Audio PDP-LX5090
Audio Output Power 18W + 18W (1 kHz, 10%, 6Ω)
Tone Control (Bass, Treble, Balance) Yes
Auto Volume Control Yes
Sound Options SRS WOW HD, SRS (Surround), SRS FOCUS (Audio Orientation), SRS TruBass (Bass Boost), SRS Definition
Postad 15 februari 2009 - 16:36 Audio PDP-LX5090 Audio Output Power 18W + 18W (1 kHz, 10%, 6Ω) Tone Control (Bass, Treble, Balance) Yes Auto Volume Control Yes Sound Options SRS WOW HD, SRS (Surround), SRS FOCUS (Audio Orientation), SRS TruBass (Bass Boost), SRS Definition Postad 15 februari 2009 - 16:42
och ingen här inne bad om ditt trollande heller Har ägt 3 Panasonic TV apparater inkl en Plasma (PV60) så jag underskattar inte dem, det är dock helt ovesäntligt att ens diskutera om varför högtalare ingår eller inte. Tycker själv det va helt underbart att slippa de fula högtalarna använder hellre Hemmabion. Och har man lagt såpass mkt på en TV så tror ja inte nån tusenlapp mer el mindre spelar roll. Det finns inga TV apparater med bra ljudkvalle det får du betala löjligt mkt mer pengar för , pengar som du kan lägga på en hemmabio. Och ingen normal hemmabiomänniska ser en film på sin TV med TV ljud och det är vad min TV är till för främst. Postad 15 februari 2009 - 16:42
Brando, inte för att jag ska mata din trollhunger mer än nödvändigt men jag skulle bara vilja förtydliga en sak för dig. Du tjatar om att det inte finns inbyggda högtalare i tvn. Om du tar och tittar längst upp till vänster på denna sida ser du en stor orange logotyp som lyder "MinHembio.com". Dvs vi som hänger här och har en hemmabio är mer kräsna än att nöja sig med ett par inbyggda högtalare i annant än rent nödfall och är också beredda på att lägga mer pengar på att få en bättre bild och lita sig till det ljud man redan har i sin anläggning. Varför betala 2 ggr för att få ljud? Har man en hembio behövs inga inbyggda högtalare och är då heller inte önskvärda då dom iaf suger i jämförelse med en riktig högtalare. Men du kanske har glömt bort vilket forum du hänger på eller inte ens har en hembio? Vilket isfåfall får mig att undra varför du ens är registrerad på detta forum? Som de flesta andra här har försökt få in i ditt envetet trångsynta sätt att se det på så skulle jag alla dagar i veckan hellre lägga pengarna på att få en panel som var bra som möjligt istället för att bli tvingad att köpa saker man inte ens tänkt använda ändå. Redigerat av masse70, 15 februari 2009 - 16:56. Postad 15 februari 2009 - 16:59
Alltså jag är ledsen att säga det så här, men jag tycker faktiskt du är dum i huvudet. De som köper en plasma för 25-30 tusen har seriösa krav på ljud- och bildupplevelsen. Pioneer vet detta och avstår därmed att skicka med högtalare som dels skulle stå oanvända i många fall, dels höja kostnaden ytterligare för produkten. Postad 15 februari 2009 - 17:06
Haha, kunde inte sagt det bättre själv ![]() Postad 15 februari 2009 - 17:07
Nej, Pioneer har matchande högtalare som går att köpa till. "Optional high grade side and under-mounted speakers available" http://www.pioneer.s...5090/specs.html Postad 15 februari 2009 - 17:14 Trodde högtalare var standard på tv apparater ![]() Men man börjar undra... Postad 15 februari 2009 - 17:14
Här kommer ett alternativ till Kuro. Men 65" på den kommer att kosta ca 100 000:- här i Sv. Den skall komma med 50" oxå. Frågan är vilket pirs? Kanske 50 000:- ??
Postad 15 februari 2009 - 17:20
Men den kan inte brando köpa ändå, för den har heller inga inbyggda högtalare........ Postad 15 februari 2009 - 17:20
Japp och high end Panna tänker likadant som Pio så det kanske inte är så dumt tänkt ![]()
Undrar om denna kan mäta sig med Kuro, ja tvivlar Redigerat av henke007, 15 februari 2009 - 17:21. Postad 15 februari 2009 - 17:24 Din kommentar om mig var idiotisk!!! Och jag hoppas att admin ger dig en tydlig VARNING för det du skrivit till mig. Postad 15 februari 2009 - 17:27
Jag själv använder en anläggning som kostar 80 000:- och jag skulle bara kasta ut deras högtalare direkt ![]() Postad 15 februari 2009 - 17:29
Brando70 vad har detta för intresse för dig? Du kommer ändå inte att köpa en Pioneer. Fortsätt istället att provocera i Panasonictrådarna. Instämmer med Lundmark. Postad 15 februari 2009 - 17:35
Nu inte men i framtiden kanske. Var ute efter att visa att det kostar att tillverka high end tv ![]()
Redigerat av Enator, 15 februari 2009 - 17:39. Postad 15 februari 2009 - 17:48
Ja om till och med Pio hade sänkt priset till 10 000:- skulle några fortfarande gnälla om fot och högtalare. ![]() Redigerat av Enator, 15 februari 2009 - 17:48. Postad 15 februari 2009 - 17:53 ![]() Postad 15 februari 2009 - 17:53 Jag kan tänka mig att Pioneer tycker att deras plasmor är bildskärmar, inte ljudanläggningar. De tycker väl att det då ska vara valfritt för kunden att förstöra den rena designen genom att montera på högtalare. Att "folk-tv:s" har inbyggda högtalare tycker jag inte är ett dugg konstigt. Däremot hade det varit konstigt om det var obligatoriskt med högtalare på high-end-skärmarna. Postad 15 februari 2009 - 17:58 Postad 15 februari 2009 - 17:58
hhe heee jag bor i en lägenhet men detta betyder inte att jag sätter den till max volym. Skillnaden med denna anläggning och andra billiga alternativ är att jag hör mycket klarare musik och mycket realistiska ljud från tv:n. Jag har snackat med mina granar men dem hör inget ![]() Postad 15 februari 2009 - 18:00 ![]() Redigerat av RedMarathon, 15 februari 2009 - 18:01. Postad 15 februari 2009 - 18:05
Det där vågar jag inte ![]() Alltid har tittat på Transformers innan kl 23.00 Postad 15 februari 2009 - 18:20
Då har jag ett svar till dig Brando. Som man skriver får man respons. Skriver man som du på ett sånt provocerande och oftast också helt ogenomtänkt sätt får man svar därefter. Själv hoppas jag admin ger dig en varning för att trolla som du gör. Btw, håller jag med Herr Lundmark till fullo ![]() Redigerat av masse70, 15 februari 2009 - 18:22. Postad 15 februari 2009 - 18:51
Jag tror att typ alla här inne håller med om att hans kommentar var helt klockren ! Som någon redan har sagt så hoppas även jag att Admin ger dig en varning för att du håller på som du gör. Lägg ner att hänga i Pioneer trådar eftersom du ändå inte ska köpa någon utan häng du i dina Panna trådar eftersom du tydligen ska köpa dig en sån. Postad 15 februari 2009 - 19:15 I modellerna som säljs i USA så ingår högtalare samt fot och följer med i paketet. Tex Pioneer PDP-5020FD 50" Plasma HDTV som säljs för 1 919$ http://www.abesofmai...5020FD~item.htm Postad 15 februari 2009 - 19:22
Jag vet att priset där och här är lite annorlunda. Men tänk att denna är inte Elite och då saknas mycket andra funktioner i denna. Ingår högtalare och fot i Elite oxå? Postad 15 februari 2009 - 19:23 Om din enda anledning att skriva i denna tråden som så uppenbart handlar om Pioneer är att hacka på och racka ner på de som råkar gilla/äga eller tycka Pioneer är bra är du nog rätt fel ute och är dessutom ute på hal is vad gäller forumets regler. Du tillför inget i denna tråd mer än att skapa konflikt och att provocera samt att få en chans att spy din galla över de som har råd med nåt bättre än du själv har och de som råkar ha annan smak eller preferenser än dig. Du har uppenbarligen inget eget intresse för denna tråd utöver det jag redan nämnt så varför skriver du här? Snälla håll dig borta från denna tråd och andra där du inte har nåt att tillföra! Redigerat av masse70, 15 februari 2009 - 19:28. Postad 15 februari 2009 - 19:31 Postad 15 februari 2009 - 21:36
