Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 september 2009 - 09:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
För att dom anväder Iphone :)

angående usb host så frågar användare om han verkligt testat att enabla det..
tydligen varit mycket diskussioner om det

Redigerat av moparman, 28 september 2009 - 10:21.

Postad 28 september 2009 - 10:34

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Angående USBHOST. Om jag förstår rätt, så om N900'an fixar USBHOST, kan jag ta massa kort med min system digitalkamera, koppla kameran via USB, tömma ett speciellt kort, och via telefonen ladda upp den någonstans eller skicka bilden?

I så fall är det ju underbart!!

Postad 28 september 2009 - 11:10

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Angående USBHOST. Om jag förstår rätt, så om N900'an fixar USBHOST, kan jag ta massa kort med min system digitalkamera, koppla kameran via USB, tömma ett speciellt kort, och via telefonen ladda upp den någonstans eller skicka bilden?

I så fall är det ju underbart!!

Så underbart kunde det varit.. Men som det verkar nu så går det inte, om jag fattat rätt så har det med laddningen att göra.. Nokia har iallafall sagt att det inte går, men som det skrivits i tråden så påstår användare att det går men jag litar nog mer på Nokia idagsläget.
Antagligen är det ju en mjukvarulösning så det kanske går att komma runt.
Tycker det kunde vara som 3,5mm uttaget på S60 där man får välja vad det är man pluggar i om inte telefonen kan känna av det.

Postad 28 september 2009 - 11:14

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Hej alla!
Har ni helt missat denna mobilen, som ska släppas första kvartalet 2010 och presenteras officellt januari?
1Ghz Snapdragon, 4.3 tumsskärm (854x480), 10mm tjock (titanskal) och 64GB minne, möjligtvis kan den släppas med hårddisk också, blir såklart tjockare...men det har pratats om 500GB, kamera både fram och bak och Android, det bästa av allt!

Kolla videon: http://www.engadget....o-hits-the-web/

/Trancedancer

Archos ja.. då får man väl köpa till applikationer för att kunna ringa, skicka SMS, codec till mediaspelaren :-)
Frågan är vad det blir för kamera, kommer de vara först med att släppa en Android lur som man verkligen vill ha.. hursomhelst så släpper jag inte tankarna från N900 för denna..

Postad 28 september 2009 - 11:18

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Jo det är jag med på. Men tänkte mest på dom som klagar på att man gör en skärm som är resistiv nu för tiden. Det är det jag hänger upp mig på vad är det dom tycker är fel med en sån? Tycker också att kunna använda penna osv är bra! Därför undrar jag vad dom baserar sina "uttalande" på att varför gör man sånna skärma fortfarande?

En Kapacitiv reagerar bättre, man behöver inte trycka utan bara "smeka" skärmen lätt, skönt att använda men sämre precision och fungerar ju inte med penna (det finns iofs pennor till de skärmarna)
Dock så har resitiva blivit mycket bättre och det skiljer inte så mycket längre men man behöver ju trycka lite. Penna kan vara rätt skönt att kunna använda ibland, sedan går det ju använda den med handskar, åtmindstånde så lyckas man väl träffa en Svara-knapp med utan att ta av sig.

Postad 28 september 2009 - 12:08

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
är det bekräftat att luren tutar upptaget om man surfar? följt tråden men ingen har svarat på den frågan mer än att det var ett rykte.

angående pennan, skjuter man inte den i telefonen om man inte använder den eller är det som viewtyn där man har den hängande i ett snöre?? tyckte mig se en bild där den sköts in i telefonen men kan någon bekräfta?

Postad 28 september 2009 - 12:53

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

är det bekräftat att luren tutar upptaget om man surfar? följt tråden men ingen har svarat på den frågan mer än att det var ett rykte.

Det där låter så absurt att du kan nog utgå från att det inte stämmer.

Postad 28 september 2009 - 13:08

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

angående pennan, skjuter man inte den i telefonen om man inte använder den eller är det som viewtyn där man har den hängande i ett snöre?? tyckte mig se en bild där den sköts in i telefonen men kan någon bekräfta?

Rykte.

Inskjuten.

Postad 28 september 2009 - 13:12

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Det där låter så absurt att du kan nog utgå från att det inte stämmer.

Visst gör det men om det förmodan skulle vara så har jag ingen lust att lägga ut 6000 :-.

Edit: Någon som vet hur det funkar med kartor till gpsen? får man köpa dem via nokia.se? eller hur funkar det? krävs det internet för att "gps:a"?

Redigerat av fst_cnct_rob, 28 september 2009 - 14:08.

Postad 28 september 2009 - 14:44

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Edit: Någon som vet hur det funkar med kartor till gpsen? får man köpa dem via nokia.se? eller hur funkar det? krävs det internet för att "gps:a"?

OVImaps ska vara fritt tillgängliga och nedladdningsbara.

Redigerat av Unregistered291b33b4, 28 september 2009 - 14:44.

Postad 28 september 2009 - 14:57

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0

OVImaps ska vara fritt tillgängliga och nedladdningsbara.

Jo men vad menas då med detta?

"A-GPS är en nätverksberoende funktion och du behöver eventuellt en dataplan för att använda den. Detta kan vara förenat med ytterligare kostnader"

Står på Nokias hemsida?

När behöver man betala? Om man använder "vanlig" gps och har kartan på mobilen måste man betala när man använder det då?

Postad 28 september 2009 - 18:44

Mofaza
  • Mofaza
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Tjo!
Måste bara kolla några saker som jag hoppas någon här kan svara på.
Det finns vissa funktioner som jag verkligen skulle vilja ha på min mobil och jag hoppas att ni kan svara på om det finns i N900an
1. Att man kan få uppdateringar om meddelanden och kommentarer på sina logginlägg från Facebook
2. Att det finns en smidig och BRA kalender - Detta då jag har tänkt lägga mitt liv I telefonen B)
3. Kan man förminska ikonerna för bilderna på de personer man vill ringa när man lägger dem på "skrivbordet". På alla de filmer jag har sett så ser dom ut att ta så mkt plats.
4. Någon som läst/hört något om när en uppdatering skulle kunna komma för att ha mobilen i stående läge?
5. Att det plingar till när jag får mail till min Gmail
6. Att man kan ha MSN eller likvärdigt där man kan nå sina MSN kontakter på telefonen
7. Någon slags GPS som är BRA och inte kostar för MKT.

Jag vet att ni kanske har svarat på några av dessa frågor tidigare och tycker ni detta blir för mycket så ber jag om ursäkt :lol: Haha ha det gött hörni! Bara 4 veckor kvar!

Postad 28 september 2009 - 18:56

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Tjo!

1. Att man kan få uppdateringar om meddelanden och kommentarer på sina logginlägg från Facebook
2. Att det finns en smidig och BRA kalender - Detta då jag har tänkt lägga mitt liv I telefonen :lol:
3. Kan man förminska ikonerna för bilderna på de personer man vill ringa när man lägger dem på "skrivbordet". På alla de filmer jag har sett så ser dom ut att ta så mkt plats.
4. Någon som läst/hört något om när en uppdatering skulle kunna komma för att ha mobilen i stående läge?
5. Att det plingar till när jag får mail till min Gmail
6. Att man kan ha MSN eller likvärdigt där man kan nå sina MSN kontakter på telefonen
7. Någon slags GPS som är BRA och inte kostar för MKT.

Jag vet att ni kanske har svarat på några av dessa frågor tidigare och tycker ni detta blir för mycket så ber jag om ursäkt :P Haha ha det gött hörni! Bara 4 veckor kvar!

Du ta hänsyn till att ingen använt mobilen och därför är det lite svårt men detta är hur jag uppfattat det.

1. Ett widget för fb finns och bör troligtvis visa uppdateringar.
2. Kalender ser i mina ögon väldigt bra ut, det var något jag letade efter. Dock så är info om detta tämligen begränsad.
3. Gissningsvis kan du göra det, allt annat går ju att göra B)
4. Kommer inte att komma på lång tid. Dock så kommer det nog komma något hemmasnickrat som löser det, program som utvecklas kan välja att programmeras till att fungera i stående läge. Telefonen fungerar dock i stående.
5.Integrationen med gmail ska vara god så det går troligtvis, annars kommer det troligtvis ett program för det.
6. Pidgin följer med och stöd för msnp är/ska bli implementerat.
7. GPS ska fungera tillfredställande iaf. Den ska inte vara dyr heller så länge man använder de inbyggda kartorna. (vilket även är ett svar på gurra101, vissa ställen kommer kräva att man laddar ner kartor som man inte har sedan tidigare och därav konstande tror jag men jag är osäker så någon får gärna utveckla).

Min n900 ska skeppas imorn den, får se hur det blir med den saken.

Redigerat av Unregistered291b33b4, 28 september 2009 - 18:56.

Postad 28 september 2009 - 19:29

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Jo men vad menas då med detta?

"A-GPS är en nätverksberoende funktion och du behöver eventuellt en dataplan för att använda den. Detta kan vara förenat med ytterligare kostnader"

Står på Nokias hemsida?

När behöver man betala? Om man använder "vanlig" gps och har kartan på mobilen måste man betala när man använder det då?

A-GPS fungerar så att den kopplar upp sig via mobilnätet för att få information om den mobilmast man är kopplad till och var den befinner, detta gör att den på ett ungefär kan se var du är och snabbare får låsning till GPS. Det är dock en mycket liten datamängd som skickas så det är inget man behöver tänka på tycker jag.
Du kan också stänga av denna funktion.

I övrigt behöver du inte koppla upp dig förutsatt att du laddat ner kartorna till din mobil via dator. Har du inte gjort det så hämtar den kartor efter behov och då tickar det iväg på kb-mätaren...

Postad 28 september 2009 - 19:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
MrPersson

Börja träna fingrarna i att skriva för ja räknar kallt med att dom ska glöda om du får telefonen i veckan B)

Postad 28 september 2009 - 20:03

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Någon som har pejl på vilka som kommer ta in den?

Tre har väl sagt att dom ska?
tele2 visste inte om dom skulle det
Telenor har ingen info

Min bindningstid har gått ut nu så det är djävligt frestande med ny mobbe =P

Postad 28 september 2009 - 20:10

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

MrPersson

Börja träna fingrarna i att skriva för ja räknar kallt med att dom ska glöda om du får telefonen i veckan B)

Vadå...få telefonen i veckan. vill ju inte vara en glädjedödare men tycker det verkar helskumt. Är det jag eller komplett som är ute och cyklar. Hoppas ju såklart att det är jag. Men...

Nokia Store:
OBS! Produkten skickas till kunder som har förbeställt direkt när produkten finns på lager, i den turordning som beställningar kommit in. Preliminärt leveransdatum vecka 44.

Postad 28 september 2009 - 20:25

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Vadå...få telefonen i veckan. vill ju inte vara en glädjedödare men tycker det verkar helskumt. Är det jag eller komplett som är ute och cyklar. Hoppas ju såklart att det är jag. Men...

Det hela bygger på att komplett fortfarande hävdar att den ska levereras imorn, något dom stod fast vid när a1212 mailade dom. Är nog ingen som tror på det egentligen.

"495826 Nokia N900 Black

1 st. har förväntat sänddatum 2009-09-28"

Redigerat av Unregistered291b33b4, 28 september 2009 - 20:27.

Postad 28 september 2009 - 20:30

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
mm men tror nog att nokia vet bättre än komplett. men roligt om ni får dom:)

Postad 28 september 2009 - 21:13

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Någon som har pejl på vilka som kommer ta in den?

Tre har väl sagt att dom ska?
tele2 visste inte om dom skulle det
Telenor har ingen info

Min bindningstid har gått ut nu så det är djävligt frestande med ny mobbe =P

Bortsett från Tre så behöver du inte vänta på att någon operatör skall ta in dem, promenera in i en butik (eller webshop som t.ex. Katshing) plocka en N900 och välj abbonemang.
Då slipper du ha en operatörsbrandad lur som får vänta på uppdateringar när alla fria lurar fått det.. (om nu det kommer vara som Nokias Symbian lurar)

Postad 28 september 2009 - 21:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ska komma upp en recension på www.my-symbian.com ikväll/natt...
Han som recenserar brukar göra det ingående...
Han har även fotat en hel del kort på den...

Finns en Maemo sektion i forumet

Postad 28 september 2009 - 21:42

Mofaza
  • Mofaza
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Du ta hänsyn till att ingen använt mobilen och därför är det lite svårt men detta är hur jag uppfattat det.
Min n900 ska skeppas imorn den, får se hur det blir med den saken.

Tack så mycket!
Ja jag tar hänsyn till detta! Hoppas att du får den under morgondagen eller senare i veckan!

Postad 29 september 2009 - 05:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
GRYM preview uppe på my-symbian.com

http://my-symbian.co...review_n900.php

Don't expect to see any "Out of memory" errors on this machine. I tried really hard to get one, and I ended up having over TWO DOZEN of applications running at once and multiple browser windows open, with some 30-40% performance drop being the only result and the system still letting me start new tasks and open new windows... so I just gave up....

:)

Redigerat av moparman, 29 september 2009 - 06:26.

Postad 29 september 2009 - 07:28

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har beställt en N900 och inväntar leverans, men jag undrar om nån här inhandlat skärmskydd till den redan och vartifrån isåfall?

Postad 29 september 2009 - 08:39

Dekes
  • Dekes
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ojojoj verkar vara en grym pryl detta, precis läst/skummat igenom preview'en på my-symbian.com, gillar verkligen intrycket jag fått av Maemo 5, även kollat några youtube klipp på det. Finns två saker som tar imot för mig med denna pryl, tjockheten och att den kanske saknar radio (men vore väl konstigt om den inte har radio??) Undrar om det kommer en version senare utan utfällbart tangetbord som kanske är lite mer slim? Men ärligt så känns det faktiskt som jag skulle kunna ha överseende med att den har några mm extra på den ledden, iallafall i det här fallet :)

Redigerat av Dekes, 29 september 2009 - 08:40.

Postad 29 september 2009 - 09:02

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
lysande review =) många frågor klarnade upp i huvudet men fortfarande består batterifrågan som vi får vänta med tills några veckor efter för att få exakt batteritid.

tack moparman

Postad 29 september 2009 - 09:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Läst hela första sidan å halva andra åså är de ändå en kvar :)( Edit till å me 2 sidor kvar :-) )
fi fasen vilken preview..Säger då det

Blir man inte sugen av å köpa en N900 efter ha läst den så vettefasen...

Tycker de blev riktigt bra kort och filminspelning fast de bara är prototyp

Redigerat av moparman, 29 september 2009 - 10:22.

Postad 29 september 2009 - 10:18

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
gutt att de fixade linslock problemet även om det nöter på ett annat ställe nu =) men det beskymrar jag mig inte om

Postad 29 september 2009 - 10:56

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Jag blev mycket bekymrad över att den inte fixar MMS. Kanske är med på "retail"-versionen, eller kanske med hjälp av tredje part. Men MMS är ett måste för mig.

Postad 29 september 2009 - 11:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Från slutet

Even now, at the previewed unit's early development stage, the N900 truly impressed me with its FANTASTIC PERFORMANCE, STABILITY (it was really ROCK STABLE, take my word), BEAUTIFUL and ADVANCED user interface, very high quality and full integration of TELEPHONY and INTERNET CONNECTIVITY, fast and powerful web browser, great support for VoIP (especially Skype), high quality camera and video recording and, actually, ALMOST EVERYTHING ELSE. I don't remember being that excited with any mobile device since the first Nokia Communicators and UIQ 2 phones. Really! Multiple questions posted on the forums about how the N900 compares to existing Symbian OS phones can only get one answer: they just DON'T compare, the N900 is a wholy different league. If any of the existing mobile devices can be (honestly) called a mobile computer then the N900 deserves such a name in the first place

Mms borde fixas rätt fort..
Dock inget som bekymmrar mig...Skickar lika gärna mail och får typ aldrig mms :-)

Fasen va imponerad jag är av N900...
Länge sen jag var så sugen på en mobil...
Verkar va riktigt genomtänkt

Redigerat av moparman, 29 september 2009 - 11:00.

Postad 29 september 2009 - 11:10

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Jag blev mycket bekymrad över att den inte fixar MMS. Kanske är med på "retail"-versionen, eller kanske med hjälp av tredje part. Men MMS är ett måste för mig.

använder du mms så mycket? för mig som inte gör det så spelar det ingen roll. om jag någon gång skulle vilja skicka ett mms så är det smidigare att bifoga en bild i ett mail då en sådan här mobil kräver en obegränsad dataplan.

för övrigt är detta min första qwerty mobil. ska bli intressant att testa den funktionen =)

Redigerat av fst_cnct_rob, 29 september 2009 - 11:13.

Postad 29 september 2009 - 11:13

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

använder du mms så mycket? för mig som inte gör det så spelar det ingen roll. om jag någon gång skulle vilja skicka ett mms så är det smidigare att bifoga en bild i ett mail då en sådan här mobil kräver en obegränsad dataplan.

Jo, faktiskt, MMS'ar ganska mycket. I och för sig kanske man skulle försöka vänja sig av med det, blir väl billigare med mail om man har en sån obegränsad dataplan. Och de jag MMS'ar mest till har nästan alla gått över till HTC och android, men dataplaner. Hmm...

Postad 29 september 2009 - 11:50

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Jo, faktiskt, MMS'ar ganska mycket. I och för sig kanske man skulle försöka vänja sig av med det, blir väl billigare med mail om man har en sån obegränsad dataplan. Och de jag MMS'ar mest till har nästan alla gått över till HTC och android, men dataplaner. Hmm...

Skulle man få rekommendera att du tar en titt på Telenor och deras Messa Mera (kontantkort) + Fri Mobilsurf (Obegränsad data). Superbilligt, 59:- för Fri Mobilsurf och kontantkort fyller du ju på när du vill med hur mycket du vill.

edit: det är iaf vad jag kommer köra på när jag får min n900 och självklart screen protector.

Redigerat av fst_cnct_rob, 29 september 2009 - 11:52.

Postad 29 september 2009 - 12:24

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Har du hittat någon screen protector?

Postad 29 september 2009 - 12:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
ska ta N900 med Tre..brukar bli rätt billigt.och data abb..känns verkligen nödvändigt med n900

Postad 29 september 2009 - 12:40

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Har du hittat någon screen protector?

Ja, hittade en sida igår när jag slö surfade men är inte hemma nu. Kan slänga upp en länk sen, känns rätt så nödvändigt med en screen protector till denna om man läser previewn som moparman länka till.

Intressant moparman, vilket abonnemangspaket från 3 slår telenors? Summa sumarum för Telenor ligger på 159:- totalt per månad, men fri surf, 3000 sms + låga samtal.

Postad 29 september 2009 - 12:50

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
jag orkar inte vänta, snart köper jag en hero!!!!! nokia ffs, UT UT UT!!

Postad 29 september 2009 - 12:57

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

jag orkar inte vänta, snart köper jag en hero!!!!! nokia ffs, UT UT UT!!

lugna ner dig =) den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. dessutom jämför själv heron och 900:n. Säger ju sig självt.

Postad 29 september 2009 - 13:10

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Efter den trevliga recensionen måste man ju säga att suget är sjukt stort nu. Fan, pengarna ligger ju bara och väntar på att få göras slut på. Idag skulle ju rellen vara :) Aja, får hoppas att telefonen hinner komma innan unge nr.2 hinner komma. Då har man ju något att göra på förlossningen mellan tjejens verkar :lol:

Postad 29 september 2009 - 13:19

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Efter den trevliga recensionen måste man ju säga att suget är sjukt stort nu. Fan, pengarna ligger ju bara och väntar på att få göras slut på. Idag skulle ju rellen vara :) Aja, får hoppas att telefonen hinner komma innan unge nr.2 hinner komma. Då har man ju något att göra på förlossningen mellan tjejens verkar :lol:

du menar enligt komplett? tänk hellre att det är 15:e oktober som står på Nokias sida + några dagar extra så blir du inte besviken.. grattis i förskott då. När förväntas barnet komma?

Postad 29 september 2009 - 14:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
grejen är att man inte brukar behöva lägga upp nå kontant å låg summa för mobil varje månad.min kostar 79/mån x 24 månader..thats it...kostade 7k ny..men låt oss försöka hålla oss från abb snack :-)

Postad 29 september 2009 - 14:40

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

du menar enligt komplett? tänk hellre att det är 15:e oktober som står på Nokias sida + några dagar extra så blir du inte besviken.. grattis i förskott då. När förväntas barnet komma?

Ja precis, enligt komplett och inwarehouse :P Samt så stod det på Nokias hemsida, slutet av september förut :)

Vi har beräknat datum 10 oktober, så det känns lite svårt ! :lol:

Postad 29 september 2009 - 14:56

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

grejen är att man inte brukar behöva lägga upp nå kontant å låg summa för mobil varje månad.min kostar 79/mån x 24 månader..thats it...kostade 7k ny..men låt oss försöka hålla oss från abb snack :-)

Kollade lite på katshing

Fanns inga val med tre abb att välja.
Fundera på tele2 snackis 19kr/mån. 24mån 150kr förhöjd. = 169kr/mån.
Dock får jag betala 1571kr och hela kalaset slutar på 5627kr exkl samtals kostnader osv.

Fan galet sugen på mobilen nu.
Dom hade en film på katshing när dom pillar på den:
http://www.katshing....d.asp?aid=20841

Postad 29 september 2009 - 15:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tre kommer att släppa N900 på sin hemsida enligt vad dom sagt på facebook..

Du kan ju jämföra tex N97 med flatrate hos Tre och vad de kostar hos Telia mes samma abb å längd osv

Postad 29 september 2009 - 16:43

LinusNilsson
  • LinusNilsson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Någon som ska ta Telia Abonnemang? Och isf vad ska ni ta för något?

Postad 29 september 2009 - 17:57

kliet
  • kliet
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Skulle man få rekommendera att du tar en titt på Telenor och deras Messa Mera (kontantkort) + Fri Mobilsurf (Obegränsad data). Superbilligt, 59:- för Fri Mobilsurf och kontantkort fyller du ju på när du vill med hur mycket du vill.

edit: det är iaf vad jag kommer köra på när jag får min n900 och självklart screen protector.

Ang messa mera. 99 öre öppningsavgift o 1 minutsintervall när du ringer! Men ska du bara messa så. Ladda 150:-/mån.

Postad 29 september 2009 - 18:26

pko
  • pko
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Kollade lite på katshing

Fanns inga val med tre abb att välja.
Fundera på tele2 snackis 19kr/mån. 24mån 150kr förhöjd. = 169kr/mån.
Dock får jag betala 1571kr och hela kalaset slutar på 5627kr exkl samtals kostnader osv.

Tele2 tar ju 15 kr/MB så nåt surfpaket kan ju rekommenderas också. Tycker dock de är lite dyra på sånt..

Postad 29 september 2009 - 18:38

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
billigaste abonnemangen är ju inte alltid bäst. Man vill ju ha täckning, speciellt med den här nallen.

finns ju några n900 på blocket nu. pris mellan 1000 -1500. bra pris oxå. Hehe

http://www.blocket.s..._...m?ca=15&w=1

Postad 29 september 2009 - 18:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tycker kalendern verkar riktigt bra också...

Sen gillar ja detta skarpt

any bookmark created in the built-in browser can be put on the home screen. They consist of a nice thumbnail snapshot of the site (large enough to instantly recognize which site it points to) and bookmark name.

Bifogad fil  scr7.jpg   44,46K   0 Antal nerladdningar

känns som man hittar små smarta detaljer hela tiden :rolleyes:

Postad 29 september 2009 - 18:49

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Haft tele2 sen 7år tillbaka så täckning har aldrig varit nåt problem =P

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.