Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd Sharp 60"-80" **

969 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-60LE636S (TV) 6 8.84 (24) Inga priser
Sharp Aquos LC-70LE836S (TV) 6 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE741S (TV) 9 9.343748 (31) Inga priser
Sharp Aquos LC-70LE741S (TV) 8 8.833332 (5) Inga priser
Sharp Aquos LC-80LE646S (TV) 6 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-80LE646E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE740E 60" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE857E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE651E (TV) 6 6.277776 (17) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE751E (TV) 3 8.312498 (15) Inga priser
Sharp Aquos LC-60LE652E 60" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV (TV) 1 8 (2) Inga priser
Sharp Aquos LC-90LE757E (TV) 3 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-70LE747EN 70" Full HD (1920x1080) LCD Smart TV (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
29 relaterade trådar
Vilket väggfäste när TVn är djupare nertill? (5 inlägg) 9 år sedan
Sharp Aquos startar inte (men får ström) (17 inlägg) 9 år sedan
Går inte att stänga av timern, Sharp Aquos !? (62 inlägg) 11 år sedan
Sharp 60le751 - Känner inte av wifi dongeln??? (1 inlägg) 11 år sedan
Sharp LC-60LE741S (2 inlägg) 11 år sedan
Råd om ny tv! (7 inlägg) 11 år sedan
Sharp LCD 2013 (326 inlägg) 11 år sedan
LC-70LE747EN eller UE65H6475 (4 inlägg) 11 år sedan
angående sharp 60 le651 stänger sig själv (2 inlägg) 11 år sedan
Kapa foten på Sharp LC-60LE651E för slimmad vägghägning? (1 inlägg) 11 år sedan
Köpte en Sharp LC-60LE857E vill ha åsikter (28 inlägg) 11 år sedan
Upplösning på 60 tums TV (38 inlägg) 11 år sedan
Mellandagsrea 2013 (197 inlägg) 12 år sedan
Sharp LC-60LE741S inställningar (2 inlägg) 12 år sedan
Råd? Sony KDL-50W685A eller Sharp LC-60LE651E (3 inlägg) 12 år sedan
Kastar jag pengar i sjön? (55-tums BRAVIA för 28000 kr) (27 inlägg) 12 år sedan
Köpte ny tv(sharp lc70741s) och ci modulen/comhem kort funkar ej (9 inlägg) 12 år sedan
SHARP LC70LE741S vs LG 65LM620T (25 inlägg) 13 år sedan
Köpråd Sharp LC-60LE741S (+2 Samsung +1 Sharp) (181 inlägg) 13 år sedan
Hade bestämt mig men... (30 inlägg) 13 år sedan
Sharp LC-60LE741S vs Samsung PS60E555 (7 inlägg) 13 år sedan
Problem med surround (5 inlägg) 13 år sedan
Sharp Aquos LC-60LE636S (ej 3D) (86 inlägg) 13 år sedan
Viasat Pace TDS 865 NV och Samsung DSB-H670N och Sharp LC-60LE741S (0 inlägg) 13 år sedan
Sony Bravia KDL-65HX923 vs Samsung UE65ES8005 vs Sharp Aquos LC-70LE836S (33 inlägg) 13 år sedan
Svårt att välja tv (8 inlägg) 14 år sedan
Sharp 2012 (1 inlägg) 14 år sedan
MellandagsREA 2011 - Här samlar vi allt (95 inlägg) 14 år sedan
Har köpt en Sharp LC60LE636S, hur ställa in för xbox? (5 inlägg) 14 år sedan

Postad 31 January 2013 - 19:54

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Fixat...

Postad 31 January 2013 - 19:56

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Försök gärna göra detta till den officiella Sharptråden, kontakta webmaster eller nåt :)

Till ffodil: Klart det kommer finnas apparater kvar efter sommaren, de tar bara in nya. Hade tänkt köpa i höst när det brukar vara lite prisfall och sen ha prisgarantin med remembercard över julen :)

Självklart, menade givetvis dom gamla modellerna, vilket SILENCE- frågade efter.

