Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köptips och Råd!

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 September 2011 - 23:16

Heksehyla
  • Heksehyla
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej alla nya och gamla forumrävar!
Äntligen, efter en tids letande, jämförande och funderande så är det bara 2 apparater kvar på listan. Med hjälp av er här på forumet, så tänkte jag att det är dags att ta det sista steget.
Så, det står mellan mellan följande apparater:

https://www.prisjakt...kt.php?p=848213

och

https://www.prisjakt...kt.php?p=589913

Det jag letar efter är något att titta på enbart film med. Så ovanstående objekt verkar ju fungera bra.
Vi behöver inte ta med följande i beräkningen; Att Panasonicen är lite drygt 2000kr billigare eller att Samsungen kan spela upp 3D.

Vilken hade du köpt?
Eller finns det en 3:dje som slår båda?

Tack på förhand för svar och lev väl!

Redigerat av Heksehyla, 10 September 2011 - 11:35.

Postad 10 September 2011 - 14:35

ehil
  • ehil
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Jag söker en TV på 42"-46", budgeten ligger mellan 4000-6500.
LED,LCD eller plasma spelar ingen roll!

Det enda egentliga krav som jag har är att jag ska kunna koppla in med externa HDD direkt i TV och kunna kolla på samtliga vanliga tänkbara format ^^ Framför allt så är det väll högkvalitéts filmer som brukar vara problem (t.ex. TV hos föräldrarna stödjer inte ljudet på MKV filer).
Eftersom att jag anser att detta brukar informeras ganska dåligt när man läser specifikationer om en massa apparater så undrar jag om någon har något bra tips där de personligen kan intyga vilka format den klarar och inte!

Tack så väldigt mkt på förhand! :(
/emil

Postad 10 September 2011 - 15:35

aanee
  • aanee
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Hej!

Det enda egentliga krav som jag har är att jag ska kunna koppla in med externa HDD direkt i TV och kunna kolla på samtliga vanliga tänkbara format ^^ Framför allt så är det väll högkvalitéts filmer som brukar vara problem (t.ex. TV hos föräldrarna stödjer inte ljudet på MKV filer).
Eftersom att jag anser att detta brukar informeras ganska dåligt när man läser specifikationer om en massa apparater så undrar jag om någon har något bra tips där de personligen kan intyga vilka format den klarar och inte!

Tack så väldigt mkt på förhand! :(
/emil

LG ska du inte ha då de inte stödjer DTS ljud vad jag vet.

Postad 10 September 2011 - 15:47

ehil
  • ehil
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

LG ska du inte ha då de inte stödjer DTS ljud vad jag vet.

Okej, tack för tipset! :( DTS säger mig inte mkt? men är det formatet på 720p-1080p filmer kanske? är faktist LG som föräldrarna har...

Postad 10 September 2011 - 22:48

Dreamtale
  • Dreamtale
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Letar efter en tv mellan 4-6.000. Ramlat över en viss Samsung-tv, men hittar inga recensioner. Någon som kan hjälpa mig?
https://www.prisjakt...kt.php?p=599935
eller
https://www.prisjakt...kt.php?p=603674

Postad 10 September 2011 - 22:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Okej, tack för tipset! :( DTS säger mig inte mkt? men är det formatet på 720p-1080p filmer kanske? är faktist LG som föräldrarna har...

DTS är det vanligaste ljudformatet ja.
Dock är det idiotisk att skippa en bra TV bara för det inte stödjer DTS i sin mediaspelare. Köp en extern mediaspelare istället för 1000 spänn.

Postad 11 September 2011 - 09:29

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0

Dock är det idiotisk att skippa en bra TV bara för det inte stödjer DTS i sin mediaspelare. Köp en extern mediaspelare istället för 1000 spänn.

LG har en helt okej för 500:-.

Sen får man ju tänka på att mkv bara är en container, och inget direkt videoformat i sig.

Postad 11 September 2011 - 09:53

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Hej alla nya och gamla forumrävar!
Äntligen, efter en tids letande, jämförande och funderande så är det bara 2 apparater kvar på listan. Med hjälp av er här på forumet, så tänkte jag att det är dags att ta det sista steget.
Så, det står mellan mellan följande apparater:

https://www.prisjakt...kt.php?p=848213

och

https://www.prisjakt...kt.php?p=589913

Det jag letar efter är något att titta på enbart film med. Så ovanstående objekt verkar ju fungera bra.
Vi behöver inte ta med följande i beräkningen; Att Panasonicen är lite drygt 2000kr billigare eller att Samsungen kan spela upp 3D.

Vilken hade du köpt?
Eller finns det en 3:dje som slår båda?

Tack på förhand för svar och lev väl!

Dom 2 i mellan så Panasonicen given. vill du ha ett alternativ så

Lite ljus starkare bild. Snyggare design(ser ut som en led lika tunn osv). Betydligt bättre mediaspelare och andra "smarta funktioner" och givetvis 3D. Om nåt av det intresserar dig så är den ett bra alternativ annars så kör på G30 då det är av årets mest prisvärda tv apparater.

Postad 11 September 2011 - 09:58

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Letar efter en tv mellan 4-6.000. Ramlat över en viss Samsung-tv, men hittar inga recensioner. Någon som kan hjälpa mig?
https://www.prisjakt...kt.php?p=599935
eller
https://www.prisjakt...kt.php?p=603674

Kör på denna billigare och bättre än båda dom 2. finns massa bra recensioner och omdömen om du vill läsa på. OBS vad jag vet så är det sista dagen idag som Elgiganten kör det priset. så beställ eller åk och köp idag.

Postad 11 September 2011 - 10:59

Oldsiam
  • Oldsiam
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej,

Pluggar för närvarande i Uppsala och tänkte lyxa till min tillvaro med en trevlig tv.

Har en PS3:a och vill naturligtvis få ut full effekt ifrån denna!

- Så vad har ni för tips!?

Min budget ligger mellan 4000 - 5000kr och jag vill ha en 42" eller större.

Bara släng förslag och TV-modeller över mig, så att jag har nått att kolla på!

// Oldsiam

Postad 11 September 2011 - 12:57

ehil
  • ehil
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Okej, men hur som helst om jag behöver köpa en extern mediaspelare eller inte så behöver jag först och främst en vettig tv :) ingen som har lite bra förslag som man kan kika upp?

Hej,

Pluggar för närvarande i Uppsala och tänkte lyxa till min tillvaro med en trevlig tv.

Har en PS3:a och vill naturligtvis få ut full effekt ifrån denna!

- Så vad har ni för tips!?

Min budget ligger mellan 4000 - 5000kr och jag vill ha en 42" eller större.

Bara släng förslag och TV-modeller över mig, så att jag har nått att kolla på!

// Oldsiam

Samma här :P vad pluggar du?

Postad 11 September 2011 - 14:13

Haggendal
  • Haggendal
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjenare! Letar efter en ny TV för max 7000-7500 SEK. Skall framför allt använda den till PS3:an men kommer även se både DVD och Blue-ray emellanåt. Alla storlekar mellan 40-46 är av intresse.
Eftersom TVn måste hänga på väggen över långsidan av min säng kommer jag att behöva ha den högre upp än vad som brukar rekommenderas. Planerar att sätta upp den med TVns underkant ca 110 cm från golvet och köpa ett tiltbart väggfäste för att kunna rikta den aningen nedåt. Kommer det att funka måntro eller blir den för obekväm att se på även med TVn riktad nedåt? Vill helst slippa att riva ner den i sömnen så blir svårt att ha den lägre ner :P

Både LCD och plasma funkar då båda har för- och nackdelar för mig. Lutar kanske åt plasma, då jag hört att de lämpar sig bättre åt spel & film samt att jag gärna slipper problemet med clouding/bleeding.

https://www.prisjakt...kt.php?p=848211

https://www.prisjakt...kt.php?p=857528

Här är två apparater jag kollat lite närmre på och har riktigt svårt att bestämma mig :) Några synpunkter på dessa, eller finns det mer prisvärda?

Redigerat av Haggendal, 11 September 2011 - 14:14.

Postad 11 September 2011 - 18:57

ehil
  • ehil
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej!

Tack så väldigt mkt på förhand! :)
/emil

Jag har kollat lite som hastigast och efter lite grov filtrering så fick jag fram 3 apparater här som jag tänkte om någon har några tankar eller kan säga något vettigt om? :P

https://www.prisjakt...8,825638,868020

Hur ligger det till med dessa utifrån vad för format som kmr stödjas när man trycker i en HDD?

/emil

Postad 11 September 2011 - 22:46

Heksehyla
  • Heksehyla
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Dom 2 i mellan så Panasonicen given. vill du ha ett alternativ så

Lite ljus starkare bild. Snyggare design(ser ut som en led lika tunn osv). Betydligt bättre mediaspelare och andra "smarta funktioner" och givetvis 3D. Om nåt av det intresserar dig så är den ett bra alternativ annars så kör på G30 då det är av årets mest prisvärda tv apparater.

Tack för svar!

Jag blev verkligen sugen på Samsungen som du länkade här, synd att den var i silver bara. :)
Jag kanske borde gå lös på den med färg och pensel :P

Postad 12 September 2011 - 09:50

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Tjenare! Letar efter en ny TV för max 7000-7500 SEK. Skall framför allt använda den till PS3:an men kommer även se både DVD och Blue-ray emellanåt. Alla storlekar mellan 40-46 är av intresse.
Eftersom TVn måste hänga på väggen över långsidan av min säng kommer jag att behöva ha den högre upp än vad som brukar rekommenderas. Planerar att sätta upp den med TVns underkant ca 110 cm från golvet och köpa ett tiltbart väggfäste för att kunna rikta den aningen nedåt. Kommer det att funka måntro eller blir den för obekväm att se på även med TVn riktad nedåt? Vill helst slippa att riva ner den i sömnen så blir svårt att ha den lägre ner :D

Både LCD och plasma funkar då båda har för- och nackdelar för mig. Lutar kanske åt plasma, då jag hört att de lämpar sig bättre åt spel & film samt att jag gärna slipper problemet med clouding/bleeding.

https://www.prisjakt...kt.php?p=848211

https://www.prisjakt...kt.php?p=857528

Här är två apparater jag kollat lite närmre på och har riktigt svårt att bestämma mig :) Några synpunkter på dessa, eller finns det mer prisvärda?

Helt klart. Bättre betraknings vinkel på plasma vilket är särskilt viktigt i din setup. Input lag på denna modell är marknads ledande så det är ju också ett stort plus när du ska spela.

Jag har kollat lite som hastigast och efter lite grov filtrering så fick jag fram 3 apparater här som jag tänkte om någon har några tankar eller kan säga något vettigt om? :P

https://www.prisjakt...8,825638,868020

Hur ligger det till med dessa utifrån vad för format som kmr stödjas när man trycker i en HDD?

/emil

Ut av dom 3 så har Samsung bäst stöd i sin mediaspelare men du blir ändå begränsad i många fall bättre och köpa bästa tvn och så köper du en sån här:

Bildmässigt är Sonyn helt klart bäst.

Redigerat av ganksta1, 12 September 2011 - 09:56.

Postad 13 September 2011 - 13:57

Piddmaister
  • Piddmaister
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är galet köpsugen på

Hittat den på Elgiganten igår för 15800:-. Jag kommer att använda den främst till film och ps3.

Finns där något annat alternativ under 16 000:- som kanske är bättre/likvärdigt?

Jag skall flytta till ny lägenhet den 1 januari. Funderar lite på att vänta med köpet tills dess, hur tror ni att priset kommer att bete sig? Det har ju dykt ganska bra från 35000:- sedan lanseringen.

Postad 13 September 2011 - 15:35

Unregisteredb6fb6501
  • Unregisteredb6fb6501
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej, ny på forumet, har läst lite några dagar så nu kommer min fråga. Ska köpa mig en ny tv inom den närmaste tiden och det jag letar efter är följande.

En 3d tv på minst 46".
Jag använder tv:n till att se på tv och film. (kommer eventuellt köpa en ps3 eller x-box 360 nån gång)
Har Canal Digital Parabol och en HD PVR 101-ST digitalbox.
Kommer att köpa något färdigt hembiokit med bluray och 3d stöd till en början. (budgeten räcker inte till lösa delar just nu)
Kommer även koppla en dator till tv:n då budgeten tillåter det.
Lite Clouding/bleeding kan jag godkänna. (Men självklart gärna så lite som möjligt)

Maxpris är ca 15000kr. Får gärna kosta närmare 10 men kan även gå upp till 16-17 om det behövs.

Lite frågor och funderingar.

Kommer jag att kunna köpa en plasma för det händer då och då att jag (eller min son) pausar boxen/dvd och glömmer bort den så att den står någon timme med samma bild. Händer också att den får stå flera timmar i sträck med dvd menybilden också. Kommer det vara ett problem med en plasma? Är dom känsliga för fastbränningar nu för tiden?

Passiv eller aktiv 3d? Är väl bara LG som har passiv? Fördelar nackdelar med om båda? Biograferna (dom flesta) har väl passiv?

Hoppas det inte blev allt för luddigt skrivet.
Skriv motfrågor om jag har varit otydlig på något sätt.

Postad 13 September 2011 - 15:54

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Är galet köpsugen på

Hittat den på Elgiganten igår för 15800:-. Jag kommer att använda den främst till film och ps3.

Finns där något annat alternativ under 16 000:- som kanske är bättre/likvärdigt?

Jag skall flytta till ny lägenhet den 1 januari. Funderar lite på att vänta med köpet tills dess, hur tror ni att priset kommer att bete sig? Det har ju dykt ganska bra från 35000:- sedan lanseringen.

Den dyker nog inte så mycket mer då nya 9706 är släppt och 9705 inte produceras längre.
är ett alternativ då får du lite bättre input lag och lite bättre detaljnivå i gråskalor men 9705 är knappast en dålig tv och med ambilight dess design så är det väldigt unik.

Väntar du till 1 januari tror jag väldigt få kommer ha kvar den. Men du kanske kan hitta nåt demoex för bra pris.

Postad 13 September 2011 - 16:00

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Hej, ny på forumet, har läst lite några dagar så nu kommer min fråga. Ska köpa mig en ny tv inom den närmaste tiden och det jag letar efter är följande.

En 3d tv på minst 46".
Jag använder tv:n till att se på tv och film. (kommer eventuellt köpa en ps3 eller x-box 360 nån gång)
Har Canal Digital Parabol och en HD PVR 101-ST digitalbox.
Kommer att köpa något färdigt hembiokit med bluray och 3d stöd till en början. (budgeten räcker inte till lösa delar just nu)
Kommer även koppla en dator till tv:n då budgeten tillåter det.
Lite Clouding/bleeding kan jag godkänna. (Men självklart gärna så lite som möjligt)

Maxpris är ca 15000kr. Får gärna kosta närmare 10 men kan även gå upp till 16-17 om det behövs.

Lite frågor och funderingar.

Kommer jag att kunna köpa en plasma för det händer då och då att jag (eller min son) pausar boxen/dvd och glömmer bort den så att den står någon timme med samma bild. Händer också att den får stå flera timmar i sträck med dvd menybilden också. Kommer det vara ett problem med en plasma? Är dom känsliga för fastbränningar nu för tiden?

Passiv eller aktiv 3d? Är väl bara LG som har passiv? Fördelar nackdelar med om båda? Biograferna (dom flesta) har väl passiv?

Hoppas det inte blev allt för luddigt skrivet.
Skriv motfrågor om jag har varit otydlig på något sätt.

Inbränning behöver du inte vara rädd för på dom bättre plasmorna vid såna scenarion. Passiv 3D finns på LGs LED och på Philips LED och dom flesta uppfattar det som positivt då glasögonen är betydligt billigare och det har mindre problem med vinkel osv.

Däremot är djupet och 3D känslan bättre på en bra 3D tv som tex Panasonic VT30.

Tror jag skulle passa dig väl och då kan du lägga dom övriga pengarna på ljud/glasögon. Denna model har även en inbyggd satelite mottagare för Canal Digital om det kan vara intressant.

Postad 13 September 2011 - 18:23

Unregisteredb6fb6501
  • Unregisteredb6fb6501
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Inbränning behöver du inte vara rädd för på dom bättre plasmorna vid såna scenarion. Passiv 3D finns på LGs LED och på Philips LED och dom flesta uppfattar det som positivt då glasögonen är betydligt billigare och det har mindre problem med vinkel osv.

Däremot är djupet och 3D känslan bättre på en bra 3D tv som tex Panasonic VT30.

Tror jag skulle passa dig väl och då kan du lägga dom övriga pengarna på ljud/glasögon. Denna model har även en inbyggd satelite mottagare för Canal Digital om det kan vara intressant.

Det verkar ju vara en vettig tv får fara till elgiganten och kolla på den live. Men då har jag en till fråga hur är det med buzzning? läste lite i tråden om Samsungen och det verkade ändå finnas en del problem med buzzning.

Och personligen så är det inte någonting jag skulle kunna leva med. Men är det någonting som hör till plasmor? Eller bara vissa?

Då jag ser på tv så har jag ofta ganska låg volym och då tror jag att buzzning skulle bli väldigt jobbigt i längden. Men då jag ser film har jag oftast högre volym så då kanske det går bra men det är väl kanske 20% av mitt tv-tittande som är film.

Postad 13 September 2011 - 21:14

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Buzzing finns på alla plasmor men är generellt inget man hör men en del ex har högre buzzing och då kan det låta högt. Här på forumen överrepresenteras ofta dom som får buzzing då varje nöt som köper en plasma och inte får buzzing inte kommer in här och skriver om det.

Köp den på elgiganten så om du är en av fåtal olyckliga som får ett ex med lite högre buzzing så är det bara att byta mot en ny. Skulle tippa på att det kanske är 5% som har lite högre buzzing det är inget som ska avskräcka vid köp imo. Har själv en LG 60" plasma från förra året och jag kan bara höra det om jag lägger huvudet mot tvn och det inte är nåt ljud i rummet.

Postad 13 September 2011 - 21:34

partysize
  • partysize
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej jag har kollat runt nu ett tag efter en ny tv, det den kommer att användas till är främst film och koppla till datorn och använda som skärm, den kommer också att användas mycket till mitt xbox.

Just nu funderar jag mest på i mellan:

http://www.elgigante...ma-tv-tx-p50c3e

http://www.elgigante...tv-kdl-40ex503#

Men jag undrar också om det är värt att lägga lite extra pengar till en:

http://www.pricerunn...-P42G30Y-priser

Är det också någon fördel med att ha en mediaspelare jämnfört med att spela upp filmerna direkt ifrån datorn?

/Tack på förhand.

Postad 13 September 2011 - 23:47

n1tro
  • n1tro
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej!

Tänkte köpa en prisvärd 46" LED Tv, kommer i princip bara användas för TV Spel och ngn enstaka bluray film, thats it. Är ingen hemmabiofantast eller liknande, utan söker bara en trevlig TV som är pålitlig och inte har ngn delay osv i xbox/ps3, samt går att kolla på ngn rulle på då och då. Har ni några tips? Kan punga ut en 10k för den.

Ha en fin kväll

Mvh Goran

Postad 14 September 2011 - 11:10

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Hej!

Tänkte köpa en prisvärd 46" LED Tv, kommer i princip bara användas för TV Spel och ngn enstaka bluray film, thats it. Är ingen hemmabiofantast eller liknande, utan söker bara en trevlig TV som är pålitlig och inte har ngn delay osv i xbox/ps3, samt går att kolla på ngn rulle på då och då. Har ni några tips? Kan punga ut en 10k för den.

Ha en fin kväll

Mvh Goran

Eftersom de omdöpta Lcd-apparaterna med små diodlampor oftast inte är något vidare i den prisklassen kan jag bara rek, denna som ligger strax under 10 lakan.

Redigerat av Unregistered6df60672, 14 September 2011 - 11:12.

Postad 14 September 2011 - 16:05

n1tro
  • n1tro
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Eftersom de omdöpta Lcd-apparaterna med små diodlampor oftast inte är något vidare i den prisklassen kan jag bara rek, denna som ligger strax under 10 lakan.

Hej!

Tack för tiden du tog att kolla upp modell. Då till en annan fråga.. då jag så gärna vill ha en LED TV, hur mycket bör jag sträcka mig för en 46" LED Tv som ni kan rekommendera här, för TV spel och ngn enstaka rulle nån gång?

Mvh

Postad 14 September 2011 - 17:55

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Varför vill du ha ledbelyst lcd? De ledbelsysta lcd.er som är ok är de med backlit och local dimming,men för 10 tusen så vete fasen om du kan få nån bra. Det blir oftast problem med auror runt ljusa objekt med svart bakgrund och dålig betraktningsvinkel är vanligt.

Postad 14 September 2011 - 19:13

n1tro
  • n1tro
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
grejen är att dom är jävligt fräscha. nu lär ni vilja avrätta mig på öppen gata men =) , de ser ganska coola ut och passar in väl i ett vardagsrum tycker jag. sedan så väger dom inte ett dritt heller, det är ganska nice. finns det ngn öht från 10 och uppåt då? vilken är den närmsta från 10 000 och uppåt som ändå är okej?

mvh

Postad 14 September 2011 - 22:14

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

grejen är att dom är jävligt fräscha. nu lär ni vilja avrätta mig på öppen gata men =) , de ser ganska coola ut och passar in väl i ett vardagsrum tycker jag. sedan så väger dom inte ett dritt heller, det är ganska nice. finns det ngn öht från 10 och uppåt då? vilken är den närmsta från 10 000 och uppåt som ändå är okej?

mvh

Väger inte ett dritt? Har du tänkt hålla i tvn samtidigt som du tittar?:lol: skit samma att den väger lite. Helt oviktigt.

Å om du vill ha nåt snyggt på väggen så finns det en hel del snygga tavlor.

Postad 15 September 2011 - 08:04

skijeppe
  • skijeppe
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hejsan. Står i valet och kvalet att köpa en av dessa två TV-apparater.
Jag har använt LG 60PK250N väldigt mycket tidigare (hos mina föräldrar), hur står sig PV350N sig jämfört med den?

Hur är LGn jämfört med Panasonicen?
Det jag noterade med PK250N var att den reflekterade väldigt mycket.

Reflekterar Panasonicen mer eller mindre?
Hur är dem annars jämfört i bildkvalite, svärta t ex.

Dem som talar för LGn är att den går att köpa för 5900:- på elgiganten, som har 30 dagar öppet köp, vilket är bra om man blir besviken på TVn.
Panasonicen kostar 5500:- på komplett.se, de som talar för den är väl i så fall om det är mycket bättre bildkvalite.

