* Officiell tråd - Yamaha RX-V771 *
559 svar till detta ämne
Postad 03 december 2012 - 13:38
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Verkar som dom har höjt priset igen.
Passa på nu på denna länken (rulla ned mot slutet). Pris 3290:- http://www.dustinhom...a-underhallning
Redigerat av Unregistered1605, 03 december 2012 - 15:33.
Postad 03 december 2012 - 14:22
borjew
-
borjew
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Söker råd=).
Ska man vänta och se ifall priserna sjunker efter Jul på V773 v771 v673 eller ska man passa på och smälla till på V771an nu när Dustin har kampanj på den?
Tänk på att RX-V771 säkert bara finns i en begränsad upplaga då det är ett antal av förra årets modell som kommit in till butikerna. Så risken finns att den blir slutsåld. Jag skulle slå till nu då den går att få för ett så bra pris. Den kostade runt 7000 kr vid lanseringen och jag har svårt att tro att den skulle bli så värst mycket billigare än vad den är nu.
Redigerat av borjew, 03 december 2012 - 14:23.
Postad 03 december 2012 - 14:33
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Mejla ljudfokus och fråga om du kan använda rxv771 koden. Fick min för 3490sek då
Postad 04 december 2012 - 17:58
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Det blev en v771 från Dustin 
Hoppas den levererar
Postad 04 december 2012 - 18:46
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Det blev en v771 från Dustin  Hoppas den levererar
Den är ett fynd för 3290:-
Postad 04 december 2012 - 20:46
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Då ska ju detta kopplas ihop oxå.. :S
Ska mina 2 högtalare kopplas till receivern eller till baslådan?
Skulle tro att det ska se ut så här TV ---> Receiver---> Baslåda ---> Högtalare?
Postad 04 december 2012 - 21:04
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Sitter med en pioneer 921. Vad skulle jag vinna på med Yamaha? Någon med erfarenheter mellan dessa två?
Redigerat av mcmike, 04 december 2012 - 21:11.
Postad 05 december 2012 - 05:44
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Sitter med en pioneer 921. Vad skulle jag vinna på med Yamaha? Någon med erfarenheter mellan dessa två? 
Med en Yama får du ett Rent, Klart och Luftigt ljud (vid val av 'rätt' högtalare). En Pioneers ljudbild kan upplevas som mer opersonligt, kallt och något grötigt.
Redigerat av Unregistered1605, 05 december 2012 - 05:44.
Postad 05 december 2012 - 08:34
Unregistered2c834d1b
-
Unregistered2c834d1b
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Då ska ju detta kopplas ihop oxå.. :S Ska mina 2 högtalare kopplas till receivern eller till baslådan? Skulle tro att det ska se ut så här TV ---> Receiver---> Baslåda ---> Högtalare?
Någon får ju gärna rätta mig om jag har fel men högtalarna kopplar du rakt in i receivern, inte via baslådan.
Postad 05 december 2012 - 09:26
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Någon får ju gärna rätta mig om jag har fel men högtalarna kopplar du rakt in i receivern, inte via baslådan.
Detta gäller (som ovan) TV till Reciever Från Receiver till Högtalare och Från Receiver till Subb
Postad 05 december 2012 - 10:09
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Detta gäller (som ovan) TV till Reciever Från Receiver till Högtalare och Från Receiver till Subb
Det är bose baslåda och högtalare. Under baslådan är där uttag för att koppla in högtalarkabel. Och när jag testade grejerna i butik innan jag köpte receiver så kopplade jag receiver till baslåda och högtalare till baslåda. Men kanske funkar bättre erat sätt?
Postad 05 december 2012 - 10:18
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Det är bose baslåda och högtalare. Under baslådan är där uttag för att koppla in högtalarkabel. Och när jag testade grejerna i butik innan jag köpte bose baslådaså kopplade jag receiver till baslåda och högtalare till baslåda. Men kanske funkar bättre erat sätt?