Fixat...

Tack !

Postad 01 February 2013 - 17:51

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Jag har precis bytt från en av Comhems inspelningsbara HD-PVR till Comhems CA HD modul. Efter att nu Comhem parat ihop dem ser jag alla kanaler :-) Nu till min fråga. Enligt manualen verkar HDMI-1 ha ARC. Jag vill ibland kunna köra ut TV-Ljud till förstärkaren. Helst via den enda HDMI som går till TV'n och slippa dra en extra optisk kabel för detta ändamål. Går det? Skickar den ut ljud via HDMI-1 trots att man kör TV via den interna CA modulen? Justerad inställningarna på TV'n samt förstärkaren (Yamaha RX V673) men fick aldrig ut något ljud till förstärkaren från TV'n via HDMI-1. Någon som kan säga om detta ska gå och hur inställningarna i TVn ska vara? testar här innan jag åker och köper en optisk kabel på 2 meter! Tack på förhand :-)

Postad 01 February 2013 - 17:59

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det ska fungera om båda har ARC och påslaget

Postad 01 February 2013 - 20:31

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Det ska fungera om båda har ARC och påslaget

Men ARC verkar ju bara kunna vara påslaget om enheten är AQUOS kompatibel. Kan du på rak arm säga vilken/vilka inställningar på TV'n som ska ändras?

Postad 01 February 2013 - 20:44

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Men ARC verkar ju bara kunna vara påslaget om enheten är AQUOS kompatibel. Kan du på rak arm säga vilken/vilka inställningar på TV'n som ska ändras?

Har du kollat med aquos-link inställningarna, om dom kan påverka. Har själv kopplat med optisk, så jag har ingen aning. Bara en ide.

Ställde själv upp och kopplade min nya idag och har inte kollat så mycket på sådant.

Redigerat av ffodil, 01 February 2013 - 20:48.

Postad 01 February 2013 - 20:49

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Har du kollat med aquos-link inställningarna, om dom kan påverka. Har själv kopplat med optisk, så jag har ingen aning. Bara en ide.

Ställde själv upp och kopplade min nya idag och har inte kollat så mycket på sådant.

Ska testa en sväng till imorgon innan jag ger upp.

Postad 01 February 2013 - 21:09

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Som sagt, fick min nya idag och allt ser bra ut hittills, inga defekter, helt jämnt panelljus , ingen bleeding/clouding osv. liksom i den förra men annat som var defekt, förmodligen transportskadad, efter allt att döma.

Hur är det med din ? Jämn panel på den också förmodar jag.
Nöjd förövrigt också?

Redigerat av ffodil, 01 February 2013 - 21:10.

Postad 02 February 2013 - 10:49

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Som sagt, fick min nya idag och allt ser bra ut hittills, inga defekter, helt jämnt panelljus , ingen bleeding/clouding osv. liksom i den förra men annat som var defekt, förmodligen transportskadad, efter allt att döma.

Hur är det med din ? Jämn panel på den också förmodar jag.
Nöjd förövrigt också?

Jag har lite clouding! Inget som syns normalt eller stör men man kan antyda det i mörk scen i mörkt rum.

Postad 02 February 2013 - 11:03

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag har lite clouding! Inget som syns normalt eller stör men man kan antyda det i mörk scen i mörkt rum.

Ja, då har det kanske ingen betydelse, låter det som. Båda min x har varit helt jämna.
Har heller inte, hittills, sett någon som klagat på detta, i vart fall inte på 741an, vilket är lite ovanligt på dagens kant- led.
Är det 741 du har?

Fick du rätt på ljudet?

Postad 02 February 2013 - 12:15

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Ja, då har det kanske ingen betydelse, låter det som. Båda min x har varit helt jämna.
Har heller inte, hittills, sett någon som klagat på detta, i vart fall inte på 741an, vilket är lite ovanligt på dagens kant- led.
Är det 741 du har?

Fick du rätt på ljudet?

