Aktuella inbyteskampanjer
1067 svar till detta ämne
Postad 28 October 2009 - 22:24
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Vi kan ju konstatera!
Man har rätt att byta in vilka ps3-spel som helst hos gamestop!
- så länge de inte ligger på deras exkluderingslista - så länge man byter mot spel i samma "format" (dvs ps3)
Deras lista, så längde du som kund påpekar detta har du alltid rätt! 
//najkks
Försökte så sent idag att byta in spel utan rätt PGEI märkning, spel köpta från CDon. Blev nobbad vid två separata tillfällen så visst kan kunden ha fel. Även om det inte står på exkluderingslistan så har det tydligen gått ut ett mail som sätter P för inbyte av importlir.
Postad 28 October 2009 - 22:27
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Försökte så sent idag att byta in spel utan rätt PGEI märkning, spel köpta från CDon. Blev nobbad vid två separata tillfällen så visst kan kunden ha fel. Även om det inte står på exkluderingslistan så har det tydligen gått ut ett mail som sätter P för inbyte av importlir.
Dock är mina spel köpta hos cdon också, har även kvitto på dem!  Svensk-köpt för hela slanten alltså.. ######r vad det skall ställas till en liten scen i butiken annars  lol.. //najkks
Postad 28 October 2009 - 22:36
ToniM
-
ToniM
-
Amatör
-
-
87 inlägg
F** om man inte kan byta spelen imorrn  Hur är det hos GAME?
Vilka av CDONs spel gick inte? (TNA, narnia, facebreaker, stormrise)
Postad 28 October 2009 - 22:39
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Dock är mina spel köpta hos cdon också, har även kvitto på dem! 
Svensk-köpt för hela slanten alltså.. ######r vad det skall ställas till en liten scen i butiken annars lol..
//najkks
Kvittot kommer att vara roligt att visa upp 10+ facebreak, 10+ storm, 10+ tna, 10+ vette vad.
Postad 28 October 2009 - 22:40
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
F** om man inte kan byta spelen imorrn Hur är det hos GAME? Vilka av CDONs spel gick inte? (TNA, narnia, facebreaker, stormrise)
Det skall vara lugnt, så länge det EJ står på exkl-listan så.. om de inte meddelat mig detta som kund är det ju de som får ta konsekvenserna! Då jag ej vetat om detta har jag i god tro köpt på mig spel att byta in.. under förspegling att dessa faktiskt går att byta in - som deras egen lista anger! Som sagt.. skall vara grönt! //najkks Kvittot kommer att vara roligt att visa upp 10+ facebreak, 10+ storm, 10+ tna, 10+ vette vad.
Har då aldrig varit ett problem.. med kvitto dvs.. har iofs. aldrig behövt visa något förut heller  //najkks
Postad 28 October 2009 - 22:47
ToniM
-
ToniM
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Får se imorrn hur det går. Tänkte vänta med det tills fredag men såg nu att de stänger ganska sent så jag hinner nog besöka ett par butiker ifall det inte går direkt
Postad 28 October 2009 - 22:50
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Får se imorrn hur det går. Tänkte vänta med det tills fredag men såg nu att de stänger ganska sent så jag hinner nog besöka ett par butiker ifall det inte går direkt 
Kommer hänvisa till deras egen lista, som de själva har gett ut för att vi kunder skall veta vad som gäller! att de sedan inte tar med ny info.. drabbar ju bara dem själva i slutänden! //najkks
Postad 28 October 2009 - 22:52
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Kommer hänvisa till deras egen lista, som de själva har gett ut för att vi kunder skall veta vad som gäller!
att de sedan inte tar med ny info.. drabbar ju bara dem själva i slutänden!
//najkks
ELLER så blir dom glada när dom slipper ta emot 14 ex av två olika spel från samma person? Maken till stora skygglappar jag har sällan sett
Postad 28 October 2009 - 22:54
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
ELLER så blir dom glada när dom slipper ta emot 14 ex av två olika spel från samma person? Maken till stora skygglappar jag har sällan sett

Var där för bara 3-5 dagar sedan med 8ex av TNA och 8st Simpsons Bägge UK-import!! Funkade hur fint som helst, de har rätt juste attityd på min lokala butik iaf! //najkks
Postad 28 October 2009 - 22:57
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Var där för bara 3-5 dagar sedan med 8ex av TNA och 8st Simpsons
Bägge UK-import!!
Funkade hur fint som helst, de har rätt juste attityd på min lokala butik iaf!
//najkks
Wow.. Försökte med 2 Stormrise idag bara 1 som gick igenom..  .. Ska åka ner igen och försöka med min stormrise igen  .. Hoppas han har glömt.. Nån som vet när ratchet och clank kommer ut?.
Postad 28 October 2009 - 22:59
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Var där för bara 3-5 dagar sedan med 8ex av TNA och 8st Simpsons
Bägge UK-import!!
Funkade hur fint som helst, de har rätt juste attityd på min lokala butik iaf!
//najkks
Mailet om att dom inte ska acceptera spel utan rätt PGEI märkning kom i början av den här veckan.
Postad 28 October 2009 - 23:00
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Wow.. Försökte med 2 Stormrise idag bara 1 som gick igenom.. .. Ska åka ner igen och försöka med min stormrise igen .. Hoppas han har glömt..
Nån som vet när ratchet och clank kommer ut?.
Skulle du byta 2st stormrise mot ett spel? de kör ju att man ej får byta in dubletter.. fast om du kör förbokning på 3st kan du köra 3st av ett och 3 av ett annat! 4-6nov har jag hört på ratchet! //najkks Mailet om att dom inte ska acceptera spel utan rätt PGEI märkning kom i början av den här veckan.
Men Wtf.. så länge det ej står på listan kan de hänvisa sig gula och blå till sin internmail! isf.. är det ju falsk marknadsföring att säga att alla spel utöver dessa på listan går att byta in! //najkks
Postad 28 October 2009 - 23:02
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Skulle du byta 2st stormrise mot ett spel?
de kör ju att man ej får byta in dubletter.. fast om du kör förbokning på 3st kan du köra 3st av ett och 3 av ett annat! 4-6nov har jag hört på ratchet!
//najkks
Men Wtf.. så länge det ej står på listan kan de hänvisa sig gula och blå till sin internmail!
isf.. är det ju falsk marknadsföring att säga att alla spel utöver dessa på listan går att byta in!
//najkks
Hmm.. Konstigt. Skulle boka 2 spel men hade 2 stormrise körde en stormrise på en bokning och en på en annan han sa att han inte kunda ta emot dubletter. dessutom såg han arg ut, vettefan vad hans problem var. Får la gå ner imorgon wish me GOODLUCK  . Ps. Klockan går fel på forumet
Postad 28 October 2009 - 23:05
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Hmm.. Konstigt. Skulle boka 2 spel men hade 2 stormrise körde en stormrise på en bokning och en på en annan han sa att han inte kunda ta emot dubletter. dessutom såg han arg ut, vettefan vad hans problem var.
Får la gå ner imorgon wish me GOODLUCK .
Ps. Klockan går fel på forumet
Ja mycket mysko... du kan tex ta med dig 5ex av ett spel, och 5ex av ett annat! Så länge du inte kör 2ex av ett och samma spel på en bokning, skall det vara grönt! btw så kan det vara olika hur stränga de är.. förut fick jag tex. boka dubletter på mig själv, nu var jag tvungen att ta med sambon in i butiken och boka på hennes pers-nr.. men det gick bra enl. dem  //najkks
Postad 28 October 2009 - 23:11
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Ja mycket mysko... du kan tex ta med dig 5ex av ett spel, och 5ex av ett annat! Så länge du inte kör 2ex av ett och samma spel på en bokning, skall det vara grönt!
btw så kan det vara olika hur stränga de är.. förut fick jag tex. boka dubletter på mig själv, nu var jag tvungen att ta med sambon in i butiken och boka på hennes pers-nr.. men det gick bra enl. dem 
//najkks
Låter bra de, Såhär var det för mig idag, spelen kom i posten 2 stormrise 1 facebreaker och en icke pegi märkt spel (Bionic Commando) gick dit, Tog fram Bionic Commando först med stormrise. Killen tittade runt o runt på boxen.. Sen sa han vi accepterar bara pegi märkta spel från och med nu. Sen fråga han, har du något annat spel.  , tog fram facebreaker och bokade ett spel. Gick till Game bytte mitt Bionic Commando mot Call Of Juarez, gick tillbaka till Gamestop tog fram spelen han sa inga dubletter  .. Men Men fixar sig nog. Ps. Visste innan att de hade kastat en BAN på spel som inte är pegi märkt så testade först.
Postad 28 October 2009 - 23:14
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Låter bra de, Såhär var det för mig idag, spelen kom i posten 2 stormrise 1 facebreaker och en icke pegi märkt spel (Bionic Commando) gick dit, Tog fram Bionic Commando först med stormrise. Killen tittade runt o runt på boxen.. Sen sa han vi accepterar bara pegi märkta spel från och med nu.
Sen fråga han, har du något annat spel. , tog fram facebreaker och bokade ett spel. Gick till Game bytte mitt Bionic Commando mot Call Of Juarez, gick tillbaka till Gamestop tog fram spelen han sa inga dubletter ..
Men Men fixar sig nog. Ps. Visste innan att de hade kastat en BAN på spel som inte är pegi märkt så testade först.
Maybe.. kommer iaf. hävda falsk marknadsföring då det står klart och tydligt i den enda "kanal" de meddelar sig till oss kunder, att de "tar emot alla ps3-spel så länge de inte står på exkluderings-listan".. Annars kan de ju hitta på vilka regler som helst när det passar dem bäst! //najkks
Postad 28 October 2009 - 23:16
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Låter bra de, Såhär var det för mig idag, spelen kom i posten 2 stormrise 1 facebreaker och en icke pegi märkt spel (Bionic Commando) gick dit, Tog fram Bionic Commando först med stormrise. Killen tittade runt o runt på boxen.. Sen sa han vi accepterar bara pegi märkta spel från och med nu.
Sen fråga han, har du något annat spel. , tog fram facebreaker och bokade ett spel. Gick till Game bytte mitt Bionic Commando mot Call Of Juarez, gick tillbaka till Gamestop tog fram spelen han sa inga dubletter ..
Vet du om TNA Impact eller Narnia: Prince Caspian fungerar på Game? Narnia ligger på deras exkluderingslista men kan det gälla ettan? TNA Impact ligger förvisso inte på listan men rankas det som sportspel? Båda spelen saknar svensk PGEI märkning,
Postad 28 October 2009 - 23:18
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Maybe.. kommer iaf. hävda falsk marknadsföring då det står klart och tydligt i den enda "kanal" de meddelar sig till oss kunder, att de "tar emot alla ps3-spel så länge de inte står på exkluderings-listan"..
Annars kan de ju hitta på vilka regler som helst när det passar dem bäst!
//najkks
Sant.. Gissa vad jag såg i Gamestop affären.. Ratchet och Clank quest for booty för 149 kr... Tänkte köpa den men fan efter jag kom tillbaks från game så var den borta.. Gissa om jag blev ledsen  .. Vet du om TNA Impact eller Narnia: Prince Caspian fungerar på Game? Narnia ligger på deras exkluderingslista men kan det gälla ettan? TNA Impact ligger förvisso inte på listan men rankas det som sportspel?
Båda spelen saknar svensk PGEI märkning,
Tror inte att Narnia kommer funka men om du redan har skaffat det varför inte testa? dock så tror jag TNA impact funkar. Men eftersom du frågar så antar jag att du redan har dessa hemma men om du skall beställa så beställ bara stormrise tror inte att den är med där.
Redigerat av qazqa, 28 October 2009 - 23:20.
Postad 28 October 2009 - 23:20
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Vet du om TNA Impact eller Narnia: Prince Caspian fungerar på Game? Narnia ligger på deras exkluderingslista men kan det gälla ettan? TNA Impact ligger förvisso inte på listan men rankas det som sportspel?
Båda spelen saknar svensk PGEI märkning,
PG märkning finns på narnia - narnia finns ej på gamestops exkl-lista över ps3-spel (varken okt/nov) tna impact bytte jag in - inga problem för ca. 3 dagar sedan, dvs i måndags typ! //najkks
Postad 28 October 2009 - 23:25
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
PG märkning finns på narnia - narnia finns ej på gamestops exkl-lista över ps3-spel (varken okt/nov)
tna impact bytte jag in - inga problem för ca. 3 dagar sedan, dvs i måndags typ!
//najkks
Är det en vanlig PEGI märkning eller är det en triangel förstod inte vad triangeln skulle föreställa så jag avstod :/.
Postad 28 October 2009 - 23:26
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Är det en vanlig PEGI märkning eller är det en triangel förstod inte vad triangeln skulle föreställa så jag avstod :/.
Dont know.. men oavsett märkning.. de har EJ meddelat oss kunder detta, listan på deras sida är det enda vi har att gå efter.. alltså är den vad som gäller i detta hänseende! //najkks
Postad 28 October 2009 - 23:28
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Dont know.. men oavsett märkning.. de har EJ meddelat oss kunder detta, listan på deras sida är det enda vi har att gå efter.. alltså är den vad som gäller i detta hänseende!
//najkks
 Önskar dig verkligen ett stort lycka till hoppas det går igenom för dig.. dock så kanske de gör ett undantag för en av deras stammisar  ..
Postad 28 October 2009 - 23:44
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Maybe.. kommer iaf. hävda falsk marknadsföring då det står klart och tydligt i den enda "kanal" de meddelar sig till oss kunder, att de "tar emot alla ps3-spel så länge de inte står på exkluderings-listan"..
Annars kan de ju hitta på vilka regler som helst när det passar dem bäst!
//najkks
Nu blir man nyfiken..... Du mer eller mindre lever för att fixa alla dessa spel gratis eller otroligt billigt. Du släpar med din sambo ner till butiken. DU lägger ner jobb på att sälja dina dubbelbokad ex för att finansiera din egen kopia. Du skriver 10-tals meddelande i denna tråden med längre genomgångar dagligen. Du hämtar ut mängder av spel varje månad. Men när tusan spelar du alla dessa spel?  OBS jag menade absolut inget negativt med detta  P.S. Själv har jag räknat ut att det är mer ekonomisk fördelaktigt att lägga en extra övertidstimme på jobbet istället för att jaga runt halv stan och internet för den perfeka bytesdealen. Men det är kanske inte lika kul
Postad 29 October 2009 - 00:11
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Nu blir man nyfiken..... Du mer eller mindre lever för att fixa alla dessa spel gratis eller otroligt billigt. Du släpar med din sambo ner till butiken. DU lägger ner jobb på att sälja dina dubbelbokad ex för att finansiera din egen kopia. Du skriver 10-tals meddelande i denna tråden med längre genomgångar dagligen. Du hämtar ut mängder av spel varje månad.
Men när tusan spelar du alla dessa spel? 
OBS jag menade absolut inget negativt med detta 
P.S. Själv har jag räknat ut att det är mer ekonomisk fördelaktigt att lägga en extra övertidstimme på jobbet istället för att jaga runt halv stan och internet för den perfeka bytesdealen. Men det är kanske inte lika kul 
Jag har funderat på samma sak. Du verkar mer intresserad utav att skaffa spelen än att spela dom.
Postad 29 October 2009 - 00:24
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Nu blir man nyfiken..... Du mer eller mindre lever för att fixa alla dessa spel gratis eller otroligt billigt. Du släpar med din sambo ner till butiken. DU lägger ner jobb på att sälja dina dubbelbokad ex för att finansiera din egen kopia. Du skriver 10-tals meddelande i denna tråden med längre genomgångar dagligen. Du hämtar ut mängder av spel varje månad.
Men när tusan spelar du alla dessa spel? 
OBS jag menade absolut inget negativt med detta 
P.S. Själv har jag räknat ut att det är mer ekonomisk fördelaktigt att lägga en extra övertidstimme på jobbet istället för att jaga runt halv stan och internet för den perfeka bytesdealen. Men det är kanske inte lika kul 
Hehe.. jag testade faktiskt operation flashpoint: dragon rising (eller vad det kallas) idag, hyffsat roligt spel men också hyffsat svårt! däremot har jag nog lite väl många spel i hyllan som jag inte hunnit testa ännu.. men det gäller ju att smida medans järnet är varmt, passa på när det finns chans! som student har man inte direkt så mycket för sig i slutet av en tentaperiod heller  och alltid är det trevligt att sälja ett ex så man får det egna "gratis", gratis är gott! //najkks
Postad 29 October 2009 - 00:39
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Någon som vet hur dom reagerar på Pegi i göteborg på gamestop?
har 2 spel utan Pegi som jag inte spelar o tänkte få sålt/bytt.
Kan man sälja spel hos game?
Redigerat av lacunaz, 29 October 2009 - 00:40.
Postad 29 October 2009 - 00:45
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Någon som vet hur dom reagerar på Pegi i göteborg på gamestop? har 2 spel utan Pegi som jag inte spelar o tänkte få sålt/bytt.
Kan man sälja spel hos game?
Finns ganska många gamestops i Göteborg men PEGI gäller fram över ifall du inte skall kriga med dem som najks. Och ja du kan sälja spel hos game. När jag la fram mitt ex av Bionic Commando så fick jag höra 150 kr värde blev ganska chockad men kom senare på att man får deras kort eller något.
Postad 29 October 2009 - 00:55
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Finns ganska många gamestops i Göteborg men PEGI gäller fram över ifall du inte skall kriga med dem som najks.
Och ja du kan sälja spel hos game. När jag la fram mitt ex av Bionic Commando så fick jag höra 150 kr värde blev ganska chockad men kom senare på att man får deras kort eller något.
Skulle inte starta krig om det inte vore för att jag sitter på ca. 22st narnia  //najkks
Postad 29 October 2009 - 01:01
Unregistered1689
-
Unregistered1689
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Hahaha, du är verkligen pro om du lyckas byta in alla dem. Du kommer vara min true hero då!
Hahaha, 22st...!
Redigerat av Unregistered1689, 29 October 2009 - 01:01.
Postad 29 October 2009 - 01:03
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Hahaha, du är verkligen pro om du lyckas byta in alla dem. Du kommer vara min true hero då!
Hahaha, 22st...! 
Jo men jag har ju även 22st narnia för att det ska gå jämnt upp.. sedan några TNA och några stormrise men det skall nog fixa sig.. jag har en plan  //najkks
Postad 29 October 2009 - 01:04
Unregistered1689
-
Unregistered1689
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Jo men jag har ju även 22st narnia för att det ska gå jämnt upp.. sedan några TNA och några stormrise
men det skall nog fixa sig.. jag har en plan 
//najkks
Haha, håller på dig! Haha, 22st...!
Redigerat av Unregistered1689, 29 October 2009 - 01:20.
Postad 29 October 2009 - 01:30
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Wow... 2200 + 1200 = 3400kr i förlust ifall du inte kan fixa det..
Good luck om du skickar mig ett spel  .
Postad 29 October 2009 - 01:59
Illyren
-
Illyren
-
Forumräv
-
-
641 inlägg
kommer vara borta under hela november och möjligtvis december månad. Nu undra jag hur det blir med spelen för jag har bokat tre spel som kommer under nov-dec.
Postad 29 October 2009 - 02:09
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
kommer vara borta under hela november och möjligtvis december månad. Nu undra jag hur det blir med spelen för jag har bokat tre spel som kommer under nov-dec.
Ingen som kan hämta ut eller?.. Annars får du ringa och säga att du skall på semester eller något så fixar de säkert något.
Postad 29 October 2009 - 07:25
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Först:
Det vore EXTREMT bra om ni även kunde skriva vilken affär/stad det gäller, så folk vet var dom ska passa sig!
Nästa grej:
Angående najks "ja ######r vad det ska bli liv om dom inte tar emot mina spel"...
Såvitt jag har förstått det så har en affär/företag aldrig några skyldigheter mot en kund, om inte ica vill sälja ett 10-pack bacon till dig, så kan du inte kräva att dom ska göra det...
Samma sak här, är väl upp till affären om dom vill låta dig använda erbjudandet eller inte..
Och jag tycker inte det är det minsta konstigt om dom nobbar folk som uppenbarligen bara är ute efter att utnyttja affären till max.
edit: Själv gick jag på en enorm nit, bytte in 3x spel på game mot Call of juarez, då jag trodde att det spelet skulle stå sig iaf det närmsta halvåret ellet så, döm min förvåning när det nu ska dyka upp på nästa exkludringslista! Sjuka är att crapspelen jag bytte in mot (<99:-) inte hamnat på exkluderingslistan
Redigerat av whopp, 29 October 2009 - 07:28.
Postad 29 October 2009 - 07:59
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Först: Det vore EXTREMT bra om ni även kunde skriva vilken affär/stad det gäller, så folk vet var dom ska passa sig!
Nästa grej: Angående najks "ja ######r vad det ska bli liv om dom inte tar emot mina spel"... Såvitt jag har förstått det så har en affär/företag aldrig några skyldigheter mot en kund, om inte ica vill sälja ett 10-pack bacon till dig, så kan du inte kräva att dom ska göra det... Samma sak här, är väl upp till affären om dom vill låta dig använda erbjudandet eller inte..
Och jag tycker inte det är det minsta konstigt om dom nobbar folk som uppenbarligen bara är ute efter att utnyttja affären till max.
edit: Själv gick jag på en enorm nit, bytte in 3x spel på game mot Call of juarez, då jag trodde att det spelet skulle stå sig iaf det närmsta halvåret ellet så, döm min förvåning när det nu ska dyka upp på nästa exkludringslista! Sjuka är att crapspelen jag bytte in mot (<99:-) inte hamnat på exkluderingslistan 
Ja se där har du bara aningen fel.. att likna det vid att bli "nekad" att komma in på krogen en fredagskväll, du kan ana ord som särbehandling, diskriminering m.m. vilket inte direkt ger positiv feedback för själva stället! Du tror inte de själva tjänar pengar då? Mina inbytta spel får en ny prislapp om 269kr/st i hyllan, sedan kommer "Olles" intet ont anande mamma in och köper dem bägge.. de har alltså gått med vinst! (om man jämför med vad det in fakto kostar dem att köpa in ett enda ex. av ett nyreleaset spel) //najkks
Postad 29 October 2009 - 09:00
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Ja se där har du bara aningen fel.. att likna det vid att bli "nekad" att komma in på krogen en fredagskväll, du kan ana ord som särbehandling, diskriminering m.m. vilket inte direkt ger positiv feedback för själva stället!
//najkks
Om du blir nekad, då du uttryckligen utnyttjar situationen helt vansinnigt mycket, så kommer iaf inte jag ha negativa tankar om butiken... Kommer nog bara flina av tanken att du kommer sitta o lira igen dina 14 ex av TNA Impact...  Och lägga 6 lax på inbytesspel som student? Ni behöver inte mer i studiebidrag...
Postad 29 October 2009 - 09:03
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Word
Postad 29 October 2009 - 09:14
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Hehe.. jag testade faktiskt operation flashpoint: dragon rising (eller vad det kallas) idag, hyffsat roligt spel men också hyffsat svårt!
däremot har jag nog lite väl många spel i hyllan som jag inte hunnit testa ännu.. men det gäller ju att smida medans järnet är varmt, passa på när det finns chans!
som student har man inte direkt så mycket för sig i slutet av en tentaperiod heller  och alltid är det trevligt att sälja ett ex så man får det egna "gratis", gratis är gott!
//najkks
Ja och för mig räckte det att köpa två spel på Ginza för 280:- boka Uncharted 2 för 1 kr spela igenom det och sedan sälja det på tradera för 470:- Jag behövde inte 50 spel för att få det gratis  Å andra sidan jobba jag extra i helgen på jobbet och drog in 3500:- på att svara i telefon 10 gånger.
Postad 29 October 2009 - 09:28
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Ja se där har du bara aningen fel.. att likna det vid att bli "nekad" att komma in på krogen en fredagskväll, du kan ana ord som särbehandling, diskriminering m.m. vilket inte direkt ger positiv feedback för själva stället!
Du tror inte de själva tjänar pengar då? Mina inbytta spel får en ny prislapp om 269kr/st i hyllan, sedan kommer "Olles" intet ont anande mamma in och köper dem bägge.. de har alltså gått med vinst! (om man jämför med vad det in fakto kostar dem att köpa in ett enda ex. av ett nyreleaset spel)
//najkks
Ja för att inte komma in på korgen för man är "blatte" och inte få byta in 14 Narnia är samma sak Man kan alltid neka att ingå avtal med andra, så länge denna vägran inte är olaglig på annan grund. Det kallas avtalsfrihet och är inte lagfäst utan en grundläggande princip inom svensk rätt. Så länge du inte bli diskriminerad av någon anledning kan butken vägra att ta emot dina spel.
Postad 29 October 2009 - 09:31
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Ja för att inte komma in på korgen för man är "blatte" och inte få byta in 14 Narnia är samma sak
Man kan alltid neka att ingå avtal med andra, så länge denna vägran inte är olaglig på annan grund. Det kallas avtalsfrihet och är inte lagfäst utan en grundläggande princip inom svensk rätt. Så länge du inte bli diskriminerad av någon anledning kan butken vägra att ta emot dina spel.
När de körde sin "dvd-inbytes-drive" så funkade det fint.. trots att jag kom dit med ex. antal 100-tal filmer - dagen Efter att de avslutat sin kampanj!  //najkks
Postad 29 October 2009 - 09:36
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
När de körde sin "dvd-inbytes-drive" så funkade det fint.. trots att jag kom dit med ex. antal 100-tal filmer - dagen Efter att de avslutat sin kampanj! 
//najkks
Som sagt var oftast är det inga problem men butiken har rätt att neka att ingå avtal med dig om de vill. Och då får du inte byta in dina spel, för det finns ingen lagstadgad rätt att göra det.
Postad 29 October 2009 - 09:38
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Som sagt var oftast är det inga problem men butiken har rätt att neka att ingå avtal med dig om de vill. Och då får du inte byta in dina spel, för det finns ingen lagstadgad rätt att göra det.
Bortsett från om man har ett skriftligt eller muntligt avtal eller tillkännagivande att detta är Ok. //najkks
Postad 29 October 2009 - 09:54
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Bortsett från om man har ett skriftligt eller muntligt avtal eller tillkännagivande att detta är Ok.
//najkks
Ja men då har du redan ingått ett avtal. Det vi pratar om är innan man ingår ett avtal, dvs när du kommer till butiken för att lämna dina spel. Då kan de neka dig. Jag bryr mig inte om du lyckas eller inte, Gamestop tjänar grova pengar på begagnat jämför med att sälja nytt så ingen lär gå fattig ur detta. Men man måste också förstå att butiken faktiskt har rätt att neka folk att handla.
Postad 29 October 2009 - 10:03
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Ja men då har du redan ingått ett avtal. Det vi pratar om är innan man ingår ett avtal, dvs när du kommer till butiken för att lämna dina spel. Då kan de neka dig.
Jag bryr mig inte om du lyckas eller inte, Gamestop tjänar grova pengar på begagnat jämför med att sälja nytt så ingen lär gå fattig ur detta. Men man måste också förstå att butiken faktiskt har rätt att neka folk att handla.
Ett muntligt tillkännavande (eller okej), behöver man ju inte få i butik, via telefon går ju bra det med!  det råkar nämligen vara så att jag har butiksschefen på band där han godkänner alla svensk-köpta spel för inbyte - endast borträknat de fåtal som ligger på deras exkluderingslista! detta kommer bli intressant när man besöker butiken.. men som du säger, de tjänar grova pengar också! //najkks
Redigerat av Unregisterededb978dd, 29 October 2009 - 10:09.
Postad 29 October 2009 - 10:19
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
"på band"?!?!? Finns du på riktigt? Ska du gå till hovrätten med det bandet? Varva ner så du inte skämmer bort dig totalt!
Postad 29 October 2009 - 10:27
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
"på band"?!?!? Finns du på riktigt? Ska du gå till hovrätten med det bandet? Varva ner så du inte skämmer bort dig totalt!

Nej med de flesta mobiler har väl röstinspelningsfunktion? tror förvisso inte det blir några problem i butiken.. men det är alltid bra att ha lite på fötterna.. skulle nog räcka med att han får höra sig själv godkänna "alla spel köpa i sverige" exkl. exkluderingslistan  btw.. "skämma bort mig totalt" ? Normalt sett blir man väl "bortskämd" ? Tror snarare det du eftersöker är "skämmer ut dig..", men det är lugnt, tar inte åt mig  //najkks
Postad 29 October 2009 - 10:34
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Tar inte åt mig heller, blir lite rörigt när man pratar fyra språk. Men glöm för Guds skull inte att hålla oss uppdaterade om varenda lilla detalj i din quest att bli av med dina 24 narniaspel!
Postad 29 October 2009 - 10:38
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Tar inte åt mig heller, blir lite rörigt när man pratar fyra språk. Men glöm för Guds skull inte att hålla oss uppdaterade om varenda lilla detalj i din quest att bli av med dina 24 narniaspel!

Thats a promise.. ror jag hem det här så blir det garanterat roligt här på forumet!  btw.. får ju endast boka ett ex. per spel själv, så "anställde" några bekanta för uppdraget!  //najkks
Postad 29 October 2009 - 10:41
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Dom flesta har redan roligt
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|