Brando du skall inte kasta sten i glashus. Vad man sett på dina inlägg i andra trådar på detta forum så kan man inte påstå att ditt språk och beteende varit så rumsrent! Men med lite mothugg du fått av Lundmark så går du till angrepp med hot om admin. Jag tycker och jag är säker på att andra på detta forum också tycker detsamma är; konstigt att du inte blivit avstängd på detta forum med mycket av dina provokativa inlägg och uppmaningar att folk skall hålla käft. Citat från Brando70 9 febr 2009 kl 15:18 "Då är det dynamisk kontrast du snackar om. De nya Panasonic plasmorna har dynamisk kontrast 2 000 000:1! (40 000:1 native contrast) Henke007, du kanske missade, men jag bad dig hålla dig till din Pio G9 favorit och hålla käften!!! Antar att din dag är förstörd nu med tanke på de nya nyheterna om nedläggning hos Pioneer. Du behöver inte sprida ditt skitsnack här! Och sluta provocera mig och Marco91! Pioneer TV production is down!!! Happy?" Postad 15 februari 2009 - 22:46 Exempel: Om en Panasonic (som exempel) kostar 10000 kr med högtalare kostar den kanske 9000 kr utan. Tar man sedan bort bordsstativet kostar den kanske bara 8000 kr. Lägg sedan till ett väggföste för 1000 kr och du hamnar på en slutgiltig prislapp på 9000 kr istället för 11000 kr. Total valfrihet är väl ändå det bästa?! Slutsats: Jag kan lova att du som konsument inte skulle förlora någonting om tillverkarna slutade att skicka med ovan nämnda tillbehör till skärmen, summan skulle iaf vara rent sagt obetydlig. Däremot skulle många som inte vill använda de inbyggda högtalarna eller det medföljande bordsstativet tjäna massor. Om Pioneer skulle skicka med högtalare och bordsstativ (för samma pris som vad en Kuro kostar utan idag) skulle det betyda att de måste dra in kostnader någon annanstans, t.ex. någon faktor som försämrar bildkvalitén och vi som köper en TV från Pioneer vill ha så bra bild som möjligt! OBS! Med så bra bild som möjligt menar jag så korrekt bild efter bildstandarden som möjligt, eftersom det jag anser vara bra bild kanske inte är det i någon annans ögon. ![]() Redigerat av KREIGER, 15 februari 2009 - 23:10. Postad 15 februari 2009 - 22:56 Pio e före panasonic & samsung med 3-4 års teknik. eftersom alla företagens plasmor jämförs med kuro , oavsett en lg för 8000 kr så är det as synd att pio läggs ner. för nu tar ju alla fram tekniken och tänker inte enbart på göra små förbättringar varje år så konsumenterna köper tevena. Nu verkar panasonic vilja komma ikapp med neo pdp tekniken och en otrolig svärta. Så det är synd att pio läggs ner men det är inte hela världen. Samsung & panasonic leverar bra bild, kolla pannas nyaste som kommer eller samsungs nyaste plasmor. Verkar otroligt bra. med tanke på SED , FED , OLED , LASER TV , så tror jag även ändå att världen går miste om en världs kvalite från pioneer. Men ni behöver inte total dissa plasman och säga i princip att den är död. För om ni inte tycker några andra tillverkare e bra så kan ni vänta 3-5 år på oled eller köpa om typ 2 år en grym laser tv. eller så behåller ni eran kuro i minst 50 år till o är glada ![]() men världen går verkligen inte under. men det är synd att ledande pio gör det. Postad 15 februari 2009 - 23:02
