Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser |
Postad 28 August 2009 - 13:49
Ja det blir så när folk helt och hållet saknar förmågan att kontrollera rimlighet och källor.
Ja visst är det märkligt, nu går både nyheter på tv och radio ut med att Microsoft sänker priset på xbox med ca 2000kr till följd av Sony´s sänkning, hehe vicka jäla praktissar alltså, skulle man få betalt för en Arcade då eller!?
Nä det rätta är ju 100dollar vilket är 700-800 svenska kronor
Postad 28 August 2009 - 13:51
Kan vara bra att ha om paketet skulle komma på villovägar.
Passade på att besöka Siba och köpa Bioshock för 199 riksdaler.
Postad 28 August 2009 - 13:53
Min PS3 är också skickad, mailade dock simplygames och bad att de skickar trackingnumret på paketet.
kan du skriva ett inlägg när/om du får ett trackingnummer.
har inte hittat någon information om vem de skickar med, det står bara courier.
Postad 28 August 2009 - 14:09
Blev det inte mycket frakt med alla de olika butikerna?nu har jag också beställt från simplygames.com
lite oroad över att de stavat in dispatch fel (in Despatch står det på deras sida)
också lite konstigt att de packat och skickat min order inom 15 minuter efter att jag la min order...
vi får väl se
totalen för mina PS3inköp:
PS3 slim 120 gb för 2885 kr (frakt inkluderat) (simplygames.com)
till det har jag köpt LBA och Burnout Paradise ultimate box för 450 kr (amazon.co.uk)
Mirrors Edge för 104kr (zavvi)
Bluerayfilmerna: Life of brian (play.com) och 30 days of night (zavvi för 131 respektive 92 kr
sammanlagt: ca 3665 kr för en PS3 med 3 toppspel och 2 BR-filmer
Redigerat av Jungleboss, 28 August 2009 - 14:27.
Postad 28 August 2009 - 14:57
Nu ska det ölas, puss o kram!
Postad 28 August 2009 - 14:59
Ingen fara, bara du blir nöjd:)Jag valde att sponsra NF.... jaja, skäll ut mig bara:) cdon har skickat, så jag hoppas på måndag.
Nu ska det ölas, puss o kram!
Postad 28 August 2009 - 15:14
Postad 28 August 2009 - 15:16
Jag är enormt nyfiken på det oxå
Postad 28 August 2009 - 15:18
Postad 28 August 2009 - 15:19
Självklart! Jag har haft alla modeller hittills och började med en hemsk 60gb
Jag är enormt nyfiken på det oxå
Jo mr poker ... kom ihåg innan man hade ps3 och avundsjukt följde dina inlägg.
Och med det firar vi inlägg nummer 1000!!!
Postad 28 August 2009 - 15:28
Grattis!Jo mr poker ... kom ihåg innan man hade ps3 och avundsjukt följde dina inlägg.
Postad 28 August 2009 - 15:51
Jo mr poker ... kom ihåg innan man hade ps3 och avundsjukt följde dina inlägg.
Vågar inte ens räkna antalet PS3:or jag testat, men den senaste var "tystast" fick en chock efter min 60gb när jag bytte til 40gb.....snacka om skillnad!
Önskar innerligt att man får samma WOW känsla med Slimmen
Redigerat av SonySamppa79, 28 August 2009 - 15:52.
Postad 28 August 2009 - 17:24
10dB lägre ljudnivå när man kollar blu-rayAlla ni som köper slim nu hoppas jag är medvetna om er skyldighet att rapportera ljudnivå mm till detta forum? Trevlig helg!
Postad 28 August 2009 - 17:40
Åfan, där var man ute i rätt tid tack vare den underbart snälle forumiten som tipsade om prissäkningen (kommer inte ihåg vem)De har höjt priset på simplygames nu.
Postad 28 August 2009 - 17:40
Men det säger väl sig självt att så länge NF är med i bilden så kan inte PS3:an säljas till Sonys riktpriser? Det priset är ju uträknat där Sony själv säljer konsollen. Vad skall NF leva på om de sätter priset till samma? En del av problemet ligger ju i det faktum att NF handhar distributionen så att vi får en mellanhand i Sverige att föda.
