Jag sitter och funderar lite på om XT32 kan tillföra mycket när jag lyssnar på musik. I så fall byter jag ut min 2-kanalare och skaffar en bioreceiver med denna Audyssey. Har betongväggar i rummet och hoppas på att Audyssey 32 i så fall kan fixa till dessa "betongpucklar" och lite allmänt slöa bas.
Maveric, tycker du att Audyssey 32 tillför mycket även för musiklyssningen? Brukar du köra med enbart subbasarna korrigerade eller kör du även frontarna med Audyssey? Synpunkter/Åsikter om detta?
MVH Flingan
Kan börja med att säga, att de flesta som inte har förstått hur bra audyssey är, saknar kunskapen om hur man kallibrerar och sedan inte ens brytt sig om att lära sig mer. Dessa skriver ofta inlägg och sågar Audyssey rakt
av utan argument, då de inte har några. Dessa hoppar vi över tycker jag

Då återgår vi till din fråga. Jag har skrivit lite om mina upplevelser med Audyssey 32 i andra trådar och jag är mycket imponerad av vad det gör med både film och musik. Det är stor skillnad på den audyssey jag hade i min Denon 4306 från 2006 och den audyssey 32 som idag bara finns i de nyaste Denon och större Onkyo/Integra.
Man kan om man vill även köpa till audyssey pro, vilket jag tänkt göra när jag funnit ut var man köper det bäst och billigast.
Som jag tidigare skrev så kan man med Denon välja att köra med adyssey både frontar och subbar eller väljer man att bara köra med subbarna i audysseyläge. Det är en smaksak och beror lite på vilken musik man lyssnar till.
Det gör ganska mycket på ljudet måste jag säga.
Men man skall absolut låna hem en flerkanalare och då minst en Denon 4311 och testa innan man bestämmer sig för att helt lämna 2 kanalförstärkaren. Jag vill helst ha både och för att jag vill ... men inte för att jag anser att jag behöver.
Just nu jobbar man med att förfina mjukvaran till audyssey 32 och då jag redan tycker att det låter bra, så är det ju bra så kan det ju bara bli bättre. Vad jag har förstått så kan man mjukvaruppgradera 32 an vilket man inte kunde med de andra versionerna.
Det finns dom som forskar i detta ämne och har 100 gågner mer kunskap än den lilla jag tagit till mig sista veckorna
och dessa finner du här .. Läs tråden från början om du orkar. Den började 2007 och pågår än idag
http://www.avsforum....ad.php?t=795421Det är vad jag kan säga och jag är som sagt ingen audyssery expert och har bara blivit mycket positivt inställd till dagens audyssey, vilket jag inte kan påstå att jag var 2006. Jag har aldrig varit vän av DSP, EQ och allt vad man har idag. Men man kan ändra uppfattning även om man blir äldre. Den som redan kan allt, måste ha ett tråkigt liv, eller hur

Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 02 January 2011 - 00:30.