Går det att göra spellistor på ett enkelt sätt nu ? Alltså tex spela upp en låt och lägga till den i en spellista.
Funkar "Music"-knappen på fjärren?
* Officiell tråd AC - Ryan Playon *
Startad av
Slåttergubben
, feb 19 2010 17:10
389 svar till detta ämne
11 relaterade trådar
Postad 02 mars 2011 - 14:13 Går det att göra spellistor på ett enkelt sätt nu ? Alltså tex spela upp en låt och lägga till den i en spellista. Funkar "Music"-knappen på fjärren? Postad 03 mars 2011 - 09:56
Ingen som kan testa på sin mini? Postad 03 mars 2011 - 23:30 mini2an jag har funkar med 24hz, men jag får skugg effekter.. oklart om detta beror på just 24hz.. ska undersöka detta när jag kommer hem ifån jobb inatt (om jag hinner) har inte hunnit testa så många inställningar ännu pga. jobb.. men ska ta mig tid i helgen och testa runt lite.. om jag ska behålla den. har bara ställt in alla inställningar så som jag vill ha dem.. utan att egentligen hunnit testa om dessa funktioner fungerar. har sett 2 filmer med den.. och jag hade skuggningar i båda.. kan bero på 24hz.. eller inte.. får uttala mig om detta när jag testat och stänga av detta. Tvn jag har är en LG LCD med 200hz true motion.. så den kan hantera bild väldigt bra i sido panoreringar osv utan lagg.. så är det fel i bilden beror detta troligtvis på media streamern. Redigerat av Xicaxo, 03 mars 2011 - 23:45. Postad 04 mars 2011 - 08:49 Första intrycket att den var långsam. Men detta har på något konstigt vis halveras efter en veckas användning Samt första intrycket med dubbelkommandona med fjärren, har man lärt sig att hantera efter hand. Någon frågade om Music kanppen fungerade och ja det gör den . Men meny hanteringen är lite olika ex: ett tryck på subtitelknappen så kan man kan justera det men att gå ur menyn så tryckte man en gång på samma knapp i förra firmwaren nu måste man trycka på returknappen för att lämna menyn. Sedan har jag inte hittat inställningen med parmanent subtitels på avi filer. ex om man tittar på flera serier efter varann så mellan varje film så måste man slå på extern subtittels igen mellan varje fil. inget minne mellan filerna. det fungerade i förra fw. Postad 04 mars 2011 - 22:55 http://www.acryan.co...ile.php?id=1545 Vad i helsefyr? AC Ryan = mede8er? Redigerat av Sambuccashake, 04 mars 2011 - 22:56. Postad 04 mars 2011 - 23:31 I vilken tråd hittade du denna? Eller är det en egen bild? Redigerat av nukie, 04 mars 2011 - 23:32. Postad 04 mars 2011 - 23:45 Avseende den nya firmwaren till Minin. http://www.acryan.co...?p=86185#p86185 Redigerat av Sambuccashake, 04 mars 2011 - 23:46. Postad 05 mars 2011 - 00:12 En liten fråga funderar på dessa 2 TViX HD Slim S1 eller AC Ryan Playon! DVR-HD Vilken skulle ni rekommendera och varför? Mvh Postad 05 mars 2011 - 00:24 jag skulle rekomendera att du skapar en egen tråd då denna tråden enbart handlar om Ac Ryans PLAYON.. inte om någonting annat! ![]() Postad 05 mars 2011 - 13:17 Sorry kanske var lite fel,så ta gärna bort det inlägget om ni vill tja Postad 05 mars 2011 - 15:50 Vad skiljer "AC RYAN PLAYON!HD MEDIAPLAYER 1TB" och "AC Ryan Playon!HD Essential 1TB - FullHD Mediaplayer". Är det som någon sa att Ac Ryan HD har nätverk medan Essential har ingen nätverk men trådlös usb dongle finns att köpa till? Vadå så man kan ej ansluta trådlöst med Essential utan måste köpa en separat USB dongle? Det skiljer ca 1000 kr i pris, ska man köpa AC RYAN PLAYON!HD MEDIAPLAYER 1TB och är det värt 1000 kr extra? Är den lätt att manövrera? Jag laddar alltså ner torrents från datan och sedan kommer det automatiskt i hårdisken som ligger ca 10 m bort vid TVn? Laggar den någonting? Egentligen vill jag bara ha en mediabox där jag kan lägga in allt och kolla på TVn, behöver inte nödvändigtvis vara trådlöst. AC Ryan har ju massa andra funktioner ex radio som inte ligger i mitt intresse! Vill dock ha bra kvalitet! Är väldigt vilsen då det är en hel djungel därute, dessutom finns begränsat hjälp så skulle uppskatta råd! Postad 09 mars 2011 - 04:09 Om inte när kommer den? Har den kommit, så kan väll någon posta en länk till mig.... / Johan Postad 09 mars 2011 - 06:30 Läs mer i forumet, www.acryan.com/forums Postad 09 mars 2011 - 08:24 Här är 1:a officiella beta versionen: http://www.acryan.co...15_European.zip Tyvärr lite för buggig och långsam, samt den bootar om sig i tid och otid. Okay att det är en beta men lite desperata måste de vara för att släppa en så dålig Beta. För mig är en officiell beta så nära en realese att det inte skiljer något nämvärt. Om de inte fixar den snarast så kommer AC Ryan att tappa marknadsandelar. //NYDK Postad 09 mars 2011 - 20:57 Network - Wireless (Optional) Wireless WLAN 802.11b/g/n 300Mbps via USB WLAN adaptor (optional, not incl.) Supports WLAN security WEP, WPA Supports WLAN Peer-to-Peer (connects wireless without router) Network - Wireless Bult-In (selected models only) Wireless-N via a PCI-e port with dual antenna Postad 10 mars 2011 - 10:18 Det är dongel som gäller. Existerar inte ens en Mini med inbyggt WiFi. Kommer eventuellt någon gång. Redigerat av Sambuccashake, 10 mars 2011 - 10:19. Postad 12 mars 2011 - 12:04 Postad 12 mars 2011 - 14:01 senaste uppdateringen funkar på min.. men jag har mini2:an iof. Postad 14 mars 2011 - 20:37 Försökte se en film från servern och den hängde sig fem gånger och startade om som följd. Vid varje hängning så tog det ca 4-5 minuter till man kunde fortsätta på samma ställe i filmen. Det som saknas när man spelar ISO filmer är ett minne hur långt man sett av filmen. den spelar upp från början varje gång. Man får också ställa in subtitles, ljud osv. väldigt enerverande. svårt att snabbspola, långsam, osv. Så den gamla firmwaren åkte tillbaka. Då fungerade den utan problem och utan hängningar med minne var man var i filmen osv. Men gränssnittet var väldigt gammalt. Postad 16 mars 2011 - 01:40 Mitt främsta ändamål är att det ska gå att streama trådlöst med den mkv 720p och eftersom det är en bit mellan datorn och tvn så tänkte jag ha en intern hdd ifall det blir hackigt när men titar på den som jag tänkte föra över filmerna till när man ska se på dom, jag har en liten raptor sata 10.000rpm ligandes som jag tänkte använda i spelaren o undrar om det går bra med en sådan disk i spelaren ? eller man ska köpa en annan? Undrar oxså om spelaren kommer upp på nätverket som en hdd som det e enkelt att flyta över filmerna till när man ska se på dom? Kommer en ac ryan playon hd att fungera ungefär som jag tänkt mig eller jag e helt ute o cyklar? Postad 17 mars 2011 - 10:24 Så när jag nu skulle ha en ny spelare så beställde jag därför en Med8er 400 istället. Jag bryr mig inte om massa flashiga funktioner utan vill ha en stabil spelare och det verkar denna vara. Minin blir degraderad till sovrummet där den inte används lika frekvent. Postad 18 mars 2011 - 21:20 ![]() Postad 19 mars 2011 - 07:08
http://www.acryan.co...php?f=41&t=2269
Delat ut map genom denna guiden:
updaterat firmware till r4824 euro nånting... Hittar maparna i playon... men måste skriva i användarnamn och lösenord?! Jag har inget sån på min PC, eller hur tar jag reda på det?? Har ju för sjutsingen dela med mig mapen... kommer ju åt den från den andra datorn... Ska det va så här bökigt..? ![]() Sen vill jag få till det där med posters etc på filmerna, så som man sett på youtube, liknande XBMC... Trodde denna skulle vara smidigare än när man fepplar med PC, men inte känner man så nu direkt... ![]() Edit: testat med att koppla in min externa hdd så länge, blir kanonbild och ljud... men den har hängt sig flera ggr när jag ska dra igång nån film efter en annan... har jag fel firmware eller nåt? Så här kan man ju inte ha det, måste va nåt fel, det här kan man ju inte va nöjd med som det ser ut nu... Edit2: Kollade på UP nu mkv... och den filmen blev alldeles pixlig till och från... vad beror det på..? Edit3: Fick det att funka nu skapade en användare på datorn med admin... Men varje gång jag ska in i browser och leta upp filmerna på datorn, måste jag skriva i användarnamn och lösen varje gång, fast jag tar save... Men sen nästa steg är väl att försöka få jukebox funka... men det får bli nån annan dag, hä hä ![]() Grym blid, och jäkligt bra ljud! Fast den har liite problem med problem med fågelscenen i planet earth i 1080p DTS... det fixar ju XBMC utan problem... men bra tryck och flyt i bilden är det! ![]() Tusan vad den hänger sig! Vilken version av firmware är stabilast?? Redigerat av Garrett, 19 mars 2011 - 19:08. Postad 20 mars 2011 - 10:38 ![]() Testade en BD-Iso fil med... den laggar, har jag glömt nån inställning då eller? Streamar från HTPCn..? Redigerat av Garrett, 20 mars 2011 - 14:55. Postad 21 mars 2011 - 01:39 Fungerar presis som jag tänkt mig, streamar trådlöst mkv 720p o även 1080p från övervåningen från datorn till nedervåningen utan minsta problem ![]() Lite meck att få igång det trådlösa bara med win7 men det fanns fina guider så det gick på 1tim sen var allt igång o rullade på som bara den. Kört igenom två filmer nu och testat en massa snuttar från en mängd olika filmer och inte det minsta problem med att den hängt sig eller strulat som jag sett att visa har problem med, underbar maskin. Vet inte om det går att få snyggare menyer som visar covers eller något annat som ser bra ut, får undersöka det någon annan dag men tycker annars att det ser bra ut åndån om jag jämför med min gammla spelare tvix 5100 Snygg är den också på tvbänken Tummen upp för AC Ryan Redigerat av GothiaTekSwe, 21 mars 2011 - 02:04. Postad 21 mars 2011 - 02:06 du får trixa lite med YAMJ.. så blir det bra.. min är inte komplett.. men tar iaf hem med svensk film info osv till de flesta filmer.. även om vissa filmer visas med fel omsalg osv.. ska pilla lie med detta sen när jag får tid över. sen ska man tydligen kunna gå in på film och komma direkt till nasen.. inget jag har testat ännu heller.. krävs visst lite kodande och läsning.. lite knapptryckningar och filmen är igång.. och när den spelar upp gör den det med bravur.. dock är resten lite dåligt utvecklat och jag hoppas på en bättre uppdatering snart så man får rätsida på allt. aldrig hängt sig eller så för mig.. men nån gång startar inte ljudet.. och då har jag bara stoppat filmen och startat om.. så hoppar det igång.. Redigerat av Xicaxo, 21 mars 2011 - 02:07. Postad 21 mars 2011 - 02:21
Ok får prova det tack för tipset, är ju lite roligare om det ser bra ut när man väljer film. Håller med dig om att den spelar upp bra, kanon både ljud o bild Edit: Xicaxo Grymt fin lägenhet du har, gillar vägmålningen Redigerat av GothiaTekSwe, 21 mars 2011 - 02:31. Postad 21 mars 2011 - 15:16 ![]() Postad 21 mars 2011 - 15:22 Ta inte detta på fel sätt men har du verkligen döpt om den till .iso? (Om du inte ställt in att du ska se hela filnamn i Windows så heter din fil nu "filmnamn.iso.img" och är alltså fortfarande en .img-fil) Som sagt, en fråga i all välmening. Postad 21 mars 2011 - 15:31
Hehe, så är fallet... tar jag properties, så ser jag att den heter iso.img, helt rätt, tack för det ![]() Men hur ändrar jag så den bara heter .iso? Ser ju inte hela namnet när jag ändra det? Har w7. F.Ö blir det grymt bra bild, och kanonljud, jämförelse med min HTPC, blir mer "tryck" i bilden, och får knappt IR på min IR känsliga plasma! ![]() Och MKV är en fröjd att se! ![]() Skulle vilja få det däringa jukebox funka med bara, så det blir som med covers i XBMC, verkar vara ett jäkla meck... fattar inte riktigt hur jag ska göra... men bara jag kan se med bra kvalite nu först o främst, så är jag för tillfälligt nöjd! ![]() Redigerat av Garrett, 21 mars 2011 - 15:37. Postad 21 mars 2011 - 15:41 "Ändra mappalternativ" Start, kontrollpanelen, utseende och anpassning, mappalternativ
Angående Jukeboxen så skulle jag nog hävda att det inte är värt besväret med tanke på att du inte kan säga till spelaren att "När jag trycker på Jukebox så ska jukeboxen starta". Du ska då istället navigera till den plats där din index.htm-fil ligger, välja den, svara på frågan om du vill uppdatera eller bara köra, vänta, och, välja en genre, och SEDAN får du se lite film-bilder. (Som du märker går det ganska mycket fortare att bara starta filmen) Det kommer heller inte se ut som när du googlar Yamj då AC Ryan dummat ner den till deras egen version vilket tyvärr ser rätt så illa ut. Du ska alltså inte ställa in dig på en hantering eller look som ens avlägset påminner om XBMC. Redigerat av Sambuccashake, 21 mars 2011 - 15:42. Postad 21 mars 2011 - 15:48 ![]() Ingen brådska med Yamj, men hade varit snyggt o fint... får hoppas på nån update som gör det smidigt i framtiden kanske..? ![]() Postad 21 mars 2011 - 15:56 Det betvivlar jag starkt. Jag ska plocka ihop lite bra länkar + text så att du får igång YAMJ så kan du själv skaffa dig en uppfattning. Edit: Börja kika lite här. Jo det är ett par olika filer som ska laddas ner och läggas på rätt ställe men när det väl är installerat så är det ganska lätt att uppdatera när man lagt in nya filmer. Redigerat av Sambuccashake, 21 mars 2011 - 16:06. Postad 21 mars 2011 - 16:03 ![]() Sen laggar en BD-iso då och då... det är DTS HD på den... men min onkyo klarar ju HD ljud... ![]() Postad 25 mars 2011 - 10:37 Helt abrubt ibland så gäller inte lösenorden och det, som jag har i shortcuts... så startar jag om datorn, så kommer jag in igen... ![]() Postad 27 mars 2011 - 00:21 Någon som vet va det kan vara att det blir så? Har inte bytat firmware utan kör med den som kom med maskinen 9.5.5.r1867 vill hällst inte byta eftersom allt annat fungerar perfect Postad 13 april 2011 - 11:50 ![]() Postad 28 april 2011 - 07:12 Improved detection of HDMI audio output to allow LPCM Multi-Channel selection when supported 2. Improved various UI images and optimisation 3. Improved playback of various frequency FLAC audio 4. Improved firmware version display during USB upgrade process 5. Improved YAMJ to display Series Episodes only when displaying the synopsis for TV Series 6. Add Russian Keyboard input method 7. Add Keyboard language selection 8. Add BD-Lite Menu to play supported BD Profile1.0 menu in BD ISO/Structure 9. Add UPnP Server 10. Add Mediafly Podcast 11. Add Pandora Internet Radio 12. Add Format HDD Prompt option for users who do not want to be reminded for formatting HDD 13. Fix player crash when playing certain video formats right after booting up 14. Fix Auto Scan unable to turn off 15. Fix glitch with updating firmware via system menu 16. Fix random disappearing of Internet Media images 17. Fix overlapping of loading images when loading YAMJ Jukebox 18. Fix random system freeze when exiting from YAMJ Jukebox ACR-PV73700 Playon!HD2 Firmware r2988: http://www.acryan.co...9.5.3.r2988.zip Changelog: http://www.acryan.co...9.5.3.r2988.pdf Quickguide Multi language: http://www.acryan.co..._quickguide.pdf Full Manual (Engelsk) : http://www.acryan.co...3700_Manual.pdf ACR-PV73800 Playon!HD Mini2 Firmware r2988: http://www.acryan.co...9.5.5.r2988.zip Changelog : http://www.acryan.co...9.5.5.r2988.pdf Quickguide Muliti Language: http://www.acryan.co..._quickguide.pdf Full Manual (Engelsk) : http://www.acryan.co...3800_Manual.pdf Postad 28 april 2011 - 08:33 Ännu fler buggar och bland annat sabbat saker som funkat tidigare, kraschar och rebootar mer än innan. Den anges som "officiell" men bör nog behandlas som en beta, dvs användes på egen risk. Redigerat av Sambuccashake, 28 april 2011 - 08:35. Postad 28 april 2011 - 12:00
Hejsan, Enligt våra tester och framförallt mina egna så är denna nya firmware för 1185 chipset (HD2-Mini2) en stor förbättring. Vi har inte heller hittat några nya allvarliga buggar som skulle vara p.g.a denna uppdatering förutom att man inte kan stoppa en film när man använder ThumbGen, detta kommer det en fix för fort. Vi kommer även uppdatera 'change loggen' som ni ser ovanför till mer detaljerad information för den nuvarande är inte fullständig, då vi fixat mer än det ni ser just nu. Men vi ville få ut denna firmware snabbt då den förra versionen hade en del att ordna. Förklara gärna vad du menar så skall jag testa och se ifall vi kan göra något åt dessa fel, eller alternativt skicka ett konstruktivt email direkt till mig eller våran support. Mvh Postad 28 april 2011 - 13:17 Snyggt betatestat! ![]() Ungefär samma nivå som första releasen av er nuvarande SDK där byte av menyspråk dödade spelaren. Dessutom verkar det hända när du browsar file manager Angående buggar så läste jag en diger lista på ert forum innan er moderator raderade en massa inlägg då de ansågs vara "Off topic". Pallar inte lista dem åt dig här utan gör ett sällsynt besök på ert forum och läs lite där. Redigerat av Sambuccashake, 28 april 2011 - 13:22. Postad 28 april 2011 - 15:27
Hej igen, ThumbGen utvecklas inte av oss och vi stödjer inte detta officiellt. Håller dock med, är ingen rolig bug och vi kommer att åtgärda detta vid nästa release. När det gäller kommer till att det kraschar i 'Files Manager' så har vi inte kunnat re-producera detta. Dessa är specifika fall då vi jobbar med 'datorer och hårddiskar', och inget generellt fel som går att åtgärda med firmware. Detta kan hända då och då, men ifall det är något som inträffar ofta, så brukar en hårddisk koll vara rekommenderat, och om inget löser detta så har går det alltid att byta hårdvara via våran support/rma avdelning. Det finns fortfarande saker att förbättra, men denna firmware är fortfarande ett steg i rätt riktning, så därför råder jag alla som har 1185 chipset att installera denna version då den är bättre än föregående version. En del av buggarna som återstår är för närvarande inte möjligt för oss att ordna då vi måste vänta på att realtek ordnar detta i sin SDK. Min fråga är direkt till dig nu, vad har du för problem med 1185? Något som jag kanske kan förklara eller hjälpa dig personligen med? Mvh Postad 28 april 2011 - 15:33 Nej då, tack ändå (har själv en gen 1), lider bara med dem som får betala och dessutom leta upp buggar som aldrig skulle kommit i produktion ens. Er sanity check innan release måste vara obefintlig. Och i fallet med er Mini "streamer" verkar ambitionsnivån hos designteamet vara lika obefintlig. (eller Junwei gör allt själv och bestämmer även det?) Ett gränssnitt som fokuserar på lokal media i en spelare som marknadsförs som streamer? Sorgligt, (och detta trots tvåsiffrigt antal firmwares) kommer ju inte ens närmare målet heller. Redigerat av Sambuccashake, 28 april 2011 - 15:42. Postad 28 april 2011 - 17:05 +1 jag har mini2an.. och att ha menyer som är helt obrukbara känns ganska onödigt.. Postad 04 maj 2011 - 15:17
Hej, Angående menyerna till Mini/2 i nya GUI'n. Det är väldigt många som använder sig av USB-hårddiskar till Mini/2 för att de saknar intern hårddisk, och för dessa personer är dessa menyer rätt bra. Kan dock tillägga att genvägar har lovats av oss, och de kommer med en uppdatering framöver! Mvh Redigerat av ACRyan_Mikael, 04 maj 2011 - 15:18. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |