Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 september 2010 - 15:28

Unregisteredc2e15e02
  • Unregisteredc2e15e02
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
När kommer ni fixa så man kan beställa Canal+ MAX via mina sidor då?

Redigerat av Unregisteredc2e15e02, 27 september 2010 - 15:28.

Postad 27 september 2010 - 18:10

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Hej,

Vi vet att det ibland kan bli problem med ljudsynken, och som regel handlar det om en HD-kanal i kombination med Dolby Digital. Det man kan göra som en alternativ lösning till dess att felet åtgärdats är att byta ljudspår till PCM.

Alla kanaler som sänder Dolby Digital har tyvärr inte ett ljudspår i PCM och dessa gånger fungerar tyvärr inte ovanstående föreslag. Men det finns en till tänkbar lösning genom att prova koppla ljud över S/PDIF-kabel.

Fungerar inget av ovanstående så kan det bero på utsändningen, eller boxen om man har en Humax HDPVR-1000C eller en CXHD-5000C. Det kommer en ny mjukvara till dessa Humax-boxar framöver och vi hoppas i samband med detta på att kunna erbjuda bättre synkning mellan ljud och bild.

Som vi skrev i inlägg 263 så tar vi gärna mot synpunkter på vilka kanaler ni upplever att det är stora skillnader på gällande ljudstyrka då ni har boxens volym ställd på 100%, för vi kan alltid påtala till programbolaget om ljudet är för svagt eller för starkt.

Med vänlig hälsning
Patrick Norberg
Kundservice

ursäkta men förstod jag just va du sa menar du att vi ska ändra ljudspår till PCM då DD finns för att få till ljudsync? det ser jag som ett rent hån alltså vi lägger ut massor med pengar på förstärkare och högtalare och abonnemang för att få just DD ljud och som kommer självaste ComHem o säger byt till PCM ... FIXA FELET I STÄLLET!!

Postad 27 september 2010 - 19:14

Unregistered7cd61031
  • Unregistered7cd61031
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej,

Vi vet att det ibland kan bli problem med ljudsynken, och som regel handlar det om en HD-kanal i kombination med Dolby Digital. Det man kan göra som en alternativ lösning till dess att felet åtgärdats är att byta ljudspår till PCM.

Alla kanaler som sänder Dolby Digital har tyvärr inte ett ljudspår i PCM och dessa gånger fungerar tyvärr inte ovanstående föreslag. Men det finns en till tänkbar lösning genom att prova koppla ljud över S/PDIF-kabel.

Fungerar inget av ovanstående så kan det bero på utsändningen, eller boxen om man har en Humax HDPVR-1000C eller en CXHD-5000C. Det kommer en ny mjukvara till dessa Humax-boxar framöver och vi hoppas i samband med detta på att kunna erbjuda bättre synkning mellan ljud och bild.

Som vi skrev i inlägg 263 så tar vi gärna mot synpunkter på vilka kanaler ni upplever att det är stora skillnader på gällande ljudstyrka då ni har boxens volym ställd på 100%, för vi kan alltid påtala till programbolaget om ljudet är för svagt eller för starkt.

Med vänlig hälsning
Patrick Norberg
Kundservice

Tack för svar Patrick!

Hoppas verkligen ni kan lösa det så att man får en fungerande synk mellan ljud och bild. Jag kollade nu SVT1 HD jämfört med vanliga SVT1 då Rapport sändes. Kan konstatera att att det för BÅDA kanalerna är skillnad i ljudsynk och ljudvolym mellan PCM- och DD-spår. DD-spåren (som omvandlas till Prologic i receivern pga att det tydligen handlar om DD 2.0 och inte DD 5.1) ger fel i synk samt något lägre ljud (dock acceptabelt vad gäller ljudvolymen enligt mitt tycke). Den felaktiga synken rättar till sig (och ljudvolymen ökar) då man skiftar över till PCM-spåret för både SVT1 HD och SVT1.

Både PCM och DD-spåret ger alltså för båda kanalerna resultatet Prologic ut. Skillnaden är att DD-spåret inte har ljudsynk och att ljudet är något lägre. Alltså använder man PCM-spåret för att klara av att titta och det går ju bra när det inte finns ljudeffekter i DD 5.1.

Men som Duckface21 skriver vill man naturligtvis använda sin hemmabioanläggning fullt ut och BÅDE ha HD på bilden och DD 5.1 på ljudet då det finns. Och det är ju det man betalar för och förväntar sig då man köper en dyr HD box (som HDPVR-1000C) och betalar extra för abonnemang som innehåller HD-kanaler!

Det verkar alltså - enligt ovan - som om problemet med ljudsynk (för SVT1/SVT1HD) inte har med HD eller inte HD att göra, utan med DD-spår eller PCM-spår. Ljudsynk funkar för PCM, men inte för DD (även om DD är i 2.0 och därmed omvandlas till Prologic i receivern)... Håller du med om denna slutsats, Patrick? Kommer ni att kunna åtgärda felet?

Mvh / Ulf

Postad 27 september 2010 - 19:48

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Är det någon mer som upplever ljudsyncproblem på tv4 nu under idol? ser just nu på den analoga sändningen i kabeltv-nätet i Arvika och har nu kanske en halvsekunds fördröjning på bilden (ljudet kommer före)

Postad 27 september 2010 - 20:11

Unregistered7cd61031
  • Unregistered7cd61031
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Är det någon mer som upplever ljudsyncproblem på tv4 nu under idol? ser just nu på den analoga sändningen i kabeltv-nätet i Arvika och har nu kanske en halvsekunds fördröjning på bilden (ljudet kommer före)

Kan inte svara dig Corpze, eftersom jag inte tittar på de analoga kanalerna utan enbart de digitala via digitalboxen HDPVR-1000C...

Vad gäller mina ljudsynkproblem så är det tvärtom - ljudet kommer efter bilden och den justering som går att göra via boxens menysystem gör bara att ljudet kommer ännu mer efter. Detta gäller alltså DolbyDigitalljudspåret men inte PCM-spåret på SVT (både HD och standard).

/ Ulf

Postad 27 september 2010 - 20:33

miha04
  • miha04
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
pratade ikväll med comhems kundtjänst angående deras dåliga digital box cxhd 1000c. Det var den andra boxen som pajjat efter 2år. precis när garantin gått ut! fick som svar att jag måste köpa en ny! :)
Undrar är de inställda på att gå sönder efter en viss tid? Inte nog med att de tar bra betalt för alla kanaler, de drar in extra på sina boxar som måste bytas med jäma mellan rum.

Postad 27 september 2010 - 20:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

pratade ikväll med comhems kundtjänst angående deras dåliga digital box cxhd 1000c. Det var den andra boxen som pajjat efter 2år. precis när garantin gått ut! fick som svar att jag måste köpa en ny! :)
Undrar är de inställda på att gå sönder efter en viss tid? Inte nog med att de tar bra betalt för alla kanaler, de drar in extra på sina boxar som måste bytas med jäma mellan rum.

Tja, rör det sig om ett ursprungsfel har du 3 år och inte 2 att reklamera din vara på. Garanti är en helt annan sak. Så om jag vore du skulle jag försöka gå den vägen istället.

Garanti och reklamation för ursprungsfel är ju lite olika saker med olika täckning vad gäller antal år.

http://www.konsument...onFel-pa-varan/

Postad 28 september 2010 - 02:23

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Jag vill ha HDTV och då är ju inte Boxer ett alternativ.

Fast visst är det det!

Nu i höst startar ju Teracom/Boxer HD-sändningar med den nya tekniken DVB-T2 marksänt.

SÖK på just DVB-T2 här uppe till höger, så hittar du några trådar om detta.
Och läs mer hos både Boxer och Teracom.

Varför frågar du inte Comhems kundtjänst direkt här i forumet?

https://www.minhembi...howtopic=267747

De har ju en egen tråd där de svarar varje dag.

Postad 28 september 2010 - 08:42

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0
Ska inte ranta mot deras kundservice, utan mot deras tjänster. I Söndags morse, när jag vaknade, var allting precis stendött. Inget internet. Ingen TV. Ingen telefon. Den dagen tänkte jag att jag snällt skulle sitta och vänta, eftersom det säkerligen kommer igång igen!

Hur kan jag vara så dum?

Jag hade heller ingen telefon att ringa från, ingen kontakt med omvärlden what-so-ever. Men på Måndagen (igår, alltså) bestämde jag mig för att gå till andra sidan stan, till min Mor, för att få tag i en telefon. Ringde då till ComHem som konstaterade att vartenda modem i huset är stendött (surprise surprise!), och hon lägger en felanmälan. Jag får även reda på att jag kommer KONTAKTAS vid behov av att entra min lägenhet och titta på mitt uttag. Fair enough, tänker jag.

Hur kan jag vara så dum?

Jag börjar föra mig hän hemåt. När jag väl är hemma sätter jag mig förnöjt och spelar lite tv-spel (hooray!). När det plötsligt kommer ett SMS. "Vänligen kontakta trafikled. på nummer xxxx-xxxxxx. Mindes ni hur jag inte kunde ringa? Precis. Lagom roligt. Men när klockan var runt 5-snåret ringer ändock min kära Mor, så jag ber henne ringa trafikledningen. Sagt och gjort ringer hon tillbaka till mig och säger att "Tjänsterna kan vara fixade tidigast Onsdag" - det fanns inte tekniker. Vad i **** är det frågan om? I mitt hus, ligger det runt 20 lägenheter, för att inte tala om resten av bostadsområdet. Comhem låter sina tjänster ligga nere TRE dagar för (möjligtvis) ett hundratals personer? Borde inte sådana fall få "prio 1"? Hur fruktansvärt oorganiserade är man på ComHem?

Hur kan jag vara så dum, att jag behåller ComHem när jag har stadsnät?

Postad 28 september 2010 - 09:21

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Jag hade heller ingen telefon att ringa från, ingen kontakt med omvärlden what-so-ever. Men på Måndagen (igår, alltså) bestämde jag mig för att gå till andra sidan stan, till min Mor, för att få tag i en telefon.

När det plötsligt kommer ett SMS. "Vänligen kontakta trafikled. på nummer xxxx-xxxxxx. Mindes ni hur jag inte kunde ringa?

Men men.... OM du nu har en Mobil, varför ringde du då inte dem från den?

Hur kan jag vara så dum?

Ja, det kan man undra? :)

Postad 28 september 2010 - 12:19

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Kontantkort utan pengar på kanske? Då kan man väl ta emot samtal och sms, men inte ringa/messa ut?

//P

Postad 28 september 2010 - 12:25

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0

Du tror på fullaste allvar att jag inte hade använt den? Jag kan inte ringa ut från min mobil förens fakturan är betald.

Trodde detta var en tråd för att skriva ut sina aggressioner, inte bygga på dem.

Postad 28 september 2010 - 12:49

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Fråga till ComHem:

Jag är ju tydligen idag tvungen att acceptera att ni enbart sänder must-carry-utbudet analogt utan kostnad (förutom den kostnad på 85:- jag redan obligatoriskt betalar för kabel-TV på hyran) till mig i det ComHemhus jag bor i. För att kunna spela in vissa program/filmer och se dem i hög kvalitet har jag köpt en HDPVR-1000C av ComHem och programpaken Canal+ och Small. I och med detta har jag tillgång till Canal+ HD och SVT HD (som ingår i Small). Betalar 330:-/mån för detta.

När nu SVT1 HD och SVT2 HD ska sändas - kommer jag då att få tillgång till dem inom paket Small? Med andra ord - kommer "vardagliga" SVT HD-kanaler att ingå i Small? Om inte får man ju försöka ta in dem gratis via markbundna Boxernätet i stället. Telias ADSL-TV-nät har jag provat, men det var inget väl fungerande alternativ för mig. Marknätet kan dock bli fullt tänkbart framöver, när man nu vidarutvecklar tekniken och ska sända med högre kvalitet senare i höst.

Mer än 330:- + 85:- i månaden är jag inte beredd att betala för den lilla TV-tittning jag gör.

Mvh / Ulf

Hej,

Som du kan se på comhem.se så ingår SVT1 HD i Small.

Vi för diskussioner med SVT angående SVT2 HD och vår ambition är att ta in kanalen. I dagsläget är dock inget klart så vi kan för nuvarande inte kommentera huruvida kanaler kommer att ingå Small eller inte.

Med vänlig hälsning
Patrick Norberg
Kundservice

Postad 28 september 2010 - 18:22

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Patrick Norberg
Kundservice

Hur gör man för att välja PCM-spåret?

Jag använder en SPDIF-kabel för överföring av ljudet så det är inte det som
orsakar synk-problemet för mig.

Mvh,
Ingvar

Postad 28 september 2010 - 22:22

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Är det verkligen bara jag som har problem med ljudet (förutom synk-problemet)?

Sitter och kikar på Viasat Sport HD. Får ljud från FL+FR+C. Comhem informationen är DD, förstärkaren visar 5 in och 5.1 ut. Kikar jag på stärkarens statusinfo, så säger den DolbyDigital 3/2/0, men inget ljud från surroundhögtalarna.

I 33:e minuten av matchen, så ändras ljudet till att bara komma från centern. Förstärkaren visar plötsligt in 2 och 5.1 ut, nu med PLII Cinema, men bara centern låter. I pausen, då kommer det plötsligt ljud från alla 5.1 högtalare, inegn förändring i status varken på box eller stärkare. När matchen börjar igen så är det åter bara ljud från centern. Det måste vara något med utsändningen, men då borde väl fler reagera?

Postad 28 september 2010 - 22:57

Unregistered7cd61031
  • Unregistered7cd61031
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hur gör man för att välja PCM-spåret?

Jag använder en SPDIF-kabel för överföring av ljudet så det är inte det som
orsakar synk-problemet för mig.

Mvh,
Ingvar

På Humax HDPVR-1000C drar man ner luckan på fjärrkontrollen och trycker på knappen med en högtalare och ett frågetecken på, så ser man de två ljudspårsalternativen (det är oftast två - ibland bara en) i en ruta på TV:n och kan sedan välja ett av spåren. Ett spår är ofta Dolby Digital och det andra "vanlig stereo" dvs PCM.

/ Ulf

Postad 28 september 2010 - 23:00

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Humax CXHD-5000c har hux flux försvunnit som en av dom boxar ComHem (Länk 1) (Länk 2) erbjuder...är det en ny box på väg som ersätter denna? Om ni nu fasat ut den - hur länge kan man räkna med att ni fortfarande erbjuder mjukvaruuppdateringar? - för det är ju en hel del saker som fortfarande behöver förbättras.

Postad 29 september 2010 - 08:00

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Humax CXHD-5000c har hux flux försvunnit som en av dom boxar ComHem (Länk 1) (Länk 2) erbjuder...är det en ny box på väg som ersätter denna? Om ni nu fasat ut den - hur länge kan man räkna med att ni fortfarande erbjuder mjukvaruuppdateringar? - för det är ju en hel del saker som fortfarande behöver förbättras.

Från och med 2010-09-27, säljstoppas försäljning av HD-boxen Humax CXHD-5000-C via Kundservice och comhem.se. Den kommer endast att säljas via vissa återförsäljarna.

Samarbetet med Humax fortsätter som vanligt, och givetvis kommer säljstoppet inte på något sätt påverka kommande uppdateringar till Digital-tv-boxen.

Med vänlig hälsning
Patrick Norberg
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 29 september 2010 - 08:01.

Postad 29 september 2010 - 09:10

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

När kommer ni fixa så man kan beställa Canal+ MAX via mina sidor då?

Vi kan i dagsläget inte ge någon specifik tidpunkt för när det är möjligt att beställa Canal+ max via mina sidor,
Men vår ambition är givetvis att det ska fungera inom kort.

Med vänlig hälsning
Patrick Norberg
Kundservice

Postad 29 september 2010 - 12:56

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej!

Har haft problem med nästan varje sändning på era Canal + extra kanaler. Trelleborg-aik då var ljudet borta stora delar av matchen. Frölunda-aik ljudhack under i stort sett hela matchen. brynäs-DIF bildstörningar som var igenom hela matchen. Är det något som ligger hos canal +? På hockey och fotboll upplever jag inget sådant

Hej,

Vi har inget känt problem med Canal+ Extra kanalerna, och då dessa varit fri från störningar under en viss
Tids bevakning misstänker vi att problemet kan ha varit tillfälligt.

Om du fortfarande upplever liknande problem vid kommande sändningar ber jag dig ta kontakt med
Vår tekniska support, så att vi därefter har möjlighet att se vad just ditt specifika fel beror på.

Med vänlig hälsning
Patrick Norberg
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 29 september 2010 - 13:00.

Postad 29 september 2010 - 13:44

kobran
  • kobran
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej ComHem,
jag har den senaste tiden upplevt problem med att textningen tappas med jämna mellanrum. Det är normalt två rader som hoppas över och det återkommer hela tiden (kanske 1ggr/minut). Detta gäller enbart på Discovery HD Showcase samt National Geographic HD. Har inte gjort några större efterforskningar (såsom exempelvis kontrollerat signalstyrka) men jag har börjat störa mig på det... Boxen jag har är en Humax CXHD-5000-C.

Är detta ett känt fel eller är det fel på min box?

Postad 01 oktober 2010 - 08:47

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

textfelet har varit på SVT HD minst 1 år bakåt i tiden:(

dåligt av SVT att inte fixa det...

kan inte ni på Com Hem påtala det felet till SVT? de lär ju lyssna mer på er än på oss...

tack

Hej,

Vi för en dialog med SVT och har påtalat problemet till dem.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 01 oktober 2010 - 09:11

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Tack för svar Patrick!

Hoppas verkligen ni kan lösa det så att man får en fungerande synk mellan ljud och bild. Jag kollade nu SVT1 HD jämfört med vanliga SVT1 då Rapport sändes. Kan konstatera att att det för BÅDA kanalerna är skillnad i ljudsynk och ljudvolym mellan PCM- och DD-spår. DD-spåren (som omvandlas till Prologic i receivern pga att det tydligen handlar om DD 2.0 och inte DD 5.1) ger fel i synk samt något lägre ljud (dock acceptabelt vad gäller ljudvolymen enligt mitt tycke). Den felaktiga synken rättar till sig (och ljudvolymen ökar) då man skiftar över till PCM-spåret för både SVT1 HD och SVT1.

Både PCM och DD-spåret ger alltså för båda kanalerna resultatet Prologic ut. Skillnaden är att DD-spåret inte har ljudsynk och att ljudet är något lägre. Alltså använder man PCM-spåret för att klara av att titta och det går ju bra när det inte finns ljudeffekter i DD 5.1.

Men som Duckface21 skriver vill man naturligtvis använda sin hemmabioanläggning fullt ut och BÅDE ha HD på bilden och DD 5.1 på ljudet då det finns. Och det är ju det man betalar för och förväntar sig då man köper en dyr HD box (som HDPVR-1000C) och betalar extra för abonnemang som innehåller HD-kanaler!

Det verkar alltså - enligt ovan - som om problemet med ljudsynk (för SVT1/SVT1HD) inte har med HD eller inte HD att göra, utan med DD-spår eller PCM-spår. Ljudsynk funkar för PCM, men inte för DD (även om DD är i 2.0 och därmed omvandlas till Prologic i receivern)... Håller du med om denna slutsats, Patrick? Kommer ni att kunna åtgärda felet?

Mvh / Ulf

Hej,

Ja, vår förhoppning är att problemet med ljudsynken ska åtgärdas i kommande mjukvara.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 01 oktober 2010 - 09:53

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej ComHem,
jag har den senaste tiden upplevt problem med att textningen tappas med jämna mellanrum. Det är normalt två rader som hoppas över och det återkommer hela tiden (kanske 1ggr/minut). Detta gäller enbart på Discovery HD Showcase samt National Geographic HD. Har inte gjort några större efterforskningar (såsom exempelvis kontrollerat signalstyrka) men jag har börjat störa mig på det... Boxen jag har är en Humax CXHD-5000-C.

Hej,

Vi känner till att textningsrader som är upphöjda i bild kan utebli på National Geographic HD med den box du har, men vi känner inte till att det är något generellt problem med någon annan kanal. Om problemet består för andra kanaler än National Geographic HD så bör du felanmäla detta. För det problemet som är på just National Geographic HD så hoppas vi på en lösning i samband med kommande mjukvara. Samma problem med National Geographic HD finns tyvärr även med HDPVR-1000C.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 03 oktober 2010 - 09:52

Erhard
  • Erhard
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Hej ComHem. Jag har, sedan jag skaffade "tripleplay" hos er, nästan konstant haft problem med telefonin. Den som ringer möts av "tjänsten kan tyvärr inte nås" och om man försöker ringa ut är det helt dött i luren. En omstart av modemet så fungerar telefonin en stund igen, man vet aldrig hur länge.

Jag har vid ett par tillfällen varit i kontakt med kundtjänst och de "gör något" med förhoppning om att allt ska fungera vilket hittills inte hjälpt alls.

Ok, telefonin är "gratis" iom att jag har både internet och kabeltv men jag vill ändå gärna att den ska fungera.

Frågorna som kundtjänst inte riktigt velat/kunnat svara på är: Är det ett vanligt problem? Finns det något jag möjligen gör som kan orsaka att telefonin hos mig går ner? Är det troligt att det är fel på mitt kabelmodem?

Internetuppkopplingen och kabelteven fungerar strålande för övrigt!

Mvh.

Postad 04 oktober 2010 - 07:15

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej ComHem. Jag har, sedan jag skaffade "tripleplay" hos er, nästan konstant haft problem med telefonin. Den som ringer möts av "tjänsten kan tyvärr inte nås" och om man försöker ringa ut är det helt dött i luren. En omstart av modemet så fungerar telefonin en stund igen, man vet aldrig hur länge.

Jag har vid ett par tillfällen varit i kontakt med kundtjänst och de "gör något" med förhoppning om att allt ska fungera vilket hittills inte hjälpt alls.

Ok, telefonin är "gratis" iom att jag har både internet och kabeltv men jag vill ändå gärna att den ska fungera.

Frågorna som kundtjänst inte riktigt velat/kunnat svara på är: Är det ett vanligt problem? Finns det något jag möjligen gör som kan orsaka att telefonin hos mig går ner? Är det troligt att det är fel på mitt kabelmodem?

Internetuppkopplingen och kabelteven fungerar strålande för övrigt!

Mvh.

Hej,

Det är svårt för oss att bemöta enskilda ärenden via forumet. Vad som orsakar problematiken med din Telefoni kan bero på många olika faktorer. För att komma tillrätta med problematiken är vår rekommendation att ni kontaktar vår support för fortsatt felsökning och eventuell felanmälan.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

Postad 04 oktober 2010 - 10:20

Erhard
  • Erhard
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Hej,

Det är svårt för oss att bemöta enskilda ärenden via forumet. Vad som orsakar problematiken med din Telefoni kan bero på många olika faktorer. För att komma tillrätta med problematiken är vår rekommendation att ni kontaktar vår support för fortsatt felsökning och eventuell felanmälan.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

Det har jag full förståelse för, det var ett långskott eftersom supporten inte lyckats lösa något hittills. Hoppades på att det skulle vara ett generellt problem med någon specifik modemserie eller något.

Tack för svaret.

Postad 04 oktober 2010 - 10:43

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Hej ComHem,

Jag har upptäckt att det är samma problem hos mig med exakt samma kanaler! Dvs. även Discovery HD Showcase.
Samma box ; Humax CXHD-5000c

Redigerat av wolfman74, 04 oktober 2010 - 10:43.

Postad 04 oktober 2010 - 12:13

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Vi tar gärna emot synpunkter som gör att vi kan förbättra både våra tjänster och våra kundservice. Sedan början av september har vi en officiell företagstråd på Minhembio: Com Hem-tråden.

För att kunna samla all information om Com Hem på ett och samma ställe så får ni gärna ställa era frågor och posta era synpunkter i den tråden. Då kan vi enklare och förhoppningsvis snabbare bemöta och besvara inläggen samt före idéer och synpunkter vidare inom företaget.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

Postad 04 oktober 2010 - 19:24

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0
Ni har inte funderat på ett abonnemang som heter typ medium 12/15 favoriter? Har idag m8 och är intresserad av ett fåtal kanaler till, men för att få dessa så måste jag skaffa large. Vilket känns löjligt för 3-4st kanaler.... Måste vara fler som är intresserade av detta?

Postad 04 oktober 2010 - 23:05

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1 180 inlägg
  • 0
Slog ihop den nya tråden med den officiella stora tråden.

Postad 05 oktober 2010 - 00:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Ni har inte funderat på ett abonnemang som heter typ medium 12/15 favoriter? Har idag m8 och är intresserad av ett fåtal kanaler till, men för att få dessa så måste jag skaffa large. Vilket känns löjligt för 3-4st kanaler.... Måste vara fler som är intresserade av detta?

Skulle nog kosta nästan lika mycket som Large så att det skulle vara lika bra att skaffa Large ändå då.

Postad 05 oktober 2010 - 07:07

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Vi får in synpunkter och önskemål från våra kunder och har naturligtvis dessa i beaktning vid eventuella förändringar.

Vi ser löpande över vår paketering så att den ska lämpa sig till de olika behov som efterfrågas av våra kunder men kan inte kommentera eventuella kommande förändringar. Våra abonnemangsformer är framtagna utifrån den efterfrågan som finns och ses löpande över.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

Postad 05 oktober 2010 - 07:35

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hej,

Vi får in synpunkter och önskemål från våra kunder och har naturligtvis dessa i beaktning vid eventuella förändringar.

Vi ser löpande över vår paketering så att den ska lämpa sig till de olika behov som efterfrågas av våra kunder men kan inte kommentera eventuella kommande förändringar. Våra abonnemangsformer är framtagna utifrån den efterfrågan som finns och ses löpande över.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

Hur ser ni att vi kunder just efterfrågar 8 favoriter? Som jag och flera sagt tidigare försvinner ju flera kanaler i 8 favoriter för många då vi tvingas välja in dom analoga skräpkvalite kanalerna typ tv3 o kanal 5 .Och att man måste betala ytterligare 99kr för alla hd kanaler när man pröjsrar 299 kr för ert största paket large är ju ju bara dumsnålt.
Nu börjar snart en ny säsong NHL på espn america,redan i våras efterfrågade jag och många den kanalen i HD...finns väl inte en snöbolls chans i helv... att den kommer in ert hd utbud.Men vänta nu... ni säger att efterfrågan styr... aja vi här räknas väl inte .Comhem behöver inte kopiera+ klippa in ert standard svar som ni brukar ,vi har redan läst det tusen ggr här... var bara tvungen o lätta på trycket

Redigerat av Unregistered40562de1, 05 oktober 2010 - 07:36.

Postad 05 oktober 2010 - 10:39

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hur ser ni att vi kunder just efterfrågar 8 favoriter? Som jag och flera sagt tidigare försvinner ju flera kanaler i 8 favoriter för många då vi tvingas välja in dom analoga skräpkvalite kanalerna typ tv3 o kanal 5 .Och att man måste betala ytterligare 99kr för alla hd kanaler när man pröjsrar 299 kr för ert största paket large är ju ju bara dumsnålt.
Nu börjar snart en ny säsong NHL på espn america,redan i våras efterfrågade jag och många den kanalen i HD...finns väl inte en snöbolls chans i helv... att den kommer in ert hd utbud.Men vänta nu... ni säger att efterfrågan styr... aja vi här räknas väl inte .Comhem behöver inte kopiera+ klippa in ert standard svar som ni brukar ,vi har redan läst det tusen ggr här... var bara tvungen o lätta på trycket

Applåder till edsvallakung!

Postad 05 oktober 2010 - 14:54

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

+1

Postad 05 oktober 2010 - 15:43

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Hos Tele2 har man val med både 5 (99:-) och 8 kanaler (149:-) i deras Mixpaket.
Dessutom ett fritt okodat utbud med SVT (inkl SVT1 HD), TV4, TV6, TV7, TV10 och Star!.
Många ställen kan dessutom välja fritt ett intressepaket eller mixpaket efter tycke och smak som ingår i hyran.
Här betalar vi 45:-/mån i hyran för runt 17-18 digitala kanaler inkl kortavgift och box.

Postad 05 oktober 2010 - 20:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

+1

Postad 06 oktober 2010 - 07:34

Arneskommentarer
  • Arneskommentarer
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Fattar inte hur ett forum fungerar men lägger min fråga här också.. 3de stället. Ledsen för det. Vill ju bara ha svar..

Hej,

Försökt mejla Comhem men inte lyckats än så länge, så jag tänkte att någon grym här på forumet har svar.. smile.gif
Har haft en inspelningsbar digitalbox från Comhem. En Samsung DCB-P770Z. Den surrar så högt att jag höll på att gå bananas här hemma. Ingen bra tv upplevelse direkt. Så det gjorde att mitt köpbeslut blev enkelt när min dröm-tv kom till stan. Köpte helt enkelt en grym 46" Sony Bravia HX900 med 3D och allt extra, pluggade in kortet i en CA modul. cool.gif Har nu (sen första kvällen) fått koll på allt runt ci+ vs ca modul och att HD inte fungerar (sjukt surt förövrigt)..

Mitt problem är att vanliga kanaler som Kanal5 och Tv3 etc strular. Kodningen fungerar inte och bilden blir svart.. Det händer några kvällar i veckan. När det händer får jag nöja mig med TV4 och SVT i 46".. I varje fall under den kvällen. Surt som **""#€ att inte kunna lita på som tv. (fick ju hyggligt mycket skit när inte desperate housewives fungerade ikväll..)

Anyway, någon som har något tips?
Tack för er tid!

TV Spec:
http://www.sony.se/p...=TechnicalSpecs
Comhems CA moduls kompatibilitetslista där min TV är med:
http://www.comhem.se...18/-/index.html

Postad 06 oktober 2010 - 09:09

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Fattar inte hur ett forum fungerar men lägger min fråga här också.. 3de stället. Ledsen för det. Vill ju bara ha svar..

Hej,

Försökt mejla Comhem men inte lyckats än så länge, så jag tänkte att någon grym här på forumet har svar.. smile.gif
Har haft en inspelningsbar digitalbox från Comhem. En Samsung DCB-P770Z. Den surrar så högt att jag höll på att gå bananas här hemma. Ingen bra tv upplevelse direkt. Så det gjorde att mitt köpbeslut blev enkelt när min dröm-tv kom till stan. Köpte helt enkelt en grym 46" Sony Bravia HX900 med 3D och allt extra, pluggade in kortet i en CA modul. cool.gif Har nu (sen första kvällen) fått koll på allt runt ci+ vs ca modul och att HD inte fungerar (sjukt surt förövrigt)..

Mitt problem är att vanliga kanaler som Kanal5 och Tv3 etc strular. Kodningen fungerar inte och bilden blir svart.. Det händer några kvällar i veckan. När det händer får jag nöja mig med TV4 och SVT i 46".. I varje fall under den kvällen. Surt som **""#€ att inte kunna lita på som tv. (fick ju hyggligt mycket skit när inte desperate housewives fungerade ikväll..)

Anyway, någon som har något tips?
Tack för er tid!

TV Spec:
http://www.sony.se/p...=TechnicalSpecs
Comhems CA moduls kompatibilitetslista där min TV är med:
http://www.comhem.se...18/-/index.html

Hej,

Kontakta vår support för felsökning och eventuell felanmälan, ska du ha tillgång till dessa kanaler och detta inträffar behöver vi komma tillrätta med denna problematik. Det finns många olika faktorer som kan orsaka problem varför en felsökning är nödvändig. En början kan vara att testa att byta antennkabel om du inte har en ny sådan, samt göra en fabriksåterstälning. Du kan via vårt epostformulär skicka mejl men bäst är att ringa då du är hemma för felsökning på telefonnummer 0771 55 00 00.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

Postad 06 oktober 2010 - 09:21

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Det finns bara en lösning på "Comhemproblemet": att släppa in andra aktörer i deras kabelnät. Precis som man gjorde med distributionen. Innan dess har de monopol ställning även om de själva förnekar det.

Postad 06 oktober 2010 - 09:24

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
kommer ni att lansera ESPN HD i höst då?

Postad 06 oktober 2010 - 10:20

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

kommer ni att lansera ESPN HD i höst då?

Hej,

Vi kan inte kommentera eventuella kommande kanaler/förändringar men vi tar gärna emot önskemål då vi strävar efter att möta den efterfrågan som finns hos våra kunder.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

Postad 06 oktober 2010 - 14:16

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Hallå Comhem

Vart tog mjukiset vägen som skulle fixa redigeringsfunktionen eller snarare brist på sådan. ???

Jag saknar det såååååå väldans

Redigerat av Latman, 06 oktober 2010 - 14:22.

Postad 06 oktober 2010 - 14:31

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Vi tackar för era synpunkter.

Vi kommer att föra dessa vidare i organisationen då era önskemål är viktiga för oss och vi försöker tillmötesgå dessa. Huruvida våra abonnemangsformer kan komma att förändras kan vi inte kommentera men vi tar synpunkter och önskemål i beaktning i samband med utformning/ändring av abonnemang. Vi får dagligen frågor kring önskemål om kanaler och de kanaler som finns störst intresse kring är det stor chans att vi tar in kanalen om förutsättningarna är de rätta.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

Postad 06 oktober 2010 - 15:41

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

+1

Postad 06 oktober 2010 - 20:48

Arneskommentarer
  • Arneskommentarer
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tjena,
Tack för hjälpen.
Ska testa att köpa en grym tvkabel. Har inte ens tänkt tanken innan.. Fungerar det inte så ringer jag.

Postad 06 oktober 2010 - 22:49

SanBj
  • SanBj
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Enligt mitt tycke så borde dessa kanaler ingå i alla paket(sverige paket):
TV1, TV2, TV3, TV4, Kanal5, TV6, TV4+, TV8, Kanal9, TV400, SVTB/SVT24, Kunskapskanalen och SVT1HD.
De är väl dom kanaler dom flesta vill ha.
Va lätt det skulle välja till HD-kanaler eller övriga kanaler sedan.

Hur svårt kan det va.

Postad 07 oktober 2010 - 09:00

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Enligt mitt tycke så borde dessa kanaler ingå i alla paket(sverige paket):
TV1, TV2, TV3, TV4, Kanal5, TV6, TV4+, TV8, Kanal9, TV400, SVTB/SVT24, Kunskapskanalen och SVT1HD.
De är väl dom kanaler dom flesta vill ha.
Va lätt det skulle välja till HD-kanaler eller övriga kanaler sedan.

Hur svårt kan det va.

Jag instämmer, men det hade varit ännu bättre om dessa kanaler hade varit okrypterade och ingått för alla hushåll utan separat abonnemang. Då hade folk kunna använda alla sina stora platt-tv till något vettigt utan att behöva krångla med kortdelning eller betala dyra tvillingkort. Abonnemang ska betalas per hushåll och inte per apparat.

Postad 07 oktober 2010 - 10:05

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Tjena,
Tack för hjälpen.
Ska testa att köpa en grym tvkabel. Har inte ens tänkt tanken innan.. Fungerar det inte så ringer jag.

Hej

Om de okodade kanalerna funkar så känns det som om det är ca modulen som fallerar.
Ang högt ljud från din pwr box bör du kolla med CH, kan vara garantiärende.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.