Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ino Audio lackning och montering.

676 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 March 2011 - 15:05

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Allt är rätt kopplat. Har givetvis "batterikollat".
Z11 åker iväg på en liten resa imorrn. Tror det löser sej.
Men det är inget roligt att lyssna på musik nu. Eltaxen suger. Det har jag ju liksom märkt i köket också..
Men det vore ju konstigt om det inte var någon ljudmässig skillnad mellan en stärkare för 60k och en för 2k...

Postad 13 March 2011 - 15:55

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Men det är inget roligt att lyssna på musik nu. Eltaxen suger. Det har jag ju liksom märkt i köket också..
Men det vore ju konstigt om det inte var någon ljudmässig skillnad mellan en stärkare för 60k och en för 2k...

Vi får hoppas att det går snabbt och lätt att laga Z11 :D

Postad 13 March 2011 - 15:58

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Verkar som om Öhman hade rätt då, Z11 är bara skräp jämfört med gamla Denons som aldrig går sönder! :D

Postad 14 March 2011 - 09:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Okey :D

Ja men lät det "som det ska" innan du kopplade in eltaxen.. ?!

Postad 14 March 2011 - 10:24

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Apap glöm nu inte att det är ingen skillnad i ljud mellan enheter, så ljudet kan omöjligtvis bli bättre pga ett byta till någon annan förförstärkare. Tur att det finns öppetköp så du kan lämna tillbaka sakerna :)
IRONIN ÄR GANSKA HÖG I DESSA RADER!
Då återstår bara att du har kopplat galet i filtret.

För visst är blir det rejält avigt när andra berättar vad DU hör :D

Postad 14 March 2011 - 10:36

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Okey :D

Ja men lät det "som det ska" innan du kopplade in eltaxen.. ?!

Det lät ju ingenting innan jag kopplade in den ? Skiten brann ju innan jag hann provlyssna dom nya talarna...
Jag är inte speciellt orolig för att det inte kommer låta bra faktiskt.
Det jag funderar över är vad hela historien med en trasig Z11 kommer gå loss på bara...
Eltaxen ÄR svindålig. Det är väl klart att det inte är superljud i en sexkanalsstärkare för under två lök ??
Det lär definitivt inte gå att jämföra ljudmässigt med Z11 som i alla fall är en hyfsad maskin även till tvåkanal..

Postad 14 March 2011 - 12:30

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Det lät ju ingenting innan jag kopplade in den ? Skiten brann ju innan jag hann provlyssna dom nya talarna...
Jag är inte speciellt orolig för att det inte kommer låta bra faktiskt.
Det jag funderar över är vad hela historien med en trasig Z11 kommer gå loss på bara...
Eltaxen ÄR svindålig. Det är väl klart att det inte är superljud i en sexkanalsstärkare för under två lök ??
Det lär definitivt inte gå att jämföra ljudmässigt med Z11 som i alla fall är en hyfsad maskin även till tvåkanal..

Ja om den är så dåig som du vill göra gällande så tror jag dig :D
om i56 är rätt ihoppbyggda så låter dom inte så illa ens med helt tokgalen placering...
Men du kan räkna med att ljudet kommer att vara ganska "hårt" på grund av den dåliga bredden...
Några tidsplaner på när nytt lyssnings "rum" kommer ?! :)

Postad 14 March 2011 - 17:46

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ja om den är så dåig som du vill göra gällande så tror jag dig :D
om i56 är rätt ihoppbyggda så låter dom inte så illa ens med helt tokgalen placering...
Men du kan räkna med att ljudet kommer att vara ganska "hårt" på grund av den dåliga bredden...
Några tidsplaner på när nytt lyssnings "rum" kommer ?! :angry:

Jag tänker som sagt inte bry mej om något innan min bebis är tillbaks...
Ingen tidsplan alls.

Postad 15 March 2011 - 22:05

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag var tvungen att småtesta lite ändå...
Med ganska lite toe-in, och lyssningsplatsen framdragen till ca tre meter så lät det något, lite bättre, men då blev det istället lite för mycket "in your face"..
Det låter fortfarande sämre än vad mina tillfälliga tvåtusenkronors plastkinaskit-Qln gjorde med Z11.
Är det någon som tror att det kan vara så att ett par tvåtusenkronors plastkinaskit-Qln faktiskt låter bättre än i56 ?:)

Bifogad fil(er)

Postad 15 March 2011 - 22:23

nixlaz
  • nixlaz
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0
Ge tusan i å lyssna med eltaxen! du blir ju bara besviken :)
...Och svaret på frågan: Nej, Skulle inte tro det!

Postad 16 March 2011 - 08:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
:) Haha, ja Eltaxen sätter griller i huvudet på han...

Postad 16 March 2011 - 15:14

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Har du hört något mer om Z11? När får du tillbaka den? Vad var det som gick sönder? :D

Postad 16 March 2011 - 17:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag skickade den ju igår...
Det lär nog ta längre än en dag att få svar... :P :D

Postad 16 March 2011 - 18:31

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Jag skickade den ju igår...
Det lär nog ta längre än en dag att få svar... :P :D

Ja just det. Du skickade iväg den. Tänkte på att du hade lämnat in den, då borde man få svar hyfsat snabbt. Men ack så glömsk man är <_<

Postad 16 March 2011 - 18:31

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Fråga:

Är det någon som tror att det kan vara så att ett par tvåtusenkronors plastkinaskit-Qln faktiskt låter bättre än i56 ?:D

Svar:

Det låter fortfarande sämre än vad mina tillfälliga tvåtusenkronors plastkinaskit-Qln gjorde med Z11.

Där svarade du ju precis dig själv, i samma inlägg dessutom. :P <_<

Postad 17 March 2011 - 08:29

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
nu vore det på sin plats att mkarlsson kommer in o skriver att du ej kommer märka skillnad förstegen emellan :D

usssh vad tråkigt med z11:an.... jävl.. osis :rolleyes:

köp en billigare denon reciver eller liknade under tiden o släng eltaxen så har du återminstånde en hyffsat välljudande maskin förstegs mässigt som reserv maskin.

Redigerat av robert293, 17 March 2011 - 08:31.

Postad 17 March 2011 - 08:32

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

nu vore det på sin plats att mkarlsson kommer in o skriver att du ej kommer märka skillnad förstegen emellan :rolleyes:

haha verkligen, hoppas detta löser sig smidigt Bagarn.
Väntar med spänning!

Postad 17 March 2011 - 09:00

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
:D jag tror att det kommer låta "lika dant" även med Z11'an... :rolleyes:

Postad 17 March 2011 - 10:58

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Det finns jäkligt bra erbjudanden på Integra nu, kanske läge att låna hem ifrån en handlare och se vad du tycker i väntan på Z11:an

Postad 17 March 2011 - 13:38

nixlaz
  • nixlaz
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0
Perfekt förslag ju! Gå till valfri handlare och säg att du vill hem och utvärdera värstingmodellen så du kan jämföra mot z-11, då har du ju ljud ett par dagar iaf haha

Postad 17 March 2011 - 13:42

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Perfekt förslag ju! Gå till valfri handlare och säg att du vill hem och utvärdera värstingmodellen så du kan jämföra mot z-11, då har du ju ljud ett par dagar iaf haha

En liten vit lögn har ju ingen dött av :rolleyes:

Postad 17 March 2011 - 15:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Lurar på att köpa ett Rotel RC-06.. https://www.prisjakt...kt.php?p=104398
Har ju ett litet RB-03 (samma steg som RB-06) i köket.
Har länge funderat på att köpa en RC-06 till köket, men inte riktigt kunnat motivera det..
Nu skulle jag ju kunna köpa det, och ha det i biorummet till ren tvåkanalslyssning till en hemmabiostärkare är tillbaks.
Problemet är bara hur jag ska koppla subbarna..
Det finns bara två pre-out, och subbarna i biorummet kör jag ju i mono..
8033 grejar ju inte stereo..
Varianten är väl att skippa 8033 tills vidare och köra subbarna i stereo via en y-split.. :rolleyes:

Postad 18 March 2011 - 08:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Ingen som har något tips !!?

Postad 18 March 2011 - 09:31

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Jag håller med några föregående talande. Vore det inte bättre att skaffa dig en receiver som du bara kan hänga på slutsteget i köket senare. Då kan du ju även koppla in fler kanaler om du vill :P

Postad 18 March 2011 - 14:41

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag håller med några föregående talande. Vore det inte bättre att skaffa dig en receiver som du bara kan hänga på slutsteget i köket senare. Då kan du ju även koppla in fler kanaler om du vill :P

Men skit i det nu !!?
Jag ska inte köpa någon reciever.
Kom med tips på det jag frågar om, istället för att komma med andra förslag ?

Frågan lyder allså, GÅR det att koppla in en subba MONO när det bara finns två pre-out på ett försteg ?

Postad 18 March 2011 - 21:21

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Med 2st pre out menar det att det finns TVÅ pre out eller är TVÅ höger/vänster kanal och isf = 1st pre out? :P

Spelar iof ingen roll, du får köpa en Y-rca kabel (2 kontakter till 1) helt enkelt.
Antar att du inte kan ställa delning på pre outen ? Isf måste du ju ha steg med delningsfilter eller koppla ett delningsfilter innan slutsteget.

Postad 18 March 2011 - 22:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Har redan kommit fram till en lösning på faktiskt..
Jag fick totalt hjärnsläpp..
Jag var helt inriktad på att köra Beringher 2310 som enbart ett basfilter, men jag kan ju gå in med pre-out direkt i den, och sen dela upp signalen både till frontar och bas därigenom... :unsure:

Menar du att man kan köra en 2-1 y-split på pre-out...?
Trodde bara att man kunde köra åt andra hållet...?

Postad 18 March 2011 - 22:58

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
tänkte preout(höger+vänster) till 1 rca. Går inte det?

Postad 18 March 2011 - 23:17

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag vet inte ?
Bara sådär så känns det inte som att det skulle funka..
Känns kortisvarning på den...

Postad 19 March 2011 - 14:04

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Jag själv hade inte blandat in Bajsinger i några frontar iaf, oj jag menar visst Behringer...

Om du kör Y-split och tar ut ena delen till frontarna och andra till behringer sen vidare till subbarna så bör det väl gå.
Iofs så kommer ju frontarna spela fullregister, men det kanske du överlever framtills att Z11 kommer hem igen?

Postad 19 March 2011 - 15:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Grejen är ju att det inte är något vidare att lira dom fullregister..
Varje element har ju inte många liter att lira i, så går det ner lite i frekvens så låter det inget bra..

Postad 19 March 2011 - 15:33

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Grejen är ju att det inte är något vidare att lira dom fullregister..
Varje element har ju inte många liter att lira i, så går det ner lite i frekvens så låter det inget bra..

Jamen vad har dom sagt om Z11 då, så många dagar till kan det väl inte röra sig om?

Postad 19 March 2011 - 15:36

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Jamen vad har dom sagt om Z11 då, så många dagar till kan det väl inte röra sig om?

Vet du vad som gick sönder i z11?

Postad 19 March 2011 - 16:48

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
Du behöver ju spela dom som fullregister ett tag för att få dom inspelade ens.
Så det är bara lira på.

Postad 19 March 2011 - 17:06

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Vet du vad som gick sönder i z11?

Har inte hört ett skit.
Men det har ju inte ens gått en vecka, och min stärkare är säkert inte den enda dom fått in.
Dom har säkert annat att göra också. Jag tycker nog att det är minst kul av alla, men man kan ju inte ställa orimliga krav...

Postad 20 March 2011 - 01:14

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Panik och magont är nog bästa beskrivningen på känslan just nu...
Kopplade upp mina gamla Kappa 200 för att kolla hur det lät, efter en horribel timme av testande av en j*vla massa olika plattor och musikstilar med i56..
Allt lät bajs..

Kappa 200 låter bättre i mitt rum...
Jag vet att jag fortfarande har en Eltax som försteg, och att det säkert kommer bli en avsevärd skillnad när Z11 står på plats igen, men att dom billiga Kappa 200 låter bättre än i56 just nu bådar ju absolut inte gott...

Kan mitt rum vara för litet ?
För smalt mellan högtalarna ?

Kappa 200 ger mej en väldigt detaljerad ljudbild, och en väldigt tydlig diskant som jag gillar mycket.
i56 är luddigare fast samtidigt påträngande.

Vad händer med ljudet när i56 får ett gäng timmar ?
Kan man förvänta sej något stort, eller är det minimala förändringar ?

Jag tar VÄLDIGT gärna lite tips på riktigt högdynamisk musik som sätter burkarna på prov.
Själv är jag ju hårdrockare, och dom flesta inspelningarna låter ju skit.
När jag kom på att Kappa 200 lät bättre testade jag med IM Avratz...

Hjälp... :D

Postad 20 March 2011 - 02:45

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Jag skulle inte dra i för stora spakar redan nu om jag vore dig. Ta det lugnt bara. Nu har du bara fått troll i skallen, vänta med analyserna tills du har all din utrustning på plats. :D

Visst, du kanske inte har dom ultimata måtten för just i56 (just nu), men det var ju en faktor du visste om innan du beställde. Men just dom stora Ino-systemen är ju relativt snälla när det gäller placering*. Jag skulle försöka satsa på att få dom så jäkla brett som det bara går, och att sitta så pass nära du bara kan, utan att det börjar "fucka" allt för mycket. :lol:

Det här med diskanten är jag lite fundersam på. Du har väl lyssnat på Ino-system förut? Under rätt förutsättningar så låter i stort sett dom flesta Ino-modeller liknande. Så du bör ju ha ett hum om hur det "ska" låta. Men "luddigt" och "påträngande" är verkligen ingenting jag förknippar med Ino. Är du helt 100% säker på att du kopplat allting rätt?

Vad gäller inspelning så kan jag inte säga någonting om just i56, men dom andra nya Ino-högtalare jag hört så har diskanten möjligtvis varit lite vass i början. Men detta försvann bara efter någon låt. Men det är ingenting som håller i sig i en längre tid. Det är även ungefär vad Ingvar brukar säga om inspelning. Om i56 kräver extra inspelning så bör ju detta inte gälla diskanten (och det är väl den som du upplever som mest jobbig nu?). För att du ska vara på den säkra sidan så är det ju bara att låta dom stå och spela någon/några arbetsdagar på måttlig nivå, helst som fullrange. :)

Men som sagt, ta det lugnt tills du fått tillbaka allting så kommer detta att bli alla tiders! :)

*Jag ändrar mig lite här efter en stunds funderande. Dom är nog rätt kinkiga när det kommer till just placering. Däremot så ska dom vara lite snällare mot rum som inte är akustikbehandlade. :)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 20 March 2011 - 10:42.

Postad 20 March 2011 - 09:59

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Kopplade upp mina gamla Kappa 200 för att kolla hur det lät, efter en horribel timme av testande av en j*vla massa olika plattor och musikstilar med i56..
Allt lät bajs..

Jag vet att jag fortfarande har en Eltax som försteg, och att det säkert kommer bli en avsevärd skillnad när Z11 står på plats igen, men att dom billiga Kappa 200 låter bättre än i56 just nu bådar ju absolut inte gott...

Kappa 200 ger mej en väldigt detaljerad ljudbild, och en väldigt tydlig diskant som jag gillar mycket.

Jag tar VÄLDIGT gärna lite tips på riktigt högdynamisk musik som sätter burkarna på prov.

Du har säkert dubbelkollat ett par ggr nu, men har du verkligen kopplat filtren rätt?
Om du tycker att Kappa burkarna låter bra, så lär det knappast beropå försteget.

Postad 20 March 2011 - 10:14

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Allt lät bajs..

Jag hade dubbel och trippelkontrollerat så att allt är verkligen är kopplat rätt, sen spelat dom som fullregister och skruvat upp till normal lyssning volume satt det på repeat och låtit det spela så över dagen/kvällen.

Har det inte släppt då så hade jag bjudit in någon som kan/lyssnat mycket på ino och bett om ett utlåtande, gärna ta med ett par mindre burkar iom att dessa skall låta snarlikt. Kanske är det så att du är så "inspelad" i dina kappa så du har svårt för det nya ofärgade ( som det sägs vara ) ino ljudet.

Jag slutar jobbet kl 12 på måndag, jag kan skicka över lite musik som har bra dynamik då, låter inte detta bra så är det något som är riktigt fel.

Postad 20 March 2011 - 10:47

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Allt lät bajs..

Provlyssnade du några Ino innan köp?

Postad 20 March 2011 - 10:50

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Helt klart så kan placeringen vara ett problem.

Postad 20 March 2011 - 11:56

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Lurar på om jag skulle slänga in dom i bilen och köra hem dom till brorsan och testa..
Han har ett megarum som jag kan få hur brett som helst mellan högtalarna i...

Postad 20 March 2011 - 13:14

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Gör det. Testa 1,18 avståndet då och vinkla in dom kraftigt.

Postad 20 March 2011 - 14:11

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Lurar på om jag skulle slänga in dom i bilen och köra hem dom till brorsan och testa..

Vad sa Mr Ö om ditt rum?

Om du tycker att det låter luddigt och påfrestande i diskanten tror jag inte har med ditt rum att göra,det är inte ett badrum du spelar i och dina kappa låter ju bra
Och OM det spelar bättre i din brors rum vad säger det egentligen.Att du skall sälja av burkarna innan dom ens är inspelade, eller köpa brors hus?

Det är ju i ditt rum där nere dom skall spela, så att dom kanske spelar bättre/sämmre hos din bror hjälper ju knappast.

Testa att flytta din lyssnings pósition och toe-in/toe-out av dom istället.

Redigerat av Evil Homer, 20 March 2011 - 14:12.

Postad 21 March 2011 - 08:44

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Låter som en lysande ide som du ABSOLUT ska ta och genomföra :)

Vad sa Mr Ö om ditt rum?

Om du tycker att det låter luddigt och påfrestande i diskanten tror jag inte har med ditt rum att göra,det är inte ett badrum du spelar i och dina kappa låter ju bra
Och OM det spelar bättre i din brors rum vad säger det egentligen.Att du skall sälja av burkarna innan dom ens är inspelade, eller köpa brors hus?

Det är ju i ditt rum där nere dom skall spela, så att dom kanske spelar bättre/sämmre hos din bror hjälper ju knappast.

Testa att flytta din lyssnings pósition och toe-in/toe-out av dom istället.

Luddigt och påfrestande är EXAKT så dom låter om man sitter för nära i ett för litet rum utan möjlighet till att få rätt bredd på dom samma problem som jag hade med i16s... och som jag även upplevt med i32s innan dom hamnade på rätt plats hos en kompis. Så jag misstänker att det har med placerignen att göra i första hand, om inte något är felkopplat såklart...

Postad 21 March 2011 - 18:52

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag har fått paket !! :)

Bifogad fil(er)

Postad 21 March 2011 - 18:57

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Jag har fått paket !! :)

Tack för lånet? Har du lånat ut en megaballe :) ?

Postad 21 March 2011 - 19:01

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Japp !! :)
Han tyckte dock att den var för liten, så jag fick tillbaks den !! :) :)

Postad 21 March 2011 - 22:18

Unregistered365189ea
  • Unregistered365189ea
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Ball låda :)

Vad finns i?

Postad 21 March 2011 - 22:56

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Ball låda ;)

Vad finns i?

Hälften av det som saknades...
Den andra halvan glömdes...
Igen...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.