Någon som lyckats regga sig för "founder status" ännu? Jag vet inte om det är min webbläsare som har problem, eller om det är callofduty.com som har problem =)
Även om det kanske tar emot, kolla i MW3-tråden i PS3-delen.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 10 November 2011 - 09:01
Även om det kanske tar emot, kolla i MW3-tråden i PS3-delen. Postad 10 November 2011 - 09:17
Har kört 2 tim SP och 4-5tim MP och jag måste säga att jag älskar det höga tempot. Vissa banor är lite väl tighta och de är som en labyrint så det kan komma fi från alla håll, blir nog bättre när man lärt sig banorna. Kunde gå från en K/D på 22-6 till 2-16 och då måste man väl kunna skylla på att man var vilse, eller?
Som man sagt innan: Fy f.n för Quickscope! Man borde lagt in en fördröjning vid sikte med sniper. Själv lyckas man komma bakifrån och få in ett par träffar när de bara snurrar och BANG, död! Postad 10 November 2011 - 09:25
Om du har aktiverat ditt Elite premium medlemskap och spelat någon match MP så får du "founder status" per automatik. Dock så kan det ta upp till 48h innan det syns att du har "founder status". Postad 10 November 2011 - 09:36
Exakt hur fungerar quickscope? Jag har testat några gånger utan större framgång Drar man någon fördel av att skjuta innan man riktigt zoomat in fiender. Verkar ju som man lurar spelet så träffytan blir större eller har jag fel? Verkar märkligt om folk är så otroligt snabba samtidigt som de lyckas ha siktet mitt i prick varje gång..... Hittade denna videon, visserligen cod 4 men samma princip. kanske är någon här på forumet? http://www.youtube.c...h?v=YCKFRuahNd8 Känns som man får träna lite Postad 10 November 2011 - 09:44
Gäller ju bara att lära sig att skjuta vid rätt tillfälle och utnyttja spelets autoaim.
Jag kräks på alla quickscopare så det är inget du ska sträva efter tycker jag. I o f s; "Don't hate the player, hate the game" Redigerat av BrittBastard, 10 November 2011 - 09:45. Postad 10 November 2011 - 09:55
Kanske hade vart bättre om de gjorde som i Black Ops där siktet stack iväg lite direkt när man zoomat in. Det var väl något som kom på en uppdatering om jag inte minns fel, och som motverkade quickscope! Spelet är väl meningen att vara ganska realistiskt och det är inte så vanligt att folk springer omkring med 50 kallibers och quickscopar i Bagdad! Postad 10 November 2011 - 09:58
Nja, jag tror knappast tanken är att detta spel ska vara realistisk. COD har ju alltid varit en "arkadshooter" och kommer säkerligen så förbli så länge serien säljer bra. Postad 10 November 2011 - 09:58 Nåja, så lätt är det inte. Jag hatar också att bli dödad av xxAmazinGxxJohanxx 12 år, men det är är nog bara att byta spel om man inte gillar att snabb reaktionstid belönas. Man ser ju så gott som alltid att dessa spelare har typ 12 kills och 24 deaths när matchen är slut. Nu är banorna nya för alla och dom känns trånga, men ju längre tiden går ju bättre kommer det gå för dom som spelar taktiskt, quickscope eller inte. Det sätter jag en tunna bajs på, Postad 10 November 2011 - 10:06
Självklart måste man också ha en snabb reaktionstid men det måste man ju ha oavsett vilket vapen man spelar med i detta spel. Precis som du säger, gillar man inte att snabb reaktionstid belönas får man byta spel.
Dock räcker det inte med snabb reaktionstid om du ska bli duktig på att QS, du måste ha lärt dig utnyttja spelets autoaim. Redigerat av BrittBastard, 10 November 2011 - 10:08. Postad 10 November 2011 - 10:09
Tycker att spelet är roligt hittills, har testat lite av varje spelläge. I Mutiplayer råkade vi igår ut för en "minor" setback.. Jag var lvl 58 eller 59 och vi gick ut för att testa Spec-ops. När jag kom in igen bara en liten stund senare var jag lvl 55 och en massa lvls på vapnen var försvunna. All statistik var borta från den tiden vi spelat innan..
Skulle också kunna säga att MW3 är en expansion på MW2, men vi slipper iaf det mesta vad gäller noobtubes och danger close!! Humming: Famas är som du säger ersatt med Type-95, men vilken ersättare det är! Får ju oftast one-burst-kills även med ljuddämpare! Testa köra några matcher med den, mitt tips är Impact och ljuddämpare. Postad 10 November 2011 - 10:10
Grejen tycker jag är att man reagerar först men medan man skall få sina ca tre träffar hinner de få in en dödlig direkt. Borde kanske vara att de behöver få in två kroppsskott eller ett på huvud så hade det blivit lite jämnare.
Postad 10 November 2011 - 10:31
Yes! Bankännedom, att veta vart folk springer och sitter är A & O i ett sånt här spel om man inte tillhör nya generations spelkidz. Möter jag en UK-kid på öppen yta i en duell dör jag 8/10 gånger. Kan jag däremot banorna detaljerat så kan man dock dra sin erfarenhet och list till fördel och lura de små kidzen Redigerat av Unregistered2b236a0e, 10 November 2011 - 10:34. Postad 10 November 2011 - 10:40
Ska testas! så fort jag låser upp den vill säga Postad 10 November 2011 - 11:08
Jag väntar med spänning på ett omdöme på vår vän ArnreKaviar-47. Ingen som testat?
Postad 10 November 2011 - 11:38
Men det står väl man måste regga det där kortet på någon hemsida för att det ska gälla? Jag kommer liksom itne vidare när jag ska sätta upp ett konto på callofduty.com/founder Funderade mest på om det var bara jag som inte kommer vidare, eller om det är ett "problem" som ligger hos Activision =) Postad 10 November 2011 - 11:44
Testade nu också men när jag fyllt i mina uppgifter och tryckt next så kommer jag bara till en vit sida. Postad 10 November 2011 - 12:03
Dom har problem med registreringar och login.
Kolla deras twitter för senaste info. Postad 10 November 2011 - 12:22
Founder kortet som man fick med Hardend Edition behövs bara om man aktiverar sitt Elite Premium efter 13/11. Alla som "köper" Elite Premium och aktiverar det samt spelar nått live kommer automatiskt att få founder status. Enklast är att ta redeem code Xbox Marketplace när man är inloggad och sedan knappa in sin token och sen lira så får man sin founder status. Activision har haft sånt strul med Elite servrarna så funktionen för att använda founders kortwet är inte ens tillagt ännu, eftersom det inte behövs förrän efter 13/11 skulle man kunna säga Postad 10 November 2011 - 12:46
Okej! Hittade lite info vad Founder-status innebär:
Postad 10 November 2011 - 13:50
För er som är intresserade finns lite mer info angånde hur man får sin Founder Status här Redigerat av stretchyandy, 10 November 2011 - 13:57. Postad 10 November 2011 - 18:33
Ja, riktigt bra enligt mig iallafall. KÖP! Postad 10 November 2011 - 19:53
Köp är givet vilket fall!! Men fan dör snart om jag inte får spela spelet!! blir ju inte bättre av att sitta å glo på klipp på youtube! Postad 10 November 2011 - 22:21
Ah så det finns Barebones? Det var ett jäkligt bra spelsätt! Postad 10 November 2011 - 23:43
Det är väl inte banorna som är tightare än föregångarna? Tycker att man rör sig märkvärt fortare i detta spel vilket gör att allt känns mycket smalare och närmre än vad de är.
Postad 11 November 2011 - 04:13 Vid lvl 20 låses det upp. Skönt att slippa alla bomber och skit från ovan. Verkar dock som att de kör random nu (man kan inte välja att köra enbart TDM t ex) så ibland kör man dog tag, ibland TDM, ibland domination. Men jag gillar alla tre lägena måste jag säga, blev bra mycket bättre på spelet idag. Blir ju så i takt med att man lär sig kartorna. Postad 11 November 2011 - 08:00
Ser ut som när jag testade BF på pc, fast med bättre flyt Funny Brits though Postad 11 November 2011 - 09:38
Nu fick jag spelat lite ordentligt igår kväll.
Kan bara säga att jag älskar spelet. Härliga banor, tight och intensivt och ett jäkla tempo! Spelar endast MP för tillfället... Enda problemet är att jag från början suger pung-säck... Men sånt har ju en tendens att ordna upp sig!! Postad 11 November 2011 - 10:20
Någon mer som har problem med lagg? Tycker att jag sprutar vissa rakt på på nära avstånd innan de får fram ett skott men jag dör ändå. I killcammen (som jag ser på ofta
Ibland kan en gata vara ren när det i nästa sekund kommer en och stabbar mig bakifrån. Det skiljer sig från match till match utan att jag byter lobby. Eller så kanske jag bara suger........ Har ni installerat på HD? Kan det göra någon skillnad? Redigerat av Unregistered7eaa9096, 11 November 2011 - 10:31. Postad 11 November 2011 - 12:48
Samma här och så var det på MW2 också och även i Black Ops! Det handlar tyvärr om lagg... På sin egen TV är man först både på bilden och i ljudet men sen i killcamen ser man hur det egentligen gick till. Tråkigt! Därför de alltid kör de stora tävlingarna på samma plats. Postad 11 November 2011 - 13:19
Klart du tycker att det är bra så som du pangar ihjäl folk till höger och vänster, jag råkade ut för din bössa ett antal gånger igår Postad 12 November 2011 - 00:18 Japp. Ikväll var min sista kväll online. För det mesta känns det som sämst uppkoppling vinner. Då kan man lika gärna köpa bingolotter. Postad 12 November 2011 - 01:48 Bäst*? Postad 12 November 2011 - 10:14 På det sättet han menar så blir det typ "bäst uppkoppling", men eftersom de med dålig uppkoppling har fördel så känns det lite sådär. Postad 12 November 2011 - 11:32
Fråga till er som spelade blops, jag gjorde det inte. Har folk blivit sjukt mycket bättre sedan mw2 eller är det de små banorna/höga tempot, jag känner mig extremt sopig, jag skyller inte på lag, jag bara noterar att folk generellt verkar sjukt snabba med att sikta och skjuta.
I mw2 kunde jag köra en mer avvaktande stil, känns mycket svårare i det här spelet, rent av omöjligt, man måste liksom konstant springa och den som är snabbast vinner. Postad 12 November 2011 - 11:45 Jo det förstod jag men han skrev lite galet, BuTTus råkade skriva sämst uppkoppling så försökte rätta det åt honom därav den lilla futtiga stjärnan efter bäst* Postad 12 November 2011 - 13:33
Banorna känns som de är gjorda för att man inte ska sitta still. Sitter man och håller en choke-punkt så får man alltid nån fiende i ryggen. Fast igår (idag natt) så hittade jag ett nice ställe för att vakta en bombplats på. Fick en drös med kills varje gång någon närmade sig. Postad 12 November 2011 - 13:51
Tycker också att det får mkt snabbare än både MW2 och BLOPS. Vilket passar nig utmärkt. Jag är väldigt snabb i reaktionerna men kan inte sikta för fem öre!
Så fort jag möter en fiende på avstånd så är det kört. Då kastar jag en granat och hoppas på det bästa.... Fick förresten en härlig killcam igår. En flashgrenade som träffade en killes knä. Mer actionfyllt än så blir det ju inte! Postad 12 November 2011 - 14:47 Nje, det går att köra avvaktande. Det är den stilen som fungerar bäst imo. Men du måste kunna banorna bra och läsa vart motståndet ska komma ifrån. Fast att sitta helt still genom en hel bana är hyfsat svårt. Man får kombinera det, springa till nya ställen att vara avvaktande på Postad 12 November 2011 - 15:03
Jag tycker om att man kan resa sig som en fenixfågel i de flesta lägen. En gång i Domination låg jag under med säkert 10-16 i kills, men helt plötsligt fick jag en slags nytändning, låg på 23-16 och lyckades mota bort fiender medan jag i princip hjälpte till att vända ett underläge genom att ta två flaggor själv.
