VIAPLAY Box
901 svar till detta ämne
Postad 07 February 2013 - 18:58
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Jag upplever att bilden på Live streamade kanaler har blivit bättre, den är renare nu även om den inte är perfekt ännu. Det går hela tiden åt rätt håll vilket är glädjande, det visar att man hela tiden arbetar med att förbättra denna produkt.
De där ska bli spännande att se med egna ögon. Personligen hade jag hellre sett att de optimerade on-demand-sändningarna istället, dom är knappt ok idag med avseende på bildflyt. Sen hoppas jag verkligen att de ser över svärtan på live-kanalerna (ej svart utan medelgrå...). Enligt deras support beror detta på komprimeringen de utför på orginalsignalen.... Är någon påläst på detta? Ok att komprimering kan orsaka en hel del mindre önskvärda effekter på bilden men att svärtbotten ändras kan inte jag förstå. Alla har väl sett någon hårt komprimerad "ful-rulle" någon gång. Inte kan jag minnas att svärtan skulle vara dålig där iaf... Men men, något blev iaf bättre ,)
Postad 08 February 2013 - 10:33
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Jag fick svar från Viaplay att SVT-kanalerna nu ska finnas tillgängliga för streaming direkt över internet precis som de övriga kanalerna. Dock kan jag inte få det att fungera trots att jag återställt alla inställningar i boxen, mailade tillbaka till deras kundservice så jag hoppas de fixar detta snarast möjligt.
Tycker de har förbättrat tjänsten ganska mycket bara sedan jag skaffade mitt abonnemang i december, programguiden ser t.ex. mycket bättre ut och ger en bättre överblick efter senaste uppdateringen.
Är det förresten någon som fått text-tv att fungera, händer ingenting när jag trycker på knappen?
Postad 08 February 2013 - 11:10
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag fick svar från Viaplay att SVT-kanalerna nu ska finnas tillgängliga för streaming direkt över internet precis som de övriga kanalerna. Dock kan jag inte få det att fungera trots att jag återställt alla inställningar i boxen, mailade tillbaka till deras kundservice så jag hoppas de fixar detta snarast möjligt. Tycker de har förbättrat tjänsten ganska mycket bara sedan jag skaffade mitt abonnemang i december, programguiden ser t.ex. mycket bättre ut och ger en bättre överblick efter senaste uppdateringen. Är det förresten någon som fått text-tv att fungera, händer ingenting när jag trycker på knappen?
Jag tror att dom på Viaplay:s support har lite problem med att hålla koll på vilka som är beta testare och blandar ihop vilka kanaler som finns tillgängliga för allmänheten respektive beta testare. Svt finns ännu inte för oss "vanliga konsumenter", borde vara aktuellt när som helst nu... jag gissar på att att de kanalerna släpps på måndag. Edit: Text-tv funktionen fungerar inte, jag vet inte om den gjorde det tidigare heller (?) men de få gångerna jag råkade trycka på den knappen så stod det att tex-tv inte var tillgängligt vilket det inte gör i den nyare mjukvaran.
Redigerat av Xet, 08 February 2013 - 11:13.
Postad 09 February 2013 - 12:27
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Är det någon mer som har problem med uppkopplingen idag?
Måste varit någon tillfällig bugg hoppade igång igen:)
Redigerat av mcmike, 09 February 2013 - 12:38.
Postad 09 February 2013 - 13:40
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Är det någon mer som har problem med uppkopplingen idag?
Måste varit någon tillfällig bugg hoppade igång igen:)
Inget som jag har märkt av nu på eftermiddagen, jag har tittat på en film ifrån filmbiblioteket och tittar just nu på Viasat fotboll HD utan problem. Jag såg dock att kanal 10 hade problem med bilden tidigare idag, ljudet var korrekt men det visades bara en testbild.
Redigerat av Xet, 09 February 2013 - 13:41.
