Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray: Referensfilmer

580 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 december 2009 - 12:29

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0

Okej, du är medveten om att det är fel aspect ratio på den svenska utgåvan, men varför skulle inte bild-/ljudkvalitén vara bra på den? Bild-/ljudkvalitén kan ju fortfarande vara riktigt bra?

Visst kan den fortfarande vara bra, men den kan ju inte gärna kallas referens när det är fel på den i grunden.
Fortfarande bitter för att jag köpte den ovetandes för en hundring när jag nyss hade blivit med Blu-ray. :)

Redigerat av Ghorun, 11 december 2009 - 12:32.

Postad 11 december 2009 - 13:21

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0

Okej, du är medveten om att det är fel aspect ratio på den svenska utgåvan

Finns det nån som inte vet det? :)

Postad 11 december 2009 - 14:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Okej, du är medveten om att det är fel aspect ratio på den svenska utgåvan, men varför skulle inte bild-/ljudkvalitén vara bra på den? Bild-/ljudkvalitén kan ju fortfarande vara riktigt bra?

Har den inte PAL speed-up också (25p)? :)
Jag har för mig att det var fler fel än bara AR.

Postad 11 december 2009 - 17:36

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Det stämmer, samt att filmen är visad i 25fps inte 24...

vi i sverige har heller inte fåt DTS HD master audio, utan DTS HD high resolution.

Postad 13 december 2009 - 17:03

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Italienska filmen Gomorrah, utgiven på Criterion Collection (bara region A), har en riktigt bra bild.

Postad 13 december 2009 - 17:46

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Den finns även som region B. http://www.dvd.co.uk...463/product.htm

Postad 13 december 2009 - 18:26

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 478 inlägg
  • 0
Fight Club (Fox egna utgåva) bör nog också räknas som referens. Den har lite konturbetoning vid de högsta frekvenserna, men inte så pass att det stör såvida man inte skärskådar bilden. Detaljnivån, kornbilden och kontrasten är slående. Det är ett ypperligt exempel på hur en överföring från film till HD ska förvaltas.

Postad 13 december 2009 - 18:40

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
Terminator Salvation behöver mer bitrate. The Dark Knight ser fantastisk ut i IMAX-scenerna men inte direkt perfekt i resten av scenerna, alldeles för mycket EE.

Postad 13 december 2009 - 20:38

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Terminator Salvation behöver mer bitrate. The Dark Knight ser fantastisk ut i IMAX-scenerna men inte direkt perfekt i resten av scenerna, alldeles för mycket EE.

Ljudet i Terminator vad dock inte dåligt.

Postad 14 december 2009 - 07:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Ljudet i Terminator vad dock inte dåligt.

På vilket sätt tycker du att ljudet var dåligt? Beskriv gärna.

Postad 14 december 2009 - 07:37

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
...dock inte dåligt...

Postad 14 december 2009 - 18:45

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1 423 inlägg
  • 0
Tycker rent subjektivt att bilden i TS absolut inte är dålig. Tycker den håller väldigt bra klass. Ska dock tilläggas att jag bara har sett den hemma på liten skärm.

Postad 14 december 2009 - 18:59

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Jag sitter med den amerikanska Wolverine och den har mycket bra bild och ljud. Skotten låter som...skott!
Är den svenska inte lika bra eller varför har ingen skrivit om den?

Postad 14 december 2009 - 19:00

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Jag sitter med den amerikanska Wolverine och den har mycket bra bild och ljud. Skotten låter som...skott!
Är den svenska inte lika bra eller varför har ingen skrivit om den?

Helt värdelös bild på den, usch

Postad 14 december 2009 - 19:11

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
varför har jag dålig bild på transformers 1 ? Har bra bild på de mesta BD filmerna...

har en denon 2500 hd transport och en 3808 (passthrou) och en pioneer 508 XD

Postad 14 december 2009 - 21:45

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1 423 inlägg
  • 0
Den amerikanska utgåvan har enligt mig en väldigt smetig bild, ganska ren bild men känns som att de har gått lös med brusreducering och smetat ut massor med detaljer. Alla tycker dock uppenbarligen inte lika. Ljudet har jag dock inget att anmärka på.

Postad 14 december 2009 - 21:45

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

På vilket sätt tycker du att ljudet var dåligt? Beskriv gärna.

?

Jag beställde min T2 från axelmusic för längesedan och den är ju lite små kass vid mörka scener, är den svenska versionen bättre?

Postad 14 december 2009 - 23:22

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

Helt värdelös bild på den, usch

Wolverine har inte värdelös bild,jag tycker bilden är väldigt bra + ljudet är grymt.
Transformers 1 har också en väldigt fin bild,vet inte varför du upplever den som dålig dell4.

Jag såg The Towering Inferno ikväll, där kan vi snacka ruskigt bra bild.
Såg ut som den va gjord 2009,fast filmen är från -74. :(

Postad 15 december 2009 - 00:18

Chazam
  • Chazam
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Terminator Salvation är ju referensfilm så det sjunger om det, både ljud- och bildmässigt. Helena Bonham Carter har sjukt hårig haka!

Postad 15 december 2009 - 07:00

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Terminator Salvation är ju referensfilm så det sjunger om det, både ljud- och bildmässigt. Helena Bonham Carter har sjukt hårig haka!

Jag sa inte att bilden var dålig på det sättet. Men den har alldeles för låg bitrate i den versionen som jag har iaf. Den ligger väl runt 18-19 mbit och det räcker inte till för en actionfilm som utspelas i mörker med explosioner och damm som yr i 2h. "Grainet" börjar blocka i bakgrunden, och det är inte referens. Men visst, i någon långsam scen med en närbild på ett ansikte så räcker ju bitraten mer än väl till för att prestera en angenäm bild.

Postad 15 december 2009 - 07:05

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Wolverine har inte värdelös bild,jag tycker bilden är väldigt bra + ljudet är grymt.
Transformers 1 har också en väldigt fin bild,vet inte varför du upplever den som dålig dell4.

Jag såg The Towering Inferno ikväll, där kan vi snacka ruskigt bra bild.
Såg ut som den va gjord 2009,fast filmen är från -74. :(

Jag tror att folk stör sig lite på bilden på filmer som Wolverine för att de innehåller rätt mycket grain. Jag gillar den looken dock. Vad det gäller Skyskrapan brinner så är bilden där en bra transfer, men jag har svårt för den gamla lite softa looken.

Postad 15 december 2009 - 07:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

?

Jag beställde min T2 från axelmusic för längesedan och den är ju lite små kass vid mörka scener, är den svenska versionen bättre?

Det blev ett missförstånd...
Angående bilden på T2 så är den rätt OK men långt ifrån referens. Jag kör med den tyska HD DVD:n som lär ha bäst bild.

Postad 16 december 2009 - 08:29

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0
U-571 håller hög klass i bild och ljud, och filmen i sig är du kalas :)

Postad 16 december 2009 - 14:09

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

U-571 håller hög klass i bild och ljud, och filmen i sig är du kalas :)

Har det kommit en ny utgåva?
För den första var HEMSK.

- http://www.avsforum....d.php?t=1059419

Postad 16 december 2009 - 14:39

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Har det kommit en ny utgåva?
För den första var HEMSK.

- http://www.avsforum....d.php?t=1059419

Den är väl i 1.78:1 i svenska upplagan med. 2.35:1 i Usa och 2.40:1 i engelsk upplaga.

Postad 16 december 2009 - 15:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
U-571 är ett givet köp!

....på HD DVD....

Postad 16 december 2009 - 19:46

Chazam
  • Chazam
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Jag sa inte att bilden var dålig på det sättet. Men den har alldeles för låg bitrate i den versionen som jag har iaf. Den ligger väl runt 18-19 mbit och det räcker inte till för en actionfilm som utspelas i mörker med explosioner och damm som yr i 2h. "Grainet" börjar blocka i bakgrunden, och det är inte referens. Men visst, i någon långsam scen med en närbild på ett ansikte så räcker ju bitraten mer än väl till för att prestera en angenäm bild.

Vad menar du med "för låg bitrate"? För låg "fps" så att säga? Är inte helt insatt såatteh.