Japp en 741! Fick till slut ordning på ljudet. Aktiverade Aquos Högtalare så kör den ljudet ut till min Yamaha och höjer man ljudet med TV-ljudsknappen står det Aquos och ljudet höjs automatiskt på Yamahastärkaren (om den är på).Däremot så lyser Sharp dioden hela tiden. Har gått in och värdet är satt att den bara ska lysa vid drift men slår jag av TV'n lyser den fortfarande. Någon som vet vad det kan vara. Ser att min USB disk har ström då jag slagit av TV'n. testade att stänga av och ta bort USB-disken och sedan slå på och stänga av men dioden lyser ändå. Är det någon uppdatering som den håller på med och den kommer slockna senare? Någon som vet? Vill ju inte att den ska stå på och dra extra ström i onödan m.m.

Postad 02 February 2013 - 12:36

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Bra då ordna det sig. Då spekulera jag lite rätt med ljudet.

Ja, den lyser i standby, något jag inte ens tänkt på. Men du kan vara lugn för att en liten diod tar nästan noll i ström. 0,1w i standby. Har inte kollat om den går att slå från.

Eventuell, bleeding/clouding kollar du bäst med helt svart bild i mörkt rum. I en mörk film-scen kan det ibland vara lite ljusfenomen som finns i själva filmen, ska alltså vara där, men som man då lätt kan tolka som clouding.
Men detta har du säkert koll på själv.

Edit:
Fel av mig, Sharp märket lyser inte på min i standby.
Kollade precis, men som jag sa innan, något jag inte ens tänkt på.

Redigerat av ffodil, 02 February 2013 - 13:10.

Postad 02 February 2013 - 13:53

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

detta har du säkert koll på själv.

Edit:
Fel av mig, Sharp märket lyser inte på min i standby.
Kollade precis, men som jag sa innan, något jag inte ens tänkt på.

Precis! Innan har den lyst när TV'n är på och inställningen säger att den ska lysa vid drift. Nu lyser den alltid trots denna inställning. Tog ut CI modul, USB och alla anslutningar och körde en fabriksreset. Samma sak! Lyser hela tiden. Sätter jag den till att lysa vid standby verkar den slockna vid drift och lysa när jag stänger av, dvs tvärtom vad jag vill ha men uppenbart att den gör skillnad mellan på och standby om man har den i detta läge. Blir ändå tveksam för USB disken lyser hala tiden trots att TV i standby. Dvs ström skickas till USB. Trött blir man!

Postad 02 February 2013 - 14:13

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Precis! Innan har den lyst när TV'n är på och inställningen säger att den ska lysa vid drift. Nu lyser den alltid trots denna inställning. Tog ut CI modul, USB och alla anslutningar och körde en fabriksreset. Samma sak! Lyser hela tiden. Sätter jag den till att lysa vid standby verkar den slockna vid drift och lysa när jag stänger av, dvs tvärtom vad jag vill ha men uppenbart att den gör skillnad mellan på och standby om man har den i detta läge. Blir ändå tveksam för USB disken lyser hala tiden trots att TV i standby. Dvs ström skickas till USB. Trött blir man!

Låter lite skumt, men däremot måste den ju skicka ström till USB-disken i standby, kan jag tycka, om den skall kunna spela in inställda program, vet faktiskt inte.

Ska kanske va så. Men just det att det blir tvärtom, när du ändrar inställningsläge verkar ju onekligen lite skumt.

Kanske bör du tänka på att inte dra ut och sätt in kablar, utan att stänga strömen, vilket du nog gör också. Det kan väl för det mesta gå bra ändå, men med riktig otur inte.

Redigerat av ffodil, 02 February 2013 - 14:25.

Postad 04 February 2013 - 22:56

SILENCE-
  • SILENCE-
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Haha har ni sett Elgiganten, Hembiobutiken, Netonnet och kompletts priskrig på 70" och 80" på prisjakt. Dem sänker 1:- ena dagen och 20:- andra dagen baraför att lägga högst (lägst) :)

Postad 05 February 2013 - 23:41

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Beställt en 741 nu, ska bli spännande att testa något annat än plasma.