Skulle vara kul om någon här haft båda tv-apparaterna eller sett dem båda. Har tyvärr ingen möjlighet att se Panasonicen i verkligheten.

MVH Jesper

..TVn kommer användas till mkv 720p och 1080p för film. HDTV kanaler, t ex Viasat Fotboll HD.

Postad 15 September 2011 - 08:25

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Hejsan. Står i valet och kvalet att köpa en av dessa två TV-apparater.
Jag har använt LG 60PK250N väldigt mycket tidigare (hos mina föräldrar), hur står sig PV350N sig jämfört med den?

Hur är LGn jämfört med Panasonicen?
Det jag noterade med PK250N var att den reflekterade väldigt mycket.

Reflekterar Panasonicen mer eller mindre?
Hur är dem annars jämfört i bildkvalite, svärta t ex.

Dem som talar för LGn är att den går att köpa för 5900:- på elgiganten, som har 30 dagar öppet köp, vilket är bra om man blir besviken på TVn.
Panasonicen kostar 5500:- på komplett.se, de som talar för den är väl i så fall om det är mycket bättre bildkvalite.

Skulle vara kul om någon här haft båda tv-apparaterna eller sett dem båda. Har tyvärr ingen möjlighet att se Panasonicen i verkligheten.

MVH Jesper

..TVn kommer användas till mkv 720p och 1080p för film. HDTV kanaler, t ex Viasat Fotboll HD.

Pansonicen. årets plasmor från LG i PV serien är i många fall sämre än föregående årets PK modeller.

Postad 15 September 2011 - 08:25

DaddyCool
  • DaddyCool
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej på er.

Vilken av dessa ska man välja, om kraven är en vit sovrums TV:

https://www.prisjakt...kt.php?p=853768

alt.

https://www.prisjakt...kt.php?p=814904

Någon som sett dessa live eller har dem hemma, har nämligen inte lyckas hitta någonstans som kan dema dem.

Tack på förhand//

Postad 15 September 2011 - 08:27

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

mvh

är väl vettig om du MÅSTE ha en LED.

Postad 15 September 2011 - 11:34

k5054
  • k5054
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Samsung skulle jag välja av de två! Har goda erfarenheter av detta märke. :lol:

Postad 15 September 2011 - 12:21

kandah
  • kandah
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Det är dags för en ny TV och vi var nyss och tittade runt lite. Fastnade för samsungmodellen med dess fina bild och roliga funktioner men sen såg jag den TVn sida vid sida Philips 40PFL6636T och tyckte att även om Samsung hade en bättre bild så var jag förvånad över hur otroligt fin bild Philipsen har och började fundera på om de 4000-5000:- dyrare som Samsungen är verkligen är värt det.

Det bör nämnas att båda visades med en bluraysignal och vi kunde inte få se hur en normal digitalbox HDMI signal hade sett ut från en icke HD kanal.

Nu undrar jag därför vilken TV ni hade köpt? Några andra tankar och förslag? Kanske till och med rekommendationer på andra apparater i prisklassen noll till ungefär 14000:-.

Tackar på förhand för svar!

Tittade runt lite i forumet och det verkar som om många har problem med clouding och andra besvär i sin UE40D8005. Vad är det egentligen för skillnad på UE40D7005 och UE40D8005 förutom silverramen?

Postad 15 September 2011 - 14:01

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Det är dags för en ny TV och vi var nyss och tittade runt lite. Fastnade för samsungmodellen med dess fina bild och roliga funktioner men sen såg jag den TVn sida vid sida Philips 40PFL6636T och tyckte att även om Samsung hade en bättre bild så var jag förvånad över hur otroligt fin bild Philipsen har och började fundera på om de 4000-5000:- dyrare som Samsungen är verkligen är värt det.

Det bör nämnas att båda visades med en bluraysignal och vi kunde inte få se hur en normal digitalbox HDMI signal hade sett ut från en icke HD kanal.

Nu undrar jag därför vilken TV ni hade köpt? Några andra tankar och förslag? Kanske till och med rekommendationer på andra apparater i prisklassen noll till ungefär 14000:-.

Tackar på förhand för svar!

Tittade runt lite i forumet och det verkar som om många har problem med clouding och andra besvär i sin UE40D8005. Vad är det egentligen för skillnad på UE40D7005 och UE40D8005 förutom silverramen?

det finns en tråd om just UE40D7005 och UE40D8005 där dom talar om vilken som har vad osv.

Postad 15 September 2011 - 17:07

Manord
  • Manord
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0
Har blivit ruskigt sugen på en HTPC och tänkte kolla om det är realistiskt att få tag i en 32'' för ca 3 000 kr? Går det att få något vettigt i den här prisklassen eller är allt så prispressat att bilden är riktigt risig?

Tyckte den här såg rätt trevlig ut annars:
http://www.dustinhom...duct/5010594361

Mycket tacksam för svar! :lol:

Postad 15 September 2011 - 18:05

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Samsung skulle jag välja av de två! Har goda erfarenheter av detta märke. :lol:

Menar du allvar? Du är nog den första jag sett skriva så.

Postad 15 September 2011 - 18:09

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

mvh

Men tänk dig för innan du slår till på en TV. Är du intresserad av bild, tänk bort hur tunn och fin TV:n är när den är avstängd!!! Det låter väl självklart, eller?
Gå på bildkvalité istället. Ska du ha den i åtskilliga år så är det inte roligt att sitta och reta sig på clouding och dålig betraktningsvinkel, bara så du vet.

panasonic G30 har fått en uppdatering vad gäller problemen med fluctating brightness. Bara att slå till och sen kan du sitta och njuta av BRA BILD! Det gör jag med min G20. :lol:

Postad 15 September 2011 - 21:44

LeovinceZX
  • LeovinceZX
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har blivit ruskigt sugen på en HTPC och tänkte kolla om det är realistiskt att få tag i en 32'' för ca 3 000 kr? Går det att få något vettigt i den här prisklassen eller är allt så prispressat att bilden är riktigt risig?

Tyckte den här såg rätt trevlig ut annars:
http://www.dustinhom...duct/5010594361

Mycket tacksam för svar! :(

Någon som vet? Är väldigt intresserad av att höra ett svar.

Postad 16 September 2011 - 08:35

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Någon som vet? Är väldigt intresserad av att höra ett svar.

Lk450 är helt klart värd sitt pris. Given budget 32"

Postad 16 September 2011 - 09:02

Mx191
  • Mx191
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är ute efter en hyfsat ok Full-HD tv i 46-50'' storleken för runt 6-7000 kr. Kommer användas till 70% för tv och film, 30% för spel. Har läst runt lite och kommit fram till att det är plasma jag ska ha, mest prisvärt? Sen är då den stora frågan, vad ska man köpa?

Har själv lagt ögonen på dessa:

https://www.prisjakt...kt.php?p=868200
https://www.prisjakt...kt.php?o=850803

Det kanske inte är så stor skillnad på skärmarna i den prisklassen? Sen kanske det är dumt att vara dumsnål och gå på den för dryga 5000 kr istället för någon för runt 7000, vad vet jag...

Postad 16 September 2011 - 15:52

pontakoj
  • pontakoj
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Skall i dagarna köpa ny tv. 46-47" LCD för 5-7 000.

Jag har kollat på denna modell. http://www.dustinhom...duct/5010594365

Är det ett bra köp, eller finns det något bättre i prisklassen?

Postad 16 September 2011 - 17:16

LeovinceZX
  • LeovinceZX
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Är de här något att ha?
1.)
https://www.prisjakt...kt.php?p=587801

2.)
https://www.prisjakt...kt.php?p=414792

3.)
https://www.prisjakt...kt.php?p=587796

4.)
https://www.prisjakt...kt.php?p=414776

?

:(

Postad 16 September 2011 - 17:45

jakt66
  • jakt66
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Såg att komplett hade kampanj på https://www.prisjakt...kt.php?p=929885
Är den teven något att ha? Är den bättre än https://www.prisjakt...kt.php?p=850803 ?

Postad 17 September 2011 - 02:43

rigm0r
  • rigm0r
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Hej på er.

Vilken av dessa ska man välja, om kraven är en vit sovrums TV:

https://www.prisjakt...kt.php?p=853768

alt.

https://www.prisjakt...kt.php?p=814904

Någon som sett dessa live eller har dem hemma, har nämligen inte lyckas hitta någonstans som kan dema dem.

Tack på förhand//

Ingen av dem. Satsa på en samsung utan LED isåfall. LED förstör mer än det gör nytta. Köp tex Samsungs LE32D555.

Är de här något att ha?
1.)
https://www.prisjakt...kt.php?p=587801

2.)
https://www.prisjakt...kt.php?p=414792

3.)
https://www.prisjakt...kt.php?p=587796

4.)
https://www.prisjakt...kt.php?p=414776

?

^_^

Orkar knappt svara. Kolla i butiken vad som faktiskt finns där. De du har rabblat upp är alla förra årets och förrförra årets modeller. Dessutom borde du kunna sträcka dig längre än att bara kolla på samsung...

Såg att komplett hade kampanj på https://www.prisjakt...kt.php?p=929885
Är den teven något att ha? Är den bättre än https://www.prisjakt...kt.php?p=850803 ?

U30 hade jag köpt.

Postad 17 September 2011 - 22:28

LeovinceZX
  • LeovinceZX
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ingen av dem. Satsa på en samsung utan LED isåfall. LED förstör mer än det gör nytta. Köp tex Samsungs LE32D555. Orkar knappt svara. Kolla i butiken vad som faktiskt finns där. De du har rabblat upp är alla förra årets och förrförra årets modeller. Dessutom borde du kunna sträcka dig längre än att bara kolla på samsung... U30 hade jag köpt.

Anledningen till att jag valt de är för att de fanns på blocket för ett billigare pris. Jag har bra erfarenheter av Samsung.

Postad 18 September 2011 - 09:49

fjohansson
  • fjohansson
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Jag ska köpa ny tv och skulle uppskatta feedback, tips och idér kring vilken burk som skulle passa mig bäst.

En 46/47” LED- eller lysrörsbelyst LCD för mellan 8.000 och 14.000 kr är det jag har i åtanke.

3D är inget som intresserar mig, vilket gör att det känns som att man betalar mycket för något som man inte utnyttjar om man skulle slå till på en 3D-kompatibel TV. Men eftersom mer eller mindre alla tillverkare verkar göra alla sina nya produkter 3D-kompatibla, är min uppfattning att det inte finns så stort utbud av de vanliga kvar. Det skadar ju inte att ha 3D-kompabilitet, men känns som sagt onödigt. Någon som är av en annan uppfattning?

Vidare har jag ingen som helst uppfattning av i vilken utsträckning clouding förekommer hos olika modeller och tillverkare. Någon som vet hur exempelvis Samsungs 5-, 6- eller 7-serie uppför sig?

Värt att nämna är att jag har en HTPC som TV:n kommer agera skärm till. TV:n kommer alltså till största del användas för att kolla på film och serier samt som ”datorskärm”.

Vilken TV anser ni skulle passa mig?

Tack på förhand!

Postad 18 September 2011 - 15:49

lindos
  • lindos
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är på jakt efter en tv på minst 40"-42" för max 6000 och fann denna: Sony 40" LCD-TV KDL-40EX503 (https://www.prisjakt...kt.php?p=764767) för 4990.-.

Sökt runt ganska mycket på minhembio och även om den verkar vara över ett år gammal så är det fortfarande ett bra köp? Har ingen möjlighet att gå och testa och misstänker att priset som ligger på elgiganten är tidsbegränsat så hoppas att någon här kan rekommendera mig eller avrekommendera ett eventuellt köp redan idag:)

Kommer använda TVn för mycket film via tvout, surfa vi skärmen och slötittande på vanlig tv. Spelar minimalt.

Vad tror ni? All hjälp uppskattas!

Postad 18 September 2011 - 16:42

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Hej! Jag är på jakt efter en tv på minst 40"-42" för max 6000 och fann denna: Sony 40" LCD-TV KDL-40EX503 (https://www.prisjakt...kt.php?p=764767) för 4990.-. Sökt runt ganska mycket på minhembio och även om den verkar vara över ett år gammal så är det fortfarande ett bra köp? Har ingen möjlighet att gå och testa och misstänker att priset som ligger på elgiganten är tidsbegränsat så hoppas att någon här kan rekommendera mig eller avrekommendera ett eventuellt köp redan idag:) Kommer använda TVn för mycket film via tvout, surfa vi skärmen och slötittande på vanlig tv. Spelar minimalt. Vad tror ni? All hjälp uppskattas!

Den är helt klart en utav de bättre alternativen i prisklassen , Någon full HD plasma från panasonic kan också vara ett bra alternativ.

Postad 18 September 2011 - 22:05

DaddyCool
  • DaddyCool
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Ingen av dem. Satsa på en samsung utan LED isåfall. LED förstör mer än det gör nytta. Köp tex Samsungs LE32D555.

Orkar knappt svara. Kolla i butiken vad som faktiskt finns där. De du har rabblat upp är alla förra årets och förrförra årets modeller. Dessutom borde du kunna sträcka dig längre än att bara kolla på samsung...

U30 hade jag köpt.

Tack för tipset rigm0r, men kravet är att tv måste vara vit, jag vet att det begränsar valmöjligheterna samt att man inte får bästa möjliga bild för pengarna. Men det kan jag leva med då det är en sovrums TV, bra bildupplevelse har jag i vardagsrummet. Jag tror dessa tv är de bästa man kan hitta för rimliga pengar och att de är vita undrar därför vilken av dessa man borde välja.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.