Postad 09 February 2013 - 13:41
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Nu finns golf Hd om man går in i tablån för live sporten  Inget som jag har märkt av nu på eftermiddagen, jag har tittat på en film ifrån filmbiblioteket och tittar just nu på Viasat fotboll HD utan problem. Jag såg dock att kanal 10 hade problem med bilden tidigare idag, ljudet var korrekt men det var bara en testbild.
Kan ju ha varit hos mig åxo  Tack iaf..
Postad 15 February 2013 - 16:19
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Nu finns golf HD som vanlig live kanal
Postad 15 February 2013 - 18:38
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Nu finns golf HD som vanlig live kanal 
Vi med annan inloggning fick börja titta på den i måndags Nu är det slut tittat då jag inte har sportpaketet...
Redigerat av lindo, 15 February 2013 - 18:50.
Postad 17 February 2013 - 22:37
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag skulle gärna vilja höra lite omdömen om fjärrkontrollen till boxen!
Själv upplever jag den som jättedålig, jag har haft den och boxen inne för rep och fick en ny box tillbaka men jag tror jag fick samma fjärr..
Problemet jag upplever är att det inte alls är någon RF-funktion på den utan att det är en svag IR. Jag måste verkligen sikta på boxen för att den ska ta emot kommandon. Dessutom måste man "pausa" lite mellan varje tryckning annars uppfattar inte boxen nästa tryck.
På insidan av batteriluckan står det följande på min fjärr "Jazz IR Remote Control 96-0736".
Det skulle vara jättebra att få veta vad som står hos er som är nöjda med er kontroll (om ni finns;-).
Tack på förhand!!
Postad 17 February 2013 - 22:46
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Jag skulle gärna vilja höra lite omdömen om fjärrkontrollen till boxen! Själv upplever jag den som jättedålig, jag har haft den och boxen inne för rep och fick en ny box tillbaka men jag tror jag fick samma fjärr..
Problemet jag upplever är att det inte alls är någon RF-funktion på den utan att det är en svag IR. Jag måste verkligen sikta på boxen för att den ska ta emot kommandon. Dessutom måste man "pausa" lite mellan varje tryckning annars uppfattar inte boxen nästa tryck. På insidan av batteriluckan står det följande på min fjärr "Jazz IR Remote Control 96-0736". Det skulle vara jättebra att få veta vad som står hos er som är nöjda med er kontroll (om ni finns;-).
Tack på förhand!!
Jag hade åxo min inne på lagning fick dock tillbaka samma box med samma problem ännu. Jag fick en ny fjärr med av någon anledning. Har 96 i början av numret sedan annat. Jag kan rikta fjärren i motsatt håll utan att den inte fungerar i alla fall..
Postad 17 February 2013 - 22:51
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag hade åxo min inne på lagning fick dock tillbaka samma box med samma problem ännu. Jag fick en ny fjärr med av någon anledning. Har 96 i början av numret sedan annat. Jag kan rikta fjärren i motsatt håll utan att den inte fungerar i alla fall..
Så ditt problem var inte fjärren (som du hade den inne för)? Eftersom du kan rikta den åt ett annat håll nu menar jag. Det kan definitivt inte jag göra med min...
Postad 17 February 2013 - 22:55
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Så ditt problem var inte fjärren (som du hade den inne för)? Eftersom du kan rikta den åt ett annat håll nu menar jag. Det kan definitivt inte jag göra med min...
Fjärren fungerar riktigt bra, gillar den dock inte alldeles för små knappar. Jag hittar Inge internet ibland vilket är en fördel:) Får starta om routern och göra en återställning av boxen drygt..
Postad 18 February 2013 - 17:23
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Jag skulle gärna vilja höra lite omdömen om fjärrkontrollen till boxen! Själv upplever jag den som jättedålig, jag har haft den och boxen inne för rep och fick en ny box tillbaka men jag tror jag fick samma fjärr..
Problemet jag upplever är att det inte alls är någon RF-funktion på den utan att det är en svag IR. Jag måste verkligen sikta på boxen för att den ska ta emot kommandon. Dessutom måste man "pausa" lite mellan varje tryckning annars uppfattar inte boxen nästa tryck. På insidan av batteriluckan står det följande på min fjärr "Jazz IR Remote Control 96-0736". Det skulle vara jättebra att få veta vad som står hos er som är nöjda med er kontroll (om ni finns;-).
Tack på förhand!!
Jag har samma fjärrkontroll Man måste rikta den emot boxen för att det ska fungera. Som jag har boxen placerad nu, har jag inget direkt problem med det
Postad 18 February 2013 - 19:21
cykelpedal_
-
cykelpedal_
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Min fjärr funkar perfekt, kan vara i annat rum och byta kanal utan att ens tänka på hur kontrollen riktas. Däremot verkar vi inte ha samma modell, på min står det "Jazz RF 433M Remote Control".
Postad 18 February 2013 - 21:01
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Min fjärr funkar perfekt, kan vara i annat rum och byta kanal utan att ens tänka på hur kontrollen riktas. Däremot verkar vi inte ha samma modell, på min står det "Jazz RF 433M Remote Control".
Ah kollade hade samma som dig RF..Sorry Papprik bommade det!
Postad 18 February 2013 - 21:31
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Tack så väldigt mycket för infon, både till dig och till mcmike!  Mina misstankar är nog besannade...
Postad 23 February 2013 - 12:25
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Någon som kör Comhem med netgear 3100 router och får uppkopplingen med nätet att fungerar hela tiden? Inte jag i alla fall tappar nät kontakten när man slår av den. Fungerar när man väl är inne därför står den nu på 24 tim standby vilket inte är optimalt..
Postad 23 February 2013 - 12:31
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Någon som kör Comhem med netgear 3100 router och får uppkopplingen med nätet att fungerar hela tiden? Inte jag i alla fall tappar nät kontakten när man slår av den. Fungerar när man väl är inne därför står den nu på 24 tim standby vilket inte är optimalt..
Jag kör 3100 via comhem men jag förstår inte riktigt vad du menar... Lägger modemet av när du stänger av boxen eller vad? Jag har inga problem med Netgear modemet men har iofs stängt av alla funktioner förutom routern.
Postad 23 February 2013 - 12:36
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Jag kör 3100 via comhem men jag förstår inte riktigt vad du menar... Lägger modemet av när du stänger av boxen eller vad? Jag har inga problem med Netgear modemet men har iofs stängt av alla funktioner förutom routern.
Boxen som tappar nätet inga fel på routern. Varit i kontakt med viaplay gjort manuella inställningar ingenting hjälper. Vad menar du med stängt av alla funtioner, har du ingenting annat via routerna eller?
Postad 23 February 2013 - 12:54
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Boxen som tappar nätet inga fel på routern. Varit i kontakt med viaplay gjort manuella inställningar ingenting hjälper. Vad menar du med stängt av alla funtioner, har du ingenting annat via routerna eller?
Jag menar alla funktioner i Netgearen som brandvägg, IP Flood detection mm. jaha, jag har problem med att boxen tappar mitt konto ungefär en gång om dagen, då måste jag göra det strömlöst och starta om. Jag gillar boxen men den är faktiskt mycket långt ifrån färdig. Med tanke på det tycker jag att Viasat tar på tok för mycket betalt!
Postad 23 February 2013 - 19:16
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Jag menar alla funktioner i Netgearen som brandvägg, IP Flood detection mm.
jaha, jag har problem med att boxen tappar mitt konto ungefär en gång om dagen, då måste jag göra det strömlöst och starta om. Jag gillar boxen men den är faktiskt mycket långt ifrån färdig. Med tanke på det tycker jag att Viasat tar på tok för mycket betalt!
De problemen har jag aldrig haft, får väl se vad som händer om den pallar att alltid stå på just nu haha. Man får väl hoppas på en ny box om det nu kan hjälpa..Lite OT, men om man tar bort funktionerna som du gjort kan man fortfarande ha lösen på till routern?
Postad 23 February 2013 - 19:29
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
De problemen har jag aldrig haft, får väl se vad som händer om den pallar att alltid stå på just nu haha. Man får väl hoppas på en ny box om det nu kan hjälpa..Lite OT, men om man tar bort funktionerna som du gjort kan man fortfarande ha lösen på till routern?
Men vad säger viasat, kan de inte byta ur boxen åt dig? Om du menar lösen på wifi:n så har jag kvar det!
Postad 23 February 2013 - 19:38
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Men vad säger viasat, kan de inte byta ur boxen åt dig? Om du menar lösen på wifi:n så har jag kvar det!
Ja vi får väl se vad de säger, har haft in den en gång på "lagning" med samma problem. Borde ju bli billigare för dem att skicka en ny än att ge gratis abb. Jag betalar hellre och har en fungerande box helt enkelt. Fast kredit till dem där iaf
Postad 03 March 2013 - 11:46
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Ja det var tydligen enkelt fixat med uppkopplingen. Gjorde en fabriks återställning av routern så nu rullar det på utan problem, även med wifi
Postad 04 March 2013 - 11:21
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Ja det var tydligen enkelt fixat med uppkopplingen. Gjorde en fabriks återställning av routern så nu rullar det på utan problem, även med wifi 
Hahaha ja det är inte alltid så att felet ligger hos någon annan  Ni som är beta testare och har Svt, har ni deras play kanaler oxå?
Postad 04 March 2013 - 15:29
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Funderar på att skaffa denna box. Hur är bildkvalitén? Är den i klass med Viasats vanliga HD-sändningar eller ser den mer ut som Viaplay via webbläsare?
Postad 04 March 2013 - 17:19
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Funderar på att skaffa denna box. Hur är bildkvalitén? Är den i klass med Viasats vanliga HD-sändningar eller ser den mer ut som Viaplay via webbläsare?
Detta är fortfarande en produkt under utveckling och ska nog ses som en beta produkt. När allt fungerar så är bildkvalitén inga problem, då håller den samma nivå som vilken annan HD sändning som helst. När det inte fungerar så kan det vara riktigt frustrerande att titta på sändningarna, dock så jobbar Viasat hårt med att utveckla denna produkt och tar små steg framåt hela tiden. I regel fungerar deras sändningar riktigt bra, det händer att någon gång då och då att bildkvalitén sjunker eller inte flyter på som det ska. Skulle jag rekommendera någon att köpa den? Ja, om man inte har möjlighet eller har råd med parabol så är detta ett mycket bra alternativ. Parabol är fortfarande bästa sättet att se Viasats kanaler på, men om man tex. sitter på ett ComHem abonnemang så skulle jag råda till att byta till denna boxen då den är både billigare och har MYCKET bättre play tjänster som fungerar riktigt smidigt. Kan man stå ut med att produkten i sig är i Beta stadiet så säger jag bara: Slå till och skaffa denna box! Jag rekommenderar även att du följer det som skrivs på Viaplays forum för att få senaste infon om eventuella problem: http://community.viaplay.se/viaplay
Postad 04 March 2013 - 19:10
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Ni som är beta testare och har Svt, har ni deras play kanaler oxå?
Har jag inte sett till Det skulle ju bli SVTr i boxen och den ska Copyswede ha betalt en extra gång för. Bättre att Viaplay lägger dessa pengar på något annat…
Postad 05 March 2013 - 11:58
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Har jag inte sett till Det skulle ju bli SVTr i boxen och den ska Copyswede ha betalt en extra gång för. Bättre att Viaplay lägger dessa pengar på något annat…
Ursäkta för att jag är en okunnig person på detta området, men vad menar du?  Menar du att det skulle bli onödigt dyrt att ta in Svtr för Viasat? Kan man hitta andra lösningar som innebär att vi får Svt play?
Redigerat av Xet, 05 March 2013 - 12:00.
Postad 05 March 2013 - 12:47
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Detta är fortfarande en produkt under utveckling och ska nog ses som en beta produkt. När allt fungerar så är bildkvalitén inga problem, då håller den samma nivå som vilken annan HD sändning som helst. När det inte fungerar så kan det vara riktigt frustrerande att titta på sändningarna, dock så jobbar Viasat hårt med att utveckla denna produkt och tar små steg framåt hela tiden. I regel fungerar deras sändningar riktigt bra, det händer att någon gång då och då att bildkvalitén sjunker eller inte flyter på som det ska.
Skulle jag rekommendera någon att köpa den? Ja, om man inte har möjlighet eller har råd med parabol så är detta ett mycket bra alternativ. Parabol är fortfarande bästa sättet att se Viasats kanaler på, men om man tex. sitter på ett ComHem abonnemang så skulle jag råda till att byta till denna boxen då den är både billigare och har MYCKET bättre play tjänster som fungerar riktigt smidigt.
Kan man stå ut med att produkten i sig är i Beta stadiet så säger jag bara: Slå till och skaffa denna box!
Jag rekommenderar även att du följer det som skrivs på Viaplays forum för att få senaste infon om eventuella problem: http://community.viaplay.se/viaplay
Stort tack för ett utförande och tydligt svar! Blir nog att skaffa denna lilla box  Jag skaffade Viaplay då det fortfarande kostade 199:- för allt. Kommer jag behålla denna avgift och endast lägga på 99:- för boxen? Edit: Såg nu att Viasat Sport HD via vanlig TV-leverantör endast kostar 288:-. Så är man, som i mitt fall, bara intresserad av sport så lönar det sig ju inte att köra Viaplay+box mot att köra via Telia/Comhem.
Redigerat av uberweiss, 05 March 2013 - 12:59.
Postad 05 March 2013 - 15:07
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Stort tack för ett utförande och tydligt svar! Blir nog att skaffa denna lilla box 
Jag skaffade Viaplay då det fortfarande kostade 199:- för allt. Kommer jag behålla denna avgift och endast lägga på 99:- för boxen?
Edit: Såg nu att Viasat Sport HD via vanlig TV-leverantör endast kostar 288:-. Så är man, som i mitt fall, bara intresserad av sport så lönar det sig ju inte att köra Viaplay+box mot att köra via Telia/Comhem.
Det beror ju på om du vill ha tillgång till alla PL matcher i en och samma enhet och slippa kladda med datorn så fort din match inte visas direkt på viasats kanaler. När det gäller kostnaden kontra Comhem (som jag hade innan, har ingen koll på Telias priser) så måste du betala en kortavgift (krypterings avgift) varje månad, helt bortkastade pengar enligt mig. Jag hade medium 8 favoriter hos comhem plus Viasat sportpaket HD, det kostade mig 446kr och då hade jag ändå lyckats få 8 favoriter för 99kr. Deras Ondemand box Motorola VIP 1963C är en katastrof, då är denna boxen en våt dröm i jämförelse. Nackdelen med denna är att man inte kan spela in program med den till en extern hård disk, men man får i gengäld en rapp box med snabba menyer. Boxen får du gratis men du måste betala för tv kanalerna på 99kr, om du får behålla ditt nuvarande pris på 199kr är nog en förhandlingsfråga med Viasats support ;-)
Postad 05 March 2013 - 16:23
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Boxen får du gratis men du måste betala för tv kanalerna på 99kr, om du får behålla ditt nuvarande pris på 199kr är nog en förhandlingsfråga med Viasats support ;-)
Twittrade faktiskt med Viaplays support idag och de sa att jag ska betala 199+99=298:-. Ifall det är någon mer som har samma undran  Box beställd hur som helst! Sambon gillar playutbudet vilket blev tungan på vågen i mitt fall. Hur lång tid har det tagit för er som har boxar att få hem dom?
Postad 05 March 2013 - 16:31
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Twittrade faktiskt med Viaplays support idag och de sa att jag ska betala 199+99=298:-. Ifall det är någon mer som har samma undran 
Box beställd hur som helst! Sambon gillar playutbudet vilket blev tungan på vågen i mitt fall. Hur lång tid har det tagit för er som har boxar att få hem dom?
Men då hade du viaplay före eller annars är ju priset 348 för nya kunder?Får nog räkna med allt mellan 5-10 arbets dagar...
Redigerat av mcmike, 05 March 2013 - 16:32.
Postad 05 March 2013 - 17:08
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Ursäkta för att jag är en okunnig person på detta området, men vad menar du? Menar du att det skulle bli onödigt dyrt att ta in Svtr för Viasat? Kan man hitta andra lösningar som innebär att vi får Svt play? 
Det räcker inte med att betala licensen, Copyswede tar ut en extra avgift från operatören som distribuera SVTr. Så den får vi betala två gånger för Har inte hittat att det finns någon webläsare till denna box, annars skulle det kunna vara en lösning Finns en del annat lullull som Youtube, Facebook, spel och väder
Postad 05 March 2013 - 18:27
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Twittrade faktiskt med Viaplays support idag och de sa att jag ska betala 199+99=298:-. Ifall det är någon mer som har samma undran 
Box beställd hur som helst! Sambon gillar playutbudet vilket blev tungan på vågen i mitt fall. Hur lång tid har det tagit för er som har boxar att få hem dom?
Du har gjort ett bra val, jag tror att du kommer att bli nöjd  När jag beställde så tog det bara 2 dagar innan jag fick boxen, jag hade nog lite tur då jag vet att andra har fått vänta lite längre
Postad 05 March 2013 - 18:40
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
mcmikeJa, uberweiss skrev att han hade viaplay sedan tidigare och betalade 199kr lindoViasat har ju redan betalt den avgiften för parabolkunder, behöver dom betala den ytterligare en gång för varje plattform dom använder?
Postad 05 March 2013 - 18:47
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
lindo
Viasat har ju redan betalt den avgiften för parabolkunder, behöver dom betala den ytterligare en gång för varje plattform dom använder?
Det betalas en summa för varje abonnent tror jag
Postad 05 March 2013 - 19:08
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Viasat startade en ny kanal idag Viasat 2014, HD,vi får hoppas den snart dyker upp
Redigerat av lindo, 05 March 2013 - 19:31.
Postad 05 March 2013 - 19:26
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Det betalas en summa för varje abonnent tror jag
Okej, då är jag med på tåget igen!
Postad 05 March 2013 - 19:29
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
mcmike
Ja, uberweiss skrev att han hade viaplay sedan tidigare och betalade 199kr 
lindo
Viasat har ju redan betalt den avgiften för parabolkunder, behöver dom betala den ytterligare en gång för varje plattform dom använder?
Så sant så miss av mig  Vi hoppas på Svt i hd så kan man säga upp nuvarande tv paket hos älskade Comhem  Sen ska vi inte glömma att sportpaket hos Comhem inte har hockey hd, golf hd och viasat hd med just nu..
Redigerat av mcmike, 05 March 2013 - 19:30.
Postad 05 March 2013 - 19:35
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Så sant så miss av mig Vi hoppas på Svt i hd så kan man säga upp nuvarande tv paket hos älskade Comhem Sen ska vi inte glömma att sportpaket hos Comhem inte har hockey hd, golf hd och viasat hd med just nu..
Du kan nog säga upp det nu, det är ju 3 månaders uppsägnings tid, innan dess så har vi fått Svt:s kanaler garanterat. Jag glömde bort att comhem inte kör alla kanaler i HD, bra poängterat där!
Postad 06 March 2013 - 08:27
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Du har gjort ett bra val, jag tror att du kommer att bli nöjd  När jag beställde så tog det bara 2 dagar innan jag fick boxen, jag hade nog lite tur då jag vet att andra har fått vänta lite längre 
Beställde igår vid 7 på kvällen, imorse kl 07.31 var den skickad. Bra fart måste jag säga. Lär väl komma imorgon då.
Postad 06 March 2013 - 17:33
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Beställde igår vid 7 på kvällen, imorse kl 07.31 var den skickad. Bra fart måste jag säga. Lär väl komma imorgon då.
Ett tips när det gäller inställning av ljudet. Om du bara ska använda boxen till att se på tv och använda dig av play utbudet så är det ingen mening med att du ställer in ljudet på Hemmabio även om du kopplar den till en reciever. Viasat skickar endast ut 2.0 ljud (Digital Stereo) oavset om du ser på en film eller tittar på Live streamde kanaler och du bör ställa in boxen på Digital Stereo. Viaplays projektledare har sagt att man jobbar på att få ut flerkanaligt ljud, men att det inte är så enkelt att få till som man kan tro.
Postad 06 March 2013 - 21:13
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Öj vad snabbt bra för er:) Ett tips när det gäller inställning av ljudet. Om du bara ska använda boxen till att se på tv och använda dig av play utbudet så är det ingen mening med att du ställer in ljudet på Hemmabio även om du kopplar den till en reciever. Viasat skickar endast ut 2.0 ljud (Digital Stereo) oavset om du ser på en film eller tittar på Live streamde kanaler och du bör ställa in boxen på Digital Stereo. Viaplays projektledare har sagt att man jobbar på att få ut flerkanaligt ljud, men att det inte är så enkelt att få till som man kan tro.
Stämmer bra det med ljudet, har åxo ändrat upplösningen till 1080i vilket gör att man fått bättre bildflyt vid fotbollen till ex. Lovande att Paris matchen sänds i 6:an hd lovar ju gott med den kanalen ev i hd åxo..
Redigerat av mcmike, 06 March 2013 - 21:14.
Postad 07 March 2013 - 18:33
Unregisteredcededbef
-
Unregisteredcededbef
-
Användare
-
-
186 inlägg
Det här med ljudet blev ju lite av en showstopper. Tog för givet att man kunde se DD 5.1 på iaf filmkanalerna! Nu har jag två saker att irritera mig på inför ett eventuellt köp. Det andra är ju den hemska designen som gör boxen i princip omöjlig att placera.
Men det är inte det jag är nyfiken på. Jag kör iad en Apple TV 2 med XBMC som känns lite som den ultimata mediaspelaren.
Men om jag köper Viaplayboxen avser jag att ersätta allt med bara Viaplayboxen, så hur väl fungerar egentligen boxen som mediaspelare? Någon som har mer erfarenhet och faktiskt använder funktionen idag och inte bara har testat den?
Det viktiga är att det fungerar klockrent att spela Xvid och H.264 (X.264) i containers AVI respektive MKV och att det inte är några problem med DD 5.1 och DTS.
Jag vet att det är DLNA som gäller och jag har tänkt att köra DLNA-servern på en Windows 7-maskin.
För övrigt, någon som hört om SVT HD-kanalerna är på väg in i boxen via streaming? (Är inte intresserad av att köra via antenn)
Postad 07 March 2013 - 19:37
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
EMPLOYEE Martin Åkesson(Official Rep.) 13 days agoSVT is comming. Soon. In HD
Redigerat av Xet, 07 March 2013 - 19:38.
Postad 09 March 2013 - 16:12
Papprik
-
Papprik
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Det här med ljudet blev ju lite av en showstopper. Tog för givet att man kunde se DD 5.1 på iaf filmkanalerna! Nu har jag två saker att irritera mig på inför ett eventuellt köp. Det andra är ju den hemska designen som gör boxen i princip omöjlig att placera.
Men det är inte det jag är nyfiken på. Jag kör iad en Apple TV 2 med XBMC som känns lite som den ultimata mediaspelaren.
Men om jag köper Viaplayboxen avser jag att ersätta allt med bara Viaplayboxen, så hur väl fungerar egentligen boxen som mediaspelare? Någon som har mer erfarenhet och faktiskt använder funktionen idag och inte bara har testat den?
Det viktiga är att det fungerar klockrent att spela Xvid och H.264 (X.264) i containers AVI respektive MKV och att det inte är några problem med DD 5.1 och DTS.
Jag vet att det är DLNA som gäller och jag har tänkt att köra DLNA-servern på en Windows 7-maskin.
För övrigt, någon som hört om SVT HD-kanalerna är på väg in i boxen via streaming? (Är inte intresserad av att köra via antenn)
Mediaspelaren är totalt undermålig, boxen är så långsam att den inte klarar av att läsa in lite större mängder filer så har du (lite överdrivet) mer än 10 filmer och 20 musikalbum slår den bara av inläsningen. Du kan inte heller styra vilka mappar den ska söka i utan den letar sporadiskt lite här och lite där! Den ska använda windows mediaspelare men hittar inte flera av de mappar jag angivet i biblioteket! Men hur som helst, boxen är superseg vilket i praktiken gör den omöjlig som mediaspelare! Nu kör jag iofs XP på min server så det kanske är bättre med Win7 men f-n tror det...
Postad 09 March 2013 - 21:10
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Är man ute efter en mediaspelare så är detta kanske inte den mest optimala lösningen för just det ändamålet. Det man måste ha i åtanke är att detta är den enklaste produkten bland Netgems produkter och att den i första hand inte är tänkt som en mediaspelare utan den är till för att visa Viasats utbud. Vi kommer kanske att få se en mer avancerad box i framtiden, men prio ett är att få en så bra upplevelse av Viasats utbud som möjligt. Som jag har skrivit tidigare så ska man se denna produkt och tjänst ifrån Viasat som en beta produkt som inte är fullt utvecklad än.
Viasat har kommit en bra bit men det finns fortfarande en hel del att förbättra både när det kommer till boxens mjukvara och Viasats utsändningar i detta format. Ska man jämföra boxen så ska den jämföras med sina konkurrenter på samma område som Comhem och Telia mfl. Glöm heller inte bort att denna boxen är "gratis" vilket gör att man inte kan jämföra den med andra mediaspelare. Mediaspelaren fungerar, varken mer eller mindre... Funktionen ska ses som en extra "lull lull" och inte som en egenskap som avgör om du ska välja boxen eller ej, det är ungefär som olika Tv märken slänger in funktioner som Youtube,Facbook, Twitter, väder och annat trams som man aldrig kommer att använda förutom den första veckan när man köpt Tv:n.
Är man ute efter en mediaspelare, köp en medispelare! Vill man ha en box som ska ersätta ett redan befintligt mediacenter och få allt i en och samma box, så är detta inte svaret på dina böner. Är man ute efter Viasats tjänster så är detta en bra produkt sett till priset...
Postad 11 March 2013 - 15:32
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Sugen på att beställa denna box och säga upp Com Hem. Kompisen tog med sin i Lördags och vi kollade lite på NHL hockey vilket fungerade riktigt bra.
Någon som vet om viasat kommer att erbjuda andra boxar än N5200? N7700 ser betydligt attraktivare ut :-)
http://www.netgem.co...s-platforms.php
Postad 11 March 2013 - 20:12
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Ja en annan box hade vart bra. Det ljushuvud som designade den nuvarande kan inte vara helt frisk ,) den är fasen omöjlig att placera.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|