Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audeze lcd-2

562 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audeze LCD-2 Over-ear (Hörlurar) 9 9.222222 (8) 13 690:-
1 relaterade trådar

Postad 25 May 2011 - 15:03

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
har inte haft några problem med mina glasögon iaf, men de är rätt smala...

Postad 26 May 2011 - 13:41

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Jag har inte heller några problem med mina glasögon och LCD-2 :unsure:

Postad 27 May 2011 - 06:24

PaperConeSpeaker
  • PaperConeSpeaker
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Så du har haft en LCD-1 eller hört den, PaperConeSpeaker! Det hade varit en intressant lur att provlyssna. LCD-1 är väl en av orsakerna till att Audeze blev känd i hörlursvärlden ;)
Hur låter LCD-1 i övrigt? Upplösning, mellanregister jämte LCD-2? Basen är som sagt svårslagen i LCD-2. Lite nyfiken :P

Jag har forfarande LCD-1. "Uppgraderingen" till LCD-2 som erbjöds innebar att dom drog av nästan hela priset för LCD-1 men att man ändå fick behålla den. Det var just basen som var lite mer lättviktig i LCD-1, den har ett lite torrare och mer kliniskt ljud - men för musik som inte har så mycket låg bas kan det vara svårt att höra skillnad på dem.

Det är lite synd att dom inte släppt någon liknande "budget-lur". LCD-1 kostade omkring 400usd med frakt. Ibland är det också trevligt att använda en lur som är lite lättare, har velour-kuddar, och som inte är gjord av ömtåligt trä.

Postad 27 May 2011 - 08:31

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

Jag har forfarande LCD-1. "Uppgraderingen" till LCD-2 som erbjöds innebar att dom drog av nästan hela priset för LCD-1 men att man ändå fick behålla den. Det var just basen som var lite mer lättviktig i LCD-1, den har ett lite torrare och mer kliniskt ljud - men för musik som inte har så mycket låg bas kan det vara svårt att höra skillnad på dem.

Det är lite synd att dom inte släppt någon liknande "budget-lur". LCD-1 kostade omkring 400usd med frakt. Ibland är det också trevligt att använda en lur som är lite lättare, har velour-kuddar, och som inte är gjord av ömtåligt trä.

Kul att du har LCD-1, finns nog inte så många i vårt avlånga land ;) Har du ingen bild på dem att visa upp på tråden?
Har LCD-1 lite mer nivå i diskanten än LCD-2 ? Jag tycker fortfarande att LCD-2 har en aningens för lite nivå i toppen. För tillfället lyssnar jag bara på Grado RS2i som imponerar mig med sitt mellanregister och fina klang. Man är som sagt periodare och nästa vecka är det en annan lur som är favoriten. Tur att man äger några stycken :P

Postad 27 May 2011 - 09:31

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Vill du prova en ortho-lur i lägre prisklass har ju Hifiman släppt HE-4 för $449 och fått mycket gott omdöme i den prisklassen. Hade varit intressant att höra den! Strömstarkt förstärkeri är fortfarande rekommenderat dock.

http://www.head-dire...detail.php?p=95

Sen lär väl Audeze ha minst en eller två nya modeller under utveckling med tanke på hur vansinnigt populär LCD-2 har varit. Skulle inte förvåna mig om det är just en billigare modell som är nästa steg för att nå ut till ännu fler nu när dom blivit omtalade.

Postad 27 May 2011 - 10:26

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Hifiman är mycket produktiva. He5- HE5LE, HE6- HE4, HE500 på inte så lång tid.

Fans har de allihop så helt klart ett alternativ speciellt för diskanthuvuden har jag fått ett intryck av.

Periodare är man själv också. Jag lider defintivt av NTS. Men perioderna med LCD-2n varar längst. Speciellt om jag inte använder mitt tröskverk till dator för mycket ;)

Postad 29 May 2011 - 18:51

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Detta är en LCD-2 tråd, men jag är ändå nyfiken om det finns någon Hifiman ägare här på forumet? Gillar man ortodynamiska lurar finns det egentligen bara två märken Audeze och Hifiman. Därför hade det varit intressant med några inlägg från någon lycklig Hifiman ägare ;)

Postad 29 May 2011 - 23:45

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Det är ju magneplanar så det borde väl gå ;). He500 lurarna som Edvardd nämnde tror jag det var verkar högintressanta. http://www.youtube.c...h?v=6b1q-WLnEL4. Hela Hifimans lineup här. Konkurrerar bra i pris och inget ömtåligt trä.

Själv är jag helt hemma med LCD-2n vid det här laget. Audio GD C-2.1 fick man hem för några veckor sedan. Men i samband med jobbflytt fick jag tag på en Yamaha RDS-400 samt 4 högtalare och någon billig cd spelare för 200 spänn. C-2.1 fungerar mycket bra med LCD-2n liknande karaktär eller brist därav som GHPn så synergin är definitivt där. Har inte gjort någon hårdare jämförelse mellan GHP och C-2.1 ännu.

Kopplandes LCD-2n till högtalarterminalerna till RDS 400 så får jag en transparens jag trodde var omöjligt med hörlurar. Typ som att ha högtalare på huvudet och då har jag ändå sämsta kabeln på den. Funderar på om jag ska dissekera ADZ5 kabeln i stället för den gamla standardkabeln jag kör nu.

Troligen mer synergi än något annat. Letat efter om den ger större ljudbild eller tightare bas och mindre kongestion men upplever egentligen inget sådant. Lite snabbare något mer diskantenergi tycker jag kunna spåra och då kör jag med silverkabeln för C-2.1an också som har liknande effekt.

Förstärkaren ska ge "65 W" i 8 ohm. Fantasisiffror men borde ge åtminstone mer än 5 rena W som är massiv overkill för LCD-2n på alla sätt och vis.

Transistorförstärkare över rör är i stort sett cementerat för min del nu också med LCD-2n.

Fått möjlighet att leka med ACSS också. Föredrar Ref9 över den fortfarande. Skulle behöva byta DSP filter för DAC19 dem också för att kunna göra en mer rak jämförelse ;).

Postad 30 May 2011 - 19:12

PaperConeSpeaker
  • PaperConeSpeaker
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Kul att du har LCD-1, finns nog inte så många i vårt avlånga land ;) Har du ingen bild på dem att visa upp på tråden?
Har LCD-1 lite mer nivå i diskanten än LCD-2 ? Jag tycker fortfarande att LCD-2 har en aningens för lite nivå i toppen. För tillfället lyssnar jag bara på Grado RS2i som imponerar mig med sitt mellanregister och fina klang. Man är som sagt periodare och nästa vecka är det en annan lur som är favoriten. Tur att man äger några stycken ;)

Den låter lite ljusare, men egentligen tror jag att den inte är det, utan att det är mindre bas som gör att diskanten hörs bättre.
Postad bild

Kopplandes LCD-2n till högtalarterminalerna till RDS 400 så får jag en transparens jag trodde var omöjligt med hörlurar. Typ som att ha högtalare på huvudet och då har jag ändå sämsta kabeln på den. Funderar på om jag ska dissekera ADZ5 kabeln i stället för den gamla standardkabeln jag kör nu.

Spännande, du har väl ganska dyra hörlursförstärkare? Och ändå låter det så bra från förstärkaren. Låter det även bra jämfört med dina hörlursförstärkare?

Postad 30 May 2011 - 21:50

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Tack för bilden av LCD-1 PaperConeSpeaker, klart olik LCD-2 i utseendet :)

Postad 30 May 2011 - 22:54

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Det är väl mest rörförstärkaren av de som är kvar som är dyr. 750 Euro eller vad den gick på. Auditorn och V200 har rykt. Fast det är klart nu är de alla dyrare jämfört med den här 200 kr förstärkarn lol.

Jag har i stort sett bara testat LCD-2n. DX 1000 brukar följas åt och ja den fungerar också prima här. Misstänker att mer brighta hörlurar som CD 3000 och kanske ED 8 inte kommer låta så bra får se senare helt enkelt. Hittat fantastisk synergi med LCD-2n för mina öron helt enkelt.

Dock verkar det vara ett rejält lotteri när man ska använda högtalarterminalerna. Det enda ljudläge som fungerar med 440n är stereo och analogt in. Allt annat får man tokmycket brus. Detsamma om man kör DSPs. Men i stereo läget är den lika tyst som mina hörlursförstärkare och tystare än rörförstärkarn. Antar att oddsen är större för dedikerade stereoförstärkare att de ska spela snällt?

Postad 14 June 2011 - 13:34

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Idag hände det man vart rädd för. Glömde dra ner på volymen på receivern innan jag började lira med LCD-2n.

Herreguuud vilket tryck. Fullständigt övertygad om att öronen eller drivarna skulle poppa. Att drivarna får poppa händer inte så det blev att jaga volymkontrollen istället för att förspilla sekunder på att ta av hörlurarna från huvudet! Hade jag vart knipptänkt så hade jag använt kvickrelease funktionen på kabeln lol.

Tog väl inte mer än fem sekunder men kändes som en evighet. Paranoia på max men på något sätt så har LCD-2n överlevt och öronen hyfsat i alla fall. Fick rent av huvudvärk.

Spenderat en hel del tid med C-2.1an med LCD-2n och haft magont och allt möjligt trevligt. Men undrar om det inte ligger något i att LCD-2n älskar W ändå. LCD-2n på receivern spelar så lätt och ledigt och är extremt välbalanserad.

Postad 14 June 2011 - 17:47

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
huga, det lät obehagligt! Har gjort liknande missar tidigare, LCD-2 kan verkligen spela HÖÖÖÖÖGT! :)

fått lite nya rör till min Lyr jag använder till LCD-2, blev ett par 6N1P (ryska) direkt från schiit för $20 så inga stora pengar, men lite kul att se hur de färgar ljudet. Återkommer med lyssningsintryck senare om någon är intresserad?

Postad 14 June 2011 - 19:21

PaperConeSpeaker
  • PaperConeSpeaker
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Idag hände det man vart rädd för. Glömde dra ner på volymen på receivern innan jag började lira med LCD-2n.

Herreguuud vilket tryck. Fullständigt övertygad om att öronen eller drivarna skulle poppa. Att drivarna får poppa händer inte så det blev att jaga volymkontrollen istället för att förspilla sekunder på att ta av hörlurarna från huvudet! Hade jag vart knipptänkt så hade jag använt kvickrelease funktionen på kabeln lol.

Tog väl inte mer än fem sekunder men kändes som en evighet. Paranoia på max men på något sätt så har LCD-2n överlevt och öronen hyfsat i alla fall. Fick rent av huvudvärk.

Spenderat en hel del tid med C-2.1an med LCD-2n och haft magont och allt möjligt trevligt. Men undrar om det inte ligger något i att LCD-2n älskar W ändå. LCD-2n på receivern spelar så lätt och ledigt och är extremt välbalanserad.

Jag tror att dina öron går sönder långt innan LCD2 börjar smälta ihop :-(
Vad har du för en kabel med "kvickrelease"? Menar du att man helt enkelt drar ur stereopluggen?

Postad 14 June 2011 - 19:56

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0

Jag tror att dina öron går sönder långt innan LCD2 börjar smälta ihop :-(
Vad har du för en kabel med "kvickrelease"? Menar du att man helt enkelt drar ur stereopluggen?

Nej alltså de här piggarna som säkrar anslutningen till själva lurarna. Det är piggar på de nya men klämmor på standardkablen som jag kör med.

Vad är max ljudtryck man kan få ur dessa? Normalt har jag ljudnivån på -70 men körde dem nog på -35 på min 65W förstärkare så du kan ju ana hur mycket det matade på :).

Kul att höra dina intryck msninja även om jag sitter säkert med receivern. Börjar nog tro på flerwattskraven för magneplanar. Någonting gör den här förstärkaren helt klart. Och den är inte särskilt högt på "high end" stegen heller om man går efter pris i alla fall :)

Redigerat av oqvist, 14 June 2011 - 19:58.

Postad 16 June 2011 - 00:03

edvardd
  • edvardd
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Det lät hemskt oqvist. Har varit med om liknande sprängladdningar i närheten av min trumhinna då jag varit slarvig med volymen.

Jag kan informera att jag har fått hem LCD2 sen några veckor tillbaka. Ljudbilden låter riktigt bra, men min DAC(MS2+) är något av en begränsade faktor. Ljudscenen känns väldefinierad och ljudet känns så realistiskt balanserat rakt igenom. Jag har dock problem med att lurarna trycker. Jag har försökt spänna ut dom men det verkar bara hjälpa tillfälligt. Det är inte behagligt att lyssna mer än 20 min. Jag har relativt stort huvud, så pass att en kompis nämnde det idag utan vi pratade om detta. Så jag är lite kluven för tillfället. Det är mycket pengar och mina w1000x var så mycket mer bekväma jämförelsevis. Framåt sommaren kommer jag att få möjlighet att prova REGA's senaste DAC vilket ska bli intressant. Jag använder Head Direct EF5 med lite olika rör och får hem nya opamps till den nu i dagarna som kommer.

Här är en bild, något ljus men ändå: Postad bild

Postad 16 June 2011 - 00:11

edvardd
  • edvardd
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Utöver REGA's DAC så har jag kikat på den kommande uppföljaren till Eastern Electric Minimac som fick tillägget MK2. Den tidigare versionen har fått lysande recensioner men produceras inte längre, då den nya versionen kommer i September. Detta är dock en snäppet högre prisklass, kring 8000 kr. Jag vill som så många andra öppna upp ljudbilden och "bredda" ljudscenen i den mån det går med LCD2.

I övrigt kommer jag delta i HE-500's Loaner program och räknar med att få hem lurarna i slutet av Juli. Då kommer ni umeåbor få chansen att lyssna om ni skulle vilja ha lust. Tänkte att det kanske är läge att arrangera en mini-meet :) och resten av Sverige är förstås välkomna också :P Det blir intressant att jämföra med LCD2.

Postad 16 June 2011 - 05:42

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Jag skriver upp mig till att lyssna på HE-500! =) finns ju ingenstans man kan lyssna till dem! Jag bor i umeå =)

Postad 16 June 2011 - 08:03

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
självklart börjar det bli dags för ett umeå-möte snart hör jag! HE-500 vore kul att testa :)

Postad 16 June 2011 - 12:11

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Låter mycket trevligt med ett Umeå-möte! Då får man anledning att åka upp. Kommer gärna :)

Postad 16 June 2011 - 16:01

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
edvardd Umeås hippaste snubbe. Skriver upp mig! Trist gällande komforten. Att ha något som trycker då ska hörluren vara för jäkla bra för att man ska stå ut med det i längden. Hoppas det löser sig med kuddnötning eller tänjning av huvudbandet eller något.

Annars får vi hoppas HE-500 spelar i samma liga och har bättre passform.

Postad 16 June 2011 - 16:03

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Nu finns ju även Omega2 i umeå om det är av intresse för någon att lyssna till =)

Postad 16 June 2011 - 20:40

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Kollade in bilden som edvardd skickade på sina LCD-2. Stämmer det att bygeln har lossnat och inte sitter fast på varken höger eller vänster sida? Ser ut som om bygeln går rakt in i öronkudden på vänster sida och in i kanten mellan öronkudden och kåpan på höger sida. Ser iallafall lustigt ut :D

Redigerat av hammer65, 16 June 2011 - 20:41.

Postad 16 June 2011 - 21:47

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Reagerade mest på att den är bak och fram :D.

Postad 17 June 2011 - 00:48

edvardd
  • edvardd
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
oqvist, inte lika hipp som din samling lurar :D men he-500 känns dock ganska hippt. fast inte lika classy som staxlurarna, som jag för övrigt inte tror är min smak.

Lurarna känns lite mer bekväma nu, främst direkt efter att jag har töjt ut dem. Såg att glasögon nämndes tidigare och jag har glasögon ibland, då måste jag höja upp glasögonen en bit för att inte skapa onödigt tryck.

Hammer, det stämmer. Jag förstod aldrig hur det hände men jag märke det ganska direkt. Nu sitter allt som det ska. Är det något som inträffat er?

Postad 17 June 2011 - 05:47

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Gillar du ljudet från LCD-2 så kan stax mycket väl passa dig i ljudet :) omega2 och lcd-2 är faktiskt snarliga i klangen :D

Postad 17 June 2011 - 16:53

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
edvardd: jag förstår exakt vad du menar när du säger att W1000X var bekvämare än LCD-2! Jag tror iofs att W1000X är en av dom absolut bekvämaste stora lurarna som går att finna idag så det är inte så oväntat. Måste erkänna att jag saknar dom lite ibland just för komforten och det fantastiska utseendet. Ljudmässigt är LCD-2 ändå klart bättre överlag, men ljudet är ju inte allt heller.

Jag har alltid glasögon på mig och LCD-2 ger mig aldrig huvudvärk eller klämmer obekvämt, men däremot är dom så tunga att om jag lutar huvudet åt något håll känns det som att att dom ska trilla av :D

Postad 17 June 2011 - 18:51

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

oqvist, inte lika hipp som din samling lurar :D men he-500 känns dock ganska hippt. fast inte lika classy som staxlurarna, som jag för övrigt inte tror är min smak.

Lurarna känns lite mer bekväma nu, främst direkt efter att jag har töjt ut dem. Såg att glasögon nämndes tidigare och jag har glasögon ibland, då måste jag höja upp glasögonen en bit för att inte skapa onödigt tryck.

Hammer, det stämmer. Jag förstod aldrig hur det hände men jag märke det ganska direkt. Nu sitter allt som det ska. Är det något som inträffat er?

Att bygeln lossnat har aldrig hänt mig när jag använt mina LCD-2, tack och lov! Jag fick provlyssna ett par Hifiman HE5 men tyckte att de lär lite för tunnt i toppen. Däremot tyckte jag att de lät rent och var roliga att lyssna på! Vore verkligen kul att få åka upp till Umeå och provlyssna HE-500. HE-500 sägs vara lite mer balanserad i ljudet och låter inte lika ljust som sina bröder.
Jag har själv några Staxlurar och tror att du kan komma att tycka om någon av dem. Omega2 har en ganska mörk klang (nästan lika mörk som LCD-2). SR-507 påminner mer om HD-800 i klangen, ljus och luftig. Lambda Nova ligger någonstans emellan klangmässigt. Någon av dem borde falla dig i smaken :)

Postad 18 June 2011 - 14:32

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Har inte inträffat för mig, jag visste inte ens att man kunde pilla lös lurarna från bygeln så lätt! Det enda mina LCD-2 råkat ut för är en liten luftfärd på 2.5M i sidled och sen ner i golvet :D

Postad 18 June 2011 - 20:15

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

Har inte inträffat för mig, jag visste inte ens att man kunde pilla lös lurarna från bygeln så lätt! Det enda mina LCD-2 råkat ut för är en liten luftfärd på 2.5M i sidled och sen ner i golvet :D

Imponerande kvalitet att de klarade färden :)

Postad 22 June 2011 - 09:39

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Ramlade in på denna sidan när jag kikade på Audeze's återförsäljare:
http://www.kdmfideli...HEADPHONES.html
8995kr för ett par från vad till synes vara en svensk leverantör?
Känns ju som ett rätt bra pris, måste ju hamna rätt nära det som man själv skulle beställa hem ett par inkl moms och frakt?

Postad 22 June 2011 - 16:35

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0
Tja dollarn är svagare nu sist jag kollade. LCD-2 verkar inte va stenhårda på att du ska skeppa tillbaka hörluren. Åh andra sidan kanske du får två års garanti om du köper i Sverige jämfört med 1 års i staterna om det blir något vajsing?

Postad 22 June 2011 - 21:28

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Verkar som Audioconcept har fått in LCD-2 i sortimentet idag med, trevligt med en butik att kunna testa dem i innan köp, rycker lite i köpesinnet trots allt..

Postad 23 June 2011 - 22:43

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Woho, nu har även jag fått chansen att klämma och lyssna på ett par LCD-2.
Kan förstå varför den är poppis, det är en väldigt bra lur onekligen och skulle passa perfekt som ett komplement till HD800 då dom skiljer väldigt mycket i signatur.

LCD-2an var verkligen len i sitt framförande och hade en lite mer lekfullt nedre register mot HD800an.

Hade gärna haft ett par som komplement faktiskt, får nog ge den någon timme till innan jag bestämmer mig om det är värt att ha två lurar.

Postad 24 June 2011 - 10:48

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
LCD-2 är ett bra komplement till HD-800, det gäller även Denon D7000 om man nu gillar slutna lurar. Mycket av det som man saknar i HD-800 finns i LCD-2 och vice versa! Är man en hörlursfantast som du dnne är det väl självklart att ha båda lurarna i sin ägo :)

Postad 25 June 2011 - 10:52

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0

LCD-2 är ett bra komplement till HD-800, det gäller även Denon D7000 om man nu gillar slutna lurar. Mycket av det som man saknar i HD-800 finns i LCD-2 och vice versa! Är man en hörlursfantast som du dnne är det väl självklart att ha båda lurarna i sin ägo :)

Ja, det känns ju onekligen så, får se hur det blir.
Jag beställde trots allt ett hörlurs ställ för två lurar från Woo.

Postad 03 July 2011 - 10:25

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0

Kompletterar varandra rätt bra helt klart. De "svagheter" jag haft med LCD-2n med en ljudbild som har svårt att lämna skallen och att den alltid låter naturtroget fixar HD 800n. Viss musik som elektroniskt och enya ex får gärna vara drömlikt för min del och ha en massa tricks för sig med ljudbilden. HD 800n lyckas sällan matcha LCD-2ns mellanregister dock. Klart och rent och resonansfritt men kan inte referera enkelt till vad jag hört IRL som jag kan med LCD-2n. Kluven för klassiskt och filmtittande då Hd 800ns ljudbild imponerar så pass och LCD-2ns mellanregister och homogena ljudbild ibland är att föredra.

Nu har första driver revisionen släppts för LCD-2n http://audeze.com/dr...eather-headband

Jag sitter säkert i alla fall. Hoppas de inte gör den till ännu en bright hörlur bara. LCD-2n på de flesta källor/förstärkare är något åt det mörka hållet helt klart men mindre så än de flesta lurar är brighta för att lyfta fram detaljer.

Postad 03 July 2011 - 12:35

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Åååååhh men så störigt att dom inte verkar erbjuda existerande kunder något rabattpaket för att uppgradera drivarna! Nu vill man ju veta hur mycket bättre dom låter...

Postad 03 July 2011 - 12:58

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10549 inlägg
  • 0

Åååååhh men så störigt att dom inte verkar erbjuda existerande kunder något rabattpaket för att uppgradera drivarna! Nu vill man ju veta hur mycket bättre dom låter...

Hehe lite störigt är det men det var rätt väntat även om jag nästan trott mer på att de skulle gå för en LCD-3 direkt.

Postad 03 July 2011 - 18:57

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Låter lovande att de gjort den nya LCD-2 modellen lite ljusare i klangen. Precis det som jag efterfrågat. Då gäller det att försöka byta upp sig eller uppgradera om det går :)

Postad 04 July 2011 - 12:14

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Jag är så nöjd med mina Denon så jag tänkte sälja mina Audeze LCD-2 om någon är intresserad ?

Postad 04 July 2011 - 13:03

Fors10
  • Fors10
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hur mycket vill du ha för dem?

Postad 04 July 2011 - 14:33

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Tänkte mig runt 7000kr.

Postad 13 July 2011 - 09:45

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
MIna Audeze är sålda men jag har en kompis som vill sälja sina. Billigt vod snabb affär. Skicka gärna ett pm om ni är intresserade!

Postad 13 July 2011 - 19:54

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0

MIna Audeze är sålda men jag har en kompis som vill sälja sina. Billigt vod snabb affär. Skicka gärna ett pm om ni är intresserade!

Antar att det är Rev1?
Och valde även han att gå för ett par Denons istället? :-)

Postad 13 July 2011 - 20:20

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

Antar att det är Rev1?
Och valde även han att gå för ett par Denons istället? :-)

Han gillade mina moddade Denon bättre :)

Postad 14 July 2011 - 12:22

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

Nu är även de sålda :)

Postad 14 July 2011 - 12:37

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Nu är även de sålda :)

har du sålt LCD-2?! :D

Postad 14 July 2011 - 12:58

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

har du sålt LCD-2?! :)

Mina lcd-2 är sålda och jag har beställt nya lcd-2 rev.2 :D

Postad 15 July 2011 - 14:23

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Fick mina nya LCD-2 rev.2 leverade till jobbet. Nu har jag något att testa under semestern :lol: Tyvärr åker jag direkt till Finland och har bara den bärbara datorn och iphone4 som källor. Borde duga tillsvidare ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.