Call Of Duty 7: Black Ops
2799 svar till detta ämne
Postad 19 October 2010 - 19:40
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Visst känns grafiken lite medelmåttig? 
Absolut, det känns daterat. Framförallt vapnen, känns väldigt mycket COD4.
Postad 19 October 2010 - 20:07
TheBadlands
-
TheBadlands
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Man kan tycka vad man vill men som nämndes tidigare gör inte gameplay-klipp många spel rättvisa (kan inte påstå att t.ex. samtliga KZ3-klippen på nätet ser "magiska" ut...Däremot kan jag inte komma ihåg att jag läst några intryck från de som spelat om att spelet inte håller en hög grafisk standard.
Redigerat av TheBadlands, 19 October 2010 - 20:07.
Postad 19 October 2010 - 22:03
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
blir nog ett köp av detta, efter besvikelsen med Medal of honor, tror fan att Dice fuckade upp det spelet med vilje
bara för att dom skall sälja mer av Battlefield serien.
Postad 20 October 2010 - 07:00
Unregistered33c38b9d
-
Unregistered33c38b9d
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
De lär hålla tillbaks på grafiken för att få ut 60fps som är ett måste för cod.
Postad 20 October 2010 - 08:00
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Men MW2 hade i många fall mycket snyggare vapendesign, så det borde ju gå.
Postad 20 October 2010 - 08:04
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Hmmm, GT5 och KZ2 (och KZ3 antar jag) kör också med 60fps. Där kan man inte klaga på grafiken direkt. Så det är, enligt mig, ingen ursäkt. ------------ Angåene "Youtube-klipp", finns ju ganska många klipp med 720p och då gör sig nog dom klippen ganska rättvisa. Så man kan ju inte säga att ett "Youtube-klipp" inte säger nåt. Hittar man bara rätt upplösning på klippen så ger dom nog en väldigt bra bild av hur det sen kommer se ut på PS3:an.
Redigerat av BrittBastard, 20 October 2010 - 08:04.
Postad 20 October 2010 - 08:11
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
Även fast det är en del saker man irriterar sig på så är det ändå roligt med ett nytt COD. Intryck från HD-klippet var att vapnena lät ungefär likadant, och klent. LMGn som han testa lät som SMGn som han spela mest med. Såg att de har möblerat om i perksen. Tex var steady Aim blå och Marathon grön. Man såg även i siffror hur mycket ammo man har kvar i magasinet. Banan såg ganska rolig ut.
Postad 20 October 2010 - 08:34
Unregistered33c38b9d
-
Unregistered33c38b9d
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Hmmm, GT5 och KZ2 (och KZ3 antar jag) kör också med 60fps. Där kan man inte klaga på grafiken direkt. Så det är, enligt mig, ingen ursäkt.
------------
Angåene "Youtube-klipp", finns ju ganska många klipp med 720p och då gör sig nog dom klippen ganska rättvisa. Så man kan ju inte säga att ett "Youtube-klipp" inte säger nåt. Hittar man bara rätt upplösning på klippen så ger dom nog en väldigt bra bild av hur det sen kommer se ut på PS3:an.
Felfelfel, kz2 har de låst framefraten på 30fps, kz3 kommer aldrig ha den där grafiken och dessutom 60fps, no way.
Postad 20 October 2010 - 08:40
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Felfelfel, kz2 har de låst framefraten på 30fps, kz3 kommer aldrig ha den där grafiken och dessutom 60fps, no way.
Ok. KZ3 kommer har MLAA vilket för mig känns viktigare än 60fps. Eller vad säger ni som har lirat KZ3? Skitsamma, GT5 har det iallafall ( dock ej låst till 60 ) så min poäng kvarstår.
Redigerat av BrittBastard, 20 October 2010 - 08:46.
Postad 20 October 2010 - 08:40
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlägg
Gubbarna ser lite styltiga ut, tycker jag. Speciellt styltiga såg de ut i scope-läget, när han körde som sniper i 720-klippet.
Postad 20 October 2010 - 09:00
Unregistered33c38b9d
-
Unregistered33c38b9d
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Ok.
KZ3 kommer har MLAA vilket för mig känns viktigare än 60fps. Eller vad säger ni som har lirat KZ3?
Skitsamma, GT5 har det iallafall ( dock ej låst till 60 ) så min poäng kvarstår.
Fast om jag får gissa så är de lättare att få ut 60fps på ett bilspel än ett skjutspel, de är mer som händer hela tiden, fast vad vet jag...
Postad 20 October 2010 - 09:36
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Postad 20 October 2010 - 09:41
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Såg att det fanns en option i kontrollmenyn som löd "Target Assist: on/off" (Kanske fanns i MW2 också?)
Ett läge utan all denna jeffla aim-assist för alla vore rätt nice.
Postad 20 October 2010 - 09:43
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Hört att det kommer gå att spela 4st splitscreen online, är det sant? 2st splitscreen online såg jag på videon pip länkade?
Sen hört rykten att man kan spela mot botar, splitcreen med..?
Postad 20 October 2010 - 09:49
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
2-online och 4-offline hörde jag i en intervju med utvecklarna.
botar kan man spela mot och levla upp sin gubbe likt LAN-spelande på MW2. Alltså man kan inte köra mot botar och gå upp i sin online level.
Redigerat av Pip, 20 October 2010 - 09:51.
Postad 20 October 2010 - 09:52
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Såg att det fanns en option i kontrollmenyn som löd "Target Assist: on/off" (Kanske fanns i MW2 också?)
Ett läge utan all denna jeffla aim-assist för alla vore rätt nice.
Jag misstänker att det, tyvärr, bara är SP, möjligen online mot bottar. Eller?! Känns ju samtidigt som att default på MP borde vara "off" så att det blir lika för alla.
Redigerat av BrittBastard, 20 October 2010 - 09:53.
Postad 20 October 2010 - 10:07
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Jag misstänker att det, tyvärr, bara är SP, möjligen online mot bottar. Eller?! Känns ju samtidigt som att default på MP borde vara "off" så att det blir lika för alla.
Nej, finns för online. http://www.youtube.c...eM&hd=1#t=0m48s
Postad 20 October 2010 - 10:16
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Det finns ju andra fps som fungerar hur bra som hellst med 30 fps. Sen behöver väl inte COD se så bra ut, de säljer ju på bara namnet. Men jag tycker av vad man ser nu så ser grafiken nästan sämre ut än MW2. EDI: Sen kan man väl tänka sig att varför blck ops grafik inte är den bästa är för att de kommer till wii och NDS också.
Redigerat av bazookajoe_83, 20 October 2010 - 10:24.
Postad 20 October 2010 - 10:50
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Nej, finns för online.
http://www.youtube.c...eM&hd=1#t=0m48s
Ok, känns dock konstigt att vissa ska springa omkring med aim assist och vissa inte. Man borde ju belönas på något sätt om man kör utan.
Postad 20 October 2010 - 10:52
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
1st Gungame runda: http://www.youtube.c...h?v=v8JU89WCiGIMåste erkänna att han fick in en fin killstreak i mitten på matchen.
Postad 20 October 2010 - 11:54
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Nej, finns för online.
http://www.youtube.c...eM&hd=1#t=0m48s
Hmmm visste inte att man skulle kunna hoppa/dyka/rulla kolla 5:44...
Postad 20 October 2010 - 12:02
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Här förklarar de lite mer ingående om duck and cover funktionen: http://www.youtube.c...h?v=WnhCAokb4d83.58 börjar det prata om det (för det som inte orkar se hela)
Redigerat av Pip, 20 October 2010 - 12:03.
Postad 20 October 2010 - 13:36
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Ok, känns dock konstigt att vissa ska springa omkring med aim assist och vissa inte. Man borde ju belönas på något sätt om man kör utan.
det är ju sjukt störande med aim assist och förstör mer än vad det gör nytta, så det är ju dom som kör med det som borde belönas istället
Postad 20 October 2010 - 13:46
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
det är ju sjukt störande med aim assist och förstör mer än vad det gör nytta, så det är ju dom som kör med det som borde belönas istället 
Jo de är riktigt irriterande, speciellt om det kommer två fiender och siktet börjar rycka åt två håll.
Postad 20 October 2010 - 14:38
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
De borde ju implementerat så att inställningen fungerar åt båda hållen. Om du har aim assist avaktiverad så kan inte heller motståndaren utnyttja aim assist för att träffa dig, vilket skulle ge att man bara får nytta av den om man skjuter mot någon annan som också har aim assist aktiverad. Men så är det väl knappast...
Postad 20 October 2010 - 14:48
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Noterade även i 720P videon att knivningarna verkar fungera lika illa som nu.
Dvs han har typ sprungit förbi killen när han knivar honom...
Postad 20 October 2010 - 15:50
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
De borde ju implementerat så att inställningen fungerar åt båda hållen. Om du har aim assist avaktiverad så kan inte heller motståndaren utnyttja aim assist för att träffa dig, vilket skulle ge att man bara får nytta av den om man skjuter mot någon annan som också har aim assist aktiverad.
Men så är det väl knappast...
men alltså, SÅÅÅ effektiv är ju inte assisten så man inte behöver sikta själv, alla har aim assist på i mw2 (tror jag) och när man springer omkring och skjuter som vanligt märker man den ju inte men tex om man sitter och vaktar en dörr eller nåt och "aimar" och det går förbi en gubbe kan man ju se att siktet rycker till lite, men det låser ju inte mitt i skallen på honom och följer han vart han än springer.
Postad 20 October 2010 - 16:40
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
men alltså, SÅÅÅ effektiv är ju inte assisten så man inte behöver sikta själv, alla har aim assist på i mw2 (tror jag) och när man springer omkring och skjuter som vanligt märker man den ju inte
men tex om man sitter och vaktar en dörr eller nåt och "aimar" och det går förbi en gubbe kan man ju se att siktet rycker till lite, men det låser ju inte mitt i skallen på honom och följer han vart han än springer.
Sant, hade ju varit rätt "användbart" annars... Hehe Det typiska idag är att man sitter (som du skrev) i en dörr och precis siktat sig på en FI en bit ifrån. Precis när det är dags att skjuta så rycker siktet till efter en annan FI som sprang förbi lite närmare siktet vilket ofta resulterar i kaos & fail och totalmiss av båda....
Postad 20 October 2010 - 17:01
Unregistered73199dd3
-
Unregistered73199dd3
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
Postad 21 October 2010 - 07:03
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Multiplayer MapsInte speciellt mkt mer info än namnen på dom. Men ändå. 14st, bra.
Postad 21 October 2010 - 07:12
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
men alltså, SÅÅÅ effektiv är ju inte assisten så man inte behöver sikta själv, alla har aim assist på i mw2 (tror jag) och när man springer omkring och skjuter som vanligt märker man den ju inte
men tex om man sitter och vaktar en dörr eller nåt och "aimar" och det går förbi en gubbe kan man ju se att siktet rycker till lite, men det låser ju inte mitt i skallen på honom och följer han vart han än springer.
För det mesta är det inte något problem, men jag vägrar tro att quickscope med sniper hade blivit så vanligt om det inte vore för aim assist. Quick scopande snorungar vill jag helst slippa i Black Ops, det räcker med att det kommer finnas en hel del snorungar som man retar sig på ändå.
Postad 21 October 2010 - 09:43
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Postad 21 October 2010 - 09:58
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
För det mesta är det inte något problem, men jag vägrar tro att quickscope med sniper hade blivit så vanligt om det inte vore för aim assist. Quick scopande snorungar vill jag helst slippa i Black Ops, det räcker med att det kommer finnas en hel del snorungar som man retar sig på ändå.
Det verkar ju vara allmänt supportat från Sony med Quickscope. Fick mail från Sony om att man kunde anmäla sig till quicscopetävlngar i Mw2 för någon vecka sedan. Det är nog det jag avskyr mest i Mw2 (ok tactical knife oxå).
Postad 21 October 2010 - 10:03
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlägg
Gameplay från en TDM på kartan "Summit"
Chopper Gunnern verkar inte vara mycket att hänga i julgranen. Kan ju bero på kartan också, kanske.
Postad 21 October 2010 - 10:53
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Chopper Gunnern verkar inte vara mycket att hänga i julgranen. Kan ju bero på kartan också, kanske.
Nej, jag gillar dock kartan skarpt! EDIT: Tycker dock den här choppergunnern är betydligt mer realistisk och kräver mer skills än i MW2. Som det verkar iallafall.
Redigerat av BrittBastard, 21 October 2010 - 10:57.
Postad 21 October 2010 - 11:06
Johnsson1975
-
Johnsson1975
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Håller med dig Britt. För övrigt så verkar det vara som så att dom har lyssnat en del på klagomålen ang MW2 iaf, det gillar vi. Men jag känner nästan på mig att kniven som kan skjutas iväg kommer att bli missbrukad av folk, återstår att se. Hoppas det finns någon RUST liknande bana där vi kan köra radiostyrd bil ett varv och den som hinner först spränger den andra. Kan bli en ny turneringsform?
Postad 21 October 2010 - 11:24
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Men har man skjutit iväg niven borde den väl vara borta, ett skott alltså.
Postad 21 October 2010 - 11:34
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Mer gameplay ( i 720p )EDIT: Hahaha, vilket fruktansvärt dåligt aim snubben i videon har.
Redigerat av BrittBastard, 21 October 2010 - 11:52.
Postad 21 October 2010 - 11:58
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlägg
Mer gameplay ( i 720p )
EDIT: Hahaha, vilket fruktansvärt dåligt aim snubben i videon har.
Samma film länkades till för två sidor sedan. Och det är inget fel på hans aim!
Postad 21 October 2010 - 12:40
Mcbrownish
-
Mcbrownish
-
Rookie
-
9 inlägg
Vart är det billigast att Förhandsboka ? Eller borde ja vänta tills de släpps och köpa från medamarkt eller elggiganten?
Postad 21 October 2010 - 13:26
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Elgiganten och MM brukar ju ha bra priser.
Postad 21 October 2010 - 17:18
FireSpirit
-
FireSpirit
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Elgiganten och MM brukar ju ha bra priser.
499 kr står det nu, men det kan ju ändras. Jag bokade på MM, då har man chansen att få ett COD skärp
Postad 25 October 2010 - 08:28
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Postad 25 October 2010 - 08:30
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Någon som vet om det kommer finnas ett spel läge utan killstreaks ??
Postad 25 October 2010 - 08:55
Kimpost
-
Kimpost
-
Beroende
-
-
1134 inlägg
Någon som vet om det kommer finnas ett spel läge utan killstreaks ??
Jag vet inte om det kommer att finnas ett sådant läge. Men killstreaksen som finns i de normala spellägena räknas åtminstone inte ihop. Det vill säga, man kan inte kalla in en Harrier efter sju kills, och vänta på att Harriern ska göra sitt jobb tills man får 11 kills, och en Chopper Gunner kallas in. Man får alltså sticka ut och göra jobbet själv. Detta tillsammans med faktumet att det inte finns någon game ending killstreak, borde innebära mindre killstreakjakt, och därmed mindre camping. - Spy Plane - 3 Kills - Cost Unknown, possibly unlocked by default. The Spy Plane is a CoD standard, the UAV. It's a plane in the air that can be shot down, and it updates your mini-map witht he locations of the enemy team; at least, those without Ghost.
- RC-XD - 3 Kills - $1200. The RC-XD is a remote controlled car you call in and drive around for a short time. It's loaded with explosives, making it an ideal scout vehicle or weapon to sneak in and corner a pesky camper.
- Counter Spy Plane - 4 Kills - $1600. The Counter Spy Plane will be familiar to MW2 players as the Counter-UAV. Similar to the Spy Plane, it's an aerial vehicle that can be shot down, and it jams the enemy mini-map into worthless static.
- SAM Turret - 4 Kills - $1600. The SAM Turret is an airdrop much like the sentry gun was in MW2, which you can pick up and place wherever you like. Rather than shoot at the enemy, however, the SAM turret will shoot down enemy air support, such as helicopters and spy planes.
- Care Package - 5 Kills - Cost Unknown. The Care Package, much like it's counterpart in MW2, will deliver a random killstreak or ammo crate on a thrown airdrop marker. Unlike the MW2 version, this one costs 5 kills, and can airdrop special package-only weapons. One perk can help with the unwanted ammo crates; it allows you to re-roll for a new killstreak once per package.
- Napalm Strike - 5 Kills - $2400. The Napalm strike seems to function much like the precision airstrike from MW2; you can target an area to hit with the airstrike, and the jets will fly in, delivering their payload. Unlike MW2, these planes drop napalm, a deadly new weapon for Black Ops.
- Sentry Gun - 6 Kills - $3200. The Sentry Gun is a returning favorite from MW2. Calling in a package, you're given a placeable sentry gun that will automatically fire at all enemy players, as long as they're in it's visible range and not using the cold-blooded equivalent perk, Ghost.
- Mortar Team - 6 Kills - $3200. the Mortar Team is a new killstreak to Black Ops. It allows you to choose not one, but two places on the map for out-of-map mortar squards to bombard with explosives for a set duration. With the right locations on the map chosen, the Mortar Team could turn the tide of a battle single-handedly.
- Attack Helicopter - 7 Kills - Cost Unknown, probably $4000. Hopefully more like MW2 deadly-effective Pavelow than it's slower and less deadly cousin the Attack Chopper, Black Ops features an attack helicopter as an option for the seven-kills slot. It'll have to be effective, with the SAM turret as a low-cost killstreak.
- Valkyrie Rockets - 7 Kills - $4000. The ultimate in camper suppression, the Valkyrie Rockets killstreak allows you to fire a rocket that you can guide in first person mode, piloting it to exactly where you want it to go. Much more controllable than the Predator Missile from MW2, it's also fired from the ground, making it much easier to get into windows and buildings.
- Blackbird - 8 Kills - $4500. The best radar money can buy is the Blackbird. Flying higher than SAM turrets and enemy rockets can reach, the Blackbird operates as a Spy Plane on steroids, showing not just the enemy position, but what direction they're facing. As a bonus, it can't be shot down!
- Rolling Thunder - 8 Kills - $4500. Rolling Thunder is the Precision Airstrike's bigger and badder cousin. It's like the Stealth Bomber, but faster, and far more effective. Pick a target, and that target will be carpet bombed from on high, with allied airstrikes laying down the hurt on your opponent's fortifications or the nearest choke point.
- Chopper Gunner - 9 Kills - $5000. Similar to the MW2 chopper gunner, only the one from the Spec Ops missions and the single player campaign. No longer are you limited to thermal vision, or the slow-firing explosive rounds of the MW2 Gunner. Instead, you sit astride a chopper's chaingun, blasting hot metal wherever you can see.
- Attack Dogs - 11 Kills - $6000. Fan Favorite from World At War, Treyarch's last Call of Duty game, the Attack Dogs are a dangerous and effective pack of animals summoned from the edges of the map to track down and eliminate your foes. Remember the dogs in the Spec Ops and Single Player sections of MW2? Now you can unleash them on your enemies.
- Gunship - 11 Kills - $6000. The Gunship is the ultimate killstreak in Black Ops. No longer are you relegated to sitting on the chaingun while some NPC flies you around, behind walls and around corners. With the Gunship, YOU take control of the chopper, unleashing a hail of bullets and bombardments of missiles at your command. Nothing can be deadlier, or more satisfying.
Postad 25 October 2010 - 10:35
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Kimpost Tack, bra det att det inte räknas ihop, tror det är så på MW2.
Postad 25 October 2010 - 11:17
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Känns som att SAM turrets kommer få många svordomar.
Postad 25 October 2010 - 11:34
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Känns som att SAM turrets kommer få många svordomar.
I like it! Men jag antar att man, precis som med Sentry Gun, kan förstöra den.
Postad 25 October 2010 - 11:36
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
hur sent brukar man kunna förboka spel från tex elgiganten för att få det på releasedagen?
Postad 25 October 2010 - 11:48
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2776 inlägg
hur sent brukar man kunna förboka spel från tex elgiganten för att få det på releasedagen?
skulle tror att det räcker att du lägger ordern under morgontimmarna dagen innan releas
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|