Borde bli bättre på vårt sätt, då du får 3 kablar från receivern i stället för en. (Gäller vi samma kabeltvärsnitt.)
Postad 05 december 2012 - 10:52
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Borde bli bättre på vårt sätt, då du får 3 kablar från receivern i stället för en. (Gäller vi samma kabeltvärsnitt.)
Ok testar vi det när den kommer. Jag har en Samsung PS42C450 och som sagt yamaha v771. Kan ni kunniga kolla upp vad för sladd som bör fungera mellan tv och receiver. Är det optisk kabel och HDMI ellur?? Sen vill jag även koppla in data eller telefon för musiklyssnande, räcker en RCA-3,5 mm kabel då?
Postad 05 december 2012 - 11:53
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Ok testar vi det när den kommer.
Jag har en Samsung PS42C450 och som sagt yamaha v771. Kan ni kunniga kolla upp vad för sladd som bör fungera mellan tv och receiver. Är det optisk kabel och HDMI ellur?? Sen vill jag även koppla in data eller telefon för musiklyssnande, räcker en RCA-3,5 mm kabel då?
Brukar vara optisk kabel och HDMI som gäller (kolla på TVn). Vanlig RCA (3.5mm till RCA) räcker (om du inte har HDMI eller optisk utgång på datorn).
Postad 05 december 2012 - 12:22
jocke__r
-
jocke__r
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Ok testar vi det när den kommer.
Jag har en Samsung PS42C450 och som sagt yamaha v771. Kan ni kunniga kolla upp vad för sladd som bör fungera mellan tv och receiver. Är det optisk kabel och HDMI ellur?? Sen vill jag även koppla in data eller telefon för musiklyssnande, räcker en RCA-3,5 mm kabel då?
Det beror lite på vad du vill göra med den. Ska du koppa lin en PS3a? eller en TV-box? Då skulle jag köra HDMI till recivern från dessa två och en HDMI till TVn för att få över bild (och ljud de gånger du inte vill använda dig av högtalrna) sen kan du ha optisk från tvn om du har tvljud som du vill få ut i högtalarna via recivern. Dator skulle jag ha kopplat med HDMI oxå. Har du bara DVI så borde du kunna använda en omkopplare DVI till HDMI som brukar följer med de flesta äldre grafikkort innan hdmi blev helt standard. De flesta grafikkort brukar även stödja skicka ut ljudet via DVI om du fick med en sådan omkopplare. Kör du vanlig HDMI så får du naturligtvis med ljudet som vanligt. Vad gäller mobilen så kör jag med USB kabeln rakt in i recivern (iPhone) eller kör via app inom nätverket då jag har 771an på samma nätverk, men har även en 3,5 mm till 2 RCA för att kunna koppla in lite vad som.
Postad 05 december 2012 - 13:21
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Det beror lite på vad du vill göra med den. Ska du koppa lin en PS3a? eller en TV-box? Då skulle jag köra HDMI till recivern från dessa två och en HDMI till TVn för att få över bild (och ljud de gånger du inte vill använda dig av högtalrna) sen kan du ha optisk från tvn om du har tvljud som du vill få ut i högtalarna via recivern.
Dator skulle jag ha kopplat med HDMI oxå. Har du bara DVI så borde du kunna använda en omkopplare DVI till HDMI som brukar följer med de flesta äldre grafikkort innan hdmi blev helt standard. De flesta grafikkort brukar även stödja skicka ut ljudet via DVI om du fick med en sådan omkopplare. Kör du vanlig HDMI så får du naturligtvis med ljudet som vanligt.
Vad gäller mobilen så kör jag med USB kabeln rakt in i recivern (iPhone) eller kör via app inom nätverket då jag har 771an på samma nätverk, men har även en 3,5 mm till 2 RCA för att kunna koppla in lite vad som.
Det jag ska koppla in är tv till receiver och tvärtom samt koppla in datan/telefonen till receivern för musik. Ok så optisk från Tv till receiver för ljud från tv till externa högtalare. HDMI/RCA från datan till receivern och hdmi från receiver till TV för att få in film medmera i tvn?
Postad 05 december 2012 - 13:30
jocke__r
-
jocke__r
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Det jag ska koppla in är tv till receiver och tvärtom samt koppla in datan/telefonen till receivern för musik.
Ok så optisk från Tv till receiver för ljud från tv till externa högtalare. HDMI/RCA från datan till receivern och hdmi från receiver till TV för att få in film medmera i tvn?
Har du HDMI på datorn så behöver du inte hålla på med RCA. HDMI out ifrån recivern till tvn för att få allt du pluggar in i recivern att komma till TV:n och då får du bild från dator och ljud i dina högtalare.
Postad 05 december 2012 - 15:56
nelik
-
nelik
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Köpte precis en rx-v771 och funderar på en liten smidig aktiv bas till den. Någon som har ett förslag? Behöver inte vara någon värsting då högtalarna jag kör med är från ett Logitech z5500. Går kanske att bygga om basen från detta system men jag besitter inte den kunskapen, kan göra en passiv bas av den men då måste jag fortfarande ha ett steg.
Postad 05 december 2012 - 17:32
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Köpte precis en rx-v771 och funderar på en liten smidig aktiv bas till den. Någon som har ett förslag? Behöver inte vara någon värsting då högtalarna jag kör med är från ett Logitech z5500. Går kanske att bygga om basen från detta system men jag besitter inte den kunskapen, kan göra en passiv bas av den men då måste jag fortfarande ha ett steg.
Skulle nog passa med en Yama sub YST-FSW100 till detta. https://www.prisjakt...ukt.php?p=61414
Postad 05 december 2012 - 21:41
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har du HDMI på datorn så behöver du inte hålla på med RCA. HDMI out ifrån recivern till tvn för att få allt du pluggar in i recivern att komma till TV:n och då får du bild från dator och ljud i dina högtalare.
Vet ej om det är problem men för mig är det =) Till baslådan kan jag bara koppla högtalarkabel. Men man kan ej koppla basen till receivern med sådan kabel, och i baslådan kan du bara fästa kabel genom klämma. Vad är det för sladd till detta, eller kan man köpa någon hankontakt/banankontakt och klämma fast på kabeln själv? Länka gärna.
Postad 06 december 2012 - 08:18
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Vet ej om det är problem men för mig är det =)
Till baslådan kan jag bara koppla högtalarkabel. Men man kan ej koppla basen till receivern med sådan kabel, och i baslådan kan du bara fästa kabel genom klämma. Vad är det för sladd till detta, eller kan man köpa någon hankontakt/banankontakt och klämma fast på kabeln själv? Länka gärna.
I ditt fall blir det: Från Dator 'för ljud' till Receiver (3.5mm till RCA kabel) eller om datorn stöder detta (optisk kabel ev HDMI kabel) Från Mobil 'för ljud' till Receiver (3.5 mm till RCA kabel) Från Receiver till TV (HDMI kabel) Från Receiver till Baslåda (högtalarkabel) Från Receiver till Högtalare (högtalarkabel) Från TV till Receiver (optisk kabel)
Postad 06 december 2012 - 08:46
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
I ditt fall blir det: Från Dator 'för ljud' till Receiver (3.5mm till RCA kabel) eller om datorn stöder detta (optisk kabel ev HDMI kabel) Från Mobil 'för ljud' till Receiver (3.5 mm till RCA kabel) Från Receiver till TV (HDMI kabel) Från Receiver till Baslåda (högtalarkabel) Från Receiver till Högtalare (högtalarkabel) Från TV till Receiver (optisk kabel)
Ok, jävla massa sladdar =) Hur kopplar man in högtalarkabel i subwooferintaget då?
Postad 06 december 2012 - 09:37
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Hur kopplar man in högtalarkabel i subwooferintaget då?
Går inte. Du får ta Receiverns 2:a par högtalare till Baslådan. (Receiverns subuttag 'RCA' är för en aktiv sub (med RCA ingång))
Postad 06 december 2012 - 09:44
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Går inte. Du får ta Receiverns 2:a par högtalare till Baslådan. (Receiverns subuttag 'RCA' är för en aktiv sub (med RCA ingång))
Fattar nada. Innan sades det att jag skulle koppla högtalare till receiver och baslåda till receiver? Jag har en passiv baslåda och högtalare från BOSE. Tack för hjälpen men hur ska jag få det att funka vet jag fortf inte
Postad 06 december 2012 - 09:52
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Fattar nada.
Innan sades det att jag skulle koppla högtalare till receiver och baslåda till receiver?
Jag har en passiv baslåda och högtalare från BOSE.
Tack för hjälpen men hur ska jag få det att funka vet jag fortf inte 
Nu har jag gått igenom dina trådar och då blir svaret följande: Från Dator 'för ljud' till Receiver (3.5mm till RCA kabel) eller om datorn stöder detta (optisk kabel ev HDMI kabel) Från Mobil 'för ljud' till Receiver (3.5 mm till RCA kabel) Från Receiver till TV (HDMI kabel) Från Receiver till Baslåda (högtalarkabel) Från Baslåda till 2 bosehögtalare (högtalarkabel) Från TV till Receiver (optisk kabel) Ett råd blir: Skaffa bra högtalare och en aktiv sub så att du kan utnyttja den fina Receivern du köpt. Ett 5.1 system är nästan standard idag till TV.
Redigerat av Unregistered1605, 06 december 2012 - 10:07.
Postad 06 december 2012 - 10:05
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Du har Bose som består av en baslåda samt 2 bosehögtalare eller hur. Du vill spela stereomusik 2.1 ljud - är det så?
Det stämmer. Låtsas att du pratar med en 10 åring, så ska jag nog förstå=)
Postad 06 december 2012 - 10:56
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Nu har jag gått igenom dina trådar och då blir svaret följande:
Från Dator 'för ljud' till Receiver (3.5mm till RCA kabel) eller om datorn stöder detta (optisk kabel ev HDMI kabel)
Från Mobil 'för ljud' till Receiver (3.5 mm till RCA kabel)
Från Receiver till TV (HDMI kabel)
Från Receiver till Baslåda (högtalarkabel)
Från Baslåda till 2 bosehögtalare (högtalarkabel)
Från TV till Receiver (optisk kabel)
Ett råd blir:
Skaffa bra högtalare och en aktiv sub så att du kan utnyttja den fina Receivern du köpt.
Ett 5.1 system är nästan standard idag till TV.
Postad 06 december 2012 - 11:09
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nu har jag gått igenom dina trådar och då blir svaret följande: Från Dator 'för ljud' till Receiver (3.5mm till RCA kabel) eller om datorn stöder detta (optisk kabel ev HDMI kabel) Från Mobil 'för ljud' till Receiver (3.5 mm till RCA kabel) Från Receiver till TV (HDMI kabel) Från Receiver till Baslåda (högtalarkabel) Från Baslåda till 2 bosehögtalare (högtalarkabel) Från TV till Receiver (optisk kabel)
Ett råd blir: Skaffa bra högtalare och en aktiv sub så att du kan utnyttja den fina Receivern du köpt. Ett 5.1 system är nästan standard idag till TV.
Men problemet är fortfarande hur jag kopplar baslådan till receivern? I baslådan finns bara klämkontakt och i receivern finns ingen klämkontakt för baslåda bara högtalare. Alltså kan jag ej koppla högtalarkabel till receivern. Står i bruksanvisningen att man ska ha ljudustiftkabel(tror ja det hette) i subwoofer ut/intaget. What to do? Jo jag ska bygga ut det vid senare tillfälle, men vill utnyttja det jag har idag.
