Vem kommer köpa Gladiator på BD ?
512 svar till detta ämne
Postad 04 September 2009 - 19:15
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Du har inte sett/hört nåt om UK utgåvan henke...?
Nej faktiskt inte mer än att det sägs vara samma transfer, en rescension dyker väl upp som bekräftar eller dementerar jag vore förvånad om det inte var exakt samma på bilden!! Ytterligare en rescension mer i paritet med vad bilden är värd!! http://www.dvdtimes..../gladiator.htmlHDD rescenserar http://bluray.highde.../gladiator.html
Redigerat av henke007, 04 September 2009 - 20:43.
Postad 04 September 2009 - 20:47
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
HDD rescenserar
http://bluray.highde.../gladiator.html
Sanslöst att de rekommenderar denna, då har man blåst sina läsare anser jag!
Postad 04 September 2009 - 21:03
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Jag hoppas att Ridley bringar klarhet i vad som hänt.
Postad 04 September 2009 - 21:48
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Det är så jag börjar gråta av ilska, när jag ser 2 bilder som dvdtimes lagt upp.
Maken till sämre bild får man leta länge efter, kolla in dom 2 .
Redigerat av jonasprivate, 04 September 2009 - 21:50.
Postad 04 September 2009 - 22:27
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Hoppas Sagan om Ringen blir bra bara.....
Postad 04 September 2009 - 23:36
Unregistered9b73fbb5
-
Unregistered9b73fbb5
-
Användare
-
-
188 inlägg
hoppas extended blir bäst denna version som kommer nu kan vara sämre än sämst bryr mig inte faktiskt:)
Postad 05 September 2009 - 02:29
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6891 inlägg
Det är så jag börjar gråta av ilska, när jag ser 2 bilder som dvdtimes lagt upp. Maken till sämre bild får man leta länge efter, kolla in dom 2 .
Denna utgåva har det värsta fallet av Edge Enhancment jag nånsin sett, och HUR mycket man än försöker glömma bort detta när man försöker njuta av filmen så dyker det upp hela tiden som en käftsmäll  Detta är ett hån mot fansen!
Redigerat av Svante Skoog, 05 September 2009 - 02:39.
Postad 05 September 2009 - 07:56
Binks
-
Binks
-
Forumräv
-
-
739 inlägg
I watched portions of the extended edition of 'Gladiator' on two different displays – a 57-inch Mitsubishi DLP and a 46-inch Mitsubishi LCD.
Där kanske är anledningen enligt många att HDD ger den "recommended". Eftersom ni säger att man endast ska kolla på blu ray med 100" dukar. Själv har jag en trasig 37"
Postad 05 September 2009 - 08:07
lirsa
-
lirsa
-
Beroende
-
-
1022 inlägg
Sanslöst att de rekommenderar denna, då har man blåst sina läsare anser jag!
Det är inte första gången de är ute och cyklar. Jag är också besviken och kommer inte betälla denna utgåva. Behållen min extended på DVD istället. Jag tappade hakan när jag när jag läste om utgåvan och kan inte bara förstå hur de kunde klanta sig så. De kommer försöka få ut en ny inom kort om du frågar mig. De sätter ju hela sin prestige på spel med detta; en storfilm samt Sapphire.
Postad 05 September 2009 - 11:58
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Postad 05 September 2009 - 13:11
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Tänk tanken att Paramount/Universal hade släppt detta halvkok medan de var röda, vilket liv det hade blivit på blånissarna på blu-ray.com. Men nu duger det minsann!
Men detta bevisar väl bara att blu-ray blivit ett mainstream-format, knappt någon bryr sig om kvalitén längre.
Vi andra får väl hoppas att Criterion släpper den någon gång i framtiden...
Postad 05 September 2009 - 16:03
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Tänk om Ridley Scott varit lika aktiv i godkännandet av Gladiator http://www.youtube.c...player_embedded
Postad 05 September 2009 - 16:18
suffix
-
suffix
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Är det bara Gladiator på bluray som är värdelös eller jag fattar inte poängen?
Postad 05 September 2009 - 18:16
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6891 inlägg
Tänk om Ridley Scott varit lika aktiv i godkännandet av Gladiator
http://www.youtube.c...player_embedded
Jepp han gav banne mig mastring killarna en redig bitchslap när han sa till dom att ta bort DNR:et  John Landis verkar va en av få som VERKLIGEN har kolla på hur det ska styras när der gäller sånt här i Hollywood. Hade han haft hand om mastringen av Gladiator så hade vi nog sluppit DNR och EE
Postad 05 September 2009 - 18:20
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6891 inlägg
Är det bara Gladiator på bluray som är värdelös eller jag fattar inte poängen?
Nej, klart det finns fler mediokra utgåvor på BD. Men för att vara en sån storfilm som Gladiator i en så kallad "lyx" serie som Sapphire Edition, så förväntar man sig att dom levererar det bästa och inte en gammal sketen transfer besudlad med onödig efterbehandling.
Postad 05 September 2009 - 18:58
Unregistered9b73fbb5
-
Unregistered9b73fbb5
-
Användare
-
-
188 inlägg
ingen film ska släppas om den inte håller minst 90% av en maxkapacitet, börjar tröttna på alla dessa skitutgåvor,ska faen finnas nåt ställe som ska godkänna allt innan release och inte på respektive bolag utan en separat instans,för man blir bestulen på sina pengar en ny film kan dom begöra 249kr som e superbra i allt,och sen kommer ett skräp som e lika bra som dvd och dom ska ha lika mycke,troligen så är detta de sista fysiska media dom kommer leverera,blir nog beställa och kolla genom datorn senare eller nåt annat.och om det är något jag hatar så är de grain på blurayfilmer,men bluray är bättre än dvd,då menar jag deras lägstanivå är högre än dvd,men nästan alla nysläpp på dvd var perfekt,det är inte bluray dock.har full förståelse att folk inte komma byta upp till bluray,bluray är inte formatet alla längtat efter,bluray gjorde enbart för dessa platt tvs för att maxa dom,sen kommer ultrahd som e grymt mycke vassare,några proffsnissar inom hembio hade sett en demonstration av ultrahd på en mässa för nåt år sen och dom sa skillnaden var större från bluray till ultra än från dvd till bluray,bluray känns som ett mellanting bara,enbart för att fylla upp med något innan ultrahd lanseras runt 2015.
Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 05 September 2009 - 19:06.
Postad 05 September 2009 - 19:39
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6891 inlägg
sen kommer ultrahd som e grymt mycke vassare,några proffsnissar inom hembio hade sett en demonstration av ultrahd på en mässa för nåt år sen och dom sa skillnaden var större från bluray till ultra än från dvd till bluray,bluray känns som ett mellanting bara,enbart för att fylla upp med något innan ultrahd lanseras runt 2015.
Well, jag tar detta med en nypa salt, speciellt som de flesta filmer idag som filmas digitalt för bio är filmade i 1920x1080 upplösningen. M.a.o. 1080p är bra nog för att fylla en bioduk. Och nu är upplösningen tillräckligt hög för att man ska kunna se istortsett alla detaljer som en 35mm film ruta innehåller. Speciellt som film på BD t.o.m. ser skarpare ut än på biograf visningen i många fall. Speciellt när det gäller att se de allra minsta findetaljerna. Sen är Ultra HD lika onödigt i storlekar som 50-100tum som FullHD i storlekar som 32 tum  UltraHD kommer främst att användas i datadisplay syfte m.m. och inte film. Och det är alldeles för tidigt att byta till högre upplösningar till skärmar i hemma bruk, även runt 2015  Standarden för film är som sagt satt för 1080p nu både i skivformat och digitalt filmad biofilm (t.ex. Speed Racer är filmad i 1080p och visades på gigantiska IMAX dukar trots denna "låga" upplösning) och kommer att ligga där ett bra tag framöver. Elektronik industrin tar död på sig själv om vi ska behöva byta format och skärm standarder vart 8:e år, då folk inte hinner med att byta upp sig. Detta är dock min tolkning av framtiden och jag kan ha jävligt fel och vi sitter alla med 150 tums UltraHD skärmar runt år 2020 Dock tveksamt  om det är något jag hatar så är de grain på blurayfilmer
Jepp det är tyvärr denna attityd som gör att bolagen använder DNR  hehe Då fin detaljerna ligger tillsammans med grainet så ryker dom också när DNR misshandeln börjar. Om du inte gillar grain så kan du inte klara av att se film på bio heller alltså då det ALLTID finns samma grain i 35mm remsan
Redigerat av Svante Skoog, 05 September 2009 - 19:56.
Postad 05 September 2009 - 21:33
Unregistered9b73fbb5
-
Unregistered9b73fbb5
-
Användare
-
-
188 inlägg
jag går aldrig på bio senaste filmen var matrix reloaded,betalar inte 90kr för att se en film jag kan köpa med bättre bild istället och slippa massa fjortisar som snackar och prasslar med popcornpåsar och pratar i mobil,,nejtack
tror att majoriteten inte gillar grain,när grainet visar ser de ut som en piratkopierad vhskopia eller nåt ser ju uselt ut svart ska vara svart inte massa grain i,det är vad jag tycker,man får väl vänja sig vid de om man köper en film,jag vet att den gamla 300 utgåvan hade endel,vet inte hur nya är
Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 05 September 2009 - 21:38.
Postad 05 September 2009 - 23:05
FiRREN
-
FiRREN
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
Postad 06 September 2009 - 01:23
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1470 inlägg
jag går aldrig på bio senaste filmen var matrix reloaded,betalar inte 90kr för att se en film jag kan köpa med bättre bild istället och slippa massa fjortisar som snackar och prasslar med popcornpåsar och pratar i mobil,,nejtack tror att majoriteten inte gillar grain,när grainet visar ser de ut som en piratkopierad vhskopia eller nåt ser ju uselt ut svart ska vara svart inte massa grain i,det är vad jag tycker,man får väl vänja sig vid de om man köper en film,jag vet att den gamla 300 utgåvan hade endel,vet inte hur nya är
spela tv-spel då föreslår jag. är det inspelat på film kommer det ha grain i mörka scener när man måste använda snabbare film (och om det är inspelat digitalt har det digitalbrus (tänk miami vice), vilket är sju resor värre då det till skillnad från filmkorn är en defekt) - och så lär det fortsätta vara tills all film är inspelad på nästnästnästnästa generations digitala kameror eller tvspelsgenerationen har vunnit och filmbolagen förstör ALLA utgåvor med er älskade grain-scrubbing. att man inte kan se skillnad på filmkorn och störningar från system som VHS får mig att undra vad HD gör för nytta öht.
Postad 06 September 2009 - 07:55
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Om man tar fram en originalfilmcell från 1920, är grynen större? Eller sker detta bara vid kopiering?
Postad 06 September 2009 - 13:51
Unregistered9b73fbb5
-
Unregistered9b73fbb5
-
Användare
-
-
188 inlägg
jag tror faktiskt att dessa personer som har som jobb att kolla på filmer och bedömma dessa är smartare än alla oss tillsammans och alla dessa ger ungefär samma betyg till gladiator,jag litar mer på dom än tycket här inne speciellt när 90% inte ens sett gladiator,men bara går på vad alla på forumen säger,bilda en egen uppfattning istället,när man läser här kan man tro att alla utgåvor på bluray har högsta betyg i allt och att detta med gladiator är katastrof,men gladiator på bd är så mycke bättre än dvd går inte ens jämföra,och majoriteten tycker inte som er,så ni får väl ta nån annan film istället,ni får köpa bara filmer med högst betyg på då,de blir ju billigt om inte annat finns ju inte så många.de lilla i gladiator som inte e bäst har jag överseende med för allt annat är så bra,jag är en vanlig filmtittare precis som majoriteten av alla bd ägare.de kommer aldrig hända att filmbolagen kommer släppa enbart refrensutgåvor som alla hade önskat,jag håller med att jag även önskat gladiator i perfekt utgåva men det önskar jag med alla filmer,men så här ser de ut bara att acceptera detta.bolagen e för stora för att lyssna på alla vanliga människor,dom skiter väl i vad vi säger.
Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 06 September 2009 - 13:58.
Postad 06 September 2009 - 14:18
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
men nästan alla nysläpp på dvd var perfekt
Eh, va!? Märkligt att jag sitter på en hel jättehög DVD-filmer med helt fruktansvärt dålig kvalitet då...
Postad 06 September 2009 - 15:02
Unregistered9b73fbb5
-
Unregistered9b73fbb5
-
Användare
-
-
188 inlägg
jag syftar på nya filmer som släpptes på dvd inte filmer som var 10 år gamla,gamla filmer som släpptes var ju helt värdelös kvalite på
Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 06 September 2009 - 15:03.
Postad 06 September 2009 - 15:27
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1470 inlägg
Om man tar fram en originalfilmcell från 1920, är grynen större? Eller sker detta bara vid kopiering?
utvecklingen har gått framåt (rätt rejält på senare år), så nyare film med samma hastighet (iso) har såväl mindre som jämnare korn än äldre. om kornen blir större vid kopiering vet jag inte, men man tappar definitivt drastiskt i detaljupplösning för varje generation. jag tror faktiskt att dessa personer som har som jobb att kolla på filmer och bedömma dessa är smartare än alla oss tillsammans
det där stämmer säkert när det gäller dig. själv har jag testats ett otal gånger och vågar nästan garantera att jag är intelligentare än de flesta av dessa "recensenter" (du vet att det inte finns någon intagning eller några som helst kunskapskrav för att lägga upp en recension på nätet va - särskilt inte på vissa siter), och vad det gäller sakkunskap och utrustning vet jag att vi har flera här inne (dock i detta fall inte jag) som har bättre av båda än de flesta recensenter. bolagen e för stora för att lyssna på alla vanliga människor,dom skiter väl i vad vi säger.
så det hade varit bättre om folk bara låtit Hitler var för han sket ju ändå i vad alla andra tyckte? klart de skiter i de vildaste konspirationsteoretikerna, och vad folk som skriver en hel sida utan punktuation eller radbrytning skriver, men sånt som uttrycks sansat av trovärdiga källor kan det mycket väl vara så att de lyssnar på - om inte annat för kommande utgåvor. och om EN enda filmskapare hör talas om det här och ryter i när hans nästa film ska få prestige-BDrelease så är det ju värt det. klart det är ett I-landsproblem, men vi är ett I-land (iaf ett tag till). jag förstår ärligt talat inte riktigt vad du vill ha sagt. du är jättenöjd fast du fått bevis på bevis att filmen kunde - och borde - varit bättre, kul för dig. dags att move on?
Postad 06 September 2009 - 15:38
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
jag tror faktiskt att dessa personer som har som jobb att kolla på filmer och bedömma dessa är smartare än alla oss tillsammans och alla dessa ger ungefär samma betyg till gladiator,jag litar mer på dom än tycket här inne speciellt när 90% inte ens sett gladiator,men bara går på vad alla på forumen säger,bilda en egen uppfattning istället,när man läser här kan man tro att alla utgåvor på bluray har högsta betyg i allt och att detta med gladiator är katastrof,men gladiator på bd är så mycke bättre än dvd går inte ens jämföra,och majoriteten tycker inte som er,så ni får väl ta nån annan film istället,ni får köpa bara filmer med högst betyg på då,de blir ju billigt om inte annat finns ju inte så många.de lilla i gladiator som inte e bäst har jag överseende med för allt annat är så bra,jag är en vanlig filmtittare precis som majoriteten av alla bd ägare.de kommer aldrig hända att filmbolagen kommer släppa enbart refrensutgåvor som alla hade önskat,jag håller med att jag även önskat gladiator i perfekt utgåva men det önskar jag med alla filmer,men så här ser de ut bara att acceptera detta.bolagen e för stora för att lyssna på alla vanliga människor,dom skiter väl i vad vi säger.
Punkt + Radbyte + Mellanslag = Läsbart. Och dom som har dessa sidor jobbar inte med att recensera film. Vem som helst kan starta en hemsida för att göra det och efter ett tag få recensionsexemplar. Intelligens har inget med saken att göra, och nej, vi tror inte att all BD-utgåvor är referens vad man nu menar med det (ögongodis vs. så som den såg ut i original). Och till skillnad från vad du säger så är det scenerna som faktiskt är referens i Gladiator i minoritet, det är som att ha överseende med att motorn i bilen inte funkar bara för att radion gör det. En sak har du dock rätt i, bolagen kommer inte lägga ner tid eller arbete för att få fram så bra utgåvor som möjligt, speciellt inte när dom utan ansträngning kan släpa vilket skräp som helt och majoriteten ändå köper det utan kritik som i fallet med Gladiator. Tack alla hörni, verkligen.
Postad 06 September 2009 - 16:34
Unregistered9b73fbb5
-
Unregistered9b73fbb5
-
Användare
-
-
188 inlägg
om dessa personer som bedömmer filmer gör de som hobby då kommer verkligen inte bolagen bry sig vad konsumenterna tycker.
jag skulle heller inte bli förvånad om dom är anställda av filmbolagen enbart för att dom ska ge hyfsade betyg för att varan ska kunna gå att sälja.
klart som faen jag vill ha bästa möjliga utgåvor.men av erfarenhet har de ju inte hjälpt att klaga förut.och när de gäller usa utgåvan lyssnar dom väl knappast på europeer.den var avsedd för usa marknaden. den e kodad som region A,det finns bara ett sätt att få en ny det är om amerikanarna klagar massivt typ 70% av alla som tänkte köpa den.
de bästa hade varit om både bluray och hddvd fanns samtidigt nu. jag skulle med nöje klagat utav faen om alla klagade lika mycket på alla dåliga utgåvor som släppts inte bara dessa stora titlar,bluray formatet är till för att njutas i alla dess former inte bara gladiator.
och hur ska dom kunde vinna nya kunder från dvdformatet om var och varannan titel är dålig när dom ska demovisa bluray formatet.
Postad 06 September 2009 - 16:52
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Xtrem3 visar hur väldigt många tänker tror jag. och bolagen vet det. Skall bli intressant och se var på topplistan Gladiator ligger efter vecka.
Postad 06 September 2009 - 17:17
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Det kommer att ta några år, sedan kommer bolagen och konsumenterna att lära sig. Det släpptes många skitutgåvor på DVD under de första åren; pan&scan, icke-anamorfisk letterbox, tvångstextning och usla gamla mastrar från laserdisc och VHS-tiden. Men efter några år kom de flesta filmer ut i acceptabla utgåvor. Den här gången tror jag dock att jag hoppar över det första stadiet. Har redan köpt på mig alldeles för många usla gamla katalogtitlar som inte ser mycket bättre ut än uppskalad DVD. Jag kommer att vara betydligt mera selektiv i fortsättningen. På det viset tror jag Gladiator har varit en ögonöppnare för många som bryr sig om kvalitet.
Postad 06 September 2009 - 17:47
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Grejen var ju att man hade hoppats att vi skulle slippa en inkörningsperiod i början av HD-"eran", att dom skulle göra det rätt från början men inte då. Samma tjöt med dubbeldippning pga förstautgåvor som inte håller måttet eller saknar extramaterial och utgåvor med kass bild och i vissa fall noll kvalitetskontroll.
Postad 06 September 2009 - 21:15
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
jag syftar på nya filmer som släpptes på dvd inte filmer som var 10 år gamla,gamla filmer som släpptes var ju helt värdelös kvalite på
Jadu, jag har ett gäng värdelösa transfers på DVD på nya filmer också. Och även ett gäng gamla filmer med helt fantastiskt bra kvalitet. Däremot kan jag gå med på den genomsnittliga transferkvaliteten har höjts väldigt mycket sedan början på 2000-talet när det fortfarande var relativt nytt.
Postad 06 September 2009 - 21:52
Unregistered9b73fbb5
-
Unregistered9b73fbb5
-
Användare
-
-
188 inlägg
jag har några riktigt dåliga dvdutgåvor tex cutthroat island,romancing the stone,jewel of the nile,jag har nu köpt cutthroat island på bluray och woow vilken kvalite,jewel of the nile och romancing the stone ser fina ut på bluray med.då är de roligt att köpa bluray,det finns många mer exempel på riktigt bra utgåvor på bluray tex,big,big trouble in little china,nästan alla bondfilmer,dom kan ju om dom vill,det är ju så man vill se formatet det är så dom dödar dvdformatet snabbare.
varför är braveheart så bra ? och varför experimenterade dom med gladiator? vad har gått fel?
om dom nu ville släppa gladiator fort varför inte släppa vanliga versionen först och extended senare när den var 100%.
Postad 06 September 2009 - 21:57
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
Postad 06 September 2009 - 22:19
Unregistered9b73fbb5
-
Unregistered9b73fbb5
-
Användare
-
-
188 inlägg
Postad 06 September 2009 - 23:57
Unregistered45499254
-
Unregistered45499254
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
hmm undrar vilken man ska välja då??
Jag som bokat Limited Edition Steelbook, såg att den var kort. Endast 148 minuter på den och Special Edition (Saphire) ligger på 171 minuter. Vilken ska man välja? En Plåt låda eller den längre versionen?
Redigerat av Unregistered45499254, 06 September 2009 - 23:58.
Postad 07 September 2009 - 01:10
Unregistered9b73fbb5
-
Unregistered9b73fbb5
-
Användare
-
-
188 inlägg
Jag som bokat Limited Edition Steelbook, såg att den var kort. Endast 148 minuter på den och Special Edition (Saphire) ligger på 171 minuter. Vilken ska man välja? En Plåt låda eller den längre versionen?
du bör nog kolla upp om den kortare versionen har bra bild på. isånafall köp den jag har ju 2 versioner på min sapphire kan iofs se om den är bra bild på. det är troligen samma problem med alla andra utgåvor på gladiator som släpps i alla andra länder dom kopierar väl av amerikanska utgåvan och sätter enbart andra textningar bara.
Postad 07 September 2009 - 06:26
tonpaa
-
tonpaa
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Limited Steelbook 2-disc innehåller ju både theatrical och extended.
Postad 07 September 2009 - 06:38
JohnnyMann
-
JohnnyMann
-
Forumräv
-
-
843 inlägg
Självklart plåtlådan, för boxen är ju mycket viktigare än filmen, eller hur!
Postad 07 September 2009 - 10:43
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
du bör nog kolla upp om den kortare versionen har bra bild på. isånafall köp den jag har ju 2 versioner på min sapphire kan iofs se om den är bra bild på. det är troligen samma problem med alla andra utgåvor på gladiator som släpps i alla andra länder dom kopierar väl av amerikanska utgåvan och sätter enbart andra textningar bara.
Tror du och flera med dig har missupfattat det där med korta och långa versionen. Det finns bara en version inlagd på skivan nämligen theatrical som har dålig bild rätt över dvs 95% av filmen då det är den gamla mastern som mixtrats med. Sen finns det Extended scenerna som utgör 20 min eller va det är och de är endast inlagda på skivan som deleted scenes men som mixas in i filmen via "seamless branching" när du väljer extended version att titta på. Dessa Extended scener är som vi postat screens på av mkt högre kvalle då dessa har remastrats och encodats om som hela filmen borde gjorts. F.ö kan lika gärna posta det här, antar att du inte kommer skaffa An american werewolf in london??
BDDefinitionamericanwerewolfinlondon_f1080.jpg 1003.59K
0 Antal nerladdningar
BDDefinitionamericanwerewolfinlondon_h1080.jpg 1.06MB
0 Antal nerladdningarhttp://www.blu-rayde...ray-review.html
Redigerat av henke007, 07 September 2009 - 10:56.
Postad 07 September 2009 - 12:26
KingCat
-
KingCat
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Postad 07 September 2009 - 12:40
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5366 inlägg
jepp bara för bild nr 2  , grym film f.ö
dock onödig quote av mitt OT inlägg
Redigerat av henke007, 07 September 2009 - 12:42.
Postad 07 September 2009 - 12:49
Unregisteredae4b07cd
-
Unregisteredae4b07cd
-
Beroende
-
-
1374 inlägg
Enligt de som faktiskt sett filmen verkar det hela vara en ok utgåva. Blir köp för min del. Om någon stör sig på det så sluta bryt din Prozac i 2 - svälj hela
Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 07 September 2009 - 12:50.
Postad 07 September 2009 - 14:10
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Är väl bäst att avstå från att köpa den vad det verkar.
Får väl hitta någon som köper den som jag kan låna av
Postad 07 September 2009 - 14:12
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Enligt de som faktiskt sett filmen verkar det hela vara en ok utgåva. Blir köp för min del. Om någon stör sig på det så sluta bryt din Prozac i 2 - svälj hela 
Dagens garv Gärna i kombination med en hel Valium då också va?
Postad 07 September 2009 - 14:14
Unregistered9b73fbb5
-
Unregistered9b73fbb5
-
Användare
-
-
188 inlägg
japp klart man ska köpa en amerikansk varulv i london,om cujo är bra bild på med lär ju den vara intressant.men de blir långt senare har massa andra filmer på min önskelista som går före,hehe
jag orkar inte bry mig mer om gladiator nu,man börjar få mardrömmar av den,fortsättning lär dock följa.
Postad 07 September 2009 - 15:15
Unregistered45499254
-
Unregistered45499254
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
äää ja har nu valt Saphire versionen. Läste nånstans att den var längre. Precis som Sagan om ringen extended . Hur som helst så är alla Blu Ray utgåvor rätt mediokra när de gäller Gladiator. Men mig gör de skitsamma eftersom jag alla fall tänker köpa den igen när de kommer en hutlöst bra utgåva.
Postad 07 September 2009 - 18:22
FiRREN
-
FiRREN
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
Postad 07 September 2009 - 19:50
Unregistered45499254
-
Unregistered45499254
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
suck
Nu ska du inte vara negativ din lilla pöjk:P.
Postad 07 September 2009 - 20:22
KingCat
-
KingCat
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Postad 07 September 2009 - 20:31
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Ja ush. hemskt när såna onödigheter dyker upp 
För jävligt rent ut sagt.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|