Jämförelse
post_14323_1276888817.jpg 62.08K 0 Antal nerladdningar
Haha betyder detta slutet för Red Ring of Death?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 19 June 2010 - 01:52
Haha betyder detta slutet för Red Ring of Death? Postad 19 June 2010 - 03:06
inbyteskampanjer är jättebra - MEN! jag har en del köpta arcadespel och musikvideos (jaja, sluta retas nu)
som jag köpte för länge sen som jag självklart vill ha med till slimvarianten också.. hur funkar det egentligen ? Postad 19 June 2010 - 08:04
Steg 1. De är knutna till ditt Live konto. Enklast är att ta ett USB minne, kopiera allt det gamla till USB minnet (du måste formatera det så det funkar i 360n). Formatera sen din gamla Xbox och byt in den. Stoppa i USB minnet i den nya, signa in på ditt Live konto och kopiera över till hårddisken. Nu kommer allt gammalt fungera när du är online. Varför det bara funkar online är för att du köpt det på en annan box och därmed är de knutna till den gamla boxen i offline mode. Steg 2. För att få sakerna att fungera Online så måste du då på Xbox.com överföra licenserna till den nya maskinen. Samma där, du använder ditt Live konto och överför: http://www.xbox.com/...censemigration/ Redigerat av PalmiNio, 19 June 2010 - 08:09. Postad 19 June 2010 - 08:07 Xbox support
Postad 19 June 2010 - 10:43
Kanske har missat något. Men finns det någon specifikation ang. hårdvaran i slimen?
Postad 19 June 2010 - 10:55
Smma hårdvara fast med WiFi n, 250gb hårddisk, 4 USB, 45 eller 40nm Chip, annan fläkt, ny DVD spelare, Kinect port, egen optisk ut. I övrigt samma. Postad 19 June 2010 - 11:15
De har inte förbättrat CPUn och GPUn då? Postad 19 June 2010 - 11:24
Nej samma som i senaste elite, tyvärr.
Redigerat av wesslan, 19 June 2010 - 11:25. Postad 19 June 2010 - 11:27
Det är en Xbox 360, inte Xbox 720. Sen när förbättrar man CPU, GPU eller RAM i en konsol som är av samma generation? Postad 19 June 2010 - 11:35
Tror mer han tänkte på optimering faktiskt, tex mindre yta/tillverkningsprocess=svalare osv.
Postad 19 June 2010 - 11:37
Jo med är det, vilket jag också skrev. Det är Valhalla vilket betyder 45 eller 40nm GPU och CPU på ett chip. Mindre yta, snålare och svalare. Dock inte samma som i gamla elite. Redigerat av PalmiNio, 19 June 2010 - 11:38. Postad 19 June 2010 - 12:03
Har inte så stor koll på det, just därför jag frågade. Kanske inte snabbare osv, men den är väl förbättrad med tanke på nedan? Fick inte arcade jasper inbyggt minne?
Det visste jag redan men tänkte mer på snabbare CPU osv. Men det fick jag ju svar på. Redigerat av Unregisteredf5f99731, 19 June 2010 - 12:03. Postad 19 June 2010 - 12:41
Alla har inbyggt. De nya har som de gamla 16mb inbyggt. Finns dock ingen anledning att ha mer i konsoler där hårddisk ingår. Arcade har mer för att inget annat ingår. Lär komma en Arcade Slim med inbyggt minne, kanske 1gb iställer för 512mb. Annars samma fast mindre komponenter, ny tillverknisgsteknik (45-40nm istället för 65nm). Redigerat av PalmiNio, 19 June 2010 - 12:42. Postad 20 June 2010 - 01:12
En dum fråga kanske: -Kan man inte ha 2 krysslådor i sitt hem aktiverade med samma inloggningsprofil och ha samma innehåll som man laddat ner, på bägge 2?? Tänkte ifall man nu köper slimmen och vill behålla sin gamla och förflytta den till sovrummet eller liknande. Redigerat av Bigrauk, 20 June 2010 - 01:14. Postad 20 June 2010 - 01:21
Du kan ju använda ett minne för att ha profilen på, som du tar med dig till den xbox du vill använda. Sen har du bara innehållet nedladdat på båda xboxarna så ska det funka bra. Postad 20 June 2010 - 02:35
Någon som vet varför wifin går på 2.4 ghz istället för 5 ghz?
Oavsett så är det givet köp för mig, utbytesboxen (som jag fick efter att originalboxen rrodat två gånger) rroda för bara någon vecka sedan. Nu lagade jag den iofs men man vill ha något nytt Postad 20 June 2010 - 09:53 Krävs det inte också att man är online med sin profil på den boxen som inte är kopplad till materialet? Eller funkar det även att köra offline? Tänkte utifall att det var planer på att inte ha reservboxen uppkopplad. Postad 20 June 2010 - 10:31
Bara en box kan köra den offilne, den där du sagt till MS att överföra licenserna till. Vill du sen lira på en annan box med samma saker så måste du gå online på den boxen. Postad 20 June 2010 - 10:51 OK, får skriva upp serienumret på gamla xboxet om det tycker upp någon bra kampanj. Postad 20 June 2010 - 16:55
Någon som vet vad som måste följa med Xboxet när man lämnar in den för en inbyteskampanj? Kan jag, till exempel, behålla HDMI-kontakten?
Postad 20 June 2010 - 17:19
Borde vara så eftersom HDMI sladd inte längre ingår. Antar konsol, handkontroll och nätagg är det som ska ingå. Postad 20 June 2010 - 17:23 När Eliten kom och jag böt in min gamla 360 så var det väldigt noga att ALLT fanns med, jag hade tex inte nätverkskabeln med och då tog han den ur min Elite, polaren hade missat att ta med headsettet och det var samma för honom att dom tog den ur hans nya. Postad 20 June 2010 - 17:29
Jo men sånt är ingen större förlust. Det kvittar ju bara ut sig. Sålänge de inte nekar dig helt för inbyte. Postad 20 June 2010 - 17:30
Kort sagt, allt som ingår i original paketet skall ingå även när man lämar tillbaka för inbyte.
Postad 20 June 2010 - 19:37
Avskyr att gå med förlust. Skulle jag byta in min RE5 limited-låda + 999:- så skulle det ju bli en brakförlust.
Då köper jag hellre en ny slim för 2500kr och säljer - | | -, alternativt köpa en begagnad elite med extra handkontroll och spel på tradera/blocket för ~1500/2000kr Behåller handkontrollen och spelen för att sen byta in den lådan och 999:- då blir det ju ~2500/3000kr Vilket slimen kostar + att man får lite extra smågodis som man kan behålla, alternativt sälja/byta. Sen har man två xboxar (i mitt fall fyra Postad 20 June 2010 - 19:44
Vanligen är det så fort man fört ut en vara ur en butik så har man gjort en förlust få igen pengar genom att byta in denna är inte helt enkelt inte möjligt.
Problemet är nu att de 360 som finns i butik nu kommer att fasas ut genom attraktiva pris sänkningar vilket sänker second-hand värdet än mer vilket kan leda till svår sålda begagnade konsoler överallt. Postad 20 June 2010 - 23:37 Men så är det ju med precis all elektronik. Du går alltid med förlust om du ska sälja någon elektronik produkt. Redigerat av belzebubb, 20 June 2010 - 23:40. Postad 21 June 2010 - 02:27
Red Ring of Death är numera Red Dot of Death!
Microsoft har tagit bort "röda ringen" fysiskt på den nya versionen och hävdar därför att man inte längre kan få RRoD. Detta stämmer inte då konsolen fortfarande lider av överhettningsproblem. Detta kan flera ägare vittna om. Konsolen visar upp ett meddelande på skärmen och stänger sedan av sig själv. När den har kylts av kan man sätta på den igen. Detta är Microsofts lösning på problemet. Man har också tagit bort den förlängda garantin på 3 år. Den är numera bara 1 år trots att konsolen fortfarande inte är problemfri. X-clamp är fortfarande kvar... kommer garanterat att inte bara överhetta utan även ta kål på en hel del konsoler. Tråkigt detta då jag ville byta in min Elite. ![]() ![]() Edit: Ett klipp som visar en "Slim" med GPU-fel. Redigerat av CCCP, 21 June 2010 - 02:41. Postad 21 June 2010 - 03:10
Man har inte en aning om vad folk gjort för att få fram bilderna.
Packen med filmer kan lika gärna legat på enheten innan den RDoDa. Och i Sverige spelar det ingen roll om dom ger 1 eller 36 månaders garanti, vi är skyddad i 3 år ändå. Ingen som har en teori om WiFin? Postad 21 June 2010 - 04:14
Varför pratas det om manipulerade filmer, bilder och konsoler så fort det gäller 360? Reklamationsrätten gäller bara om man kan bevisa att det är ett ursprungsfel, att felet har funnits sedan början. Förklara för min hur du bevisar detta är du snäll. Postad 21 June 2010 - 04:38
Du kanske ska begrunda vad du har sett först. RRoD = Konsolen är död, inget med överhettning att göra. Filmen visar en konsol som blivit för varm som stänger av sig själv när sensorn når en kritisk nivå. Konsolen är INTE död utan överhettad. Alltså INTE RRoD. Både den gamla Xboxen och PS3 stänger av sig själva vid för hög värme. RRoD är ett hårdvarufel där maskinen INTE startar och detta är inte efter en överhettning utan att den bara lagt av efter tidigare använde. Detta kan ske helt utan att du någon gång uppnåt en kritisk nivå. Överhettar du en gammal 360 blinka 2 röda lampor. Då är det bara att dra ur sladden, låta den kylas sen starta igen så funkar den. RRoD är 3 blinkande lampor och då är du körd. Folk på Neogaf pekar dessutom på en märklig dam samling nära den överhettade 360n. Om den har stått där så har användaren aktivt överhettat den då det stänger luftströmen: ![]() Så än en gång, det är ingen död RRoD konsol du ser på bilderna, och RRoD är inget överhettningsproblem! Konsolen på bilden är en maskin som har stängt av sig för att den nått en kritisk temperatur vilket alla konsolen gör, både den gamla 360n - PS3 eller dator. Här har du en överhettad 360 av model Jasper (7:23): http://www.youtube.c...h?v=Huos9WIQ4OM 2 blinkande lampor, men efter att den fått kyla sig så var det bara att starta upp den igen Redigerat av PalmiNio, 21 June 2010 - 04:51. Postad 21 June 2010 - 04:50
Ser man dock till youtube filmen så är det iaf ett hårdvarufel. Inte RRoD då maskinen fungerar utan något annat.
Gissar på det är något av RAM chipen som gått fel. Brukar få samma fel på min dator när jag trimmar mitt grafikkorts minnesfrekvens. Detta behöver dock inte vara ett permanent fel och tyvärr får vi aldrig se personen starta om sin 360. Ett fel men inte RRoD oavsett vad. Postad 21 June 2010 - 06:51
Det gör ju 802.11 b/g/n det är väl bara "a" som använder 5ghz? Men med N har du ju dubbla bandbredden 40 istället för 20 så det är ju verkligen att rekommendera om man har N router eller möjlighet att införskaffa sådan. N är den snabbaste standarden idag för vanliga wifi. Postad 21 June 2010 - 09:38
Jag förtsätter att du menar damm och inte dam. Nå, jag förstår hursomhelst inte vad som menas med det röda området på bilden? Menar Neogaf att den visar mycket damm? Eller att konsolen flyttats? Jag får inte ut något som helst vettigt av bilden. Postad 21 June 2010 - 09:53 Dammsamlingen där liknar hur det skulle se ut om konsolen skulle ha stått på högkant på just det stället. Och då skulle luftutblåstet haft ett par centimeter till godo och väldigt enkelt ha blivit överhettad. Postad 21 June 2010 - 11:33
Var inne på Gamestop precis å fråga vad jag måste lägga mellan om jag lämnar in min xbox premium, 1799:- blev svaret:(
Postad 21 June 2010 - 11:56 Jag sålde min xbox 360 Arcade på Blocket för 999:- när jag sett den nya S-varianten. Postad 21 June 2010 - 11:59
Jag tänkte också på vart man ska köpa denna. Webhallen funderar jag på som har den för 2499 eller från Amazon där den kostar 199 pund. Vad ligger frakten på Slimen från Amazons sida, någon som vet?
Postad 21 June 2010 - 12:00 20 pund tror jag det var. Det står om du försöker beställa den. Dock sa någon tidigare i tråden att Amazon.co.uk inte skickar varor till Sverige, vilket verkar konstigt? Postad 21 June 2010 - 12:13 Elektronik var det tydligen, filmer och annat går bra. Men vet inte ifal det stämmer med el grejerna? Postad 21 June 2010 - 12:47 För att det är tämligen vanligt? Ursprungsfel är ju inte direkt svårt att bevisa i de fall de är vanligt förekommande. Kika valfritt webforum. Är dessutom lite nyfiken på hur du kom fram till att denna inte lär vara tystare än eliten då allt som kommunicerats från ms samt samliga oberoende tester tyder på motsatsen... Postad 21 June 2010 - 12:56 Praxis är att ifall du kan visa att produkten ej utsatts för otillbörlig yttre påverkan eller felaktigt handhavande så är det ett urspungsfel. Dvs. är din box oöppnad och utan synliga skador så är det att betrakta som ett ursprungsfel. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |