Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 November 2012 - 03:26

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Jag har suttit och kikat lite på vad som finns i programbiblioteket (men jag har inte startat mitt abonnemang ännu, så jag kan inte titta på något avsnitt). Första intrycket: det finns en hel del. Andra intrycket: det är inte alla säsonger av vissa program, och stundtals inte alla avsnitt av en säsong.

Några exempel på vad som finns:
- Game of Thrones, säsong 1
- Boardwalk Empire, säsong 1-3 (säsong 3 är inte komplett, den går just nu i USA)
- Flight of the Conchords, säsong 2
- Magic City, några slumpmässiga avsnitt av säsong 1
- The Newsroom, säsong 1
- Spartacus: Gods of the Arena, fem avsnitt av sex i säsongen
- The Sopranos, säsong 1-3
- True Blood, säsong 1-5

Det finns mer, det här var bara några exempel. Serier som inte finns är t.ex. The Wire, Six Feet Under och Sex and the City.

var ju lite synd med utbudet där

för en så "liten" programdistributör som HBO så tycker jag att de borde ha allt tillgängligt eftersom de är rättighetsinnehavarna. Om det inte kommer bli så så är det nog inte värt att prenumerera på den kanalen mer än någon månad per år

då kör jag nog Netflix med unblockus och fortsätter med torrents för det övriga

Postad 16 November 2012 - 06:58

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

då kör jag nog Netflix med unblockus och fortsätter med torrents för det övriga

Word.

Postad 16 November 2012 - 07:29

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Här en lite mer komplett lista på vad som finns:

Angry Boys S01
Big Love S01
Boardwalk Empire S01-S03
Bored to Death S01-S03
Carnivale S01-S02
Curb Your Enthusiam - S08
Eastbound and Down S01-S03
Enlighted S01
Entourage - S01-S08
Flight Of the Concorde - S02
Game Of Thrones - S01
Generation Kill S01
Girls - S01
Head Case S02
House of Saddam S01
How to make it in America S01
Hung - S01-S03
In Treatment - S01-S03
John Adams S01
John From Cincinatti - S01
Little Britain - S01
Luck - S01
Magic City - S01
Mildred Pierce S01
Rome S01-S02
Six Feet Under S03-S05
Sparcatus - S01
Strike Back - S01
Tell me you love me S01
The Newsroom - S01
The Ricky Gervais Show - S03
The Sopranos - S01 - S03
Treme - S01-S03
True Blood - S01-S05
Veep - S01
ZRock - S01

Jag tror att anledningen till att allt inte kommer upp direkt är att de måste texta om allt. Texten som finns tillhör ju inte HBO och jag tror inte C More, SVT och diverse andra är villiga att sälja tillbaka textningen till HBO. Jag tror inte heller de är särskilt sugna på att slänga upp allt, även det som inte finns text och lägga till text löpande. Då skulle massa gnälla om att mycket inte är textat.

Just att de för det allra mesta har kvar säsong 1-2-3 och så vidare tycker jag är bra. C More Play som jag haft innan är hopplösa på att plocka bort gammalt innehåll. Det är sällan det finns föregående säsong och om en serie går på t ex säsong 3 så är det bara glömma att kolla på s01 och s02 om man vill. HBO verkar inte ha det problemet.

Postad 16 November 2012 - 08:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

12 mån bindningstid. Vill man förlora kunder så...

Ingen bindingstid men 3 månaders uppsägningstid verkar gälla såg jag någonstans. Varför man nu skulle behöva ha uppsägningstid? Frågan är om det då endast gäller Telia eller även kommer gälla fristående plattformar?

Postad 16 November 2012 - 08:02

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Finns det filmer också?

Postad 16 November 2012 - 08:21

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
När jag tittar igenom listan lägger jag märke till att de i vissa fall inte har lagt upp de första säsongerna i en serie. Six Feet Under saknar till exempel de två första säsongerna, Flight of the Conchords den första (av två!) etc. Märkligt tänkt att man inte hellre väntar med att lägga upp dem, för jag skulle inte rekommendera för någon som inte har sett exempelvis SFU att börja med säsong 3, och jag undrar vem som skulle vilja ens försöka göra det. Det är inte Dallas vi pratar om, utan om en genomarbetad helhet.

Edit: Men visst, det kommer säkert att se väsentligt annorlunda ut redan om ett par veckor. De insåg nog att de hade mer att förlora på att fortsätta skjuta på lanseringen.

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 16 November 2012 - 08:22.

Postad 16 November 2012 - 08:29

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Finns det filmer också?

Ja.

Ang. att serierna inte är kompletta alltid har det nog som ovan att göra med textningen som de utlovat skall finnas på svenska, alltid.

Folk har ju å andra sidan gnällt på att det tar för lång tid innan släpp och då blir det väl så här :)

Postad 16 November 2012 - 08:40

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Nåja, jag har inte slutat hoppas på att det kommer att dyka upp en HBO-app på Apple TV...

Finns inte ens i US och inget tyder på att det kommer. Särskilt inte som HBO teckande avtal med Samsung. Vilket för den delen inte innebär att det kommer en HBO-app till tidigare Samsung-modeller (det sket sig med Netflix och jag skaffade en ATV som komplement). Utan app till TV-anslutna enheter känns detta som något internt för Telias kunder. Det enda som framgår nu är att tjänsten kommer på HBOnordic.com samtidigt i hela Norden. Då blir det väl Silverlight och stereo-ljud där också. Inget jag kommer att betala för...

Postad 16 November 2012 - 09:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Angående utbudet...tycker inte man behöver gnälla på det.
Ja, det kanske är dåligt nu men HBO själva har ju redan sagt att det kommer fyllas på vartefter och det beror säkerligen på textningen.

Postad 16 November 2012 - 09:16

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Finns inte ens i US och inget tyder på att det kommer. Särskilt inte som HBO teckande avtal med Samsung. Vilket för den delen inte innebär att det kommer en HBO-app till tidigare Samsung-modeller (det sket sig med Netflix och jag skaffade en ATV som komplement). Utan app till TV-anslutna enheter känns detta som något internt för Telias kunder. Det enda som framgår nu är att tjänsten kommer på HBOnordic.com samtidigt i hela Norden. Då blir det väl Silverlight och stereo-ljud där också. Inget jag kommer att betala för...

Nej, jag tror inte heller att en ATV-app är särskilt trolig. Och ingen airplay heller, enligt vad som sagts. Däremot verkar det som att den ska dyka upp på spelkonsoler, frågan är bara i vilken form. Med exemplet PS3: Tillgänglig för alla som Netflix eller bara för pluskunder som Viaplay. På Xbox kräver ju även Netflix att man är guldmedlem, vad jag förstår, så det är kanske inte helt osannolikt att det blir så med HBO också, På PS3 har ju dock plusgrejen utvecklats rejält och innebär bland annat tillgång till en mängd "gratisspel" (det är inte gratis om det kostar en årsavgift att få tillgång till det, men i alla fall) så visar sig HBO bli en riktig supergrej är det kanske värt det, om det nu skulle bli som med Viaplay...

Postad 16 November 2012 - 09:40

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ja.

Ang. att serierna inte är kompletta alltid har det nog som ovan att göra med textningen som de utlovat skall finnas på svenska, alltid.

Folk har ju å andra sidan gnällt på att det tar för lång tid innan släpp och då blir det väl så här :)

Ja då vill vi se en lista för filmerna som gjordes för serierna också, eller är det för många tro B)

Redigerat av Unregistered40562de1, 16 November 2012 - 09:41.

Postad 16 November 2012 - 09:48

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Ja då vill vi se en lista för filmerna som gjordes för serierna också, eller är det för många tro B)

Nej, det är inte särskilt många och det som finns är inte särskilt nytt. Mer "gamla godingar". Vet inte om det kommer komma mycket mer och nytt. Som det är nu så är det mest en bonus. Tror inte det kommer finnas lika mycket film som på t ex Netflix.

En sak dock: På tv-kanalen sänds det filmer som INTE finns i programbiblioteket. Hur man ska se det utan tillgång till HBO via en kabeltv-leverantör vet jag inte.

Verkar vara i uppstarten, säkert därför Telia bjuder på det i 6 månader. På nästan alla sidor står det saker i stil med "Det kommer mer".

Postad 16 November 2012 - 09:57

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Hmm flesta HBO serier är väl bara 12 avsnitt typ?Dom visas under några månader per år,och sååå många kör dom inte.Bara funderar på hur folk kommer känna när dom sett dom serierna man är intresserad av (gamla då),vi snackar trots allt om bara ett bolag här.

