Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2857 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 September 2012 - 14:33

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
För mig så var det ett enkelt val.
Sitter med canal digital kabel tv (eller vad det nu kan tänkas heta nu för tiden) och vill se premier league, hockey allsvenskan och nhl (om det nu blir någon)

Har titta en del på ipaden (3e) och där ser det bra ut (konstigt vore annars) funkar ok att air playa till boxee men bilden är inget vidare (ungefär lika dålig som jag hade via cd kabel)
Det som är tråkigt med uppspelning på ipad är släpet på 30-45 sek jämfört på datorn.

Har ännu ej haft möjlighet att testa dator till teve (ska köpa mig en htpc någon gång) men när jag kör på 24" skärmen så upplever jag bilden som bra.
(Inte HD men bättre än den SD jag fått stå ut med senaste åren)

Pärlan är nhl sändningarna, förra säsongen körda jag game center och det vara riktigt bra bild, absolut jämförbar med espn hd.

Vill man se vilken pl-match man vill och gillar hockey så är viaplay en bra lösning.
Sen får dom väldigt gärna vrida upp bit raten ett par snäpp.

Postad 06 September 2012 - 19:11

Unregisteredcb205f2c
  • Unregisteredcb205f2c
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Lite tråkigt att kvaliteten inte är den bästa. Testat andra tjänster på nätet och kört airplay till apple tv och de flesta fungerar bättre!

Postad 08 September 2012 - 12:07

jm99
  • jm99
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 1
Grundproblemet är att Viasat har satt ett maxtak på 3Mbps på sin stream och det oavsett om de kallar det SD eller HD. För bra SD-kvalitet så krävs ca 6Mbps och därför blir kvaliteten också därefter...

Hursomhelst, körde en massa tester i premiären för att reda ut vad som blev bäst och den klart bästa lösningen är att köra viaplay.se i iPhonen/iPaden och därefter airplay:a till Apple TV 2/3. Dels så ansluter mobila enheter till deras mobilsajt och dels så buffrar apple-TV:n så att bilden blir hyffsad och man får mindre hack. All buffring ger en extra fördröjning så var försiktiga om ni live-betar men det går åtminstone allt att se på.

PS! Med datorn (MBP I7 QC 2.2 och Gb-nätad) så blev det rätt uselt och bilden hackade titt som tätt. Vet inte om det beror på det föråldrade Microsoft Silverlight eller om de har problem med sin vanliga sajt men oacceptabelt blev det. Väljer man att streama en film från deras sajt så blir resultatet däremot helt ok och likvärdigt oavsett om man kör iPhone/iPad eller via datorn men en film är ju inte i närheten så bandbreddskrävande som en fotbollsmatch.

Tänk så bra vi hade det förr när man kunde njuta av PL-fotbollen på Viasat HD istället för att störa sig på den låga bildkvaliteten... Vi får hålla tummarna att vi någon gång i framtiden kommer tillbaka till framtiden...

Postad 08 September 2012 - 12:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Kör dom inte MPEG4 på sina streams för isf räcker det med ca 2-3mbit för att få samma kvalite som MPEG2 stream på 6mbit.
För HD sändningar är det alldeles för lågt däremot.
Ang Silverlight, Flash och annat elände så innebär det bara problem.

Redigerat av Leatherface, 08 September 2012 - 12:28.

Postad 08 September 2012 - 19:42

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Kör dom inte MPEG4 på sina streams för isf räcker det med ca 2-3mbit för att få samma kvalite som MPEG2 stream på 6mbit.
För HD sändningar är det alldeles för lågt däremot.
Ang Silverlight, Flash och annat elände så innebär det bara problem.

Silverlight fungerar utmärkt hos NetFlix, men klart sämre hos ViaPlay (stuttering), så det är nog knappast Silverlights fel. Minns inte på rak arm om Vudu kör Silverlight eller Flash, det fungerar hur som helst också bra. Tycker NetFlix nya playerutseende är ett stort lyft, jämfört med det gamla men redan det var ju bättre än Viaplay/CNOW, så det finns ju en del förbättringspotential här på hemmaplan :)

Postad 10 September 2012 - 17:02

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 1
Bedrövligt att man fortfarande inte kan se någon sport i efterhand, tar bort en stor del av nyttan med en play-tjänst...

Postad 18 September 2012 - 18:07

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Så, vad tycker ni om Viaplay nu då? Tycker det är lovande men att kvalitén på sändningarna, främst sport då, är på tok för dåliga. Det blir liksom aldrig bra, lite piratstreaming-känsla över det hela (med skillnaden att man nu faktiskt betalar :) )

Testar för övrigt även Cnow.se parallellt och där finns vad jag sett all sport i arkivet iaf 1-2 veckor efteråt, vilket är en BETYDANDE fördel jämfört med Viaplay

Postad 18 September 2012 - 20:59

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Försökt kolla CL ikväll, Real - City som sänds i HD. Tyvärr fungerar det inte alls bra för mig. Buffrar hela tiden när jag väljer högsta bildkvalité, väljer jag auto sänker den bildkvalitén istället vilket är ännu värre. Kör jag däremot film i HD fungerar det, även om de ligger på 5 mbit mot sportens 2,9.

Har provat byta webbläsare samt installerat om Silverlight utan att det hjälpt. Har 100/100 fiber som jag testat via Bredbandskollen samt en helt nyköpt Macbook Pro Retina så antar att felet ligger hos Viaplay.

Är det någon här som fått det att fungera klockrent just för live sport? Antar att deras servrar blir överbelastade just vid trycket som är vid stora evenemang.

Postad 18 September 2012 - 21:01

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Försökt kolla CL ikväll, Real - City som sänds i HD. Tyvärr fungerar det inte alls bra för mig. Buffrar hela tiden när jag väljer högsta bildkvalité, väljer jag auto sänker den bildkvalitén istället vilket är ännu värre. Kör jag däremot film i HD fungerar det, även om de ligger på 5 mbit mot sportens 2,9.

Har provat byta webbläsare samt installerat om Silverlight utan att det hjälpt. Har 100/100 fiber som jag testat via Bredbandskollen samt en helt nyköpt Macbook Pro Retina så antar att felet ligger hos Viaplay.

Är det någon här som fått det att fungera klockrent just för live sport? Antar att deras servrar blir överbelastade just vid trycket som är vid stora evenemang.

Har samma problem. Överbelastade servrar skulle jag gissa. Zlatan matchen funkar dock.

Postad 18 September 2012 - 21:09

Unregistered4af3c05c
  • Unregistered4af3c05c
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jepp, grymma problem. Både hockeymatchen och nu CL har/hade ruskigt dålig bild. Det var ju för tusan suddigt, plus en jäkla massa lagg och pixlande. Nu börjar det bli lite väl mycket strul på Livesporten.

Postad 18 September 2012 - 22:05

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Normalt sett brukar viaplay funka bra för mig när jag kollar på Premier League, sällan lagg. Men ikväll, försökte kolla Real-City, fick Houston We have a problem fel xxxx minst 15 gånger , startade om browsern igen och igen, rensade tempfiles etc men samma problem. Kollade den chatt viaplay kör och konstant hävdar man att felet ligger hos den enskilda användaren, rensa cookies, ställ in lägre kvalitet osv men jag är fullständigt övertygad att problemet ligger hos dom när det blir för hög belastning på servrarna!

Postad 18 September 2012 - 22:19

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Skönt att det är flera som hade samma problem. Jag skippade andra halvleken av Real - City för det gick ju knappt att kolla.

Såg att matchen slutade 3-2 också. Fan, då missade man något...

Redigerat av Voldo, 18 September 2012 - 22:24.

Postad 19 September 2012 - 00:27

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Jo, en bra match som man tyvärr var tvungen att se via ComHem istället, som jag ju hade tänkt dumpa men nu får man nog tänka om. Är det bara jag som dessutom verkar bli utloggad titt som tätt från Viaplay och måste logga in igen? Att det dessutom inte finns nån "kom ihåg mig" funktion är ju än mer irriterande.

Men till er som tänkt ge upp streaming pga Viaplay/CMore, gör inte det, för streamingtjänster som NetFlix, VUDU m.fl. UTKLASSAR dessa 2 i dagsläget på alla sätt och vis. Med andra ord finns hopp om att kanske även de svenska alternativen ska få ordning på sina grejer, dvs de tekniska lösningarna finns redan.

