Trevligt med folk som läser in sig på ämnet ordentligt och det har du verkligen gjort
denneDu har slagit huvudet på spiken
Viasat mfl har gått på säljargument från "kortkrypteringsföretagen" som naturligtvis vill sälja sin vara.
En inom ämnet "obildad" leverantör som viasat, har gått på en nit och gör det otrevligare att vara deras
kund för att de varit dumma nog att köpa ett koncept som blir som en fotboja för kunden.
Hade de haft minsta vett, hade de stängt av denna pairing och fattat att de får ännu fler kunder
om man kan använda deras kort tillsammans med canaldigitals. I en och samma sat box
typ
Dreambox, Kathrein, Azbox, Rellook, Dbox, Vantage .. som går att köra mot flera providers och
satelliter samtidigt.
För vem vill ha en box för varje leverantör ?
Viasat måste inse att de är lillasyster till canaldigital. De har inte hela rasket och deras egna kanaler
är riktiga B kanaler idag. Tv3 har tex helt tappat sitt fäste som den stora utmanaren.
Där har Tv4 gått om med alla sina kanaler och likaså Kanal 5 och 9.
Man har bara Sporten som sitt stora dragplåster.
Comhem är naturligtvis lika blåsta dom. De har också gått på denna krypteringshysteri, som istället för
att knyta kunden till sig, får kunden tveksam till att teckna avtal.
Jag har både Viasat och Canaldigital och betalar nästan tusen kronor i månaden för dessa två,
inklusive alla avgifter. Men jag har dom i en och samma box. Jag kan inte ha Viasat HD för det
funkar inte hos mig.
Men nu kommer bomben. Viasat HD är knäckt. Jag har laddat ner en bildfrån ett forum, där en person visar att han har viasat HD på sin dreambox.
Det är inte den enda och jag var igår i kontakt med en person på ett forum och han berättade att
man löst det genom att få ut en nyckel från originalboxen samt skapat ett script för kodningen.
Där sket det sig Viasat. Nu har ni gjort så att Hackarna tyckt det var roligt att knäcka er kodning
och istället för att sälja abonnemang, har ni nu blivit föremål för cardsharing. Idioter, måste jag säga.
SE HÄR!
viasport_hd.jpg 95.57K
4 Antal nerladdningarJag har också fått en inbjudan från Viasat, att träffa dom för att som de säger ...
- Dela med mig, av min kunskap !
Men jag har valt att svara dom via mail. Men så har ännu inte skett, då jag inte har haft tid för
att engagera mig i deras problem.
De kan ju läsa om denna tråden och våra sista inlägg istället.
Det räcker långt. Det är bara att göra som vi säger, så kanske de kan övervinna sitt lillebrors komplex
och istället för att kryptera till sig kunder, ansluta kunder till sitt frihets tänkande företag.
En hypotes, som jag dock tror är långsökt i ett företag som levt under ägardiktatur i många år.
Jag vill påsta ( och jag vet att jag har rätt )
Att genom denna krypteringshysteri, har viasat skapat intresse för utländska Hackers att knäcka
deras system. Detta då man är ensam i europa om att binda kort till specifik box genom hårdvarukodning.
Jag fick precis ett pm där man talar om att det är hackers från Polen, Holland och Balkan som har jobbat
på detta och det hade man aldrig gjort, om Viasat nöjt sig med ett liknande system som Canaldigital
har valt. Dvs .. veta att man kan men inte göra det. Canaldigital, har tills dagsdatum och förhoppningsvis
även i framtiden, valt att blunda för att man använder deras kort i andra boxar.
Gissa om canaldigital vinner på detta !?

Hur mycket tror ni Viasat förlorar på sitt ?
Framför allt förlorar Viasat på att folk är förbannade och kanske kör cardsharing för att straffa viasat.
Man köper Canaldigitalabonnemang, men kortdelar Viasat. Tror nästan att jag kan säga att jag har
100% rätt även i den frågan.
Jag tillhör dock dom som betalar för Viasat, då jag är hockeyberoende

och inte vill missa en match
pga av strul.
Jag vill även lägga till ( med tanke på vad lindo skriver i sitt inlägg under detta )
En så stor och betydande tillverkare av tv som panasonic har valt att inte leverera tv med
inbyggd satellit mottagare till sverige, norge och danmark. Varför kan ni räkna ut själva.
Däremot är det standard i tyskland.
För den som bara har 1-4 satpositioner, skulle det vara bättre att ha sitt kort direkt i tvn.
Jag tänker inte lägga något krut, till att på högre nivå få varken viasat eller canaldigital
till att förstå, vad som vore bäst för dom. Jag hoppas däremot att de som jobbar på dessa
företag och som läser här, rapporterar hem, att de är helt ute och reser och att de måste
tänka om helt och hållet.
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 12 October 2009 - 17:15.