*** Oficiell tråd - Yamaha RX-V667/V767 ***
556 svar till detta ämne
Postad 09 March 2011 - 13:34
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
hindra den automatiska uppskalningen och se om det hjälper. det ska inte vara något problem att köra full hd via hdmi 1.3, det är det den är till för. 3d kräver 1.4.
jag har en egen fråga nu.
vet någon snabbt vart man stänger av den automatiska avstängningen på receivern?
när jag ska lyssna på musik från datorn så stänger jag gärna av tv'n. då går receivern av samtidigt. kör allt via hdmi, även ljud alltså. går det att fixa?
Postad 09 March 2011 - 13:43
clabbe69
-
clabbe69
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
hindra den automatiska uppskalningen och se om det hjälper. det ska inte vara något problem att köra full hd via hdmi 1.3, det är det den är till för. 3d kräver 1.4.
jag har en egen fråga nu. vet någon snabbt vart man stänger av den automatiska avstängningen på receivern?
när jag ska lyssna på musik från datorn så stänger jag gärna av tv'n. då går receivern av samtidigt. kör allt via hdmi, även ljud alltså. går det att fixa?
Det enda jag kan tänka mig är Hdmi controll funktionen, via den ska man kunna synka av/påslag av receiver och tv.
Postad 09 March 2011 - 14:12
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
tack så mycket, då ska jag försöka att hitta den i menyn =)
Postad 09 March 2011 - 18:07
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
en ny snabb fråga ang yamahas... ja, vad heter det? presenceinställningar. behöver man göra något för att det ska sätta igång? förutom att sätta in högtalare och ställa in att dom finns där då
Postad 09 March 2011 - 22:39
Unregisterede35efb45
-
Unregisterede35efb45
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
vad kör du för upplösning från PS3:an? Hur långa kablar har du?
Testa att köra 720p från PS3:an, samt andra kablar om du har möjlighet. slå av hdmi kontroll, den gör nog iaf varken till eller från.
Jag kör "standardupplösning" har inte ändrat. Tv'n klarar 1080p Jag har en nyköpt 1 meters kabel (billig från netonet hdmi 1.3) samt en 1-1,5 meters lite dyrare. Är lite si och så med den alternativt hdmi ingången på tvn för det kan bli lite störningar för den kan vara glapp. Är dock inte helt 100 på att det är kabeln är inte klockrent att när jag vickar på den så upphör störningarna. (Det är dock väldigt sällan jag ser några störningar) När du menar att jag ska köra 720p från ps3an menar du den inställning jag gör för hdmi där man manuellt ställer vilka upplösningar tv'n stödjer? Ska prova detta. Stängde av uppskalningen (även om den bara gäller från analoga källor eller vad det nu står)
Postad 09 March 2011 - 22:54
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
prövat andra hdmi-portar?
Postad 10 March 2011 - 10:27
clabbe69
-
clabbe69
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
en ny snabb fråga ang yamahas... ja, vad heter det? presenceinställningar. behöver man göra något för att det ska sätta igång? förutom att sätta in högtalare och ställa in att dom finns där då 
Front presence är "igång" default, så de borde räcka med att koppla in högtalarna. Jag kör "standardupplösning" har inte ändrat. Tv'n klarar 1080p
Jag har en nyköpt 1 meters kabel (billig från netonet hdmi 1.3) samt en 1-1,5 meters lite dyrare. Är lite si och så med den alternativt hdmi ingången på tvn för det kan bli lite störningar för den kan vara glapp. Är dock inte helt 100 på att det är kabeln är inte klockrent att när jag vickar på den så upphör störningarna. (Det är dock väldigt sällan jag ser några störningar)
När du menar att jag ska köra 720p från ps3an menar du den inställning jag gör för hdmi där man manuellt ställer vilka upplösningar tv'n stödjer? Ska prova detta. Stängde av uppskalningen (även om den bara gäller från analoga källor eller vad det nu står)
Med så korta kablar borde inte dem vara problemet, om de inte är trasiga. Testa att köra direkt till tv med båda kablarna, för att se om det är ingången på tv eller kablarna det ev. är fel på. ja, 720p från PS3an, men tror inte det är problemet iom att du har så korta kablar. Om problemet försvinner när du kör direkt PS3 --> TV, så kan du testa att slå av MON.CHK i receivern, det görs i Advance Setup menyn, kolla manualen, sida 101.
Postad 14 March 2011 - 23:08
Unregisterede35efb45
-
Unregisterede35efb45
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Front presence är "igång" default, så de borde räcka med att koppla in högtalarna.
Med så korta kablar borde inte dem vara problemet, om de inte är trasiga. Testa att köra direkt till tv med båda kablarna, för att se om det är ingången på tv eller kablarna det ev. är fel på.
ja, 720p från PS3an, men tror inte det är problemet iom att du har så korta kablar.
Om problemet försvinner när du kör direkt PS3 --> TV, så kan du testa att slå av MON.CHK i receivern, det görs i Advance Setup menyn, kolla manualen, sida 101.
När jag slog på endast 720p fick jag problem. Bilden hade blåa streck över sig och växlade bort hela tiden. MON.CHK avslaget och det verkar funka perfekt! Tack för hjälpen hörrö! EDIT: Jag ropade hej för snabbt. Fortfarande inte löst. Måste prova kabel direkt till tv'n.
Redigerat av Unregisterede35efb45, 15 March 2011 - 16:29.
Postad 15 March 2011 - 10:35
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
kan ställa mig fråga här:
jag får inget ljud ur min andra subutgång på min 767. är den igång automatiskt eller måste jag göra en inställning för att den ska gå igång?
jag gissar att det är fel på förstärkaren, men jag tänkte att jag frågar för säkerhetsskull. man vill vänta så länge som möjligt på att lämna in den på rep, ljud är dödligt viktigt!
Postad 15 March 2011 - 14:28
Unregisterede35efb45
-
Unregisterede35efb45
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
kan ställa mig fråga här: jag får inget ljud ur min andra subutgång på min 767. är den igång automatiskt eller måste jag göra en inställning för att den ska gå igång? jag gissar att det är fel på förstärkaren, men jag tänkte att jag frågar för säkerhetsskull. man vill vänta så länge som möjligt på att lämna in den på rep, ljud är dödligt viktigt!
Det ska mig veterligen fungera båda 2 och verkar inte finnas något sätt att stänga av någon av portarna separat.
Postad 15 March 2011 - 15:03
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag fick det inte att fungera igår över huvudtaget, men idag så låter båda subbarna som dom ska. väldigt konstigt. det kan ha varit något glapp i kontakterna eller liknande som gjorde att jag inte fick ljud från båda utgångarna. nu mullrar båda två på iaf, även om jag tror mig uppleva lite svagare muller. troligtvis bara svammel från min sida, eller att jag omedvetet har sänkt ljudet hemma =)
Postad 19 March 2011 - 01:44
Unregisteredc9bf91cb
-
Unregisteredc9bf91cb
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Varför är 667an en 7.1 förstärkare när den har 2 sub-utgångar?
Postad 19 March 2011 - 09:36
rebirth
-
rebirth
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Dom 2 sub utgångarna är likadana som 1.Samma signal.
Redigerat av rebirth, 19 March 2011 - 09:37.
Postad 19 March 2011 - 11:33
Unregisteredc9bf91cb
-
Unregisteredc9bf91cb
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Är det som en Y-split eller fungerar bara 1 utgång i taget? Och hur är det med 7.2 förstärkare: skickar dom 2 olika signaler till utgångarna typ en L och en R?
Postad 22 March 2011 - 17:05
Unregistered248b1623
-
Unregistered248b1623
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! Jag har ett problem. Har en dator utan Hdmi. så jag tänte köra Dvi från datorn till Hdmi till förstärkaren. Hur gör jag för att få ut ljudet?
Postad 23 March 2011 - 10:14
killkinn
-
killkinn
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej! Jag har ett problem. Har en dator utan Hdmi. så jag tänte köra Dvi från datorn till Hdmi till förstärkaren. Hur gör jag för att få ut ljudet? http://www.digitaltv...dukt.php?p=1031 eller en ljudkabel från datorn till förstärkaren
Postad 24 March 2011 - 22:28
maresdyk
-
maresdyk
-
Amatör
-
-
58 inlägg
hej jag behöver hjälp!!
Min 667 har en Wii kopplad till sig via komponent.
Jag får dock inte recivern att via uppscalningen fylla ut hela bilden på TVn altså är den underscannad. kan någon tipsa vad detta kan bero på den skall ju kunna skala upp till 1080p.
Har jag missat något?
Johan
Postad 07 April 2011 - 20:52
Västeråsaren
-
Västeråsaren
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Är lite smått intresserad av 667 / 767'an, men undrar följande: 1. Går det att kalibrera med YPAO för vanlig stereo? 2. Efter man har kalibrerat, går det att justera PEQ'en osv själv om man inte är helt nöjd (med YPAO-kalibreringen som grund) 3. Har 667 och 767 exakt samma inställningsmöjligheter i YPAO? 4. Är den enda mellan 2hdmi ut på 767'an samt lite mer effekt? Tänkte i första hand använda 667 / 767 som försteg till min Yamaha DSP-AX1. Det är mest kalibreringen och manuella justeringar för EQ/PEQ jag behöver då jag har stora problem med bumlig bas från Canton RC-L. Egentligen skulle en separat EQ säkert funka, behringer har ju massa lådor, men då måste jag hålla på med massa XLR-> rca, köpa mic osv.. verkar omständigare än att bara köpa en stärkare som har lättare menyer att hantera. Alla åsikter och ideér är välkomna!
Redigerat av Västeråsaren, 07 April 2011 - 21:20.
Postad 07 April 2011 - 23:04
sulfhydryl
-
sulfhydryl
-
Användare
-
-
183 inlägg
Har en 667:a jag är mycket nöjd med, och kör f.n. bara 2 kanaler på den.
1. Går det att kalibrera med YPAO för vanlig stereo?
Det går att köra YPAO med endast 2 högtalare anslutna, och resultatet låter bra.
2. Efter man har kalibrerat, går det att justera PEQ'en osv själv om man inte är helt nöjd (med YPAO-kalibreringen som grund)
Japp.
3. Har 667 och 767 exakt samma inställningsmöjligheter i YPAO?
Ja (iaf. vad jag märkt).
4. Är den enda mellan 2hdmi ut på 767'an samt lite mer effekt?
Utöver det du nämner och de uppenbara estetiska skillnaderna har 767:an även den "enormt" nödvändiga funktionen "party mode" , och fjärren har "inlärningsfunktion" (fjärren till 667 kan också styra andra enheter, men du kan enbart ställa in detta via fyrsiffriga koder). I övrigt är både spec, menyer och manual identiska.
Jag körde på 667:an eftersom den var 700 kr billigare, väger mindre och tar marginellt mindre plats. Hade de kostat lika mycket hade jag valt 767:an, men 667:an räcker och blir över för mig då jag varken behöver de extra watten eller två HDMI-ut.
Redigerat av sulfhydryl, 07 April 2011 - 23:07.
Postad 08 April 2011 - 14:27
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
En fråga om framförallt 667:an.
Är det problemfritt att koppla följande till stärkaren som sen skickar vidare till tv:n via hdmi.
Viasat hdbox (klarar max av 720p/1080i)
Ps3 1080p
Wii komonent till stärkaren
Blir det problem när allt har en olika max upplösning? Eller skalas allt till 1080p (tv:n är full hd).
/Mange
Postad 08 April 2011 - 16:35
Unregisteredc9bf91cb
-
Unregisteredc9bf91cb
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Kommer inte bli något problem:)
Postad 08 April 2011 - 16:45
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Kommer inte bli något problem:)
Så även om källorna har olika upplösningar är det smärtfritt? Eller ska man ställa in olika inställningar för varje pryl. Rätt smidigt att bara behöva en hdmi kabel till tv:n, slippa dra vidare komponent och annat. Funkar hdmi i standby utan problem också? Denna stärkare är väl rätt prisvärd nu antar jag. De nya som kommer är ju bra mkt dyrare. /Mange
Postad 08 April 2011 - 19:25
sulfhydryl
-
sulfhydryl
-
Användare
-
-
183 inlägg
Så även om källorna har olika upplösningar är det smärtfritt? Eller ska man ställa in olika inställningar för varje pryl. Rätt smidigt att bara behöva en hdmi kabel till tv:n, slippa dra vidare komponent och annat.
Funkar hdmi i standby utan problem också?
Har ingen Wii, men kan inte se varför det skulle vara några problem. Har inte haft några problem att visa lägre upplösningar via PS3 och Xbox 360 iaf. HDMI standby funkar som det ska, men effektförbrukningen i standby blir 3 W istället för 0.3 med funktionen påslagen om jag minns rätt.
Postad 09 April 2011 - 00:57
A_X_R
-
A_X_R
-
Rookie
-
8 inlägg
Kanske har missat någon info här på denna tråden. Jag har i veckan köpt en V767 och är riktigt nöjd, men har ett litet problem. Jag tänkte om man kunde koppla in datorn till en av hdmi ingångarna och hade hoppas på att få ut bilden till tven, men verkar inte fungera,, ljudet får jag ju in i förstärkaren men får inte ut bild på tven från förstärkaren, är det möjligt? har ju provat att koppla datorn till tven via hdmi, men får inte ut ljud till förstärkaren. är det ens möjligt det också?
Postad 09 April 2011 - 02:36
Unregisteredc9bf91cb
-
Unregisteredc9bf91cb
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Det kan ju vara så att du missat ställa in någon Passthrough funktion, ofta är man bara 1 knapp tryck borta från lösningen. Så det funkar att köra datorn direkt till TVn via HDMI och då får du bild plus ljud (ljud i TVns högtalare)? Har din TV ARC funktion så köp en HDMI kabel som stödjer detta och koppla mellan förstärkare plus TV så kommer det fungera fint Jag har en 667a där jag hade lite problem i början med att få igång Dator+TV men löste detta genom att i förstärkaren under Setting ----> HDMI, där hittar du ARC som ska vara på ON och HDMI Control som också ska vara på ON:)
Postad 10 April 2011 - 01:13
A_X_R
-
A_X_R
-
Rookie
-
8 inlägg
Det kan ju vara så att du missat ställa in någon Passthrough funktion, ofta är man bara 1 knapp tryck borta från lösningen. Så det funkar att köra datorn direkt till TVn via HDMI och då får du bild plus ljud (ljud i TVns högtalare)? Har din TV ARC funktion så köp en HDMI kabel som stödjer detta och koppla mellan förstärkare plus TV så kommer det fungera fint Jag har en 667a där jag hade lite problem i början med att få igång Dator+TV men löste detta genom att i förstärkaren under Setting ----> HDMI, där hittar du ARC som ska vara på ON och HDMI Control som också ska vara på ON:)
Jag har inga problem med att få tven att använda sig av förstärkaren högtalare via ARC som du pratar om. Men det vill sig inte när jag kopplar in HDMI kabeln i tven från datorn. Då får jag bara bidl men inget ljud via förstärkaren. det är säkert som du säger bara en knapptryckning bort utan att jag har koll på det :=(
Postad 10 April 2011 - 04:28
Unregisteredc9bf91cb
-
Unregisteredc9bf91cb
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Har du ändrat uppspelningsenhet på datorn? Ikonen bredvid klockan där du kan höja/sänka volymen kan du ju högerklicka på och välja bland olika uppspelningsenheter, jag är tvungen att välja SPDIF som standardenhet innan jag får något ljud till förstärkaren...  (har en bärbar HP-dator)
EDIT: OBS ändra detta innan du kopplar in datorn till TVn OBS
Redigerat av Unregisteredc9bf91cb, 10 April 2011 - 04:30.
Postad 13 April 2011 - 20:03
Dalle_84
-
Dalle_84
-
Användare
-
-
138 inlägg
Hej alla!
Relativt nybliven ägare av 667 och riktigt nöjd. Men jag har en sak jag behöver hjälp med. Jag har kopplat in datorn via DVI => HDMI för bild och SPDIF för ljud. Men om jag bara lyssnar på musik via dator ploppar receiverns screensaver upp efter kanske 15 min. Jag hittar inte var man kan stänga av den... Kan någon hjälpa mig med detta?
Postad 15 April 2011 - 20:19
^Bateau^
-
^Bateau^
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Det kanske börjar bli dags att byta ut sin VERKLIGEN gamla trotjänare till receiver Deonon 1801. Den har numera 11 år på nacken tror jag. Skulle gärna vilja en Denon igen, men de med 6st HDMI ingångar tycker jag är för dyra.
Intresset för hembio är mycket mindre än det var förut så jag vill inte lägga ut alldeles för mycket pengar på det.
På grund av mitt minskade intresse så kanske jag har en "dum" fråga.
Eftersom min digitalbox saknar HDMI så vill jag ändå för enkelhetens skull koppla in den i receivern.
SÅ min fråga är kan man ta in signal på komposit och få den uppskalad till 720p?
Postad 15 April 2011 - 23:18
PNorth6
-
PNorth6
-
Användare
-
-
192 inlägg
Precis kopplat in min 767:a. Men hur ska jag koppla in mitt wii på bästa sätt? Har komponent kablar där 3 går tlll bild och 2 till ljud. Var kopplar jag in dem på stärkaren? Kör hdmi ut till både tv och projektor.
Har inte hunnit pyssla så mkt med stärkaren än och det var ett tag sen man höll på..
Postad 19 April 2011 - 23:23
Unregisterede9b9b92c
-
Unregisterede9b9b92c
-
Rookie
-
5 inlägg
Precis kopplat in min 767:a. Men hur ska jag koppla in mitt wii på bästa sätt? Har komponent kablar där 3 går tlll bild och 2 till ljud. Var kopplar jag in dem på stärkaren? Kör hdmi ut till både tv och projektor.
Har inte hunnit pyssla så mkt med stärkaren än och det var ett tag sen man höll på..
Bara trycka in dom på komponentkablarna på AV 1 och ljudet på audio 1. Sen ställer du förstärkaren på AV1 så du får bild från WII sen on screen-menyn - input - AV1 - pil upp - audio in - Audio 1, sen har du ljud. Men allt det står redan i manualen, s.24.
Postad 27 April 2011 - 23:40
Unregisteredc9bf91cb
-
Unregisteredc9bf91cb
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Tänkte bara tipsa om att 667an är denna veckas annonsvara hos elgiganten, 2990 kostar den så slå till ni som inte gjort det redan:D
Postad 28 April 2011 - 06:23
phuq
-
phuq
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Tänkte bara tipsa om att 667an är denna veckas annonsvara hos elgiganten, 2990 kostar den så slå till ni som inte gjort det redan:D
Även netonnet kör detta eminenta pris. Skynda att fynda!
Postad 28 April 2011 - 16:44
ROK
-
ROK
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag köpte 667:an igår. Mycket nöjd än så länge. Hade Sony först och sedan en yamaha 747, sedan en NAD och nu återigen en yamaha. Det positiva med 667an är att den är lättinstallerad, har en bra fjärr m.m. Förstår inte att jag inte har skaffat en receiver med hdmi-switch förrän nu
Postad 02 May 2011 - 09:01
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Kopplade in min 767 i helgen och är mycket nöjjd! Blir riktigt bra ljud nu när man kör allt digitalt via hdmi , köpte också bakhögtalare samt en Subwoofer ifrån XTZ. Gryyyyyyyymt nöjjd! nu måste jag bara läsa manualen så man kan titta på hdmi och ta in ljud ifrån en annan källa
Sjukt stor skillnad mot min gamla Denon AVR 1508.
Postad 02 May 2011 - 14:15
Tuxie
-
Tuxie
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Eftersom den gör viss behandling av bilden istället för att bara slussa den vidare, orsakar det något lagg vid TV-spelande? Hur är det med ljudet? Min Onkyo 604 orsakar ett märkbart lagg på ljudet om jag inte kör plain LPCM utan några "ljudförbättringar". Det märks framförallt i spel som Guitar Hero.
Har den någon form av EQ-inställningar?
Postad 02 May 2011 - 15:40
Unregisteredc9bf91cb
-
Unregisteredc9bf91cb
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Eftersom den gör viss behandling av bilden istället för att bara slussa den vidare, orsakar det något lagg vid TV-spelande? Hur är det med ljudet? Min Onkyo 604 orsakar ett märkbart lagg på ljudet om jag inte kör plain LPCM utan några "ljudförbättringar". Det märks framförallt i spel som Guitar Hero.
Har den någon form av EQ-inställningar?
Har inte märkt av lagg vid FPS-spel, har dock ingen aning hur det är vid musik spel. Det kan ju gå rätt fort på GH om man kör på högre svårighetsgrader;)
Postad 03 May 2011 - 18:27
sulfhydryl
-
sulfhydryl
-
Användare
-
-
183 inlägg
Orsakar det något lagg vid TV-spelande?
Har inte märkt av lag, men å andra sidan är animationerna i Fallout 3 så ruttna att man antagligen inte skulle märka av lag även om det fanns där
Postad 03 May 2011 - 18:52
Unregisteredc0d4a845
-
Unregisteredc0d4a845
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Införskaffade mig för en dryg vecka sedan Yamaha RX-V667 tillsammans med två frontar Yamaha 777.
Har spelat de ständigt på låg volym, vågar inte riktigt höja.
Några snabba frågor, Bi-Wire ger det stor skillnad?
Högtalarkablar är vad jag förstått det skilda meningar om, just nu använder jag några riktigt fina enligt pappa, det är nog 30 år gamla.
Supra rekommenderas varmt, ska man investera i ett par sådana? Vilken modell isåfall, enda jag vet är att de ska vara relativt tjocka, självklart en fördel ifall de stöder Bi-Wire.
Denna frågan skulle jag kunna läsa mig till i användarhandboken men får troligen snabbare svar här: Går det att ställa in volymstopp på något sätt? Kan bli jobbigt om man har gäster hemma som är vana vid datorhögtalare och vrider max.
Postad 03 May 2011 - 21:25
sulfhydryl
-
sulfhydryl
-
Användare
-
-
183 inlägg
Supra rekommenderas varmt, ska man investera i ett par sådana?
Om det får dig att må bättre, så gör det  Jag kör med kabel från Kjell & Co, och det låter knappast skit för det. Spontant skulle jag säga att högtalarna och akustiken i vår lägenhet "begränsar" ljudet mer än vad någon högtalarkabel skulle kunna göra. Går det att ställa in volymstopp på något sätt?
Ja, det går att ställa in maxvolym. Läs manualen
Postad 03 May 2011 - 22:35
Unregistered34dbed00
-
Unregistered34dbed00
-
Användare
-
-
213 inlägg
Om det får dig att må bättre, så gör det Jag kör med kabel från Kjell & Co, och det låter knappast skit för det. Spontant skulle jag säga att högtalarna och akustiken i vår lägenhet "begränsar" ljudet mer än vad någon högtalarkabel skulle kunna göra.
Skulle vilja säga att färgen på dina tofflor begränsar ljudet mer än kablarna.
Postad 04 May 2011 - 21:10
Tuxie
-
Tuxie
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Innan jag bestämmer mig, kan någon svara på detta om V667?
* Går det att ställa in EQ per högtalare?
* Hur detaljerad EQ kan man ställa in globalt?
* Går det att koppla in en skivspelare med inbyggd RIAA-förstärkare (ingen phono-utgång) och ändå få den att hamna som "Phono"?
* Hur många "presets" kan man ställa in? Kan jag t.ex. ha saker inkopplade i alla 5 RCA-ingångar, alla 6 HDMI-ingångar, alla 4 SPDIF-ingångar, alla komposit,svideo,komponent osv samtidigt och välja dem via fjärren?
Postad 04 May 2011 - 21:22
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
EDIT: Tar bort lång post. Problem löst. (kalibrering, fasproblem, inget tryck i bas, lågt ljud etc) Bytt till en ny 767. Allt ok.
Redigerat av Palle, 06 May 2011 - 08:36.
Postad 06 May 2011 - 13:12
Unregistereda203bd31
-
Unregistereda203bd31
-
Rookie
-
4 inlägg
Just nu får man 667:an för 2890 kr på Mediamarkt!
Postad 06 May 2011 - 14:30
sulfhydryl
-
sulfhydryl
-
Användare
-
-
183 inlägg
Skulle vilja säga att färgen på dina tofflor begränsar ljudet mer än kablarna.
Men de är ju guldpläterade...
Postad 06 May 2011 - 14:38
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1065 inlägg
Man kan ju hoppas att det blir ett lika stort ras snart på 767an...
Det känns ju som att 677an rasat rätt rejält. Kan de 2011orna vara på ingång montro? I så fall borde väl 767an vara på väg ner också. Själv har jag bestämt mig att slå till när Hembiobutiken går ner till 4500kr, vilket säkert händer snart, men med tanke på 677ans ras, så tror jag nästan att jag väntar till den når 4000.
Redigerat av Alban, 06 May 2011 - 16:33.
Postad 06 May 2011 - 19:18
partajare
-
partajare
-
Mästare
-
-
3282 inlägg
Kan de 2011orna vara på ingång montro?
Ersättaren kommer i Juni. I princip samma maskin vad jag har förstått men har det som 767 borde haft såsom internetradio bl.a.
Postad 07 May 2011 - 12:12
falkn
-
falkn
-
Beroende
-
-
1032 inlägg
Just nu får man 667:an för 2890 kr på Mediamarkt!
Gäller det alla mediamarktbutiker?
Postad 07 May 2011 - 20:36
Unregistereda203bd31
-
Unregistereda203bd31
-
Rookie
-
4 inlägg
Ersättaren kommer i Juni. I princip samma maskin vad jag har förstått men har det som 767 borde haft såsom internetradio bl.a.
771 ocj 671:an Kommer i mitten av juni. Köpte 667:an för 2890kr på Mediamarkt i Nacka Forum men har inte öppnat den än. Kanske bör man vänta 671 istället? Frågan är om internetradio, nätverk, USB och iPod app är värt dubbla priset (5990 kr). Osäker....?!?!?! // Daniel
Postad 08 May 2011 - 11:12
falkn
-
falkn
-
Beroende
-
-
1032 inlägg
771 ocj 671:an Kommer i mitten av juni. Köpte 667:an för 2890kr på Mediamarkt i Nacka Forum men har inte öppnat den än. Kanske bör man vänta 671 istället? Frågan är om internetradio, nätverk, USB och iPod app är värt dubbla priset (5990 kr).
Osäker....?!?!?!
// Daniel
Ja det kan ju bara du själv svara på. För mig är det inte det. Köper 667:an på Mediamarkt i eftermiddag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|