Nokia N97 128MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(31)
|
Inga priser |
Nokia och deras support (0 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 10 July 2009 - 07:37
Postad 10 July 2009 - 11:46
Fick min N97 igår, måste säga jag är mycket mycket nöjd. Det enda som stör mig just nu är medföljande hörlurarna, dom sitter inte bra. Hade tidigare Nokia Stereoheadset WH-700 till min E51 om dom var kanon. Någon som har tips på liknande till N97 och vart dom finns att köpa?
WH-700 ska väl funka till N97 också? 3,5mm på sladden med adapter till 2,5mm så att de passar E51. Eller så är det tvärtom kanske....
Postad 10 July 2009 - 12:54
WH-700 ska väl funka till N97 också? 3,5mm på sladden med adapter till 2,5mm så att de passar E51. Eller så är det tvärtom kanske....
Du har nog rätt, jag trodde det var tvärt om, alltså 2,5mm till 3,5mm (kollade inte) och jag ville inte strula med adapter. Och nu har damen fått ärva E51 inkl lurarna....suck. Blir till att köpa nytt.
Postad 10 July 2009 - 14:01
Gick och bytte idag (Teliabutik), inga problem alls, fick en helt ny. Dock har även denna samma felMin var exakt så, både headset och skrammel, jag hade även ett pixelfel i displayen. Inga problem att byta, Teliabutiken där jag köpte den tog inte ens ur telefonen i kartongen och tittade på den när jag lämnade tillbaka den.
Lasse
Postad 10 July 2009 - 14:40
Postad 10 July 2009 - 16:01
Någon som har Tele2 här och en N97? Isf har ni också problem att komma "online" på nokia maps (alltså gpsen fungerar men inte online) ?
Jag har Tele2/Comvik företagsabb och det verkar funka här. Kar Nokia Ovi maps 3.0 som jag tankade ned.
Postad 10 July 2009 - 16:56
Gick och bytte idag (Teliabutik), inga problem alls, fick en helt ny. Dock har även denna samma fel
Finns det något visst batch nummer som beter sig knasigt? Hur hittar man en som fungerar?
Har varit ägare av N97 i lite drygt 1 vecka nu..måste tyvärr säga att jag är mycket besviken på denna telefon!
Den skrammlar och vibratorn låter apa.
Kan väl tycka att om man köper en lur för 6000-7000 sek måste man kunna förvänta sig bättre kvalitet, för detta är inte ok enligt mig!vet att jag kan få det fixat men då tar det tid!Låååång tid!
Luren måste startas om lite då och då för att den säger "minnet fullt program måste avslutas" känns nästan som en windows produkt och det är inte jag någon förespråkare av kan man väl lugnt påstå!
Bristfällig sync och möjligheter mot Mac.
Nej dåligt Nokia MYCKET dåligt!!!!
Kommer bli en Iphone 3GS så att min gamla 2G kan få läggas på hyllan!
Å denna skiten åker ut på blocket illa kvickt!
Postad 10 July 2009 - 17:58
Jag har Tele2/Comvik företagsabb och det verkar funka här. Kar Nokia Ovi maps 3.0 som jag tankade ned.
Okey, lade du in dina internet anslutningar genom att spara inställningarna via ett sms från tele2, right?
Grabben, detta är ingen mobil för noobsHar varit ägare av N97 i lite drygt 1 vecka nu..måste tyvärr säga att jag är mycket besviken på denna telefon!
Den skrammlar och vibratorn låter apa.
Kan väl tycka att om man köper en lur för 6000-7000 sek måste man kunna förvänta sig bättre kvalitet, för detta är inte ok enligt mig!vet att jag kan få det fixat men då tar det tid!Låååång tid!
Luren måste startas om lite då och då för att den säger "minnet fullt program måste avslutas" känns nästan som en windows produkt och det är inte jag någon förespråkare av kan man väl lugnt påstå!
Bristfällig sync och möjligheter mot Mac.
Nej dåligt Nokia MYCKET dåligt!!!!
Kommer bli en Iphone 3GS så att min gamla 2G kan få läggas på hyllan!
Å denna skiten åker ut på blocket illa kvickt!
Kvalitén på mobilen är mycket bra, när du kör upp tagentbordet så är den stabil som fan.
Redigerat av Nufi3e, 10 July 2009 - 18:02.
Postad 10 July 2009 - 18:29
Okey, lade du in dina internet anslutningar genom att spara inställningarna via ett sms från tele2, right?
Grabben, detta är ingen mobil för noobsVissa kan hantera den och vissa inte.
Kvalitén på mobilen är mycket bra, när du kör upp tagentbordet så är den stabil som fan.
Precis min tanke med! Själv så tycker jag N97an e den bästa lur jag haft, och då har jag bytt mobiler varje år i 15 år.
Postad 10 July 2009 - 20:04
Nej!
Jag la in allt manuellt!
Nu kommer jag ihåg, det blev nåt strul när jag laddade in inställningarna som Tele2 skickade, de hamnade inte rätt, så jag la in det manuellt från Tele2:s hemsida. Allt har funkat hur bra som helst sen dess. Om jag minns rätt var det inställningarna för MMS som hamnade fel. Det fanns tre; MMS, WAP och GPRS under anslutningar i N97:an.
Alla hittar du på Tele2:s sida. GPRS la jag under Internet.
Det allra största fördelen med N97:an mot en Iphone är att man slipper det största virus som nånsin uppfunnits, nämligen Itunes... Fy, f*n vilket användarovänligt sk*tprogram, passar säkert till Mac men på en PC är det totalt värdelöst.
OT on.
Jag har en integrerad Ipod Nano i min Audi så jag måste tyvärr ibland använda sk*ten. Värdelöst, på alla plan.
Precis som allt som har med Mac att göra på en PC, t.ex samtliga Adobes program, måste uppdateras varje vecka pga. alla buggar... Och man styr inte själv, programmet bestämmer det mesta.
På mitt företag har vi numera uteslutit allt som har med Adobe att göra..
OT off.
Redigerat av Unregisteredf5f0e70b, 11 July 2009 - 03:23.
Postad 10 July 2009 - 20:12
Nej!
Jag la in allt manuellt!
Nu kommer jag ihåg, det blev nåt strul när jag laddade in inställningarna som Tele2 skickade, de hamnade inte rätt, så jag la in det manuellt från Tele2:s hemsida. Allt har funkat hur bra som helst sen dess. Om jag minns rätt var det inställningarna för MMS som hamnade fel. Det fanns tre; MMS, WAP och GPRS under anslutnigar i N97:an.
Det allra största fördelen med N97:an mot en Iphone är att man slipper det största virus som nånsin uppfunnits, nämligen Itunes... Fy, f*n vilket användarovänligt sk*tprogram, passar säkert till Mac men på en PC är det totalt värdelöst.
OT on.
Jag har en integrerad Ipod Nano i min Audi så jag måste tyvärr ibland använda sk*ten. Värdelöst, på alla plan.
Precis som allt som har med Mac att göra på en PC, t.ex samtliga Adobes program, måste uppdateras varje vecka pga. alla buggar... Och man styr inte själv, programmet bestämmer det mesta.
På mitt företag har vi numera uteslutit allt som har med Adobe att göra..
OT off.
fick mina inställningar via sms från Tele2 ingen som helst problem med det
Mvh Sm6rrp
Postad 10 July 2009 - 21:09
Nej!
Jag la in allt manuellt!
Nu kommer jag ihåg, det blev nåt strul när jag laddade in inställningarna som Tele2 skickade, de hamnade inte rätt, så jag la in det manuellt från Tele2:s hemsida. Allt har funkat hur bra som helst sen dess. Om jag minns rätt var det inställningarna för MMS som hamnade fel. Det fanns tre; MMS, WAP och GPRS under anslutnigar i N97:an.
Tack
edit: Fixade problemet
Redigerat av Nufi3e, 11 July 2009 - 01:20.
Postad 11 July 2009 - 18:30
Allt verkar toppen hittils och detta blir första inlägget. Dyker säkert upp problem men de är ju till för att lösas.
Oerhört gedigen, snabb, mkt minne, sköna knappar, fin skärm, nokias GPS med kartor på minneskortet, bra kamera MED linsskydd (för en smartphone då) ja listan kan ju göras lång.
Redigerat av Micke prylgalen, 11 July 2009 - 18:32.
Postad 11 July 2009 - 18:33
Vart hittar man den spelaren?Smartmovie är ett mycket bra program för .avi uppspelning. Stödjer s60v5, dvs touch. Det stödjer också .sub för undertext. (Om du har en .srt fil måste du konvertera denna till .sub för att kunna använda den). Avi filen samt sub filen måste ha samma namn.
Postad 11 July 2009 - 20:20
Oj oj vilken go lur det här är. Råkade köpa en på stående fot i butiken. De höll precis på att packa upp dom men jag fick fingra lite och blev helsåld.
Allt verkar toppen hittils och detta blir första inlägget. Dyker säkert upp problem men de är ju till för att lösas.
Oerhört gedigen, snabb, mkt minne, sköna knappar, fin skärm, nokias GPS med kartor på minneskortet, bra kamera MED linsskydd (för en smartphone då) ja listan kan ju göras lång.
På minneskort? det fick inte jag med nåt??
Postad 11 July 2009 - 21:04
Det kostar ca 200 kr men det finns crackat, bli medlem på mobilzon.se och sedan gå under ladda så finns det ett filarkiv där för program just för s60v5.Vart hittar man den spelaren?
Postad 11 July 2009 - 22:24
På minneskort? det fick inte jag med nåt??
Sorry, nej självklart fick jag inte heller något utan "bara" de 32 inbyggda gigen. Jag menar mest att man lägger ju Nokias kartor på minneskortet eller i detta fallet minnet och slipper en massa datatrafik så fort man använder gps.
Lite meck bara för o få map loader att funka och jag var tvungen att ha luren i masslagring för att maploader skulle hitta minnet.....
Uppdaterade till v.11 mjukvaran med och det gick fint. Inga kontakter eller bilder försvann heller.
Postad 11 July 2009 - 22:50
Sorry, nej självklart fick jag inte heller något utan "bara" de 32 inbyggda gigen. Jag menar mest att man lägger ju Nokias kartor på minneskortet eller i detta fallet minnet och slipper en massa datatrafik så fort man använder gps.
Lite meck bara för o få map loader att funka och jag var tvungen att ha luren i masslagring för att maploader skulle hitta minnet.....
Uppdaterade till v.11 mjukvaran med och det gick fint. Inga kontakter eller bilder försvann heller.
Gjorde det inte? Låter ju suveränt, för när jag uppgraderade in N95 så blåste den telefonen vid uppgradering.
Jag måste nog "nolla" mn telefon o börja om från början igen med tanke på min problem med Widgetsarna på "skrivbordet" Nån som vet hur man gör?
Postad 12 July 2009 - 01:07
Till min stora förtjusning så hittade jag inställningen för autorotation av skärmen. ( telefoninställningar ) Den är ju ställd till av vid leverans och det störde mig lite att alltid behöva dra ut tangentbordet för att få bilden att vrida sig. Nu funkar den precis som en 5800 och man kan surfa, skriva text m.m ( i landskapsläget) utan att behöva dra ut tangentbordet. Querty fältet poppar upp när man klickar på något där man kan skriva in text. Mkt mkt bra då det i vissa situationer är skönare att inte ha den utfälld. Man får en massa olika inmatningsmöjligheter helt enkelt. Nog många som missar det här.
Redigerat av Micke prylgalen, 12 July 2009 - 01:08.
Postad 12 July 2009 - 19:13
Provade kameran lite med och den är väl ganska jämförbar med n82 (förutom avsaknaden av kraftig xenonblixt)tycker jag. Detta är väl inget superbetyg idag då det finns betydligt vassare 5mp kameror (t.e.x c901) men ganska bra kamera för att sitta i en smartphone. Färgerna blir ofta lite off och den har lite svårt för röda nyanser. Komprimeringen är Nokiahård och bilderna tar ofta liten plats på runt 800kb-1,2 mb. Det blir olika beroende på motiv men t.e.x c901 ligger runt 1,5 mb i snitt och det är stor skillnad på den fronten.
Nu är inte detta några jätteproblem för det är ju enkelt att trixa till sina bilder lite i efterhand. Jag gör det snabbt i datorn samtidigt som jag minskar ner dom till lite mer webvänlig storlek. Det viktigaste är att de oftast är skarpa så man kommer säkert få många användbara bilder ur n97:an. Man kan dock vinna mycket på lite efterbehandling.
Jag värdesätter t.e.x linsskydd mer än att färgerna är exakt rätt. Guld värt att veta att linsen är ren och fin när man skall knäppa en bild lite snabbt.
Här kommer några stycken som bara är nermisnakde i storlek till 1024x768. Inga andra justeringar gjorda

Postad 12 July 2009 - 19:17
Mest problem har jag med kameran, efter varje bild så hänger sig kameran och det blir bara gråsvart. Hjälper inte att stänga ner "kameraprogrammet" och öppna linsen igen, samma sak. Måste stänga av hela telefonen för att kunna ta en ny bild. Någon annan med kameraproblem?
Hur ställer man in så att WLAN nät (på jobbet och hemma i mitt fall) kopplar upp sig per automatik så fort man är inom räckhåll?
Hur stänger man av dataöverföring via mobilnätet när man är utanför den egna operatörens nät, tex vid utlandsresor? Vill kunna ta emot och ringa som vanligt men utan dataöverföring så fort det inte är Telia.
PS. Verkar vara riktigt mycket krångel med N97an, kolla här: http://discussions.e...hread.id=143744
DS.
Redigerat av eddgge, 12 July 2009 - 19:19.
Postad 13 July 2009 - 08:55
En total-reset kanske vore att föredra. Nån som har tips om hur man kan göra det?
Postad 13 July 2009 - 09:01
Ang Wlan så kan man ju ställa in sina inloggningsuppgifter där och även hur ofta luren skall scanna av efter nät. Är jag hemma t.e.x så tar den mitt wlan-nät och är jag ute så tar den en annan uppkoppling. I mitt fall telenor.
Eller nja, jag får nog fasen aktivera wlanet hemma och välja "anslut" sen kör den alltid på wlanet när jag surfar eller kör något program som kräver data.. Så helt auto kanske det inte är. Men 2-3 knapptryck tycker jag inte är så jobbigt. Enklast o ställa in "visa wlanstatus" så man får upp ikonen i högra hörnet av displayen. Sen klickar man bara där och vilken koppling och sen anslut.......
Postad 13 July 2009 - 09:30
Aha, då är det inte jag som gjort fel iaf... det var en av funktionerna som faktiskt funkade riktigt bra på iPhone, den kopplar alltid upp sig så fort jag är inom räckhåll för mina inställda WLAN nät.Tråkigt när det strular och man har otur. Jag hittar inga fel alls på min och den känns kassaskåpsgedigen så man har väl haft tur då.
Ang Wlan så kan man ju ställa in sina inloggningsuppgifter där och även hur ofta luren skall scanna av efter nät. Är jag hemma t.e.x så tar den mitt wlan-nät och är jag ute så tar den en annan uppkoppling. I mitt fall telenor.
Eller nja, jag får nog fasen aktivera wlanet hemma och välja "anslut" sen kör den alltid på wlanet när jag surfar eller kör något program som kräver data.. Så helt auto kanske det inte är. Men 2-3 knapptryck tycker jag inte är så jobbigt. Enklast o ställa in "visa wlanstatus" så man får upp ikonen i högra hörnet av displayen. Sen klickar man bara där och vilken koppling och sen anslut.......
Hittar fortfarande inga inställningar när det gäller datatrafik utanför den egna operatörens nät. Man vill ju inte att push-mailen, väderkartor och nyhetsrubriker håller på att uppdatera i utlandet. Ska man verkligen behöva stänga av varje enskild funktion för att inte riskera en massa enort dyr datatrafik i utlandet?
Postad 13 July 2009 - 09:51
Men som du säger, jag hade också varit livrädd om jag åkt utomlands för man känner ju inte riktigt att man är herre över alla funktioner och uppkopplingar. Enklast är väl att bara sätta "startsidan" till offline och stänga alla program så skall det ju inte tankas någon data över huvud taget...
Tror också Iphonen har många såna här smarta funktioner och jag funderade på den med men det känns som att n97:an gav mig mycket mer för pengen med bättre kamera, linsskydd, ledblixt minne m.m
n97:an verkar passa perfekt för att ha på resande fot. En mini-pc är ju självklart bättre på allt och mer prisvärd men är för klumpig ändå för att vara smidig att ha med sig. Den här har man ganska lätt i fickan och verkar funka utmärkt för lite mail och surf. En sån sak som FM-sändaren har jag aldrig testat förut och bara den i sig är ju fantastiskt smidig i kombination med det stora minnet. Man får ju verkligen in lite musik och filmer utan att vara bekymrad.
Känns lite som att n97 är värd runt 6000 kr och att Iphonen kostar ca 3000 kr för mkt... Ja eller nya Iphone 3Gs som verkar ligga runt 11.000 nu och det är ju helt rubbat enligt mig. Sjunker väl på sikt iofs men ändå. Man kan köpa en 42" Full HD tv eller en monsterdator för samma peng. Då är det något som inte stämmer riktigt
Redigerat av Micke prylgalen, 13 July 2009 - 09:55.
Postad 13 July 2009 - 11:48
Annars finns väl Destinationer i telefonen tror jag, i S60 3rd FP2 iallafall. Går det inte att prioritera kopplingspunkter där? Så har jag förstått det, men aldrig kört en telefon med det så kan inte svära på saken...
Postad 13 July 2009 - 12:12
Aha, då är det inte jag som gjort fel iaf... det var en av funktionerna som faktiskt funkade riktigt bra på iPhone, den kopplar alltid upp sig så fort jag är inom räckhåll för mina inställda WLAN nät.
Hittar fortfarande inga inställningar när det gäller datatrafik utanför den egna operatörens nät. Man vill ju inte att push-mailen, väderkartor och nyhetsrubriker håller på att uppdatera i utlandet. Ska man verkligen behöva stänga av varje enskild funktion för att inte riskera en massa enort dyr datatrafik i utlandet?
Ni kan ställa in vilka anslutningar den ska använda när ni kopplar upp er och sätta olika prio på dem.
inställningar->anslutningar->nätverkdes.
där har ni en som heter Internet. Där kan ni lägga upp alla kopplingspunkter som ni vill att telefonen ska använda när ni kopplar upp er (gäller alla uppkopplingar som sker, oavsett applikation). Öppnar ni internet så kan ni sätta olika prioritet. Jag antar era ligger under någon annan flik, tror den hette "ej konfigurerade kopplingar" eller nått sånt. öppna den och flytta över kopplingspunkten till "Internet".
För övrigt, grymt nöjd med telefonen! Installera nokia messaging för att få en bättre epostklient, email.nokia.com
Postad 13 July 2009 - 13:39
Tack för tipset, ska prova det!Ni kan ställa in vilka anslutningar den ska använda när ni kopplar upp er och sätta olika prio på dem.
inställningar->anslutningar->nätverkdes.
där har ni en som heter Internet. Där kan ni lägga upp alla kopplingspunkter som ni vill att telefonen ska använda när ni kopplar upp er (gäller alla uppkopplingar som sker, oavsett applikation). Öppnar ni internet så kan ni sätta olika prioritet. Jag antar era ligger under någon annan flik, tror den hette "ej konfigurerade kopplingar" eller nått sånt. öppna den och flytta över kopplingspunkten till "Internet".
För övrigt, grymt nöjd med telefonen! Installera nokia messaging för att få en bättre epostklient, email.nokia.com
Gällande Nokia Messaging... måste man inte använda Nokias tjänst och låta den hämta upp mailen som sedan skickas till telefonen? Betyder det att man får en ny e-post adress? Eller fungerar programmet direkt med befintligt Exchange konto?
Postad 13 July 2009 - 14:41
Tack för tipset, ska prova det!
Gällande Nokia Messaging... måste man inte använda Nokias tjänst och låta den hämta upp mailen som sedan skickas till telefonen? Betyder det att man får en ny e-post adress? Eller fungerar programmet direkt med befintligt Exchange konto?
Använder Nokia Messaging för mitt privata Gmail konto och det fungerar alldeles utmärkt, använder samma e-postadress i telefonen som jag gör på Gmail. Alltså ingen ny e-postadress.
Om/hur det fungerar med Exchange vet jag faktiskt inte.
Postad 13 July 2009 - 18:08
Eller fungerar programmet direkt med befintligt Exchange konto?
Det finns en speciell Exchange-klient som funkar kanon, du kan söka bland din kontakter, osv.
Har för mig att klienten ligger inlagd under "Kontor" annars finns den på Ovi eller Nokias hemsida.
Postad 13 July 2009 - 20:03
Jag är lite nyfiken på sms funktionen. finns de något program som skulle kunna få sms:andet att likna sms upplägget i iphonen. Då de blir som en chatt och man kan titta tillbaka i diskussionen utan att behöva gå in o ur sms.
Hur är det med 3:e parts program till symbian, har fler än nokia mölighet att lägga upp program på ovi store? Jag har inte varit speciellt insatt i mobilvärlden på sistone men tyckte de var dags nu o då ska man väl ta o skaffa sig nått ordentligt som en n97:a.
Hur är det med gps kartorna, måste man ladda ner dom medan man använder gps:en eller kan man ha kartorna sparade på telefonen, man tycker ju att där borde 32GB vara till fördel.
Postad 13 July 2009 - 20:19
Jag har en n97:a påväg, sku ha fått den idag men blev fördröjt tills på fredag då jag inte har beställt den till min hemaddress.
Jag är lite nyfiken på sms funktionen. finns de något program som skulle kunna få sms:andet att likna sms upplägget i iphonen. Då de blir som en chatt och man kan titta tillbaka i diskussionen utan att behöva gå in o ur sms.
Hur är det med 3:e parts program till symbian, har fler än nokia mölighet att lägga upp program på ovi store? Jag har inte varit speciellt insatt i mobilvärlden på sistone men tyckte de var dags nu o då ska man väl ta o skaffa sig nått ordentligt som en n97:a.
Hur är det med gps kartorna, måste man ladda ner dom medan man använder gps:en eller kan man ha kartorna sparade på telefonen, man tycker ju att där borde 32GB vara till fördel.
Ang kartorna så lägger man in kartorna i telefonen med Nokia Maps loader, sedan finns det en massor med prog till symbian telefoner.
Postad 13 July 2009 - 21:56
Postad 14 July 2009 - 00:43
Nån annan som har problem med att webläsaren lägger av ibland, typ som om den inte orkar med och bara stänger ner?
ja det har hänt mig ett par gånger ungefär . .
Har också lite problem med widgets, AP news uppdaterars väldigt sällan. Verkar som att den gör det lite när den känner för det. Ofta hänger den sig och bara står och och blinkar "downloading...." .
Samma med väder tjänsten. Kan man inte ställa in den att uppdatera tex varje kvart ?
Postad 14 July 2009 - 09:01
Jag har en n97:a påväg, sku ha fått den idag men blev fördröjt tills på fredag då jag inte har beställt den till min hemaddress.
http://blogen.junnik.../tag/free-isms/
Måste dock signeras.
Postad 14 July 2009 - 11:43
Free-isms var väldigt uppskattat! Det enda negativa var programmet inte skapa hyperlänkar av text men hur ofta får man en länk på sms?
Postad 14 July 2009 - 15:47
Nån annan som har problem med att webläsaren lägger av ibland, typ som om den inte orkar med och bara stänger ner?
Jo det händer rätt ofta. brukar köra opera mini numera. Funkar perfekt!
Postad 14 July 2009 - 18:12
Jo det händer rätt ofta. brukar köra opera mini numera. Funkar perfekt!
Har också testat det nu- bra mycket bättre än xplorer ju. finns ju bakåtknapp o allt!!!
Ingen som är lite kunnig på hur man "nollar" N97an? vill gärna börja om från början. Nu har även kameran börjat låsa sig..
Postad 14 July 2009 - 19:56
Lite fortsatta intryck av luren, bättre än jag trott, känns mer solid och funktionell nu när jag använt den, tangentbordet är det bästa jag jobbat med hittills dock är det ett lite irritations moment att man måste trycke på en specialtanget för att använda ÅÄÖ, man vänjer sig rätt snabbt men ändock lite störande.
sedan en fråga?
på min gamla N95a så kunde jag välja en bild och skicka den som MMS och plocka en kontakt från kontakter och få upp ALLA allternativ som fanns inlagda på den kontakten INKLUSIVE maiadressen istället för telefonnummer vilket ju resulterar att mms går till hans mail vilket jag tyckte var grymt smidigt, men nu fungerar det inte för mailadressen kommer inte upp som ett allternativ, bara mobil och hemtelefon inte mail....det går såklar att lägga in den manuelt men vad i helv...är det en bugg eller har jag missat nått?
Postad 14 July 2009 - 20:02
Har också testat det nu- bra mycket bättre än xplorer ju. finns ju bakåtknapp o allt!!!
Ingen som är lite kunnig på hur man "nollar" N97an? vill gärna börja om från början. Nu har även kameran börjat låsa sig..
http://handphone-sol...-nokia-n97.html där finns info. Vet inte om det funkar men Googlade bara på "n97 hard reset" det skall väl finna "soft reset" också men har inte kollat upp det då jag inte upplever några problem alls med min.
Redigerat av Micke prylgalen, 14 July 2009 - 20:07.
Postad 14 July 2009 - 21:17
Postad 15 July 2009 - 09:26
Knappade lite med en N97 i en affär häromdagen och jag retade mig ganska mycket på att funktionsknappen måste användas för ÅÄÖ samt att den sitter på höger sida så man måste hålla i telefonen sjukt konstigt för att knappa in ÅÄÖ.
Ni som har haft telefonen och hunnit testa den ordentligt, är detta något man vänjer sig vid?
Går det att softmodda om knapparna på något sätt? typ flytta funktionsknappen eller något åt det hållet för att underlätta.
Gillar verkligen telefonen i övrigt så det vore ju synd om det faller på en sån här bagatell.
Redigerat av Brasse83, 15 July 2009 - 09:28.
Postad 15 July 2009 - 09:39
Gillar tangenterna faktiskt och skönt att kunna navigera runt utan att behöva flåta ner hela displayen.
Går som en dans enligt mig men man förstår ju de som klankar ner på det som det vore hela världen när man bara testknapprar 10 minuter i affären. Men efter några dar så är det inget problem. Du får ju tänka på att det annars vore 4-5-6 knapptryck på en vanlig knappsats för att får ÅÄÖ på A knappen. Här är det betydligt enklare med bara 2
Postad 15 July 2009 - 10:18
Postad 15 July 2009 - 11:33
Hur aktiverar man Flash i den inbyggda webbläsaren? Blir bara vita fält i min...
och hur uppgraderar man den, som vissa siter kräver..
Postad 15 July 2009 - 12:53
Funderar lite kring tangentbordet, det här med "funktionsknappen" och ÅÄÖ.
Knappade lite med en N97 i en affär häromdagen och jag retade mig ganska mycket på att funktionsknappen måste användas för ÅÄÖ samt att den sitter på höger sida så man måste hålla i telefonen sjukt konstigt för att knappa in ÅÄÖ.
Ni som har haft telefonen och hunnit testa den ordentligt, är detta något man vänjer sig vid?
Går det att softmodda om knapparna på något sätt? typ flytta funktionsknappen eller något åt det hållet för att underlätta.
Gillar verkligen telefonen i övrigt så det vore ju synd om det faller på en sån här bagatell.
Du behöver ju inte hålla in funktionsknappen för att använda ÅÄÖ, ett snabbt tryck på funktionsknappen och sedan ÅÄÖ så är det klart. Går hur smidigt som helst när man haft telefonen ett par dagar.
/BigF
Postad 15 July 2009 - 14:24
Du behöver ju inte hålla in funktionsknappen för att använda ÅÄÖ, ett snabbt tryck på funktionsknappen och sedan ÅÄÖ så är det klart. Går hur smidigt som helst när man haft telefonen ett par dagar.
/BigF
Aha, men då är det ju en helt annan sak. Nu måste jag åka å knappra på telefonen igen
Tackar.
Postad 15 July 2009 - 15:57
Postad 15 July 2009 - 16:29
Jag är kanske helt trög när det gäller Nokia men hur sjutton ställer man in så att telefonen visar namn på den som ringer istället för bara telefonnumret? (förutsatt att man har personen i telefonboken då förståss)... min visar bara ett nummer, även på dom som finns i telefonboken, väldigt irriterande!
Högst sannolikt finns numret med två gånger i telefonboken. Kanske både på sim och telefon och båda minnena används?
Postad 15 July 2009 - 18:06
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Nokia och deras support
9 bilder
19 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?