Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem inför kortavgift!

334 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 februari 2009 - 18:00

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Så länge majoriteten av abbonnenterna/ BRF inte kräver att analoga utbudet ges fritt i digital form kommer detta att fortsättningsvis debiteras extra för den enskilde abbonnenten som önskar digitalt av detsamma..alltså Comhem fortsätter att gnugga händerna och hoppas att dumsvensken inte opponerar sig. Finfint att ta betalt en gång till för kanalerna.

Det finns ju en möjlighet att icke förlänga avtalet beträffande analogkanaler med Comhem när detta löper ut.

144 000 kr betalar "min" BRF till Comhem årligen för de suddiga varianterna, tex reklamkanalerna TV3 och TV5.

Själv har jag egen antenn vilket möjliggör mottagning av SVT-HD och de andra fria digitala från marknätet.

Redigerat av Latman, 21 februari 2009 - 18:13.

Postad 23 februari 2009 - 15:32

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Birgitta skriver:

Com Hem för en ständig dialog med programbolagen kring krypterings- och säkerhetskrav. Att vi säkrar innehåll efter dessa krav är en förutsättning för vår affärsverksamhet.
Generellt kan vi säga att den analoga distribution har haft lägre krav på säkerhet. Det finns främst två skäl till detta där det ena är att analog distribution minskar i omfattning och det andra är att den analoga utsändningen inte ger samma kvalitet vid olovlig kopiering eller vidaredistribution.

Specifikt kring Small och att sända kanaler okrypterat: Givetvis följer vi utvecklingen utifrån vad som händer i omvärlden och I dag har vi anledning att se över vilka kanaler som krypteras.
Vi för dialog med programbolagen och men det är en långsam process med många parter inblandade.

Birgitta, jag förstår resonemanget om det nu inte hade gällt just Small-paketet där man får in exakt samma kanaler helt okodade från marknätet, med exakt samma eller högre kvalitet. Vad är då problemet förutom att göra det krångligt för era kunder? Jag förstår inte hur "programbolagen" kan ställa krav på kryptering i ert kabel-nät samtidigt som kanalerna sänds helt fritt och okodat för samtliga Sveriges hushåll genom luften. Hur vore det om ni vaknade och upptäckte verkligheten? Vi kunder är något trötta på era återkommande undanflykter nu.

Edit: Uppenbarligen finns det andra kabeloperatörer i Göteborg som erbjuder digital okrypterad spegling av sina analoga kanaler och det utan extra kostnad: http://www.gothnet.s...XNI-50324_.aspx
Jag kommer inför nästa årsmöte i bostadsrättsföreningen att undersöka möjligheten att byta till en operatör som vet vad deras kunder vill ha.

Redigerat av hakanh65, 23 februari 2009 - 15:55.

Postad 23 februari 2009 - 18:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Det här är en av anledningarna till att många BRF gått över till Tele2 istället...
Mer valfrihet, billigare och 10 fria kanaler som kan ses utan kort... även SVT HD går att se utan kort...
Har börjat erbjuda 100mbit på vissa orter nu med även om det inte är så många än...
nackdelen är ju HD kanaler då men dom har just startat med det så det lär komma fler snart...
en del SD kanaler saknas väl också men samtidigt har Tele2 då en del kanaler som inte comhem har som TV4 Sci-Fi t.ex...

Redigerat av Leatherface, 23 februari 2009 - 18:42.

Postad 25 februari 2009 - 11:00

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
-> Det här är en av anledningarna till att många BRF gått över till Tele2 istället...

Är Tele2 oxå IP-Tv, som Telia ??

Eller har Tele2 nåt annat system som går på Fiberkabel ??

/LbL!

Postad 25 februari 2009 - 20:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Tele2 funkar precis som comhem med samma boxar osv...

Postad 26 februari 2009 - 06:56

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
-> Tele2 funkar precis som comhem med samma boxar osv...

Ja, men PÅ vad då, Egen kabel, ADSL, Egen Fiber ??

/LbL!

Postad 26 februari 2009 - 08:09

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

/LbL!

Har inte Tele 2 själv men har hört av bekanta som har det att de har precis som Com Hem ett eget nät, dvs enligt gammal god kabel-tv standard frän 90-talet.

Postad 26 februari 2009 - 08:54

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Har inte Tele 2 själv men har hört av bekanta som har det att de har precis som Com Hem ett eget nät, dvs enligt gammal god kabel-tv standard frän 90-talet.

Finns massor med sätt att fixa detta på även om kunden upplever det lika.

Det vill säga, för kunden blir det lika med Comhem resp. Tele2. Båda kör med Conax-kryptering med vanlig DVB-C standard i vanliga koax-kablar. De måhända tala lite olika dialekt men vanligtvis ska en box fungera med bådas nät.

90-talet? Nja, det har hänt en del sedan dess. Troligen är det fiber fram till många hus idag och först i källaren omformas signalen till en som passar i koax-nätet. Men det är egalt för kunden, bara de får sin signal.

Postad 26 februari 2009 - 09:09

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

/LbL!

Det var väl underförstått att det gäller kabel-tv när han skrev "samma boxar"?

Postad 26 februari 2009 - 18:44

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja Tele2 är kabeltv och inget annat...

Postad 27 februari 2009 - 11:28

Unregistered1685
  • Unregistered1685
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

...
Deras boxar är under kritik också, då Humax silvriga boxen, TV4 HD har alltid problem med Dolby Digital ljudet när man ska se på House så man får slå av DD i boxen.
...

Hej Neophasis,

Jag har hört efter och fått följande svar angående ditt problem med TV4 HD och Dolby 5.1-ljud, när du ska titta på House:
--
TV4 har haft problem med utsändningen av Dolby 5.1-ljud på TV4 HD och har tvingats konvertera ljudet till Dolby 2.0. Detta hände t ex 2009-02-25 under programmet House. Com Hem återutsänder TV4 HD exakt som vi tar emot signalen från TV4.
--

Men det är självklart rätt irriterande när det inte fungerar, oavsett vems fel det är.

Birgitta Wilén, Informatör på Com Hem.

Postad 01 mars 2009 - 19:49

NiklasM
  • NiklasM
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Men det är självklart rätt irriterande när det inte fungerar, oavsett vems fel det är.

Birgitta Wilén, Informatör på Com Hem.

Framförallt när ni tar betalt för det...

/n

Postad 01 mars 2009 - 22:48

Unregistered8a7c3d07
  • Unregistered8a7c3d07
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Avgiftshöjningarna försätter hos ComHem:

Sedan 1 mars så höjs paketet Viasat Sport + TV1000 med 20 kr till 199 kr/mån.

Det lär nog följa fler "kortavgifter"... :)
Det börjar bli förbannat dyrt att vara ComHem-kund...Men jag sa upp alla mina abonnemang i fredags. Hade ingen bindningstid kvar och denna historia med ny kortavgift fick mig att se över utgifterna. Tack ComHem...:D

Undrar om ComHem får ihop de där 65 mille som VD yrade om. Min gissning är att goodwill-förlusterna är större och att många har sagt upp sina abb pga av kortavgiften...Det är ganska lätt att bita sig själv i svansen :blush:

Redigerat av Unregistered8a7c3d07, 01 mars 2009 - 22:49.

Postad 02 mars 2009 - 00:04

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Landskrona pionjär inom bredbands-tv

Landskrona är en av fyra kommuner i Sverige som kan stoltsera med konkurrens i tv-nätet. Inom den närmaste månaden kan 4 000 abonnenter bli aktuella för installation. Det innebär att fler kan välja vilka kanaler de vill betala för.

http://hd.se/landskr...inom-bredbands/

Postad 02 mars 2009 - 00:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Tror det är så att TV1000 blir dyrare då dom startade TV1000 Drama....

Postad 06 mars 2009 - 11:01

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Avgiftshöjningarna försätter hos ComHem:

Sedan 1 mars så höjs paketet Viasat Sport + TV1000 med 20 kr till 199 kr/mån.

Prishöjningen gåller enbart vid nytecknande av TV1000-abonnemang.
Löpande abonnemang berörs INTE, kollade nyss på min nya faktura och jag betalar fortfarande 179 för april månad.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 06 mars 2009 - 15:01.

Postad 09 mars 2009 - 01:13

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Boxer Mix utan kostnad i 2 månader

Vi bjuder dig på våra populära TV-kanaler - under två månader!

Om du vill prova på Boxer Mix utan kostnad i 2 månader anmäler du dig enkelt här på webben genom att klicka på "Beställ"-knappen nedan. Därefter får du ett programkort hemskickat med instruktioner om hur du aktiverar ditt kort på webben. Du har 10 dagar på dig att aktivera kortet från och med att du har lagt din beställning.

http://www.boxer.se/?page=1857

Postad 09 mars 2009 - 09:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Eh Latman? Varför? Här? I andra trådar? Något du vill säga? eller postar du alla dessa lika inlägg bara för skojs skull?

Postad 09 mars 2009 - 09:19

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Eh Latman? Varför? Här? I andra trådar? Något du vill säga? eller postar du alla dessa lika inlägg bara för skojs skull?

Håller helt med.
Detta forum handlar om "Comhem inför kortavgift" och INTE en masssa reklam för Boxer, Tele2 eller Canal Digital som jag hittills sett i forumet. Håll er till ämnet eller skriv någon annan stans!

Postad 09 mars 2009 - 10:53

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Och vad är meningen att byta till Boxer då? Där betalar du 299:-/halvår alltså 598:-/år och det är 238:- mer per år i kortavgift än comhem...

Redigerat av Leatherface, 09 mars 2009 - 10:53.

Postad 09 mars 2009 - 15:51

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Och vad är meningen att byta till Boxer då? Där betalar du 299:-/halvår alltså 598:-/år och det är 238:- mer per år i kortavgift än comhem

Att byta till Boxer ?

Nej det var inte frågan om att mana någon byta till utan att informera om intresset finns så finns möjligheten att under två månader få Boxer Mix UTAN KOSTNAD. Alltså inga kortavgifter eller andra avgifter. Prova på kostar inget.

Tidigare har ju på tråden redovisats kostnader för andra operatörer, vilket jag bla informerat om Telias halverade kostnad för kanalpaketen för tidigare abbisar med det sk Multipaketet.

Reklam för Boxer ? Det vill jag inte påstå att det är...och posta för att det skulle vara roligare än annat här på tråden, Nej tråden är väl till för att informera och utbyta tips, råd och alternativ, har jag fått för mig, eller.

Och vad är meningen att byta till Boxer då? Där betalar du 299:-/halvår alltså 598:-/år och det är 238:- mer per år i kortavgift än comhem...

Leatherface...jag instämmer..ingen vits om man tvingas betala dessa avgifter. Men det jag postade om kostar, återigen, inte en spänn i kortavgifter. Med andra ord GRATIS under två månader. Detta Boxer-erbjudande har jag nappat på.

Inte så mycket att käbbla om.

Postad 09 mars 2009 - 18:10

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
När jag sa upp min ComHem härom veckan så blev jag rätt paff när killen på kundtjänst lite suckande sa 'jaha en till' på mitt svar varför jag sa upp mitt ComHem. Lite ovanligt att de släpper ur sig såna kommentarer. Dock osäker på om han menade kortavgiften eller analoga kanaler avgiften. Påpekade båda.

Comhem hade jag bara av två skäl och Champions League är ju snart slut för i år (har mars ut). Formel 1 får jag väl se på annat sätt men så många tusen är det inte värt.

Kan i förbigående berätta att jag samma eftermiddag rensade i abbonemang och prenumerationer. ComHem erbjöd faktiskt inte lägre pris utan hänvisade till smallpaketet där man slapp kortavgift. Men på bredband, telefoni och dagstidning blev jag i samtliga fall erbjuden prissänkningar bara genom att ringa upp och säga att jag ville avsluta. Kan vara värt en timme att ringa upp fråga om man har någon bindning och när dom säger nä svara att då vill jag säga upp.

Postad 22 november 2011 - 19:25

Maria83
  • Maria83
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
En gammal tråd men kortavgiften är nu uppe i 294 kr per halvår (comhem).

Redigerat av Maria83, 23 november 2011 - 00:53.

Postad 22 november 2011 - 23:41

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 295 inlägg
  • 0
Ännu en ursäkt för att inte skaffa digitaltv då.

Postad 22 november 2011 - 23:52

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Ännu en ursäkt för att inte skaffa digitaltv då.

Finns alltid minst sex fria digitala kanaler att se på, vare sig man väljer marknät, kabel-tv, eller satellit.

Postad 23 november 2011 - 06:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Äsch det är småpengar. Retar mig mer på tvlicensen som kostar 170 spänn i månaden.

Postad 24 november 2011 - 20:37

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
Comhems kortavgift är lika seriöst som vissa företags faktura avgifter... En påhittad avgift helt enkelt för att klämma ur några extra kronor från kunderna. :angry:

Postad 24 november 2011 - 20:55

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Comhems kortavgift är lika seriöst som vissa företags faktura avgifter... En påhittad avgift helt enkelt för att klämma ur några extra kronor från kunderna. :angry:

Precis som i stort sätt alla andra opertörer då... Ingen skillnad på bredbandsbolaget, telia, viasat, cd osv. Så sluta gnäll. Betala om du vill ha, eller så skiter du i det.

Postad 24 november 2011 - 21:05

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Precis som i stort sätt alla andra opertörer då... Ingen skillnad på bredbandsbolaget, telia, viasat, cd osv. Så sluta gnäll. Betala om du vill ha, eller så skiter du i det.

Rätt inställning,då kan ju operatörerna komma överens om att dom nog vill ha 1000 kr mån för en påhittad avgift o du glatt betalar...saken är att i comhems fall tog dom bort sin kortavgift o bakade in den i paketpriserna och införde därmed en prishöjning,sedan införde man några år efter kortavgiften igen bara för alla andra fortfarande hade det(utan att sänka priset såklart).Och senast höjde man denna avgift med motiveringen det var 2 år sedan sist...tror det är det som stör mig mest, detta mygleri från deras sida.

Postad 25 november 2011 - 09:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja men nu var det också så att paketpriset hade ökat i pris i vilket fall som helst men dom valde att lämna priset orört med anledning av att dom lyfte ur kortavgiften.
Däremot skulle dom kunna kalla det för krypteringsavgift som en del redan gör eller nätavgift istället för det är vad avgiften är och inte för själva korten egentligen.
Det jag är mer kritisk till däremot är avgiften dom tar ut för att man ska kunna se på flera TV apparater i hemmet men där är faktiskt Comhem bättre än i princip alla andra genom att slopa kortavgiften (kortavgiften betalas bara på huvudabbonemanget) där medans övriga tar kortavgift även på tvillingkorten.

Redigerat av Leatherface, 25 november 2011 - 09:34.

Postad 25 november 2011 - 09:48

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ja men nu var det också så att paketpriset hade ökat i pris i vilket fall som helst men dom valde att lämna priset orört med anledning av att dom lyfte ur kortavgiften.
Däremot skulle dom kunna kalla det för krypteringsavgift som en del redan gör eller nätavgift istället för det är vad avgiften är och inte för själva korten egentligen.
Det jag är mer kritisk till däremot är avgiften dom tar ut för att man ska kunna se på flera TV apparater i hemmet men där är faktiskt Comhem bättre än i princip alla andra genom att slopa kortavgiften (kortavgiften betalas bara på huvudabbonemanget) där medans övriga tar kortavgift även på tvillingkorten.

Dom skulle inte hålla på med skiten överhuvudtaget utan lämna ut ETT pris på vad skiten kostar och inte ha en massa avgifter här o där så dom kan smyghöja dom olika avgifterna då o då o tro att vi inte märker det...det togs upp tidigare i andra trådar som du nog vet och i andra länder om det var norge eller danmark så har man inga kortavgifter utan ETT pris för vad det egentligen kostar,det må vara högre kanske då men då ser man ialf tydligt vad det kostar...precis vad dom INTE vill man ska se i sverige.Och att dom lämnade priset orört stämmer inte
citerar mig själv från tidigare inlägg:

Den 1 augusti 2005 höjs priset för ditt abonnemang 8 Favoriter med 13,50 per månad. Det är den första prishöjningen sedan 8 Favoriter lanserades för 5 år sedan. På mångas begäran passar vi samtidigt på att baka in kortavgiften som du tidigare betalade årsvis, i månadsavgiften. kortavgiften har varit 198:-/år, du betalar från och med augusti istället 16:50 per månad.

Det nya priset för 8 Favoriter blir:
Tidigare pris 129:-
Prishöjning 13:50:-
Kortavgift månadsvis 16:50:-
-----------------------------
Nytt pris 159:-/månad

Lite uppfriskning från comborts karusell av kortavgifter i forna dagar.
2009 trollade dom fram en ny kortavgift igen på 30kr/mån pga av att alla andra hade det.
2011 petade dom in lite ved i brasan så det blev 49kr/mån,måste hålla värdet uppe för försäljningen.
Tack o bock detta var dagens combort historia.

För övrigt avhandlade vi detta ämne(höjningen) förra vintern så känns som vi bara kommer upprepa gammal skåpmat,antar maria83 som upptäckt höjningen nu har haft en lång bindningstid... välkommen till verkligheten igen B)

Redigerat av Unregistered40562de1, 25 november 2011 - 11:33.

Postad 25 november 2011 - 13:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja de stämmer att dom bakat in kortavgifterna i Norge och Danmark och visst skulle dom kunna göra det i Sverige med men det krävs en gemensam överkommelse eller påtryckningar genom lag eller liknande för att det ska hända.
Bästa vore alltså om regering tvingade dom att marknadsföra med det faktiska priset man betalar.
Menar bara att alla operatörer gör likadant så det är bara att gilla läget.
Kortavgifter hos andra bara för att nämna några exempel.
Canal digital: 59:-/mån
Viasat: 169:-/kvartal (ca 56:-/mån)
Boxer: 55:-/mån.

Och fakturaavgifter löser man med e-faktura eller autogiro så slipper man dom avgifterna.

Redigerat av Leatherface, 25 november 2011 - 13:30.

Postad 25 november 2011 - 14:08

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Bensinbolags kartell har vi hört om, men tror vi håller på o nysta upp en kortavgifts kartell i sverige :rolleyes:

Postad 04 december 2011 - 12:37

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Precis, de har förvisso ingen kortavgift på syskonabbonemang, men du betalar ändå 99Kr/mån för att du skall kunna se samma utbud på två boxar.
Jag vet inte hur dyrt det är hos andra men jag tycker det är BISSARRT att man skall behöva betala dubbelt bara för man skall kunna se TV i två rum.
Cardsplitter ringer i mitt huvud direkt när jag läser sådant eller än bättre se TV på nätet :).

Någon som vet hur det funkar med syskonabbonemanget om man ponerar att jag t.ex. vill ta med mig syskonkortet till "lantstället" där jag har ComHem indraget. Kan man använda ett syskonkabb o box där då utan några extra avgifter? Det är ju eg. ditt "andra hem" och man kan inte vara på båda ställen samtidigt så det borde ju vara ok, men jag är SÄKER att ComSlem har sett till att förhindra detta på något sätt. De har ju förhindrat möjligheten att använda HD-kort i HTPC så varför inte kräma ut mer pengar för lantstället också.
Om de kan så gör de det säkerligen.

Verkar som att de börjar jaga envisa kunder som mig nu. Jag har vägrat ComHem i flera år )sedan dag 1) och kör bredband från bredbandsbolaget (20/3) även om ComHem har 100 o 200 Mbit. Fick häromdan ett erbjudande som inte finns på hemsidan i posten med gratis halvår för 100Mbit+8favoriter+tele o därefter 499 i mån (12 mån bindning).
Motsvarande med 10MBit på hemsan finns och där kan man välja att avstå telefoni o den skiten vill jag inte ha.
Inte intreserad av en ondemand box heller då den fått skitkritik gällande bilden i HD o det är det enda jag är ute efter i TV-väg (extremt många kanaler finns ju även på nätet så får jag bara rätt på min HTPC-plugin så kan jag se det i bra kvalle via nätet GRATIS PÅ RIKTIGT istället för via ComSlem med deras DOLDA AVGIFTER).

Hur som i det finstilta står det såklart att det är inte "gratis" för från månad 1 tillkommer.
Kortavgift 294/halvår + tele mindebitering 29/månad.

Detta utskick skyltas med:
FRITT I 6 MÅNADER*
* Asterixen pekar på en väldigt finstilt text som är enormt lång o ihopskriven så det är svårt att hålla reda på raderna. Där står avgifterna bland annat.

JAg anser att detta är direkt vilseledande då det EGENTLIGEN skulle stå:
- 113 KR/MÅN (0+49+29+35) I 6 MÅNADER
- DÄREFTER 612KR/MÅN (499+49+29+35) i 6 MÅNADER
- DÄREFTER 671 KR/MÅN (399+159+49+29+35)
VID AUTOGIR ELLER E-FAKTURA SJUNKER OVAN AVGIFT MED 35KR/MÅN
ENGÅNGSFRAKT 99KR TILLKOMMER TILL OVAN

då det är precis den avgiten det gäller och det börjar inte med e-faktura så det skall definit vara med i avgiften. Bara för att du kan komma runt den genom att anmäla om att du inte vill ha faktura innebär det inte att den inte finns med från början.

Att de deussom inte skriver att där är en fakturaavgift utan skriver om det med följande mening anser jag är oacceptabelt:
"Med autogiro eller e-faktura sparar du 35:- i tillägg för pappersfaktura"

Detta är enda stället avgiften nämns eller sparandet av densamma och kan av lekman lätt tolkas som att du kan spara ytterligare 35 :- särskilt då det inte nämns något om avgiften på något annat stället i hea utskicket.
MKT DÅLIGT COM HEM!

Jag blir lika förbannad var gång de döljer avgiter med sina utskick.
Jag tänkte först ta detta abb bara för att prova och säg upp månad 9 (3 mån uppsägning) men som av ren illvilja tänker jag inte nappa förrän de blir tydligare med sina avgifter.
Även om jag läser allt noga innan jag nappar slår jag vad om att många som kanske inte har det så bra ställt nappar utan att tänka 2 ggr och det stör mig nog mest. Att de nästan medvetet lurar folk (döljer) om avgifter och de vet att många av dem är folk som ligger nära att klara sig månad för månad. När någon ser GRATIS låter det ju bra...fram till fakturan kommer.
JAg vet det är upp till var och en men att man ens ska behöva lägga tid att lusläsa text från ComHem är illa nog att de sedan skriver tex fakturaavgift kryptiskt är ännu värre.

På bredbandsbolaget har jag ingen fakturaavgift på pappersfakutra då jag förhandlade bort det när jag teckande abbonemanget.
När jag sedan skiftade abbonemangsform så kom den på igen men det vara bara ett enkelt samtal o förklara att jag fått den bortförhandlad så togs den åter bort.

Hur hade ovan gått hos ComHem tror ni.....jag kan se följande scenario som ett troligt scenario ;)
"Jo vi kan skippa din fakturaavgift mot en liten extra paragraf"
"Ok vad är det för paragraf"
"Det kan du läsa i det nya utskicket som kommer med första fakturan under det finstilta"
"Ok, men jag slipper fakturavgiften i alla fall?"
"Ja det gör du *ler på andra sidan luren*"
"Läser senare: Fakturaavgift om 29Kr slopad. Kortavgift digitaltv höjd med motsvarande 29Kr :-) "

Nej nu har jag lagt nog tid på com slem - nu ska jag göra något av värde.
Boogie

ps
Jag håller med om att TV-avgiften är galen mot vad man får.
Ytterligare en anledning att se TV på nätet och inte köpa en TV-MOTTAGARE av ComHem ;)
Det är eg. rätt lustigt för om du har en tv-mottagare som bara kan visa TV om den har ett abbonemangskort så skall du betala TV-avgift. även om du har en mottagare som du inte kan använda alltså, så skall du ändå betala. Det berättar lite om hur förlegat det systmet är. Det härör sig från när TV uppfans känns det som. Och sådana avgifter kan de jaga med (telefon o dörrknacks)-pejling som troligen bara kostar pengar om man jämför mot vad det drar in i nya avgifter. Staten är ett stort företag som är specialister på att gå back trots att de har sveriges högsta avgifter (skatt).
ds

Redigerat av bigbadboogie, 04 december 2011 - 13:01.

Postad 04 december 2011 - 19:21

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0
Skriv inte inlägg på mer än två hela A4-sidor, det gör bara att läsaren tappar intresset efter max en tredjedel.

Skriv alltså bara en tredjedel så långa inlägg, så vinner du minst 66,6 gånger fler läsare. :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.