Skrytet åsido så handlar MW3 oerhört mycket om att kunna banorna, som många nämnt, och att vara ett steg före sin motståndare. Det hjälper också i mitt tycke att stå beredd med siktet runt varje krök, så man inte överrumplas, vilket jag är oerhört dålig på. Sedan är det tredje vapnet i submachine gun-avdelningen (glömt av det coola namnet på den) extremt effektiv 1v1. Om man lyckas tämja rekylen, har hip accuracy-perken, och kämpar upp tills dess att man får rapid fire så är man oövervinnlig man mot man. Spelade bland annat en match och fick 22-7, och alla sju dödsfallen berodde på att någon smög upp bakom mig. Rekommenderas till Barebones. Postad 12 November 2011 - 15:26
Haha..va har du för GT? Igår hade jag flytt i några matcher. Postad 12 November 2011 - 15:36 Jo man kan förstås inte sitta still, det jag menar att det var mer öppna ytor i mw2 och i 3an är det korridorer vilket i nästan leder till att den snabbaste vinner, inte den som är mest taktisk. Jag har i hela min cod-historia gjort bäst ifrån mig på stora och medelstora banor och dåligt på mindre banor. Tycker att hela mw3 känns lite som cod4 banan Wet Work. Postad 12 November 2011 - 15:40 Man behöver helt klart bra reaktioner, men du måste fortfarande vara taktisk. Du kommer bli bättre ju mer du spelar och då inte för att du får bättre reaktioner utan för att du lär dig banorna och vart folk generellt brukar vara. Postad 12 November 2011 - 16:26
Kunde inte hålla mig heller så sprang och köpte det på MM i Umeå för 444:-
Ska bli riktigt kul att börja nöta igen! Postad 12 November 2011 - 18:31
Nu efter ett tag tycker jag att MP är rätt okej.
Tycker om att det nu är level på vapnet o ens "karaktär", jämfört med BO där man fick pengar att uppgradera o köpa saker för. Nog det bättre systemet jämfört med tidigare, MW2 hade ju det där med att man skulle döda 50 pers med lasersikte för att låsa upp ett FMJ osv. Postad 12 November 2011 - 18:44
Såg att ni pratade lite quickscope tidigare!
Är egentligen ingen äkta quickscopeare, mer dragscope isf, men jo... antar att autoaim spelar en viss roll som tidigare nämnt. Fast framför allt handlar det om att lära sig att dra siktet snabbt och rätt, ungefär som att no-scopea, bara det att man fokuserar siktet genom att scopea precis innan man skjuter. Men när man lärt sig det så sköter det mesta sig själv genom reflex Fast den absolut viktigaste grejen skulle jag säga är bankännedom som också nämnts, vilket iofs gäller alla vapen. Det handlar helt enkelt om att springa på rätt ställen så man undviker att möta folk i "fel" situationer, t.ex. runt ett hörn. @haze_ Om du är sugen på att köra lite sniper någon dag är jag gärna på! Postad 12 November 2011 - 18:57
Hur var det nu med den där tunnan med bajs...? Har inte kört jättemycket MP ännu, men än så länge känns det...rörigt. Eller så börjar jag bli gammal och hänger helt enkelt inte med längre. Vad är för övrigt ELITE för /%#* skräp? 4 dagar efter launch och jag har inte kommit in en enda gång(!) Postad 12 November 2011 - 19:09
Fast jag tror han menade exakt som han skrev. Många hävdar att de med dålig uppkoppling får fördelar pga MW3:s gräsliga "lag compensation" Jag har själv ingen åsikt i debatten, men googla "MW3 lag compensation" så hittar du en del härliga "rant-forumtrådar". Redigerat av {OLD}Reaper, 12 November 2011 - 19:10. Postad 12 November 2011 - 20:18 Levereras till dörren jämna måndagar. Har precis kört några matcher med Type 95 (mr jingles kommer inte bli besviken) fan va go den är med silencer. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |