Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp Aquos LC-LE600 och LC-LE700/LC-LE705 LED LCD tv serier

770 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-52LE700S (TV) 1 8.777776 (8) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE700S (TV) 1 8.2 (4) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE600S (TV) 4 6.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE700S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE600S (TV) 4 6.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE600S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE700E (TV) 0 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LU700S (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LU700S (TV) 3 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LU700E (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE705S (TV) 4 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE705S (TV) 4 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE705S (TV) 4 8.714284 (6) Inga priser
Sharp Aquos LC-52LE705S (TV) 4 9 (4) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 13 October 2009 - 09:29

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Bör inte vara problem att få tag på denna. Vi har haft den i lager sedan 3 veckor tillbaka och vi får in fler skärmar kontinuterligt nu. Prisbilden kommer ligga kvar med största sannolikhet då det egntligen inte finns någon konkurrent nu heller med samma prestanda för dessa pengar...

Det låter ju bra det! Får hoppas att jag får min TV nästa vecka då..

Postad 13 October 2009 - 11:02

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Recension op LC-40LE600E.
http://www.trustedre...cklit-LCD-TV/p1

Postad 13 October 2009 - 15:41

pape1
  • pape1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har jämfört Sharp Aquos LE700S med samsungs modeller av samma storlek (46 tum) i ett antal timmar på mediamarkt. Här är mina uppfattningar:

Sharp Aquos LC-46LE700S såg ut att ge en bättre bild när jag jämförde med de lägre klasserna av samsung ex 46b6050. När jag jämför sharpen med samsung 8050 som har 200 mhz blir det mer hårfint vad gäller blueray bilden, men som slutsats får jag att:

Blueray: Sharpen har bättre kontrast och svärta och ger därför mer film-upplevelse intryck än samsungen 8050. samsungn ger å sin sida en aning skarpare bild.

När det gäller vanlig digitalsändning så vinner samsungen. Här är upplever jag samsungarna bättre, ljusare och klarare.

Frågan är vilken man ska välja. Panelen på Sharpen är nyare, det är ren bak-LED och bra svärta, men 200 mhz på samsungen verkar ge vassare bild. Hmm Någon som vad samsung 8050 har för rykte?

Postad 13 October 2009 - 16:23

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Har jämfört Sharp Aquos LE700S med samsungs modeller av samma storlek (46 tum) i ett antal timmar på mediamarkt. Här är mina uppfattningar:

Sharp Aquos LC-46LE700S såg ut att ge en bättre bild när jag jämförde med de lägre klasserna av samsung ex 46b6050. När jag jämför sharpen med samsung 8050 som har 200 mhz blir det mer hårfint vad gäller blueray bilden, men som slutsats får jag att:

Blueray: Sharpen har bättre kontrast och svärta och ger därför mer film-upplevelse intryck än samsungen 8050. samsungn ger å sin sida en aning skarpare bild.

När det gäller vanlig digitalsändning så vinner samsungen. Här är upplever jag samsungarna bättre, ljusare och klarare.

Frågan är vilken man ska välja. Panelen på Sharpen är nyare, det är ren bak-LED och bra svärta, men 200 mhz på samsungen verkar ge vassare bild. Hmm Någon som vad samsung 8050 har för rykte?

Då får du nog fråga i Samsung-tråden: https://www.minhembi...howtopic=232250

Men prisskillnanden är väl ca 3000 kr och för det får du:
* inbyggd mediaspelare med dess fördelar och begränsningar.
* Skärm med LED i kanterna, tunnare men eventuellt inte jämn backlight. (se clouding andra tråden)
* 200Hz istället för 120Hz.

Postad 13 October 2009 - 17:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sen är de ju väldigt svårt att jämföra i en el-lada..

Får man ställa in själv så går de väl att få ut lite mer info men..

Postad 13 October 2009 - 17:52

Thomasito
  • Thomasito
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
En ny review från Danska Flatpanel.dk :P

http://www.flatpanel...p;id=1254217858

Postad 13 October 2009 - 18:27

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

• 802 inlägg
  • 0
Prylportalen testar LC-40LE600S

Postad 13 October 2009 - 18:27

lundstrom.emil
  • lundstrom.emil
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

En ny review från Danska Flatpanel.dk :D

http://www.flatpanel...p;id=1254217858

Ny vet jag inte, har sett den för. Då länkad från Min hembio.com.

Postad 13 October 2009 - 22:09

Unregisteredab1dc712
  • Unregisteredab1dc712
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Dartanjang: Jag ska försöka rätta till det lite i skallen på dig =)

Alltså via den vanliga analoga anslutningen D-sub verkar det vara 1440 x 1050 som är max. (Jag har dock inte testat anslutningen alls.)

Däremot via HDMI kan jag garantera att 1920x1080 är den naturliga upplösningen för skärmen, alltså DotByDot.

Jag förstår vad du menar när man kikar i manualen, det borde vara en rad till där HDMI står ikryssad för 1920x1080, tycker jag.

Ingen annan som har en förklaring, något som jag missat?

Jag ansluter PC via HDMI till en LC-52LE700S, DotByDot, upplösning 1920x1080 native.
Filmer och foton blir utmärkta. Dock blir text i tex excel och websidor oklar och taggig i kanterna.
Det är ungefär som när man visar på datorskärm och inte har native inställning på upplösningen.

Jag pratade med Sharp support, de visste inte hur man kan avhjälpa det men ska undersöka.
Han nämnde också begränsningen 1440 x 1050, nämnd ovan, men kunde inte förklara detta närmare.

Min vanliga PC skärm har upplösning 2560x1600 så grafikkortet klarar av 1920x1080.

Någon som har en aning vad man kan göra åt detta?

Postad 13 October 2009 - 22:23

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Min vanliga PC skärm har upplösning 2560x1600 så grafikkortet klarar av 1920x1080.

- Det handlar nog om att tvn kör med edge enhancement. På min plasma ser jag samma fenomen. Trots att bilden är native och inte skalas om av tvn framstår text som ganska suddig. In i menyer och stäng av allt som har med skärpa och bildprocessing att göra. ner med skiten i botten. Då får iallafall jag en pefekt desktop....

Postad 13 October 2009 - 22:35

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Jag ansluter PC via HDMI till en LC-52LE700S, DotByDot, upplösning 1920x1080 native.
Filmer och foton blir utmärkta. Dock blir text i tex excel och websidor oklar och taggig i kanterna.
Det är ungefär som när man visar på datorskärm och inte har native inställning på upplösningen.

Jag pratade med Sharp support, de visste inte hur man kan avhjälpa det men ska undersöka.
Han nämnde också begränsningen 1440 x 1050, nämnd ovan, men kunde inte förklara detta närmare.

Tjena!

Jag håller med dig om att text inte är så trevlig att läsa på TV:n, men för min del beror det på att jag sitter en bit ifrån, och texten ser vääldigt liten ut på det avståndet.

Därför gick jag närmare, och där ser jag att texten är pixel för pixel, inga konstigheter. (och det ser också finare ut)

När jag använde firefox eller google chrome, besökte ett par websidor och valde att förstora 3-4 gånger, så såg det hur snyggt ut som helst fast jag surfa från soffan.

Men detta var kanske inte vad du menade? För jag vet inte om jag känner igen mig just i att texten skulle se "kantig" ut, däremot ser den inte "smooth" ut när den är så liten, om du förstår vad jag menar.

Om den nu ser kantigare ut för dig, du har inte missat att slå på font-smoothing kanske?

- Det handlar nog om att tvn kör med edge enhancement. På min plasma ser jag samma fenomen. Trots att bilden är native och inte skalas om av tvn framstår text som ganska suddig. In i menyer och stäng av allt som har med skärpa och bildprocessing att göra. ner med skiten i botten. Då får iallafall jag en pefekt desktop....

Ah bra Bonziechrille, det stämmer nog. jag har också stängt av skärpa-enhancement.
Ett fåtal scener såg lite snyggare ut med den aktiverad, men överlag försämrar den bara.

Postad 14 October 2009 - 21:22

Unregisteredab1dc712
  • Unregisteredab1dc712
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Tjena!

Jag håller med dig om att text inte är så trevlig att läsa på TV:n, men för min del beror det på att jag sitter en bit ifrån, och texten ser vääldigt liten ut på det avståndet.

Därför gick jag närmare, och där ser jag att texten är pixel för pixel, inga konstigheter. (och det ser också finare ut)

När jag använde firefox eller google chrome, besökte ett par websidor och valde att förstora 3-4 gånger, så såg det hur snyggt ut som helst fast jag surfa från soffan.

Men detta var kanske inte vad du menade? För jag vet inte om jag känner igen mig just i att texten skulle se "kantig" ut, däremot ser den inte "smooth" ut när den är så liten, om du förstår vad jag menar.

