Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa subwoofern

511 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 June 2010 - 16:42

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Är det SB12 eller NB12 du har ??

Postad 26 June 2010 - 17:33

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Är det SB12 eller NB12 du har ??

PB12 Plus
http://eu.lsound.no/...25W-100101.aspx

Redigerat av cedergren, 26 June 2010 - 17:35.

Postad 26 June 2010 - 17:51

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

varför rekommenderar din guru flera eller multibulti multi system för jämnare frekvensgång och sen får man bort alla fula saker ett rum ställer till med .

Guru? Jag har ingen guru. Sen så har jag ju 4 basmoduler innan och jag sa ju även att jag upplevde jämnare bas med 4 över 2.

Nu skall jag vara lite elak

Men det här med 4 subbar i ett rum påminner mig lite om när man på 70-80 talet började med "4 kanal"
det var inget annat än högtalare A och B

Ser inte jämförelsen. Det är ju helt olika saker.

Postad 26 June 2010 - 17:57

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
[quote name='cedergren' date='Jun 26 2010, 12:48 ' post='2939128']

Jag kan i alla fall säga till er som diskuterar skillnader mellan 2-4 eller fler subbar

Det är en jäkla skillnad på att inte ha någon sub alls och ha en :P

+1

Postad 26 June 2010 - 18:01

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Jag kan i alla fall säga till er som diskuterar skillnader mellan 2-4 eller fler subbar

Det är en jäkla skillnad på att inte ha någon sub alls och ha en :P

+1

Jag jobbar själv på att hitta mig en sub till min anläggning. Beslutsångesten äro stor kan jag säga:)

Postad 26 June 2010 - 18:31

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Guru? Jag har ingen guru. Sen så har jag ju 4 basmoduler innan och jag sa ju även att jag upplevde jämnare bas med 4 över 2.

Basen blir ännu bättre med 6 eller flera då alla dippar och pikar blir som bort blåsta .

Postad 26 June 2010 - 18:43

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
cedergren: ...och det där sa du av egen erfarenhet med flera subbasar?

Mina två ska bli fyra, som sen gärna får bli sex. Fyra lär räcka dock.

Postad 26 June 2010 - 19:17

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

cedergren: ...och det där sa du av egen erfarenhet med flera subbasar?

Vad ?

Postad 26 June 2010 - 19:20

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
"Men det här med 4 subbar i ett rum påminner mig lite om när man på 70-80 talet började med "4 kanal"
det var inget annat än högtalare A och B"

Jag förstod inte alls parallellen. Det verkar som många fortfarande tror att många subbar är till för att få det sketans häftigt.

Postad 26 June 2010 - 19:25

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Du glömde det jag skrev efter det

Var texten för lång :P

Sedan ingår jag inte i den gruppen som du tycker är korkade som inte förstår det du
anser vara rätt och riktigt

Men däremot, så ser jag klara överdrifter hos detta basgäng.

Basen är bara en lite bit av det hela och resten kan jag så galant på mina 10 fingrar :D

Redigerat av cedergren, 26 June 2010 - 19:27.

Postad 26 June 2010 - 19:33

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Du glömde det jag skrev efter det

Var texten för lång :P

Sedan ingår jag inte i den gruppen som du tycker är korkade som inte förstår det du
anser vara rätt och riktigt

Men däremot, så ser jag klara överdrifter hos detta basgäng.

