Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 7.307692 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7.394736 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 3.416666 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 7.299998 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 07 April 2011 - 18:57

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Men mackan, du har inte haft problem med hängningar eller misslyckade inspelningar? verkar vara lite ojämn kvalitet på de boxar som levererats till nu.
[/quote]
Inga problem hitills förutom att det tog 40 minuter att uppgradera mjukvaran. Men jag har bara haft den i 5 dagar.

//Mackan

Postad 07 April 2011 - 19:00

MKKAB
  • MKKAB
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Men mackan, du har inte haft problem med hängningar eller misslyckade inspelningar? verkar vara lite ojämn kvalitet på de boxar som levererats till nu.

Inga problem hitills förutom att det tog 40 minuter att uppgradera mjukvaran. Men jag har bara haft den i 5 dagar.

//Mackan

Låter bra... bara hoppas du har fått ett bra exemplar
Lär väl få läsa här hur man nedgraderar ifall det är den nya mjukvaran som e boven :)
Ska komma med lite feedback när jag fått min oxå

Postad 07 April 2011 - 20:26

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Accepterar alla leverantörerna retur på boxar utan krångel?
en del verkar ha lite undantag med tex. boxar som innehåller HDD.
Själv går jag o väntar på att min lokala Elgiganten ska få hem den, denna vecka har de sagt. De sa uttryckligen -Köp en o ta hem o prova, e du inte nöjd lämnar du bara tillbaka den. Full returrätt.

Alla de större kedjorna brukar acceptera utan krångel om det är i originalkartong med allt intakt.
Bäst erfarenhet har jag med netonnet. Där kan man prova sig igenom deras sortiment av en viss produkt tills man hittar en man är nöjd med så länge man är noga med kartonger och så. Köp en, hem och prova, inte nöjd, tillbaka, köp en ny, osv... :)

Däremot om man har tecknat abonnemang med produkten, eller förlängt ett existerande, så kan det ofta vara kört helt och hållet.

Postad 08 April 2011 - 07:04

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Inte lyckats hitta info i denna tråd trots 10 sidor :)
Har sedan flera år tillbaka en Topfield 5700 men ska nu köpa ny box.
Klarar denna som topfield att:

Den här tråden heter och handlar eg. om Humax BXR-HD, som har bara EN Tuner, dvs den kan inte det du är ute efter.

Sen finns det också en modell som heter Humax BXR-HD+, den har även en inbyggd hårddisk på 500Gb och Dubbla Tuners, och kan det du frågar efter.

Humax BXR-HD ca. 2000:- resp Humax BXR-HD+ 4000:-.

Accepterar alla leverantörerna retur på boxar utan krångel?

Själv går jag o väntar på att min lokala Elgiganten ska få hem den, denna vecka har de sagt. De sa uttryckligen -Köp en o ta hem o prova, e du inte nöjd lämnar du bara tillbaka den. Full returrätt.

Alla de stora kedjorna har ju, som vanligt, 30 dagars Öppet Köp.

Men i det här fallet kan det ju kanske ta längre tid innan man upptäcker vilka problem en viss box har, men då får man istället hävda att boxen inte uppfyller det som är utlovat, och då kan man ändå lämna tillbaks den senare än 30 dagar.

Redigerat av anderswillhelmsson, 08 April 2011 - 07:45.

Postad 08 April 2011 - 09:59

MKKAB
  • MKKAB
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Den här tråden heter och handlar eg. om Humax BXR-HD, som har bara EN Tuner, dvs den kan inte det du är ute efter.

Sen finns det också en modell som heter Humax BXR-HD+, den har även en inbyggd hårddisk på 500Gb och Dubbla Tuners, och kan det du frågar efter.

Humax BXR-HD ca. 2000:- resp Humax BXR-HD+ 4000:-.

Såg oxå att namnet syftar till BXR-HD... MEN på senaste tid har den mer intressanta boxen BXR-HD+500 varit mer omtalad här. De svar jag fick på mina frågor var super o de som svarade hade inga problem att förstå vilken box jag menade.
Ett alternativ kan ju vara att starta en ny tråd som bara avhandlar BXR-HD+500 och flytta alla inlägg gällande den till den nya tråden.... men det verkar mest jobbigt
Trevlig helg!

Postad 08 April 2011 - 20:32

vonboll
  • vonboll
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Angående Humax BXR-HD (utan hårdisk)

Är det någon som har fått en extern hårdisk att fungera vid inspelning

Jag har försökt med 1 hårdisk och en USB sticka och de fungerar ej

Ringde supporten men de visste ingenting angående kompabilitet av hårdiskar men hävda dock att det skulle fungera ,bara att USB stickor inte fungerar, och då kanske inte de så bärbara flash minnes hård diskarna fungerar eller ?

Kan någon namge märke och typ på hårdisk som fungerar

Att spela upp från hårdisken gick dock bra (xvid ), Windows formaterad

Men när jag formaterar den med Humax till ext3 (Linux) så hittar den hårdisken men det går inte att spela in

Nån som vet nåt om detta ?

/Vonboll

Postad 08 April 2011 - 21:41

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Angående Humax BXR-HD (utan hårdisk)

Är det någon som har fått en extern hårdisk att fungera vid inspelning

Jag har försökt med 1 hårdisk och en USB sticka och de fungerar ej

Ringde supporten men de visste ingenting angående kompabilitet av hårdiskar men hävda dock att det skulle fungera ,bara att USB stickor inte fungerar, och då kanske inte de så bärbara flash minnes hård diskarna fungerar eller ?

Kan någon namge märke och typ på hårdisk som fungerar

Att spela upp från hårdisken gick dock bra (xvid ), Windows formaterad

Men när jag formaterar den med Humax till ext3 (Linux) så hittar den hårdisken men det går inte att spela in

Nån som vet nåt om detta ?

/Vonboll

Western Digital WD Elements Desktop 1 Tb fungerar utan anmärkning. Formaterad med hjälp av Humaxen.

499:- på OnOff

Redigerat av reknyl, 09 April 2011 - 07:17.

Postad 09 April 2011 - 07:13

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag gjorde ett par timerinspelningar för några dagar sedan bla. lite från National Geographic HD och från Canal Digital HD.

Inspelningarna från National Geographic HD gick bra, men Harry Potter blev inte inspelad. Inseplning misslyckades stod det, och maskinen hade hängt sig så det vara bara att slå av strömmen på huvudbrytaren och starta om den.

Någon som haft liknande problem ?!

I natt gjorde jag en timerinspelning på Sherlock Holmes på C+ HD, och det fungerade perfekt !

Jag tror att den senaste uppdateringen gjort susen, dessutom fungerar serie-inspelning, vilket det inte gjorde före uppdateringen.

Postad 10 April 2011 - 14:35

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

I natt gjorde jag en timerinspelning på Sherlock Holmes på C+ HD, och det fungerade perfekt !

Jag tror att den senaste uppdateringen gjort susen, dessutom fungerar serie-inspelning, vilket det inte gjorde före uppdateringen.

På vilekt sätt funkade serieinspelning inte innan? Eller ja, hur är den bättre nu?
Lite nyfiken, hade själv problem innan men vet inte om det är bättre nu.

Postad 10 April 2011 - 17:57

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

På vilekt sätt funkade serieinspelning inte innan? Eller ja, hur är den bättre nu?
Lite nyfiken, hade själv problem innan men vet inte om det är bättre nu.

Jag har bl.a. CSI som serieinspelning och innan uppdateringen så fungerade det inte, eftersom när programmet började veckan därpå (vi såg det som tur var) började inte inspelningen och då tittade jag bland timerinspelningarna och då såg jag att datumen inte ändrats från förra veckan, vilket det gör nu.

Epg-listan fylls på bättre nu, men det finns fortfarande lite buggar, och det är när jag söker på t.ex. filmer, och väljer thriller/deckare så kommer inte alla filmer upp, så den delen går inte att lita på. Spelade in Sherlock Holmes för några dagar sedan på Canal + HD och det fungerade fint (vilket det inte gjorde före uppdateringen) och min fru sa att sherlock holmes visades igår (lördag) men den fanns inte med när jag sökte på genren, utan jag var tvungen att gå in i den vanliga epg:n och trycka mig fram, och mycket riktigt där låg den...

Inte en enda inspelning har misslyckats än, peppar peppar...

Postad 10 April 2011 - 19:22

Unregistered92cfc93c
  • Unregistered92cfc93c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ni som har boxen, hur är det med mottagningen? Krävs bra mottagningsförhållanden?

Bor ganska långt från masten och har idag en del frysningar när jag använder mottagaren i tv´n. Detta hade jag inte med min förra box (en gammal analog Sagem).

Postad 11 April 2011 - 06:35

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Ni som har boxen, hur är det med mottagningen? Krävs bra mottagningsförhållanden?

Bor ganska långt från masten och har idag en del frysningar när jag använder mottagaren i tv´n. Detta hade jag inte med min förra box (en gammal analog Sagem).

Vad har du för en antenn, och tänk på att denna mottagaren kräver en VHF-antenn eller en kombinerad VHF/UHF-antenn om du vill ta del av HD-kanalerna.

Postad 11 April 2011 - 07:06

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Enligt mig, så är mottagningsförhålladen mycket goda för den här boxen.Jag bor inte helt optimalt till och har inga som helst problem, tidigare boxar jag haft, som sagem och topfield, har för mig varit på gränsen för att fungera, särskilt sagemboxen.

Postad 11 April 2011 - 08:34

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Jag hade en del blockningar och frysningar p.g.a. halvdålig mottagning med min gamla samsung-box. Med denna inga problem alls. Inga förändringar i kablar, antenn, osv, bara bytt boxen.
Problemet är snarare att den är för bra. Den tog masten 6 mil bort istället för den lite närmare masten som den skulle tagit, så jag fick göra all kanalsökning för hand för att få det rätt.

Redigerat av matbl, 11 April 2011 - 08:34.

Postad 11 April 2011 - 09:57

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Vad har du för en antenn, och tänk på att denna mottagaren kräver en VHF-antenn eller en kombinerad VHF/UHF-antenn om du vill ta del av HD-kanalerna.

Inte nödvändigtvis. Dels sänds flertalet av HD-kanalerna på UHF, dels är det bara i delar av landet som man sänder övriga HD-kanaler (C+ HD, Nat Geo HD och SVT2 HD) på VHF.

Postad 11 April 2011 - 10:10

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Fast har man bara en UHF-antenn så kan man testa med den befintliga först.
Med humax-boxen får jag in mux7 på vhf kanal 5 med en uhf-antenn som är riktad rakt söderut. Masten med vhf-sändningen är 5 mil nordöst. (Den söderut har bara UHF)
Radiosignaler är mystiska ibland... :)

Postad 11 April 2011 - 10:57

Unregistered92cfc93c
  • Unregistered92cfc93c
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har en Televes dat 75, den är ju i första hand en UHF-antenn men förstärker hyffsat även på VHF-frekvenserna så det kan nog fungera. Får väl kompettera annars med den VHF-antenn jag ersatte då allt gick över till UHF... :)

Redigerat av Unregistered92cfc93c, 11 April 2011 - 10:59.

Postad 11 April 2011 - 15:33

Unregisteredc41c7708
  • Unregisteredc41c7708
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Skall köpa denna box BXR+ och jag undrar om det går att stänga av Time Shifted Recording funktionen?
Jag vill inte att den skall spela in hela tiden.

Sedan undrar jag om det är möjligt att spela in 2 program medan man tittar på ett redje under samma mux.
Så som man kan göra på Topfield 5700.

Postad 11 April 2011 - 17:19

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

tänk på att denna mottagaren kräver en VHF-antenn eller en kombinerad VHF/UHF-antenn om du vill ta del av HD-kanalerna.

Nej nej, bara i vissa delar av landet, och då främst i gränstrakterna mot ett annat land.
De allra flesta har bara UHF-kanaler att ta emot.

Problemet är snarare att den är för bra. Den tog masten 6 mil bort istället för den lite närmare masten som den skulle tagit, så jag fick göra all kanalsökning för hand för att få det rätt.

Du vet väl att man kan ta emot från två sändare, och kombinera signalen för att få bättre mottagning?

http://www.kjell.com...l/antennfilter/

Postad 11 April 2011 - 17:30

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Skall köpa denna box BXR+ och jag undrar om det går att stänga av Time Shifted Recording funktionen?

Sedan undrar jag om det är möjligt att spela in 2 program medan man tittar på ett redje under samma mux.

Vet ej om det går att stänga av Time shifted recording, Men det går bra att spela in på två olika muxar och titta på ett tredje om den ligger på någon av dom muxar man spelar in ifrån.

//Mackan

Postad 11 April 2011 - 20:43

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0

Du vet väl att man kan ta emot från två sändare, och kombinera signalen för att få bättre mottagning?

http://www.kjell.com...l/antennfilter/

Det kräver dock att sändarna skickar ut signalen på samma frekvens i ett så kallat Singel-frekvens-nät (SFN). Huruvida sändarmasterna gör det eller inte kan man lätt se på Teracoms hemsida. I en vanlig digitalbox menyer kan du, vad jag vet, inte se om antennen och boxen kombinerar signalen eller inte.

Postad 11 April 2011 - 20:57

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Det går inte att stänga av timeshift, en funktion som jag önskar faktiskt, det är sällan jag spolar tillbaka, rättare sagt aldrig, och det är onödigt att den buffrar hela tiden, kanske något som kommer vid nästa uppdatering

Att spela in två kanaler samtidigt som du tittar på ett tredje fungerar utmärkt, så länge det är i samma muxar som inspelningarna sker i.

Postad 11 April 2011 - 21:48

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Är nöjd med Humax BXR-HD+ _men_ det är en sak som stör mig något. Om ett program har hunnit påbörjats så "rödmarkeras" inte rutan i EPG:n när man markerar programmet. Så då är det svårt att se om man verkligen fick markerat för inspelning.

I övrigt: En riktigt bra box!

Postad 11 April 2011 - 22:43

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Jag har råkat ut för ännu en hängning på min BXR-HD+, den första efter att jag uppgraderade den till nya mjukvaran.. Gjort kanske 10-15 inspelningar sedan uppgraderingen och en av dem hängde boxen. Detta hände förstås under helgen när jag var bortrest. Hade inspelningar inprogrammerade under både fredag, lördag och söndag och den hade hängt sig vid inspelning under lördagkvällen med resultatet att det inte blev något med vare sig den inspelningen eller något av det som skulle spelas in under söndagen.

Blir ganska besviken och frustrerad på detta.. Vill inte lämna tillbaka boxen då jag blivit alltför fäst vid HD-kanalerna och PVR-funktionen och jag skulle knappast lita mer på en Sagembox, men detta är förstås ändå rejält irriterande. Kan knappast rekommendera någon att köpa denna box i dagsläget och jag hade nog knappast köpt den själv om jag vetat om innan att den inte skulle gå att lita på vid inspelningar, men nu skulle jag som sagt ha svårt att vara utan den ändå. :rolleyes:

Att någon inspelning någon gång ibland kan bli fel skulle jag kanske kunna acceptera (särskilt med tanke på att jag inte har helt idealiska mottagningsförhållanden), men att den hänger hela boxen när det händer och förhindrar ytterligare inspelningar är riktigt j-vla uselt rent utsagt! :) Humax borde verkligen skämmas för detta och lägga all fokus på att fixa detta med en ny uppgradering.

Någon som har tips om vart man vänder sig för att klaga på boxen/mjukvaran för att få bästa effekt?

Postad 11 April 2011 - 22:48

Unregisteredc41c7708
  • Unregisteredc41c7708
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
va fan, finns det ingen box som är bra?
Var precis på väg att beställa en BXR+ men jag får nog vänta ett tag till.
Har tillverkarna inga beta testare, verkar som dom bara vill kränga ut boxar så snabbt som möjligt.

Postad 11 April 2011 - 22:53

vonboll
  • vonboll
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Western Digital WD Elements Desktop 1 Tb fungerar utan anmärkning. Formaterad med hjälp av Humaxen.

499:- på OnOff

Tackar för info
Hade hoppas att nån hade fått USB minne alternativ portabla hårdiskar lite smidigare

Ni pratar om en uppdatering gäller det verkligen BXR-HD (utan hårddisk) min har
1.00.02 men den är från 2010 oktober
Och den hittar ingen uppdatering vid sökning

Postad 12 April 2011 - 07:37

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jag har råkat ut för ännu en hängning på min BXR-HD+, den första efter att jag uppgraderade den till nya mjukvaran.. Gjort kanske 10-15 inspelningar sedan uppgraderingen och en av dem hängde boxen. Detta hände förstås under helgen när jag var bortrest. Hade inspelningar inprogrammerade under både fredag, lördag och söndag och den hade hängt sig vid inspelning under lördagkvällen med resultatet att det inte blev något med vare sig den inspelningen eller något av det som skulle spelas in under söndagen.

Blir ganska besviken och frustrerad på detta.. Vill inte lämna tillbaka boxen då jag blivit alltför fäst vid HD-kanalerna och PVR-funktionen och jag skulle knappast lita mer på en Sagembox, men detta är förstås ändå rejält irriterande. Kan knappast rekommendera någon att köpa denna box i dagsläget och jag hade nog knappast köpt den själv om jag vetat om innan att den inte skulle gå att lita på vid inspelningar, men nu skulle jag som sagt ha svårt att vara utan den ändå. :P

Att någon inspelning någon gång ibland kan bli fel skulle jag kanske kunna acceptera (särskilt med tanke på att jag inte har helt idealiska mottagningsförhållanden), men att den hänger hela boxen när det händer och förhindrar ytterligare inspelningar är riktigt j-vla uselt rent utsagt! ;) Humax borde verkligen skämmas för detta och lägga all fokus på att fixa detta med en ny uppgradering.

Någon som har tips om vart man vänder sig för att klaga på boxen/mjukvaran för att få bästa effekt?

Alla som har problem, ring supporten på tel. 0550-85527 mellan klockan 08.00-16.30.Det är enda sättet att göra humax uppmärksammad på eventuella problem.Min har fungerat utan problem sedan uppdateringen, men betyder inte, att det inte kan hända något.Jag är i alla fall riktigt glad att jag köpte denna box, finns inte en chans att denna byts ut till något annat.

Postad 12 April 2011 - 09:44

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Vad för inspelning hängde den på? Kanal och program?

Det går inte att stänga av timeshift, en funktion som jag önskar faktiskt, det är sällan jag spolar tillbaka, rättare sagt aldrig, och det är onödigt att den buffrar hela tiden, kanske något som kommer vid nästa uppdatering

Varför vill du stänga av det? Det stör ju inte direkt... Bara lite nyfiken.

Postad 12 April 2011 - 09:54

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Vad för inspelning hängde den på? Kanal och program?

Kanal 9, Top Gear.

Postad 12 April 2011 - 09:58

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Kan föresten rapportera att efter senaste uppdateringen så funkar nu serie-inspelningar även om det är två avsnitt direkt efter varandra. Testade med 2½ män igår på 6:an.

Postad 12 April 2011 - 14:43

Spritfest
  • Spritfest
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Vad kostar en Humax BXR HD+ ? 4000kr kan man ju inte pynta, finns inga deals med förlängning av Boxers abb?
Hittar inga i nätbutikerna iaf.

Postad 12 April 2011 - 14:59

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Vad kostar en Humax BXR HD+ ? 4000kr kan man ju inte pynta, finns inga deals med förlängning av Boxers abb?

Webhallen har boxen ihop med boxerab av olika slag, inklusive förlängning:
http://www.webhallen...gital-tv/boxer/

Dock ingen större rabatt vid förlängning direkt.. och om man ska teckna nytt ab så erbjuder nu även NetOnNet boxen med abonnemang (dock ej förlängning, men kanske kan gå att ordna om man pratar med dem) för 1695 kr med 24 mån boxerab (betydligt billigare än webhallen):

http://www.netonnet....va/151496.4283/

Annars bör det nog gå att köpa den med abonnemang/förlängning hos t.ex. Expert eller annan lokal återförsäljare som har boxen.

Postad 12 April 2011 - 16:15

togus
  • togus
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Kolla http://www.digitaltvexperten.se de har en kanonbra lista på alla möjliga förlängningar och nytecknande av Boxerabbonemang på den här boxen. Och snabba som 17 på att svara på mail är dom oxå. Verkar oerhört seriösa.

Postad 12 April 2011 - 17:53

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag har en Televes dat 75, den är ju i första hand en UHF-antenn men förstärker hyffsat även på VHF-frekvenserna så det kan nog fungera. Får väl kompettera annars med den VHF-antenn jag ersatte då allt gick över till UHF... ;)

Har själv en DAT 45 och den funkar perfekt med Humax boxen !

Postad 12 April 2011 - 18:03

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

va fan, finns det ingen box som är bra?
Var precis på väg att beställa en BXR+ men jag får nog vänta ett tag till.
Har tillverkarna inga beta testare, verkar som dom bara vill kränga ut boxar så snabbt som möjligt.

Enligt mig kan du tryggt beställa denna box !
Jag/vi använder vår BXR+ varje dag med ett flertal inspelningar mm.
Har fungerat helt felfritt utan ngt som helst problem.
Att några i detta forum är missnöjda kan ju bero på fel på själva boxen, inte mjukvaran.
Tror inte att ngn tillverkare någonsin kommer att ha 100% felfria produkter nu eller i framtiden.

Postad 12 April 2011 - 18:17

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Det finns vad jag kan se två återförsäljare i Sverige, som har boxen på lager, ring och kolla med dom om dom har abonnemang..

Men kolla först så de verkligen har den på lager.

Jag är oerhört nöjd med min !

Postad 12 April 2011 - 18:50

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

På expert fick jag 1200 i rabatt vid förlängning boxer mix i 24 mån + nytecknande av hd-paket i 24 mån (första 12 gratis på hd-paketet). Hade det varit nytecknande så hade rabatten varit 2000 (fast då tillkommer en startavgift på 595).
Med boxer max och/eller c+ och/eller extrakort så går det säkert att få mer rabatt.

Förra boxen fick jag för tre år sen ca 3700 i rabatt på om jag minss rätt. Men man får nog acceptera att rabatterna inte är lika stora längre.

Postad 13 April 2011 - 12:12

Unregisteredfd1d78ce
  • Unregisteredfd1d78ce
  • Lärjunge

• 386 inlägg
  • 0
Första riktiga problrmet idag. Boxen kan inte ta emot någon betalkanal. Testat allt som går att göra tillsammans med Boxers support. De har nu hänvisat mig tillbaka till återförsäljaren av boxen. Tyvärr är det Expert i norra Stockholm och ingen på denna sidan stan har boxen i lager så det går nog inte att bara byta mot en annan.

Tur att jag har gamla boxen kvar så det går att titta på tv överhuvudtaget.

Postad 13 April 2011 - 13:14

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Första riktiga problrmet idag. Boxen kan inte ta emot någon betalkanal. Testat allt som går att göra tillsammans med Boxers support. De har nu hänvisat mig tillbaka till återförsäljaren av boxen. Tyvärr är det Expert i norra Stockholm och ingen på denna sidan stan har boxen i lager så det går nog inte att bara byta mot en annan.

Tråkigt, men det där måste väl i alla fall vara något hårdvarufel i alla fall.

Postad 13 April 2011 - 13:23

kenthu
  • kenthu
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem.. uppstod idag så det borde inte vara hårdvaruproblem om fler drabbas av det samtidigt kan man tycka!

Postad 13 April 2011 - 13:24

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Funkar det nya kortet i den gamla boxen med betalkanaler?

Har nämligen exakt samma problem här. Men antar att eftersom det gått exakt en vecka sedan det nya kortet skickades och jag kunnat se ALLA kanaler under tiden så är det kortet som behöver få koder utskickade över luften.

Postad 13 April 2011 - 13:31

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Funkar det nya kortet i den gamla boxen med betalkanaler?

Har nämligen exakt samma problem här. Men antar att eftersom det gått exakt en vecka sedan det nya kortet skickades och jag kunnat se ALLA kanaler under tiden så är det kortet som behöver få koder utskickade över luften.

Ja, även jag råkade ut för detta, fick nya kortet förra veckan och har haft alla kanaler på det, men i morse slutade det fungera. Lät boxen stå på under någon timme men utan att det hände något. Tänkte ringa Boxer efter jobbet och gnälla lite, lär väl inte vara ensam om det då misstänker jag.. :D Typiskt nog var jag snabb med att skicka tillbaka gamla kortet också..

Postad 13 April 2011 - 13:33

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem.. uppstod idag så det borde inte vara hårdvaruproblem om fler drabbas av det samtidigt kan man tycka!

Knappast boxens fel, nu fungerar det.Jag var i kontakt med boxer på förmiddagen och dom sa att det har gjorts uppdateringar från deras sida.