Om den nu ser kantigare ut för dig, du har inte missat att slå på font-smoothing kanske?

Ah bra Bonziechrille, det stämmer nog. jag har också stängt av skärpa-enhancement.
Ett fåtal scener såg lite snyggare ut med den aktiverad, men överlag försämrar den bara.

Tack för tipsen! Jag ska läsa på och prova och så återkommer jag.

Postad 14 October 2009 - 22:51

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Recension på 46" 700E.
http://reviews.cnet....49303918,00.htm

Postad 17 October 2009 - 18:31

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Var och hämtade mitt ex av LC-52LE700S på Elgiganten idag, mycket nöjd med både SD/HD via Comhem Humax HD box och DVD/BD/spel via PS3.

Har bara kört in flatpanels.dk inställningar rakt av men de behöver nog tweakas något innan jag blir helt nöjd... möjligheterna finns ju...

Nu så ska bara LED belysningen bakom TV'n monteras upp igen så blir det perfekt :D

Redigerat av Skeeter, 17 October 2009 - 18:32.

Postad 18 October 2009 - 03:11

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Känner du av någon input-lag?

Postad 20 October 2009 - 23:28

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Sharp LC-46LE700 LCD HDTV Review
Can Sharp's LED-backlit LCD deliver winning performance?
http://www.avforums....-series-12.html

Postad 21 October 2009 - 07:51

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Sharp LC-46LE700 LCD HDTV Review
Can Sharp's LED-backlit LCD deliver winning performance?
http://www.avforums....-series-12.html

Pros
Low input lag in GAME mode makes for responsive, immersive video game use
Accessible calibration controls allow the picture quality to be improved from the starting presets
LED backlighting results in better contrast performance when compared to standard CCFL-backlit LCD
Cons
Motion resolution (motion blur) is problematic
Viewing angle is not especially good
Delta array pixel layout causes a slightly "stippled" image
TV's built in speakers are puny-sounding, even by in-TV standards
Panel uniformity issues
Var inget vidare positiv rec det där

Postad 21 October 2009 - 16:00

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Nej det var det inte. Men är fortfarande kanon nöjd med min, helt klart mer nöjd än vad jag var med Ue40b7070:an.

Inga som vet några riktigt bra kalibreringar?

Postad 21 October 2009 - 22:42

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Nej det var det inte. Men är fortfarande kanon nöjd med min, helt klart mer nöjd än vad jag var med Ue40b7070:an.

Inga som vet några riktigt bra kalibreringar?

Prova!

Picture Mode: Movie
OPC: On
Backlight: According to your [room/preference]
Contrast: 30
Brightness: 0
Color: -5
Sharpness: 0
Color: All 0, cyan and magenta +10
Color Saturation: All 0
Color Value: All 0, Blue +15, Yellow -10
Color Temp.: Deep, Red Gain (H) -15, Blue Gain (H) -25
120Hz: On
Active Contrast: Off
Gamma Adjustment: 0
Noise Reduction: Auto
Black / White: Off
OPC range: According to your [room/preference]

Postad 22 October 2009 - 07:16

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Prova!

Dessa är allstå bäst för mitt Film tittande?

Postad 26 October 2009 - 08:33

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Nu när jag haft TV'n i drygt en vecka så har jag noterat ett par saker.

Överlag så är jag väldigt nöjd med TV'n massor med möjlighet att justera och lagra presets för olika behov gör att det är möjligt att få ut bästa tänkbara upplevelse för TV, DVD/BD och spel (märker inget input-lag).

Antalet inställningsmöjligheter är iofs också ett problem, det finns nästan för mycket att "skruva på" och det är lätt att gå bort sig.

Har försökt kalibrera TV'n med DVE Essentials (Blu-ray) men jag tycker inte om resultatet, smaken är som baken och jag justerar hellre in TV'n utan hjälp (med undantag av svartnivåer och gråskalor där DVE är till stor hjälp). DVE kalibrering på min gamla Sony KDF-50E2010 gav däremot ett utmärkt resultat i mina ögon... antagligen beror mitt intryck på att det är stor skillnad i bildkaraktär mellan apparaterna.

När man matar TV'n med bild via HDMI är det absolut nödvändigt att ställa in "dot-by-dot" så att 1080i/p material pixelmappas på skärmen, det blir en tydlig förbättring av bilden (default är inställningen "Full" dvs overscan). I vanlig ordning så bör man stänga av alla "bildförbättrare" för bästa resultat.

