Tidningen HemmaBios test: "Bäst bas för 15.000kr"
500 svar till detta ämne
Postad 30 March 2012 - 17:09
RonnieW
-
RonnieW
-
Användare
-
-
182 inlägg
Nej, jag har inte SVS och är inte intresserad av dem själv. Jag har redan frågat dig, kan du visa mig vilka som är bättre "om man har djupa fickor"?
Jag underviker inte. Men det är svårt att svara på en fråga när frågan är så luddig. Så berätta istället vad du vill ha så kan jag svara (förutom det där med 4x 5400)
Hinner med ett inlägg innan hemfärd. Jag har redan svarat vad jag vill ha. Lägre dist och högre SPL än SVS. Kan du svara nu?
Postad 30 March 2012 - 17:12
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Du får läsa lite mellan raderna. Karlsson kommer aldrig att rekommendera något annat märke.
Varför hittar du på saker du inte har någon koll om? Svårt att ta dig på allvar när du ljuger ihop saker så där. Hinner med ett inlägg innan hemfärd. Jag har redan svarat vad jag vill ha. Lägre dist och högre SPL än SVS. Kan du svara nu?
4 st LMS 5400 är ett val, när det gäller DIY. När det gäller kommersiella saker så vet jag inte om något som ger lägre dist/högst SPL för en given summa än pb13ultra. Vet du?
Redigerat av MKarlsson74, 30 March 2012 - 17:13.
Postad 30 March 2012 - 17:57
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Väljer man SVS får man på köpet ett fantastiskt SUUUUUZZZZZZZZZ ifrån konen...."ganska" störigt IMO
Sen att de kan spela 10000 SPL är fantastiskt, men konstruera subbar som inte suuuuzzzzar verkar svårare.
Postad 30 March 2012 - 18:44
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
utan att ens ha hört den så kan jag nästan lova att tex krell master reference sub spelar bättre än 13 ultran men det skiljer sig kanske en aning i pris och element bestyckning med.
120db vid 20hz, 3" slaglängd hos varje 15" och ett litet steg på 8000va....... mumma
Redigerat av robert293, 30 March 2012 - 18:48.
Postad 30 March 2012 - 18:44
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Borde inte detta ev. sus påverka distmätningar negativt eller ligger det ovanför dom frekvenser man mäter disten för?
Postad 30 March 2012 - 19:30
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Fast det är det ju inte alls, eftersom att man hade kunnat använt anti mode till fler än bara Gallo subben.
Ok, utan att spräcka budget? Då borde man rimligtvis gjort det.
Postad 30 March 2012 - 19:34
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Och tur är väl det, hur tråkigt hade det inte varit om alla satt med samma högtalare, samma förstärkare...körde samma bilmodell..bodde i likadana hus...?
Ligger med samma kärring...
Postad 30 March 2012 - 20:48
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Hinner med ett inlägg innan hemfärd. Jag har redan svarat vad jag vill ha. Lägre dist och högre SPL än SVS. Kan du svara nu?
Du anklagar Karlsson för att inte svara på frågor.. du är ju faktiskt inte någon stjärna på det heller =) Du vill ha lägre dist och högre SPL, jojo, men vad på marknaden anser du klarar av det då? Det låter faktiskt lite som om du lyssnat på rätt många subbar utan att blivit imponerad, då har du antingen väldigt höga krav eller har lyssnat i ett extremt dåligt rum. I min gamla betongbunker till lyssningsrum jag tidigare hade så lät alla högtalare och subwoofers i princip likdant, bumligt och återigen bumligt.. ju mer baskapacitet talarna eller subben hade desto bumligare lät det.
Postad 30 March 2012 - 20:49
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
Mästare
-
-
2602 inlägg
Ligger med samma kärring...
+1 på den
Postad 30 March 2012 - 21:09
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
utan att ens ha hört den så kan jag nästan lova att tex krell master reference sub spelar bättre än 13 ultran men det skiljer sig kanske en aning i pris och element bestyckning med.
120db vid 20hz, 3" slaglängd hos varje 15" och ett litet steg på 8000va....... mumma 
120 dB@20hz för 300-400 000 kr är ju knappast imponerande, enligt mig.
Postad 30 March 2012 - 21:18
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Nu kommer det ju låta lite dumt, men mina LMS 5400 har en linjär slaglängd på 38,1mm oneway. Det är 18"-element. Jag har dessutom fyra st. För tillfället får dom alldeles för lite effekt med bara 2,5kW per element, men snart ska dom få 8kW per element. Det är vad dom klarar. 2000 cont och 8000 peak. Det är ett av dom mest lågdistorderande elementen i världen just nu. Dom där 120 decibelen vid 20Hz passerar jag med lätthet. Kanske med 10-15dB till...  120 dB@20hz för 300-400 000 kr är ju knappast imponerande, enligt mig.
+1
Postad 31 March 2012 - 09:45
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
jag drog ett exempel på en singel sub som alldeles säkert lirar faneeren av ultran och det är inte samma sak som: vad är bäst i världen för så lite pengar som möjligt.
Postad 31 March 2012 - 11:06
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
jag drog ett exempel på en singel sub som alldeles säkert lirar faneeren av ultran och det är inte samma sak som: vad är bäst i världen för så lite pengar som möjligt.
För det första så ser jag inget som säger att den skulle göra det. För det andra så är priset alltid en fråga. I basen så är det relativt enkelt eftersom i kan skaffa fler moduler för ökad SPL förmåga. Samtidigt så förbättrar vi artikulering i basen. Tyvärr så lever massa myter om detta, som skillnad mellan "filmbas" och "musikbas" och massa trams om dyra basmoduler automatiskt är bättre än billigare. Detta är fysik, inte magi.
Postad 31 March 2012 - 15:12
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Jag ser att RonnieW varit inne men har inte svarat på min fråga. Så jag citerar den igen: När det gäller kommersiella saker så vet jag inte om något som ger lägre dist/högst SPL för en given summa än pb13ultra. Vet du?
Eftersom det fanns massa så borde det vara enkelt med lite bra tips.
Postad 31 March 2012 - 17:02
RonnieW
-
RonnieW
-
Användare
-
-
182 inlägg
Jag ser att RonnieW varit inne men har inte svarat på min fråga. Så jag citerar den igen:
Eftersom det fanns massa så borde det vara enkelt med lite bra tips. 
Nej du har rätt Karlsson. SVS är världens bästa subwoofer. Det är helt otroligt. För helt ärligt så spelar det ingen roll vad vi andra säger, du har motargument mot allt. Om vi skulle nämna subwoofers som är bättre rent objektivt, oavsett prisklass, skulle du göra allt för att hitta något dom var sämre på eller något fel. Det gör du alltid. Skulle du inte hitta något fel så skulle du ändå inte ge dig utan komma med något annat konstigt argument. Så jag säger som många andra säger efter att ha diskuterat med dig. (Du tycker inte det är konstigt att det alltid slutar så?) Du har rätt. SVS är världens bästa sub och jag ska genast maila alla tilverkare av subwoofers att dom kan lägga ner. MKarlsson har hittat den bästa någonsin.
Postad 31 March 2012 - 17:17
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
Mästare
-
-
2602 inlägg
Jag måste bara få klarhet i en sak, och ber om ursäkt för off topic i förväg
Men är det inte så att kabinettet har en himla stor inverkan på slutresultatet? Jag menar det är jättebra om elementet har fina och bra parameterar, men lådan måste väll stämma med?
mvh
Postad 31 March 2012 - 17:20
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
IMO är SVS amerikanskt crap som bara "brölar"...sen att de säkert kan gå skitdjupt är ju kanon för dem som står ut med att de är bröliga och suzzzzziga. Nej du har rätt Karlsson. SVS är världens bästa subwoofer. Det är helt otroligt. För helt ärligt så spelar det ingen roll vad vi andra säger, du har motargument mot allt. Om vi skulle nämna subwoofers som är bättre rent objektivt, oavsett prisklass, skulle du göra allt för att hitta något dom var sämre på eller något fel. Det gör du alltid. Skulle du inte hitta något fel så skulle du ändå inte ge dig utan komma med något annat konstigt argument.
Så jag säger som många andra säger efter att ha diskuterat med dig. (Du tycker inte det är konstigt att det alltid slutar så?) Du har rätt. SVS är världens bästa sub och jag ska genast maila alla tilverkare av subwoofers att dom kan lägga ner. MKarlsson har hittat den bästa någonsin.
Postad 31 March 2012 - 17:22
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
Mästare
-
-
2602 inlägg
det är inget fel på dina xtz om man ser till komprommisen...priset... snarare är den väldigt välkonstruerad om man ser till vad det lilla livet faktiskt kostar.
Tack för svar  Men går det inte att förbättre dem på nåt vis? typ byta till bättre element eller bygga en diy lösning, så de får större låda eller nåt. Bara undrar av nyfikenhet  mvh
Postad 31 March 2012 - 17:23
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Nej du har rätt Karlsson. SVS är världens bästa subwoofer. Det är helt otroligt. För helt ärligt så spelar det ingen roll vad vi andra säger, du har motargument mot allt. Om vi skulle nämna subwoofers som är bättre rent objektivt, oavsett prisklass, skulle du göra allt för att hitta något dom var sämre på eller något fel. Det gör du alltid. Skulle du inte hitta något fel så skulle du ändå inte ge dig utan komma med något annat konstigt argument.
Så talar en person som saknar argument och går på person istället. Tack för du "berätta" för oss att du inte hade någon grund för ditt påstående.  IMO är SVS amerikanskt crap som bara "brölar"...sen att de säkert kan gå skitdjupt är ju kanon för dem som står ut med att de är bröliga och suzzzzziga.
Brölar? Vad har du för tips istället?
Postad 31 March 2012 - 17:34
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Ja, alltså om jag skall vara ärlig så föredrar jag faktiskt Velodyne. Både DD och SPL serien tycker jag är fantastika. Jag upplever dem som "snabbare". Inte rättvist att jämföra kanske, för åtminstone DD serien är så mkt dyrare. Dock använder jag aldrig någon sub till stereolyssning och till film så lägger jag inte så väldigt stor vikt om basen är lite/något distad. Ahh...kom på en jag gillar skarpt som jag upplever som "toksnabb" är faktiskt JL audios F serie. Kör man sub till mest musik så lägger jag en röst på REL's subbar. Min subjektiva uppfattning (T serien) är att de inte gått så djupt, men de har upplevts väldigt tighta vid stereolyssning. Kan man mäta hur "snabb" en subb upplevs ? Man borde väl kunna göra detta med en impulsmätning ? Men i ärlighetens namn...sålänge subbarna inte jämförs i samma rum / placering m.m. så är det svårt. Jag försöker dock vara tydlig också att åsikterna bara är mina subjektiva reflektioner (tyvärr är jag en person som aldrig blir nöjd)  Så talar en person som saknar argument och går på person istället. Tack för du "berätta" för oss att du inte hade någon grund för ditt påstående. 
Brölar? Vad har du för tips istället?
Redigerat av SweElite, 31 March 2012 - 17:37.
Postad 31 March 2012 - 17:45
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Ja, alltså om jag skall vara ärlig så föredrar jag faktiskt Velodyne. Både DD och SPL serien tycker jag är fantastika.
Smaken är helt klart olika men det finns mätningar som påvisar att DD och SPL ger mer dist och lägre SPL. Det hindrar inte någon att föredra det men sett från en mer objektiv synvinkel så ger de sämre återgivning. Jag upplever dem som "snabbare".
Vet inte vad snabbare är, den kan ju inte återge frekvensen snabbare än vad den är. Dock så är det vanligt att man upplever så när det gäller basar med lite sämre bandbredd neråt, vilket inte är omöjligt med tanke på hur lätt det kan dista och bottna. Dock använder jag aldrig någon sub till stereolyssning och till film så lägger jag inte så väldigt stor vikt om basen är lite/något distad.
Varför använder du inte basmodulen till musik? Kan man mäta hur "snabb" en subb upplevs ? Man borde väl kunna göra detta med en impulsmätning ?
Ja, mätningen kommer nog visa det jag sa innan, att den har dålig djupbas, därför upplevs som "snabb".
Postad 31 March 2012 - 17:51
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
för att hålla med Karlson i nått kan jag ju hålla med om att detta är ren fysik (enkelt sett)
Så en 13" bas i stor portad låda har givetvis bättre förutsättningar att ge mer SPL o gå lägre en tex en 8" i sluten låda.......men för oss som inte behöver tok SPL vid 20Hz så har ju 8" lättare att "starta o stanna" snabbt med sitt mindre o lättare membran o lådvolym
Postad 31 March 2012 - 17:58
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Visst är det väl så att portade lådor kan gräva lite djupare ?
Kanske därför jag upplever portade lådor som "bröligare" och långsamma....
Postad 31 March 2012 - 18:01
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
men för oss som inte behöver tok SPL vid 20Hz så har ju 8" lättare att "starta o stanna" snabbt med sitt mindre o lättare membran o lådvolym
Nej, det fungerar inte så. Visst är det väl så att portade lådor kan gräva lite djupare ?
Kanske därför jag upplever portade lådor som "bröligare" och långsamma....
Mycket vanligt så inte omöjligt!
Postad 31 March 2012 - 18:04
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
Ok hur fungerar det då? Har mycket svårt att tro att ett 18" membran hinner starta o stanna lika fort som ett 6"......svårt att få stopp på massa helt enkelt, en fysisk grundlag
Postad 31 March 2012 - 18:09
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Ok hur fungerar det då? Har mycket svårt att tro att ett 18" membran hinner starta o stanna lika fort som ett 6"......svårt att få stopp på massa helt enkelt, en fysisk grundlag
Det är ingen skillnad (ja såvida vi inte jämför en bra 8 tummare och en usel 18 tummare). En retorisk fråga: Om det var så, hur skulle en 1 tums diskant kunna spela ihop med en 8-10 tums bas?
Postad 31 March 2012 - 18:12
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Det hör jag en hel del handlare prata om och visst låter det logiskt. Större kon = större massa att sätta i rörelse. Jädrans djungel detta, men ack så intressant  Ok hur fungerar det då? Har mycket svårt att tro att ett 18" membran hinner starta o stanna lika fort som ett 6"......svårt att få stopp på massa helt enkelt, en fysisk grundlag
Postad 31 March 2012 - 18:12
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
Hur kan det inte va nån skillnad när massan är så olika? Krävs mer "effekt" att flytta större massa.....diskanten o basen spelar helt olika frekvenser o våglängder
Postad 31 March 2012 - 18:14
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Hur kan det inte va nån skillnad när massan är så olika? Krävs mer "effekt" att flytta större massa.....diskanten o basen spelar helt olika frekvenser o våglängder
men de gör det samtidigt. Är väl det Mkarlsson menar?
Postad 31 March 2012 - 18:16
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Men tidskompenserar man inget i delningsfiltret, eller det kanske inte behövs ?
Postad 31 March 2012 - 18:17
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Massan behöver inte vara olika. Det finns 8-10 tummare som har enorm massa (för att kunna spela i för små lådor = sunfire typ) och större element med ungefär samma massa.
Postad 31 March 2012 - 18:17
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
Vet inte riktigt vad han menar för om hastighet o massa inte va något problem kunde alla högtalare vara envägs, samma menbran spela alla frekvenser
Postad 31 March 2012 - 18:19
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Ok, det låter rimligt att det kan vara så men generellt borde väl ändå ett större element ha större massa ? Och...i så fall borde det väl inverka på "snabbheten" dvs hur snabbt det kan starta / stanna ? Ps. Uppskattar all info ang. ovan ! Massan behöver inte vara olika. Det finns 8-10 tummare som har enorm massa (för att kunna spela i för små lådor = sunfire typ) och större element med ungefär samma massa.
Postad 31 March 2012 - 18:21
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
Nej den behöver inte va det, men är det oftast...sen har vi också problemet att ju större konen blir ju svårare är det att göra den styv nog (inte meningen som ett sexskämt) man vill ju inte att konen skall börja "vobbla" när den jobbar hårt
Postad 31 March 2012 - 18:26
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Hehe...fick ändå lite märkliga accessioner  Var något med styv och "vobbla" som får mig att sitta och småflina...kanske vinet har viss inverkan där  Nej den behöver inte va det, men är det oftast...sen har vi också problemet att ju större konen blir ju svårare är det att göra den styv nog (inte meningen som ett sexskämt) man vill ju inte att konen skall börja "vobbla" när den jobbar hårt
Postad 31 March 2012 - 18:30
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
hehe jo jag såg det när jag skrev....finns några youtube klipp där dom pressar sina subbor (inte heller ett sexskämt) o man ser att membranen inte uppträder som dom borde
Postad 31 March 2012 - 18:34
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Vet inte riktigt vad han menar för om hastighet o massa inte va något problem kunde alla högtalare vara envägs, samma menbran spela alla frekvenser
Rätt svårt att skapa någon som helst bandbredd och låg dist med det. Ok, det låter rimligt att det kan vara så men generellt borde väl ändå ett större element ha större massa ?
Och...i så fall borde det väl inverka på "snabbheten" dvs hur snabbt det kan starta / stanna ?
Nej, eftersom du anpassar motorn och magnetsystemet efter massan.
Postad 31 March 2012 - 18:38
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
visst f-n det hade jag helt missat, så är det ju ! Nej, eftersom du anpassar motorn och magnetsystemet efter massan.
Postad 31 March 2012 - 18:40
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
Jo det vet jag mycket väl...förstod bara inte din retoriska fråga eller relevansen med den..men jag får la lägga mer nu innna jag blir utkastad från forumet, detta har ju ganska lite med tråden att göra
Edit..detta va som svar på det om envägshögtalare
Redigerat av Jolt, 31 March 2012 - 18:50.
Postad 31 March 2012 - 18:41
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Jo det vet jag mycket väl...förstod bara inte din retoriska fråga eller relevansen med den..men jag får la lägga mer nu innna jag blir utkastad från forumet, detta har ju ganska lite med tråden att göra
Den har ju allt med det att göra. Tyvärr så är hifivärlden fylld med så mycket myter att det är svårt att föra en diskussion på ett "verkligt" plan.
Postad 31 March 2012 - 18:43
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
Hur stor motor du än sätter i en tung bil kommer bilen fortfarande vara tung.....o en lätt bil tar den lätt trots mindre motor...som sagt, du lurar inte fysiken
Postad 31 March 2012 - 18:46
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
ok jag forsätter väl tro på myterna då..lycka till karlsson, du kanske lyckas bli hifivärdens "mythbuster"
Postad 31 March 2012 - 18:49
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Hur stor motor du än sätter i en tung bil kommer bilen fortfarande vara tung.....o en lätt bil tar den lätt trots mindre motor...som sagt, du lurar inte fysiken
Du kanske inte ska dra in fysiken när du kanske inte har speciellt bra koll på den? Du kan ju börja för mig berätta hur stor skillnad det brukar vara i massa. Sen kan du förklara det det gör för motorn/magneten. Sen kan du även berätta vad som händer när du matar elementet med effekt. ok jag forsätter väl tro på myterna då..lycka till karlsson, du kanske lyckas bli hifivärdens "mythbuster"
Det får du gärna göra. Jag trodde många var med på forum för lära sig något och få tips och ge tips. Men, kan inte ha rätt jämt
Postad 31 March 2012 - 18:55
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Nog behöver vi väl allt lite mystik...vad vore världen utan den
Dock trillade polletten ner för mig, jag hade helt förbisett att även magnet/motor blir större med större konarea. Givetvis har MK helt rätt där. Det där med "snabbhet" kanske ändå kan påverkas av hur väl utvecklat motorsystemet / magneten är utformad.
Postad 31 March 2012 - 18:55
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
mm väntade på lite förolämpningar...varför skall jag förklara nått du redan vet??
jo håller med...men "så är det inte" osv osv är det nått vidare bra tips?
Jag gör som andra o ger upp, men hps du nångång börjar dela med dig av din ofelbara kunskap istället för att tala om hur odugliga vi andra är o hur fel vi har...ha det
Postad 31 March 2012 - 19:00
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
Mästare
-
-
2602 inlägg
Det där var ingen bra liknelse med lätt bil som drar från en tung bil oavsett motor i. Har haft en Oldsmobile som vägde 2310kg i tjänstevikt och med maxlast vägde den 2790kg. Det var en (Oldsmobile 98 regency) Amerikansk ambasad bil från Jerusalem som togs in i Sverige 1991 av en vän till mig. Anledningen till den tunga vikten var att den var bepansrad i dörrar, torped vägg samt skottsäkra rutor. Motorn som satt i den var en 455 Rocket V8 som var fabrikstrimmad (510 riktiga hk, och ett vridmoment som skulle göra Ferarri grön av avund) med handsmidda kolvar etc så den höll för gaspådrag  Drog en BMW M5 upp i Stockholm med den sommaren 2003 hehe var kul. Så att bara för att en sak är mindre eller lättare behöver det inte betyda att det är snabbare.
Postad 31 March 2012 - 19:02
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Jag gör som andra o ger upp, men hps du nångång börjar dela med dig av din ofelbara kunskap istället för att tala om hur odugliga vi andra är o hur fel vi har...ha det
Jag är inte ofelbar och jag brukar inte skriva i trådar där jag inte har koll. Jag brukar även påpeka när jag tror, gissar eller inte vet. Men jag försöker inte sprida runt diverse myter och sen slåss för dem utan att veta om de stämmer. Ställer några till frågor till dig: -Om det är skillnad hur det "stannar", då bör ju ett element vara som mest artikulerad vid lägsta volym och blir sämre och sämre ju mer det får röra på sig, eller hur? -Ett mindre element måste ha mycket större slaglängd än ett större för samma ljudtryck, vad händer då med "start och stanna"?
Postad 31 March 2012 - 19:04
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
kanske inte men en Ariel Atom med 140Hk motor slår rätt lätt det mesta på Bana just pga sin låga vikt
Postad 31 March 2012 - 19:06
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
mm väntade på lite förolämpningar...varför skall jag förklara nått du redan vet??
Nu får du/ni ursäkta, men jag kan då inte hitta några förolämpningar i Karlssons svar till dig? Rätt onödigt att ta dessa redan så "infekterade" trådar och göra dom värre helt i onödan. Tycker själv han kommit med mycket bra svar för tom.
Postad 31 March 2012 - 19:08
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
Mästare
-
-
2602 inlägg
Vilka syftar du på masse70? jag är på Karlsson sida för en gångskull
mvh
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
→
Subwoofrar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|