Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

OpenELEC / LibreELEC

786 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 maj 2013 - 20:16

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Du har såklart fel :)

Varken nVidia, Intel eller AMD har någon 100% korrekt:
http://www.avsforum....et-this-straight-no-one-can-do-24p-consistently-well

Mitt tips till uberweiss är att kanske inte gå in för hårt. Dustin kör bra pris på ID41 Plus, alltså med 2GB RAM och 250GB hårddisk för 2790 SEK:

http://www.dustinhom...er_AutoComplete

Ska man bara köra OpenELEC så räcker denna mer än väl. NUC:en är grym om du kör Windows med XBMC men jag anser att med OpenELEC blir alla dessa pengar luft då maskinen inte kommer uppfattas speciellt snabbare.

håller helt med. jag köpte NUCen mest för formfaktorn ;)

jag får 23,97606Hz när jag spelar upp 23,976Hz filmer så det är i princip lika bra som man kan få med Nvidia. det jag har problem med att få till 100% är ljudet. när jag kör video clock (drop/dupe) så får jag små "audiodrop outs" men inte när jag kör videoclock resamplat ljud men då blir det väl inte äkta dts-ma?

men nu har jag min NUC som sovrums spelare och då fungerar det utmärkt. inga problem med "24p" och ljudet är tillräckligt bra för min Nuforce DIA 2-kanalsförstärkare ;)

Postad 14 maj 2013 - 20:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Den länkade tråden är två år gammal men första posten är uppdaterad med:
UPDATE: NVidia with recent drivers and custom resolution seems to be more consistently getting 23.976 +/-0.002 which is about as good as you can get out of the box.

Vad menar du som moderator med att jag "såklart" har fel?

"Zotac ID42 ser väldigt bra ut på pappret. Intel Celeron-CPU (snabbare än alla Atom-varianter) och Nvidia-grafik som klarar äkta 24fps i Linux/Openelec vilket varken AMD eller Intel ännu grejar om jag har fattat rätt."

Du skrev om du har rätt vilket inte är fallet idag. Därför jag la till en gubbe på slutet, ironi är lite svårt att skriva ut :)

Ja posten är gammal men lika aktuell ändå eftersom myten kring Intels 24p problem är lika gamla. Där fanns ett Windows problem med Intel HD3000 och det var värreför men kör man Intel HD4000 ska detta inte vara ett problem. Inte heller AMD ska vara något problem utan alla 3 ska ha drivrutiner som presterar ganska nära men ej perfekt, vilket är good enough då folk inte lär märka det på så låg fel diff.

Redigerat av PalmiNio, 14 maj 2013 - 20:31.

Postad 14 maj 2013 - 20:54

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Mitt tips till uberweiss är att kanske inte gå in för hårt. Dustin kör bra pris på ID41 Plus, alltså med 2GB RAM och 250GB hårddisk för 2790 SEK:

http://www.dustinhom...er_AutoComplete

Ska man bara köra OpenELEC så räcker denna mer än väl. NUC:en är grym om du kör Windows med XBMC men jag anser att med OpenELEC blir alla dessa pengar luft då maskinen inte kommer uppfattas speciellt snabbare.

Tack för tipset, finns det någon liknande med SSD-disk? Skulle helst vilja ha något som startar snabbt och som är helt knäpptyst :)

Postad 14 maj 2013 - 20:55

head
  • head
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Ok, och hur är det med HD-ljud på Linux? AMD har väl fortfarande inga drivisar. Hur är det med Intel?

Postad 14 maj 2013 - 21:11

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Intel och nvidia funkar

Postad 14 maj 2013 - 21:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Tack för tipset, finns det någon liknande med SSD-disk? Skulle helst vilja ha något som startar snabbt och som är helt knäpptyst :)

Nope Zorac kör ej SSD på sina Plus modeller.

Vad gäller uppstart så är det OpenELEC, går snabbt ändå :)

Ljud? Oavsett kommer en fläkt överrösta så det skulle jag inte bry mig om på en HDD.

Annars, sälj på blocket - du får nog en 200/300 och köp en sen billig SSD.

Postad 15 maj 2013 - 08:44

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Yes. Säger det igen, med dagens hårdvaruacceleration så krävs inte någon snabb CPU sålänge GPUn klarar hårdvaruacceleration vilket dagens AMD/nVidia/Intel CPU:er gör.

Därför anser jag att NUC:en är lite att kasta pengar i onödan om man bara ska köra OpenELEC. Dels är mSATA mycket dyrare än SATA men dels så måste man köpa WiFi till.

Med det menar jag inte att Intel NUC är dålig, utan bara att OpenELEC är så pass bra optimerat idag att du behöver ingen i3. Arctic maskinen med XBMC som Webhallen säljer är ett lysande exempel på det. En gammal Intel Atom D525 med ett Radeon Chip från 5XXX-serien, men klara ändå att streama BD iso över nätverket.

Så spar pengarna till den dagen 4K blir ett format att räkna med för då blir det dags att uppgradera igen.

Jo då, det var mer GPU-delen som jag var nyfiken på. Det finns ju klenare varianter av NUC som kanske är mer intressanta just för Openelec. Just nu kör jag ett Fusionkort med 1,65 Ghz Dualcore som fungerar finfint vid uppspelning.

Postad 15 maj 2013 - 09:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Jo då, det var mer GPU-delen som jag var nyfiken på. Det finns ju klenare varianter av NUC som kanske är mer intressanta just för Openelec. Just nu kör jag ett Fusionkort med 1,65 Ghz Dualcore som fungerar finfint vid uppspelning.

Den klenare NUCen kör en Intel Celeron variant, vågar inte uttala mig om hur vidare den kan klara av HD film eller HD ljud.

Postad 15 maj 2013 - 09:18

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Den klenare NUCen kör en Intel Celeron variant, vågar inte uttala mig om hur vidare den kan klara av HD film eller HD ljud.

en i NUC tråden kör Celeron varianten. han säger att den klarar det. frågan är bara om den går att få till 23,976Hz lika bra då det är HD2000 grafikkrets och inte HD4000 som i i3 varianten.

Postad 15 maj 2013 - 09:32

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2 237 inlägg
  • 0
Jag kör med en Celeron 847 i min HTPC och den klarar utan problem 1080p mkv och HD-ljud.

Postad 15 maj 2013 - 09:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Jag kör med en Celeron 847 i min HTPC och den klarar utan problem 1080p mkv och HD-ljud.

Ok, kör sample test på den? Skulle vilja veta max bitrate den klarar i 1080p:
https://www.minhembi...howtopic=308793

När du säger HD-ljud - får du upp DTS-MA HD på förstärkaren då?

Postad 15 maj 2013 - 09:54

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2 237 inlägg
  • 0

Ok, kör sample test på den? Skulle vilja veta max bitrate den klarar i 1080p:
https://www.minhembi...howtopic=308793

När du säger HD-ljud - får du upp DTS-MA HD på förstärkaren då?

Kan kolla när jag kommer hem.
Då jag inte har någon förstärkare samt att min tv inte klarar av DTS så har jag fått ställa in att OpenELEC får ta hand om ljudet och än så länge har jag inte märkt några problem, du kan se i mitt galleri vad jag har för prylar.

Postad 15 maj 2013 - 10:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Kan kolla när jag kommer hem.
Då jag inte har någon förstärkare samt att min tv inte klarar av DTS så har jag fått ställa in att OpenELEC får ta hand om ljudet och än så länge har jag inte märkt några problem, du kan se i mitt galleri vad jag har för prylar.

Ok med andra ord vet du inte om den kan bitstreama HD-ljud. Att den kan ta HD-ljud och tugga ner det till något annat är inte samma sak som att den klarar HD-ljud.

Får väl fan ta hem en jävel och testa igenom den ordentligt :)

Postad 15 maj 2013 - 10:11

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2 237 inlägg
  • 0

Ok med andra ord vet du inte om den kan bitstreama HD-ljud. Att den kan ta HD-ljud och tugga ner det till något annat är inte samma sak som att den klarar HD-ljud.

Får väl fan ta hem en jävel och testa igenom den ordentligt :)

Tar ju lite kraft att downsampla ljudspår också =)
Men för 600:- så får man kanske räkna med att den inte pumpar ut 200mbps 3D 4K bild heller :P

Postad 15 maj 2013 - 10:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Men för 600:- så får man kanske räkna med att den inte pumpar ut 200mbps 3D 4K bild heller :P

Nja fast där är skillnad på vad CPU:n/GPU:n klarar av i råkraft och vad som stöds i format i bitstream. Har inte med kraft att göra utan mer licenser och skit.

But i will try and come back :)

Postad 15 maj 2013 - 11:30

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

eller så plockar den AC3 eller vanliga DTS spåret istället för DTS-MA spåret ;)

som jag skrev tidigare har iaf jag problem med bitstreamat ljud och då har jag i3 med HD4000 grafik. kraften finns där men det verkar vara mjukvaran som strular. antagligen openelec/xbmc.

Postad 15 maj 2013 - 15:53

head
  • head
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Det ni skriver överenstämmer med det jag hört och läst på annat håll och som jag skrev i mitt första inlägg. Med openelec eller xbmc på Linux verkar det bara vara Nvidia som fullt ut stöder 24fps och bitstream av HD-ljud.

Postad 15 maj 2013 - 16:34

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Beställde en Arctic från Webhallen idag, fanns då en kvar i Solna när jag beställde, jag beställde dock till Stockholmsbutiken. Nu står det att den har utgått, spännande :)

http://www.webhallen...enelec_xbmc_v12

Postad 15 maj 2013 - 18:03

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Kör med Zotac AD04 och OpenELEC på minneskort - går som skinnet. Är helnöjd!
Nä, jag kan inte höra fläkten.

Postad 16 maj 2013 - 14:45

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Kör med Zotac AD04 och OpenELEC på minneskort - går som skinnet. Är helnöjd!
Nä, jag kan inte höra fläkten.

Hur får du din Zotac box att boota från ett minneskort?

Postad 16 maj 2013 - 18:08

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Anger det i boot sequence i BIOS.

Man får "börja" med att boota från en USB-sticka första gången för att konfigurera minneskortet (med bootstrap m.m) och installera OpenELEC.
Supersmidigt!

Rekommenderas!

Redigerat av LiMiT, 16 maj 2013 - 18:10.

Postad 17 maj 2013 - 15:50

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
v3.0.3 släppt.

http://openelec.tv/

Postad 17 maj 2013 - 15:57

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0
Trevligt med uppdateringar :)

Postad 18 maj 2013 - 14:26

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0
När det ändå snackas 24p, är det meningen att man ska kunna få ut 24p ur openelec (fusion, hd 6320) till tv etc? Jag får 60 istället alltid.

Postad 18 maj 2013 - 14:39

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

När det ändå snackas 24p, är det meningen att man ska kunna få ut 24p ur openelec (fusion, hd 6320) till tv etc? Jag får 60 istället alltid.

Jag har oxå ett fusion, E45M1-i Deluxe med samma GPU. Jag hade problem med allt möjligt i början. Testade att köpa ett billigt Asus Radeon 5450 och drt funkar perfekt!
Men jag är övertygad om att man kan trycka ut 24p ur direkt ur kortet. Det handlar säkert om handhavandefel!

Redigerat av henke19822, 18 maj 2013 - 14:44.

Postad 18 maj 2013 - 17:04

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0
Samma mb som jag har. Har inte haft några problem direkt, förutom det här då. Blir så less på datorer, så svårt att veta vad som felar.

Postad 18 maj 2013 - 18:13

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Samma mb som jag har. Har inte haft några problem direkt, förutom det här då. Blir så less på datorer, så svårt att veta vad som felar.

Ja, jag körde bara xbmc i windows förut, det var ett **** att få till det trots nya drivrutiner från Asus. Det var då jag köpte ett grafikkort för 249 spänn och allt föll på plats. Vet inte hur det skulle funka utan grafikkortet i openelec dock.
En sak är säker, nästa gång blir det Nvidia/Geforce-grejer i burken.

Postad 21 maj 2013 - 06:16

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Har nu en Arctic MC001 att hämta från Webhallen (http://www.webhallen...enelec_xbmc_v12), kan dock inte riktigt bestämma mig för om jag ska göra det eller inte. Har fått min Raspberry Pi att fungera bra men det kanske vore stabilare i längden att köpa Arctic.

Någon som har erfarenheter av dessa två? Vad är det för fördel att köpa Arctic om jag inte behöver någon DVD-läsare? Kommer den att spela upp material på ett bättre sätt?

Postad 21 maj 2013 - 06:47

henke19822
  • henke19822
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Har nu en Arctic MC001 att hämta från Webhallen (http://www.webhallen...enelec_xbmc_v12), kan dock inte riktigt bestämma mig för om jag ska göra det eller inte. Har fått min Raspberry Pi att fungera bra men det kanske vore stabilare i längden att köpa Arctic.

Någon som har erfarenheter av dessa två? Vad är det för fördel att köpa Arctic om jag inte behöver någon DVD-läsare? Kommer den att spela upp material på ett bättre sätt?

Ja det är väl rätt stor skillnad i prestanda. RPi klarar väl inte att hårdvaruaccelerera större filmer i 1080p?

Postad 21 maj 2013 - 07:01

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

nu vet jag inte vad Arcticen klarar men RPi har jag testat och jag kom fram till att den var på tok för klen. klarar inte BD-ISO, BDMV eller Remux och självklart då inte DTS-MA. den klarar inte heller av att downmixa till 2.0 utan att det laggar vilket var ett krav från mig. dessutom klarar den inte av DVD-ISO vilket var förvånande och den största anledningen till att jag köpte annat. då jag har flera barnfilmer i DVD-ISO och denna spelare skulle vara till sovrummet där dottern oftast kollar film.

den klarar dock 1080p i 10-15Mbps bitrate med DTS och Dolby Digital(AC3) passthrough genom HDMI så om man har en reciever med HDMI och klarar sig med komprimerad 1080p och inte har DVD-ISO filmer är det ju en trevlig liten openELEC spelare ;)

Postad 21 maj 2013 - 08:18

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

nu vet jag inte vad Arcticen klarar men RPi har jag testat och jag kom fram till att den var på tok för klen. klarar inte BD-ISO, BDMV eller Remux och självklart då inte DTS-MA. den klarar inte heller av att downmixa till 2.0 utan att det laggar vilket var ett krav från mig. dessutom klarar den inte av DVD-ISO vilket var förvånande och den största anledningen till att jag köpte annat. då jag har flera barnfilmer i DVD-ISO och denna spelare skulle vara till sovrummet där dottern oftast kollar film.

den klarar dock 1080p i 10-15Mbps bitrate med DTS och Dolby Digital(AC3) passthrough genom HDMI så om man har en reciever med HDMI och klarar sig med komprimerad 1080p och inte har DVD-ISO filmer är det ju en trevlig liten openELEC spelare ;)

Arctic klarar över 100Mbps. Men dock inte HD-ljud.

Postad 21 maj 2013 - 09:52

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Det är ju lite det som är grejen, det mest krävande jag tänkt köra med min openelec-spelare är att spela upp just 1080p typ mkv filer med DTS och min förstärkare klarar detta. Så då kanske det är onödigt med Arctic för just mina behov.

Kollade 'Les Miserables' häromdagen i 1080p och den flöt på hela filmen trots rätt krävande scener. Någon som märkt några begränsningar hos Raspberry Pi när det gäller 1080p mkv och DTS?

Postad 21 maj 2013 - 11:32

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Det är ju lite det som är grejen, det mest krävande jag tänkt köra med min openelec-spelare är att spela upp just 1080p typ mkv filer med DTS och min förstärkare klarar detta. Så då kanske det är onödigt med Arctic för just mina behov.

Kollade 'Les Miserables' häromdagen i 1080p och den flöt på hela filmen trots rätt krävande scener. Någon som märkt några begränsningar hos Raspberry Pi när det gäller 1080p mkv och DTS?

det bero på vad det är för bitrate på filen. Raspen ska väl klara upp till 30Mbps. så länge raspen inte behöver coda om något ljud osv och du håller dig under 30Mbps så ska det flyta på utan problem. ifs, så tror jag inte den klarar alla codecs men H264 MKV är inga problem.

Postad 22 maj 2013 - 20:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Så kan nu bekräfta följande:

Löjligt billiga Intel Celeron 847 är numera den mest prefekta maskinen för OpenELEC - sett till pris.

Max bitrate = 120Mbps - CHECK!
HD Ljud = No problems - CHECK!

Kört TinTin BD iso med DTS MA HD klart lysande på min receiver.

24p uppe i hörnet på TVn.

Menyerna glider som runt utan problem och med OpenELEC Intel build 3.0.3 får du en komplett mediaspelare för en bit under 2000 SEK!

ZOTAC ZBOX ID85 ligger på 1790SEK - fördel mot NUC är WiFi, 2,5" stöd, fler portar, VESA fäste, Multimedia fjärr.

https://www.prisjakt...t.php?p=1692123

KÖP!

Postad 22 maj 2013 - 20:08

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
är det samma som sitter i intel NUC celeron?

Postad 22 maj 2013 - 20:16

head
  • head
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Grattis!

Hur mycket låter fläkten?

Postad 22 maj 2013 - 20:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

är det samma som sitter i intel NUC celeron?

Yeah!

Zotac ska för övrigt släppa en ännu billigare variant, ID17, med samma chip fast utan allt extra - pris 1290 SEK.

Postad 22 maj 2013 - 22:06

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Så kan nu bekräfta följande:

Löjligt billiga Intel Celeron 847 är numera den mest prefekta maskinen för OpenELEC - sett till pris.

Max bitrate = 120Mbps - CHECK!
HD Ljud = No problems - CHECK!

Kört TinTin BD iso med DTS MA HD klart lysande på min receiver.

24p uppe i hörnet på TVn.

Menyerna glider som runt utan problem och med OpenELEC Intel build 3.0.3 får du en komplett mediaspelare för en bit under 2000 SEK!

ZOTAC ZBOX ID85 ligger på 1790SEK - fördel mot NUC är WiFi, 2,5" stöd, fler portar, VESA fäste, Multimedia fjärr.

KÖP!

Tack för tipset har redan 3 mediaspelare (om jag räknar in smarttvn som förvisso funkar bra, samt Raspberry och Dune B1) men blev riktigt sugen att köpa en efter ditt inlägg.
Vet du vad för "extras" som försvinner i den billigare versionen som skulle komma?

Postad 22 maj 2013 - 22:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Tack för tipset har redan 3 mediaspelare (om jag räknar in smarttvn som förvisso funkar bra, samt Raspberry och Dune B1) men blev riktigt sugen att köpa en efter ditt inlägg.
Vet du vad för "extras" som försvinner i den billigare versionen som skulle komma?

Wifi, vesa fäste o fjärrkontrollen.

Postad 22 maj 2013 - 22:14

head
  • head
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Grattis!

Hur mycket låter fläkten?

Försöker igen. Frågan var alltså ställd till PalmiNio :)

Postad 23 maj 2013 - 06:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Försöker igen. Frågan var alltså ställd till PalmiNio :)

Hehe nja inte speciellt mycket faktiskt. Inte så jag hör den från soffan.