Var lite orolig för reflexer eftersom skärmen var så blank (dock mattare än Samsung) men problemet är mycket mindre än jag befarade.

Kör med 4 remsor blå LED belysning bakom apparaten (IKEA, flerfärgs) och det ser riktigt mysigt ut med den blå "loggan" på TV'n tänd.

Redigerat av Skeeter, 26 October 2009 - 11:05.

Postad 26 October 2009 - 12:00

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Nu när jag haft TV'n i drygt en vecka så har jag noterat ett par saker.

Överlag så är jag väldigt nöjd med TV'n massor med möjlighet att justera och lagra presets för olika behov gör att det är möjligt att få ut bästa tänkbara upplevelse för TV, DVD/BD och spel (märker inget input-lag).

Antalet inställningsmöjligheter är iofs också ett problem, det finns nästan för mycket att "skruva på" och det är lätt att gå bort sig.

Har försökt kalibrera TV'n med DVE Essentials (Blu-ray) men jag tycker inte om resultatet, smaken är som baken och jag justerar hellre in TV'n utan hjälp (med undantag av svartnivåer och gråskalor där DVE är till stor hjälp). DVE kalibrering på min gamla Sony KDF-50E2010 gav däremot ett utmärkt resultat i mina ögon... antagligen beror mitt intryck på att det är stor skillnad i bildkaraktär mellan apparaterna.

När man matar TV'n med bild via HDMI är det absolut nödvändigt att ställa in "dot-by-dot" så att 1080i/p material pixelmappas på skärmen, det blir en tydlig förbättring av bilden (default är inställningen "Full" dvs overscan). I vanlig ordning så bör man stänga av alla "bildförbättrare" för bästa resultat.

Var lite orolig för reflexer eftersom skärmen var så blank (dock mattare än Samsung) men problemet är mycket mindre än jag befarade.

Kör med 4 remsor blå LED belysning bakom apparaten (IKEA, flerfärgs) och det ser riktigt mysigt ut med den blå "loggan" på TV'n tänd.

Håller med om det mesta! "dot-by-dot" vill man ju köra så inga konstigheter där. Visst ser det underbart skarpt ut =)
Vilken storlek har du? Jag har 52":aren.

Vad kul att du köpt IKEA´s LED-belysning, jag har gjort detsamma!
Men jag använder bara två remsor bakom TV:n, och de vita istället för blå.

Den blå tillsammans med loggan var ju en kul idé annars, men jag kan inte ha den "loggan" tänd, den var för skarp tycker jag, gjorde ont i ögonen.
Har du "dämpat" den på något sätt? Upplever du inte att den är för stark?

Postad 26 October 2009 - 13:00

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Kör med IKEAS flerfärgs variant, kan växla färg, tona mm. Kommer med 4 remsor, jag har satt 2 st horisontellt upptill och en på varje sida veritikalt på min 52"

Loggan lyser rätt så skarpt men med bakgrundsbelysningen (som även syns under tv'n så att säga) upplevs den inte lika jobbig, sen så har jag min TV ganska lågt placerad så loggan kommernästan lite "nedanför" synfältet, sitter ca 3,5 m från apparaten.

Redigerat av Skeeter, 26 October 2009 - 13:01.

Postad 26 October 2009 - 13:12

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Kör med IKEAS flerfärgs variant, kan växla färg, tona mm. Kommer med 4 remsor, jag har satt 2 st horisontellt upptill och en på varje sida veritikalt på min 52"

Loggan lyser rätt så skarpt men med bakgrundsbelysningen (som även syns under tv'n så att säga) upplevs den inte lika jobbig, sen så har jag min TV ganska lågt placerad så loggan kommernästan lite "nedanför" synfältet, sitter ca 3,5 m från apparaten.

Okej. Jag sitter ca 3,5 m från TV:n också, riktigt nöjd med storleken på det avståndet, men "ha begäret" i mig säger att det inte hade skadat om den hade varit ännu större, eller om avståndet krympt lite.

biokänslan med tanke på storleken infinner sig, men det kan alltid bli bättre... :)

Postad 30 October 2009 - 11:21

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Själv har jag varit inne på Samsungs 55 LE...Men efter att jag har läst lite om Sharp så verkar det som att den ligger bättre till, eftersom jag spelar både ifrån PC Och XboX360 på skärmen.

Är det någon som vet om de kommer med en större variant än 52?

Ni som spelat mycket på den här teven får gärna skriva lite om vad ni tycker! :P

MVH Johan

Redigerat av Viz, 30 October 2009 - 11:22.

Postad 30 October 2009 - 14:14

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Själv har jag varit inne på Samsungs 55 LE...Men efter att jag har läst lite om Sharp så verkar det som att den ligger bättre till, eftersom jag spelar både ifrån PC Och XboX360 på skärmen.

Är det någon som vet om de kommer med en större variant än 52?

Ni som spelat mycket på den här teven får gärna skriva lite om vad ni tycker! :P

MVH Johan

Hittade lite olika källor, men den säkraste:
http://www.facebook.com/SharpAQUOS
Nämner följande till en användare:
Steven Zheng: when can we see the new LED model LC-60LX1 just launched in Japan?
October 21 at 1:35am

Sharp AQUOS
Hi Steven, While this exact model is not available in the US, some of the elements of the new panel technology are incorporated in the current AQUOS LED LCD Series (LE700UN) available in the US, and insider sources say a 60-inch AQUOS LED LCD TV will be available during the first half of 2010!
October 21 at 4:16pm

*EDIT*
Och här nämner de även en 65(!) tummare:
http://www.dancewith...d-tvs-launched/
"Sharp may launch 60-inch and 65-inch screen Aquos LED TVs too at a later stage."
(men det verkar vara lite mer osäker information, och ett stort "maybe".)

Min kommentar: Va tusan ska du vara så "american" för, räcker det inte att ha en lika stor jätte-TV som oss andra svenskar?
LAGOM jätte-stor tv är det enda rätta! :P
(Vi kan ju faktiskt bli avundssjuka! Tänk på oss...)

Och så avslutar jag med ett "Happy Halloween"! på denna härliga svenska högtid alla helgon.

Redigerat av dboo, 30 October 2009 - 14:16.

Postad 30 October 2009 - 15:35

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Hittade lite olika källor, men den säkraste:
http://www.facebook.com/SharpAQUOS
Nämner följande till en användare:
Steven Zheng: when can we see the new LED model LC-60LX1 just launched in Japan?
October 21 at 1:35am

Sharp AQUOS
Hi Steven, While this exact model is not available in the US, some of the elements of the new panel technology are incorporated in the current AQUOS LED LCD Series (LE700UN) available in the US, and insider sources say a 60-inch AQUOS LED LCD TV will be available during the first half of 2010!
October 21 at 4:16pm

*EDIT*
Och här nämner de även en 65(!) tummare:
http://www.dancewith...d-tvs-launched/
"Sharp may launch 60-inch and 65-inch screen Aquos LED TVs too at a later stage."
(men det verkar vara lite mer osäker information, och ett stort "maybe".)

Min kommentar: Va tusan ska du vara så "american" för, räcker det inte att ha en lika stor jätte-TV som oss andra svenskar?
LAGOM jätte-stor tv är det enda rätta! :P
(Vi kan ju faktiskt bli avundssjuka! Tänk på oss...)

Och så avslutar jag med ett "Happy Halloween"! på denna härliga svenska högtid alla helgon.

Där ser man! måste tackar för det fina svaret.

Dock så vore ju faktiskt 55 tum väldigt trevligt, men jag får se vart priserna ligger där efter jul. Hoppas på att de går ner till rean :P 60 tum e nog lite stort skulle jag tro, iaf i min 2a ^^

Postad 31 October 2009 - 01:32

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Nu fanns 700S upphängd på väggen på El gigante men tyvärr kördes det bara SD-tv i den.

Postad 31 October 2009 - 08:33

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Nu fanns 700S upphängd på väggen på El gigante men tyvärr kördes det bara SD-tv i den.

Jag förstår inte hur man som återförsäljare kan visa SD-material i en HD-TV man försöker sälja.

Särskilt en någorlunda ny modell och som inte räknas till budget varianterna.

Hur resonerar man då?

Det är ju som att försöka sälja en sportbil, men den får endast provköras i hastigheter lägre än 50 km/h.

Postad 31 October 2009 - 09:32

Unregisteredc2ba912d
  • Unregisteredc2ba912d
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Jag förstår inte hur man som återförsäljare kan visa SD-material i en HD-TV man försöker sälja.

Särskilt en någorlunda ny modell och som inte räknas till budget varianterna.

Hur resonerar man då?

Det är ju som att försöka sälja en sportbil, men den får endast provköras i hastigheter lägre än 50 km/h.

Det finns bilägare som för det mesta kör sin bil inne i stan... även en sportbil bör kunna köras i 50 km/h på ett bra sätt

Postad 31 October 2009 - 11:48

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Det finns bilägare som för det mesta kör sin bil inne i stan... även en sportbil bör kunna köras i 50 km/h på ett bra sätt

Absolut, men som säljare bör man väl framhäva modellens speciella egenskaper?

Men men, dumt att jag tog upp detta då tråden riskerar att handla mer om säljteknik än det ursprungliga ämnet =)

Postad 01 November 2009 - 11:46

Nellib
  • Nellib
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Mycket snack om att Aquos lider av motion blur när jag läser olika sidor på nätet. Är detta något som påverkar mycket vid spelande?

Postad 01 November 2009 - 19:33

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
För alla er som inte sett LE700 "in action".
Såg ett ex på Elgiganten som stod bredvid en LE40B7XX och en UE7070. Och Sharpen åt upp båda dom Samsungmodellerna. Ordentligt.

Nu spelar det inte mig nån större roll egentligen eftersom jag mest kommer se på SD-sändningar, men för er som ska använda mycket HD-material så kan det ju vara kul att veta.

Jag säger det igen: Sharpen ÅT UPP Samsung. MUMS!

Postad 01 November 2009 - 20:23

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

För alla er som inte sett LE700 "in action".
Såg ett ex på Elgiganten som stod bredvid en LE40B7XX och en UE7070. Och Sharpen åt upp båda dom Samsungmodellerna. Ordentligt.

Nu spelar det inte mig nån större roll egentligen eftersom jag mest kommer se på SD-sändningar, men för er som ska använda mycket HD-material så kan det ju vara kul att veta.

Jag säger det igen: Sharpen ÅT UPP Samsung. MUMS!

Jag såg dem aldrig vid samma tillfälle, men mitt minne sa mig då att de var ungefär jämnlika gällande HD-bild (dock inte backlight som jag hela tiden tyckt Sharp:en ger jämnare).

Men det är ju gött att höra, att man satsade på rätt "häst" då =)

Postad 01 November 2009 - 21:11

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Jag har ägt både UE7070 och Le700. Jag behöll Sharpen med stolthet, vet inte om jag behöver säga så mycket mer. Sharpen är ett bättre val om du vill ha Bild kvalite, sen vet jag inte om den ÄTER upp samsungen.

Jag kan mycket varmt rekommendera TV:n!

Redigerat av nixxor, 01 November 2009 - 21:11.

Postad 02 November 2009 - 10:59

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Märker ni av några rörelseproblem som nämnts på olika ställen?

Redigerat av Zerox_no1, 02 November 2009 - 11:00.

Postad 02 November 2009 - 14:24

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Nope ingentning faktiskt. Jag vet inte om någon från EU som har rapporterat det.

Postad 02 November 2009 - 14:37

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Märker ni av några rörelseproblem som nämnts på olika ställen?

Jag har märkt av det om man slår på många av de digitala "förbättringsfunktioner" som finns.

Om det är rörelseproblem... de upplevs medan man är i rörelse i spel med funktionerna påslagna.
Fanns något youtube-klipp som visade COD4 har jag för mig när det uppstod.

Men inte annars.

Redigerat av dboo, 02 November 2009 - 14:38.

Postad 02 November 2009 - 15:27

Nellib
  • Nellib
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
TV:n låter inte som ett höjdaralternativ för spel då, eller har jag fel?

Postad 02 November 2009 - 16:33

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Njae, tvärtom tycker jag.
Den har väldigt låg responstid (4 ms), vilket gör den till ett bra alternativ för spel.
(Men jag har inte testat att spela spel på andra TV:apparater "bredvid" för att jämföra.)

Problemet uppstår alltså bara med de digitala förbättringsfunktionerna.

Förbättringsfunktioner enligt mig:
Digitala Förbättringsfunktioner är inget trevligt att använda ändå.
Tänk dig ett bildbehandlingsprogram, som kör ett filter på bilden. För det första tar det tid att rendera bilden med det nya filtret.
Sedan kanske ett filter passar bra ihop med några bilder, medans andra bilder (scener) ser sämre ut.
Därför är filtren dynamiska, men att det fungerar helt utan problem, det undrar jag om någon TV klarar av.
Och på originalinställningarna är det ju inte ETT filter som är på, utan det är flera stycken.

Jag föredrar originalbilden, så som speltillverkaren eller regissören tänkt att det ska se ut.

Däremot om TV:n visar för mycket av den röda färgen t.ex, så kan man ju givetvis ändra det. Men det är något helt annat, inte filter/förbättringsfunktioner.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Redigerat av dboo, 02 November 2009 - 16:33.

Postad 02 November 2009 - 19:18

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Kör man den i Game läge och stänger av bildbehandlingen så funkar det utmärkt för spel, även FPS typ COD4. Inget input lag, inga konstigheter med bilden, rörelseoskärpa eller så.

Postad 02 November 2009 - 19:27

Louic
  • Louic
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
LC-40LE600S har den 100hz i uppdateringsfrekvens eller inte? Prisjakt hävdar att den har det, men jag läste en guide som fanns här i tråden från prylportalen tror jag det var, där dom hävdade att en inte hade 100 hz.

Någon som har koll på hur det ligger till?

Postad 02 November 2009 - 19:52

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

LC-40LE600S har den 100hz i uppdateringsfrekvens eller inte? Prisjakt hävdar att den har det, men jag läste en guide som fanns här i tråden från prylportalen tror jag det var, där dom hävdade att en inte hade 100 hz.

Någon som har koll på hur det ligger till?

600-serien har 60Hz
700-serien har 120Hz

Men på hemsidan kallar de det för "100Hz-funktion"

Gå till sidan nedan, och lägg till de båda 40" modellerna för en jämförelse.
Källa: Sharps hemsida http://www.sharp.eu/...l/-/html/24.htm

Om det är någon info som tillverkarens jämförelse inte kan ge dig, kika först här i tråden då skillnaderna mellan 600/700 serien diskuterats tidigare.
Annars får du väl ställa en ny fråga =)

Postad 02 November 2009 - 21:26

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

600-serien har 60Hz
700-serien har 120Hz

Men på hemsidan kallar de det för "100Hz-funktion"

Gå till sidan nedan, och lägg till de båda 40" modellerna för en jämförelse.
Källa: Sharps hemsida http://www.sharp.eu/...l/-/html/24.htm

Om det är någon info som tillverkarens jämförelse inte kan ge dig, kika först här i tråden då skillnaderna mellan 600/700 serien diskuterats tidigare.
Annars får du väl ställa en ny fråga =)

50/100 Hz för att vi bor i en PAL-region. I en NTSC-region blir det 60/120 Hz. Troligen är det exakt samma motor så den klarar av både 50/60/100/120 Hz. Så att kalla den 60/120 Hz i Sverige är lite galet och missvisande.

Så;

600-serien har 50Hz
700-serien har 100Hz

;)

Bäckman

Redigerat av Stefan Bäckman, 02 November 2009 - 21:27.

Postad 02 November 2009 - 22:49

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

50/100 Hz för att vi bor i en PAL-region. I en NTSC-region blir det 60/120 Hz. Troligen är det exakt samma motor så den klarar av både 50/60/100/120 Hz. Så att kalla den 60/120 Hz i Sverige är lite galet och missvisande.

Så;

600-serien har 50Hz
700-serien har 100Hz

;)

Bäckman

Aha, tack för upplysningen herr forumräv =)

Postad 02 November 2009 - 23:31

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Aha, tack för upplysningen herr forumräv =)

Ahh, det var så lite så... ;)

/Bäckman

Postad 03 November 2009 - 10:44

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ikväll kommer min 52-tums 700 ;o) Tjohoooo!

Postad 03 November 2009 - 13:07

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Imorgon kommer min 52" 700. Pris 22 495kr (lagerrensning) på El-giganten i luleå. ;)
Blir en bra första HDTV.

Postad 03 November 2009 - 13:49

King of Sand
  • King of Sand
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Imorgon kommer min 52" 700. Pris 22 495kr (lagerrensning) på El-giganten i luleå. ;)
Blir en bra första HDTV.

Och jag fick min för 21 596 kr ;)

Postad 03 November 2009 - 14:03

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Ikväll kommer min 52-tums 700 ;o) Tjohoooo!

Blir en bra första HDTV.

Kul! Hoppas verkligen ni blir nöjda! (Känner mig tämligen säker på det.)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.