som är värd att ta upp här. Mailade idag till [email protected] om att jag vill ha pengarna tillbaka senast imorgon för annars vidtar jag rättsliga åtgärder. Då kom standardsvaret "Hej, din order är makulerad, du bör se pengarna inom 3 bankdagar.". Svarade på det mailet att jag klarar mig utan deras automatsvar, varvid jag någon timme senare fick följande svar: "Det är inget autosvar, vad tycker du att vi ska skriva???? Är det inte tydligt nog för att du ska förstå??"
Antingen en stackars utsliten kundtjänstmedarbetare som har gjort allt i sin väg och inte orkar höra på mer klagomål från oss eller också en oseriös pengasvindlare. Återstår att se vilket då det klarnar om återbetalningen.
Du tycker det är bättre att de svarar mer genomtänkt och formulerar sig unikt för varje kund på en sådan fråga som tickar in femtioelva gånger om dagen? Istället för att lägga tid på vad kunderna egentligen vill ha i slutendan, sitt lilla paket. Edit: Det är väl självklart att man skapar ett system i sådana situationer då samma frågor ofta kommer upp för att snabba upp arbetet, FAQ. De har kanske notepad uppe och klistrar in lite svar på frågor som kommer ständigt, vem vet?
Redigerat av unik, 12 december 2008 - 09:33.
Postad 12 december 2008 - 09:54
joakimi
-
joakimi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Du tycker det är bättre att de svarar mer genomtänkt och formulerar sig unikt för varje kund på en sådan fråga som tickar in femtioelva gånger om dagen? Istället för att lägga tid på vad kunderna egentligen vill ha i slutendan, sitt lilla paket.
Edit: Det är väl självklart att man skapar ett system i sådana situationer då samma frågor ofta kommer upp för att snabba upp arbetet, FAQ. De har kanske notepad uppe och klistrar in lite svar på frågor som kommer ständigt, vem vet?
Hallå. Vi är många som har väntat, ingen har fått sin order och endast ett fåtal har fått pengarna tillbaka. Jag håller då inte det här företaget om ryggen. Självklart kan det tar tid om det är så att dom verkligen försöker få iväg varorna, men det är ju ingen som fått något levererat sedan slutet av november. Vem här tror på en leverans av sin produkt? Inte jag i varje fall. Inte ett knyst från kameraexperten annat än automat/standardsvar. Inte ett meddelande om leveransproblem på hemsidan. Är det inte uppenbart att dom blåser eller försöker blåsa folk på pengar.
Postad 12 december 2008 - 10:00
TNBD
-
TNBD
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hallå. Vi är många som har väntat, ingen har fått sin order och endast ett fåtal har fått pengarna tillbaka. Jag håller då inte det här företaget om ryggen. Självklart kan det tar tid om det är så att dom verkligen försöker få iväg varorna, men det är ju ingen som fått något levererat sedan slutet av november. Vem här tror på en leverans av sin produkt? Inte jag i varje fall. Inte ett knyst från kameraexperten annat än automat/standardsvar. Inte ett meddelande om leveransproblem på hemsidan. Är det inte uppenbart att dom blåser eller försöker blåsa folk på pengar.
Hallå.... "unik" svarade på din kommentar om "autosvar", medans du bara upprepar ditt mantra... För övrigt..."fåtal fått pengarna tillbaka".. vad grundar du det på? jag tycker det verkar tvärtom...att lejonparten av alla som ber om det får pengarna tillbaka rätt omgående, i alla fall om man läser inläggen i den här tråden. edit: jag skriver och stavar som en kratta
Redigerat av TNBD, 12 december 2008 - 10:04.
Postad 12 december 2008 - 10:06
joakimi
-
joakimi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hallå.... "unik" svarade på din kommentar om "autosvar", medans du bara upprepar ditt mantra...
För övrigt..."fåtal fått pengarna tillbaka".. vad grundar du det på? jag tycker det verkar tvärtom...att lejonparten av alla som ber om det får pengarna tillbaka rätt omgående, i alla fall om man ska tolka inläggen i den här tråden på det sättet.