Postad 23 maj 2013 - 06:59

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

KÖP!

en annan fördel är också att Zboxarna har optiska ljudutgångar vilken är bra för dem med recievers utan HDMI.

förresten, jag vet inte om jag drömt detta eller något men jag har hört att man inte kan installera operativsystem som tex openELEC på USB 3.0. jag antar att detta är fel? om det är det är det ju en liten fördel eftersom zbox har USB 3.0. det har inte NUC.

fördelen med NUC är ju att den är så liten och mycket snyggare än zboxarna ;)

Postad 24 maj 2013 - 16:59

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1 057 inlägg
  • 0

en annan fördel är också att Zboxarna har optiska ljudutgångar vilken är bra för dem med recievers utan HDMI.

förresten, jag vet inte om jag drömt detta eller något men jag har hört att man inte kan installera operativsystem som tex openELEC på USB 3.0. jag antar att detta är fel? om det är det är det ju en liten fördel eftersom zbox har USB 3.0. det har inte NUC.

fördelen med NUC är ju att den är så liten och mycket snyggare än zboxarna ;)

Äh bygg! Mycket roligare å det rullar fint på min amd 350. That's it.

Postad 24 maj 2013 - 17:36

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Min NUC dog efter win 8 update, fick bara en blå blinkande skärm.
Slutade med en 2h felsökning och 3h restore, tack för det MS !!!
Har nu stängt av auto update !

Postad 29 maj 2013 - 06:50

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Webhallen har sänkt priset på Arctic MC001:

https://www.prisjakt...kt.php?p=978483

Mycket bra pris för en helt komplett maskin.

Postad 29 maj 2013 - 17:37

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Dessa blir säkert intressanta också...

GB-XM1-3537
http://www.gigabyte....spx?pid=4581#ov

GB-XM11-3337
http://www.gigabyte....spx?pid=4603#ov

GB-XM12-3227
http://www.gigabyte....spx?pid=4604#ov

Gigabyte's Brix mini PC to challenge Intel's Next Unit of Computing - The mini PCs measure just 1.2" x 4.2" x 4.5", and they pack ultrabook-class Ivy Bridge processors and plenty of connectivity. Wi-Fi is included along with Gigabit Ethernet, USB 3.0, HDMI, and Mini DisplayPort.
The Brix lineup comprises four models, three of which are already listed on Gigabyte's site. The GB-XM1-3537 comes with a Core i7-3537U processor, the GB-XM11-3337 is equipped with an i5-3337U, and the GB-XM12-3227 sports-you guessed it-an i3-3227U.
There will also be a lower-end GB-XM14-1037 with a Celeron 1037U processor. All those CPUs have dual cores and 17W thermal envelopes. Only the Core processors can execute four threads via Hyper-Threading, though, and Turbo is limited to the i7 and i5 models.
Intel's similarly small Next Unit of Computing doesn't dip into Core i5 and i7 territory. It also lacks 3.0 ports, but the top model sports a Thunderbolt jack.

Postad 30 maj 2013 - 06:37

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Dessa blir säkert intressanta också...

GB-XM1-3537
http://www.gigabyte....spx?pid=4581#ov

GB-XM11-3337
http://www.gigabyte....spx?pid=4603#ov

GB-XM12-3227
http://www.gigabyte....spx?pid=4604#ov

NUC kopior men jag gillar dem. men visst har NUC iaf kommit med en i5a nu? ska bli intressant när både NUC och Brix kommer med Haswell processorer.

Postad 30 maj 2013 - 16:18

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

NUC kopior men jag gillar dem. men visst har NUC iaf kommit med en i5a nu? ska bli intressant när både NUC och Brix kommer med Haswell processorer.

Nog för att NUC är nice men vill gärna se något från Intel med 2,5" stöd så man kan välja billigt. Just nu är där nästan bara Zotac som har det på en större front.

Postad 30 maj 2013 - 20:28

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Nog för att NUC är nice men vill gärna se något från Intel med 2,5" stöd så man kan välja billigt. Just nu är där nästan bara Zotac som har det på en större front.

jo ifs men å andra sidan så funkar ju openelec alldeles utmärkt att ha på USB sticka. speciellt USB 3.0 som det är på Brix.

Postad 08 juni 2013 - 13:13

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
v3.0.4 släppt.

http://openelec.tv/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.