Alien Anthology Box (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(49)
|
Inga priser | |
Alien Anthology - Limited Egg Edition (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(18)
|
Inga priser | |
Alien (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Alien 3 (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Alien Resurrection (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Aliens (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 22 October 2010 - 16:28
Postad 22 October 2010 - 17:20
Lite besviken att man inte köpte bok utgåvan....
och lite bilder på ägget
Redigerat av USiT2009, 22 October 2010 - 17:22.
Postad 22 October 2010 - 17:23
/Mats
Postad 22 October 2010 - 17:26
Oj! Du kommer att få en spännande upplevelse. Kan nämna att 3:e filmen blir en helt annan film om du väljer den alternativa versionen. Ha överseende med 70-tals-frillorna i Alien också. Har faktiskt börjat gilla alla de 4 filmerna, men Aliens är såklart fortfarande favoriten.
Inte sett någon Alien-film? Fan, vilken resa du har framför dig. Inte utan att man blir lite avis.
Discshop har satt fakturadatum den 26:e så det blir troligen ingen film förrän just den dagen.
Jo det låter som det kan bli en trevlig upplevelse, vet inte varför jag inte sett dem, har bara inte blivit av, men då blir det desto roligare nu på bluray.
Har den Svensk text?
Enligt uppgift så skall den ha det
amazon.co.uk
Postad 22 October 2010 - 17:30
edit... oops, det blev visst en nolla för mycket i mitt pris.
Redigerat av Bulldog76, 22 October 2010 - 20:41.
Postad 22 October 2010 - 17:33
Postad 22 October 2010 - 17:34
Inte för att jag är sån men 710 pund!Var hittar man bok utgåvan då? f Ägget vet jag inte om det ser bra ut eller ej, vet inte om man ska avboka det, fast jag får det till det facila priset av 710pund. så det är inte så dyrt ändå.
/Mats
Postad 22 October 2010 - 20:30
Är riktigt glad att jag inte köpte leksaksägget
Skulle vara pinsamt när man fått bekanta på besök och dom hittar en plastleksak i filmhyllan.
Facehuggern kommer bli niiiiice
Well, avundsjukan har många ansikten. Köp du ägget och bli lika cool som oss andra, vi som inte räds ett skräckinjagande monster i bokhyllan. Osså verkar man ju få en lampa på köpet.
Postad 22 October 2010 - 20:32
Fick hem ägget idag:). Har dock inte ööpnat förpackningen än, tvekar:(. Ser ju så fin ut oöppnad, undras om man ska köpa boken också:/.
Postad 23 October 2010 - 07:08
Postad 23 October 2010 - 08:58
Wow vad blir det i svenska, typ 9000:-? Håller nog med om att det inte var så billigt.
Fick hem ägget idag:). Har dock inte ööpnat förpackningen än, tvekar:(. Ser ju så fin ut oöppnad, undras om man ska köpa boken också:/.
Men mitt ägg var billigt med tanke på att det är i rent guld och diamantinfattningar
Postad 23 October 2010 - 11:32
Vet faktiskt inte, ända stället jag hittat boken på är http://dvdworldusa.c...xd.asp?id=74841
Är inte det standardversionen i USA då?
Postad 23 October 2010 - 11:50
Som jag förstår det så är boken den vanliga boxen i USA, ja.Är inte det standardversionen i USA då?
Postad 23 October 2010 - 14:14
Postad 23 October 2010 - 14:21
Postad 23 October 2010 - 18:01
Postad 24 October 2010 - 01:55
Sitter ni bara och tittar på baksidan av boxen ?
Postad 24 October 2010 - 08:46
http://www.dvdbeaver...pare2/alien.htmIngen som har sett filmerna och kan säga nå om bildkvaliten ?
Sitter ni bara och tittar på baksidan av boxen ?
Postad 24 October 2010 - 09:15
Hur limeterad är den svenska äggboxen? Köpte min på Discshop och börjar fundera på att köpa en till ex som man kan titta på och lämna ägget inplastat. Vet att det kanske låter dumt men den ser rätt fin ut i sin låda inplastad, hmmm what to do. Blir kanske ändå att öppna den, vill ju kolla på filmerna och orkar nog inte vänta några dagar om man nu beställer en ny.
Du har aldrig funderat på att importera? Då får du nästan två st för samma pris som en här i Sverige. 1,75st ungefär skulle jag tro. Det skiljer väl ingenting? Möjligtvis att det inte är Svensk text på importerna, nån vet säkert.
Ni som fått hem den Amerikanska utgåvan. Har nån kollat om den är reg-fri? Eller låst till A.
http://www.amazon.co...-...8182&sr=1-1
Ser att Amerikanarna är inte så nöjda på att dom får betala det dubbla för sin utgåva jämfört med boxen som finns här i Europa. Så det måste ju vara nåt speciellt med den, normalt sett så är ju allt svinbilligt borta i det stora landet.
Redigerat av tomtefiluren, 24 October 2010 - 09:18.
Postad 24 October 2010 - 10:45
Och jag skulle säga att det är, iaf delvis, förpackningen som kostar extra.
Redigerat av Ghorun, 24 October 2010 - 10:49.
Postad 24 October 2010 - 11:45
Kollar på Alien nu och har svensk text, men efter typ 30-40 minuter in i filmen så försvinner textens!!!! Är det någon annan som har samma problem???
Man tycker ju att det inte skulle kunna hända. Nu har man ju ändå betalat så mycket mer för den versionen med svensk text:/.
Postad 24 October 2010 - 12:24
Men ni förstår inte, jag hade svensk text första 30-40 minuterna och sedan försvann den! Den är fortfarande inställd på svensk text men finns ingen text, ingen annan som märkt liknande problem?
Sedan hade jag lipsync problem men det kan man ju ställa in, konstigt då jag aldrig behövt göra det tidigare på hundratals filmer jag kollat.
Postad 24 October 2010 - 13:07
Är det någon annan som fått ägget som kan kolla om de har samma problem?
Fan det blir ju och lämna tillbaka boxen om det inte går att åtgärda. Inte tänker jag stödja svenska försäljares överpriser när man inte får det man förväntar sig. Blir väl Zavvi då:/.
Postad 24 October 2010 - 14:13
Men ni förstår inte, jag hade svensk text första 30-40 minuterna och sedan försvann den!
Det är bara på dir cuten eller hur? Läste på discshop att en annan person hade samma fel!
Postad 24 October 2010 - 15:29
Har nu undersökt lite närmre.
Svenska texningen försvinner på Directors cut någonstans runt 44:e minuten och kommer tillbaka ca 47.30.
Även fast det är en ganska kort tid, ska man godta sådant? Det är MYCKET pengar man lagt ut och då tycker jag att de som skapat denna film fan i mig kan göra sitt jobb!!!!
Postad 24 October 2010 - 21:43
Postad 24 October 2010 - 23:46
Nu har jag provat både kommentarspåret och textning på andra språk och de funkar. Det är bara den svenska texten som försvinner 3-40 minuter in i första filmen.
Är det någon annan som fått ägget som kan kolla om de har samma problem?
Fan det blir ju och lämna tillbaka boxen om det inte går att åtgärda. Inte tänker jag stödja svenska försäljares överpriser när man inte får det man förväntar sig. Blir väl Zavvi då:/.
Vad jag förstått så är det väl exakt samma skivor i svenska, brittiska och amerikanska utgåvor? Alla har ju svensk text. Om det är fel på svenska utgåvan lär det ju vara samma problem med de andra ländernas utgåvor.
Att äga den svenska utgåvan lär väl i så fall vara det bästa, det lär väl knappast bli något utbytesprogram för något sådan någon annanstans.
Redigerat av Grizzly, 24 October 2010 - 23:48.
Postad 25 October 2010 - 05:48
Nu vet jag inte om du menar allvar eller är försöker vara rolig;). Hur som helst så vet jag att i det stora hela är det inte hela världen om texten försvinner i 5 minuter och hade det varit en vanlig 249:- utgåva så hade jag inte brytt mig nämnvärt. Nu handlar det dock om en utgåva man betalat 1500:- och då ska man vänta sig perfektion, särskilt på de "enklare" bitarna som översättning osv.Självklart ska du inte acceptera det. Felstavning och det du drabbades av är kardinalsynder som borde rapporteras.
Grizzly, är det verkligen svensk text i alla? Det hade jag inte tänkt på.
Postad 25 October 2010 - 06:51
Alla Alien versioner har sv text!!
På Axel står det inget om det på US utgåvan.
http://www.axelmusic.../>/024543702160
Btw, man kan få boxen för 429.- på Amazon uk men då är det dom fula åldersloggorna...beslutsångest...
Redigerat av Lion_Paw, 25 October 2010 - 07:21.
Postad 25 October 2010 - 11:29
Postad 25 October 2010 - 12:08
Nu vet jag inte om du menar allvar eller är försöker vara rolig;). Hur som helst så vet jag att i det stora hela är det inte hela världen om texten försvinner i 5 minuter och hade det varit en vanlig 249:- utgåva så hade jag inte brytt mig nämnvärt. Nu handlar det dock om en utgåva man betalat 1500:- och då ska man vänta sig perfektion, särskilt på de "enklare" bitarna som översättning osv.
Grizzly, är det verkligen svensk text i alla? Det hade jag inte tänkt på.
DVD Beavers recension av amerikanska utgåvan av Alien listar svenska som undertextalternativ:
http://www.dvdbeaver...pare2/alien.htm
Och vad jag har för mig är väl att andra sagt i denna tråd att även den brittiska utgåvan har svensk text.. Så då lär alla tre vara exakt samma, och ha samma problem. I så fall skulle jag personligen hellre äga den svenska utgåvan, i hopp om att svenska utgivaren ordnar felet.
Försvinner textningen bara under scener som är med i DC-versionen? Alltså att textningen faller bort när dessa scener läggs till (seamless branching)? Låter som att det skulle vara något sådant.
Postad 25 October 2010 - 14:26
Postad 25 October 2010 - 15:11
Funderar nästan på om man skulle gå och köpa några BD-fodral på Kjell och Kompani. Boxen verkar inte så smidig att ta med sig om man ska ta med sig filmerna på tåget ex.
Postad 25 October 2010 - 16:44
Nu har mitt ägg äntligen kommit! Det står bredvid mig just nu, men är inte framme fortarande enligt Schenkers hemsida.
Ingen får störa mig ikväll!
Postad 25 October 2010 - 16:45
Min box finns nu hos Posten enligt sms som jag idag fick. Anländer alltså imorgon.
Samma för mig, längtar.
Postad 25 October 2010 - 16:59
Funderar nästan på om man skulle gå och köpa några BD-fodral på Kjell och Kompani. Boxen verkar inte så smidig att ta med sig om man ska ta med sig filmerna på tåget ex.
Tåget? Tar du med Platt-TV'n och 5.1 systemet också?
Postad 25 October 2010 - 17:02
Tåget? Tar du med Platt-TV'n och 5.1 systemet också?
Nej, jag tar med 7.1-systemet. NOT!
Nja. Jag har bluray-läsare i min bärbara dator.
Postad 25 October 2010 - 17:21
Nej, jag tar med 7.1-systemet. NOT!
Nja. Jag har bluray-läsare i min bärbara dator.
Så du menar att du ska förstöra dessa underbara filmer genom att titta på dem via en datorskärm på 15-17" skärm, och hörlurar?
Postad 25 October 2010 - 17:35
Postad 25 October 2010 - 19:09
Så du menar att du ska förstöra dessa underbara filmer genom att titta på dem via en datorskärm på 15-17" skärm, och hörlurar?
Hihi! Ska inte nämna att skärmen dessutom är 720p, men datorn matar ut 1080p om man kopplar in den genom HDMI.
Har sett klart på Alien nu. Kollade på Director´s Cut och mycket riktigt som någon säger försvinner den svenska texten en bit. Mycket bra kvalitet förutom ett fåtal scener som är jätteoskarpa. Men jag är imponerad över vad de åstadkommit med denna gamla film. Och för er som undrar så spela s THX-loggan efter filmen. Nu är det dags för Aliens!
Finns förresten ett häfte med i boxen med förord från Ridley Scott ang. Alien Prequel. Längtar efter denna redan nu!
Postad 25 October 2010 - 20:16
Redigerat av vinncent, 25 October 2010 - 20:16.
Postad 25 October 2010 - 20:48
Markerar de i häftet var (dir cut)scenerna finns som de gjorde i Quadrilogy boxen?
Svar: nej. Häftet är en manual för hur Mu-th-ur-läget funkar, samt innehållet på skivorna (kortfattat). Du får sätta igång filmen med Mu-th-ur-läget igång med informationstexten igång. Har inte kollat detta läget på Alien, men har testat på Aliens (theatrical edition). Där står det ibland kort beskrivet om scenen som är borttagen men som finns med i den förlängda versionen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
* Officiell Alien Quadrilogy Boxtråd *
73 bilder
734 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?