Basen är bara en lite bit av det hela och resten kan jag så galant på mina 10 fingrar :D

Basen är faktisk mera än du tror eller hör

Postad 26 June 2010 - 19:41

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Så du tror att jag inte kan lyssna på musik

Jag vet precis vad basen betyder eller inte

Det är ingen duvunge du pratar med min vän

Men i denna tråden har man tron att basen är allt och faran är att det sitter folk med rena skithögtalarna
som istället för att köpa ordentliga högtalare så köper man 4 st basar till ingen nytta för musikens skull

Innan jag köper sub nummer 2 så skall jag ha uppgraderat mina frontar ordentligt

Sedan klarar ett par bra frontar att spela BRA ner till 60-40 hz beroende på hur bra de är
För film så klarar mina surrar ner till 40 och mina frontar och center ett snäpp till
och det som är kvar fixar jag med EN sub som samtidigt ger övriga högtalare en hjälpande hand
Dock klipper jag vid 60 på surrarna och 40 på frontar och center för film
För 2 kanal så klipper jag frontarna vid 60

Subben matas med allt under 80

Det låter helt klart bäst så och ger ett mycket jämnare ljud

Skulle jag skaffa mig en sub till så är det i första hand för musikens skull, men så klart är det
en bonus att bioupplevelsen ökar ännu ett snäpp.

Men som sagt, det skall se med förnuft och man behöver inte överdriva

Sedan nästa gång SDX så låt den jag svarar få svara själv :P
I alla fall på det inlägg som är DIREKT riktat till honom

Redigerat av cedergren, 26 June 2010 - 19:59.

Postad 26 June 2010 - 19:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Sedan klarar ett par bra frontar att spela BRA ner till 60-40 hz beroende på hur bra de är
För film så klarar mina surrar ner till 40 och mina frontar och center ett snäpp till
och det som är kvar fixar jag med EN sub.

Frågan är ju bara om det låter lika bra överallt...? Sen är ju frågan om det lirar hyfsat linjärt.
Det är ju inte säkert att det gör med hundra subbor heller, men man har klart bättre förutsättningar att slippa toppar och dippar med två eller flera jämfört med enbart en.. :P

Postad 26 June 2010 - 20:04

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Basen blir ännu bättre med 6 eller flera då alla dippar och pikar blir som bort blåsta .

Jo, såklart och bäst vore det ju att köra från golvet till taket med basar. Men förbättringen minskar ju hela tiden.

Postad 26 June 2010 - 20:10

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Frågan är ju bara om det låter lika bra överallt...?

Hos mig låter det hur bra som helst där man sitter.
I köket låter det inte lika bra och inte heller på ovanvåningen :P

Som sagt, först skall man se till att övriga högtalare spelar som de skall och att man har högtalare
som klarar spela bra i alla register. Att de sedan inte klarar av att spela lika bra som en sub under 40-60Hz
är ju en bra anledning till att satsa på en sub och det är precis vad jag gjort.

Har man sedan så stort intresse av sub och bas att man klämmer in 3-4 st SVS PB13 Ultra i ett litet vardagsrum
så är det upp till var och en. Men gör det för tusan inte till en LAG att det skall vara så eller att det ens behövs.

Redigerat av cedergren, 26 June 2010 - 20:16.

Postad 26 June 2010 - 20:11

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

och det som är kvar fixar jag med EN sub som samtidigt ger övriga högtalare en hjälpande hand

Subben matas med allt under 80

Jag hänger inte med, låter du både subben och frontarna spela med till 60 (musik) och 40 (film?

Skulle jag skaffa mig en sub till så är det i första hand för musikens skull, men så klart är det
en bonus att bioupplevelsen ökar ännu ett snäpp.

Första hand? Film och musik är ju samma sak, ljud. Det är väl snarare så att film vinner mer på det eftersom film oftast har djupare bas och högre dynamik än musik.

Postad 26 June 2010 - 20:23

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Hos mig låter det hur bra som helst där man sitter.
I köket låter det inte lika bra och inte heller på ovanvåningen :P

Du är kanske alltid ensam när du lyssnar på musik eller tittar på film, och rör dej aldrig i rummet med musik på, utan sitter bänkad på exakt samma ställe varje gång elektroniken är påslagen...?
Det är absolut ingen LAG på att man MÅSTE ha flera subbor, men det är ju ett fysikaliskt faktum att fler ljudalstrande källor minimerar eventuella problem i ett givet lyssningsrum.
Tycker att det är lite konstigt att du är så anti mot flera subbor...?
Det var ju inte speciellt lång tid sen du var anti subba över huvud taget, men ändå sitter du där med en subba nu..
Du vet ju egentligen inte hur det skulle låta med två i ditt rum. Hur kan du då avfärda det så kraftigt...?

Redigerat av Bakerman, 26 June 2010 - 20:27.

Postad 26 June 2010 - 20:25

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Du är kanske alltid ensam när du lyssnar på musik eller tittar på film, och rör dej aldrig i rummet med musik på, utan sitter bänkad på exakt samma ställe varje gång elektroniken är påslagen...?

Men ge han en chans han har köpt sin första sub så han är lycklig ännu tills den dag ha får höra på 2 eller flera så förstår han vad det handlar om.

Postad 26 June 2010 - 20:30

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

För det första är mitt rum ( 40m2 + 35m2 biyta ) fantastisk för musik och film och för det andra så funkar audyssey kanon för film och man kan sitta i vår filmsoffa som är 3.5 meter bred och njuta nästan lika mycket var man än sitter

När jag LYSSNAR till musik så sitter jag still, det är helt riktigt och det är så man skall göra
när man verkligen LYSSNAR

Om jag bara spelar skval(radio)musik för mig och grannarna, så spelar hela mitt Sonossystem i alla rum
och då behöver man inte sitta still.

Men ge han en chans han har köpt sin första sub så han är lycklig ännu tills den dag ha får höra på 2 eller flera så förstår han vad det handlar om.

Gå o lägg dig, jag är trött på dina fjantiga inlägg

Kom med lite substans någon gång
Gissar på att du har ino och basmoduler som många andra som kör med det tugget

Sedan är det inte min första sub. Jag har haft ett 10 tal 12" tidigare som jag sålt av under alla de år jag
haft hemmabio och 2 kanal. (min förra sålde jag i julas ) Sedan har jag ett par små som står i smårummen.
Det är dock första gången jag köper en sub som är så STOR och som kan gå så djupt och som har så MÅNGA
inställningsmöjligheter

Redigerat av cedergren, 26 June 2010 - 20:43.

Postad 26 June 2010 - 21:09

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

För det första är mitt rum ( 40m2 + 35m2 biyta ) fantastisk för musik och film och för det andra så funkar audyssey kanon för film och man kan sitta i vår filmsoffa som är 3.5 meter bred och njuta nästan lika mycket var man än sitter

När jag LYSSNAR till musik så sitter jag still, det är helt riktigt och det är så man skall göra
när man verkligen LYSSNAR

Om jag bara spelar skval(radio)musik för mig och grannarna, så spelar hela mitt Sonossystem i alla rum
och då behöver man inte sitta still.

Gå o lägg dig, jag är trött på dina fjantiga inlägg

Kom med lite substans någon gång
Gissar på att du har ino och basmoduler som många andra som kör med det tugget

Sedan är det inte min första sub. Jag har haft ett 10 tal 12" tidigare som jag sålt av under alla de år jag
haft hemmabio och 2 kanal. (min förra sålde jag i julas ) Sedan har jag ett par små som står i smårummen.
Det är dock första gången jag köper en sub som är så STOR och som kan gå så djupt och som har så MÅNGA
inställningsmöjligheter

Jag kan fjanta vidare om du vill men som du har skrivit så får man vad man ber om
STORA subar har jag hållit på med ett antal år

Postad 26 June 2010 - 21:13

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
Och världens bästa sub är........? en pyramid 12" i en 10l låda?

Ärligt vilken är den bästa? SVS? INO? XTZ?

Postad 26 June 2010 - 21:15

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Och världens bästa sub är........? en pyramid 12" i en 10l låda?

Den finns och heter lms15 och är byggd av tc sound men då får man bygga lådan.

Postad 26 June 2010 - 21:18

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Jag kan fjanta vidare om du vill men som du har skrivit så får man vad man ber om
STORA subar har jag hållit på med ett antal år

Du har inte givet ett svar som är längre än en mening

Har du något att säga här på forumet så berätta
Jag har inte lärt mig ett skit av dig i alla fall och tror inte du har något att lära mig heller

Tror inte vi spelar i samma liga :P

Inget att diskutera
SVS är det bästa jag haft hemma för < 20 - 60 Hz
och det tror jag alla som har eller haft en av dessa nya SVS skulle svara
Jag har inte lyssnat till nya Velodyne, men det är många som gillar dom starkt.
Jag är dock inte så impad av de äldre modellerna som jag haft hemma för några år sedan

XTZ är mycket bra för sitt pris och ino är inte en högtalare, det är en livsstil och religion
Finns en uppsjö små tillverkare i USA som sätter samman bättre produkter än inos basmoduler
bara här i Sverige och i en mycket liten krets som dessa högtalare hypas och deras konstruktör avgudas.
Men jag tycker FAKTISKT :D att det har börjat avta sista åren, då många verkar ha gått vidare i livet
och tom avprogramerats :rolleyes:

Redigerat av cedergren, 26 June 2010 - 21:26.

Postad 26 June 2010 - 21:19

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Du har inte givet ett svar som är längre än en mening

Har du något att säga här på forumet så berätta
Jag har inte lärt mig ett skit av dig i alla fall och tror inte du har något att lära mig heller

Tror inte vi spelar i samma liga :P

troligen inte så spelar jag några snäpp högre än vad du gör .
både vad det gäller det tekniska och det hörbara .

Postad 26 June 2010 - 21:31

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
:P

Det skulle väl vara att handskas med mätinstrument och löda i sådana fall, för det befattar jag mig inte med.

Redigerat av cedergren, 26 June 2010 - 21:35.

Postad 26 June 2010 - 21:32

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

:P

En typisk brist i det svenska språket

Postad 26 June 2010 - 21:33

Dj AudaSpexx
  • Dj AudaSpexx
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

:P :D :rolleyes: den va brao

Postad 26 June 2010 - 21:37

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Kommer från en ordblind :D

:rolleyes: :( :P den va brao

Ett Rauvhaul från skaune gissar jag :P

Redigerat av cedergren, 26 June 2010 - 21:38.

Postad 26 June 2010 - 21:38

Unregistered80a991cf
  • Unregistered80a991cf
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Jag slutar aldrig att fascineras över att man orkar bråka på internet...
Hade jag varit du, cedergren, hade jag släppt det här för länge sedan och satt mig i soffan och njutit av musik istället, du som faktiskt har en sub :P
Skönt att det löste sig med tullen och att du verkar nöjd. Alltid skoj när man gör bra köp!
Kan inte vänta på att få hem min och se vad allt handlar om.

Postad 26 June 2010 - 21:40

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Hade jag varit du, cedergren, hade jag släppt det här för länge sedan och satt mig i soffan och njutit av musik istället, du som faktiskt har en sub :P
Skönt att det löste sig med tullen och att du verkar nöjd. Alltid skoj när man gör bra köp!
Kan inte vänta på att få hem min och se vad allt handlar om.

Det bästa någon har skrivit idag
Håller med dig. Men min fru har beslagtagit soffan för en tjejfilm jag vägrar att se :D

Redigerat av cedergren, 26 June 2010 - 21:40.

Postad 26 June 2010 - 22:05

Dj AudaSpexx
  • Dj AudaSpexx
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Ett Rauvhaul från skaune gissar jag :P

neeee gissa 1 gng till

Postad 26 June 2010 - 22:09

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

XTZ är mycket bra för sitt pris och ino är inte en högtalare, det är en livsstil och religion
Finns en uppsjö små tillverkare i USA som sätter samman bättre produkter än inos basmoduler
bara här i Sverige och i en mycket liten krets som dessa högtalare hypas och deras konstruktör avgudas.
Men jag tycker FAKTISKT :P att det har börjat avta sista åren, då många verkar ha gått vidare i livet
och tom avprogramerats :D

Vilka Ino basmoduler har du lyssnat på och vart?

Postad 26 June 2010 - 22:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Precis när det verkade som om cedergren hade börjat få fotfäste....
Han har till och med skaffat en riktig sub och inte en av de där legolandburkarna han drömde om för ett par veckor sedan...

Och så flippar han ut igen. :P

OBS Nedanstående är inga riktiga citat utan min tolkning av cedergrens inlägg.

"Ino är en sekt för det passar in i min värdsbild. Bla, bla, bla..."
"Mitt rum är superbt men jag vägrar mäta för det behövs inte för jag har IQ 180 och jag vet att jag har bättre ljud och bättre bas än alla andra. Jag hade det utan min nya SVS och jag har det nu också, ha, ha!"
"Flera subbar är bara trams för det har inte jag!"
"Det finns en uppsjö av små högtalartillverkare i USA som är bättre än Ino för det tycker jag skulle passa in i min värdsbild. Jag har aldrig hört Ino-basar men det behövs inte för jag fattar att det är skit instinktivt. Bla, bla, bla..."

cedergren: Ibland säger du vettiga saker men du blandar det med så mycket trams och dynga så det blir verkligen en utmaning att försöka sovra ut guldkornen. Är det för mycket begärt att du försöker vara en smula nyanserad?

Jag har Ino-basar och jag kan säga att det är det klart bästa jag har hört. Mycket bättre än något av det som demas i de Hi-Fi-butiker som jag har besökt i alla fall. Det betyder dock inte att jag hävdar att Ino är bäst i världen. Det kan mycket väl vara så att det finns betydligt bättre saker i t.ex. USA eller i butiker jag inte besökt, men eftesom jag inte har hört dessa prylar så kan jag inte uttala mig om dem. Jag är lite skeptisk till diverse DIY-are eftersom jag tror att det är rätt svårt att få till det riktigt bra, men jag skulle aldrig såga någons bygge innan jag hade hört att det lät illa. Vad vet jag? Det kanske är fantastiskt bra...

Det luktar påskliljor här, om du förstår vad jag menar...

Postad 26 June 2010 - 23:01

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
+1

*flin* :P

Postad 26 June 2010 - 23:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Cedergren... Du har haft många åsikter om "vissas" stil här på forumet.. Att dom är dumma och dryga och inte tillför speciellt mycket, att deras ord är den absoluta sanningen.. Att dom är ignoranta och uppför sej illa...
Tror många här tycker att du inte bara kastar sten, utan står med en hagelbössa i det där glashuset... :D

Jag står inte på någons sida. Jag tycker att Karlsson och Mittiprick kan vara FRUKTANSVÄRT jobbiga med sitt konstanta snack om Ino, men i ärlighetens namn tycker jag nog att du kan vara minst lika irriterande och jobbig...

Summan av kardemumman är att det här är ett FORUM. Aldrig någonsin kommer alla vara helt överens och tycka likadant. Alla har ju sina egna övertygelser. Du har dina, och jag har mina...

EDIT: Tog visst lång tid att skriva mitt inlägg.. Hasse skrev ungefär samma sak..
Förresten Hasse... Var FAN är min RA ??! :P

Redigerat av Bakerman, 26 June 2010 - 23:11.

Postad 26 June 2010 - 23:21

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Jag säger bara vad jag tycker och bara för att jag inte förespråkar 4 subbar till två dålig frontar
så tänker jag inte ta skit utan svarar för mig

Vad ino beträffar så är det nästan "alltid" lika roligt, då det alltid är någon som tar illa upp bara
man skriver ett negativt ord om denna religionshögtalare och sedan är hela sekten på plats
Det är just det som gör den till en religionshögtalare och det gör den unik i sitt slag.
Det är absolut inte ljudet som gör den unik

Hasselo
Vad är det som ger dig rätten att döma.
Dina infall när det inte passar dig i en tråd är väl ingen skola för hur det skall gå till
Städa hos dig själv innan du talar om hur grannen har det :D

Jag tål att svara för mig och jag tar inte skit, så enkelt är det :P

Jag skriver dessutom när jag är nykter, tillskillnad från visssa andra :rolleyes:

Bakerman. Jag svarar för mig och som sagt, skriver man skit till mig så får man skit tillbaka
Enkel och primitiv princip, men fullt gångbar på detta forum.
Dessutom är det alltid samma personer som börjar, Inte en enda gång har jag börjat kasta skit
jag bara svarar på inlägg riktade TILL MIG

Redigerat av cedergren, 26 June 2010 - 23:27.

Postad 26 June 2010 - 23:35

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Jag säger bara vad jag tycker och bara för att jag inte förespråkar 4 subbar till två dålig frontar
så tänker jag inte ta skit utan svarar för mig

Vad ino beträffar så är det nästan "alltid" lika roligt, då det alltid är någon som tar illa upp bara
man skriver ett negativt ord om denna religionshögtalare och sedan är hela sekten på plats
Det är just det som gör den till en religionshögtalare och det gör den unik i sitt slag.
Det är absolut inte ljudet som gör den unik

Jaså, det är inte ljudet? Men du kan väl berätta vilka Ino högtalare och basmodulder du har lyssnat på och vart. Du verkar ha bra koll p detta med tanke på dina uttalande. Och jag kommer tolka ickesvar eller svar som inte har med frågan som att du inte hört utan snackar om saker du inte har testat. För du är inte den första som gjort det.

Postad 26 June 2010 - 23:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Bakerman. Jag svarar för mig och som sagt, skriver man skit till mig så får man skit tillbaka
Enkel och primitiv princip, men fullt gångbar på detta forum.
Dessutom är det alltid samma personer som börjar, Inte en enda gång har jag börjat kasta skit
jag bara svarar på inlägg riktade TILL MIG

Men jag har ju skrivit flera tusen inlägg på det här forumet, och har nästan aldrig gjort mej osams med någon...?
Har du kort stubin och svårt att slå ifrån dej månne...? :P

Postad 26 June 2010 - 23:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jaså, det är inte ljudet? Men du kan väl berätta vilka Ino högtalare och basmodulder du har lyssnat på och vart. Du verkar ha bra koll p detta med tanke på dina uttalande. Och jag kommer tolka ickesvar eller svar som inte har med frågan som att du inte hört utan snackar om saker du inte har testat. För du är inte den första som gjort det.

Jag har lyssnat på BS60/X, och dom har inte ett skit att hämta gentemot mina rör.. :D
Fattade att du inte ställde frågan till mej, men jag ville bara upplysa... :P

Postad 27 June 2010 - 04:25

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
ok, spårat... :(

tråkigt att Ino som vanligt ska dras in som något slags "slagpåse" och att diskusionen ska behöva spåra för det... Va överens om att ni inte är överens bara :P

Edit: Ino är ju bäst det veta ju alla... ;)

Jag har lyssnat på BS60/X, och dom har inte ett skit att hämta gentemot mina rör.. :D

i ljudtryck, Naaaa, skulle inte tro det... :D
Dock är jag övertygad om att jag skulle föredrar sättet som bs60 + Pi60s förmedlar ljudet på föra dina rör. men jag kan dock inte vara säker då jag inte hört just dina rör,
är dock väldigt sugen för jag tror att det är riktigt bra tryck i dom, det finns potential så att säga :P

Postad 27 June 2010 - 04:29

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Det är lugnt, jag vet att du har lyssnat. Det jag undrar är om Cedergren har lyssnat med tanke på hans uttalande.

Postad 27 June 2010 - 06:17

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Jag står inte på någons sida. Jag tycker att Karlsson och Mittiprick kan vara FRUKTANSVÄRT jobbiga med sitt konstanta snack om Ino, men i ärlighetens namn tycker jag nog att du kan vara minst lika irriterande och jobbig...

Bara en rättelse - jag pratar högst sällan om Ino och varken har eller har haft några produkter från Öhman. Det finns vissa som gärna vill placera andra i fack och lägga ord i munnen (ibland med rena lögner). Tro inte allt du läser...(antar att det är därför du fått den felaktiga uppfattningen?).

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 27 June 2010 - 06:18.

Postad 27 June 2010 - 16:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Cedergren: Nu vill jag höra lite noggrannare hur det går för dig och din nya subb :P

hur har du den placerad och inställd och tycker du att du fått till integrationen bra mellan den och frontarna ?!

Postad 27 June 2010 - 17:44

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Nääe grabbar vad sägs som att chilla ner några steg istället? Orkar inte rensa i tråden just nu men jag håller ett öga på den. :P

Postad 27 June 2010 - 20:16

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
En rejäl sub typ Sunfire True Subwoofer räcker för typ 25kvm, allt över en sub i det här rummet är rejält med bortkastade pengar för mig, det är grovt overkill och går klart över min budget och sunda förnuft.

Skulle det mot all förmodan behövas en extra sub då anser jag att det är viktigare med en akustik reglering, en extra sub eller 4 st kompenserar inte ett felaktaigt lyssnings rum.

Med en korrekt installerad sub går det inte att avgöra positionen på den när den spelar under 80Hz.

Postad 27 June 2010 - 20:30

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

En rejäl sub typ Sunfire True Subwoofer räcker för typ 25kvm, allt över en sub i det här rummet är rejält med bortkastade pengar för mig, det är grovt overkill och går klart över min budget och sunda förnuft.

Skulle det mot all förmodan behövas en extra sub då anser jag att det är viktigare med en akustik reglering, en extra sub eller 4 st kompenserar inte ett felaktaigt lyssnings rum.

Med en korrekt installerad sub går det inte att avgöra positionen på den när den spelar under 80Hz.

Tror inte att du har fattat meningen med flera subbor än...

Vad har du för frontar ? Är det några värstingar eller ?

Postad 27 June 2010 - 21:21

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Den räcker absolut inte för mina krav iaf. Jag har 19 kvm och har 4 st stora basmoduler och det räcker rätt bra. Sen så missar du fördelarna med att ha basen från flera punkter.

Korrekt kanske, men om man spelar den för hårt så kan man höra vart den står på grund av den dist som den har.

Postad 27 June 2010 - 21:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Men erkänn att det är kul att läsa :P

Postad 27 June 2010 - 21:38

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Vad har du för frontar ? Är det några värstingar eller ?

Absolut inte, men så har jag bara en subb :P

Nästa investering blir nya frontar även de jag har bara är 6 månader gamla och förbannat bra
Skulle jag ha två subbar istället för en, så blir det två mindre subbar. Men då har jag faktiskt hellre en stor
som går så djupt som den jag har :D

Jag lägger hellre pengarna på bättre diskant och mellanregister än det lilla som man får ut ur 2 basar
istället för en när det gäller musik i jämförelse med vad man får ur ett par bättre frontar.

Är det inte okey ?

Redigerat av cedergren, 27 June 2010 - 21:46.

Postad 27 June 2010 - 23:47

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Absolut inte, men så har jag bara en subb :P

Nästa investering blir nya frontar även de jag har bara är 6 månader gamla och förbannat bra
Skulle jag ha två subbar istället för en, så blir det två mindre subbar. Men då har jag faktiskt hellre en stor
som går så djupt som den jag har :D

Jag lägger hellre pengarna på bättre diskant och mellanregister än det lilla som man får ut ur 2 basar
istället för en när det gäller musik i jämförelse med vad man får ur ett par bättre frontar.

Är det inte okey ?

Har du testat två kvalitativa subbor i ditt rum...?
Eftersom du kan komma med ett sådant påstående menar jag...?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.