* Officiell tråd - Roxcore EZ-Play HD *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 22 juli 2010 - 18:14
Postad 18 augusti 2010 - 01:18
detta tyckte jag var coolt.
Fick till att streama databilden trådlöst från laptoppen klonad genom vlc till mediaspelaren och platttv´n, riktigt bra bild o.
Bara o ladda hem senaste vlc och gå in under streaming.
Kan du inte berätta i detalj hur man gör?
/Bengt
Postad 18 augusti 2010 - 23:44
skickade filen til router och sedan trådlöst till spelaren ,fick bra bild men min trådlösa verkade ge upp med hastigheten
Postad 24 augusti 2010 - 12:54
Nu behöver jag hjälp, efter flertalet timmar blir jag inte klok på min EZ.
Har installerat senaste firmwaren på svenska. Men hur jag än gör, (har provat med dom äldre varianterna också) så får jag inte ljud på varken filmer eller musik. Jag har provat med hdmi:n som fungerade innan jag uppgraderade och med vanlig "vit/röd" audikabel.
Men inget ljud alls. Har ändrat till ALLA olika i inställningar menyn, utan framgång.
Vad gör jag nu?
Någon som vet?
Postad 03 september 2010 - 18:46
Frågade hos Kjelle men de hade ingen vidare koll.
Vill kunna mata ned torrent med min 100mbit lina och seeda så jag får bra ratio, hit or shit?
/R
Postad 03 september 2010 - 19:30
Jag tycker den är omständig att ladda torrents med. Sen har jag inte lyckats ladda ner från platser där man använder inloggning. Skaffade i veckan en separat Nas (Netgear Duo) ochså denna med inbyggd torrentfunktion, men upplevde även denna som bökig...Hur är denna att köra som nas & torrentnedladdare?
Frågade hos Kjelle men de hade ingen vidare koll.
Vill kunna mata ned torrent med min 100mbit lina och seeda så jag får bra ratio, hit or shit?
/R
Postad 03 september 2010 - 19:41
men jag har testat torrentfunktionen och jag tycker inte heller att den är något vidare. Visst kan man ladda ner med den men den är som sagt omständig och ui'n tycker jag är uselt tyvärr. En billig gammal dator med torrentprogram igång i garderoben skulle jag satsa på isåfall faktiskt ^^
Postad 06 september 2010 - 13:01
Finns detta övh?
Finns det "extra" grejer som man kan hämta hem och isåfall vart?
Jag kör Kjell & CO egna firmware 3.02sv
Postad 06 september 2010 - 15:09
Jag har problem med att komma åt mapparna som jag har delat ut på min laptop, som har windows 7. Har delat ut ena hårddisken, och vad jag vet så har jag inte satt några lösenord eller liknande.
När jag går in på nätverket via mediaspelaren och sen klicka på min delade "D" så frågar spelaren efter lösenord och användarnamn. Har försökt kolla runt lite på datorn efter användaruppgifter, men hittar inte något. Har även testat att lämna båda fälten tomma men det resulterar bara i "misslyckad inloggning".
Det funkar att från datorn föra över filer till den interna hårddisken på mediapelaren. Så själva nätverket funkar.
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Hoj!
Postad 06 september 2010 - 15:18
Halloj
Jag har problem med att komma åt mapparna som jag har delat ut på min laptop, som har windows 7. Har delat ut ena hårddisken, och vad jag vet så har jag inte satt några lösenord eller liknande.
När jag går in på nätverket via mediaspelaren och sen klicka på min delade "D" så frågar spelaren efter lösenord och användarnamn. Har försökt kolla runt lite på datorn efter användaruppgifter, men hittar inte något. Har även testat att lämna båda fälten tomma men det resulterar bara i "misslyckad inloggning".
Det funkar att från datorn föra över filer till den interna hårddisken på mediapelaren. Så själva nätverket funkar.
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Hoj!
Jag har samma problem med min _ena_ hårddisk. Kan utan problem dela ut och komma åt F: med alla enheter men med G: så är det problem. Trots att det är precis samma inställningar på de två kommer jag in på G: från varken mediaspelaren eller någon annan dator. Jag har fortfarande inte hittat någon lösning men gick runt det genom att dela ut undermappen i G: och då fungerar det som vanligt!
Någon som vet hur man får den att inte visa dolda filer och mappar förresten?
Postad 10 september 2010 - 13:41
Postad 10 september 2010 - 17:44
https://www.minhembi...howtopic=256123
Denna tråd löste mina problem.
Grymt! Löste även mitt problem

Tack så mycket!
Postad 15 september 2010 - 10:10
Postad 17 september 2010 - 15:49
Att kunna plocka ned ifrån play-kanalerna hade varit en GRYMT bra funktionalitet.
Postad 21 september 2010 - 23:50
men jag har 3 huvudfrågor som jag måste veta först.
1.) MKV filer med DTS spår. Hur blir det, om man inte har en Förstärkare, eller annan extern ljudutrustning (det kommer dock någon dag). Men jag tänkte, har mediaspelaren någon "drivrutin" för att avkoda DTS?
2.) ni som har spelaren, hur fungerar spolandet i mediaspelaren? går det att hoppa, eller måste man spola (vilka hastigheter finns det?)
3.) Det låter som att mediaspelaren fungerar bra, men jag undrar över det här med att filmen kan stanna upp eller något. Har dålig erfarenhet av en massa dvd-spelare med stöd för XVID osv. och det hakar upp sig irriterande ofta på sådana.
tackar som vänligast om någon kan hjälpa med svar.
Postad 24 september 2010 - 09:17
Jag är osäker eftersom jag inte vet om jag spelat någon fil med DTS. Enligt nedanstående post ska det finnas en avkodare så jag svarar kanske.Är nu riktigt sugen på att skaffa den här EX-play.
men jag har 3 huvudfrågor som jag måste veta först.
1.) MKV filer med DTS spår. Hur blir det, om man inte har en Förstärkare, eller annan extern ljudutrustning (det kommer dock någon dag). Men jag tänkte, har mediaspelaren någon "drivrutin" för att avkoda DTS?
http://www.avsforum....44#post17128744
Det går hoppa, men det är inte smidigt. Du skriver in vilken tid du vill hoppa till och trycker ok. Jag har för mig att det går hoppa till kapitel också men är lite osäker. Spolning finns upp till x32.2.) ni som har spelaren, hur fungerar spolandet i mediaspelaren? går det att hoppa, eller måste man spola (vilka hastigheter finns det?)
Jag tror inte det har hänt mig att filmen stannat men jag har läst att det hänt andra. Jag tror det delvis kan bero på värmeproblem. Däremot har jag råkat ut för att ljudet försvunnit i samband med filbyten. Startar jag om filen eller byter ljudspår på den (om det finns flera) kommer det igång igen.3.) Det låter som att mediaspelaren fungerar bra, men jag undrar över det här med att filmen kan stanna upp eller något. Har dålig erfarenhet av en massa dvd-spelare med stöd för XVID osv. och det hakar upp sig irriterande ofta på sådana.
Hoppas de svaren är till hjälp.
Redigerat av BrokenDreams, 30 september 2010 - 20:41.
Postad 24 september 2010 - 14:40
Nu har ClasOhlson börjat sälja denna spelare också ;-)
http://www.clasohlso...px?id=152245582
(lite billigare än Kjelle)
mvh
Bosse
Postad 25 september 2010 - 20:23
Har testat både trådlöst och med kabel med Telia FilberLan 100/100 men den bara hackar var 5 sekund ca:
Fredrik
Postad 27 september 2010 - 09:10
Jag har tidigare kört XP och det har inte varit några som helst problem att komma åt allt via nätverket men nu är det bom stopp!

Postad 28 september 2010 - 16:05

Det löste problemet. Märkligt att det ska vara så omständigt att dela ut, jämfört med XP.
Postad 10 oktober 2010 - 21:59
Ett litet aber, uppgraderade min EZ-Play HD till senaste firmware för ett par dagar sedan och sen dess så dyker det upp två nya mappar på mina USB-minnen så fort jag kopplar dom till Roxcoren.
Det är "ThunderDB" och "Thunderdownload" plus lite annat lull-lull under dom mapparna. Är det någon som har koll på vad det är frågan om och framförallt "varför"?
Mvh
PiPPi
Postad 11 oktober 2010 - 17:28
Postad 11 oktober 2010 - 19:59
Toppen. Tack för det, har inte hittat nåt konkret svar på den biten annat än här.Det är för torrentfunktionen på Roxcoren. Om du inte använder den, stäng av BT/samba i inställningar så skapas dessa mappar aldrig.
En forum-fråga som kanske hör hemma nån annanstans, men e-mail bevakningen i den här tråden fungerar inte för mig, är det ett känt problem eller "lokalt" om man säger?
Mvh
PiPPi
Postad 23 oktober 2010 - 11:40
Bytade till 2.11 igen och problemet kvarstod
har provat https://www.minhembi...howtopic=256123
och det hjälper inte
hadde problem första gången att den ville ha lösen för mapparna som är utdelade men löset det med https://www.minhembi...howtopic=256123
någon som har någon ide hur man får löst problemet
Kör windows 7 ultima 64 bit
borde det inte komma någon fix för detta problemet till windows 7 som man kan installera i datorn som man lätt kommer åt dator med din roxcore
Tacksam för all hjälp med detta problem
mvh Lars
Redigerat av Callahorn, 27 oktober 2010 - 18:58.
Postad 01 november 2010 - 23:01
Kan man utan vidare välja mellan vilken SW man vill ha från olika leverantörerna av spelaren? Ex så verkar ju Kjelles 3.02 med svenska menyer intressant. ELLER är det någon annan som anses bättre.
Spelar xvid, iso & mkv 720P via trådat 10/100, och nöjer mig egentligen med det. Men visst vore även lite play/ondemand funktioner kul om det finns. Tacksam för alla tips. Har försökt att snabbläsa hela tråden. Kan ha missat nåt
Postad 03 november 2010 - 21:09
Installera fixet som ligger här. Starta sedan om datorn.
http://www.kjell.com...Firmware/98509/
Fungerar även för EZ-Stream.
Windows 7 har patchat vissa filer som tvingar en att använda detta fix.
Postad 04 november 2010 - 13:53
Undra varför den filen inte ligger synlig på kjell o kompanys sida då det hadde underlättat för alla köpare
Fick det och fungera via dlna men där fungerade ej mappningen ordentligt
Fick ordning på det via Nero home media som man kan dela ut bestämda mappar i dnla nätverk
Men tyvär så blir bläddringen och spolning i filmer sega och .iso filer kan ej spelas upp via dnla
tackar igen för hjälpen
Postad 22 november 2010 - 20:21

Någon som har någon idé/hjälp eller råkat ut för nåt liknade?
Redigerat av thhmo, 22 november 2010 - 20:22.
Postad 22 november 2010 - 20:23
Jag har fått problem med några mkv filer som går alldeles utmärkt att köra på datorn men i mediaspelaren blir det bara ljud och ingen bild och vid något tillfälle får jag "felaktig fil" när jag markerar den i spelaren och då går det inte alls, men fortfarande bra i datorn.
![]()
Jag har senaste tiden varit med om att det hänt flera gånger själv! Blev väldigt fundersam eftersom det funkar med de allra flesta mkv-filer! Hmm snälla låt dem släppa en uppdatering!
Postad 22 november 2010 - 23:10
Jag har fått problem med några mkv filer som går alldeles utmärkt att köra på datorn men i mediaspelaren blir det bara ljud och ingen bild och vid något tillfälle får jag "felaktig fil" när jag markerar den i spelaren och då går det inte alls, men fortfarande bra i datorn.
![]()
Japp.
Det är problem med vissa filmer tex
How.To.Train.Your.Dragon.SWEDISH.720p.BluRay.x264-SMOKEY
Prince.of.Persia.The.Sands.of.Time.720p.BluRay.x264-HUBRIS
men som tur är finns det lösning på problemet!

1) Ladda ner mkvmerge.
2) öppna mkvmerge och välj din .mkv som input.
3) Välj/markera video-spåret (track) och välj sedan "extra options" fliken.
4) Välj compression: none
5) Upprepa steg 3 och 4 för ljud-spåret.
6) Klicka på knappen "start muxing" och vänta.
7) Klart!
Postad 26 november 2010 - 23:16
---------------------------------------
Min spelare (Traxdata med Roxcore SW 3.02) ger inte längre ifrån sig något ljud på analogutgången. Spelar ingen roll vad jag spelar för typ av material. Inte ett liv... Har fungerat perfekt innan. Får ljud via hdmi till TV:n, men vill kunna köra tvåkanal till stereon ibland. Har bytt kabel, testat olika ingångar på förstärkaren. Inte tillstymmelse signal från spelaren. Hittar inget i inställningarna som verkar påverka analogutgången. Har haft den strömlös en stund. Detta hjälper inte heller. Vad kan vara galet. Fungerade perfekt tills för nån dag sedan...
Postad 30 november 2010 - 20:04
Det ska va bekvämt så Kjell fixa en update =)
Postad 01 december 2010 - 13:33
Tack tack. Funkade prima! Tål även att tillägga att mkvmerge ingår i programmet MKVtoolnix och kan hämtas här!men som tur är finns det lösning på problemet!
1) Ladda ner mkvmerge...
Postad 04 december 2010 - 14:04
Har aldrig varit något problem innan.
Testade ps3 och den kan köra 1080p, så tvn är det inget fel på.
Testade att byta hdmi kabel, utan resultat.
Någon som har haft liknande problem?
Redigerat av Unregistered1ae20562, 04 december 2010 - 14:08.
Postad 16 december 2010 - 07:50
Postad 19 december 2010 - 16:12
Postad 20 december 2010 - 07:19
Jag testade lite snabbt och den har inte stöd för mp3+g. Spelaren kör en inbäddad linuxdistribution på en mipsprocessor med ett grafiskt skal ovanpå som hindrar dig från att köra andra grafiska program. (Med en hel del hackande och debuggande går det säkert byta ut skalet, men det är överkurs).Hejsan, jag funderar på en Roxcore och funderar om den klarar mp3+g ? Alltså Karaoke... Går det att lägga in t.ex Winamp och köra mp3+g den vägen eller klarar den av det själv?
Du är helt enkelt begränsad till karaoke-videor.
Postad 20 december 2010 - 22:39
Japp.
Det är problem med vissa filmer tex
How.To.Train.Your.Dragon.SWEDISH.720p.BluRay.x264-SMOKEY
Prince.of.Persia.The.Sands.of.Time.720p.BluRay.x264-HUBRIS
men som tur är finns det lösning på problemet!
1) Ladda ner mkvmerge.
2) öppna mkvmerge och välj din .mkv som input.
3) Välj/markera video-spåret (track) och välj sedan "extra options" fliken.
4) Välj compression: none
5) Upprepa steg 3 och 4 för ljud-spåret.
6) Klicka på knappen "start muxing" och vänta.
7) Klart!
Har haft samma problem själv.
Provade då alla möjliga olika typer av omkodningar, men just detta med kompression har jag nog inte prövat.
Tack för tipset!

Postad 24 december 2010 - 10:38
Har provat att köra via nätsladden och via usb på datorn men den fryster på startbilden och jag kommer inte vidare..
Någon som har en lösning på problemet?
Går det på något vis resetta
Annars får man väll åka tillbaka till Valbo och byta...igen..
Har haft den i ca: en vecka nu och den har varit kanon.. tom frugan har kommit på hur den funkar...
Postad 31 december 2010 - 22:19
Alla mina CD och nedladdningar är rippade/omkodade till WMA lossless, bl.a. för att jag vill kunna enkelt se och editera taggarna i Windows.
Roxen klarar att spela upp WMA upp till 320 kb, men inte WMA lossless.
Eftersom den ju redan klarar flac så borde det väl enkelt gå att även implementera WMA lossless?
Om någon mer än jag önskar detta, sa maila till Kjell & Co. och tjata på dem!
PS:
Om ni vill ha tips på ett suveränt program för omkodning och/eller CD-bränning av musikfiler i Windowsmiljö så
rekommenderar jag att ni laddar ner foobar2000 (www.foobar2000.org).
Det är extremt lättanvänt, skalbart och konfigurerbart. Helt suveränt!!!
Dessutom är det gratis

Redigerat av Grinig gubbe, 31 december 2010 - 22:21.
Postad 01 januari 2011 - 04:41
Om jag tolkar den rätt så finns det bara en del av namnet som är versionsnummer. Jag tror jag har v3.12.
Köpt början December.
Postad 03 januari 2011 - 19:59
Min Roxcore fryser uppstartsbilden där Namnet Roxcore står mitt i bilden efter att texten kommit upp händer inget mer..
Har provat att köra via nätsladden och via usb på datorn men den fryster på startbilden och jag kommer inte vidare..
Någon som har en lösning på problemet?
Går det på något vis resetta
Prova att göra en ominstallation av firmwaren:
http://www.kjell.com...HD_Recovery.txtRoxcore EZ-Play HD Recovery
Följ anvisningarna nedan om Firmware-uppgradering misslyckas.
1. Ta ur strömsladden.
2. Anslut USB-minnet, endast innehållande firmware (filerna "install.img och "logo_pal.bmp").
3. Tryck in och håll inne Av/på knappen (Släpp inte knappen)
4. Anslut strömsladden
5. Håll knappen intryckt tills Roxcore-loggan syns, släpp då knappen.
6. Firmware laddas nu in.
Postad 07 januari 2011 - 19:57
Postad 15 januari 2011 - 13:42
Denna är till Sumvision Cyclone MKV1 Enclosure 11/01/2011
http://www.mediafire...udl2e79opcu7els
New firmware:
-Internet Radio
-Internet TV
-Advanced Weather Report
Blu-ray video format files to M2TS and MTS-to 7.1-channel TrueHD (AC-3 in the package) and 7.1 channel DTS-HDMA support
Revisions:
-Now, YouTube is working smoothly (DNS: 208.67.222.222 Please)
MKV movie files with multiple audio file reset-throwing problem was resolved.
Fixed problems with files in the MKV-mkvmerge 4.3.0
/Bozze
Postad 16 januari 2011 - 12:58
HouseOfFun
Denna är till Sumvision Cyclone MKV1 Enclosure 11/01/2011
http://www.mediafire...udl2e79opcu7els
New firmware:
-Internet Radio
-Internet TV
-Advanced Weather Report
Blu-ray video format files to M2TS and MTS-to 7.1-channel TrueHD (AC-3 in the package) and 7.1 channel DTS-HDMA support
Revisions:
-Now, YouTube is working smoothly (DNS: 208.67.222.222 Please)
MKV movie files with multiple audio file reset-throwing problem was resolved.
Fixed problems with files in the MKV-mkvmerge 4.3.0
/Bozze
Har någon av er som läser detta installerat denna version och vilka filer använde ni isåfall? Både innehållet Boot och Firmware eller bara filerna från Firmware?
/Bengt
Redigerat av QZGBT5, 16 januari 2011 - 13:00.
Postad 18 januari 2011 - 15:40
Först kör du boot ,sedan Firmware.
Men sedan kan du inte nedgradera till någon äldre fimware än 3.00
Kör du in tex. 2.11 blir din Roxcore brickad ;-(
mvh
Bozze
Firmware Upgrade Instructions:
To sucessfully upgrade your Cyclone MKV1 Enclosure these instructions must be followed.
****Important Notice****
Please make a note of the 9 digit serial number on your Cyclone MKV1 Enclosure.
If the first 4 digits of your serial number are 1003 or over, please skip steps 1 and 2.
If the first 4 digits of your serial number are 1002 and under, please follow all steps
given.
1. There are two folders labelled "Boot" and "Firmware."
Go into the "Boot" folder and copy the file (named "install") from this folder
into a USB pen drive's root directory.
2. Insert the USB pen drive into an available port on your MKV1 Enclosure and power
the machine on. Navigate to "Setup" and in the "System" tab select "System Update"
Select "Update" to initiate the update.
(This process will take a moment to complete, please be patient. The system will
reboot as part of the procedure.)
3. Remove the pen drive from the machine.
4. Delete the file from your USB pen drive and copy all the files located in
the "Firmware" folder into the root directory of your pen drive.
5. Insert the USB pen drive into your MKV1 Enclosure and navigate back to
the "System Update" tab.
6. Select "Update" to once again initiate the update.
(Again this process will take a moment to complete. The system will reboot
during this procedure.)
Once the Cyclone MKV1 Enclosure's main menu has displayed you have successfully
upgraded your machine.
Redigerat av Bozzes, 18 januari 2011 - 15:43.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar