* Officiell TrÄd - Sony Ericsson - W995 *
658 svar till detta Àmne
Postad 01 juli 2009 - 13:02
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlÀgg
Hejsan!!!
SÀger bara KATSHING Àr f_n dom bÀsta pÄ marknaden, dom har redan skickat en ny pÄ DOA pga NO knappen som trillade bort.... Ett stort tack till Katshing för att det fortfarande kÀnns tryggt att handla via internet... NI Àr kungar....

Innan du skickat in den trasiga, eller Ätminstone innan dom fÄtt den?  <edit> SÄg nu att dom skickat din nya innan dom fÄtt den trasiga. Imponerande!!  FÄr hoppas pÄ samma behandling frÄn NoYes.
Redigerat av mrNoodles, 01 juli 2009 - 13:35.
Postad 01 juli 2009 - 21:19
Unregistered01fb7e3a
-
Unregistered01fb7e3a
-
Amatör
-
-
70 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon mer Ă€n jag som vart lite besviken pĂ„ sjĂ€lva kameran?
Trycker verkligen inte den hÄller mÄttet.
KÀnns som att min W880i har mycket bÀttre bildkvatlié, eller kanske det finns instÀllningar som gör detta bÀttre?
Tacksam för svar!
Postad 02 juli 2009 - 02:09
FocusST
-
FocusST
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
Och hÀr kommer en kÀnga ang. byggkvallen.
HÀmtade ut min telefon i fredags, och nu under onsdagskvÀllen börjar skitet glappa.
Suck...
Skickas tillbaka imorgon som DOA.
Har inte tappat den eller nÄgot liknande heller.
I övrigt en bra telefon, men jag som hade W902 tidigare hade önskat ytterliggare nÄgra nyheter + att de teman som följer med telefonen inte direkt Àr nÄgon fröjd för ögat :S
Postad 02 juli 2009 - 07:51
molenda
-
molenda
-
Wannabe
-
-
42 inlÀgg
har fingrat en del pÄ w995 och mÄste sÀga att det Àr ett oerhört fint bygge till utseendet. Men varför sÄ fruktansvÀrt smÄ o svÄrÄtkomliga volymknappar?
och kameran, iallfall videoinspelningen Àr lika katastrof som tidigare, inte för att nÄn annan Àr bÀttre, men för priset..?
wqvga my ass, stÄr ju förfaen fel i varenda review. 320x240 gÀller fortfarande.
Minst lika imponerande, om inte lite mer tryck i ljudet som en w902. Men spela roll vad testerna sÀger, hör ingen direkt markant skillnad (med standardlurarna)
I kameramode finns det inga möjligheter till genvÀgar pÄ keypaden för att Àndra blixt, fucus.., mÄste gÄ in i menyn och krÄngla.
eÀh har en hel lista med bagatellproblem (mina personliga sÄklart) men den hÀr blev man ju inte mycket lyckligare utav..=/
bara en dyr övergÄngstelefon till aino satio os.v
Redigerat av molenda, 02 juli 2009 - 07:54.
Postad 02 juli 2009 - 09:11
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlÀgg
Minst lika imponerande, om inte lite mer tryck i ljudet som en w902.
W902 har ju skitdÄligt ljud Kolla hÀr och scrolla ner till ljudtestet. JÀmför sedan vÀrden. ..adding up to one of the industry best quality audio outputs to date.
Postad 02 juli 2009 - 11:45
Daniel Assor
-
Daniel Assor
-
AnvÀndare
-
-
177 inlÀgg
Àr det bara min telefon, eller Àr ljudet vÀldigt lÄgt pÄ eran ocksÄ nÀr man kör pÄ högsta volym? NÀr jag jÀmför med min ipod touch sÄ lÄter w995 vÀldigt lÄgt.
Postad 02 juli 2009 - 11:50
swebarb
-
swebarb
-
ForumrÀv
-
-
585 inlÀgg
Hur tusan kan en mobil för 4500 ha sÄ dÄlig byggkvalite ? det Àr ju pinsamt..
Postad 02 juli 2009 - 11:56
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon mer Ă€n jag som vart lite besviken pĂ„ sjĂ€lva kameran? Trycker verkligen inte den hĂ„ller mĂ„ttet. KĂ€nns som att min W880i har mycket bĂ€ttre bildkvatliĂ©, eller kanske det finns instĂ€llningar som gör detta bĂ€ttre?
Tacksam för svar!
Den kĂ€nns vĂ€l inte som œggn bĂ€ttre Ă€n 5Mpxl kameran i C902 tex.. Dock har jag inte tagit mĂ„nga bilder eller fipplat med instĂ€llingarna. Ă€r det bara min telefon, eller Ă€r ljudet vĂ€ldigt lĂ„gt pĂ„ eran ocksĂ„ nĂ€r man kör pĂ„ högsta volym? NĂ€r jag jĂ€mför med min ipod touch sĂ„ lĂ„ter w995 vĂ€ldigt lĂ„gt.
Jag blev ocksÄ lite förvÄnad över hur pass o-högt ljudet Àr pÄ högsta volym. Min gamla W810i spelar högre i lurarna, men det kanske Àr nÄn 'hÀlso/hörselskyddsÄtgÀrd'.. men nog tycker ja att ett par hack högre volym till skulle gjort sig bra.  Hur tusan kan en mobil för 4500 ha sÄ dÄlig byggkvalite ? det Àr ju pinsamt..
Ja returnerade min telefon pga nÄt tok med batteriet/urladdning för fort. Men jag har inget att klaga pÄ gÀllande byggkvaliteten, dock hade ja den inte i min Àgo lÀngre Àn 4-5dar.
Postad 02 juli 2009 - 12:49
FocusST
-
FocusST
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
W902 har ju skitdÄligt ljud Kolla hÀr och scrolla ner till ljudtestet. JÀmför sedan vÀrden.
..adding up to one of the industry best quality audio outputs to date.
jag hör dÄ ingen skillnad mellan telefonerna med HPM-88. De Àr ju bara en massa siffror dessutom, huvudsaken Àr hur de uppfattas  Min Àr iallfall tillbaka skickad nu...fÄr se om den andra Àr likadan
Postad 02 juli 2009 - 14:02
molenda
-
molenda
-
Wannabe
-
-
42 inlÀgg
W902 har ju skitdÄligt ljud Kolla hÀr och scrolla ner till ljudtestet. JÀmför sedan vÀrden.
..adding up to one of the industry best quality audio outputs to date.
jo det du lÀnkar o citerar har jag sett i ett flertal forum, om det Àr nÄn som hakat upp sig och stirrat sig blind pÄ siffror och glömt lyssna med öronen och Àven se helheten va gÀller andra aspekter ocksÄ, som sagt
Postad 02 juli 2009 - 17:26
bpl
-
bpl
-
ForumrÀv
-
-
858 inlÀgg
LÄg ljudvolym pÄ högsta volym beror pÄ vilka lurar man anvÀnder, de som följer med Àr inte nÄgra höjdar lurarar dirket...
Postad 02 juli 2009 - 18:47
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlÀgg
LÄg ljudvolym pÄ högsta volym beror pÄ vilka lurar man anvÀnder, de som följer med Àr inte nÄgra höjdar lurarar dirket...
FrÄgan Àr vÀl om de som vart med tidigare modeller varit nÄra höjdare..? Men dom kanske spelar högre, ska testa nÀr nya telen dyker upp imorrn förhoppningsvis.  Ja trodde i min enfald att det hade med 'outputen' frÄn telen att göra..
Postad 02 juli 2009 - 20:07
deadwood
-
deadwood
-
AnvÀndare
-
-
235 inlÀgg
minneskortet, hur fÄr man ute det ? brukar man inte bara trycka ner det sÄ poppar det upp ?
