* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 06 July 2009 - 03:04
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Den där pollen visar ju överlag inte på att folk tycker illa om iphone 3g s, 46% har inte haft ngt problem alls, 34% tycker att batteriet håller för kort tid vilket är en bieffekt av den stora skärmen och hårdvaran vilket är vanligt i de flesta telefoner av det slaget, 8% klagar på dålig täckning, det är här som ett problem som kan härledas till iphone i motsats till andra telefoner, om många som röstade för det alternativet är jänkare så kan det härledas till AT&T's erkänt dåliga nätverk.
Där jag bor så har jag 2 problemzoner, det ena är när jag åker i hissen hemma då telefonen går över till edge, det andra är vid skärmarbrinks tbanestation då den verkar ligga i radioskugga och då tappar jag allt utom ren GSMtäckning utan ens GPRS.
I övrigt har jag inte märkt av ngn dålig täckning, men det kan ju självklart vara så att andra telefoner har bättre täckning i de situationerna, jag brydde mig aldrig om vilket sorts nätverk jag hade med telefonen innan jag skaffade en iphone 3g.
Redigerat av simulacra, 06 July 2009 - 03:05.
Postad 06 July 2009 - 10:42
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Hur är det med A2DP i 3G? Är det stereo över Bluetooth iom version 3 eller är det bara 3G S som har stödet?
Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett par trådlösa lurar men jag hittar ingen info om ifall 3G äntligen fått stereo via bluetooth iom version 3?
Postad 06 July 2009 - 10:56
os72
-
os72
-
Rookie
-
8 inlägg
Det ska finnas trådlös A2DP i 3.0 (under rubriken Musik i trådlösa stereolurar): http://www.mobil.se/..._MOB306.dbp.asp
Postad 06 July 2009 - 11:26
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Det ska finnas trådlös A2DP i 3.0 (under rubriken Musik i trådlösa stereolurar): http://www.mobil.se/..._MOB306.dbp.asp
Jo jag har också läst om det, men inte sett någon som testat vilket gör mig tveksam ifall det funkar med "gamla" iPhone. Någon här i tråden har säkerligen bluetooth-lurar? Ja? :-)
Postad 06 July 2009 - 12:11
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Jo jag har också läst om det, men inte sett någon som testat vilket gör mig tveksam ifall det funkar med "gamla" iPhone. Någon här i tråden har säkerligen bluetooth-lurar? Ja? :-)
Fungerar hyffsat. Köpte ett par SE DS205 och ljuder är bra. Ibland verkar det dock lite buggigt och man tappar anslutningen i någon halv sekund med jämna mellanrum, men nu har de fungerat utan problem i flera dagar. Parade man om luren med headsetet så fungerade det igen. Kör med en iPhone 3G. Gen1 skall inte fungera om jag minns rätt.
Postad 06 July 2009 - 12:17
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
3 har nu satt samma datum som Telia med andra ord: Fredagen 31 Juli börjar dom sälja iPhone 3GS
3 Pressrelease
Men det står inga priser. Jag funderar på att köpa en 3Gs utan abonnemang, gör min sambo glad genom att ge henne min 3G  Va tror ni priset på 3Gs utan abonnemang hamnar på?
Postad 06 July 2009 - 12:33
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Runt 6000:- för 16GB och 8000:- för 32GB är min gissning med tanke på priserna runt om i europa och med svenskt påslag i vanlig ordning.
Men det är säkert helt fel...
Jag tänkte också ge min 3G till min fru. Tänk om man kunde få sånna saker av henne istället för nån tröja eller nått annat mjukt.
Postad 06 July 2009 - 12:59
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Runt 6000:- för 16GB och 8000:- för 32GB är min gissning med tanke på priserna runt om i europa och med svenskt påslag i vanlig ordning. Men det är säkert helt fel... 