Redigerat av Unregistered1413, 19 September 2012 - 00:28.

Postad 19 September 2012 - 10:57

d97jp
  • d97jp
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag upplevde samma sak igår. Tjänsten har funkat bra (inte perfekt bild men utan att hacka) under Premier League och Europatourgolfen, men igår gick det inte att se varken PSG-Dynamo eller Real-City.

Postad 19 September 2012 - 15:33

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Fick mail av Viaplay nu där de beklade och sa att man skulle kontakta deras support. De hade tydligen stora problem med deras streamingleverantör.

Får hoppas att det fungerar bättre ikväll.

Postad 19 September 2012 - 20:09

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Kollar ManU-Galatasaray, halva första halvleken, inte ett enda lagg so far, flyter klockrent. Kör Chrome. Mycket bättre än igår med andra ord!

Postad 20 September 2012 - 08:55

Unregistered2733e8e8
  • Unregistered2733e8e8
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag funderar på att skaffa en blueray-spelare och då skulle det ju passa bra att välja en som lirar med Viaplay, men den enda som listas på Viaplays hemsida är en LG som verkar vara från förra året. Har de lagt ner det spåret så att nyare maskiner inte fungerar med Viaplay längre eller är det som vanligt att de är dåliga på att uppdatera sina hemsidor med aktuell info?

Postad 20 September 2012 - 08:57

Användarnamnet är upptaget
  • Användarnamnet är upptaget
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ni som pratar om att ställa in kvalitet, går det på något sätt att justera den manuellt? Hittar inga sådana inställningar utan det sker per automatik.

Ibland känns det som den automatiska kvalitetsinställningen inte "förstår" att den kan streama i en högre hastighet, så vore bra att kunna justera detta på egen hand.

Redigerat av Användarnamnet är upptaget, 20 September 2012 - 08:59.

Postad 20 September 2012 - 09:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Jag funderar på att skaffa en blueray-spelare och då skulle det ju passa bra att välja en som lirar med Viaplay, men den enda som listas på Viaplays hemsida är en LG som verkar vara från förra året. Har de lagt ner det spåret så att nyare maskiner inte fungerar med Viaplay längre eller är det som vanligt att de är dåliga på att uppdatera sina hemsidor med aktuell info?

Lg och Panasonic har dessa appar, men personlig tycker jag de är ganska kassa tyvärr. De flesta som upplever bilden dålig kör genom smart apps..Samsung app på g skulle varit ute redan

Ni som pratar om att ställa in kvalitet, går det på något sätt att justera den manuellt? Hittar inga sådana inställningar utan det sker per automatik.

Ibland känns det som den automatiska kvalitetsinställningen inte "förstår" att den kan streama i en högre hastighet, så vore bra att kunna justera detta på egen hand.

I smart apparna sker det automatiskt ja, men från datorn går det att ställa in manuellt :)

Postad 20 September 2012 - 09:12

Unregistered2733e8e8
  • Unregistered2733e8e8
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Varför är de kassa? Blir bildkvaliteten sämre än om man kör på datorn eller är det andra saker du har stört dig på?
Om all magi ligger i appen så antar jag att alla LG:s smart-modeller kan installera den och köra Viaplay? För mig som sällan kör windows vore det ett smidigt sätt att klara sig utan en dator med silverlight.

Postad 20 September 2012 - 09:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Varför är de kassa? Blir bildkvaliteten sämre än om man kör på datorn eller är det andra saker du har stört dig på?
Om all magi ligger i appen så antar jag att alla LG:s smart-modeller kan installera den och köra Viaplay? För mig som sällan kör windows vore det ett smidigt sätt att klara sig utan en dator med silverlight.

Genom datorn blir bildkvalitén bättre helt enkelt, dock så fungerar Panna´s app bättre än Lg:n.. Fel att kanske skriva kassa men det finns en hel del problem med just bildkvalitén, jag menar att man ska inte förvänta sig Hd sändningar bl,a ^_^ Dock så har jag boxen åxo där Hd kvalitén finnes :)

Redigerat av mcmike, 20 September 2012 - 09:56.

Postad 20 September 2012 - 10:31

Unregistered2733e8e8
  • Unregistered2733e8e8
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
OK. Tack! Jag har bara testat Viaplay en gång på datorn och var rejält missnöjd med bildkvaliteten. Sedan dess har jag hört att det ska bli bättre i fullscreen-läge, så det ska jag testa.

Postad 22 September 2012 - 14:18

• Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

I smart apparna sker det automatiskt ja, men från datorn går det att ställa in manuellt :)

Hur är det med Viaplayboxen, går kvaliten att justera manuellt där också som via datorn eller sker detta enbart per automatik?

Postad 22 September 2012 - 14:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Hur är det med Viaplayboxen, går kvaliten att justera manuellt där också som via datorn eller sker detta enbart per automatik?

Det sker per automatic inga inställningar behöver göras, fungerar helt enkelt som en vanlig tv sändning :)

Postad 22 September 2012 - 14:51

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Någon här som är lika allergisk mot viaplays stuttering som jag är? Jag fick iaf tipset för ett tag sedan att köra den gamla siten: viasat.viaplay.se och där är det faktiskt mindre stuttering. Men! Nu fungerar inte den siten för mig längre. Får endast upp en vit ruta och inget laddar(samma med sport,film,tv) Är det någon som kan gå in och kolla om den fungerar för er? Vill gärna se matchen nu vid 16.00 så fri från stuttering man kan komma..

Postad 22 September 2012 - 14:58

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Någon här som är lika allergisk mot viaplays stuttering som jag är? Jag fick iaf tipset för ett tag sedan att köra den gamla siten: viasat.viaplay.se och där är det faktiskt mindre stuttering. Men! Nu fungerar inte den siten för mig längre. Får endast upp en vit ruta och inget laddar(samma med sport,film,tv) Är det någon som kan gå in och kolla om den fungerar för er? Vill gärna se matchen nu vid 16.00 så fri från stuttering man kan komma..

Kollar på motor Hd just nu via datorn till tv:n inga problem. Okey bild dock blir det inte i riktig Hd kvalitét som med boxen :)

Postad 22 September 2012 - 14:59

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Kollar på motor Hd just nu via datorn till tv:n inga problem. Okey bild dock blir det inte i riktig Hd kvalitét som med boxen :)

Men kollar du via den gamla siten? viasat.viaplay.se?

Postad 22 September 2012 - 15:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Men kollar du via den gamla siten? viasat.viaplay.se?

Nej den sidan fungerar inte för mig är inte parabol kund. Kollar via deras viaplay sida :)

Redigerat av mcmike, 22 September 2012 - 15:05.

Postad 22 September 2012 - 15:28

• Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det sker per automatic inga inställningar behöver göras, fungerar helt enkelt som en vanlig tv sändning :)

Ok, hm har nämligen upplevt att streamen betett sig lite skumt när man haft en på manuell inställning, skiftat en del i kvalite. Däremot kör jag manuellt på max kvalite så ligger den stabilt där och ändrar inte, skulle därför föredra att kunna justera den själv. Vet å andra sidan inte hur utfallet skulle bli för mig med boxen, kör med Adsl så kanske därför den beter sig lite skumt med kvaliten.

Postad 22 September 2012 - 15:36

• Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Någon här som är lika allergisk mot viaplays stuttering som jag är? Jag fick iaf tipset för ett tag sedan att köra den gamla siten: viasat.viaplay.se och där är det faktiskt mindre stuttering. Men! Nu fungerar inte den siten för mig längre. Får endast upp en vit ruta och inget laddar(samma med sport,film,tv) är det någon som kan gå in och kolla om den fungerar för er? Vill gärna se matchen nu vid 16.00 så fri från stuttering man kan komma..

Också stört mig på det där hackandet och upplevde också en förbättring när jag körde via den gamla siten, dock verkar den inte funka längre precis som du säger. Men har nästan blivit av med hackandet efter det att jag installerade IE 9 och kör med den, så om du inte prövat det testa.

Postad 22 September 2012 - 18:05

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Också stört mig på det där hackandet och upplevde också en förbättring när jag körde via den gamla siten, dock verkar den inte funka längre precis som du säger. Men har nästan blivit av med hackandet efter det att jag installerade IE 9 och kör med den, så om du inte prövat det testa.

Haha lite kul att du nämner det för jag såg en annan tråd på ett annat forum där de också rekommenderade IE och jag kollade Chelsea-Stoke nu i dag vid 16.00 och så bra(läs fri från stuttering) har det aldrig varit. Kommer det fungera så här bra så kan man ju faktiskt rekommendera Viaplay till andra nu :-)
Tack ändå!

Redigerat av Muukie, 22 September 2012 - 18:05.

Postad 22 September 2012 - 18:17

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Haha lite kul att du nämner det för jag såg en annan tråd på ett annat forum där de också rekommenderade IE och jag kollade Chelsea-Stoke nu i dag vid 16.00 och så bra(läs fri från stuttering) har det aldrig varit. Kommer det fungera så här bra så kan man ju faktiskt rekommendera Viaplay till andra nu :-)
Tack ändå!

IE är det något windows verktyg/program? Jag kör viaplay via imacen/ipad aldrig strul därför undrar jag :)

Postad 26 September 2012 - 10:35

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Om man har ett Viasat abonnemang med parabol och deras HD-kanal paket, ingår då Viaplay? Är det bara att skapa ett Viaplay konto och börja titta, tillkommer det några andra kostnader?

Postad 26 September 2012 - 10:52

Unregistered14e418df
  • Unregistered14e418df
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Om man har ett Viasat abonnemang med parabol och deras HD-kanal paket, ingår då Viaplay? Är det bara att skapa ett Viaplay konto och börja titta, tillkommer det några andra kostnader?

Jag har viasat guld (utom sport) + HD-kanalerna. Med HD-kanaler ingår Viaplay. Jag har Viasat HD-box med hårddisk och streamar Viaplay via fast lina från routern. Kör Telia 12-30 Mbit med Wifi till datorn o mobilen. Allt fungerar klockrent för min del. Det som står närmast på önskelistan är såklart en smart-TV så man koppla upp sig med Wifi där också. Filmer fr Viaplay till Full-HD projjen (panna ae4000) är inte fel alls.....

Postad 29 September 2012 - 22:32

masterlink
  • masterlink
  • Användare

• 135 inlägg
  • 2
Hallå alla engagerade

Har Viaplay sedan en månad och tycker tjänsten har fungerat ok stundtals men totalt sett så har den gett desto mer huvudvärk. Jag gick och köpte mig en LG blueray spelare med SMART och Viaplay appen enbart för live-sporten (Gissar ett detta var ett av mitt livs sämsta beslut gällande teknik inköp). Men jag kände mig tvungen och ÅNGRAR något fruktansvärt att jag inte gjorde som alltid och läste på INNAN inköp. Då jag är "Linux användare" så rök ju möjligheten att köra Microsoft egna Silverlight....
Det är just live sändningarna på sport som fungerar CP dåligt. Har ASUS fetaste router 100Mbit och kör kabel till LG blueray spelaren så det ligger fanimej inte på min uppkoppling här hemma så mycket hajar jag. Frågan som man med säkerhet bör ställa till VIAPLAY är:

HUR GÅR UTVECKLING MED NY APP FÖR SMART????
Tror definitivt inte att jag är ensam kund om att slita mig i håret under Premier Leauge / Champions League sändningar

Vill verkligen inte köra Microsoft OS på laptop för att kunna se live sport som kund hos er

Just det.....problemet är att sändningen stannar upp 3-4 sek och det ser ut som om sändningen buffrar.....ibland låser sig sändningen totalt och då måste man trycka på knappen HOME och börja om från början.....d.v.s. ett problem under all kritik som man inte kan bortse från och se mellan fingrarna på.

YTTERST TACKSAM FÖR SVAR FRÅN SUPPORTEN

/ Henke

Redigerat av masterlink, 29 September 2012 - 22:35.

Postad 30 September 2012 - 15:03

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Om du ska köra på din Bluray spelare, vad spelar det för roll om du har Linux på din dator? Vad du har för router är ju rätt ointressant, det är ju vad du har för faktiskt hastighet som avgör. Tvivlar jag på att du har "ASUS fetaste router" om den bara klarar 100Mbit/s, även om det i sig bör räcka gott och väl. Så det är nog ingen dum ide att göra en mätning, för det är ju din faktiska näthastighet som lär vara det som begränsar, inte farten i ditt lokala LAN.

Har ingen aning om hur Viaplays inbyggda appar fungerar då jag kör helt på HTPC, men där är det inte tal om några 3-4 sekunder pauser, även om det finns lite andra problem.

Redigerat av Unregistered1413, 30 September 2012 - 15:07.

Postad 30 September 2012 - 15:25

masterlink
  • masterlink
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Nej absolut så spelar routern nada roll... men vid mätning på bredbandskollen. se så ligger jag alltid 97-99 Mbit med kabel. Linux kör jag på mina datorer därav försvinner möjligheten att använda Viaplay som en sekundär lösning..... kvar lämnas jag med LG SMART och allt live material bråkar så pass mycket att det "inte går" att använda. Viaplay o LG har ju inlett samarbetet och jag hoppas nu inte att vi som kör SMART inte hamnar mellan stolarna om de skyller på varandra angående ansvaret

Postad 01 October 2012 - 09:23

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Ett litet inpass bara. Att testa sin hastighet på websidan bredbandskollen är inte helt tillförlitligt, den testar av allt att döma inte så många trafiktyper. Laddar man ner tptest (finns tyvärr inte till Linux) och mäter så får man en mer ingående mätning och resultatet kan bli rejält annorlunda.
I detta fall tror jag iofs knappast problemet ligger i dina prylar, kraven är så låga att det borde funka nästan med vad som helst, och det är svårt för en användare att mäta sig fram till var det verkligen brister.

Postad 01 October 2012 - 15:35

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Man ser ju ibland att det dyker upp kommentarer från medlemmar som fått från Viaplay att det troligtvis är något fel på deras lina/modem/router, vilket det naturligtvis kan vara i olika fall.

I den mån man har problem så kan man ju utesluta några källor om man kanske har en Xbox eller Apple-TV. Om dessa kan köra innehåll typ trailers streamat i HD så lär det inte vara lina/router/modem som krånglar. Kör man egen dator kan det naturligtvis finnas något att peka på, men kör man Viaplays egen app på utrustning från Viaplays partner, så lär det finnas problem där eller i hur Viaplay formar sin stream, förutsatt att typ Xbox eller Apple-tv (o liknande) funkar fint.

Postad 01 October 2012 - 22:47

masterlink
  • masterlink
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Idag har jag lagt timtal på eländet då det närmar sig champion league (imorgon). vanlig film/tv program funkar 100%.Live sport/live sport repriser fungerar super dåligt. ..... just nu går reprisen Arsenal-Chelsea från i lördags funkar mer än kasst!!!!!! Buffringstider ibland flera gånger i minuten..... långa dessutom. Jag följde en kille på supporten tips att flasha om LG'n med senaste firmware via USB sticka (körde om samma firmware som LG'n redan hade kirrat via nätverket vid första uppstarten) o efter det fungerar det hela om än ännu sämre. just sportkanalerna...... spyr på detta nu o går o lägger mig Så ******** irriterande!!!!!!!!!
Fler därute som upplever detta problemet med sina LG produkter o Viaplays app????

Redigerat av masterlink, 01 October 2012 - 22:56.

Postad 02 October 2012 - 08:42

Henke01
  • Henke01
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är det någon själ därute som har något knep för att få Viaplays Android-app att fungera bättre? Den är ju helt katastrofal om man jämför med appen till iPhone/iPad. Satt och tittade på Premier League-fotbollen i lördags både via en Samsung Galaxy Tab och en iPhone. Iphone-appen var helt klockren, bra bild samt ingen buffring överhuvudtaget. Appen till Android däremot är det fruktansvärt dålig bild på och det buffrar konstant. Borde väl inte vara så svårt att kunna fixa till en fungerande app. Eftersom detta ska vara en kompensation från Viasats sida, borde det väl rimligtvis vara självklart att man ska kunna titta obehindrat via alla plattformar??

Postad 02 October 2012 - 09:36

masterlink
  • masterlink
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Det märkliga är ju enligt mig att film o tv program fungerar kanon... men inte live sporten. Dessutom är visat sport i sämre kvalitet än många av de filmer jag spelat upp på min LG bp220n

Redigerat av masterlink, 02 October 2012 - 09:37.

Postad 02 October 2012 - 19:50

purjomannen
  • purjomannen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har samma setup - asus (den svarta som typ står upp) o en lg blu ray med viappen. I asusen finns en intällningsmöjlighet att prioritera bandbredden - ett alt är just streaming. Testa - rullar på bra här faktiskt med trådat.

Postad 04 October 2012 - 20:29

RoSt_Swe
  • RoSt_Swe
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Idag försökte jag att se HD filmen "Source Code" på Viaplay men frameraten stämmer inte alls. Inledningsscenerna med helikopterbilder på hus och skyskrapor hackar något förskräckligt. Efter att ha sett 24p Bluray filmer i många år så är jag allergisk mot hack och ryckigheter i bilden!
Jag har provat på två Windows 7 datorer (dual core och quad core med både ATI och Nvidia grafikkort) och manuellt ändrat mellan 24p, 50p och 60p i bildfrekvens men det är lika ryckigt på alla konfigurationer.

Är det någon som har något trick för att få en bra och hackfri bild på Viaplay? Kolla gärna på "Source Code" filmen och testa era datorer!

Uppdatering:
Jag har sökt en del på nätet och upptäckt att problemet verkar vara Silverlight och att hackandet också finns på kända tjänster som Netflix. Läs mer på: http://forums.silver.../226735.aspx/1#

Redigerat av RoSt_Swe, 07 October 2012 - 08:42.

Postad 04 October 2012 - 23:48

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Funderar på detta, gillar F1 och om filmutbudet är ok så wajj nått? Någon som testat att köra det via PS3, fungerar det tillfredställande?

Postad 12 October 2012 - 21:30

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Fick post hem med 1mån fri Viaplay. Tänkte att det är lika bra att testa nu när HBO, Netflix närmare sig. Startade upp appen på iPaden och fann inte till min förvåning att utbudet var en besvikelse. Knappt någon intressant serie för mig. Gick in på några random och "alla" innehöll tex säsong 3 eller säsong 5. Så att förvänta sig se något från början kan man glömma.

Ögnade igenom filmerna, fanns väl ett ok utbud som jag skulle kunna strökolla en dag.

Nu till det största problemet. Kan inte köra airplay till min Boxee Box. Så tur att det var gratis.

Nästa tack!

Postad 14 October 2012 - 12:28

Unregisteredd50e3ce3
  • Unregisteredd50e3ce3
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Nu till det största problemet. Kan inte köra airplay till min Boxee Box. Så tur att det var gratis.

Jag har inga problem att köra airplay (ipad till boxee).

Postad 15 October 2012 - 05:57

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Jag har inga problem att köra airplay (ipad till boxee).

Jasså? Det var ju intressant. Undra vad det beror på. Allt annat jag brukar köra köra airplay funkar. Kanske är nå skit som mste resetas.

Postad 20 October 2012 - 14:23

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Tycker att det har blivit sämre senaste tiden. Just nu mellan Spurs och Chelsea så är det helt omöjligt att få en konstant kvalité. Sitter med 100/100-fiber men att masa sig upp till det 2.9mbit/s för att få högsta kvalitén är stört omöjligt. Hade gärna tagit en 2-3 minuter fördröjning om detta skulle betyda att man kunde buffra tillräckligt för att hålla samma kvalité men som det är nu verkar buffern ligga på 1 sekund.

Bifogad fil(er)

Postad 20 October 2012 - 15:12

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 1
Håller helt med, bildkvaliten med livesport är ett skämt, nästan så jag får bättre bild med de piratstreams som finns än det jag får via Viaplay, trots 100Mbit/s förbindelse. Även med bilden i högsta kvalite (enligt Viaplays definition) så är det ett ständigt "mikroryckande", som inte finns i tjänster som NetFlix osv som ju också använder silverlight och köras på samma dator.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.