Postad 16 december 2009 - 20:27

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
Lätt kan vi väl säga hur komprimerad videon är, alltså hur mycket information som videon innehåller per sekund.
På samma sätt som en MP3 med en bitrate på 128kbps låter sämre än en med 320kbps, behöver filmer med mycket action en högre bitrate för att inte få något som kan liknas vid taskig jpg-komprimering. För låg bitrate kan även göra att grainet försvinner för att videon inte kan innehålla tillräckligt mycket bildinformation.

Sen är inte bitrate allt som vissa tror, men just Terminator är den lite snål i. Finns vissa utgåvor med en bitrate på 25mbps som ser lite bättre ut.

Redigerat av Rossifumi, 16 december 2009 - 20:29.

Postad 16 december 2009 - 20:47

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Jag tror att folk stör sig lite på bilden på filmer som Wolverine för att de innehåller rätt mycket grain. Jag gillar den looken dock. Vad det gäller Skyskrapan brinner så är bilden där en bra transfer, men jag har svårt för den gamla lite softa looken.

Bara för att en film är gammal behöver den inte vara oskarp. Det är sant att de smetade vaselin på linsen för att åstadkomma en "gloria" till kärleksscener.

Jag kommer förhoppningsvis få hem The Prisoner snart. Den verkar skarp som om den var filmad igår. Och då är ändå filmen ifrån 60-talet.

Postad 16 december 2009 - 20:59

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Bara för att en film är gammal behöver den inte vara oskarp.

Nej, det sa jag inte heller. Eller menade inte så iaf. Utan att just Skyskrapan brinner är lite soft i mellanåt.

Postad 16 december 2009 - 21:18

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Nej, det sa jag inte heller. Eller menade inte så iaf. Utan att just Skyskrapan brinner är lite soft i mellanåt.

Förklaringen till det ligger nog i att kameramannen sköt bilderna med fokus på ansiktena. Bakgrunden blir då suddig. Överlag så har den fått rätt bra tekniska recensioner. Jag kommer köpa den hur som helst. Och sätta i nytt batteri i brandvarnaren.... ;)

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 16 december 2009 - 21:20.

Postad 17 december 2009 - 15:33

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Jag håller med. Visst ser den bra ut, men den är soft (i ansiktena) emellanåt.

Postad 17 december 2009 - 20:53

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Jag ser den just nu och det finns inget grain men som ni säger inte riktigt skarp heller 9/10 på bilden
Filmen har jag inte sett klart men alla 70-talets filmstjärnor är med
Ljudet är inget att hurra för precis, tur den har text

Redigerat av Benkke, 17 december 2009 - 21:07.

Postad 25 december 2009 - 02:57

kendash
  • kendash
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag har sett en hel del BD-film, både hyr och köp. (över 200 om inte mer) och dessa är filmer jag absolut garanterar håller bästa "HD" upplevelser...

Batman The Dark Knight: Finns absolut ingen annan film som håller samma höga kvalitet, ska du bara demoa en enda film så visar du denna. Håller helt *outstanding* kvalitet på bilden och ljudet rakt igenom i varje scen, speciellt inledningen. En film som jag tycker är bättre och bättre för varje gång jag ser den och betydligt bättre "hemma i soffan" än på bio.

3:10 to Yuma; En genomusel film men ljudet och bilden är defenitivt toppklassat. Mycket fina panorama-scener med klassiskt western-ljud som låter precis så du vill att det skall låta. En MYCKET bra demo-rulle för ljudet.

Pearl Harbour: Efter The Dark Knight.... utan tvekan det bästa ljudet jag upplevt från en Blu-Ray. Det är nästan glädje-tårar i varje scen. Den här filmen bara måste du ha i ditt bibliotek .

Gladiator (senaste versionen, inte den första ruttna utgåvan); Stridsscenerna i början av filmen visar verkligen trycket och kvaliteten på HD-ljudet. Bilden är mycket varierande (beror säkert på specialeffekterna som är datorrenderade, syns iaf jäkligt tydligt), garanterar att du ÄR på Colloseum när du ser filmen!

Pirates-filmerna; Makalösa produktioner. PCM 5.1, bilden varierar men hela produktionen på samtliga filmerna är "state of the art" och ljudet är något helt galet detaljerat.

Planet Earth; Det här får vem som helst att vilja ha en HD-anläggning. Dock märkst det så fruktansvärt mycket i vissa scener/klipp när bildkvaliteten är sämre, men i stort sett är detta ett köp som får dig och dina kompisar att tappa hakan!

Edit: Får ju inte glömma att tipsa om "konsert-upplevelse" på ljudet i Corpse Bride.

Några filmer som är med på listan som jag tycker är väldigt överreklamerade är dock;

Transformers; Tycker ärligt talat att det är medioker kvalitet på både bilden och ljudet i vissa scener. T.ex så måste jag vrida upp försteget till 0db för att det överhuvudtaget skall vara något "tryck" i ljudet, i princip alla andra filmer är det öronbedövande vid -40. Trodde först det var min kasett som var dålig, men nä lånat 2 kompisars exemplar och samma där. Vet att öken-scenen med granat-elden varit en demo-scen på många anläggningar men den är KLART överskattad. Pearl Harbour ger en mycket bättre upplevelse! Transformers är inte dålig, men den är absolut INTE en referensfilm!

Apocalypto; Alldeles för ojämn i för många scener. Bilden är mycket varierande, från outstanding till medioker. Tyvärr för ofta. Ljudet är i mitt tycke rätt dåligt mastrat och lever absolut inte upp till referensljud.

Redigerat av kendash, 25 december 2009 - 03:00.

Postad 25 december 2009 - 08:29

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1 423 inlägg
  • 0
Vadå Gladiator den senaste versionen inte den första ruttna utgåvan? Och finns pirates trilogin med pcm ljud? Min box har bara dd 5.1.

Postad 25 december 2009 - 10:34

kendash
  • kendash
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Vadå Gladiator den senaste versionen inte den första ruttna utgåvan? Och finns pirates trilogin med pcm ljud? Min box har bara dd 5.1.

Ang Gladiator, ja det finns en riktigt, *riktigt* dålig version på marknaden (kommer dock inte ihåg var den köptes, förhoppningsvis är dom slut och kommer aldrig mer) där dom använde en gammal master som DNR:ats rakt av. Tror jag såg den på Media Markt i Stockholm för ett tag sedan, överdriver inte när jag säger att DVDn är bättre!

Ang Pirates, Boxen vet jag inte hur den är (jag har filmerna separat) och på mina "singel-filmer" är det 5.1 PCM på både 1an, 2an och 3an. Borde ligga på samlingsboxen också ? Enligt mina covers står det följande på ljud (och finns såklart i menyn också): Dolby Digital 5.1 (Engelska, fanska, spanska), DTS 5.1 (Franska , spanska), PCM 5.1 (Engelska)

Byt ut boxen mot singel-filmerna om dom inte har pcm :huh:.

Postad 25 december 2009 - 13:28

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Det finns ingen bra utgåva av Gladiator,bara så det inte blir några missförstånd.
Vore intressant om du skrev vilken utgåva du säger är bra ?
När det gäller Transformers så har det skrivits 100000 miljoner gånger, att det är Late Night Mode läget som är på.
Det gäller alla filmer med Dolby True HD ljudspår.Sätt läget på OFF så kommer dina högtalare vakna till liv.
Detta gäller inte Transformers 2 då den har DTS-HD MA.

Redigerat av jonasprivate, 25 december 2009 - 13:32.

Postad 25 december 2009 - 13:31

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Det är samma usla transfer av Gladiator worldwide, lustigt påstående kom gärna med bevis. Btw så finns inte pirates filmerna utan lossless ljud!!

Transformers är en referens skiva med uteslutande toppbetyg från proffessionella testare!!

Redigerat av henke007, 25 december 2009 - 13:35.

Postad 25 december 2009 - 14:44

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0
Kendash hade inte många rätt där inte!

Postad 25 december 2009 - 15:25

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Som jag också sagt många gånger så har jag ingen jäkla Late night mode på när jag ser på Transformers, har kontrollerat detta flera gånger... djupbas finns men vissa scener med mkt action saknar ljud med midbas osv. Filmen ska tydligen vara såhär då jag provat skivan hos andra än hos bara mig. Terminator Salvation har bättre ljud än Transformers..

GRR

Redigerat av tonpaa, 25 december 2009 - 15:26.