Postad 06 december 2012 - 11:35
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Men problemet är fortfarande hur jag kopplar baslådan till receivern? I baslådan finns bara klämkontakt och i receivern finns ingen klämkontakt för baslåda bara högtalare. Alltså kan jag ej koppla högtalarkabel till receivern. Står i bruksanvisningen att man ska ha ljudustiftkabel(tror ja det hette) i subwoofer ut/intaget.
What to do?
Jo jag ska bygga ut det vid senare tillfälle, men vill utnyttja det jag har idag.
I Receivern skruvar du bara upp den röda resp svarta 'plastgrejen' (i högtalarkontakten) så sticker du in kabeln(den avskalade delen) in igenom metallen i mellanrummet och skruvar tillbaka plastgrejen. I baslådan 'klämmer' du ju fast som tidigare.
Redigerat av Unregistered1605, 06 december 2012 - 11:40.
Postad 06 december 2012 - 11:40
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
I Receivern skruvar du bara upp den röda resp svarta 'plastgrejen' (i högtalarkontakten) så lindar du kabeln kring metallen i mellanrummet och skruvar tillbaka plastgrejen. I baslådan 'klämmer' du ju fast som tidigare.
Okej, så jag ska koppla baslådan till "fronthögtalarkontakterna". Då är jag med, tackar.
Postad 06 december 2012 - 11:44
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Okej, så jag ska koppla baslådan till "fronthögtalarkontakterna". Då är jag med, tackar.
I Receivern skruvar du bara upp den röda resp svarta 'plastgrejen' (i högtalarkontakten) så sticker du in kabeln(den avskalade delen) in igenom metallen i mellanrummet och skruvar tillbaka plastgrejen. I baslådan 'klämmer' du ju fast som tidigare. Just det  Varsågod
Redigerat av Unregistered1605, 06 december 2012 - 11:46.
Postad 06 december 2012 - 11:49
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
I Receivern skruvar du bara upp den röda resp svarta 'plastgrejen' (i högtalarkontakten) så sticker du in kabeln(den avskalade delen) in igenom metallen i mellanrummet och skruvar tillbaka plastgrejen. I baslådan 'klämmer' du ju fast som tidigare.
Just det Varsågod
haha finally:D
Postad 07 december 2012 - 09:30
jocke__r
-
jocke__r
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
haha finally:D
Hur gick det? Såg att du har bose nu.. Hade det för några år sedan. De högtalarna kopplar man som du sagt tidigare till baslådan. Men vad jag kommer ihåg så kund jag i princip inte få baslådan att funka utanför bose "cd-spelaren" då det var en ganska ovanlig kontakt till den. Hitta något här: http://www.ehow.com/...s-receiver.htmlOch http://www.humlegard...blar/bose--/278
Redigerat av jocke__r, 07 december 2012 - 09:31.
Postad 07 december 2012 - 11:13
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Måste bara skriva ett inlägg om 771an nu när folk börjar diskutera annat i tråden
Fick igår mina bakhögtalare på posten och for hem fort som ögat och kopplade in allt.
Sen satt jag mig i soffan och kopplade in YPAO micen och startade inställningen  Vips någon minut senare var allt inställt och lät oerhört bra i mitt rum.
771 är hittils helt underbar och levererar exakt det lite tyngre ljudet jag söker. Några småsaker jag saknar såsom Airplay m.m. Men allt som allt en riktigt bra receiver till småpengar
Postad 09 december 2012 - 02:43
nelik
-
nelik
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Skulle nog passa med en Yama sub YST-FSW100 till detta. https://www.prisjakt...ukt.php?p=61414
Tack för tipset, dock föll den mig inte riktigt i smaken. Letar vidare. Kan inte säga annat än att jag är nöjd med 771:an iaf. Lät förvånansvärt bra fast jag har billiga högtalare. Har lite brus i bilden från PS3 till TV när jag spelar Blu-ray men jag hoppas på att det är fel på kabeln. Ska testa en annan så fort jag får hem den.
Postad 10 december 2012 - 11:25
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hur gick det? Såg att du har bose nu.. Hade det för några år sedan. De högtalarna kopplar man som du sagt tidigare till baslådan. Men vad jag kommer ihåg så kund jag i princip inte få baslådan att funka utanför bose "cd-spelaren" då det var en ganska ovanlig kontakt till den. Hitta något här: http://www.ehow.com/...s-receiver.html Och http://www.humlegard...blar/bose--/278
Hej, Inkopplad med 2 fronthögtalare och bas, fantastskt bra ljud när jag hade spotify eller radio igång. Lite sämre när jag körde med TVn, speciellt läspande på s:en. Men sen koppla jag in Ypao och det verkar ha försvunnit nu. Men som sagt ljudet låter för jävra bra även om övrig utrustning har några år på nacken. Btw, nu står min baslåda på högkant( fick kompromissa med tjejen pga av inredning) tycker det är bra ljud ändå, hoppas inte det tar skada eller att ljudet försämras för mycket. Något nån har åsikter om ?=)
Postad 10 december 2012 - 14:46
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Hej,
Inkopplad med 2 fronthögtalare och bas, fantastskt bra ljud när jag hade spotify eller radio igång. Lite sämre när jag körde med TVn, speciellt läspande på s:en. Men sen koppla jag in Ypao och det verkar ha försvunnit nu.
Men som sagt ljudet låter för jävra bra även om övrig utrustning har några år på nacken.
Btw, nu står min baslåda på högkant( fick kompromissa med tjejen pga av inredning) tycker det är bra ljud ändå, hoppas inte det tar skada eller att ljudet försämras för mycket. Något nån har åsikter om ?=)
Högkant? Haha, det lät varken akustiskt eller estetiskt bra?
Postad 11 december 2012 - 18:37
mikkajanne
-
mikkajanne
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Högkant? Haha, det lät varken akustiskt eller estetiskt bra?
Haha ne, men den står i en äppellåda!
Postad 11 december 2012 - 19:40
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Haha ne, men den står i en äppellåda!
Haha härligt  Kompromiss på hög nivå skulle jag säga
Postad 14 december 2012 - 22:45
Unregistered523fea1a
-
Unregistered523fea1a
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Dustin säljer 771 för 2 990 kr nu i helgen, blir nog att slå till för mig.
EDIT: Beställt. Nu är det bara försöka hålla sig i skinnet tills den kommer nästa vecka.
Redigerat av Unregistered523fea1a, 14 december 2012 - 22:56.
Postad 15 december 2012 - 14:28
Unregistered85052f7a
-
Unregistered85052f7a
-
Rookie
-
1 inlägg
Haft min i ungefär två veckor, det jag har provat så har allt fungerat riktigt bra förutom Net Radio är det någon som vet hur man skall gå till väga med den funktionen?
Postad 15 december 2012 - 15:13
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Haft min i ungefär två veckor, det jag har provat så har allt fungerat riktigt bra förutom Net Radio är det någon som vet hur man skall gå till väga med den funktionen?
Finns ett avsnitt om vTuner Internet Radio i instruktionsboken Du måste registrera dig. http://yradio.vtuner...hErr=sp1&sAuth=
Redigerat av Unregistered1605, 15 december 2012 - 15:17.
Postad 16 december 2012 - 23:27
Unregistereddda45a0b
-
Unregistereddda45a0b
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej, min första post här! Jag har letat ett tag efter en smidig lösning att med hyfsad ljudkvalitet kunna spela upp musik från externa USB-diskar, jag har tröttnat både på skivletande och halvkasst ljud direkt från datorn. Såg av en slump att det är bra pris på RX-V771 nu men har jag tolkat saken rätt att hårddiskar ej är möjliga att koppla in till den? Nog för att det finns stora USB-minnen, men... näe. Vill helst inte köra trådlöst heller, litar inte riktigt på radiovågor.
Postad 17 december 2012 - 12:03
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
Hej, min första post här! Jag har letat ett tag efter en smidig lösning att med hyfsad ljudkvalitet kunna spela upp musik från externa USB-diskar, jag har tröttnat både på skivletande och halvkasst ljud direkt från datorn. Såg av en slump att det är bra pris på RX-V771 nu men har jag tolkat saken rätt att hårddiskar ej är möjliga att koppla in till den? Nog för att det finns stora USB-minnen, men... näe. Vill helst inte köra trådlöst heller, litar inte riktigt på radiovågor. 
Skaffa en mediaspelare, t.ex Boxee, och så kopplar du in den via HDMI till förstärkaren! Har för mig att man kan koppla hårddisk till boxee också
Postad 22 december 2012 - 12:44
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1 065 inlägg
En fråga:
Jag har tänkt att koppla den till mitt tvåkanals slutsteg, eftersom det är lite mer kräm där. Måste jag på något vis stänga av fronthögtalarna i recivern? Min gamle far sa alltid att man pajjade förstärkare om de stog på utan att ha högtalare inkopplade, eftersom den matade ut ström som inte hade någonstans att ta vägen.
Så alltså - behöver jag göra några speciella inställningar om jag vill köra med ett annat slutsteg?
Postad 22 december 2012 - 20:37
How i met your mother
-
How i met your mother
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
På min fungerar det utmärkt att koppla in hårddiskar oavsett storlek. Exempelvis Flac fungerar perfekt. En fråga: Jag har tänkt att koppla den till mitt tvåkanals slutsteg, eftersom det är lite mer kräm där. Måste jag på något vis stänga av fronthögtalarna i recivern? Min gamle far sa alltid att man pajjade förstärkare om de stog på utan att ha högtalare inkopplade, eftersom den matade ut ström som inte hade någonstans att ta vägen.
Så alltså - behöver jag göra några speciella inställningar om jag vill köra med ett annat slutsteg?
Har min yamaha 771 kopplat till ett slutsteg och tror inte det är några problem. Kopplade bara via pre out front till slutsteget och körde på och ändrade ingenting.
Redigerat av How i met your mother, 22 december 2012 - 20:42.
Postad 26 december 2012 - 14:38
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Ber om ursäkt om någon redan svarat på denna fråga. Jag har ett utrymme i TV- bänken som är 18 cm högt. Är det för litet för RX-V771, som är 17 cm hög? Kommer den att bli överhettad? På varje sida blir det ca 4 cm för luftning.
Tacksam för hjälp! Alternativet är att köpa t.ex. en Marantz som är 10 cm hög. Men den har endast en hdmi ut, skulle behöva två, en till TV och en till projektor.
Postad 26 december 2012 - 14:51
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Ber om ursäkt om någon redan svarat på denna fråga. Jag har ett utrymme i TV- bänken som är 18 cm högt. Är det för litet för RX-V771, som är 17 cm hög? Kommer den att bli överhettad? På varje sida blir det ca 4 cm för luftning.
Tacksam för hjälp! Alternativet är att köpa t.ex. en Marantz som är 10 cm hög. Men den har endast en hdmi ut, skulle behöva två, en till TV och en till projektor.
I cm för litet. Gör luftningshål i tv bänkens baksida.
Postad 26 december 2012 - 15:00
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Tack för snabbt svar! TV-bänken har stora luftningshål på baksidan. Den är nästan helt öppen i bak. Räcker det?
Postad 26 december 2012 - 19:01
frassemann
-
frassemann
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Klickade hem en 771:a för 2990 med frakt från fyndbörsen idag blir spännande att packa upp när den kommer.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|