Postad 03 juli 2009 - 01:20
FocusST
-
FocusST
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
minneskortet, hur fÄr man ute det ? brukar man inte bara trycka ner det sÄ poppar det upp ?
JodÄ, men de Àr svÄrt att fÄ ut med bara fingret. AnvÀnd en spets frÄn skalet som du plockar av sÄ gÄr de lÀttare...
Postad 03 juli 2009 - 16:55
deadwood
-
deadwood
-
AnvÀndare
-
-
235 inlÀgg
JodÄ, men de Àr svÄrt att fÄ ut med bara fingret. AnvÀnd en spets frÄn skalet som du plockar av sÄ gÄr de lÀttare...
ok, trodde det berodde pÄ klumpiga fingrar  en annan sak jag blev fundersam pÄ idag nÀr jag kollade runt i menyerna. under gsm sÄ kunde man slÄ pÄ eller av den funktionen. frÄgan Àr kostar det pengar pÄ nÄt sÀtt och ha igÄng den ??
Postad 03 juli 2009 - 18:11
Unregistered39773f2d
-
Unregistered39773f2d
-
Beroende
-
-
1 210 inlÀgg
Det Àr vÀl om man vill köra utan 3G man kan slÄ av den och dÀrmed spara in pÄ lite batteritid.
Postad 03 juli 2009 - 18:26
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlÀgg
Gaaaaaaaaaah......
Fick min pÄ DOA utbytta tele idag... Dock anade jag lite orÄd nÀr jag sÄg en 3logga pÄ kartongen, plockade fram telen och ser samma 3logga pÄ batteriluckan...
Nej nej tÀnker ja, i med ett Tele2 simkort.. och mycket riktigt, 'SÀtt i SIM' sÀger telefonen... *suck*
Ringde NoYes (igen) som lÀt lite lÀtt deprimerade nÀr jag förklarade mitt problem... Men Daniel lovade att skicka ytterligare en W995 till mig omgÄende, och efter ~10min sÄ hade jag ett kollinummer i mailen.
De e vÀl mÀnsligt fela, sÄ Àn sÄ lÀnge ska grabbarna (och ev. tjejer) pÄ NoYes ha all cred
Postad 03 juli 2009 - 19:30
deadwood
-
deadwood
-
AnvÀndare
-
-
235 inlÀgg
Det Àr vÀl om man vill köra utan 3G man kan slÄ av den och dÀrmed spara in pÄ lite batteritid.
men det Àr inget som kostar pengar, man Àr inte uppkopplad mot internet eller nÄt
Postad 03 juli 2009 - 19:50
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlÀgg
men det Àr inget som kostar pengar, man Àr inte uppkopplad mot internet eller nÄt
Nej nej, de e enbart vilket nÀt du vill anvÀnda.
Postad 03 juli 2009 - 20:03
Zynx
-
Zynx
-
Wannabe
-
-
10 inlÀgg
Ett par frÄgor om telefonen, som Àr j..igt nice i övrigt.
1) Hur gör man för att streama musik frÄn nÄgon websida direkt?
2) Hur gör man för att publicera bilder direkt i en wordpress blogg? (Det finns inbyggd bloggadget, men den Àr hÄrt styrd till en site)
Postad 03 juli 2009 - 20:10
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlÀgg
jo det du lÀnkar o citerar har jag sett i ett flertal forum, om det Àr nÄn som hakat upp sig och stirrat sig blind pÄ siffror och glömt lyssna med öronen och Àven se helheten va gÀller andra aspekter ocksÄ, som sagt
SĂ„ jag ska hellre gĂ„ efter nĂ„gon som yttrar sig pĂ„ ett forum? Ăn Gsmarena som gör bra ljudtester? Du tror inte dem testar med sina egna öron och Ă€r i stor mĂ„n objektiva likvĂ€l? Testa med ett par bĂ€ttre lurar om du inte hör skillnad.
Postad 03 juli 2009 - 22:36
FocusST
-
FocusST
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
Har pillat pÄ min utbyteslur ikvÀll och kan ge er ett hÀrligt svar.
Den Àr precis likadan.
Jag börjar bli jÀkligt less pÄ SE:s byggkvalle.
Byter denna med, Àr inte nÀsta OK sÄ gÄr jag tillbaka till W902 (som ocksÄ glappar, batteriluckan  )
Sorgligt
Postad 04 juli 2009 - 07:02
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlÀgg
Har pillat pÄ min utbyteslur ikvÀll och kan ge er ett hÀrligt svar. Den Àr precis likadan. Jag börjar bli jÀkligt less pÄ SE:s byggkvalle.
Byter denna med, Àr inte nÀsta OK sÄ gÄr jag tillbaka till W902 (som ocksÄ glappar, batteriluckan ) Sorgligt 
Exakt vad Àr det som glappar pÄ din(a) lurar?
Postad 04 juli 2009 - 09:07
SurferRosa
-
SurferRosa
-
AnvÀndare
-
-
128 inlÀgg
Man kan Àven spara batteritid med 3G, det beror pÄ var man befinner sig iförhÄllande till GSM- resp. 3G-basstationer.
Redigerat av SurferRosa, 04 juli 2009 - 09:08.
Postad 04 juli 2009 - 10:19
Unregistered39773f2d
-
Unregistered39773f2d
-
Beroende
-
-
1 210 inlÀgg
Ăr det verkligen sĂ„ , det krĂ€vs ju mer krĂ€m att köra 3G som har högre frekvens... Det ska vara om man stĂ„r direkt bredvid ett 3G mast och har lĂ€ngsta möjliga avstĂ„ndet till en vanlig GSM mast isĂ„fall dĂ„.
Men rent generellt sett sÄ spar man batteri pÄ att slÄ av 3G.
Postad 04 juli 2009 - 12:32
anarkistrÀven
-
anarkistrÀven
-
LĂ€rjunge
-
-
337 inlÀgg
Man kan Àven spara batteritid med 3G, det beror pÄ var man befinner sig iförhÄllande till GSM- resp. 3G-basstationer.
I teorin ja. I praktiken tror jag det Àr ytterst fÄ platser i Sverige dÀr du har sÄ pass mycket lÀngre till en GSM-mast Àn en UMTS-mast att du kan spara batteritid genom att anvÀnda 3G. Det rÀcker inte att du bara Àr nÀrmare UMTS-masten utan du mÄste vara avsevÀrt nÀrmare eftersom UMTS jobbar pÄ en högre frekvens.
Redigerat av anarkistrÀven, 04 juli 2009 - 12:34.
Postad 04 juli 2009 - 13:38
Unregisteredd148c2eb
-
Unregisteredd148c2eb
-
Wannabe
-
-
24 inlÀgg
Jag Àr nybliven Àgare till en W995 och jag mÄste sÀga att jag Àr fruktansvÀrt nöjd med luren sÄ hÀr lÄngt...
En liten frÄga bara...:
Ăr Wayfinder Navigator gratis att anvĂ€nda eller mĂ„ste man betala ett separat abbonemang för den tjĂ€nsten?
Just nu fungerar den att anvÀnda men jag vet inte om det Àr en "trail" period jag nyttjar eller om jag kommer att debiteras för tjÀnsten...
(Jag har ett Telenor abonemang med fri surf)
Postad 04 juli 2009 - 19:03
U-Nas
-
U-Nas
-
AnvÀndare
-
-
241 inlÀgg
Jag Àr nybliven Àgare till en W995 och jag mÄste sÀga att jag Àr fruktansvÀrt nöjd med luren sÄ hÀr lÄngt...
En liten frĂ„ga bara...: Ăr Wayfinder Navigator gratis att anvĂ€nda eller mĂ„ste man betala ett separat abbonemang för den tjĂ€nsten? Just nu fungerar den att anvĂ€nda men jag vet inte om det Ă€r en "trail" period jag nyttjar eller om jag kommer att debiteras för tjĂ€nsten...
(Jag har ett Telenor abonemang med fri surf)
Det Àr en 3 mÄnaders testperiod som medföljer W995:an. Testade den igÄr faktiskt, och den fungerar sjukt bra. Inget att ha om man inte har fri data kanske, men i övrigt Àr den guld vÀrd om man tappar bort sig
Postad 04 juli 2009 - 19:04
Unregistered39773f2d
-
Unregistered39773f2d
-
Beroende
-
-
1 210 inlÀgg
Vad jag vet Àr det en tremÄnaders trial-version man har av Wayfinder.
Postad 04 juli 2009 - 22:05
deadwood
-
deadwood
-
AnvÀndare
-
-
235 inlÀgg
har fipplat runt i menyerna utan att hitta informationen om hur mycket man har surfat. ska det inte finnas info om hur mÄnga kb man ladda ner finns ?
Postad 05 juli 2009 - 09:48
gockelinus
-
gockelinus
-
LĂ€rjunge
-
-
322 inlÀgg
Hejsan!!!
Ha ha ha, vilken jÀkla dÄlig kvalitet det Àr pÄ "YES" och "NO" knapparna!!! den första telefonen jag fick trillade NO knappen vÀck, fick den utbytt och nu har YES knappen trillat bort pÄ denna,,, va f_n Àr detta för kavalitet SE.
Jag gillar telefonen som fan annars men nu fĂ„r det nog bli nĂ„gon annan modell. Ăr trött pĂ„ tillverkanas kvalitet det blir bara vĂ€rre och vĂ€rre. Det handlar om kvantitet inte om kvalitet lĂ€ngre.....
Postad 05 juli 2009 - 12:20
FocusST
-
FocusST
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
Hejsan!!!
Ha ha ha, vilken jĂ€kla dĂ„lig kvalitet det Ă€r pĂ„ "YES" och "NO" knapparna!!! den första telefonen jag fick trillade NO knappen vĂ€ck, fick den utbytt och nu har YES knappen trillat bort pĂ„ denna,,, va f_n Ă€r detta för kavalitet SE. Jag gillar telefonen som fan annars men nu fĂ„r det nog bli nĂ„gon annan modell. Ăr trött pĂ„ tillverkanas kvalitet det blir bara vĂ€rre och vĂ€rre. Det handlar om kvantitet inte om kvalitet lĂ€ngre.....  man blir rĂ€dd. Imorgon kommer förhoppningsvis mitt tredje exemplar av W995. Denna gĂ„ng i silver (hade 2 svarta, samma fel, sĂ„ hoppas pĂ„ att de silvriga Ă€r 100%  ) NĂ„gon undrade va de va för fel pĂ„ de telefoner jag anvĂ€nt. Det har varit glapp i sjĂ€lva skjutluckan. BĂ„de i stĂ€ngt och öppet lĂ€ge
Postad 05 juli 2009 - 12:36
anarkistrÀven
-
anarkistrÀven
-
LĂ€rjunge
-
-
337 inlÀgg
NÄgon annan som har problem med batteritiden?
Min hÄller i max ett dygn innan det Àr dags att ladda om.
Postad 05 juli 2009 - 15:00
Fe4sen
-
Fe4sen
-
Rookie
-
7 inlÀgg
man blir rÀdd. Imorgon kommer förhoppningsvis mitt tredje exemplar av W995. Denna gÄng i silver (hade 2 svarta, samma fel, sÄ hoppas pÄ att de silvriga Àr 100% ) NÄgon undrade va de va för fel pÄ de telefoner jag anvÀnt. Det har varit glapp i sjÀlva skjutluckan. BÄde i stÀngt och öppet lÀge 
Hur dÄ? Typ vertikalt eller lodrÀtt? Min glappar och lite grann vertikalt..alltsÄ i sidled.
Postad 05 juli 2009 - 16:10
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlÀgg
NÄgon annan som har problem med batteritiden? Min hÄller i max ett dygn innan det Àr dags att ladda om.
Jag DOAde min pga batteritiden, den tappade 13% pĂ„ 2œh en morgon hĂ€r nĂ€r bara telefonen lĂ„g pĂ„ köksbĂ€nken utan nĂ„gra applikationer igĂ„ng. Fick en ny (som tyvĂ€rr rĂ„kade vara 3lĂ„st och jag har Tele2..) men imorrn fĂ„r jag nog en 'olĂ„st' ny som ja kan testa. Min sambo fick sig en röd W995 Ă€ven hon, den verkar inte sluka batteri i samma utstrĂ€ckning. Har du testat GPSfunktionerna? LĂ€ste att nĂ„gon (tror det var bpl) trodde det kunde bero pĂ„ att GPSen lĂ„g igĂ„ng dolt i bakgrunden fast man avslutat programmet (inget syns under aktiva program alltsĂ„) och att ta ur batteriet en stund gjorde sĂ„ den inte Ă„t batteri i samma fart lĂ€ngre. Har du tid och lust kan du ju alltid prova slĂ„ av telen och lĂ„ta den vara av en stund, eller om de krĂ€vs en batteriurplockning och se om förbrukningen gĂ„r mindre fort.
Postad 05 juli 2009 - 16:52
rustylefty
-
rustylefty
-
AnvÀndare
-
-
200 inlÀgg
Hmm har funderat lite över det dÀr med batteritiden jag med. Laddar i stort sett lite varje dag. Men jag pillar ganska mycket pÄ den, spelar musik frÄn högtalarna etc + alla animationer och grejer som Àr igÄng pÄ den 2,6"-skÀrmen. Med tanke pÄ att batteriet Àr pÄ 930mAh (om jag minns rÀtt) och min gamla W850i hade ett batteri pÄ 950mAh sÄ kan jag lÀtt tÀnka mig att den behövs laddas lite dÄ & dÄ.
Men klart, om man torskar 13% pĂ„ 2œh nĂ€r den ligger oanvĂ€nd sĂ„ Ă€r det helt klart nĂ„got som Ă€r mysko.
Postad 05 juli 2009 - 17:37
Unregistered8f1e83fc
-
Unregistered8f1e83fc
-
Wannabe
-
-
30 inlÀgg
Finns det nÄgot pdf program man kan installera i W995 för att lÀsa pdf filer?
Postad 05 juli 2009 - 19:47
Zynx
-
Zynx
-
Wannabe
-
-
10 inlÀgg
Jag blev ocksÄ förvÄnad angÄende battertiden men har testat lite och kommit fram till följande:
GPS mÄste man aktivt stÀnga av, rÀcker inte att stÀnga applikationen, den drar batteri dÄ.
Wifi drar en hel del batteri, Àr ni inte inom ngn zon sÄ stÀng av.
Att ha en applikation som kommunicerar via nÀtet ex: jmIRC, dock i liten mÀngd drar en hel del om den ligger igÄng hela tiden.
Idag har jag bara lyssnat pÄ musik i princip hela tiden sedan 09:00 imorse och haft push-mailen igÄng, surfat ngn kort stund men spelat en hel del spel. Batteritid kvar nu: 60%.
Postad 05 juli 2009 - 19:52
FocusST
-
FocusST
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
Hur dÄ? Typ vertikalt eller lodrÀtt? Min glappar och lite grann vertikalt..alltsÄ i sidled.
förklarar de bÀst me en bild  pÄ bÄda telefonerna har de varit likadant. Högra sidan Àr helt solid medans vÀnstra sidan har varit slapp/glappig. Man mÀrker bara glappet nÀr man anvÀnder Yes, Aktivitetsknappen, vÀnster Valknapp samt vÀnster navigeringsknapp. För vissa Àr de kanske ingen big deal, men lÀgger man 4500kr ska man inte fÄ nÄgot halvdant skit.
Redigerat av FocusST, 05 juli 2009 - 20:06.
Postad 06 juli 2009 - 18:09
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlÀgg
Fick min nya lur idag, NoYes.se Àr snabba som blixten, dom skickade Àven med en kul grej som kompensation, en MAS-100 Silver (högtalare) som plÄster pÄ sÄren för den 3 lÄsta luran jag rÄkade fÄ...
Dock glappar den hÀr.. pÄ samma stÀlle, eller ja pÄ bÄda sidorna, som FocusST beskriver ovan..
Kollade pÄ 3 luren som ska returneras, inge glapp..
Kollade pÄ sambons röda, inge glapp..
Hmm, det kÀnns drygt och 'klaga mer' men som sagt.. ~4500:- sÄ ska grejen vara bra, speciellt med tanke pÄ att det finns enheter som inte glappar.
Redigerat av mrNoodles, 06 juli 2009 - 18:09.
Postad 06 juli 2009 - 19:50
U-Nas
-
U-Nas
-
AnvÀndare
-
-
241 inlÀgg
Jag har nog haft tur, inser jag nu. Min glappar inte det minsta, har grym batteritid och hÄller i övrigt efter sina specs.
Jag hade inte heller accepterat att en mojÀng i denna prisklass glappar. Inte det minsta.
Postad 06 juli 2009 - 19:52
Zynx
-
Zynx
-
Wannabe
-
-
10 inlÀgg
Jag har nog haft tur, inser jag nu. Min glappar inte det minsta, har grym batteritid och hÄller i övrigt efter sina specs. Jag hade inte heller accepterat att en mojÀng i denna prisklass glappar. Inte det minsta.
AngÄende din batteritid, vad har du pÄslaget och hur lÀnge rÀcker batteriet?
Postad 06 juli 2009 - 20:27
FocusST
-
FocusST
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
Fick min nya lur idag, NoYes.se Àr snabba som blixten, dom skickade Àven med en kul grej som kompensation, en MAS-100 Silver (högtalare) som plÄster pÄ sÄren för den 3 lÄsta luran jag rÄkade fÄ...
Dock glappar den hÀr.. pÄ samma stÀlle, eller ja pÄ bÄda sidorna, som FocusST beskriver ovan.. Kollade pÄ 3 luren som ska returneras, inge glapp.. Kollade pÄ sambons röda, inge glapp..
Hmm, det kÀnns drygt och 'klaga mer' men som sagt.. ~4500:- sÄ ska grejen vara bra, speciellt med tanke pÄ att det finns enheter som inte glappar.
trĂ„kigt att höra, men jag tror Ă€ndĂ„ att Ă
F förstÄr konsumenten Àven om de kan vara "jobbigt" för dem. I slutÀndan Àr de ÀndÄ SE som fÄr rÀkningen  Har tyvÀrr inte hunnit hÀmta mitt tredje ex av w995 idag, sÄ jag invÀntar morgondagen med spÀnning
Postad 06 juli 2009 - 22:24
U-Nas
-
U-Nas
-
AnvÀndare
-
-
241 inlÀgg
AngÄende din batteritid, vad har du pÄslaget och hur lÀnge rÀcker batteriet?
Jag har push pÄ slaget, anvÀnder WiFi kanske 30min dagligen, hÀmtar 5st RSS-feeds med 4h mellanrum, surfar 30 min per dag samt ringer omkring 1-2h dagligen och skickar 10-talet SMS. Kameran har jag tagit nÀstan 200 bilder med pÄ tvÄ veckor, sÄ det fÄr ju bli 15 bilder om dagen. Jag laddar den varannan natt. Nu har jag haft den ganska exakt 24h sedan senaste laddning, och jag har 70% batteri kvar as we speak.
Postad 07 juli 2009 - 10:16
Izze
-
Izze
-
AnvÀndare
-
-
103 inlÀgg
Howdy,
NÄn som kÀnner till nÄtt visitkort/business-card scanner till min lilla tjusiga W995?
Eller Àr det för 'tung' uppgift för Java?
Fanns vÀl en sÄdan applikation till den gamla P1an?
Redigerat av Izze, 07 juli 2009 - 10:16.
Postad 07 juli 2009 - 14:30
rustylefty
-
rustylefty
-
AnvÀndare
-
-
200 inlÀgg
U-Nas, ditt batteri lÄter killing!
VÀldigt tragiskt att sÄ mÄnga av er har fÄtt mobiler med sÄ trashig byggkvalité :/ W995 Àr ju inte gratis direkt.
Postad 07 juli 2009 - 18:50
FocusST
-
FocusST
-
LĂ€rjunge
-
-
311 inlÀgg
har hÀmtat telefonen idag (varför valde jag inte silver först? sÄ mycke snyggare  )
Byggkvaliteten Àr 100%:ig, ligger pÄ laddning nu och de ÄterstÄr alltsÄ att se hur batteriet beter sig 
ĂnsĂ„lĂ€nge tip top iaf
Postad 07 juli 2009 - 19:39
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlÀgg
Ringde NoYes för att DOA min 2a W995 pga glapp, inga problem Ànda tills det gÄr upp för dom att det Àr en silver jag har, och vill ha... dom har slut.. nya vÀntas in den 20e eller 27e.
Jag frÄgar om den kan DOAs utan att de fÄr in den, sÄ jag har en telefon fram tills att SE fÄr fram telefoner..
Verkar svÄrt men den hjÀlpsamme killen ringer upp SE och frÄgar hur dom ska lösa detta, för att jag ska slippa vara utan telefon.
SE kan inte göra nÄt (och verkar inte vilja?), utan den lÀr in, och det verkar bara vara att acceptera...
Ringer sjÀlv upp SE supporten för att fÄ en lösning pÄ detta, men killen jag talar med saknar sÄ klart befogenheter för att kompensera eller pÄ annat sÀtt lösa nÄt.
Ber att fÄ prata med nÄgon som har dessa befogenheter och han kollar om sin chef Àr tillgÀnglig, som sitter i möte och ska ringa upp mig, vilket han inte hann med idag..
SÄ imorgon fm ringer jag dom igen och ser hur vi ska lösa detta - jag vill vill pÄstÄ att det Àr orimligt att vara utan telefon i upp till 3v utan nÄn form av kompensation - telefonen som jag betalat 4500:- för har redan gÄtt ner i pris, och jag har anvÀnt den minst 4dygn efter att ha fÄtt hem den 26e juni..
Ja, tillÀggas ska att sambons röda DOAdes pÄ OnOff idag, den var glappig, men 'bara' pÄ en sida.. min silver Àr glappig pÄ bÄda...
*suck*
Redigerat av mrNoodles, 07 juli 2009 - 19:41.
Postad 07 juli 2009 - 20:40
swebarb
-
swebarb
-
ForumrÀv
-
-
585 inlÀgg
men orka.. seriöst dom har ju totalt misslyckats vad det gÀller denna telefon, köp en w715 istÀllet, den har i princip nÀstan allt vad denna har och inte har den sÄna problem trots den Àr sÄ mycket billigare.
Postad 07 juli 2009 - 21:46
destijl
-
destijl
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
Jag köpte ett spel frÄn Tres mobilportal nyss. Det dyker upp en jordglob i displayen nÀr man sen börjar spela. Men det betyder vÀl inte att man Àr ute pÄ nÀtet, utan bara att man har tÀckning ? Det Àr en Sony Ericsson W995 (har inte haft SE pÄ flera Är sÄ jag Àr osÀker pÄ det dÀr med jordglobens betydelse). Det kan ju inte krÀvas att man Àr ansluten till Internet och skenande kostnader nÀr man köpt spelet för 30 kr?
Redigerat av destijl, 07 juli 2009 - 22:33.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|