Postad 25 december 2009 - 16:29

kendash
  • kendash
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Det finns ingen bra utgåva av Gladiator,bara så det inte blir några missförstånd.
Vore intressant om du skrev vilken utgåva du säger är bra ?
När det gäller Transformers så har det skrivits 100000 miljoner gånger, att det är Late Night Mode läget som är på.
Det gäller alla filmer med Dolby True HD ljudspår.Sätt läget på OFF så kommer dina högtalare vakna till liv.
Detta gäller inte Transformers 2 då den har DTS-HD MA.

Jag har sett minst 2 olika versioner av Gladiator på Blu Ray i alla fall, min syster beställde sin från www.axlmusic.com och jag köpte min på el-giganten, kan defenitivt säga att det är ENORM skillnad på dom två.
Vet inte vilken version av dom jag har, det gick iaf inte kolla klart på min systers version för det var artefakter och skit i princip VARENDA scen, och ljudet var verkligen uruselt alltså min DVD var en bättre upplevelse än hennes skiva.
Jag tipsade henne om att köpa Gladiator för jag köpte den först och hon blev jättebesviken så jo det finns flera versioner ute :(.
Hon köpte versionen med omslaget som ser ut såhär; http://www.amazon.co...a/dp/B000NU2CY4, jag har den andra där han står på vagnen i slutet av filmen.
Hittar ingen info om vad som skiljer dom åt, snarare så ska det enligt allt jag läst vara svåra artefakter och pilar som försvinner.
Slog tom på nu en extra gång bara för att kolla om jag missade något men nej på den versionen som discshop säljer så försvinner det inga pilar i inledningsscenerna så den är KLART bättre än den syrran köpte från axlmusic. Där försvinner det klumpar med pilar i inledningscenerna. Men som sagt, hittar ingen "säker källa" på det, hyr och kolla båda "versionerna". Ljudspåret är i alla fall magiskt på både min och syrrans.

Ang Transformers så har jag också läst och tio-kollat att night-mode läget inte är på. Det är inte på hos varken mig eller kompisars anläggningar och ljudet är absolut inget som helst tryck i, kanske finns flera utgåvor här - vad vet jag. Den som släpptes vid releasen i Sverige är det jag har och det ljudet lever absolut *inte* upp till referens.
Transformers är den enda filmen jag har spelat hos mig som det överhuvudtaget måste vridas på upp emot 0db för att kunna njuta. Har många andra filmer med True HD och där räcker det runt -40, så det är garanterat releasen.

Det är samma usla transfer av Gladiator worldwide, lustigt påstående kom gärna med bevis. Btw så finns inte pirates filmerna utan lossless ljud!!

Transformers är en referens skiva med uteslutande toppbetyg från proffessionella testare!!

Ja i princip överallt läser man att den fått toppbetyg (transformers), därför jag köpte den också men uschk vad besviken jag var på True HD, spåret. som jag skrivit ovan, har inget night mode påslaget och så har inte mina kompisar i sina anläggninar.
Allt är objektivt, men i mitt tycke kan inte en BD där man behöver vrida upp till -10 -> 0 för att överhuvudtaget kunna njuta av ljudet få i närheten av godkänt. Dessutom så saknas det en hel del ljud i action-scenerna som jag VET fanns där på bion.
Skivan är garanterat så då den beter sig exakt likadant överallt jag testat den. Bilden har jag inget att klaga på det är bara ljudet spelar ingen roll att det blir sevärt om du vrir på så högt, det är fullkompligt oacceptabelt att ha så låg volym på utgåvan.

Ang Pirates filmerna så är det garanterat PCM på dom :D. "As they did for 'The Curse of the Black Pearl,' Disney also grants 'Dead Man's Chest' an uncompressed PCM 5.1 surround track, again encoded at 48kHz/24-bit/6.9mpbs." (http://bluray.highde...dmanschest.html)

Som jag också sagt många gånger så har jag ingen jäkla Late night mode på när jag ser på Transformers, har kontrollerat detta flera gånger... djupbas finns men vissa scener med mkt action saknar ljud med midbas osv. Filmen ska tydligen vara såhär då jag provat skivan hos andra än hos bara mig. Terminator Salvation har bättre ljud än Transformers..

GRR

Samma här, absolut inget referensmaterial på Transformers. Finns väldigt många filmer ute som har *betydligt* bättre material, framförallt på ljudfronten. T.ex en tidig film; Pearl Harbour.

Postad 25 december 2009 - 17:57

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Som henke007 skrev det är samma transfer på alla utgåvor,spelar ingen roll vilken du köper.
Min UK utgåva har jag slängt den går inte att se på.
Märkligt att du tycker Transformers har så dåligt ljud,fast du kanske vill ha bas så det skakar i lgh ?
Klart du måste dra på till 0, själv ligger jag på -18 när jag kollar film och det räcker gott och väl.

Redigerat av jonasprivate, 25 december 2009 - 18:00.

Postad 25 december 2009 - 18:32

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0
Har faktiskt PCM på min Pirates del 3..ber om ursäkt till Kendash!

Postad 09 januari 2010 - 18:40

Unregistered5c451229
  • Unregistered5c451229
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Alla mina tre delar har pcm 5.1.

Postad 09 januari 2010 - 21:29

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
Om det finns en nypressning av Gladiator så vore det ju intressant att få veta för jag misstänker att Paramount kommer att smyga ut den med svansen mellan benen, de vägrar ju erkänna att det var något fel på den första. :D

Postad 14 januari 2010 - 23:16

Carlstadguy
  • Carlstadguy
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
The Orphanage.

En sjukt spännande del toro rulle med riktigt bra bild och ljud.

Postad 19 januari 2010 - 00:00

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen hittat den ultimata blu-ray filmen.

Hollow Man
Förstår att den fick full pott i recensionen av bilden. Det va som att ha Kevin Bacon på besök i lägenheten. Har sett över 100 filmer nu och aldrig varit med om nån liknande bildkvalite. Helt enormt. Ett måste i samlingen om man bara vill njuta. Inte förrän nu jag märkt hur bra blu-ray kan vara. Det finns för många bedrövliga utgåvor därute.
http://bluray.highde.../hollowman.html

Postad 23 januari 2010 - 10:14

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Ratatouille tycker jag hade riktigt bra bild och även ljud, även om det bara är Dolby Digital o hos mig tas ut via optiska utgången. Såg den för första gången igår.

Datoranimerade filmer ser kanske alltid bättre ut vad gäller ex detaljskärpa, men vill man ha en bra demodisk så tror jag denna film har alla förutsättningar. En rolig o trevlig film är det också.

Postad 23 januari 2010 - 10:55

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0

väldigt mkt text

Nu är det så att det finns bara EN utgåva av Gladiator så du inbillar dig tyvärr. Sapphire Series använder exakt samma transfer som våran Europeiska utgåva, båda är DNR'ade som fan förutom i extended scenerna som använder en helt annan transfer utan DNR. Detta har diskuteras om och om igen så snälla säg inte att din Discshop-version är annorlunda.

Ang. ljudet på Transformers så är det inte perfekt nej, dock ändå referens i vissa scener. Att du måste vrida upp till 0db ser jag inte som ett problem? Det innebär bara att det finns mycket dynamik i spåret. Vissa filmer kanske man kan ligga på -10db och det dånar som fan heeeela tiden men det är för att det är en dålig mixning med låg dynamik i ljudet. Jag håller med om att det i vissa scener känns som att det "fattas" ljud. Det gör det även i Transformers 2 anser jag. Dock är Transformers 2 ljudspår i princip perfekt, ingen hörbar dist eller andra ljudartefakter som det finns i enstaka scener i Transformers 1. Att du i andra filmer klarar dig med -40db är ju bara löjligt, då HAR DU Late Night på så är det bara.

Postad 23 januari 2010 - 11:21

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Ratatouille tycker jag hade riktigt bra bild och även ljud, även om det bara är Dolby Digital o hos mig tas ut via optiska utgången. Såg den för första gången igår.

Datoranimerade filmer ser kanske alltid bättre ut vad gäller ex detaljskärpa, men vill man ha en bra demodisk så tror jag denna film har alla förutsättningar. En rolig o trevlig film är det också.

Råttfilmen har PCM ljud! bästa ljud som existerar! kör du över optsik ingång får du ändå nedskalad PCM så att säga o det är ändå mycket bättre än bara vanlig DD.
och jag måste ju hålla med om att detta är en grym referensfilm både ljud o bild!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.