Postad 06 February 2013 - 08:35

Ogren75
  • Ogren75
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det någon som testat 3-d från datorn via Hdmi? Jag har försökt köra flera 3-d sbs filmer men när jag sätter på 3-d funktionen och väljer sidebyside så blir bilden riktigt konstig, allt blir grötigt typ. När jag däremot kör samma fil via USB så funkar det klockrent, någon som upplevt samma sak eller har något tips??

Postad 06 February 2013 - 12:25

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Angående logon och dess belysning: detta går att ställa in på ett flertal sätt i menyn.

Vad gäller usb och inte stänga av sig finns det sådant med som ger ett standbyläge där elektroniken är igång för att inspelningar ska fungera. Drar något i stil med 15-20 watt. Står om det i manualen.

Postad 06 February 2013 - 12:59

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Bra upplysning. Micleg.

Brukar vara så innan man hittat rätt i alla inställningar, även om man läst manualen.

Vad är certifierade/godkända HDMI-kablar, som står i manualen? Har aldrig hört detta. Är det vanliga high speed kablar?
Står att man måste ha det, annars kan man få video-brus i bilden, om detta bara gäller om man använder Aquos-link vet jag inte. Kanske känsligare för rätt kablar då.

Hur som helst har jag märkt att den är lite känslig för vilka kablar man använder.
Har kopplat HDMI från CD decodern till en HDMI-splitter, därifrån till två olika TV.
Detta ger då lite videobrus som inte märktes på tidigare TV. Bytade ut kablarna och det blev bättre, men inte helt bra. Kopplar jag däremot direkt från CD-boxen med ny high speed kabel, utan att gå via splittern blir bilden perfekt. Med äldre kabel inte helt perfekt.
Syftar då på videobruset, förövrigt blir ingen bild helt perfekt.

Skillnader på kablar har jag aldrig märkt på tidigare apparater.

Redigerat av ffodil, 06 February 2013 - 20:14.

Postad 06 February 2013 - 22:04

Bourboner
  • Bourboner
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Är det någon som testat 3-d från datorn via Hdmi? Jag har försökt köra flera 3-d sbs filmer men när jag sätter på 3-d funktionen och väljer sidebyside så blir bilden riktigt konstig, allt blir grötigt typ. När jag däremot kör samma fil via USB så funkar det klockrent, någon som upplevt samma sak eller har något tips??

Menar du att TVn supportar 3D över usb-minne?
Har själv 741an och har inget jag kan spela upp 3D med och inte tänkt på den här lösningen.

Postad 07 February 2013 - 10:15

Ogren75
  • Ogren75
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag är ingen expert på området men jag tror inte det är "äkta" 3-d med dessa SBS-filmer men det funkar att köra dom från en 32gb sticka satt direkt i tvn. Filmerna ligger på ca 12-15 gb oftast och dessa funkar hur bra som helst att spela upp via Usb-port.

Postad 07 February 2013 - 18:58

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Är det någon som kalibrerat sin 80" och som kan bedöma bilden?
Mitt intryck är att det är stor bild till lågt pris men att bildkvaliten stått tillbaka.

Men det grundar jag på vad jag lyckades få till på 10 minuter i en butik.

Postad 07 February 2013 - 21:05

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Är det någon som kalibrerat sin 80" och som kan bedöma bilden?
Mitt intryck är att det är stor bild till lågt pris men att bildkvaliten stått tillbaka.

Men det grundar jag på vad jag lyckades få till på 10 minuter i en butik.

Fabriksinställningarna är inte dom bästa, minst sagt och gör sig bl.a. därför inget vidare i butik. Vidare är den stor och har matt skärm, vilket ju är bra, men en nackdel i en upplyst butik som första intryck.

I hemmiljö väl inställd, mycket bra och minst i klass som vilken annan av dom dyrare som helst.
Så klart allt efter min bedömning. Om du skulle tycka samma kan jag ju inte garantera.