Jag tänkte också ge min 3G till min fru. Tänk om man kunde få sånna saker av henne istället för nån tröja eller nått annat mjukt. 
haha..spara iphonen tills hon fyller år sen ger du henne iphonen som present  Bra priser, hoppas att det stämmer. För min del 16GB för 8000kr är blir kanon.
Postad 06 July 2009 - 13:31
Twim
-
Twim
-
Användare
-
-
241 inlägg
Sitter i dagsläget och vrider och vänder på ifall jag ska skaffa en Iphone. Senaste telefon var en HTC touch cruse som jag inte ger många poäng, framförallt var det WM som i mina ögon var otroligt buggigt, ej touch vänligt och krånglade mycket på just den telefonen. Nu försöker jag göra ordentlig research för att få en lur som jag kan använda länge. Då det lutar åt en 3Gs postade jag i detta forum, har tyvär ingen polare som har en Iphone så en del frågor kanske är självklara för många, dock inte för mig. Hoppas någon har tid att hjälpa mig lite på traven. Here goes:
1. Kan man få någon form av visning på homescreen på eventuella påminnelser, möten, födelsedagar som man har i kalendern? Om inte på homescreen, kan man se detta lättöverskådligt i kalendern? T e x se lätt vad som händer under dagen eller välja att se t e x 2,3,4 dagar framåt?
2. Verkar endast finnas ett sätt att skriva i Iphonen, d v s via qwerty tangentbordet. Finns det program att installera så man kan köra gammalt hederligt svenskt T9 text, d v s 9 stora knappar ABC, DEF o s v?
3. Detta med multitasking, hur låst blir man....Exemepel, kan jag lyssna på musik och surfa samtidigt? Tala i telefon via headset och surfa samtidigt?
4. När jag spelar musik, får jag en signal i headset att e-mail eller sms inkommit?
5. Kan jag använda Iphone som modem? D v s koppla ihop med kabel till laptop och få tillgång till nätet på så sätt?
Andra valmöjligheter?
6. Kan jag vidarebefodra SMS?
7. Kan jag spara SMS & MMS?
8. Ser att Iphone har en liknande chat miljö när SMS listas, kan man ändra och ha vanligt listning, d v s efter varandra som på en vanlig telefon?
9. Kan jag ta emot kontaktkort från Outlook samt kontaktkort via SMS?
10. Kan jag spara bifogade filer från min mail?
11. Kan jag skapa egna mappar på minneskortet och lagra filer där? (hör ihop med 10:an)
12. Kan jag sätta ett larm och stänga av telefonen och den vaknar när det är dags för larmet?
13. Funkar synkning av outlook uppgifter samt kalendern?
14. Kan jag synka via WIFI? T e x hemma på mitt nätverk.
15. Angående musikspelning, har en ipod där man kan trycka till låtar till on-the-go. Funkar det på samma sätt i Iphonen?
16. När Iphonen kopplas till Itunes, kan jag välja att inte synka samt kan jag sen välja att endast skicka över enstaka låtar? Typ: högerklicka på låt i Itunes och välja "skicka till Iphone".
Många verkar tycka Itunes är bråkigt, undrar bara hur bökigt det är och vad man kan förvänta sig.
Börjar såhär, känns som mina mest spontana funderingar. Hoppas någon/några kan ta sig tid och berätta efter egna erfarenheter. Hoppas jag får nog med kött på benen för att ta ett beslut!
Mvh
Twim
Postad 06 July 2009 - 14:41
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
1. Kan man få någon form av visning på homescreen på eventuella påminnelser, möten, födelsedagar som man har i kalendern? Om inte på homescreen, kan man se detta lättöverskådligt i kalendern? T e x se lätt vad som händer under dagen eller välja att se t e x 2,3,4 dagar framåt?
2. Verkar endast finnas ett sätt att skriva i Iphonen, d v s via qwerty tangentbordet. Finns det program att installera så man kan köra gammalt hederligt svenskt T9 text, d v s 9 stora knappar ABC, DEF o s v?
3. Detta med multitasking, hur låst blir man....Exemepel, kan jag lyssna på musik och surfa samtidigt? Tala i telefon via headset och surfa samtidigt?
4. När jag spelar musik, får jag en signal i headset att e-mail eller sms inkommit?
5. Kan jag använda Iphone som modem? D v s koppla ihop med kabel till laptop och få tillgång till nätet på så sätt? Andra valmöjligheter?
6. Kan jag vidarebefodra SMS?
7. Kan jag spara SMS & MMS?
8. Ser att Iphone har en liknande chat miljö när SMS listas, kan man ändra och ha vanligt listning, d v s efter varandra som på en vanlig telefon?
10. Kan jag spara bifogade filer från min mail?
11. Kan jag skapa egna mappar på minneskortet och lagra filer där? (hör ihop med 10:an)
12. Kan jag sätta ett larm och stänga av telefonen och den vaknar när det är dags för larmet?
15. Angående musikspelning, har en ipod där man kan trycka till låtar till on-the-go. Funkar det på samma sätt i Iphonen?
16. När Iphonen kopplas till Itunes, kan jag välja att inte synka samt kan jag sen välja att endast skicka över enstaka låtar? Typ: högerklicka på låt i Itunes och välja "skicka till Iphone".
Många verkar tycka Itunes är bråkigt, undrar bara hur bökigt det är och vad man kan förvänta sig.
Börjar såhär, känns som mina mest spontana funderingar. Hoppas någon/några kan ta sig tid och berätta efter egna erfarenheter. Hoppas jag får nog med kött på benen för att ta ett beslut!
Mvh Twim
1: Man ser det lättöverskådligt i kalendern. Du kan välja att visa händelser i listvy, i dagsvy och i månadsvy. Om du jailbreakar finns möjligheten att visa dagens/veckans händelse på lockscreen. 2: Nej. Om det finns en lösning om man jailbreakar vet jag inte. Men man vänjer sig väldigt fort med tangentbordet, och iPhone korrigerar nästan alltid alla feltryckningar. skriver du "Hek" så fattar den att du ville skriva "Hej" och ändrar till det liksom.. 3: iPod-delen är nästan fullt multitaskvänlig. Dvs, du kan lyssna på musik samtidigt som du håller på med annat. När du talar i telefon kan du göra allt annat du vill göra samtidigt också. Om du jailbreakar så får du tillgång till multitasking med alla apps genom tillägget "Backgrounder". 4: Ja. 5: Ja 6: Ja 7: Spara? Du menar i en slags utkorg för senare skickning? Njaa, delvis. Du kan skriva ett sms/mms men inte skicka det, då ligger det kvar där i just den konversationen. Men du kan inte spara undan i en en speciell mapp eller liknande. 8: Nej. Och personligen tycker jag att det är sjukt mycket smidigare så här! (Men också "Ja, om du jailbreakar") 9: Vet inte. Tror inte det. 10: Du kan titta på dem om de stöds, t.ex. pdf, och vidarebefordra dem, men du kan inte spara dem på telefonen. Dvs om du inte jailbreakat. 11: Nej, det finns inget minneskort, och nej du kan inte skapa/ändra/ta bort mappar och filer. Men om du jailbreakar så kan du det. Finder finns för iPhone. 12: Nej. 13: Ja 14: Nej. Men jag tror att det finns någon slags krånglig lösning som kräver jailbreak. 15: Nej tyvärr kan man inte lägga till i spellistor än... Vilket jag saknar! 16: Ja, du kan välja att ha manuell hantering av musik, dvs, du lägger över de låtar och album du vill ha. Det är inte bökigt om man kan tänka sig att ändra sitt arbetsflöde. Har man en mac så fattar man nog allt direkt. Har man aldrig haft mac så kan det ta lite längre tid tills man fattar allt..
Postad 06 July 2009 - 15:18
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Japp. 12. Kan jag sätta ett larm och stänga av telefonen och den vaknar när det är dags för larmet?
Nej som sagt, men jag sätter min i flightmode vilket stänger av telefon och wifi och då drar den nästan ingen ström och jag störs inte av att nån ringer, skickar meddelanden eller det kommer in nått mail.
Postad 06 July 2009 - 16:33
jani77
-
jani77
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Nu kan man förhandsboka iphonen på telenor.se
bara så ni vet:)
Postad 06 July 2009 - 17:06
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Postad 06 July 2009 - 17:11
frajje
-
frajje
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Förhandsbokningen är ju inte bindande. Så då spelar de ju ingen roll.. Jag har iaf bokat en nu 
Nu till den stora frågan.. Vilken färg?!?!?!
Postad 06 July 2009 - 17:34
elk
-
elk
-
Användare
-
-
162 inlägg
Om man inte äger en iphone nu och kan förlänga sitt abb. är det då värt att ta 3gs eller skall man ta v2 16gb den kostar ju inte mer än 200kr i måndaen nu.
Postad 06 July 2009 - 17:45
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Om man inte äger en iphone nu och kan förlänga sitt abb. är det då värt att ta 3gs eller skall man ta v2 16gb den kostar ju inte mer än 200kr i måndaen nu.
Jag tycker nog att de extra funktionerna i 3g s gör det värt den.
Postad 06 July 2009 - 17:46
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
5. Kan jag använda Iphone som modem? D v s koppla ihop med kabel till laptop och få tillgång till nätet på så sätt? Andra valmöjligheter?
5: Funkar med Telia för mig. Ingen aning om det ingår i min flat rate, bara testat en gång. 12: Sätt alarm, luren i standby och flicka switchen på sidan för tyst mode så funkar det. Inga ljud om det ringer, messas eller mailas men alarmet låter. 14,16: Om du skall synka på mer än en dator så får du hacka lite, se mina tidigare inlägg om detta. Även om du ställt in att musik och video skall hanteras manuellt så raderar iTunes rubbet när man byter dator utan hack. Svaret är ja, mha hack. Klippte bort frågan om kalender.. Notera att iPhone till skillnad från alla andra program inte har veckovy i kalendern. Detta saknar jag verkligen men det blir väl en "amazing new feature" i 4.0 :-) Som icke-mobilnörd är jag oerhört nöjd med iPhone som nalle, hade man bara kunnat nå delade kalendrar via push också så hade det mesta varit optimalt (tror det är en begränsning i Exchanges protokoll).
Postad 06 July 2009 - 18:24
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Oh shit, över 100 personer har något att klaga på när det gäller nya iPhone! What to do, what to do... 
Tycker att priserna hos de olika operatörerna bör ploppa upp nu i veckan så att man kan klura och fundera och diskutera sönder dem i 4 veckor! 
De kommer försöka vänta ut varandra, såklart. Skulle inte förvåna mig om vi får se priserna först den 30:e...
Postad 06 July 2009 - 18:26
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Nu till den stora frågan.. Vilken färg?!?!?! 
Det är ju en enkel fråga... Vit så klart!
Postad 06 July 2009 - 23:14
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Det är ju en enkel fråga... Vit så klart! 
Jag har haft en vit 3G i ett år nu...kan säga att jag är rätt less på den, men det kan å andra sidan vara för att jag har haft den så pass länge
Postad 06 July 2009 - 23:42
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Jo, har också haft min vita snart ett år men när alternativet bara är svart är valet givet. 
Den snyggaste jag haft var dock min 2G i borstad alu. Passar bra till Macbooken också.
Polarna som har svarta iPhones syns alla kletiga fingeravtryck så tydligt. Men det är ju så individuellt vad man gillar bäst.
Nu finns väl iaf valet på färg på både 16 & 32 har jag för mig. Däremot så är en 32GB given. 16GB är på tok för lite.
När jag skaffade min 2G rensade jag som bara den i musikbiblioteket, lite bättre blev det med 16-giggarn men innan hade jag en 30GB iPod... 32GB kommer bli alldeles lagom. Iaf i ett år innan iPhone 3Gl kommer. Där l:et står för lagring och det är en 128GB flashdisk i.
varför hör inte min kontakt i Belgien av sig för. Vill ha min 3Gs NU!
Postad 07 July 2009 - 08:27
jani77
-
jani77
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Har bestämt mig för att köpa mig en macmini om ett tag.
Hur funkar det om jag skulle köpa en ny dator med Itunes?
kan jag säkerhetskopiera filerna till min iphone och bara flytta över dom eller är det lättare att köpa ny dator innan jag köper iphone?
Det var nån som menade på att det var krångligt med iphone mellan 2 datorer.
mvh/Jani
Postad 07 July 2009 - 10:34
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Finns det ingen som kan rekommendera en italiensk nätbutik där man kan beställa den?
Postad 07 July 2009 - 10:52
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Har bestämt mig för att köpa mig en macmini om ett tag. Hur funkar det om jag skulle köpa en ny dator med Itunes? kan jag säkerhetskopiera filerna till min iphone och bara flytta över dom eller är det lättare att köpa ny dator innan jag köper iphone?
Det var nån som menade på att det var krångligt med iphone mellan 2 datorer. mvh/Jani
Gör en säkerhetskopia i iTunes, flytta över den till din nya dator och kör en återställning i iTunes på den nya datorn. Har inte provat själv men det är så dom beskriver det på flera ställen jag läst om det...
Postad 07 July 2009 - 11:54
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Ljudkvalitén är tveklöst bättre än den tidigare iaf. Den tar över tronen från SE w995 nu, även om man nog knappt hör någon skillnad.
Postad 07 July 2009 - 15:53
HinkeN_00
-
HinkeN_00
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har polare som bor i USA. Kan dom köpa en 3gs till mig i USA för att sedan skicka till mig.
Har dom olåsta 3gs i USA?
Kan jag använda mitt telenor abbonemang direkt då?
Hur är det med surfningen, jag har fri surf idag i mitt abbonemang. Innebär det att jag kan surfa hur mycket och var jag vill ( i sverige) med min USA köpta 3GS???
Postad 07 July 2009 - 16:23
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
De är inte olåsta nej, du kommer att behöva mecka med upplåsning och sånt.
Postad 07 July 2009 - 16:58
HinkeN_00
-
HinkeN_00
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
De är inte olåsta nej, du kommer att behöva mecka med upplåsning och sånt.
Hur meckigt är det?
Postad 07 July 2009 - 21:46
jani77
-
jani77
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Gör en säkerhetskopia i iTunes, flytta över den till din nya dator och kör en återställning i iTunes på den nya datorn. Har inte provat själv men det är så dom beskriver det på flera ställen jag läst om det...
Stort tack för tipset... Har jag flyt så blir det en macmini innan iphone iallafall:)
Postad 07 July 2009 - 21:56
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Hur meckigt är det?
Bara besöka www.iphonecafe.se och säg hej
Postad 07 July 2009 - 23:20
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Och betala 499kr exkl. moms för något som kan göras hemma relativt enkelt och som tar en kvart? :S Det är inte alls meckigt längre. Tanka ned ett program, följ anvisningarna och tjipp så är det färdigt. Finns mängder med utförliga och pedagogiska guider med bilder bl.a. på iclarified.com. Dessutom finns det gott om kompetens här i forumen ifall du skulle ha någon fundering. Jag har polare som bor i USA. Kan dom köpa en 3gs till mig i USA för att sedan skicka till mig. Har dom olåsta 3gs i USA? Kan jag använda mitt telenor abbonemang direkt då? Hur är det med surfningen, jag har fri surf idag i mitt abbonemang. Innebär det att jag kan surfa hur mycket och var jag vill ( i sverige) med min USA köpta 3GS???
Förresten, så vitt jag vet säljs det väl inga iphones utan abonnemang i USA?
Postad 07 July 2009 - 23:38
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag tänkte mest på om han var osäker på hur man ska göra och inte vågade chansa att paja sin mobil. Men det valet är ju upp till var å en 
Jag ska iaf. hälsa på iphonecafé när jag har köpt min telefon och byta ut baksidan om dom har något snyggt
Postad 08 July 2009 - 00:02
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Det är väl inte upplåsninen som är jobbigast, utan att du måste få den ut ur AT&T-butiken i USA, de säljs nämligen inte utan abonnemang.
Postad 08 July 2009 - 06:46
Unregistered33df318c
-
Unregistered33df318c
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag som är nu i "Gemet"...
Det känns som att när man Jailbreakar telefonen så verkar det som att man kan göra mer saker med den. Stämmer det, handlar inte jailbreaka att man bara gör den operatör oberoende?
/N
Postad 08 July 2009 - 06:58
RedEnzo
-
RedEnzo
-
Användare
-
-
218 inlägg
Jag som är nu i "Gemet"... Det känns som att när man Jailbreakar telefonen så verkar det som att man kan göra mer saker med den. Stämmer det, handlar inte jailbreaka att man bara gör den operatör oberoende? /N
Det stämmer du kan ladda ner massa program från Cydia som inte Apple har godkänt och även ta bort operatörslåset. Se denna tråd https://www.minhembi...howtopic=212037
Postad 08 July 2009 - 07:49
bran
-
bran
-
Beroende
-
-
1033 inlägg
En trevlig och ganska grundlig artikel om 3GS på AnandTech: http://www.anandtech...aspx?i=3595&p=1Blir nog en 3GS för min del, har alltid haft mer lr mindre "sniklurar" enbart för samtal/SMS, men nu när man börjat tjäna lite stålar skulle det vara kul att testa på en sånhär typ av lur. När nu min K530i håller på att dö känns det ännu mer aktuellt.
Postad 08 July 2009 - 10:43
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Ljudkvalitén är tveklöst bättre än den tidigare iaf. Den tar över tronen från SE w995 nu, även om man nog knappt hör någon skillnad.
Detta låter ju bra då jag inte var helt nöjd med ljudkvalitén från iPhone 3G. För övrigt vill jag vill ha en manuell equalizer till iPhone så att det går att färga ljudet efter mina behov, varför är det ingen som har gjort en sådan app?
Postad 08 July 2009 - 10:54
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Detta låter ju bra då jag inte var helt nöjd med ljudkvalitén från iPhone 3G.
För övrigt vill jag vill ha en manuell equalizer till iPhone så att det går att färga ljudet efter mina behov, varför är det ingen som har gjort en sådan app?
Oooh det vill jag ocksa verkligen ha. Anledningen till att det inte finns en sadan app ar nog att det skulle behovas tampas med systemfiler och det ar ju forbjudet...
Postad 08 July 2009 - 11:26
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Ni som inte var nöjda med ljudet från 2G och 3G. Vad använde ni för hörlurar?
Jag hoppas för guds skull att ni inte använde dom som följde med!?
Postad 08 July 2009 - 11:34
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Ni som inte var nöjda med ljudet från 2G och 3G. Vad använde ni för hörlurar? Jag hoppas för guds skull att ni inte använde dom som följde med!? 
Nope, jag använder andra högkvalitativa lurar... Dom som följer med låter rent men det är ingen vidare bas i dom
Postad 08 July 2009 - 11:40
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Så vad vet vi om iPhone Café och de iPhones vi säljer, något man kan lita på eller? Deras hemsida antyder ju att dom redan nu kan sälja alla 3G och 3GS vsom olåsta vilket ju låter lite för bra för att vara sant, även om priserna kanske skrämmer bort många icke företag.
Postad 08 July 2009 - 11:55
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Så vad vet vi om iPhone Café och de iPhones vi säljer, något man kan lita på eller? Deras hemsida antyder ju att dom redan nu kan sälja alla 3G och 3GS vsom olåsta vilket ju låter lite för bra för att vara sant, även om priserna kanske skrämmer bort många icke företag.
Eller ja, vad är dagsaktuell information om att köpa iPhone 3GS utan abonnemang på enkelt och smidigt sätt, och få en OK telefon som funkar bra i Sverige och som inte havererar vid firmwareuppgraderingar osv (dvs inga fulupplåsnigar osv). Priset är eg inte det viktigaste utan tillgänglighet, smidighet och snabb leverans....
Redigerat av Unregistered1413, 08 July 2009 - 11:55.
Postad 08 July 2009 - 13:16
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Det som är bra med iphonecafé är att dom även gör byten på diplay, batteri, lasergravyr på baksidan, byte till custom baksida och wrapping i kevlar. Finns det någon som bor i närheten av St Eriksgatan som kan titta in i deras butik? *edit* Såg att lasergravyren endast var för 2G. Kevlarwrappingen var ju ganska snygg http://www.rd.se/kevlar/IMG_3142.JPG
Redigerat av Electrified, 08 July 2009 - 13:20.
Postad 08 July 2009 - 16:05
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Ni som inte var nöjda med ljudet från 2G och 3G. Vad använde ni för hörlurar? Jag hoppas för guds skull att ni inte använde dom som följde med!? 
Finns det ens diskreta vita lurar med miv och svarsknapp att köpa? Och nu talar jag _diskret_, micken får inte vara mer än en liten tub och inte en ful blobb som ser ut som en handsfree från 1994 som på sennheisers iphonelurar...
Postad 08 July 2009 - 16:53
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Finns det ens diskreta vita lurar med miv och svarsknapp att köpa? Och nu talar jag _diskret_, micken får inte vara mer än en liten tub och inte en ful blobb som ser ut som en handsfree från 1994 som på sennheisers iphonelurar...
nej det verkar tyvärr inte finnas konstigt nog... Iaf inte vad jag har kunnat hitta i över ett års sökande. Testade senast ett par lurar från Jays samt en M-jays som har mic och svarsknapp, men det var nog mitt livs sämsta köp. "Knappen" var alldeles gigantisk och superplastig och dessutom väldigt känslig. Man kunde trycka på den bara genom att att tänka på den, typ. Och sladden var hård och styv och kasst isolerad vilket resulterade i massa skrapljud i lurarna.
Redigerat av shapic, 08 July 2009 - 16:54.
Postad 08 July 2009 - 18:00
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag kör med V-Moda Vibe Duo lurar. Gryyymt bra ljud och så är dom riktigt snygga  Recention från YouTube
Postad 09 July 2009 - 07:25
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Postad 09 July 2009 - 13:04
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Man kan boka 3GS på Telenor men utan priser!
Jag gjorde en bokning iallafall bara för att vara få tag i en 3GS 16GB utan abonnemang om priset hamnar mellan 7000-7500kr annars behåller jag min 3G 16GB tills priserna gått ner.
Postad 09 July 2009 - 13:37
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Man kan boka 3GS på Telenor men utan priser! Jag gjorde en bokning iallafall bara för att vara få tag i en 3GS 16GB utan abonnemang om priset hamnar mellan 7000-7500kr annars behåller jag min 3G 16GB tills priserna gått ner.
Du kan inte boka den, utan det är en förhandsbokning. Alltså du får förtur till en telefon när du beställer en telefon med den mail adressen du förbokade med. Och den går tyvärr inte att köpa utan abbonemang i Sverige.
Postad 09 July 2009 - 13:43
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Du kan inte boka den, utan det är en förhandsbokning. Alltså du får förtur till en telefon när du beställer en telefon med den mail adressen du förbokade med. Och den går tyvärr inte att köpa utan abbonemang i Sverige.
Jaha, då är det kört! Jag som ville ge min 3G till tjejen och köpa 3Gs utan abonnemang till mig själv. Jag får leva med min 3G som jag har bindningstid kvar på. Kan man köpa 3Gs utan abonnemang i andra länder t ex Italien eller Holland? Min storebror bor i Italien.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|