Postad 13 April 2011 - 15:04

A_G
  • A_G
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Enligt Digitaltvexperten är boxen säljstoppad från och med idag. Någon med mer info?

Postad 13 April 2011 - 15:10

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Ja, även jag råkade ut för detta, fick nya kortet förra veckan och har haft alla kanaler på det, men i morse slutade det fungera. Lät boxen stå på under någon timme men utan att det hände något. Tänkte ringa Boxer efter jobbet och gnälla lite, lär väl inte vara ensam om det då misstänker jag.. :D Typiskt nog var jag snabb med att skicka tillbaka gamla kortet också..

Ring och gnäll. Omedelbums!
Pratade just med boxer och de sa att de samlade information så ju fler som ringer desto bättre.

De hävdade för övrigt att det hade med boxen att göra. Och efter lite testande är jag nog benägen att hålla med.
Varken gamla eller nya kortet funkar i humax-boxen fr.o.m. idag, gamla kortet funkade senast jag testade i förra veckan och nya kortet har suttit i i en vecka. Nya kortet ger tillgång till alla kanaler om jag stoppar det i min gamla samsung-box. Även kanaler jag inte betalar för vilket betyder att det killen på boxer sa att ett nytt kort är helt "upplåst" i två veckor verkar stämma.
Återstår att se om jag kan använda gamla boxen till att uppdatera nya kortet. Lite omständigt men funkar det så är det en workaround tills vidare.

Postad 13 April 2011 - 15:13

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Enligt Digitaltvexperten är boxen säljstoppad från och med idag. Någon med mer info?

En användare vid namn digitaltvexpertense läser denna tråd. Han/Hon kanske kan upplysa oss... :D

Postad 13 April 2011 - 15:42

Unregisteredfd1d78ce
  • Unregisteredfd1d78ce
  • Lärjunge

• 386 inlägg
  • 0
Jag har varit i kontakt med Expert och de håller en box åt mig i Södertälje om jag vill byta. Lite surt att behöva köra 6 mil enkel resa för det. Om flera har drabbats just idag lär ju en ny box inte hjälpa heller.

Jag ska koppla in boxen och se om det fungerar igen som det gjorde för vyrs. Mitt nya kort fungerar utmärkt i min gamla Dilog så det är boxen som strular.

Förutom denna palaver är jag nöjd med boxen.

Postad 13 April 2011 - 15:49

MKKAB
  • MKKAB
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Webhallen har oxå säljstopp. de skriver såhär

"Uppdatering 20110413:
Viktig information! Pga mjukvaruproblem är denna modell tillfälligt leveransstoppad till Webhallen. Så fort som produktens mjukvara är åtgärdad kommer levereras återupptas till oss. Väljer du att boka så kommer utskick av modellen ske i sedvanlig turordning. Ett nytt leveransdatum är idag okänt men vi uppdaterar denna sida fortlöpande."

får väl se vad detta resulterar i.... bara de inte kommit på att ändra tex inspelning på 2 o titta på en tredje eller så...

Postad 13 April 2011 - 15:58

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tror jag blir galen !!!
Har samma fel som ni andra.

Först hade jag feta problem med min andra inspelningsbara box från boxer. Den vägrade synka med min Philips tv på HDMI.
Köpte då denna Humax, och allt har fungetat till i morse.
Va händer?

Ska man bli gråhårig så här ung?

Och Boxers support är som vanligt katastrof. Borde ju åtminstone finnas någon på deras support avdelning som iallafall kunde googla, som jag nu gjorde.
Botenbetyg för Boxers support !!

EDIT: En annan fråga. Är det bara jag som inte får något ljud på SVT 1 HD ?

Kennet Rosenberg

Redigerat av kentamagenta, 13 April 2011 - 16:03.

Postad 13 April 2011 - 16:25

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

EDIT: En annan fråga. Är det bara jag som inte får något ljud på SVT 1 HD ?

Prova audio-knappen på fjärren för att byta ljudspår. Vänta några sekunder efter att du bytt spår innan ljudet kommer igång.
Med audio-knappen menar jag inte knappen som det står audio på utan knappen i nederändan som är en högtalare med ett frågetecken vid.

Om det inte hjälper så lite information om vad boxen är kopplad till ljudmässigt (receiver eller tv) samt hur audio-inställningarna är på boxen så kanske jag kan hjälpa till vidare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.