Är inne på min andra nu efter ett byte på grund av transport-skada, den första hade fått en rejäl smäll av allt att döma, så elektroniken spårade ur helt. Trotts detta hade den helt jämt panel-ljus.
Det har även mitt andra exemplar och efter en noggrann inställning en fantastisk bild.
Dock 60 tums 741, men bör inte skilja nämnvärt.

Har precis gjort klart min andra bildinställning, eftersom den ändrar sig lite efter ett antal körda timmar.
Av någon anledning, som jag inte vet varför, men har varit likadant på alla tidigare nya LCD jag ställt in.
Skall lägga in mina nya inställningar i mitt omdöme, för den intresserade, dom tidigare är inte tillförlitliga, eftersom den var skadad.

Tycker mig sett någon tidigare i tråden som köpt just 80", som inte står med i omdömen.
Kanske någon med den kan svara bättre.

Redigerat av ffodil, 08 February 2013 - 18:17.

Postad 07 February 2013 - 21:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Så brutalt läckert de måste vara med 80 tum :wub:
Skulle lätt ta en sån med lite sämre bild än 60 tum.
Nu är jag inte extremt kräsen med bild men.

Men 25k vore ett lagom pris för mig så jag får nog vänta heh

Postad 08 February 2013 - 15:01

tanneforsbild
  • tanneforsbild
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Så brutalt läckert de måste vara med 80 tum :wub:
Skulle lätt ta en sån med lite sämre bild än 60 tum.
Nu är jag inte extremt kräsen med bild men.

Men 25k vore ett lagom pris för mig så jag får nog vänta heh

Kan du tänka dig att betala 32000:- för den då? :)
Vi har en LC80LE646S i kartong som vi fick tillbaka från en kund efter 2 dagar, frugan blev visst galen :D
Vi har butiken i Linköping, 2 Års garanti är det på den :)

Postad 08 February 2013 - 16:04

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Fabriksinställningarna är inte dom bästa, minst sagt och gör sig bl.a. därför inget vidare i butik. Vidare är den stor och har matt skärm, vilket ju är bra, men en nackdel i en upplyst butik som första intryck.

I hemmiljö väl inställd, mycket bra och minst i klass som vilken annan av dom dyrare som helst.
Så klart allt efter min bedömning. Om du skulle tycka samma kan jag ju inte garantera.

Tycker nog man ska vara lite försiktig att dra att för många slutsatser om en 80" baserat på en annan TV som är klart mindre (44%) och som väl dessutom har en klart bättre panel (om jag inte minns fel). Bara skillnaden i storlek gör ju en hel del även om panelerna skulle vara identiska rent teknisk, vilket de väl inte är. Därmed inte sagt att någon av apparaterna måste vara dåliga för det, absolut inte, utan mer att man nog inte ska dra allt för många slutsatser av hur den ena är baserat på den andra.

Har själv sett 80" ett par gånger, dock bara i butiksmiljö, och tyckte nog att bilden var lite för stor för vad panelen klarade av och skulle nog själv rekommendera en något mindre TV eller en ljusstark projektor. Men det är så klart bara min åsikt :)

Postad 08 February 2013 - 16:56

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
improwise2

Ditt tillägg gör mitt uttalande än lite mer försiktigt, vilket jag håller med om att det bör vara.

Därför tillade jag också att någon med 80" kanske kan svara bättre.

Skrev att det bör inte skilja nämnvärt, baserat på tester, men har man inte sett den i hemmiljö är det svårt att uttala sig om.
Kan ju skilja en del borde det stått.

Postad 08 February 2013 - 21:46

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Skrev att det bör inte skilja nämnvärt, baserat på tester, men har man inte sett den i hemmiljö är det svårt att uttala sig om.

Dela gärna med dig av länkar till de tester du hänvisar till, har inte hittat några sådana jämförelser och det vore intressant att läsa! Ser med spänning fram emot när det finns TV apparater upåt 80-90" med lika bra bild som de "mindre" har, eller helst då ännu bättre :)

Redigerat av Unregistered1413, 08 February 2013 - 21:47.

Postad 08 February 2013 - 22:08

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Dela gärna med dig av länkar till de tester du hänvisar till, har inte hittat några sådana jämförelser och det vore intressant att läsa! Ser med spänning fram emot när det finns TV apparater upåt 80-90" med lika bra bild som de "mindre" har, eller helst då ännu bättre :)

Har heller inte sett några tester där dom jämför dom.

Menade tester på var och en av dom olika modellerna, storlekarna. Min uppfattning av det. Jag har svårt att uttala mig om skillnaden när jag inte sett 80" i hemmiljö.

Hoppas jag är lite klarare nu.

Redigerat av ffodil, 08 February 2013 - 22:30.

Postad 09 February 2013 - 22:27

Korbendallas
  • Korbendallas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Någon som får ut mer än stereo på hdmi 1 arc utgången till en förstärkare? Hittar inte vart man ställer in 5.1....

Postad 11 February 2013 - 12:21

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Vi har köpt en 60LE741 att ha i konferensrummet, kopplad till en Apple TV för att visa presentationer. Det fungerar bra men texten "HDMI1" visas hela tiden i övre högre hörnet. Finns det inget sätt att stänga av visningen av vilken input den använder?

Postad 11 February 2013 - 12:36

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Vi har köpt en 60LE741 att ha i konferensrummet, kopplad till en Apple TV för att visa presentationer. Det fungerar bra men texten "HDMI1" visas hela tiden i övre högre hörnet. Finns det inget sätt att stänga av visningen av vilken input den använder?

Andra knappen längst upp från höger på fjärren.

Redigerat av ffodil, 11 February 2013 - 12:37.

Postad 11 February 2013 - 13:12

Bourboner
  • Bourboner
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har någon koll på vilka alternativa 3D-glasögon det finns till dessa Sharp-modeller?
Tycker Sharps egna AN3DG20 är lite väl dyra.

Postad 11 February 2013 - 13:27

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Finns på ebay för ca. 170:-.

Skall se om jag kan hitta länk.

Postad 11 February 2013 - 13:33

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
När jag letade original på ebay så var dom lila dyra/billiga som på NetOnNet. Hittar någon dom så billigt som för 170 vill jag gärna sen länk :)

Postad 11 February 2013 - 13:41

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Här är 120-240Hz. http://viewitem.eim....0911964151/item

Skall leta upp dom jag köpte som är 120Hz med USB-laddning.

160:- för ett par inkl. frakt. http://viewitem.eim....0896162841/item

100-120Hz. http://viewitem.eim....0877122270/item

Hittar inte dom jag köpte just nu, får leta vidare. Många av modellerna har försvunnit.

Redigerat av ffodil, 11 February 2013 - 13:54.

Postad 11 February 2013 - 13:54

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Okej, det var ju billigt men då måste man jämföra med icke uppladdningsbara som även i Sverige är betydligt billigare än dom som kan laddas. Vet inte om Sharp säljer den varianten i Sverige men för andra märken kan det lätt bli halva priset för engångs-batterivarianten.

Postad 11 February 2013 - 14:00

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Okej, det var ju billigt men då måste man jämföra med icke uppladdningsbara som även i Sverige är betydligt billigare än dom som kan laddas. Vet inte om Sharp säljer den varianten i Sverige men för andra märken kan det lätt bli halva priset för engångs-batterivarianten.

Dom finns för där runt 170:- för Sharp, laddningsbara. Kolla igenom så hittar du nog.

Ett par uppladdningsbara 120Hz för 140:- http://viewitem.eim....0733208983/item

120-240Hz uppladdningsbara 160:- http://viewitem.eim....1183161260/item

Redigerat av ffodil, 11 February 2013 - 14:33.

Postad 12 February 2013 - 13:00

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Andra knappen längst upp från höger på fjärren.

Tack!

Postad 13 February 2013 - 23:06

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Har precis slängt upp en 60" 741 på väggen, ganska lagom storlek på 2½-3 meter.

Bekvämare än de 50" som satt där innan iaf.

Postad 14 February 2013 - 11:30

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Såg att det finns en mjukvara-uppdatering att hämta från Sharp support nu, till 741an. För den intresserade som inte sett det.

http://www.sharp.se/...e=1429&os=&emu=

Fick själv den med mail innan den kom ut.

Redigerat av ffodil, 14 February 2013 - 11:35.

Postad 14 February 2013 - 11:37

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Öhhhh 19 november står det på den patchen.

Postad 14 February 2013 - 11:45

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Öhhhh 19 november står det på den patchen.

Ja, vet inte om den redan kan vara inlagd i dom man köpt nu.
På min förra som var skadad skickade Sharp en uppgradering till mig som inte ännu var officiellt utskickad.
Vet faktiskt inte om det är samma, för jag var inte inne och kollade själv.

Letade nu efter vilken ver. som finns i TVn men kan inte hitta det. Borde ju finnas i informations-menyn. Någon annan som vet?

Redigerat av ffodil, 14 February 2013 - 12:11.

Postad 08 March 2013 - 14:40

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
En nyfiken fråga till er alla Sharp-ägare ?

Vad tycker ni om 100Hz avancerad-rörelsehantering? Hur tycker ni det fungerar?

En fråga som jag inte tror man kan ställa allmänt här på forumet, då det förmodligen skulle bli kasserat av dom som inte har någon riktig erfarenhet av en TV i hemmiljö, som det funkar bra på. Men även andras synpunkter är välkomna såklart.
Men möjligt att även någon Sharp-ägare inte gillar det, även om jag inte skulle tro det.
Eller har lite andra synpunkter på det än jag.

Själv tycker jag det är super-bra och kan inte längre tänka mig vara utan det.
Nu har jag förvisso lite vana från min Sony 52W4500 sen tidigare, som det även fungerar skapligt bra på, men bättre på Sharp.
Man hör ofta här på forumet att LCD har lite platt, matt, plastig och livlös bild jämfört med t.ex. Plasma.
Det kan jag hålla med om, men med avancerad-rörelse-hantering blir det precis tvärtom, den mest livfulla och samtidigt lugnaste bild man kan hitta, utan att några negativa synliga defekter uppstår.
Bättre bildljup, levande skådespelares ansikte, ansiktsuttryck, detaljer i rörelse, betydligt mer högupplöst bild för ögonen osv. Kan inte hitta utan plus, men visst kan det bli lite småhackande panoreringar osv. Men då sju resor värre utan denna funktion på andra TV.

Har två andra LCD, som anses vara bland dom bättre. Men då köra dom utan denna funktionen, försvinner hela upplevelsen av att se, t.ex. en bra HD-film, el. vanliga TV-sändningar för den delen. Det blir även en väldigt nervös, åksjukebild.
Lite grov jämförelse, tittar jag lika gärna på bra vanlig SD med avancerad rörelsehantering på, än HD utan. För att inte tala om sport i snabba rörelser, knivskarp rörelseskärpa. Ögonen hinner uppfatta långt mycket mer.
Möjligt är att har man inte något direkt att jämföra med, kör man väl på och är nöjd med vad man ser.

Detta har så klart diskuteras här på forumet ett antal gånger tidigare. Men förhoppningsvis går tekniken framåt och kunde då vara intressant med andras synpunkter. Mina är kanske rent åt h...... för en del andra.

Förövrigt väldigt lugn tråd denna, trotts att det måste vara ganska många som äger dessa vid detta laget.
Kan det vara ett tecken på att dom flesta är nöjda, eller.

Redigerat av ffodil, 08 March 2013 - 20:09.

Postad 08 March 2013 - 16:16

SILENCE-
  • SILENCE-
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Massa text...

Jag själv sitter bara och väntar på att 80" ska sjunka till under 30k eller någon annan grym kampanj på 70" ska komma, eller att min gamla projektor säger upp sig. Deadlinen är dock 15 april, då köper jag nytt oavsett. Max 30k och mellan 70 och 80" är kravet. Och INTE projektor.

Postad 08 March 2013 - 16:47

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag själv sitter bara och väntar på att 80" ska sjunka till under 30k eller någon annan grym kampanj på 70" ska komma, eller att min gamla projektor säger upp sig. Deadlinen är dock 15 april, då köper jag nytt oavsett. Max 30k och mellan 70 och 80" är kravet. Och INTE projektor.

Ja, mycket text ser jag nu efter.

Har aldrig haft projekter. Säkert bra, men verkar lite för jobbigt för min del.

Kan säkert komma klipp på 70-80 tummare som finns kvar, eftersom dom nog inte sålts så bra som 60.
Ville själv haft större, men tyckte prisskillnaderna inte var försvarbara.

Postad 08 March 2013 - 17:07

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

En nyfiken fråga till er alla Sharp-ägare ?

Vad tycker ni om 100Hz avancerad-rörelsehantering? Hur tycker ni det fungerar?

En fråga som jag inte tror man kan ställa allmänt här på forumet, då det förmodligen skulle bli kasserat av dom som inte har någon riktig erfarenhet av en TV i hemmiljö, som det funkar bra på. Men även andras synpunkter är välkomna såklart.
Men möjligt att även någon Sharp-ägare inte gillar det, även om jag inte skulle tro det.
Eller har lite andra synpunkter på det än jag.

Själv tycker jag det är super-bra och kan inte längre tänka mig vara utan det.
Nu har jag förvisso lite vana från min Sony 52W4500 sen tidigare, som det även fungerar skapligt bra på, men bättre på Sharp.

Har ingen Sharp själv utan ett annat märke som också har bra rörelsehantering, och tycker att det överlag är en mkt underskattad funktion (förutsatt att den är bra gjort så klart). På tok för många bildtalibaner som tycker att allt ska se ut som på 80-talet och inte kan ta till sig några förbättringsfunktioner (iaf av de som hänger på forum som detta). Extra ironiskt är det eftersom man å enda sidan kan prata hysteriskt om vikten av att färger är perfekta enligt skala X, Y och Z för att det inte ska se konstgjort ut, men samtidigt helt bortse från att så väl ljusstyrka som rörselser inte alls ser ut som de gör i verkligheten :)

Postad 08 March 2013 - 17:24

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Tycker den fungerar bra på Sony också, förmodligen kanske ändå bättre på din nyare.
Dom kör kanske med samma teknik där också, som i mycket annat.

Fanns en tråd om detta på just Sony för något år sen och minns jag inte fel tror jag att samtliga som då som hade Sony gillade funktionen. Men som du säger andra inte, förmodligen för att dom inte har nån hemma som det funkar bra på. Mycket kommentarer, teknisk teoretiska, om att det sabbar bildens ursprungliga utseende osv.
Ja, möjligt, men vem bryr sig, om den blir bättre.
Just färgerna blir mycket bättre också, som jag inte tog upp innan, men det blir det också på grund av att upplösningen blir högre för ögat.

Redigerat av ffodil, 08 March 2013 - 17:27.

Postad 08 March 2013 - 18:00

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Funderar en del på en Sharp i 60" eller 70" ifall den skulle komma på ett rejält kampanjpris. Det jag oroar mig mest över är just hackande panoreringar och DSE som verkar vara ett problem med dessa Sharp. Vill inte se t.ex. hockey och så är hela isen "fläckig". :) Helst skulle jag vilja ha en Sony i 8-serien, men de är ju svindyra och dessa Sharp verkar ju åtminstone prisvärda för storleken. Ska försöka titta på en i butik om jag får möjlighet.

Postad 08 March 2013 - 18:33

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Mindre hackande panoreringar än på denna, vet jag inte om man kan hitta.
DSE finns inte över huvudtaget, på min iaf. Var ser du att det skulle vara ett problem på dessa?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.