Jag är imponerad av ditt inlägg Marco91 trots att du är pannafans (även lite LG) ingen pajkastning överhuvudtaget, moget! ![]() Redigerat av RedMarathon, 15 februari 2009 - 23:04. Postad 15 februari 2009 - 23:05 ![]() vill ändra ett utlåtande: pio e väl 5-6 år före. inte 3-4, särskilt efter jag sett kvaliten på brorsan 43 pio som står sig grymt bra mot dagens. hans analoga signal e ju dunder, pio e duktiga på det särskilt samt färger & svärta. Men men ![]() Postad 16 februari 2009 - 07:54
Som jag sa många gånger innan det är över nu och det behövs inga bråk om det. Postad 16 februari 2009 - 09:04
Håller med dig till 100% Brando-mannen! ![]() ![]() Postad 16 februari 2009 - 10:42
Jo, för det här forumet utgör ju en majoritet av den totala marknaden. Har sett flera inlägg där man gett sin syn varför Pioneer inte säljer och det går rakt över huvet på många insnöade hembiofantaster. Lyft blicken så blir det lättare att diskutera. F.ö. så håller jag nog med om att det är Pioneers bristande marknadsavdelning som bär största skulden. Brukar annars spy galla över dessa avdelningar och tycka att teknikerna ska få styra, men det håller ju inte i längden tyvärr även om det är bra inom ett smalt område så länge det varar. /omvänd teknokrat Postad 16 februari 2009 - 11:12 Kan väl aldrig finnas nåt nöja i att "avnjuta" den. Michael Bay är regissörernas motsvarighet till DMTech och det vore att göra världen en stor tjänst att sänka honom i Marianergraven. Postad 16 februari 2009 - 12:00
5-6 år är nog att ta i. De flesta Plasmor Anno 2008 är bättre än G7 precis som att de flesta tillverkare lär ha G9 svärta på 2010 eller 2011 års modeller. 3 år för ligger nog närmare sanningen. Om ens det i realiteten, för övriga tillverkares 2011or lär dra betydligt mindre ström än dagens om man ska tro "hypen". Den som lever får se. Förstår öht inte vad det är att bråka om, vill man ha det bästa slantar man upp 23-25k för en 5090H, annars sparar man 5000-10000 och köper Panna eller Samsung och får det näst bästa. Det mest ofattbara är ju hur man kan springa runder och vara direkt ARG för att det finns TV apparater som är dyra?! ÄR dessa personer även arga på alla bildmodeller de inte har råd med osv. Måste vara väldigt energikrävande i slutändan ![]() Visst är valfrihet fantastiskt! ![]() Postad 16 februari 2009 - 12:33 Väntar istället på Panasonics nya plasmor. Det handlar inte om pengar, det handlar om principiella skäl. Jag har vänner som har betalat drygt 50 000 kr för sina plasma TV för några år sedan. Nu sitter de i skiten och ångrar sina köp, nu när de ser på prisutvecklingen. Blicka några år tillbaka grabbar, då kommer Ni att förstå hur många tusenlappar har plasmorna gått ner i pris! Alla platt-TV har sänkts rejält, även Pioneer, från 30K till 21K. OK, det är en Ferrari plasma. So what??? Pioneer lägger ner TV-tillverkning. Det är historia nu. Hur länge tänker Ni skriva om det? Den här tråden har gått förlångt. 13 sidor för en dålig nyhet. Besvikna Pioneers fans kan inte leva med faktum att Pioneers plasmor pensioneras och går till historia... Kom igen grabbar! Get a life! ![]() Redigerat av Brando70, 16 februari 2009 - 12:34. Postad 16 februari 2009 - 12:47 Det är faktiskt lite sorgligt att se att du blir så desperat och får sån brist på vuxet resonemang och logik att du blir tvungen att skicka mig ett pm innehållandes svordomar, personpåhopp, blir kallad idiot osv som svar på mina inlägg där jag ifrågasätt innehållet i dina inlägg. Vore desto mer intressant att istället få läsa din respons öppet som ett inlägg så alla kan se, men det kanske är för mycket begärt att du ska klara av eller våga? Det är ju rätt uppenbart för oss alla andra här att detta forum inte är bra för dig. Väx upp. Redigerat av masse70, 16 februari 2009 - 12:49. Postad 16 februari 2009 - 12:51 Så här skriver du: Som man skriver får man respons. Då antar jag att du förstått respons från min sida via PM. Det räcker så. Postad 16 februari 2009 - 12:56
Jag förstår inte poängen i resonemanget. Min bil kostade ny ungefär 300 000kr. Nu, 4 år och 8200 mil senare, är den värd kanske 130 000kr. Om jag köper en ny och väljer att köpa en av de sista kvarvarande 2008-modellerna så får jag ett bättre pris än om jag hade köpt samma modell redan förra året. När bäst före-datumet på smörgåsskinkan är på väg att löpa ut kan du fynda skinka till 50% rabatt i din lokala Hemköp-butik. Tror du att de familjer som förbrukar ett skinkpaket varannan vecka och har gjort så i 20 år är mycket besvikna över att de betalat 33kr/paketet istället för 16,50kr? Deras skinka har således kostat dem 17 160kr istället för 8580kr vilket är vad de sparsamma grannarna, som alltid handlar nära utgångsdatumet, betalat för motsvarande skinkmängd. Finns det anledning att tro att dessa familjer ångrar sina skinkinköp så här i efterhand? ![]() Redigerat av Lundmark, 16 februari 2009 - 13:04. Postad 16 februari 2009 - 12:57
Ok, då skulle jag vilja veta vad jag skrivit som på något sätt räknas in som anledning till din repsons som löd:
Jag har lite svårt att hitta något i mina inlägg som är av samma karaktär om jag ska vara ärlig? Postad 16 februari 2009 - 13:02 Men då är det väl bra Brando att du köper en Panasonic a la 2009 med samma standard som dina polare har på sina Pio G7 ![]() Postad 16 februari 2009 - 13:18 Vill du veta varför jag skrivit PM till dig? Ok då. Din sista mening: Btw, håller jag med Herr Lundmark till fullo Herr Lundmark skrev igår att jag är DUM I HUVUDET. Det är tydligen några här som håller med honom. Därmed gäller samma meddelande till dom, precis som jag skrivit till dig. @Lundmark Vilka paralleller du drar, plasmor, bilar och skinkan! Mamma mia! Du behöver psykoanalys, undersök ditt huvud omgående! ![]() Postad 16 februari 2009 - 13:24 Jag betalade 30000 spänn och hade den i 3 år och var hur lycklig som helst över min tv.. Vist kostade den en hel del å många klaga över hur ja kunde köpa så dyr tv.. Men jag ser det som att jag satt med 44 härliga tum å de allra flesta satt med 28-32 tum under samma period. Om jag ångrar mig ? Nää aldrig i livet ![]() Vill man va tidigt ute och ha glädje låångt före alla andra eller ha bättre bild/ljudkvalite än de flesta andra så finns bara en sanning....öppna börsen för f*n ![]() Postad 16 februari 2009 - 13:44 Jag kallar den principen "märkeprincip". Märken säljer, märken är överskattade. Köper du en vanlig T-shirt på Stadion, betalar du 99 kr, ibland 3 sådana för 149kr. Men, köper du en Nike/Adidas/Champion T-shirt, då betalar man minst 3 gånger 99 kr dvs cirka 300 kr! Personligen ser jag inte nån stor skillnad. Jag har påpekat här flera gånger Pioneer G9 har inte bildkvalité som är värt att betala 7-8 000kr extra! Det är inte "att vara snål", i princip får man inte så mycket bättre bild för prisskillnaden. Poängen är att man kan få "nästan samma bildkvalité" med ett annat märke, Samsung, Panasonic, LG. Alla snackar om svärtan, design. Är det verkligen det viktigaste när man köper en TV? Det är väl olika från person till person, valet beror på behov. Och var och en bestämmer själv med egna ögon vilken TV-bild passar bäst. Sedan tar man hänsyn till budgeten också så klart. @mopperman Du ljuger för dig själv. ![]() Innerst inne ångrar du det köpet, garanterat! ![]() Postad 16 februari 2009 - 13:50
Vad ÄR det som du vill komma fram till? Att Pioneer 5090 inte är en tv för dig!?! TACK, då vet vi det! Slipper vi DIG och alla dina dryga inlägg i alla Pioneer trådar nu?! Mvh 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |