Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

anysee E7 T2C

463 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Nytt tv-kort från Anysee (66 medlem(mar) har röstat)

Intressant?

1. Ja (63 röster [95.45%])

Procent av omröstning: 95.45%

2. Nej (3 röster [4.55%])

Procent av omröstning: 4.55%

Rösta Gäster kan inte rösta
Anysee E7 T2C (TV-kort) 4 8.333332 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 08 October 2011 - 13:21

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Hej! Testat än? Det är ju med i Linux 3.0 nu!

Både ja och nej. Först hade jag lite problem med att bygga mjukvaran. Men sen gick det fint. Jag har laddat på den och kopplat in E7:an och Tvheadend hittar den. Men har inte hunnit testa så mycket mera (det är mycket nu som det brukar heta). Så jag kan inte kommentera hurvida E7:an är någon hit under Linux eller ej.

När jag har testat mera så återkommer jag. Men det kan ta tid (läs mer än en månad) för nu har jag ganska mycket annat på gång.

Postad 08 October 2011 - 14:21

ernstp
  • ernstp
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Både ja och nej. Först hade jag lite problem med att bygga mjukvaran. Men sen gick det fint. Jag har laddat på den och kopplat in E7:an och Tvheadend hittar den. Men har inte hunnit testa så mycket mera (det är mycket nu som det brukar heta). Så jag kan inte kommentera hurvida E7:an är någon hit under Linux eller ej.

När jag har testat mera så återkommer jag. Men det kan ta tid (läs mer än en månad) för nu har jag ganska mycket annat på gång.

Hmm, men om Antti säger att det funkar så gör det nog det! :-)

Postad 10 October 2011 - 18:33

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hej!
Kan du kolla vilken cam du har SMIT eller Dilog.
Är intreserad att köpa en E7T2.
:)

SMIT. Har fungerat felfritt sen jag tog bort Smart-Wi:n ur ekvationen.

Postad 11 October 2011 - 21:28

figges
  • figges
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

SMIT. Har fungerat felfritt sen jag tog bort Smart-Wi:n ur ekvationen.

Tack för det. :D

Postad 24 October 2011 - 17:56

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag fick svar på mitt mail till Boxer idag angående ryktena om CI+:

Hej,
Vi ber om ursäkt sent svar som beror på långa handläggningstider.
Att vi tillfälligt skall ha stängt av CI+ är givetvis inte korrekt information. Detta har varit ett tillfälligt problem då de moduler som gått ut från oss saknat nödvändig uppdatering. Detta är något vi nu har löst och kommer därför inte att upprepas.
Vi hoppas att du, i och med detta, har erhållit den information du eftersökt. Vid fortsatta frågor ber vi dig vänligen kontakta vår tekniska support på telefon 0771-21 10 00.

Vänliga Hälsningar

Lina Karlström
Boxer Kundservice
Telefonnummer: 0771-21 10 00
Vardagar kl. 08.00-21.00
Helger kl. 09.00-20.00

Faxnummer: 0771-21 20 00

Box 45024
104 30 Stockholm

Min fråga, som skickades 16 oktober, var:

Hej igen. Kunde ni ge mig nåt bra svar på frågan nedan som jag skickade för en månad sedan? Så att jag kan ha en uppfattning om ifall det kommer att fortsätta fungera, eller om det roliga strax tar slut?

MVH
David

Som var en påminnelse om min fråga 15 september:

Hej!
Mottagningen av HD-kanaler var död i sommar men funkar nu fint igen, sen nån gång i augusti!
Innebär det att ni löst problemet och att det borde funka framöver?
Det finns de som påstår att ni "bara tillfälligt slagit av CI+, och snart kommer att slå på det igen"...

MVH
David

Jag hoppas att de som spridit ogrundade rykten om CI+ i denna tråd (och andra ställen) skäms rejält och slutar med att sprida felaktig information. Det är ganska tröttsamt för oss andra...

Det är ju ungefär som den där historien om en höna som får en sten i huvet och tror världen ska ramla ner:

http://cmig.blogg.se.../hona-pona.html

Det finns redan forum där blinda leder blinda, jag trodde nivån här var lite högre. Var inte som Höna Pöna...

Postad 24 October 2011 - 18:36

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0

Jag hoppas att de som spridit ogrundade rykten om CI+ i denna tråd (och andra ställen) skäms rejält och slutar med att sprida felaktig information. Det är ganska tröttsamt för oss andra...
...

Det finns redan forum där blinda leder blinda, jag trodde nivån här var lite högre. Var inte som Höna Pöna...

Jag vet inte om du menar mig eller andra, men jag tycker inte tonen är passande. Det är ju väldigt bra att du lyckats få fram konkret information från Boxer. Själv har jag sökt sådan, tillsammans med de andra "hönorna" här. Och den ryktesspridning du talar om är snarast att den brist på eller missförstånd av vilken teknik som Boxer tillämpar från tid till annan gör det mycket svårt att bilda sig en uppfattning. Det enda som har gått att gå på är att det har fungerat tidigare i våras, men efter ett tag slutade det fungera. Sen började det fungera igen. Vad hände? Det har ditt inlägg ovan inget svar på heller. Inte heller på frågan om CI+ är aktiverat NU, eller om det snart kommer att aktiveras. Så frågan är långt ifrån avslutad.

Det faktum att AnySee tunern heller inte har stöd för CI+ var något som åtminstone jag fattade först mycket sent. Jag var på väg att beställa två tuners för att skänka en till utvecklaren till NPVR, men hejdade mig i sista stund när det damp ner lite fakta i målet.

Det enda som hindrar det du kallar ryktesspridning, men jag kallar en diskussion är att fakta läggs fram. Som du gjorde ovan.

Postad 25 October 2011 - 13:19

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Var och en kan ju läsa de inlägg som varit och bilda sin egen uppfattning:

Det började såvitt jag kan se med att "Perfr" i maj skrev "Funkar tyvärr fortfarande inte, trots att Boxer skickat ut nya koder för mig. Är rädd att de kopplat på CI+-kravet för HD-kanalerna.... "

"qStoffe" skrev "Antar att det betyder att Boxer numera köra med CI+ fullt ut på HD-kanalerna" och sen "Boxer leker vidare verkar det som för nu fungerar inte heller MTV HD eller National Geographic HD. Båda kräver CI+ nu. Fasen också"

"Beachman" skrev "Jag tror ni kan glömma att ci+ någonsin kommer att funka på en pc absolut inte med E7 eftersom den inte har stöd för ci+" och senare, när det funkade igen "Anledningen att det funkar nu är att boxer inte aktiverat CI+ kryptering och att CI+ camarna är bakåtkompatibel med CI. Tyvärr verkar det som om boxer kommer att återaktivera CI+ krypteringen, kolla in denna tråd: Embricks forum."

"Barsk" hakade på med "I våras innan Boxer aktiverade CI+ så kunde jag se mpeg4-kanalerna" och senare "Och du kör Boxer med mpeg4-kanaler? Det är där (som jag säkert vet) CI+-kryptering är aktiverad. Övriga mpeg2-baserade kanaler har inte CI+ aktiverat. "

Låt mig slutligen citera hela den text i Embricks forum 12/9 som "Beachman" drog in i diskussionen:

"Äntligen en uppdatering på Boxers HD front dock lite nedslående.

På gott och ont så har jag kommit i kontakt med en riktigt kunnig person på Boxer som talade om hur och varför HD kanalerna för tillfället har hoppat igång.
Enligt honom så har de stängt av CI+ krypteringen och låst den i väntan på att de skall slå på den igen.
Det var anledningen till att själva mottagaren har hoppat igång och fungerar kanon just nu men det är tyvärr bara en tidsfråga inan det lägger av för gott.

Motiveringen är tyvärr det att bolagens mål är kort och gott att hindra spridning av program just via datorer och i dagsläget enligt honom så finns det inte en produkt som har uppnåt CI+ certifiering för datorbruk (HTPC)..

Så då var denna fråga utredd tillsvidare. Dock så är ju mottagaren kompatibel med DVB-C och har uppvisat positivt resultat med Comhem utbudet i MCE.
Produkten heter Anysee E7 T2C och kommer snart att läggas upp i webshoppen som en embrick kompatibel produkt som klarar båda formaten men endast men dock är den endast CI kompatibel och inte CI+ som även finns för Comhem såsom Boxer."

Jag är förbluffad över att man kan komma med sådana påståenden helt utan grund, och att folk köper det och spinner vidare på det. Det är ur beteendevetenskaplig synvinkel intressant hur de två första inläggen innehåller ord som "jag är rädd för" och "antar" men att man efter hand slopar sådana vagheter och övergår till väldigt konkreta påståenden som låter som sanningar.

En av de få som har en vettig attityd till ryktesfloran är Goldstar, som är öppen för alla möjligheter och försöker bidra till diskussionen, plus i kanten till honom.

Postad 25 October 2011 - 15:06

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Jag förstår fortfarande inte vad vi gjort för fel, och varför vi ska kallas hönor av dig. Vi har försökt tolka de symptom som våra tuners ger oss och vad det kan betyda. Att få korrekt information från källan, dvs Boxer är svårt och tidsödande. För dig tog det en månad och två mail och du får ett tvetydigt svar tillbaka. Grattis.

Frågorna jag har är inte besvarade än. Är CI+ aktiverat? Om ej, när kommer de aktiveras? Kan jag köpa en AnySee tuner och få den att lira framöver eller är det en tidsinställd bomb innan aktiveringen kommer. Varför fungerade det i våras med en annan inbyggd tuner, men inte nu längre.

Om du anser att ett diskussionsforum där folk diskuterar ett ämne är liktydigt med en helpdesk där korrekta svar kan hämtas så är du ute på verklig hal is. Jag tycker nog att det här forumet har besvarat en massa frågor för min del, inte minst Embricks inlänkade svar som förtydligade en hel del och klargjorde för mig att CI+ på en HTPC är dödfött som det ser ut nu. Frågan är (som tidigare nämnt) om CI+ verkligen är aktiverat, eller om det kommer bli det i nära framtid. Om inte så spelar det ju mindre roll.

Postad 25 October 2011 - 15:57

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Kan någon, som har HD-kanalerna 3, 4 eller 5 och en E7:a, bekräfta om dessa går att se eller inte...

Om det går att se dessa, krypterade HD-kanaler, kan vi lätt dra slutsatsen att CI+ inte är aktiverat. Detta under förutsättning att påståendet att E7:an inte har stöd för CI+ stämmer.

Postad 25 October 2011 - 20:38

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
@Story, det har funkat sen i augusti. Men det är gamla nyheter.

@Barsk, vem skrev t ex "Det är där (som jag säkert vet) CI+-kryptering är aktiverad" ?! Pinsamt eller?

Frågan ifall CI+ ska aktiveras kan du ställa för både markbundet och kabel och kanske satellit, och du kunde lika gärna ställt den för tre år sen eller tre år fram i tiden, och för vilket fabrikat på tuner som helst. Problemet här är att för en miss hos Boxer har ni plötsligt och helt omotiverat övertygat er själva om att de problemen skulle ha med CI+ att göra, och lurat oss att tro detsamma. Och om inte jag tagit reda på fakta, skulle ni fortfarande tro att ni hade rätt.

Det finns ingen teknisk lösning för att klara CI+ på en PC och det kommer kanske aldrig att finnas. Därför ska man vara väldigt försiktig med att påstå att CI+ införts eller ska komma att införas när man inte har på fötterna. Det finns många problem längs vägen som lösts, som DVB-T2, pairing och ändrad kryptering och kodning, och man får välja om man vågar tro att tillverkarna ska kunna fortsätta hänga med i utvecklingen. Personligen skulle jag inte satsa på nåt jättesystem med flera tuners och dyr kortdelning som streamar ut till hela huset, däremot en tuner för att kunna spela in med full kvalitet på hårddisken tycker jag är kul att ha.

Jag vill också gärna ha svar på hur planerna ser ut för CI+ men det har jag inte fått svar på här och kommer inte att få det heller. Min hypotes är att Boxer, Canal Digital etc helst vill slippa införa CI+ eftersom det bara innebär besvär och färre kunder för dem. Några personer i denna tråd tycks tro det ska införas om 5 minuter. Vad baseras det på? Ingenting alls, ser det ut som.

Diskussion är bra, men inte vårdslös ryktesspridning. Embrick är ju den värsta ryktesspridaren, är du säker på att du vill försvara honom?

Och vad du än köper idag för att se på TV så finns en risk att det måste bytas ut om några år. Det fick de erfara som köpte Boxer-box för ett par år sedan, eller TV med inbyggt stöd för Boxer.

Postad 25 October 2011 - 21:30

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0

@Barsk, vem skrev t ex "Det är där (som jag säkert vet) CI+-kryptering är aktiverad" ?! Pinsamt eller?

Knappast pinsamt. Felaktigt möjligen. Det var baserat på den kunskap jag hade då. Vilket baserades på information från andra forum samt information från Boxer.se själva. Sök på CI+ i deras sajt så hittar du denna information:

Om du vill kunna titta på HD-kanalerna i Boxers utbud behöver du en Ca-Modul som är märkt med CI+, en sk Boxer TV CI+ Modul. Fungerar endast med TV-apparater som har en CI+ ingång.

Om du tycker att jag är pinsam, vad är då Boxer som går ut med felaktig officiell information?

Embrick som du nu klankar på är ju den som du tidigare har citerat.

Och vad du än köper idag för att se på TV så finns en risk att det måste bytas ut om några år. Det fick de erfara som köpte Boxer-box för ett par år sedan, eller TV med inbyggt stöd för Boxer.

Det där är inte helt sant. För mpeg2-kanalerna så fungerar gamla boxar utmärkt. Jag har en gammal Nokiabox som fortfarande är i drift. Och ett smartcard av första versionen. Ägna dig inte åt vårdslös ryktesspridning nu... ;)
Men jag tror dock att mpeg4 med ev kryptering kommer att gälla i ett antal år framöver. Det är den tekniken de just har börjat införa.

Postad 26 October 2011 - 12:39

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Börjar bli fart på den här tråden.. ;)
Undrar bara hur det hänger ihop..
HD slutade fungera i våras och fungerade igen i augusti..varför fungerade det innan?
Om CI+ modulerna var felaktiga..hur uppgraderades dom, hur går det till, och varför fungerade dom först och sen inte, för så var det väl?
Det krävs en CI+ modul för att se HD, varför fungerar det inte med bara smartcardläsaren i E7:an om CI+ modulen har någon betydelse?

Men det viktigaste är ju att det går att se HD nu, är bara nyfiken på varför, och på framtiden.

Postad 02 November 2011 - 19:07

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Jag mailade anysee ang. intern version som stödjer T2 och fick detta glädjande svar.

"Thanks so much for your e-mail.
We have been developing the internal version for T2.
I think that the internal one will be ready in january 2012.
If the schedule is faster, I will let you know it.
Thanks again for your kind attention and best regards.

Eric Kim"

Postad 07 November 2011 - 21:00

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag mailade anysee ang. intern version som stödjer T2 och fick detta glädjande svar.

"Thanks so much for your e-mail.
We have been developing the internal version for T2.
I think that the internal one will be ready in january 2012.
If the schedule is faster, I will let you know it.
Thanks again for your kind attention and best regards.

Eric Kim"

Lite fundersam när det gäller de interna korten. Har just fått hem det här kortet:
http://www.dvbshop.n...-MCE--HDTV.html

Internt, E7 DVB-C, men av någon anledning finns det ingen svensk återförsäljare för det (betalade € 117 inklusive frakt, de sänkte priset med € 10 ungefär dagen efter jag la min order).

Nu när jag fått hem det kan jag konstatera att det inte är en ren intern version av E7 T2C, då kortet saknar kortläsare, det finns enbart en CI slot. På förpackningen finns det en etikett som visar olika varianter av kortet (den typ som är i förpackningen markeras på den etiketten). Enligt den etiketten finns kortet även i en variant med både CI och Smart Card slot (dvs samma som E7 T2C externt). På etiketten finns även en annan produkt beskriven som har T/T2&C. Frågan är om några av de produkterna faktiskt existerar, eller om de har varit snabbare att ta fram förpackningen än produkterna?

Nåväl, eftersom jag har ComHem kabel TV hoppas jag det här kortet kan fungera. Tar dock tacksamt emot alla tips, då studie av denna och andra trådar inte verkar ge något helt klart svar. Jag har införskaffat Comhems CI+ modul. Räknar inte med att kunna se andra än SVT's HD kanaler (som bäst), men har i andra trådar läst att denna modul skall vara bakåtkompatibel med CI (även om Comhems web sida är mindre uppmuntrande i den saken). Har också ett nytt Comhem tvillingkort på hand.

Har tänkt köra allt direkt i WMC (har W7 64 bitars).

Är ny på temat digitala tv kort kombinerat med smart cards. Har studerat olika forum och min slutsats är att vi inte direkt talar plug'n'play. Har hittat information specifikt om Anysee E7 T2C respektive det här interna kortet och Comhem på ett par ställen i den här tråden. La damit (i Maj) verkade ha en del problem med CI sloten, funkade bättre med CA sloten (som mitt kort inte har). Mikael J (September) verkar ha fått sitt interna kort att fungera bra, hoppingivande. Om ni två fortfarande håller koll på tråden och har några goda råd tar jag tacksamt emot dem. Gäller självfallet alla andra också. Har en del resor under veckan, men hoppas ta tag i installationen till helgen.

Postad 11 November 2011 - 18:31

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Det kortet du köpt stödjer som bekant inte T2. Det är ju det kortet de ska släppa i januari är säkert det kortet du sett på förpackningen.

Postad 20 November 2011 - 19:48

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Dröjde lite längre än jag hade trott innan det fanns tid att ta tag i installationen. Har nu stoppat in ett E7 PTC i burken. Installationen gick ok, använder den driver (AD0106165 från 2011/03/25) som fanns på bifogade CD. Har inte installerat anysee's viewer då den har fått mestadels dåliga recensioner, utan kör det hela i WMC (mitt första val hur som helst).

Ett par problem under installationen:
-Av någon anledning måste man välja "Antenn" som TV-signal typ när man sätter upp TV i WMC (även när man som jag har Comhem). Valde först "Kabel", men då hittades inga kanaler. Med val Antenn sökte WMC reda på runt 170 kanaler (inlklusive radio).
-När jag drog igång Live TV i WMC hade jag först ljud men ingen bild. Konfunderande. Visade sig att Nvidas senaste officiella driver hade en bug som orsakade detta problem. Vad är oddsen? Installation av senaste Beta driver löste det problemet.

Så långt så bra, men tyvärr långt i från nöjd. Kör alltså Comhem. Det här interna kortet har ingen smart card läsare inbyggd, endast CI slot. Jag har ComHems CI+ modul i den och i den ett nytt tvillingkort. Fungerar inte, kan endast se freeview kanalerna ComHem skickar med på köpet (SVT1, SVT2, TV4, TV6 och kanske någon till). Alla andra kanler får jag upp ett meddelande att kanalen är "Scrambled" (kör Windows på Engelska) och att jag inte har åtkomst.

Jag har inte hunnit pröva så mycket ännu, men tar tacksamt emot alla förslag. Någon som har fått den här kombinationen att fungera? Är det CI+ modulen som ställer till det? Tror ni det kan funka med den vanliga ComHem CI modulen? Jag hade hoppats att med CI+ modulen åtminstone kunna se SVT HD kanaler, med den vanliga är det ju helt kört. I nuläget kan jag ju dock knappt se några kanaler alss.

Ideer?

Postad 21 November 2011 - 16:16

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag kör nu min Anysee E7 T2c på en Vistadator. Den lyckas inte hitta dom fria HD-kanalerna (SVT1 och SVT2), vilket den gjorde i Windows 7. Är det att det inte är fullt Vistastöd eller är det något annat som är galet?

Postad 21 November 2011 - 19:06

Precacher
  • Precacher
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag kör nu min Anysee E7 T2c på en Vistadator. Den lyckas inte hitta dom fria HD-kanalerna (SVT1 och SVT2), vilket den gjorde i Windows 7. Är det att det inte är fullt Vistastöd eller är det något annat som är galet?

Antar att du missade "TV pack"-hysterin för ett par år sedan? :) Jag skulle starkt avråda att köra Vistas media center istället för 7:an men om du absolut måste så finns det ju guider kvar för "TV pack", http://www.tystpc.nu...opic.php?t=3739

Postad 21 November 2011 - 19:20

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Antar att du missade "TV pack"-hysterin för ett par år sedan? :) Jag skulle starkt avråda att köra Vistas media center istället för 7:an men om du absolut måste så finns det ju guider kvar för "TV pack", http://www.tystpc.nu...opic.php?t=3739

Tack för tipset! Jag tror att jag har gjort allt utom den sista delen med hd-stöd. Själva tv pack-biten gjorde jag för några veckor sedan - det åtgärdade problemet att jag inte hade tv-tablå för Kunskapskanalen. Jag ska prova att göra det sista, så får vi se vad som händer... ;)

Postad 22 November 2011 - 16:00

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Börjar bli fart på den här tråden.. ;)
Undrar bara hur det hänger ihop..
HD slutade fungera i våras och fungerade igen i augusti..varför fungerade det innan?
Om CI+ modulerna var felaktiga..hur uppgraderades dom, hur går det till, och varför fungerade dom först och sen inte, för så var det väl?
Det krävs en CI+ modul för att se HD, varför fungerar det inte med bara smartcardläsaren i E7:an om CI+ modulen har någon betydelse?

Men det viktigaste är ju att det går att se HD nu, är bara nyfiken på varför, och på framtiden.

Länge sen man var i den här tråden och rota :)

Utan att exakt veta varför de slutade att fungera så skulle jag gissa på att nån flagga hos boxer ändrades som anysee inte av någon anledning klarade av, alternativt en bugg i cam/ci, uppgradera är inte så svårt, det kan de skicka med signalen förutsatt att mottagaren kan hantera det, det kan också ha varit så att det var ett kompatibilitetsproblem mellan moduler och boxers program så man kunde lösa det genom att ändra lite hos boxer.
Att det inte räcker med kortläsaren beror på att anysee inte köpt in algoritmer och gränssnitt, för ci+ modulen innehåller programvara om kryptering och liknande som är licensierad.
Hur det blir i framtiden kan man inte sia om, slår boxer på pairing som ci+ medger så är det förmodligen ganska kört. Dock har jag svårt att tro att de kommer att göra det då ett av deras främsta argument faller.

Vet inte om det jag såg högre upp i tråden var en missuppfattning eller bara slarvigt skrivet.
Alla mpeg4-kanaler använder inte ci+ och ligger inte på dvb-t2, det är enbart hdkanalerna som gör det, dock krävde mpeg4 en ny modul beroende på att boxer ändrade lite i krypteringen för de kanalerna bla axess, personligen tycker jag det var korkat av boxer att ändra kryptering i samband med att man började sända i mpeg4 och även att börja sända i mpeg 4 innan det fanns hdboxar att tillgå, det orsakade bara ett extra byte med bara en kort tids mellanrum.

Postad 03 December 2011 - 13:09

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag köpte en tv med inspelning och bestämde mig för att sälja mitt Anysee E7 T2C. Om någon är intresserad så kan ni kontakta mig.

Postad 03 December 2011 - 18:01

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 1
En uppföljning till min post från November 20. Efter en del studier av andra forum (borde kanske ha gjort det först....) framstod det som klart sannolikt att felet låg i att ComHems HD modul ej är kompatibel med Anysee kortet.

Mycket riktigt, efter att ha bytt till ComHems SD modul funkar nu allt som det ska (bortsett från det faktum att naturligtvis inga HD kanaler mer än SVT finns tillgängliga). Är hyfsat nöjd ändå, baserat på vad jag läst hade jag inga stora förväntningar på att få in HD kanalerna hur som helst. Har kortet i ed desktop dator, så det är bara en sällan använd extra tv funktion hur som helst.

En reflektion är att jag kan inte se hur någon skulle vara intresserad av, i ComHem miljö i varje fall, använda HTPC som primär tv lösning. HD TV är framtiden, jag skulle aldrig vara utan det på min primära TV. Är förvånad att t.ex. Microsoft inte driver detta hårdare. Utan lösning för HDTV mottagning kan jag aldrig se visionen av HTPC som den central mediahuben realiseras. Kanske är den visionen redan död för massmarknaden då det onekligen är en hel del meck att sätta upp? IMHO synd hur som helst.

Postad 03 December 2011 - 23:38

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

En uppföljning till min post från November 20. Efter en del studier av andra forum (borde kanske ha gjort det först....) framstod det som klart sannolikt att felet låg i att ComHems HD modul ej är kompatibel med Anysee kortet.

Mycket riktigt, efter att ha bytt till ComHems SD modul funkar nu allt som det ska (bortsett från det faktum att naturligtvis inga HD kanaler mer än SVT finns tillgängliga). Är hyfsat nöjd ändå, baserat på vad jag läst hade jag inga stora förväntningar på att få in HD kanalerna hur som helst. Har kortet i ed desktop dator, så det är bara en sällan använd extra tv funktion hur som helst.

En reflektion är att jag kan inte se hur någon skulle vara intresserad av, i ComHem miljö i varje fall, använda HTPC som primär tv lösning. HD TV är framtiden, jag skulle aldrig vara utan det på min primära TV. Är förvånad att t.ex. Microsoft inte driver detta hårdare. Utan lösning för HDTV mottagning kan jag aldrig se visionen av HTPC som den central mediahuben realiseras. Kanske är den visionen redan död för massmarknaden då det onekligen är en hel del meck att sätta upp? IMHO synd hur som helst.

Att microsoft inte driver detta hårdare är inte konstigt faktisk, de står för det förtsta bakom Sopa-lagen i usa, som vill att bla isp ska kunna blockera sidor som delar uphovsrätts-skyddat material, det är få länder som har kodade reklamkanaler så det finns tillräckligt med kanaler för den stora massan i många länder. Det lär dessutom vara extremt svårt för maicrosoft att lyckas få med sig tvleverantörerna, se bara på hur svårt det är att kunna lagligt hyra hdfilmer via streaming, filmbolagen sätter sig på tvären direkt. I europa behöver vi inte vara oroliga att isp ska stänga ner sidor då europadomstolen anser att den personliga friheten och integriteten väger tyngre än enskilda kommersiella intressen.

Postad 04 December 2011 - 10:17

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Visade sig att jag tyvärr ropade hej för tidigt. Jag använder alltså inte den här lösningen för TV så frekvent. När jag skrev ovanstående hade jag ej tittat på ett par dagar. När jag senare under kvällen skulle koppla på kortet kunde jag besviket konstatera att jag ej längre kunde se några kanler annat än de helt fria kanalerna. På alla andra hade jag samma svarta skärm med meddelande att kanalen var krypterad som jag tidigare hade haft när jag hade försökt med ComHems HD modul.

Någon som har någon ide var problemet ligger? Jag kontaktade ComHem, men föga överraskande gav det inte mycket. Enligt ComHem kunde jag tidigare se krypterade kanaler eftersom första veckan inget är krypterat. Jag är skeptisk till den förklaringen. Skulle det i så fall inte funkat med HD modulen också? Vidare var det inte den typ av frivisning som man fär om man har ett helt nytt abonemmang, dvs de kanaler jag kunde se var bara de kanaler jag redan har abbonemang på (det jag har här är ett tvillingkort). Dessutom avslutade ComHem mannen med att tvärsäkert uttala att ComHem i dator inte är en möjlighet, man kan bara få in ComHem genom boxar eller modul i TV, aldrig dator.....

Jag var optimistisk att detta skulle fungera. Såg till exempel i en tråd för Terratec H7 kortet att det fungerar i kombination med ComHem SD modul. Såg också referenser tidigare i den här tråden att åtminstone det externa anysee kortet ska fungera med ComHem, såg ehuru även referenser till exakt det kort jag har (anysee E7 PTC). Några ideer kring vad jag kan pröva? Annars får jag nog lägga ner det här projektet...

Postad 04 December 2011 - 10:46

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 1

Visade sig att jag tyvärr ropade hej för tidigt. Jag använder alltså inte den här lösningen för TV så frekvent. När jag skrev ovanstående hade jag ej tittat på ett par dagar. När jag senare under kvällen skulle koppla på kortet kunde jag besviket konstatera att jag ej längre kunde se några kanler annat än de helt fria kanalerna. På alla andra hade jag samma svarta skärm med meddelande att kanalen var krypterad som jag tidigare hade haft när jag hade försökt med ComHems HD modul.

Någon som har någon ide var problemet ligger? Jag kontaktade ComHem, men föga överraskande gav det inte mycket. Enligt ComHem kunde jag tidigare se krypterade kanaler eftersom första veckan inget är krypterat. Jag är skeptisk till den förklaringen. Skulle det i så fall inte funkat med HD modulen också? Vidare var det inte den typ av frivisning som man fär om man har ett helt nytt abonemmang, dvs de kanaler jag kunde se var bara de kanaler jag redan har abbonemang på (det jag har här är ett tvillingkort). Dessutom avslutade ComHem mannen med att tvärsäkert uttala att ComHem i dator inte är en möjlighet, man kan bara få in ComHem genom boxar eller modul i TV, aldrig dator.....

Jag var optimistisk att detta skulle fungera. Såg till exempel i en tråd för Terratec H7 kortet att det fungerar i kombination med ComHem SD modul. Såg också referenser tidigare i den här tråden att åtminstone det externa anysee kortet ska fungera med ComHem, såg ehuru även referenser till exakt det kort jag har (anysee E7 PTC). Några ideer kring vad jag kan pröva? Annars får jag nog lägga ner det här projektet...

Ursäkta att jag tar upp tråden i något som ser ut som jag talar för mig själv. Måste bara meddela att den mest grundläggande åtgärden, dvs omstart av datorn, löste problemet. Ingen aning varför, stängde ner datorn av en helt annan anledning, ren slump att jag gjorde det nu. Förstår helt enkelt inte sambandet mellan att stänga ner datorn och ComHems kortkryptering. Någon?

Hur som helst, och om någon har tänkt prova samma kort för ComHem, kommer det inga fler kommentarer från min sida, utgå från att det fungerar.

Så mycket för ljuset hos ComHem's kundtjänst för övrigt, "Kommer aldrig att fungera i en dator"..................

Postad 04 December 2011 - 12:37

Darkwing
  • Darkwing
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej!
Jag ser bara 2 program fram i tiden på EPG(pågående och nästa).
Jag använder anysee`s egna mjukvara.

Någon som har en ide om hur man löser detta?

Postad 04 December 2011 - 20:02

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hej!
Jag ser bara 2 program fram i tiden på EPG(pågående och nästa).
Jag använder anysee`s egna mjukvara.

Någon som har en ide om hur man löser detta?

Varför använder du anysee's egna?! Vad som helst annat måste vara bättre!
Kör Win 7 Home Premium så får du marknadens bästa (enligt mig) HTPC-lösning för live-TV. Och 14 dagars programguide.

Redigerat av story, 04 December 2011 - 20:02.

Postad 04 December 2011 - 21:08

Darkwing
  • Darkwing
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tanken är att spela in program med den så jag kan se dom på en annan dator.
Å då är det ypperligt med EPG, å hur programmet ser ut är mindre viktigt.

Jag har testat en hel hög andra men då funkade inte kodade kanalerna eller så funkade det inte alls.

Finns det inga andra alternativ som funkar än w7?

Postad 04 December 2011 - 21:18

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Jag har testat en hel hög andra men då funkade inte kodade kanalerna eller så funkade det inte alls.

Linux och Tvheadend. Men du måste ha en ny version av Linux-kärnan. Stödet för Anysee E7 kom in ganska nyligen. Stödet finns med i kernel 3.0 så du kan t.ex. köra Ubuntu 11.10 eller Linux Mint 12.

Postad 04 December 2011 - 21:58

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Jag använder ett Anysee E7 + smartwii tillsammans med MediaPortal. Boxerpaketet med SVTHD och krypterade SD kanaler fungerar fint. Det ska dock behövas ytterligare en mjukvara för att få in de andra HD kanalerna i MediaPortal.

Johan

Postad 05 December 2011 - 11:03

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
För DVB-T2 kortet...

Kan man spela in en betalkanal och titta på en annan betal kanal samtidigt?

Postad 05 December 2011 - 13:31

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

För DVB-T2 kortet...

Nej. Du kan bara spela in på samma kanal du tittar på, oavsett om det är en krypterad sändning eller FTA.

Om du har dubbla E7:or kopplat till datorn kan du spela in på en annan kanal. Jag tror inte det finns stöd för att bara ha CAM + kort i den ena och att den andra då kan ta emot krypterade kanaler, utan du måste ha CAM + kort i båda mottagarna.

Jag vet inte om några av de andra (än Win7) mediacenterprogrammen har stöd för MUX-inspelning (spela in alla kanaler som ligger på samma MUX)?

Postad 05 December 2011 - 15:11

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

För DVB-T2 kortet...

Visst kan man det. Det spelar inte någon roll om det är en krypterad kanal eller ej. Tvheadend fixar det så länge kanalerna ligger i samma mux. Windows Media Center fixar det inte.

Postad 06 December 2011 - 16:43

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Visst kan man det. Det spelar inte någon roll om det är en krypterad kanal eller ej. Tvheadend fixar det så länge kanalerna ligger i samma mux. Windows Media Center fixar det inte.

DVBLink stöder kortet och dekryptering men bara en kanal i taget. MediaPortal stöder inte dekryptering men hanterar hela MUXen för okodade kanaler.

Postad 06 December 2011 - 20:18

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0

DVBLink stöder kortet och dekryptering men bara en kanal i taget. MediaPortal stöder inte dekryptering men hanterar hela MUXen för okodade kanaler.

Nu blev jag förvirrad, har i dag floppdtv T och kör mediaportal och kan spela in alla kanaler som ligger i samma mux kodade som okodade.

Funkar detta med anysee korten?

Postad 06 December 2011 - 23:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Nu blev jag förvirrad, har i dag floppdtv T och kör mediaportal och kan spela in alla kanaler som ligger i samma mux kodade som okodade.

Funkar detta med anysee korten?

Bör det göra eftersom att stödet finns i mediaportal men inte i dvblink

Postad 07 December 2011 - 08:24

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Jag använder två floppydtv T och ett anysee i MediaPortal tillsammans med smartwii. Krypterade kanaler och flera kanaler på samma mux fungerar för anysee, jag har smartwii direkt i anysees kortläsare och använder ingen cam. Dock kommer denna lösning förmodligen inte att fungera för de HD kanalerna som inte är fria.

Postad 07 December 2011 - 11:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Anysee ska ju ha möjlighet att dela ett programkort med ytterliggare ett anysse-kort, var nån som skrev om att det även funkade med äldre anysee tidigt i tråden, borde minska nyttan med att använda smartwii

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 07 December 2011 - 11:35.

Postad 07 December 2011 - 13:06

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Anysee ska ju ha möjlighet att dela ett programkort med ytterliggare ett anysse-kort, var nån som skrev om att det även funkade med äldre anysee tidigt i tråden, borde minska nyttan med att använda smartwii

Vet inte hur du tänker men Anysee kan bara dela kort om om båda mottagarna sitter i en och samma PC. Smartwi (eller andra liknande kortdelare) kan ju dela mellan olika PC/teve/boxar. Så det handlar om olika problem.

Jag kör med en E30 och en E7 med ett gemensamt kort (förövrigt ett Clone+ kort som delas med flera teve-apparater). E30:an och E7:an sitter i samma PC.

Postad 07 December 2011 - 13:43

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Vet inte hur du tänker men Anysee kan bara dela kort om om båda mottagarna sitter i en och samma PC. Smartwi (eller andra liknande kortdelare) kan ju dela mellan olika PC/teve/boxar. Så det handlar om olika problem.

Jag kör med en E30 och en E7 med ett gemensamt kort (förövrigt ett Clone+ kort som delas med flera teve-apparater). E30:an och E7:an sitter i samma PC.

Nja inte riktigt, visst är det sant som du säger att ska man dela till tv eller en settopbox så behöver du smartwii, men om du kör en central tvserver, med flera klienter så slipper man med anysee uppenbarligen både smartwii och softcam, har man sen tex mediaportal eller fortherecord som serverprogramvara så kan man dessutom titta på flera kanaler som ligger på samma mux samtidigt. Kör för närvarande ett testsystem med 1 st floppydtv dvb-t, fortherecord som server och xbmc som klienter i 2 datorer och kan då kolla på 2 olika kanaler så länge de ligger på samma mux. Hade jag använt 2 anysee E7 så hade jag kunnat kolla på program som ligger på 2 olika muxar och även spela in samtliga program som ligger på de 2 muxarna.

Bra mycket enklare än att hålla på att mickla med softcam.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 07 December 2011 - 13:43.

Postad 07 December 2011 - 13:49

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Kör för närvarande ett testsystem med 1 st floppydtv dvb-t, fortherecord som server och xbmc som klienter i 2 datorer...

Oj oj oj! Nu blev jag nyfiken! Du bloggar / dokumenterar möjligtvis inte vad du gör någonstans? Jag hade varit väldigt intresserad av att läsa mer!

Postad 07 December 2011 - 13:53

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Har skrivit lite om det i XBMC-forumet, tänkte skriva en guide om det när jag får det stabilt, har varit lite si och så med det, mest att kolla livtv som strular, fortherecord verkar rocksolid än så länge :) Har inte missat en inspelning, men som sagt, det hänger sig vid kanalväxlingar och liknande

Postad 04 January 2012 - 11:17

gbgtomas
  • gbgtomas
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Dagens I-landsproblem...

Sedan igår så finns nu mitt Anysee T2C inkopplat till HTCPn i kombination med Boxers HD paket och allt fungerar som det skall.. Jag zappar mellan HD kanalerna utan problem och utan störningar i WMC.

Allt var frid å fröjd tills jag testade att sätta kortet direkt i TVns T2 box.....Fan oxå. Bilden blev nu ännu bättre.

Vad säger ni därute?
Är det TVns interna bildförbättring som gör det lilla extra när jag kör direkt? Kan jag isåfall ställa in så den använder bildförbättring även på signaler som kommer via HDMI?

Vilka inställningar har ni fått bäst resultat med i WMC?

Nog för att jag är nöjd som det nu är, och all HTCPns fördelar väger tungt, men det är ju grymt irriterande att sitta och titta på TV via HTCP och hela tiden veta att man kan få ytterligare bättre bild genom att köra kortet direkt i TVn.

Postad 04 January 2012 - 11:25

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Allt var frid å fröjd tills jag testade att sätta kortet direkt i TVns T2 box.....Fan oxå. Bilden blev nu ännu bättre.

Jag har samma "problem" hos mig. Men jag tröstar mig med att ljudet ur teven är skit, så då kan leva med att bilden är lite sämre...
Men är det någon som har några tips om hur man får ut "superbild" ur datorn tar jag också gärna emot tips! :)

Postad 04 January 2012 - 23:33

beachman
  • beachman
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Jag har samma "problem" hos mig. Men jag tröstar mig med att ljudet ur teven är skit, så då kan leva med att bilden är lite sämre...
Men är det någon som har några tips om hur man får ut "superbild" ur datorn tar jag också gärna emot tips! :)

Det bör inte vara någon skillnad på bildkvaliten, det är ju samma videoström till htpcn.

Kontrollera att du har uppdateringsfrekvensen inställd på 50hz, alla europeiska kanaler kör i 50p eller 50i. Är inte uppdateringsfrekvensen rätt inställd så aktiveras inte v-sync i wmc, vilket gör att upplevelsen av bildkvaliten blir märkbart sämre. Kontrollera även att maximal/rekommenderad upplösning används för din TV.

Visst kan det vara så att bildförbättringsfunktioner aktiveras när du kör hd-kanalerna i tvn, men min erfarenhet av dessa "bildförbättringar" är snarare att det försämrar eller gör att bilden ser konstigt förvrängd ut. På min LG led-tv från 2009 så gjorde funktionen truemotion att all film såg ut som teater!!?? Så jag har avaktiverat all bildmanupilation i tvn.

Nu har jag inte e7t2c i min burk, utan pctv 290e, men jag har svårt att tänka mig att e7an skulle manipulera videoströmmen så att den blir sämre... Har kanonkvalite på svt 1 & 2 HD.
En annan orsak kan vara dåliga drivare till grafikkortet, exempelvis så funkar alla drivare som är nyare än 258.96 skitkasst på min nvidia ion. Alla nya drivare (åtminstone för mitt grafikkort) gör att hårdvaruaccelererad video gör frameskips, vilket förstås påverkar kvaliteupplevelsen negativt. Hoppas du kan "tweaka" till det, hd ska ju se bra ut...

Redigerat av beachman, 05 January 2012 - 16:15.

Postad 06 January 2012 - 14:12

Precacher
  • Precacher
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

...

Nog för att jag är nöjd som det nu är, och all HTCPns fördelar väger tungt, men det är ju grymt irriterande att sitta och titta på TV via HTCP och hela tiden veta att man kan få ytterligare bättre bild genom att köra kortet direkt i TVn.

Tyvärr kan det ju bli så vilket är lite trist. Det man får labba med är TV-, grafikkort- samt codec-inställningarna och försöka få till bilden på det sättet. Vissa TV-apparater har ju sen inte möjlighet att ändra samma bildinställningar för alla ingångar vilket kan vara surt. Jag hade en äldre LCD som man inte kunde ställa in t.ex. "edge enhancement" på dvi-ingången (som tur var gick det ju fint att lösa i grafikkortets kontrollpanel som brukar ha edge enhancement, noise reduction, color vibrance, etc...).

Har man en kraftfull HTPC, och att man mår bra av att CPU:n får arbeta rejält, så kan man ju också fixa väldigt fina och prestandakrävande postprocessing-filter genom t.ex. ffdshow eller liknande.

Postad 08 January 2012 - 23:31

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Tyvärr kan det ju bli så vilket är lite trist. Det man får labba med är TV-, grafikkort- samt codec-inställningarna och försöka få till bilden på det sättet. Vissa TV-apparater har ju sen inte möjlighet att ändra samma bildinställningar för alla ingångar vilket kan vara surt. Jag hade en äldre LCD som man inte kunde ställa in t.ex. "edge enhancement" på dvi-ingången (som tur var gick det ju fint att lösa i grafikkortets kontrollpanel som brukar ha edge enhancement, noise reduction, color vibrance, etc...).

Har man en kraftfull HTPC, och att man mår bra av att CPU:n får arbeta rejält, så kan man ju också fixa väldigt fina och prestandakrävande postprocessing-filter genom t.ex. ffdshow eller liknande.

Använder man inte MCE så finns det stora möjligheter att labba med codec osv, tex i media portal. Mces codec håller rätt bra klass men går att få lite bättre om man byter system. Att ändra i mce på livetv är knepigt och ger oftast strul i slutänden

Postad 16 January 2012 - 21:07

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Jag har ett ytterst irriterande fel som jag inte vet om det hör till Win Media Center eller Anysee. Efter varje uppdatering och omstart av Windows (som det var här om dagen) så tappar WMC bort alla kanaler och jag får ett felmeddelande om att kanalen inte kan hittas (eller är upptagen).

Jag måste då söka om alla kanaler vilket tar ganska lång tid. Jalans irriterande! Grrrr. :angry:

Är det någon som har samma problem? Och gärna om du/ni har någon lösning (kan ju stänga av automatiska uppdateringar).

Postad 27 January 2012 - 13:18

beachman
  • beachman
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Hej!

Har under 2 års tid kört boxer med oscam (cgywin) - acamd - dvblink - mce utan problem.

Är förstås intresserad att få igång boxer HD, och vad jag läst mig till så funkar boxers HD-utbud (än så länge) i Anysee T2C med CI+ cam. Jag vet att T2C inte har stöd för CI+, men boxer verkar i dagsäget inte ha aktiverat krypteringsfunktionalitet som kräver CI+ och CI+ cam ska vara bakåtkompatibel med CI. Gissningsvis körs samma krypteringssystem som med SD mpeg4 kanalerna med en aes-nyckel i cam...

Hursomhelst så slog jag till och köpte en boxergodkänd CI+ cam från SMIT för att utverdera cam innan jag beställer anysee. Stoppade mitt v4 kort i cammen för att sedan testa den i den inbyggda boxen på min LG-TV (ej dvb-t2/CI+).

LG-teven hittade kammen och jag fick bild på femman, bytte sedan till en sd mpeg4 kanal för att testa om det fungerad (har boxer mix, ej HD). Där tog det stopp, sedan bytte jag tillbaks till femman för att konstatera att det var dött där också.

Nu till det jobbiga...
Satte tillbaka kortet i min htpc (ad-teknik phoenix) och även där var det dött...

oscam loggar "not found (the key to use is not the current)".

Vad kan ha hänt? Kan kortet ha blivit "pairat" med camen?

Jag har haft igång betalkanal i 2 dygn och kan inte se i loggarna på acamd/oscam att några emm har skickats, kan det vara det som är fel?

Hur ofta brukar boxer skicka kortuppdatering/emm???

Vid start av oscam loggar den i stil med "providerid 20500 expires 2012-01-01 - 2012-01-31", betyder inte det att jag har fått uppdatering som gäller till den 31:a??

Är det bara att vänta till månadsskiftet och hoppas att nästa uppdatering kickar igång kortet igen?

Vågar jag isåfall stoppa in kortet i CI+ camen igen???

Någon som vet eller har erfarenhet av någon av ovanstående frågor mottages tacksamt!

Postad 27 January 2012 - 14:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
@beachman

Om de slagit på pairing vilket jag inte märkt att de gjort så borde kortet automatiskt fungera i den cam som det är pairat med.
Ci+ medger olika nivåer av kryptering och skydd, anysee har uttalat att de inte har stöd därför att de inte har fullt stöd, tex ska de inte kunna hantera pairing och en del andra funktioner, det mesta talar för att boxer endast använt de delar av ci+ som varit enkla att hantera och därför så har anysee-kortet fungerat. Eventuellt skulle anysee kunna köppa en full licens för ci+ men det troliga är att de då blir tvingade att se till att inspelningar sparas krypterade och därmed bara går att se på den maskin som spelade in programmet, de skulle antagligen också behöva lägga in någon form av spärrar för programvara som inte har stöd för att spara krypterade program. Detta är gissningar från min sida, men tyvärr så är branschen väldigt hård på sådant här.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.