Absolut men vi vet inget om vilka marginaler NF har, eller hur ?
Det är klart att det blir mindre kvar när fler skall dela MEN jag tror att NF har en ok marginal som det är utan att vara 800:- dyrare till konsument.
Postad 28 August 2009 - 17:41
Det värsta med min 60GB varr att den lät förjävligt när jag kollade på DVD-filmer. Enda gången fläkten gick på högvarv. Är det för att det är hårdvaru-uppskalning? Någon som vet?
grattis! Jo, jag köpte ju min 60gb från VG+. Trodde ibland att den skulle vara så högljud, menmen...
Vågar inte ens räkna antalet PS3:or jag testat, men den senaste var "tystast" fick en chock efter min 60gb när jag bytte til 40gb.....snacka om skillnad!
Önskar innerligt att man får samma WOW känsla med Slimmen
Postad 28 August 2009 - 18:46
10dB lägre ljudnivå när man kollar blu-ray
Skillnad på "10dB" och "upp till 10dB" som är det ordval Engadget använder. Jag tar dock dessa uppgifter med en nypa salt eftersom man inte redogör för hur man har uppmätt detta. Skulle det visa sig att den verkligen är upp till 10dB tystare så är det kanon för kan jag mina decibel rätt innebär det att ljudnivån då har halverats.
Postad 28 August 2009 - 20:32
Bara det inte är nertill så är det lugnt.......Skillnad på "10dB" och "upp till 10dB" som är det ordval Engadget använder. Jag tar dock dessa uppgifter med en nypa salt eftersom man inte redogör för hur man har uppmätt detta. Skulle det visa sig att den verkligen är upp till 10dB tystare så är det kanon för kan jag mina decibel rätt innebär det att ljudnivån då har halverats.
Postad 29 August 2009 - 04:29
Listpriset i USA är $299 för både 360 Elite och PS3 Slim.
Listpriset i Europa är €299 för PS3 och €249 för 360.
Detta innebär att Microsoft lägger sig närmare de faktiska växlingskurserna medan Sony kör med $1=€1 (ett inte helt ovanligt fenomen när det handlar om internationell prissättning). Momsen inkluderas i EU-priserna men inte i USA-priserna så om vi tar en genomsnittslig momssats på 20% inom EU så motsvarar priset i USA med dagens växlingskurs prick €249. Priset i SEK ligger nära Euro-priset, eventuella mindre avvikelser kan nog tillskrivas våran lite instabila krona.
Sony å andra sidan (med samma beräkningsgrund) baserar EU-priserna på: priset i USA + 20% moms + €50, redan där tar man mer betalt av hela EU. Nordisk Film i sin tur lägger på sin lilla vinstmarginal och justerar således riktpriset i SEK med ytterligare ca €50, därefter beräknas priserna i SEK vilket slutar med ytterliggare ca 200SEK då "riktpriset" i SEK är 3.800 kr. Utpriset i butik hamnar oftast något lägre än riktpriset men är av förklarliga skäl begränsat av inköpspriset som sätts av Nordisk Film.
Edit: Jag importerar min PS3 Slim.
Jag har inga problem med att någon väljer att citera mitt inlägg från Loading, men då bör man också tydliggöra att det är just ett citat.
För övrigt så gjorde jag en mindre editering av originalinlägget så jag återpostar det i sin helhet:
Listpriset i USA är $299 för både 360 Elite och PS3 Slim, listpriset i Europa är €299 för PS3 och €249 för 360.
Detta innebär att Microsoft lägger sig närmare de faktiska växlingskurserna medan Sony kör med $1=€1 (ett inte helt ovanligt fenomen när det handlar om internationell prissättning).
Då ska man också ha i åtanke att momsen inkluderas i EU-priserna men inte i USA-priserna.
Så om vi tar en genomsnittslig momssats på 20% inom EU så motsvarar priset i USA med dagens växlingskurs prick €249 för 360 Elite.
Priset i SEK ligger nära Euro-priset, eventuella mindre avvikelser kan nog tillskrivas våran lite instabila krona.
Sony å andra sidan (med samma beräkningsgrund) baserar EU-priserna på: priset i USA + 20% moms + €50, redan där tar man mer betalt av hela EU.
Nordisk Film i sin tur lägger på sin lilla vinstmarginal och justerar således riktpriset i Euro med ytterligare ca €50, därefter beräknas priserna i SEK vilket slutar med ytterliggare c:a 200SEK då "riktpriset" i SEK är 3800kr.
Utpriset i butik hamnar oftast något lägre än riktpriset, men är av förklarliga skäl begränsat av inköpspriser vilka sätts av Nordisk Film.
Tar man i beaktning att Nordisk Film knappast betalar EU-priset i inköp så är det ofrånkomligt att dra en enkel slutsats, priserna må vara högre generellt mellan EU-USA men är orimligt höga i norden.
Samt även om Nordisk Film ändå skulle betala samma inköpspriser som övriga EU så är priserna fortfarande väldigt höga, kan brittiska & tyska handlare göra en vinst på sina priser så finns det viss marginal inbyggt redan i priset på €299...
Summa summarum, ett pris på 2995:- är inte orealistiskt för en PS3 slim, Sony skulle få samma betalning som anses acceptabel i USA, Nordisk film gör några hundringar i vinst och handlarna kan även de få en liten slant.
Men i motsats till Microsoft så känns det som att EU ses som en sekundär marknad, och NF lägger sten på börda genom att även dom höja priserna en andra gång.
Redigerat av Magnus M, 29 August 2009 - 04:33.
Postad 29 August 2009 - 09:01
såg att game.se hade diverse bundlar med.
http://www.game.se/a...nsoles_PS3.html
2807,25 kr skulle det kosta att köpa legobundeln på VG+ inklusive 88$ i frakt
Postad 29 August 2009 - 09:15
Skillnad på "10dB" och "upp till 10dB" som är det ordval Engadget använder. Jag tar dock dessa uppgifter med en nypa salt eftersom man inte redogör för hur man har uppmätt detta. Skulle det visa sig att den verkligen är upp till 10dB tystare så är det kanon för kan jag mina decibel rätt innebär det att ljudnivån då har halverats.
Egentligen brukar man säga att en sänkning med 3 dB innebär en upplevd halvering av ljudet. Men det är lite subjektivt tror jag. Men en sänkning på 10 dB lär märkas, även om det är upp till.
@ Lefft Behind: Ner till vore ju inte helt fel
Postad 29 August 2009 - 09:23
Postad 29 August 2009 - 09:30
Egentligen brukar man säga att en sänkning med 3 dB innebär en upplevd halvering av ljudet. Men det är lite subjektivt tror jag. Men en sänkning på 10 dB lär märkas, även om det är upp till.
@ Lefft Behind: Ner till vore ju inte helt felDet skulle väl innebära att ljudnvån sänks med minst 10dB.
fel 3db dublerar watt åtgången 10db dubblerar ljudupplevelsen
Postad 29 August 2009 - 11:00
såg att game.se hade diverse bundlar med.
http://www.game.se/a...nsoles_PS3.html
Tack!
Vet ni något mer ställe med bra pris på konsolen bundlad med något racingspel (Colin McRae Dirt 1 eller 2, Race Driver GRID mm)?
Redigerat av Travolta, 29 August 2009 - 11:46.
Postad 29 August 2009 - 11:57
Att ni orkar snacka om detta fortfarande
IMPORTERA då ffs!
Skulle kunna tro att det bara finns smålänningar här.
Postad 29 August 2009 - 13:45
Jag såg att game hade nått erbjudande där man kunde byta in en ps3 phat mot en slim och lägga typ 600kr i mellanskillnad. Vet inte om man blev tvungen att lägga med nått spel till det. Man kunde även byta in olika 360 versioner eller ett wii, jag vet dock inte vad man blev tvungen att betala i mellanskillnad.Är det någon av butikerna game och gamestop (kanske finns flera?) som har någon vettig kampanj på att byta in ps3 "phat" mot slim?
Postad 29 August 2009 - 14:05
Jag såg att game hade nått erbjudande där man kunde byta in en ps3 phat mot en slim och lägga typ 600kr i mellanskillnad. Vet inte om man blev tvungen att lägga med nått spel till det. Man kunde även byta in olika 360 versioner eller ett wii, jag vet dock inte vad man blev tvungen att betala i mellanskillnad.
Jag gick förbi ett "Game" här om dagen. PS3 80gig stod det + 2 spel (+ runt 600kr som du skrev). Tyckte inte jag lät som någon jättebra deal. Vet inte om dom som har 40gigare ens kan utnyttja det.
Ett rent rån enligt mig om man måste lämna ifrån sig en DS3 dosa i den "dealen" med.
Tur för mig att jag tycker min Fatboy 500gb är snyggare så jag inte måste ha en slim =)
Redigerat av HenkeEdge, 29 August 2009 - 14:09.
Postad 29 August 2009 - 14:10
Jag gick förbi ett "Game" här om dagen. PS3 80gig stod det + 2 spel (+ runt 600kr som du skrev). Tyckte inte jag lät som någon jättebra deal. Vet inte om dom som har 40gigare ens kan utnyttja det.
649:- närmare bestämt, och gällde tyvärr bara 80 gb-versionen.
Gick själv till Gamestop igår och pyntade upp 599:-, två spel (Uncharted och GT5 Prologue) plus min PS3 40 gb.
Tycker lätt att det är värt den summan för att få en Dualshock 3 samt en tystare maskin.
Postad 29 August 2009 - 15:31
Okey, det verkar som gamestop är stället man ska till om man ska byta upp sig då649:- närmare bestämt, och gällde tyvärr bara 80 gb-versionen.
![]()
Gick själv till Gamestop igår och pyntade upp 599:-, två spel (Uncharted och GT5 Prologue) plus min PS3 40 gb.
Tycker lätt att det är värt den summan för att få en Dualshock 3 samt en tystare maskin.
Postad 29 August 2009 - 20:49
Okey, det verkar som gamestop är stället man ska till om man ska byta upp sig då
Jag tror dock det blir att beställa från england för min del, simplygames.com så blev det 2800 kr sen sälja sin phat med spelen som man inte vill ha kvar
Blir väl ändå runt 3000kr på simplygames. Enligt forex blir det 3063inc frakt
Postad 29 August 2009 - 20:54
Postad 29 August 2009 - 21:17
Jag kommer i alla fall inte att köpa den här slim ps3:an förrän priset är under 3000, jag har ingen ps3:a utan kör på med 360:n. Sony har börjat fatta att det är smartare att tjäna pengarna på spelen istället för att försöka tjäna på konsolen, men svenska butiker som inte följer riktpriset har inte fattat det. Nä, gör som jag och bojkotta slimmen tills priset är under 3000kr.
Verkar vara väl påläst...
1. Sony lär nog inte tjäna pengar på dessa konsoller heller, precis som de inte gjort förut.
2 .Om det du menar med riktpris är 299 euro kan jag meddela att en svensk butik som kränger ps3an för dessa pengar går sådär 400-500 back.
Postad 29 August 2009 - 22:11
använd aldrig Forex, deras resultat är felaktiga eftersom de räknar valuta med påslag för att göra vinst när folk växlar hos dem.Blir väl ändå runt 3000kr på simplygames. Enligt forex blir det 3063inc frakt
jag har beställt en PS3 Slim från Simplygames och det hamnade på £249.74 inklusive frakt.
enligt google (som är mycket mer korrekt än forex på valutor) så är det ca 2886 kr
Postad 29 August 2009 - 23:11
använd aldrig Forex, deras resultat är felaktiga eftersom de räknar valuta med påslag för att göra vinst när folk växlar hos dem.
jag har beställt en PS3 Slim från Simplygames och det hamnade på £249.74 inklusive frakt.
enligt google (som är mycket mer korrekt än forex på valutor) så är det ca 2886 kr
Jasså där ser man =) tack
Postad 30 August 2009 - 00:02
"INTERNATIONAL Orders for Consoles can be sent to - Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Hungary, Italy, Luxemburg, Netherlands, Poland, Portugal, Republic of Ireland, Spain (including Islands), Sweden, Switzerland. These orders incur a charge of £19.95 for the first item and £1 for each additional item. International Console orders are shipped via courier and will require a signature. We expect to deliver International Console orders within 2-4 working days."
Pris på PS3 Slim hos Simplygames: £234.79
Inkl frakt: 234.79+19.95=254,74
£254,74 = 2 944,32 SEK (enligt Google)
Under 3000 kr
Postad 30 August 2009 - 00:03
Utdrag hos SimplyGames:
"INTERNATIONAL Orders for Consoles can be sent to - Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Hungary, Italy, Luxemburg, Netherlands, Poland, Portugal, Republic of Ireland, Spain (including Islands), Sweden, Switzerland. These orders incur a charge of £19.95 for the first item and £1 for each additional item. International Console orders are shipped via courier and will require a signature. We expect to deliver International Console orders within 2-4 working days."
Pris på PS3 Slim hos Simplygames: £234.79
Inkl frakt: 234.79+19.95=254,74
£254,74 = 2 944,32 SEK (enligt Google)
Under 3000 krDet är bara att beställa...
Om den skulle gå sönder på vägen hit, eller efter någon vecka här hemma... hur mycket blir det att betala ur egen ficka då?
Postad 30 August 2009 - 00:07
Om den skulle gå sönder på vägen hit, eller efter någon vecka här hemma... hur mycket blir det att betala ur egen ficka då?
Lika många pengar som det blir om du krockar med bilen och den skulle gå sönder på vägen hem från OnOff
Postad 30 August 2009 - 00:18
£244.69
SimplyGames.com #Playstation 3 slim [120gb]
£234.79
Nu är frågan, om man bara köper konsollen från båda de två sidorna, vilka är de dolda konsterna ?
kan ni skriva ett pris på båda , asså vad blir det att betala ? skriv gärna i euro och kr
Postad 30 August 2009 - 01:23
Amazon kan också visa den exakta kostnaden i svenska kronor om du väljer det alternativet i kassan.
Postad 30 August 2009 - 01:30
För amazon.co.uk är det inga dolda kostnader, men du ser inte det totala priset förän sista rutan där det står frakt, moms och sådant. De drar av den brittiska momsen och lägger på svensk, så inga tullavgifter. Lägg på ca 10% på priset du ser när du kollar på sidan på en produkt om du inte vill gå till kassan hela tiden. Och använd sedan din favvokursväxlare för att räkna ut totalpriset med frakten. (Jag gillar google och xe.com.)
Amazon kan också visa den exakta kostnaden i svenska kronor om du väljer det alternativet i kassan.
ska köpa detta.
5x Antigrav Media HDMI Cable (PS3/Xbox 360) £1.90 x5
1x Prototype (PS3) £26.99
1x Fear 2: Project Origin (PS3) £14.40
1x DualShock 3 PS3 controller (PS3) £33.93
Totalt: £84.82
Hur mycket gissar du på att allting kommer att kosta? är det värt att köpa något mer för att tjäna på att köpa från amazon?
Postad 30 August 2009 - 08:45
Antigrav HDMI, coolt, svävar den?
ja och så ska han ha 5 stycken en ###### kabelhärva uppe i taket kan ju inte bli bra
Postad 30 August 2009 - 11:07
Fick du något svar från simplygames ang trackingnummer?Min PS3 är också skickad, mailade dock simplygames och bad att de skickar trackingnumret på paketet.
Postad 30 August 2009 - 11:58
Antigrav HDMI, coolt, svävar den?
kan du säga vad antigrav är för något? ^^, jag trodde det var en vanlig hdmi kabel
ska ha:
ps3 hdmi förstärkare hdmi tv
så är det viktigaste, fungerar inte dem hdmi sladdarna då?
Redigerat av Fallmans, 30 August 2009 - 12:04.
Postad 30 August 2009 - 12:08
kan du säga vad antigrav är för något? ^^, jag trodde det var en vanlig hdmi kabel
ska ha:
ps3 hdmi förstärkare hdmi tv
så är det viktigaste, fungerar inte dem hdmi sladdarna då?
klart de funkar han bara antydde att antigrav låter som antigravitation alltså att de skulle kunna sväva fritt bara lite humor med andra ord
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
79 bilder
408 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?