Redigerat av henke007, 03 November 2010 - 10:58.
Postad 08 November 2010 - 23:03
Postad 08 November 2010 - 23:05
Någon som vet var man kan köpa Terminator 2 Bluray huvudet??? Tacksam för svar! Ny som begagnad.....
http://www.amazon.de...F...3865&sr=8-3
Postad 09 November 2010 - 00:27
Jag har aldrig handlat på Ebay tidigare och jag har inget kontokort. Har enbart Swedbank internetbank, är det någon som vet hur jag skulle kunna lösa med betalning till dem?
Hur lång tid brukar leveranserna ta? Jag vill ha den innan 25:e November, är det kört?
Tack för hjälpen/Sami
Postad 09 November 2010 - 00:34
Hoppas det är okej med lite följdfrågor i denna tråd.
Jag har aldrig handlat på Ebay tidigare och jag har inget kontokort. Har enbart Swedbank internetbank, är det någon som vet hur jag skulle kunna lösa med betalning till dem?
Hur lång tid brukar leveranserna ta? Jag vill ha den innan 25:e November, är det kört?
Tack för hjälpen/Sami
Du kan ju skaffa visa på swedbank, utan kredit som du kan handla överallt på.
Postad 09 November 2010 - 06:38
Hoppas det är okej med lite följdfrågor i denna tråd.
Tack för hjälpen/Sami
Du kan även generera ett e-kort där du genererar ett nytt "kontokortsnummer" och summa för varje köp du gör. Detta gör du via internetbanken. Fungerar precis som ett kontokort.
Postad 09 November 2010 - 16:50
om det är från tyskland tar många säljare banköverföring (überweisung), ska vara lätt att fixa från vilken internetbank som helst (heter europabetalning på SEB, vet inte vad andra banker kallar det). lite meckigt och långsammare jämfört med paypal, men känns kanske ändå tryggare än att sätta upp et paypal-konto för ett enda köp.Hoppas det är okej med lite följdfrågor i denna tråd.
Tack för hjälpen/Sami
hur lång tid frakten tar är ju svårt att säga när vi inte vet var du handlar från, men inom europa har inget tagit två veckor för mig (av kanske hundra köp).
Postad 22 November 2010 - 00:21
Har tänkt att beställa lite från HDMS och har några funderingar innan jag gör så.
- Medlemskapet, hur förnyas det?
- Skrivs värdet automatiskt ner eller hur funkar det?
- Leverans till posten/brevlådan antar jag är standard?
- Fraktkostnader?
Andra saker att tänka på?
mvh
Postad 22 November 2010 - 01:04
Postad 30 November 2010 - 16:42
Postad 30 November 2010 - 18:18
Jag handla två steel från dem och det tog ca 1 vecka och 4 dagar innan jag fick dem, men de verkar blanda då några har fått vänta upp emot 2,5 veckor.
Postad 05 December 2010 - 21:10
Hur är tex amazon ca/com/jp/uk när det gäller förpackningar?
Postad 05 December 2010 - 21:21
Vid större order eller med andra grejjer är det jättepapplådor med mycket stoppning.
Generellt har dom de bäst packade filmerna i jämförelse med tex Play eller Zavvi.
Dvd.co.uk har också en kraftigare låda för sin film, dom skickar en och en
Postad 22 December 2010 - 15:05
När jag drog min senaste order från CDON kollade jag specifikt efter 16:9filmer men alla jag testat än så länge har bars ändå
Som exempelvis: http://cdon.se/film/...lu-ray)-4044920
Men ser nu att det står 16:9 Widescreen, men 16:9 Är ju i sig widescreen. Om den har bars på en TV i 16:9format och spelas upp i det formatet bör den ju inte ha black bars?
Har jag missat något och även, finns det något ställe man kan beställa filmer där man kan undvika att få "fel" format på sina filmer
Postad 22 December 2010 - 21:26
Förstår att det inte är smidigaste sättet för att "browsa" just 16:9-filmer, men ifall du missat den funktionen i alla fall...
Postad 22 December 2010 - 22:39
Se där jaI nödfall kan du ju alltid kontrollera formatet på prisjakt (kryssa i 1.78:1 och 1.85:1 under fler sökkriterier och hoppas att uppgifterna stämmer, men det gör de väl i regel), men det vet du väl redan förstås.
Förstår att det inte är smidigaste sättet för att "browsa" just 16:9-filmer, men ifall du missat den funktionen i alla fall...
Postad 23 December 2010 - 19:40
Dessa två boxar ink porto för 580kr måste ju sägas vara billigt. Dock vet jag inte vad motsvarande hade kostat från Amazon osv.
Redigerat av darth väder, 23 December 2010 - 19:41.
Postad 23 December 2010 - 19:54
Jag beställde två "boxar" (The Ultimate Bourne Collection och Batman Begins/The Dark Knight) av en kille som annonserade på blocket. "Helt nya (oöppnade) Blu Ray boxar - FYNDA" stod det i rubriken och det visade sig vara riktigt bra. Inga så att säga "billiga" utgåvor från t ex Nordisk film för 99kr på OKQ8 med bara de fyra nordiska språken som undertextalternativ.
Dessa två boxar ink porto för 580kr måste ju sägas vara billigt. Dock vet jag inte vad motsvarande hade kostat från Amazon osv.
Du har tyvärr blivit "blåst". Killen beställer de filmer du vill ha listan från Amazon.co.uk och lägger sedan på en liten summa av vad den kostar och säljer den sedan till dig. Kan du inte importera själv så...
419kr kostar det för honom att skicka hem båda dessa boxar till sig. Han har alltså lagt på en vinst med 161kr inkl. frakt. Frakten kanske ligger på 61kr så han gör alltså ungefär 100kr vinst och du 161kr i förlust.
Postad 23 December 2010 - 20:12
Matrix Reloaded är i 2.20:1 så den får du med svarta kanter uppe oavsett var du köper den. Filmen skall ha svarta kanter, det är rätt format på filmen.Frågan kanske varit uppe tidigare men det är ju en rätt simpel fråga: Finns det någon webbutik med gott om Blu-rays där man kan söka specifikt efter filmer i 16:9 full screen?
När jag drog min senaste order från CDON kollade jag specifikt efter 16:9filmer men alla jag testat än så länge har bars ändå![]()
Som exempelvis: http://cdon.se/film/...lu-ray)-4044920
Men ser nu att det står 16:9 Widescreen, men 16:9 Är ju i sig widescreen. Om den har bars på en TV i 16:9format och spelas upp i det formatet bör den ju inte ha black bars?
Har jag missat något och även, finns det något ställe man kan beställa filmer där man kan undvika att få "fel" format på sina filmer
Det är bara filmer som är i 1.78 eller 1.85 som inte har svarta kanter på en widescreen-tv. Men du måste ta hänsyn vilken aspect ratio som filmen har. Läs mer här.
Postad 23 December 2010 - 20:55
Matrix Reloaded är i 2.20:1 så den får du med svarta kanter uppe oavsett var du köper den. Filmen skall ha svarta kanter, det är rätt format på filmen.
Det är bara filmer som är i 1.78 eller 1.85 som inte har svarta kanter på en widescreen-tv. Men du måste ta hänsyn vilken aspect ratio som filmen har. Läs mer här.
1.85 har svarta kanter upp- och ned-till. Dock inte något stort.
Postad 23 December 2010 - 23:00
Ska man fylla en widescreen-teve idag ska man söka efter bildformatet 1:78:1. Axelmusic satte trenden med inscannade baksidor där det ofta står bildformatet. Det bör flera butiker följa. Jag blir väldigt misstänksam när inte bildformatet står med.
Postad 24 December 2010 - 12:53
Oldest scam in the book.Du har tyvärr blivit "blåst". Killen beställer de filmer du vill ha listan från Amazon.co.uk och lägger sedan på en liten summa av vad den kostar och säljer den sedan till dig. Kan du inte importera själv så...
Amazon.co.uk kan man lungt handla ifrån själv. DHL levererar stora paket och mindre rakt i brevlådan inom några dagar.
Postad 25 December 2010 - 15:42
Du har tyvärr blivit "blåst". Killen beställer de filmer du vill ha listan från Amazon.co.uk och lägger sedan på en liten summa av vad den kostar och säljer den sedan till dig. Kan du inte importera själv så...
419kr kostar det för honom att skicka hem båda dessa boxar till sig. Han har alltså lagt på en vinst med 161kr inkl. frakt. Frakten kanske ligger på 61kr så han gör alltså ungefär 100kr vinst och du 161kr i förlust.
Misstänkte nästan det
Postad 27 December 2010 - 23:17
Postad 28 December 2010 - 13:42
Är det någon som handlat från CDWOW? Är det ett säkert ställe att handla ifrån? Hittade Pulp Fiction i en limited box som jag inte sett någon annanstans så jag tänkte handla den.
Ja det är säkert, dock kan frakttiden va lång ibland.
Postad 07 January 2011 - 14:20
Postad 09 January 2011 - 16:47
Fick en tullavi idag istället för filmer i brevlådan från Amazon. Nu kan man ju räkna antalet ggr detta har hänt genom åren på 10 fingrar. Dock är det alltid lika komiskt när de förtullar paket som i detta fall varor för ca 200 + frakten ca 100 kr. 77 kr
i avgifter + POSTENS ocker på 100 kr
![]()
![]()
Ja här betalar man frakt till amazon för att få ett paket hemskickat och så får man ändå åka och hämta paketet själv och dessutom betala extra avgifter till Posten för detta. Ocker är bara förnamnet. Måste Elektronikföretagen åka till Arlanda och hämta sina grejer? Nä. Hur svårt kan det vara att bara klistra på ett inbetalningskort och låta paketet gå med de vanliga Postdistributionen? Momsen och tullavgiften kan jag faktiskt leva med men 120:- för tjänsten att hämta paketet själv...
Postad 19 January 2011 - 17:04
Tog bara 3 dagar att få hit den. Det är ju riktigt snabbt!
Postad 22 January 2011 - 12:30
Postad 22 January 2011 - 17:52
Postad 22 January 2011 - 17:55
http://www.tradera.c...41025_126305601Vet någon vart jag kan få tag i den svenska utgåvan av The Deer Hunter (Studio Canal-releasen) till ett relativt bra pris?
https://www.prisjakt...kt.php?p=346002
Postad 22 January 2011 - 18:51
http://www.tradera.c...41025_126305601
https://www.prisjakt...kt.php?p=346002
Detta är tyvärr inte Studio Canal-releasen.
Postad 22 January 2011 - 22:49
amazon.co.uk har den för 169:- och den har svensk text (om det är därför du vill ha svenska utgåvan)
Postad 23 January 2011 - 14:56
Måste det vara svenska utgåvan?
amazon.co.uk har den för 169:- och den har svensk text (om det är därför du vill ha svenska utgåvan)
Ville helst ha den svenska men i och med att den brittiska har svensk text så drog jag en beställning! Tack!
Varför just Studio Canal-releasen. Är den bättre?
Den "vanliga" releasen ska ha väldigt dåligt ljud, enligt en massa. Studio Canal-releasen ska vara bättre. Bilden är nog ingen större skillnad på...
Postad 07 February 2011 - 17:10
Någon som beställt?
Postad 11 February 2011 - 18:03
Postad 11 February 2011 - 18:20
http://cgi.ebay.com/...ab#ht_500wt_860Någon som kan hjälpa mig hitta Enemy at the Gates? Enda jag hittat har kostat 300kr. My Google-fu is weak.
150 kronor med frakt, regionsfri. Det är dock ingen svensk text på denna, till skillnad från den Holländska som Discshop säljer.
Postad 11 February 2011 - 18:47
Ingen som vet om man kan få tag i dessa anime-filmer från Japan, regionsfria?
Ghost in the Shell Japan, förutom 2.0
Howl's Moving Castle Japan
Patlabour Movie Japan
Patlabour Movie 3 Japan
Porco Rosso Japan
Haruhi Movie Japan
Postad 11 February 2011 - 19:43
Postad 11 February 2011 - 23:25
Tack för snabba svar.
Ingen som vet om man kan få tag i dessa anime-filmer från Japan, regionsfria?![]()
Ghost in the Shell Japan, förutom 2.0
Howl's Moving Castle Japan
Patlabour Movie Japan
Patlabour Movie 3 Japan
Porco Rosso Japan
Haruhi Movie Japan
Anime i Japan är med ytterst få undantag Region A och har sällan andra språkval än Japanska för vare sig Text eller tal.
Postad 16 February 2011 - 19:02
Finns några filmer på dvdklubben.se. Vet att det är gamla hyrfilmer men enligt info på sidan är det ingen skillnad på kvalitén på nya och dessa.
Någon som beställt?
Informerar den som inte bryr sig om att det är gamla hyrfilmer...
Ifall någon annan går i beställartankar från dvdklubben.se kan jag säga att jag beställde ett gäng filmer för 69 kr/st. Filmerna är helt blanka/repfria och fodral samt omslag är ersatta med nya. Absolut ingen skillnad i kvalité mot nya köpfilmer så jag är mer än nöjd...
Postad 20 February 2011 - 15:24
Amazon gick ut med fri frakt vid köp över £25
Play.com svarade med att sänka priserna i Euro för att matcha
Sedan blev det fri frakt även från Thehut-gruppen, dvs Thehut.com, Zavvi.com och Sendit.com
En ny affär i England har även fri frakt, Bee.com, lite begränsat utbud tillsvidare
Jag har handlat en gång därifrån med lite strul då dom fick varan i retur pga ofullständig adress även om jag hade skrivit rätt. När den kom fram var adressen skriven med bläckpenna, fortfarande det säkraste sättet att allt blir rätt.
Kundservicen fungerade iaf jättesnabbt på ca en halvtimme
Redigerat av Benkke, 20 February 2011 - 15:50.
Postad 25 February 2011 - 20:02
Har du läst något om att detta bara gäller till den 28/2? Jag tycker mig sett detta någonstans men är inte säker.Sedan blev det fri frakt även från Thehut-gruppen, dvs Thehut.com, Zavvi.com och Sendit.com
Postad 28 February 2011 - 07:05
Postad 05 March 2011 - 19:53
Försöker beställa från zavvi, men får mail från dem där det står: One or more of your items are now in our warehouse and ready to dispatch but we're sorry there has been a problem processing the payment for your order.
Någon som har samma problem/ haft samma problem och vad gjorde för att få igenom beställningen?
Tackar för svar!
Redigerat av Unregistered3a477711, 05 March 2011 - 19:53.
Postad 05 March 2011 - 20:19
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
625 filmer
11 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?