Allright sorry. Jag tycker i alla fall att "du bör se pengarna inom 24h" - svaren låter lika ICKE trovärdigt som att "varorna levereras imorgon" svaren. Har väntat på pengarna nu i 3 dygn... När jag nu skummar igenom tråden så ser man ju bra mycket fler inlägg om makulerade order än om returbetalningar. Sen kan det ju självklart vara så att fler fått pengarna tillbaka utan att skriva här om detta. Men jag ska lugna ner mig, blir bara less på att folk tjatar på att man är orolig över sina pengar som faktist är i någon annas händer just nu.
Redigerat av joakimi, 12 december 2008 - 10:16.
Postad 12 december 2008 - 10:16
TNBD
-
TNBD
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Allright sorry. Jag tycker i alla fall att "du bör se pengarna inom 24h" - svaren låter lika ICKE trovärdigt som att "varorna levereras imorgon" svaren. Har väntat på pengarna nu i 3 dygn...
Well till skillnad mot varor (med ev undantag av någon i tbg-tråden) så har ju faktiskt pengar "levererats", så jag tror du kan slappna av och njuta av helgen. För övrigt så var det väl idag, enligt deras egen utsago, som verksanheten skulle återgå till det normala, så nu får vi väl snart besked om hur äkta deras ambition att leverera är.
Redigerat av TNBD, 12 december 2008 - 10:17.
Postad 12 december 2008 - 10:23
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Nu ligger hemsidan nere...
Oops, nu är den uppe igen...
Redigerat av HarmanKardon, 12 december 2008 - 10:24.
Postad 12 december 2008 - 10:33
curryvontonic
-
curryvontonic
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Och nu är den nere igen!!
Och nu uppe... blir lite orolig...
Redigerat av curryvontonic, 12 december 2008 - 10:35.
Postad 12 december 2008 - 10:41
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1 349 inlägg
Jag har jobbat på lager med plock/packning för många år sedan. Kollinummer fick produkterna när dom var plockade och packade. Det skulle alltså inte kunna uppstå ett sånt scenario som vi har här, där folk fått kollinummer men sedan inget paket.
Någon som jobbat på ett lager där en order kunnat få kollinummer innan den skickas får dom gärna motbevisa mig.
För mig är det sjävklart att detta är en scam av många anledningar som jag redan listat tidigare i tråden.
Att follk får pengarna tillbaka verkar ju ha en lugnande effekt på långa andra. Jag tror säkert att pengar kommer betalas tillbaka sålänge det kommer in nya beställningar i snabbare takt än avbeställningar. Så länge kontot tickar plus varje dag kommer ju skenet av seriös verksamhet hjälpa.
Självklart följer dom denna tråd också, men jag tror inte att det är selektiv återbetalning, dom har inget sätt att matcha användarnamn på forumet mot kund namn i deras eget register. Dom betalar nog helt enkelt tillbaka dem flesta avbeställningar, kanske dom som ligger under en viss summa?
Jag skulle gärna göra en sammanställning av statusen på forumets ordrar. Svårt att få en bra överblick med så här många sidor.
Skulle ni som har beställt och avbeställt kunna skriva ett PM till mig med:
Beställt datum:
Beställd produkt:
Summa:
Avbeställt datum:
Pengar tillbaka datum:
Har ni inte redan fått era pengar tillbaka så lämna Pengar tillbaka datum tomt.
Glöm dock inte att skicka ett nytt PM när/om ni får pengarna tillbaka.
Redigerat av Nahaz, 12 december 2008 - 10:43.
Postad 12 december 2008 - 10:45
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Sjukt att folk inte lärt sig att läsa alla trådarna ordentligt innan de lägger en beställning.
Kan det vara så att de sparar visa kort nr etc. på något sätt, även i det fall de använder sig utav en betalningsleverantör (Auriga ePayment)? Kanske har de något skript som automatiskt spara all info. precis innan infot skickas vidare till Auriga?
Man börjar undra....
Vad jag kan se är Aurigua ePayment gamla Strålfors ePayment, tidigare var Postens betalväxel, som såldes till danska PBS den 1 oktober. När man köper något på Kameraexperten och betalar med kort hamnar man på https://pbv.posten.se, jag hoppas därför att Auriga är OK och att man då lätt kan få tillbaka sina pengar.
Postad 12 december 2008 - 10:50
curryvontonic
-
curryvontonic
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har fått svar då jag ville makulera mitt köp. Hoppas inte/tror inte att det är något bluff-företag, förmodligen är det som de säger (att de haft problem). Men jag kan inte sitta och HOPPAS på att varan dyker upp innan jul... Detta är vad de skrev: "Tråkigt att du inte har förtroendet för oss, vi är mitt i julruschen och kommit efter med leveranserna. Din beställning är annullerad och du ser dina pengar inom 3 bankdagar, inget vi styr över." Men men.. man vet ju aldrig.. Om det nu är en bluff: hur svårt skulle det vara att få tag på dem? Polisen borde ju göra en stor utredning iom att det i sådana fall är en hel del som blivit lurade..?? Någon som vet? Får se om jag inte fått pengarna på måndag, då gör jag en polisanmälan.. Har visst fått pengarna tillbaka nu, tog ca 20 min..???
Redigerat av curryvontonic, 12 december 2008 - 10:58.
Postad 12 december 2008 - 11:00
Anna-Carin
-
Anna-Carin
-
Rookie
-
4 inlägg
Vad skönt för dig som fick tillbaka pengarna på 20 minuter! Själv har jag mailat, och fått svaret att de återkommer efter 12-24timmar, vilket de inte gjort..... SUCK
Postad 12 december 2008 - 11:02
Unregistered1464
-
Unregistered1464
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
curry: Vilken betalningsmetod använde du dig av och vilken bank har du?
Postad 12 december 2008 - 11:04
curryvontonic
-
curryvontonic
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Har swedbank förresten, kanske går snabbare än visa-kort..?
Synd om dem om de tagit sig vatten över huvud och inte räknat med så många beställningar.. Hoppas det går bra för er andra, att ni får varor eller era pengar tillbaka!
Postad 12 december 2008 - 11:07
curryvontonic
-
curryvontonic
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
curry: Vilken betalningsmetod använde du dig av och vilken bank har du?
swedbank och använde mig av direktbetalning.
Postad 12 december 2008 - 11:12
curryvontonic
-
curryvontonic
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Vad skönt för dig som fick tillbaka pengarna på 20 minuter! Själv har jag mailat, och fått svaret att de återkommer efter 12-24timmar, vilket de inte gjort..... SUCK
Jag skickade till " [email protected]" och hotade med polisanmälan. Då svarade de efter ca 10 minuter. Annars har jag, precis som du, inte fått svar genom " [email protected]" och att ringa är ju hopplöst.
Postad 12 december 2008 - 11:17
curryvontonic
-
curryvontonic
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag har köpt genom detta företag tidigare och då har det gått bra. Har för mig att jag behövde vänta någon vecka då också. Men som sagt, det var i mars månad och vad jag har förstått har företaget bytt ägare efter detta. Det var då en kamera och vid denna tidpunkt fanns endast kameror att beställa.
Är ju annars väldigt suspekt att de dels har det bästa priset på en hel del varor och dels har fri frakt på varorna..
Redigerat av curryvontonic, 12 december 2008 - 11:19.
Postad 12 december 2008 - 11:35
curryvontonic
-
curryvontonic
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag skulle gärna göra en sammanställning av statusen på forumets ordrar. Svårt att få en bra överblick med så här många sidor.
Skulle ni som har beställt och avbeställt kunna skriva ett PM till mig med:
Beställt datum: Beställd produkt: Summa: Avbeställt datum: Pengar tillbaka datum:
Har ni inte redan fått era pengar tillbaka så lämna Pengar tillbaka datum tomt. Glöm dock inte att skicka ett nytt PM när/om ni får pengarna tillbaka.
Har nu skickat ett PM till Nahaz, bra initiativ av honom! Fler borde göra detta så att man kan få en bättre uppfattning om detta! (så att det inte bara är dem som beställt under en viss summa som får pengar tillbaka. Men om de nu läser detta forum så kan de ju lika gärna börja betala tillbaka även någon högre summa för att försöka dölja bluffen.. vem vet vem vet...)
Redigerat av curryvontonic, 12 december 2008 - 11:48.
Postad 12 december 2008 - 11:50
joakimi
-
joakimi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Har nu skickat ett PM till Nahaz, bra initiativ av honom! Fler borde göra detta så att man kan få en bättre uppfattning om detta! (så att det inte bara är dem som beställt under en viss summa som får pengar tillbaka. Men om de nu läser detta forum så kan de ju lika gärna börja betala tillbaka även någon högre summa för att försöka dölja bluffen.. vem vet vem vet...)
Jo mycket bra initiativ. Uppmanar alla som beställt från kameraexperten att PM:a Nahaz.
Postad 12 december 2008 - 11:50
Unregistered9a8a4998
-
Unregistered9a8a4998
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag beställde en Pentax W60 1:a december. Pengarna kan jag förlora om det är så, det värsta är att min fru ifrågasatte om vi skulle beställa den från just den butiken.... Det här kommer jag få äta upp läääänge........
Postad 12 december 2008 - 11:57
curryvontonic
-
curryvontonic
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Jag beställde en Pentax W60 1:a december. Pengarna kan jag förlora om det är så, det värsta är att min fru ifrågasatte om vi skulle beställa den från just den butiken.... Det här kommer jag få äta upp läääänge........  Som tur är så var den vara som jag beställde en julklapp/present till min fru, så jag kan inte berätta om detta riktigt än;) Får se om jag vågar berätta efter att hon öppnat  (kommer köpa en likadan produkt i en fysisk butik).
Postad 12 december 2008 - 12:02
Unregistered1527
-
Unregistered1527
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Tjena bara undra om någon vet att dom bytt ägare om dom har det kan det vara så att det är dom som hade Netsuperstore bara en fundering jag hade...
Redigerat av Unregistered1527, 12 december 2008 - 12:02.
Postad 12 december 2008 - 12:10
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1 349 inlägg
Jag postar alla PM här: https://www.minhembi...howtopic=218931Men håll den tråden fria från övriga kommentarer tack, poängen är att det skall vara lättöverskådligt. Jag tar gärna PM från folk som beställt och faktiskt fått en produkt också men det verkar inte finnas några? Endast en hittills som inte ännu avbeställt, det är säkert fler som sitter och velar så skicka ett PM så vi vet hur många ordrar som ligger kvar. Nej jag jobbar inte för kameraexperten : ) Och jag vill heller inte ha riktiga namn eller order nummer då detta skulle kunna hjälpa kameraexperten att koppla beställningar till forumet.
Postad 12 december 2008 - 12:20
sten_tung
-
sten_tung
-
Rookie
-
1 inlägg
För allt i värden, använd er ej av denna leverantör. Jag har beställt varor som ej fanns, pengarna behöll dom (9000:-) är polisänmälda för bedrägeri, kontokortsbedrägeri samt stöld. Pengarna kan jag glömma!
Sten
Postad 12 december 2008 - 12:32
unik
-
unik
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Är det inte ren bonus att få tillbaka pengar inom 48 timmar? Är väl 1-3 bankdagar som gäller?
Eller hur funkar det ni som har koll.
Postad 12 december 2008 - 12:36
curryvontonic
-
curryvontonic
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Är det inte ren bonus att få tillbaka pengar inom 48 timmar? Är väl 1-3 bankdagar som gäller? Eller hur funkar det ni som har koll.
Att jag fått tillbaka pengarna borde bero på att företaget har ett konto på swedbank (jag har swedbank). Som jag förstår det så överförs pengar på direkten inom "samma bank", men att det kan ta någon/några dagar extra om överföringen är "mellan" banker. Kort-betalningar med Visa etcetera vet jag inte mycket om..
Redigerat av curryvontonic, 12 december 2008 - 12:36.
Postad 12 december 2008 - 12:37
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5 022 inlägg
För allt i värden, använd er ej av denna leverantör. Jag har beställt varor som ej fanns, pengarna behöll dom (9000:-) är polisänmälda för bedrägeri, kontokortsbedrägeri samt stöld. Pengarna kan jag glömma!
Så pass grova anklagelser om lagbrott bör följas upp med några förklaringar. * När inträffade detta? * Hur vet du att varorna inte fanns (till skillnad från försenad leverans)? * Hur reklamerade du den uteblivna leveransen och vad svarade företaget?
Postad 12 december 2008 - 12:44
Unregistered6ae17ba3
-
Unregistered6ae17ba3
-
Rookie
-
1 inlägg
Har också beställt, men har blivit blåst verkar det som , får inga svar från dem, varken mail eller telefon.
Redigerat av Unregistered6ae17ba3, 12 december 2008 - 12:54.
Postad 12 december 2008 - 12:47
andreiarlovski
-
andreiarlovski
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Sten
Och varför har du inte reklamerat hos din bank och bara plockat ut pengar därifrån, om du nu betalat med Visa/MC?
Postad 12 december 2008 - 12:50
gausspoint
-
gausspoint
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej
Jeg købet en kamera 30/11-08. Markulerede orderen for 2 dage siden og har idag fået mine penge. Ca. 13800 s.kr. Anvendte visakort hos Sparbanken Finn.
Held og lykke til jer andre
Postad 12 december 2008 - 12:53
unik
-
unik
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Att jag fått tillbaka pengarna borde bero på att företaget har ett konto på swedbank (jag har swedbank). Som jag förstår det så överförs pengar på direkten inom "samma bank", men att det kan ta någon/några dagar extra om överföringen är "mellan" banker. Kort-betalningar med Visa etcetera vet jag inte mycket om..
Ja så kan det ju vara, brukar gå rätt fort om man har samma bank. Så anledningarna till olika långa tider på tillbakasättningar av pengar beror kanske inte helt och håller på kameraexperten. Utan det bara är så mellan olika banker och betalsätt. ...jag försvarar ingen, försöker bara vara realistisk
Redigerat av unik, 12 december 2008 - 12:55.
Postad 12 december 2008 - 12:59
Unregistered1464
-
Unregistered1464
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har också Swedbank, men inte fått några pengar sen jag makulerade i Onsdags (inom 24h sa de). Men jag väntar 3 dagar innan jag hör av mig.
Postad 12 december 2008 - 13:00
herodes
-
herodes
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
OM Kameraexperten är seriös borde man väl tala om på hemsidan om sina leveranstider tycker jag...ryktet kan bli svårt att bli av med..
Postad 12 december 2008 - 13:07
Jon Fors
-
Jon Fors
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag skickade ett mail till info@... igår, fick bara standardsvar. När jag idag skickade till office@etc så fick jag svar inom en timme där man lovade pengarna tillbaka på måndag. Fick ett namn också, Anna J. Hon skickade det vidare till "ekonomiavdelningen" skrev hon. Den som lever får se, annars får jag väl ta den långa vägen och få tillbaka pengar via MC och banken.
Postad 12 december 2008 - 13:09
Unregistered4bd96e91
-
Unregistered4bd96e91
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Om man på Prisjakt skriver in Kameraexperten i sökrutan så får man två sökträffar. Den ena leder till Kameraexpertens användaromdömen på Prisjakt och den andra till denna forumtråd på MinHembio. Var och en av dessa bör fungera som en varningsklocka men det kräver förstås att man som användare har lust och ork att göra en sökning. Väljer man i stället att googla på Kameraexperten så leder första länken till företaget medan den andra länken leder till Prisjakts användarbetyg. Under varje produkts prisflik på Prisjakt finns även länken "(!)Tänk på detta innan du handlar" som länkar till viktig information och råd innan köp.
Även om prisjakt inte kan ansvara för butikens handlingar så tycker jag ändå att prisjakt (och andra liknande tjänster) har ett ansvar gentemot era kunder (med kunder menar jag användarna som söker varor). Jag förstår att man inte vill vidta åtgärder i första taget eftersom det kan drabba en oskyldig butik. Men som det är i detta fall så borde det vara tydligt att något inte står rätt till med Kameraexperten. Ni har ju följt denna tråd från början och jag skulle bli väldigt förvånad om ni tycker att allt verkar stå rätt till! - Inte någon kund verkar ha fått varor dom senaste ~10 dagarna trots att varorna finns i lager (finns det en köp knapp så finns varan i lager enl deras hemsida) - Dom använder en boxadress - Ingen som helst info på deras sida om leveransförseningar (min slutsats; dom vill att folk skall fortsätta att beställa) - Dom skickar kolli-id på varor som inte packats och skickats Borde det inte ligga på erat ansvar att mer tydligt visa att en butik har "problem" eller att det finns anledning till att vara mer uppmärksam? Visst, med lite klickande fram och tillbaka kommer man fram till några tips om vad man bör tänka på vid distanshandel. Tyvärr tror jag inte många letar reda på denna info. I vilken grad påverkas erat (prisjakts) agerande av att Kameraexperten betalar er pengar för att få extra exponering på prisjakts sida?
Postad 12 december 2008 - 13:30
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1 349 inlägg
Av alla PM jag fått hittills verkar alla utom en fått sina pengar tillbaka inom 1-3 dagar.
Så återbetalning verkar dom vara bra på.
Fortfarande ingen som fått någon vara levererad dock.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|