Efter en uppdatering finns det alltid folk som upptäcker ett fel som de inte sett förut och sedan (felaktigt) skyller detta på uppdateringen. Att en ytterst begränsad uppdatering av USB mjukvaran skulle ställa till det för vissa spel eller för ljudet låter inte speciellt troligt, gör det?Verkar vara problem med 3.42
http://www.product-r...-black-screens/
PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers
Postad 09 September 2010 - 12:48
Postad 09 September 2010 - 15:19
Efter en uppdatering finns det alltid folk som upptäcker ett fel som de inte sett förut och sedan (felaktigt) skyller detta på uppdateringen. Att en ytterst begränsad uppdatering av USB mjukvaran skulle ställa till det för vissa spel eller för ljudet låter inte speciellt troligt, gör det?
Allt beror var du rör runt. Finns inget som säger att exploiten ligger isolerad och ensam in någon usb mjukvara utan risken finns att den ligger rätt djupt ner. Som sagt, folk underskattar nog var en exploit kan ligga och hur svårt det kan vara att patcha bort den.
Exploits för 360, PSP, iPhone....för att ta 3 moderna exempel.....har varit allt annat än att bara patcha lite mjukvara.
Där med inte sant att det måste påverka annat, men Ja - risken finns
Du vet till exempel antagligen inte om detta är en begränsad uppdatering.......
Redigerat av PalmiNio, 09 September 2010 - 15:20.
Postad 09 September 2010 - 20:16
Jag gör mina egna kvalificerade gissningar. Funkade rätt bra inom det juridiska området, eller hur?Allt beror var du rör runt. Finns inget som säger att exploiten ligger isolerad och ensam in någon usb mjukvara utan risken finns att den ligger rätt djupt ner. Som sagt, folk underskattar nog var en exploit kan ligga och hur svårt det kan vara att patcha bort den.
Exploits för 360, PSP, iPhone....för att ta 3 moderna exempel.....har varit allt annat än att bara patcha lite mjukvara.
Där med inte sant att det måste påverka annat, men Ja - risken finns
Du vet till exempel antagligen inte om detta är en begränsad uppdatering.......
Postad 09 September 2010 - 21:05
Jag gör mina egna kvalificerade gissningar. Funkade rätt bra inom det juridiska området, eller hur?
På vilket vis fungerade det bra? Har någon blivit fälld? Var har jag nu missat?
Postad 09 September 2010 - 22:42
+1Fördöm alla hackare! Dessa exploits som de håller på kommer bara innebära massor av firmware-uppgraderingar framöver vars huvudsyfte är att peta igen hål, vilket gör att vi som skiter fullständigt i detta och vill spela online blir tvingade till en massa onödiga uppgraderingar!
Postad 09 September 2010 - 22:45
Det jag stör mig mer på är att spelen ska patcha sig själv. Säg att jag 30 min innan läggdags blir sugen på att köra en bana motorstorm som legat på hyllan en månad. Då ska jag först vänta 20 min på 7 uppdateringar ska laddas och installeras. Visst kan jag stänga av det genom att dra ut nätverkskabeln, men det ska väl inte behövas...Nee, nu hänger jag inte riktigt med Nose. Jag antar att du om någon, kan sätta på PS3:an, ägna dig åt något annat en stund och sen gå tillbaka och då är det klart.
Ni kan ju inte påstå att dom här små FW-uppdateringarna tar lång tid?!?
Har man tid att spela har man tid att vänta på en FW-uppdatering.
Postad 10 September 2010 - 05:45
1. om jag har tex bfbc, får jag lägga in den på hårddisken på ps3an då? sparar på skivan nämligen,
eller ses det som ett brott eftersom jag då omvandlar mediets ursprungliga form från skiva?
2. om jag skaffar en till ps3a, och använder den med jailbreak, kommer det krävas att jag uppdaterar den, eller kan man hoppa över uppdateringar? kommer alltså inte behöva köra online, psn eller liknande på denna (utan skulle ha maskin #1 för online-spel, och se till att den är konstant uppdaterad)
Postad 10 September 2010 - 06:53
Det jag stör mig mer på är att spelen ska patcha sig själv. Säg att jag 30 min innan läggdags blir sugen på att köra en bana motorstorm som legat på hyllan en månad. Då ska jag först vänta 20 min på 7 uppdateringar ska laddas och installeras. Visst kan jag stänga av det genom att dra ut nätverkskabeln, men det ska väl inte behövas...
När det gäller uppdatering till spel är jag beredd att hålla med.
Men om man nu tycker det är fruktansvärt irriterande så kanske man tycker det är värt Playstation Plus?
Gör jag iallafall. Fast man kan ju undra varför när det enda jag lirar är MW2. Har säkert 10 spel liggandes som jag bara lirat ca 5% på. Sorry för OT.
Postad 10 September 2010 - 06:56
har inte PS3an nåt liknande? ibland blir det ju väntetid om man vill spela nåt på ren impuls..
Postad 10 September 2010 - 07:02
har funderat på två relativt enkla frågor
1. om jag har tex bfbc, får jag lägga in den på hårddisken på ps3an då? sparar på skivan nämligen,
eller ses det som ett brott eftersom jag då omvandlar mediets ursprungliga form från skiva?
Jag skulle tro att vi får skilja mellan brott och avtalsbrott. Du får möjligtvis enligt lag föra över skivans information till ett annat medium. Men eftersom det inte är tekniskt möjligt att föra över denna information från skiva till PS3:ans interna HD utan Jailbreak (eller en klon), så kan det inte uteslutas att Sony skulle kunna skapa en funktion för att undersöka hur våra spelinstallationer ser ut. Och om de hittar ett fel, så skulle de ju kunna banna maskinen från PSN, hänvisades till avtalsbrott.
2. om jag skaffar en till ps3a, och använder den med jailbreak, kommer det krävas att jag uppdaterar den, eller kan man hoppa över uppdateringar? kommer alltså inte behöva köra online, psn eller liknande på denna (utan skulle ha maskin #1 för online-spel, och se till att den är konstant uppdaterad)
Skippar du onlineläget helt så borde det gå bra. Det kan dock komma spel i framtiden som kräver en ny firmware, och som har denna firmware på spelskivan.
Redigerat av Kimpost, 10 September 2010 - 07:02.
Postad 10 September 2010 - 07:02
Jag skulle tro att vi får skilja mellan brott och avtalsbrott. Du får möjligtvis enligt lag föra över skivans information till ett annat medium. Men eftersom det inte är tekniskt möjligt att föra över denna information från skiva till PS3:ans interna HD utan Jailbreak (eller en klon), så kan det inte uteslutas att Sony skulle kunna skapa en funktion för att undersöka hur våra spelinstallationer ser ut. Och om de hittar ett fel, så skulle de ju kunna banna maskinen från PSN, hänvisades till avtalsbrott.
Skippar du onlineläget helt så borde det gå bra. Det kan dock komma spel i framtiden som kräver en ny firmware, och som har denna firmware på spelskivan.
Du menar så att spelinstallationen själv kräver en uppdatering till ny firmware? jo förvisso sant, kan bli en framtid.. men fan så trist isf.. men förmodligen kommer väl jailbreaket uppdateras i samma takt som sonys också..
missar man egentligen nåt mer än ny firmware och PSN om man skippar att plugga i nätverket helt?
Postad 10 September 2010 - 07:07
När det gäller uppdatering till spel är jag beredd att hålla med.
Men om man nu tycker det är fruktansvärt irriterande så kanske man tycker det är värt Playstation Plus?
Gör jag iallafall. Fast man kan ju undra varför när det enda jag lirar är MW2. Har säkert 10 spel liggandes som jag bara lirat ca 5% på. Sorry för OT.
Vänta. Funkar automatiska uppdateringarna via PSN Plus också för spel? Jag trodde det bara gällde firmware? Spelskivorna behöver inte ens sitta i alltså, utan maskinen ser vad som är installerat och kollar och fixar även alla eventuella speluppdateringar?
Du menar så att spelinstallationen själv kräver en uppdatering till ny firmware? jo förvisso sant, kan bli en framtid.. men fan så trist isf.. men förmodligen kommer väl jailbreaket uppdateras i samma takt som sonys också..
missar man egentligen nåt mer än ny firmware och PSN om man skippar att plugga i nätverket helt?
Utan nätverk missar kan du inte surfa, köra PSN, uppdatera spel eller logga in på PSN. Men om du skippar nätverket helt (även internt) så kan du ju inte heller komma åt din hemmadator, som innehåller alla dina smygtagna up-skirt bilder, filmer och all din musik!
Redigerat av Kimpost, 10 September 2010 - 07:06.
Postad 10 September 2010 - 07:08
Vänta. Funkar automatiska uppdateringarna via PSN Plus också för spel? Jag trodde det bara gällde firmware? Spelskivorna behöver inte ens sitta i alltså, utan maskinen ser vad som är installerat och kollar och fixar även alla eventuella speluppdateringar?
Det skulle ju onekligen förenkla det hela, och göra jailbreaket i viss mån överflödigt
Utan nätverk missar kan du inte surfa, köra PSN, uppdatera spel eller logga in på PSN. Men om du skippar nätverket helt (även internt) så kan du ju inte heller komma åt din hemmadator, som innehåller alla dina smygtagna up-skirt bilder, filmer och all din musik!
Haha
Postad 10 September 2010 - 10:33
Postad 10 September 2010 - 21:57
Uppdateras även spelen automatiskt med Playstation Plus? Det betvivlar jag eftersom vissa spel inte ens kräver installation.När det gäller uppdatering till spel är jag beredd att hålla med.
HUr som helst så är det en funktion som vara gratis och inte kosta pengar. Men nu börjar vi lämna ämnet...
Postad 10 September 2010 - 23:39
Uppdateras även spelen automatiskt med Playstation Plus? Det betvivlar jag eftersom vissa spel inte ens kräver installation.
HUr som helst så är det en funktion som vara gratis och inte kosta pengar. Men nu börjar vi lämna ämnet...
spelen uppdateras med psn plus om du har automatisk update aktiverad!
varje spelskiva du kör i ps3an oavsett om det installeras eller ej loggas att du har i ps3an vill säga psn plus kollar vilka spel du kört på ps3an och uppdaterar dem på den tid du har ställt in i ps3an att den ska uppdatera
Redigerat av Duckface21, 10 September 2010 - 23:42.
Postad 11 September 2010 - 03:04
spelen uppdateras med psn plus om du har automatisk update aktiverad!
varje spelskiva du kör i ps3an oavsett om det installeras eller ej loggas att du har i ps3an vill säga psn plus kollar vilka spel du kört på ps3an och uppdaterar dem på den tid du har ställt in i ps3an att den ska uppdatera
Det där var faktiskt smart, och någonting som jag hade missat helt.
Postad 11 September 2010 - 10:40
Det där var faktiskt smart, och någonting som jag hade missat helt.
Ja vill du inte tex att ett spel ska uppdateras mer för att du tex sålt spelet så e det ara ta bort user files för det spelet.
Postad 11 September 2010 - 11:48
Sjukt dåligt av Sony!
Postad 11 September 2010 - 13:42
Ska vi inte låta domstolarna avgöra vad som är lagligt? Om ingen har brutit mot lagen kommer inte Sony få igenom sina yrkanden. För övrigt finns det ju billigare alternativ till PSJailbreaker, alternativ som Sony inte kan stoppa.Blir så trött på storbolagen som ska springa runt och bete sig som några ###### poliser, ingen har brutigt mot lagen när de hackat sin PS3a - eller sålt prylar för att göra det.
Sjukt dåligt av Sony!
Postad 11 September 2010 - 13:57
Gör ju alla företag..
Postad 11 September 2010 - 17:26
Ska vi inte låta domstolarna avgöra vad som är lagligt? Om ingen har brutit mot lagen kommer inte Sony få igenom sina yrkanden. För övrigt finns det ju billigare alternativ till PSJailbreaker, alternativ som Sony inte kan stoppa.
Tyvärr behöver man inte ha lagen på sin sida för att få igenom sina krav. Räcker med en stor advokatkår. Fortfarande många som säljer så man har inte skrämt alla.
Postad 11 September 2010 - 18:01
Blir så trött på storbolagen som ska springa runt och bete sig som några ###### poliser, ingen har brutigt mot lagen när de hackat sin PS3a - eller sålt prylar för att göra det.
Sjukt dåligt av Sony!
Menar du att någon har blivit omhändertagen av Sony för att de har hackat sin PS3???
Haha.. tror inte det va?
Man leker heller inte polis för att man låter domstol pröva om ett förfarande är olagligt eller ej..
Är det någon i hela världen som har fått sin hack-pryl och gjort nåt med sin PS3:a än?
Nån här som använt sig av en sån?
Blir det något överhuvudtaget?
Postad 12 September 2010 - 16:16
Menar du att någon har blivit omhändertagen av Sony för att de har hackat sin PS3???
Haha.. tror inte det va?
Man leker heller inte polis för att man låter domstol pröva om ett förfarande är olagligt eller ej..
Är det någon i hela världen som har fått sin hack-pryl och gjort nåt med sin PS3:a än?
Nån här som använt sig av en sån?
Blir det något överhuvudtaget?
Sak ta tag i det under veckan. Så postar lite då också. Måste bara hitta någon apparat att göra det med.
Postad 13 September 2010 - 22:06
Hårdvara:
TI-84 Plus
USB Minne
Mjukvara
PS3Groove för TI-84 Plus
PS3 FW Update 3.41
TI Connect
Installera Update
Lägg över uppdatering på USB Minne. :/PS3/Update. Starta, kör update, sen via storage. Nu har du 3.41 utan att kopplat uppdig. Sitter du på 3.41 redan så skit i detta. 3.42 eller högre är kört idag.
Lägg in Jailbreaket på Miniräknaren
Installera TI Connect. Plugga in din TI-84 Plus till datorn. Högerklicka på "PS3JB.8xk" sen välj "Send to TI Device"
Jailbreaka din PS3a
Plugga in miniräknaren i en USB port på PS3an. Tryck på "apps" och kör PS3jb mjukvaran. Klicka in och starta jailbreaket. När det står att den väntar så starta PS3an sen tryck på eject knappen en gång. Nu ska miniräknaren gå över till working..... och sen done. Allt ha funkar om du fått 2 nya mappar under Game vara ena är "Install Package Files". Nu kan du installera Homebre via USB minne. Grattis
+ Sjukt enkelt
+ Återställer sig när du inte har Miniräknaren igång vid uppstart
- PSN är kört antagligen
- Endast 3.41 idag
Postad 13 September 2010 - 22:16
Klart
Hårdvara:
TI-84 Plus
USB Minne
Mjukvara
PS3Groove för TI-84 Plus
PS3 FW Update 3.41
TI Connect
Installera Update
Lägg över uppdatering på USB Minne. :/PS3/Update. Starta, kör update, sen via storage. Nu har du 3.41 utan att kopplat uppdig. Sitter du på 3.41 redan så skit i detta. 3.42 eller högre är kört idag.
Installera TI Connect. Plugga in din TI-84 Plus till datorn. Högerklicka på "PS3JB.8xk" sen välj "Send to TI Device"
Jailbreaka din PS3a
Plugga in miniräknaren i en USB port på PS3an. Tryck på "apps" och kör PS3jb mjukvaran. Klicka in och starta jailbreaket. När det står att den väntar så starta PS3an sen tryck på eject knappen en gång. Nu ska miniräknaren gå över till working..... och sen done. Allt ha funkar om du fått 2 nya mappar under Game vara ena är "Install Package Files". Nu kan du installera Homebre via USB minne. Grattis
+ Sjukt enkelt
- PSN är kört antagligen
- Endast 3.41 idag
Då gäller det alltså att alltid ha räknaren igång innan uppstart av ps3?
hur är det med batteriprestanda på räknarna, och måste man jailbreaka om utifall att räknaren stänger av sig?
eller är det bara att starta om den före ps3an, så är man up and running igen?
online-spel tex cod4 etc. är alltså stendött om man jailbrekar, som jag förstått det?
Postad 14 September 2010 - 00:19
Är detta en OK topic egentligen på detta forum? Du berättar ju i klartext nu hur folk ska göra för att köra homebrew - köra piratspel, för det är ju det som är syftet - eller hur? Du kan ju berätta sen om du fick trophys på dina nedladdade spel.Klart
Hårdvara:
TI-84 Plus
USB Minne
Mjukvara
PS3Groove för TI-84 Plus
PS3 FW Update 3.41
TI Connect
Installera Update
Jailbreaka din PS3a
+ Sjukt enkelt
- PSN är kört antagligen
- Endast 3.41 idag
Postad 14 September 2010 - 00:57
Postad 14 September 2010 - 04:45
Är detta en OK topic egentligen på detta forum? Du berättar ju i klartext nu hur folk ska göra för att köra homebrew - köra piratspel, för det är ju det som är syftet - eller hur? Du kan ju berätta sen om du fick trophys på dina nedladdade spel.
Har inte laddat ner ett enda spel. Inte heller skrev jag om programmen som behövs för just detta. Tänkte köa in det och se berätta hur lång tid det tar att kopiera sina egna spel till hårddisken. Jag skrev bara hur man kan köra osignerad kod på PS3.
I övrigt så har vi pratat homebrew på sidan länge nu, både DS/Xbox1/PSP/iPhone. I övrigt är där inget olagligt eller lagbrott. Där finns en tråd tex under mobil med rubriken "iPhone 3G/iPod Touch - Jailbreak" med 32 post inlägg. XBMC är väl en av drivarna för inom media center, osv.
Varför är det mer farligt med detta? är PS3an helig?
Syftet är att du numera har en maskin som på pappret i sin hårdvara kan bli kanske världen bästa media spelare om mjukvaran bara blir rätt. Mina största förhoppningar nu är att någon börjar jobba med PS3 Homebrew nu och gör ett program som XBMC var för 360.
Postad 14 September 2010 - 04:49
Då gäller det alltså att alltid ha räknaren igång innan uppstart av ps3?
hur är det med batteriprestanda på räknarna, och måste man jailbreaka om utifall att räknaren stänger av sig?
eller är det bara att starta om den före ps3an, så är man up and running igen?
online-spel tex cod4 etc. är alltså stendött om man jailbrekar, som jag förstått det?
Det är bara vi uppstart som du måste ha den igång, sen är den jailbreakad. Efter det kan man stänga av miniräknaren, men det måste göras om igen vid uppstart = ej permanent hack. Jag har inte för avsikt att testa en massa rundor med spel så status på PSN vet jag inte men det är dumt att testa. Speciellt eftersom hacket inte är permanent och du kan installera av allt och starta upp den utan hacket.
Postad 14 September 2010 - 09:12
Förut fanns det ett par sätt att fejka FW version mot PSN, men sedan ett par dagar har Sony ändrat på metoden att kontrollera FW version. Så idag går det inte att spela online med en jailbreakad PS3. Om ändringen är enkel kommer det säkert nya sätt att fejka FW version (och sedan ändrar Sony sin metod, osv...), men om Sony har ansträngt sig lite mer kan det vara så att det inte går att fejka utan att ändra i FW.online-spel tex cod4 etc. är alltså stendött om man jailbrekar, som jag förstått det?
Men att ändra i FW kan visa sig vara mycket svårt, eller till och med omöjligt utan att gå in och modda hårdvaran. PS3:an verifierar att FW är signerat av Sony innan den startar CELL processorn. Det finns många patent från Sony inom detta område, t.ex. detta om secure boot.
Så det finns en rätt stor "risk" att online-spel är stendött.
Postad 14 September 2010 - 09:46
precis som psp så kollar inte spelen direkt vart den ansluter till för server precis som på pc så är det andra ps3or som user servrar med andra ord kommer en homebrew som tex skapar anslutnings möjlighet utan psn så kommer spelen att funka online igenFörut fanns det ett par sätt att fejka FW version mot PSN, men sedan ett par dagar har Sony ändrat på metoden att kontrollera FW version. Så idag går det inte att spela online med en jailbreakad PS3. Om ändringen är enkel kommer det säkert nya sätt att fejka FW version (och sedan ändrar Sony sin metod, osv...), men om Sony har ansträngt sig lite mer kan det vara så att det inte går att fejka utan att ändra i FW.
Men att ändra i FW kan visa sig vara mycket svårt, eller till och med omöjligt utan att gå in och modda hårdvaran. PS3:an verifierar att FW är signerat av Sony innan den startar CELL processorn. Det finns många patent från Sony inom detta område, t.ex. detta om secure boot.
Postad 14 September 2010 - 10:03
Förut fanns det ett par sätt att fejka FW version mot PSN, men sedan ett par dagar har Sony ändrat på metoden att kontrollera FW version. Så idag går det inte att spela online med en jailbreakad PS3. Om ändringen är enkel kommer det säkert nya sätt att fejka FW version (och sedan ändrar Sony sin metod, osv...), men om Sony har ansträngt sig lite mer kan det vara så att det inte går att fejka utan att ändra i FW.
Så det är alltså själva "idnumret" på ps3an som blir bannat?
inte kontot i sig?
dvs. om jag köper en till ps3a så kan jag ha den jailbreakad, och ej inkopplad på nätet..
den kommer inte kräva nån typ av uppdatering för att fungera, och därmed "brickas" eller nåt liknande?
medans jag har mitt vanliga ps3, för onlinespel - O-jailbreakat, och det kommer flyta på som vanligt?
Postad 14 September 2010 - 10:07
Nu pratar du om att modda spel, eller hur? Sen förstod jag inte om du menade att man kommer att skapa egna spelservrar (låter rätt jobbigt...) eller om du menade att ansluta sig direkt till de officiella spelservrarna utan att logga in på PSN.precis som psp så kollar inte spelen direkt vart den ansluter till för server precis som på pc så är det andra ps3or som user servrar med andra ord kommer en homebrew som tex skapar anslutnings möjlighet utan psn så kommer spelen att funka online igen
I det senare fallet blir det speltillverkarna som behöver kasta ut de som inte är anslutna till PSN. Det går att fixa med en SW uppdatering på serversidan. Och det är säkert något som de som har köpt sina spel kommer att kräva av speltillverkarna för att inte få problem med diverse moddade spel.
Postad 14 September 2010 - 10:10
Det är bara vi uppstart som du måste ha den igång, sen är den jailbreakad. Efter det kan man stänga av miniräknaren, men det måste göras om igen vid uppstart = ej permanent hack. Jag har inte för avsikt att testa en massa rundor med spel så status på PSN vet jag inte men det är dumt att testa. Speciellt eftersom hacket inte är permanent och du kan installera av allt och starta upp den utan hacket.
Vad är den ungefärliga tiden det tar för sekvensuppstarten och hackningen var ny gång?
förresten.. tog du upp anslutningsmodellen för miniräknare - ps3?, tycker jag är intressant
förresten, en till fråga.. funkar det endast via usb-minne, eller kan jag tex installera via usb-hårddisk med?
(du nämnde just usb-minne, så tänkte att du kanske bara menade "sticka" på runt 4 - 8gb?)
har en standard ps3 på runt 80gb eller nåt, äldre modellen,
då behöver jag alltså byta HD? tänkte prova med cod4 - skivan börjar bli rätt sliten i repig vid det här laget..
men spelen kanske tar under 5-6gb?
Postad 14 September 2010 - 10:56
Vad är den ungefärliga tiden det tar för sekvensuppstarten och hackningen var ny gång?
förresten.. tog du upp anslutningsmodellen för miniräknare - ps3?, tycker jag är intressant
förresten, en till fråga.. funkar det endast via usb-minne, eller kan jag tex installera via usb-hårddisk med?
(du nämnde just usb-minne, så tänkte att du kanske bara menade "sticka" på runt 4 - 8gb?)
har en standard ps3 på runt 80gb eller nåt, äldre modellen,
då behöver jag alltså byta HD? tänkte prova med cod4 - skivan börjar bli rätt sliten i repig vid det här laget..
men spelen kanske tar under 5-6gb?
1. Uppskattningsvis 15s extra.
2. USB kabel mellan Miniräknare och PS3
3. Nej USB minne funkar ej, du måste ha en USB med microkontroller som kan köra kod. USB minne hade jag för att köra en Offline update till 3.41
4. Vet ej
Postad 14 September 2010 - 11:14
1. Uppskattningsvis 15s extra.
2. USB kabel mellan Miniräknare och PS3
3. Nej USB minne funkar ej, du måste ha en USB med microkontroller som kan köra kod. USB minne hade jag för att köra en Offline update till 3.41
4. Vet ej
hmm..
en usb med microkontroller är alltså inte ett vanligt usb-minne med andra ord? prisförslag?
och om jag förstått det rätt, det är ps3an i sig som blir bannad för psn vid jailbreaking,
inte själva psn-kontot?
dvs. jag kan ha mitt vanliga konto på en o-jailbreakad, och köra den paralellt med en icke-psn jailbreakad?
Redigerat av Unregisterededb978dd, 14 September 2010 - 11:15.
Postad 14 September 2010 - 11:39
Sony kan banna både id-numret på ps3an och kontot. Så om det i framtiden går att logga in på PSN med en jailbreakad PS3a, så är det nog bäst att inte använda sitt vanliga konto.och om jag förstått det rätt, det är ps3an i sig som blir bannad för psn vid jailbreaking,
inte själva psn-kontot?
dvs. jag kan ha mitt vanliga konto på en o-jailbreakad, och köra den paralellt med en icke-psn jailbreakad?
Postad 14 September 2010 - 12:21
Sony kan banna både id-numret på ps3an och kontot. Så om det i framtiden går att logga in på PSN med en jailbreakad PS3a, så är det nog bäst att inte använda sitt vanliga konto.
Ah okej
så om jag skapar ett till konto och endast kör detta på en jailbreakad ps3a,
så finns det ingen koppling som kan leda till min vanliga ps3a och mitt vanliga psn-konto?
det är alltså riskfritt o innebär inte att mitt vanliga konto/ps3a kan bli bannat nånstans?
men även om de bannar id-nummer eller konto på den jailbreakade, går den väl fortf. att använda? (utan psn)
Redigerat av Unregisterededb978dd, 14 September 2010 - 12:46.
Postad 14 September 2010 - 12:45
hmm..
en usb med microkontroller är alltså inte ett vanligt usb-minne med andra ord? prisförslag?
och om jag förstått det rätt, det är ps3an i sig som blir bannad för psn vid jailbreaking,
inte själva psn-kontot?
Har inga prisförslag tyvärr. Kolla runt, finns lösningar för de flesta android mobiler, den miniräknaren jag använder sen lite annat
Postad 14 September 2010 - 13:02
nej inte alls spelen i sig är ju servrarna på vissa spel . sen finns det ju nått som heter Xlink kai http://www.teamxlink.co.uk/ vill säga köra köra online med systemlinkNu pratar du om att modda spel, eller hur? Sen förstod jag inte om du menade att man kommer att skapa egna spelservrar (låter rätt jobbigt...) eller om du menade att ansluta sig direkt till de officiella spelservrarna utan att logga in på PSN.
I det senare fallet blir det speltillverkarna som behöver kasta ut de som inte är anslutna till PSN. Det går att fixa med en SW uppdatering på serversidan. Och det är säkert något som de som har köpt sina spel kommer att kräva av speltillverkarna för att inte få problem med diverse moddade spel.
Postad 14 September 2010 - 13:32
Så det är systemlink eller LAN play som du syftar på? Men för det behövs ju inget homebrew. Det fungerar redan idag. Och det är ju inte samma sak som att den "vanlig" online funktionen fungerar. Förstår inte alls vad du menar med "med andra ord kommer en homebrew som tex skapar anslutnings möjlighet utan psn så kommer spelen att funka online igen".nej inte alls spelen i sig är ju servrarna på vissa spel . sen finns det ju nått som heter Xlink kai http://www.teamxlink.co.uk/ vill säga köra köra online med systemlink
Postad 14 September 2010 - 13:47
Så det är systemlink eller LAN play som du syftar på? Men för det behövs ju inget homebrew. Det fungerar redan idag. Och det är ju inte samma sak som att den "vanlig" online funktionen fungerar. Förstår inte alls vad du menar med "med andra ord kommer en homebrew som tex skapar anslutnings möjlighet utan psn så kommer spelen att funka online igen".
nej jag syftade på att spelen behöver inte psn i allaf inte alla spel det lär komma ett homebrew som gör det möjligt att spela online utan psn...
att jag skrev in xlink e för just nu då det inte gå att spela online med moddad ps3 för dem som vill spela online via system link tills den dagen ett homebrew kommer.
ett exempel på där homebrew gjort det möjligt att spela utan att gå via de riktiga vägen är tex wii där har en kille skapat ett homebrew för att komma runt nintendos egen server för att slippa friend codes. alltså spel ansluter till spel lika kan funka på ps3an via vanliga internet play bara att det hoppar förbi psn helt.
Redigerat av Duckface21, 14 September 2010 - 14:13.
Postad 14 September 2010 - 14:32
OK, du menar att spelen i sig inte behöver PSN? Inte direkt kanske, men jag antar att det är GameOS som blockerar internet accessen för spel om man inte är inloggad på PSN. GameOS slänger ju upp en inloggningsskärm om man försöker spela online utan att vara inloggad.nej jag syftade på att spelen behöver inte psn i allaf inte alla spel det lär komma ett homebrew som gör det möjligt att spela online utan psn...
att jag skrev in xlink e för just nu då det inte gå att spela online med moddad ps3 för dem som vill spela online via system link tills den dagen ett homebrew kommer.
ett exempel på där homebrew gjort det möjligt att spela utan att gå via de riktiga vägen är tex wii där har en kille skapat ett homebrew för att komma runt nintendos egen server för att slippa friend codes. alltså spel ansluter till spel lika kan funka på ps3an via vanliga internet play bara att det hoppar förbi psn helt.
Och då är vi tillbaka till spekulationerna om vilka möjligheter det egentligen finns till att köra osignerad FW på PS3. Bara för att det går att köra osignerad FW på andra konsoller innebär ju inte att det går att göra det inom en snar framtid även på PS3...
Postad 14 September 2010 - 15:44
Homebrew är osignerad kod och har absolut ingenting med piratspel att göra.Är detta en OK topic egentligen på detta forum? Du berättar ju i klartext nu hur folk ska göra för att köra homebrew - köra piratspel, för det är ju det som är syftet - eller hur? Du kan ju berätta sen om du fick trophys på dina nedladdade spel.
http://en.wikipedia....w_(video_games)
Postad 14 September 2010 - 19:33
Postad 14 September 2010 - 20:41
Homebrew installation funkar riktigt enkelt. USB, install package och sen är det igång. Ta bort när du vill ta bort det. Ungefär som när du tar ner något från PSN.
I övrigt sjukt basic ftp program. Starta sen kan du nå den, inga inställningar men via Giga porten går det snabbt, testade att köra in lite filmer.
Angående PSN så blockade jag PS3an i routern. Kan komma åt den i LANet men routern har blockat PS3ans access till Internet.
Postad 14 September 2010 - 20:50
Körde in FTP programmet nu.
Homebrew installation funkar riktigt enkelt. USB, install package och sen är det igång. Ta bort när du vill ta bort det. Ungefär som när du tar ner något från PSN.
I övrigt sjukt basic ftp program. Starta sen kan du nå den, inga inställningar men via Giga porten går det snabbt, testade att köra in lite filmer.
Angående PSN så blockade jag PS3an i routern. Kan komma åt den i LANet men routern har blockat PS3ans access till Internet.
hur är det med inloggningen som man gör precis efter uppstart?
den är väl i sig inte kopplat till psn? (utan mer som en "användar-inloggning" för systemet)
jag tänkte, utifall man blir bannad redan där så är det väl svårt att komma åt nåt alls i ps3an sedan?
Postad 14 September 2010 - 21:07
Kontrollen av internetaccess borde ligga i FW av flera skäl. Dels ger det högre säkerhet, dels slipper spelutvecklarna lägga till den koden i varje spel de utvecklar. Finns det en ny proxymetod, eller tänker du på den som slutade att fungera för ett par dagar sedan?tror inte det har nått med fw att göra... du kan ju hindra spelen från att ansluta till psn och ändå spela online på spelen genom proxy jag säger inte det funkar på alla spel men det finns spel som funkar
Postad 14 September 2010 - 21:21
Kontrollen av internetaccess borde ligga i FW av flera skäl. Dels ger det högre säkerhet, dels slipper spelutvecklarna lägga till den koden i varje spel de utvecklar. Finns det en ny proxymetod, eller tänker du på den som slutade att fungera för ett par dagar sedan?
nja läste om nått vet inte om de va proxy men nån som i förrgår testat på att spärra psn genom nån port kontroller eller nått sånt och sen kört ut på internet spelen hade anslutit utan psn va jag fattade de som ska se om jag finner länken igen hör av mig om jag hittar den
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?