Postad 16 November 2012 - 10:01

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Hmm flesta HBO serier är väl bara 12 avsnitt typ?Dom visas under några månader per år,och sååå många kör dom inte.Bara funderar på hur folk kommer känna när dom sett dom serierna man är intresserad av (gamla då),vi snackar trots allt om bara ett bolag här.

De har även avtal med andra produktionsbolag och ska, om jag har förstått saken rätt, inte bara erbjuda sina egna serier och filmer. Verkar ju dock vara lite tunt på den fronten nu i uppstarten...

Postad 16 November 2012 - 10:17

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Alltså, detta börjar bli en djungel av appar och avgifter. Speciellt när man ska välja vilken konsol som man ska köra det hela på. Låt oss se:

ATV:
Billig i inköp, inget extraabonnemang, netflix finns (79 kr/månad), hbo finns inte, headweb finns inte

xbox:
Kräver guld 69 kr/månad, headweb finns, hbo finns inte, netflix finns (79 kr/månad)

samsung tv
headweb finns, netflix finns, hbo verkar komma

Ovan var bara ett axplock, men helt klart är att en samsung tv verkar vara det billigaste och stabilaste valet... kör man xbox springer kostnaderna snabbt iväg om man bygger på med ett antal filmtjänster, bara hbo och netflix kostar 227 kr då ett guldmedlemskap krävs. Och fler tjänster verkar vara på väg, och då inte en tjänst kan tillhandahålla ett fullt utbud kommer man då att få punga ut med mer stålar för ytterligare ett abonnemang...

Man märker redan idag ett vädligt grymtande över att netflix t.ex. inte har ett "fullt utbud" dvs inte som tpb. Det kommer nog aldrig att komma en tjänst som har ett fullt utbud utan vill man lagligt konsumera filmer och tvserier i samma fart som med tpb får man nog vara beredd på att lägga kanske 500 kr/månad för ett antal HD-hyrfilmer från headweb också samt netflix, hbo och någon/några tjänster till...

/S

Postad 16 November 2012 - 10:27

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Jo Netflix känns ju inte så där hett tycker jag, kanske är mer passande för barnfamiljer, sen tycker jag att det fungerar rätt dåligt på 360, ingen vidare bildkvalité.

Hemma hos oss fungerar det ypperligt på xboxen, tar några sekunder att buffra upp i HD, sen håller det sig stabilt hela tiden med väldigt bra bildkvalitet (helt jämförbart med en BD-rip från tpb)

/S

Postad 16 November 2012 - 10:33

Rolle
  • Rolle
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Kan man få engelsk text?

Om man inte kan få text på originalspråket är HBO helt oaktuellt för mig.

Postad 16 November 2012 - 10:34

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Här en lite mer komplett lista på vad som finns:

Angry Boys S01
Big Love S01
Boardwalk Empire S01-S03
Bored to Death S01-S03
Carnivale S01-S02
Curb Your Enthusiam - S08
Eastbound and Down S01-S03
Enlighted S01
Entourage - S01-S08
Flight Of the Concorde - S02
Game Of Thrones - S01
Generation Kill S01
Girls - S01
Head Case S02
House of Saddam S01
How to make it in America S01
Hung - S01-S03
In Treatment - S01-S03
John Adams S01
John From Cincinatti - S01
Little Britain - S01
Luck - S01
Magic City - S01
Mildred Pierce S01
Rome S01-S02
Six Feet Under S03-S05
Sparcatus - S01
Strike Back - S01
Tell me you love me S01
The Newsroom - S01
The Ricky Gervais Show - S03
The Sopranos - S01 - S03
Treme - S01-S03
True Blood - S01-S05
Veep - S01
ZRock - S01

Jag tror att anledningen till att allt inte kommer upp direkt är att de måste texta om allt. Texten som finns tillhör ju inte HBO och jag tror inte C More, SVT och diverse andra är villiga att sälja tillbaka textningen till HBO. Jag tror inte heller de är särskilt sugna på att slänga upp allt, även det som inte finns text och lägga till text löpande. Då skulle massa gnälla om att mycket inte är textat.

HBO har släppt majoriteten av det som saknas på DVD-samlingar med svensk text....

Alltså, detta börjar bli en djungel av appar och avgifter. Speciellt när man ska välja vilken konsol som man ska köra det hela på. Låt oss se:

ATV:
Billig i inköp, inget extraabonnemang, netflix finns (79 kr/månad), hbo finns inte, headweb finns inte

xbox:
Kräver guld 69 kr/månad, headweb finns, hbo finns inte, netflix finns (79 kr/månad)

samsung tv

Ovan var bara ett axplock, men helt klart är att en samsung tv verkar vara det billigaste och stabilaste valet... kör man xbox springer kostnaderna snabbt iväg om man bygger på med ett antal filmtjänster, bara hbo och netflix kostar 227 kr då ett guldmedlemskap krävs. Och fler tjänster verkar vara på väg, och då inte en tjänst kan tillhandahålla ett fullt utbud kommer man då att få punga ut med mer stålar för ytterligare ett abonnemang...

/S

så att köpa en ny tv är det billigaste och stabilaste valet?
en tv som antagligen inte kommer få mycket uppdateringar av sin firmware och vars appar och "OS" blir omoderna efter 3 år?

Postad 16 November 2012 - 10:56

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

När jag tittade i går kväll fanns det exakt 29 filmer. Någon lista på dem har jag dock inte.

Postad 16 November 2012 - 10:57

martini_tr
  • martini_tr
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

ATV:

xbox:

samsung tv

Man märker redan idag ett vädligt grymtande över att netflix t.ex. inte har ett "fullt utbud" dvs inte som tpb. Det kommer nog aldrig att komma en tjänst som har ett fullt utbud utan vill man lagligt konsumera filmer och tvserier i samma fart som med tpb får man nog vara beredd på att lägga kanske 500 kr/månad för ett antal HD-hyrfilmer från headweb också samt netflix, hbo och någon/några tjänster till...

/S

Jag skulle gissa på att skaffa en htpc/htmac är det bästa valet. Då kommer man åt alla tjänster via browsern och man kan kolla på lokal media via xbmc.

Redigerat av martini_tr, 16 November 2012 - 10:59.

Postad 16 November 2012 - 11:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

HBO har släppt majoriteten av det som saknas på DVD-samlingar med svensk text.... så att köpa en ny tv är det billigaste och stabilaste valet? en tv som antagligen inte kommer få mycket uppdateringar av sin firmware och vars appar och "OS" blir omoderna efter 3 år?

Ja, inte funkar/finns Netflix på gamla Samsung TV/Blu Ray, med vissa undantag. Vill man inte köpa ny TV så blir det Apple TV om man inte har spelkonsol (varav wii är uteslutet av kvalitetsskäl).

Redigerat av agpath, 16 November 2012 - 11:04.

Postad 16 November 2012 - 11:04

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

HBO har släppt majoriteten av det som saknas på DVD-samlingar med svensk text....

Är det verkligen HBO själva som textat och släppt dvd-boxarna för Nordiska marknaden? Har för mig att de flesta serier och filmer som släpps via distributörer och att de sköter textningen.

Även om det skulle vara så att det finns text så vet jag inte om det bara är att "slänga på" när det ska levereras på tjänsten.

Kan man få engelsk text?

Om man inte kan få text på originalspråket är HBO helt oaktuellt för mig.

Man kan stänga av texten. Oklart om det kommer med Engelsk text. Känns som det inte är en så stor grej för många. Antingen utan text eller med Svensk text.

Postad 16 November 2012 - 13:15

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Känns som det inte är en så stor grej för många. Antingen utan text eller med Svensk text.

Kan ju bli en stor grej om översättningarna är undermåliga.
(Jag föredrar att se med engelsk text)

Postad 16 November 2012 - 13:17

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

så att köpa en ny tv är det billigaste och stabilaste valet?
en tv som antagligen inte kommer få mycket uppdateringar av sin firmware och vars appar och "OS" blir omoderna efter 3 år?

Tror knappast det finns en lösning som är "perfekt"... Är man efter en lösning där så mycket som möjligt är integrerat, fungerar, utan onödiga extraavgifter (läs. xbox guld) så vågar jag hävda att en samsung tv är ett bra val. Jag tror dessutom att tillverkarna kommer att uppdatera sina produkter längre än för några år sedan, då det inte är motiverat att byta en hel tv just pga någon mjukvaruändring. Hur de ska få lönsamhet på det är en annan femma...

Lite som att du köper en bil för 350000 kr som gör att du kan spela spotify via mobilen. Vips så kommer det en ny blåtandsprofil som spotifyappen uppdateras med men detta gör att du inte längre kan streama ljud till ditt infotainmentsystem i bilen. Lösning? Köpa ny bil? Skulle inte tro det ;) Tillverkarna måste hålla äldre hårdvara uppdaterad i och med att mjukvaran har ändrats så radikalt de senaste 5 åren.

Att köpa en box är inget säkert kort det heller, kolla hur det gick med boxee box... och xboxen blir rörigare och rörigare samt att den kräver guldmedlemskap även om man inte spelar med den öht. Och AppleTv verkar inte vara en prioriterad plattform för vare sig headweb eller hbo.

Notera att de avgränsningar jag bygger mina teser på är att lösningen helst ska klara vanlig tv samt att styrning ska ske helt och hållet via fjärrkontroll eller smartphone samt att man ska slippa att hålla på och trixa med den som man får göra ibland med en htpc. Jag har kört htpc i 6 år och har tröttnat lite faktiskt :)

/S

Postad 16 November 2012 - 13:24

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

xbox:

Parantes med guldmedlemskap på Xbox Live går att köpa via nätet för runt 300:- per år, t ex via chepxboxlivecodes.com

Postad 16 November 2012 - 13:24

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Tror knappast det finns en lösning som är "perfekt"... Är man efter en lösning där så mycket som möjligt är integrerat, fungerar, utan onödiga extraavgifter (läs. xbox guld) så vågar jag hävda att en samsung tv är ett bra val. Jag tror dessutom att tillverkarna kommer att uppdatera sina produkter längre än för några år sedan, då det inte är motiverat att byta en hel tv just pga någon mjukvaruändring. Hur de ska få lönsamhet på det är en annan femma...

Lite som att du köper en bil för 350000 kr som gör att du kan spela spotify via mobilen. Vips så kommer det en ny blåtandsprofil som spotifyappen uppdateras med men detta gör att du inte längre kan streama ljud till ditt infotainmentsystem i bilen. Lösning? Köpa ny bil? Skulle inte tro det ;) Tillverkarna måste hålla äldre hårdvara uppdaterad i och med att mjukvaran har ändrats så radikalt de senaste 5 åren.

Att köpa en box är inget säkert kort det heller, kolla hur det gick med boxee box... och xboxen blir rörigare och rörigare samt att den kräver guldmedlemskap även om man inte spelar med den öht. Och AppleTv verkar inte vara en prioriterad plattform för vare sig headweb eller hbo.

Notera att de avgränsningar jag bygger mina teser på är att lösningen helst ska klara vanlig tv samt att styrning ska ske helt och hållet via fjärrkontroll eller smartphone samt att man ska slippa att hålla på och trixa med den som man får göra ibland med en htpc. Jag har kört htpc i 6 år och har tröttnat lite faktiskt :)

Fast verkligheten är ju att hårdvarutillverkarna INTE uppdaterar äldre plattformar. Har du en smart-tv från Samsung årsmodell 2010 är du körd vad gäller Netflix. Årsmodell 2011 fungerar men med en massa begränsningar. De uppdaterar inte ens en modell som är 1 år gammal. En TV vill man ju kunna använda i 5-7 år (åtminstone normalanvändaren) utan att behöva byta bara för att mjukvaran har blivit lite föråldrad.
De som köpte en bil för 5 år sedan med inbyggd GPS sitter fast med en GPS som klarar 10% av vad en modern mobil klarar.
Och visst, en box kan också bli föråldrad, men då snackar vi en investering på 700-1500kr, inte 10000-15000kr.

Redigerat av distortion2, 16 November 2012 - 13:25.

Postad 16 November 2012 - 14:37

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Fast verkligheten är ju att hårdvarutillverkarna INTE uppdaterar äldre plattformar. Har du en smart-tv från Samsung årsmodell 2010 är du körd vad gäller Netflix. Årsmodell 2011 fungerar men med en massa begränsningar. De uppdaterar inte ens en modell som är 1 år gammal. En TV vill man ju kunna använda i 5-7 år (åtminstone normalanvändaren) utan att behöva byta bara för att mjukvaran har blivit lite föråldrad.
De som köpte en bil för 5 år sedan med inbyggd GPS sitter fast med en GPS som klarar 10% av vad en modern mobil klarar.
Och visst, en box kan också bli föråldrad, men då snackar vi en investering på 700-1500kr, inte 10000-15000kr.

Är du säker på det där?

Samsung har en sida på nätet där man kan tanka hem uppdaterade firmwares till äldre tv-apparater och få Netflix till dem.

http://pages.samsung...etflix/English/

Postad 16 November 2012 - 14:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Är du säker på det där?

Samsung har en sida på nätet där man kan tanka hem uppdaterade firmwares till äldre tv-apparater och få Netflix till dem.

Det där är till de amerikanska versionerna.

Postad 16 November 2012 - 15:10

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Det där är till de amerikanska versionerna.

För svenska marknaden:
http://www.samsung.c...DownloadMain.do

Postad 16 November 2012 - 15:27

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jag filmade och la upp ett klipp på Youtube för att visa hur HBO ser ut via Telia ifall nån undrar.

https://www.youtube....=1&feature=plcp

Postad 16 November 2012 - 16:32

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Är du säker på det där?

Som du ser här är stödet minst sagt dåligt för regioner utanför US/Canada:
http://support.netfl.../2250#gsc.tab=0

Postad 16 November 2012 - 22:28

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Ikväll uppdaterades utbudet med följande tillägg:

Band Of Brothers
Five Days
Masters of Horror
Masters Of Science Fiction
Party Down S01-S02
The Pacific

Postad 16 November 2012 - 22:29

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ikväll uppdaterades utbudet med följande tillägg:

Band Of Brothers
Five Days
Masters of Horror
Masters Of Science Fiction
Party Down S01-S02
The Pacific

Började kolla på Pacific tidigare idag. Avsnitt 2 saknades så jag slutade efter ett avsnitt XD

Postad 16 November 2012 - 23:08

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Började kolla på Pacific tidigare idag. Avsnitt 2 saknades så jag slutade efter ett avsnitt XD

Ajdå. Såg bara lite snabbt att det fanns upp till avsnitt 7 eller så. Såg inte att 2:a avsnittet saknades. Tyder ju annars på att de är på gång att få in mer.

Edit:

Tydligen ska allt i programbiblioteket vara SD enligt Telia men HD ska vara på väg. Tycker det ser riktigt bra ut redan nu så i HD lär det se riktigt bra ut.

Redigerat av Unregistered4ca4111b, 16 November 2012 - 23:31.

Postad 17 November 2012 - 00:15

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ajdå. Såg bara lite snabbt att det fanns upp till avsnitt 7 eller så. Såg inte att 2:a avsnittet saknades. Tyder ju annars på att de är på gång att få in mer.

Edit:

Tydligen ska allt i programbiblioteket vara SD enligt Telia men HD ska vara på väg. Tycker det ser riktigt bra ut redan nu så i HD lär det se riktigt bra ut.

Det varierar lite mellan olika serier med, bildkvaliteten alltså men man ser att det inte är full HD. Dock som du säger, bilden är väldigt bra om man jämför med övrig SDsändning.

Tycker än så länge det verkar najs och man får insé att det fortfarande är en färsk produkt i sin linda.

Släpper de bara HD (de har ju tom lovat 1080p) och ser till att städa rent och snyggt så alla serieepisoder bakåt finns med och sist men inte minst ser till att man kan kolla online och på andra devices så är jag mer än nöjd.

Postad 17 November 2012 - 01:30

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Jag filmade och la upp ett klipp på Youtube för att visa hur HBO ser ut via Telia ifall nån undrar.

Kolla in din video och tack för det :)

Dock ser det ju sjukt jävla tråkigt ut alltså. Sämre layout får man ju leta efter haha. Är sjukt sugen på att skaffa HBO sen, men kmr enbart bara skaffa det om det kmr till Apple TV vilket inte verkar så lovande kanske just nu och nästan allt måste vara i HD för att det ska vara intressant för mig.
Allternativet skulle ju vara om man kan köra det via AirPlay från sin iphone, men den funktionen verkar inte heller finnas just nu?!

Annars blir det tyvärr att fortsätta fixa serierna på annat sätt som man gör idag

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 17 November 2012 - 01:32.

Postad 17 November 2012 - 07:14

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Kolla in din video och tack för det :)

Dock ser det ju sjukt jävla tråkigt ut alltså. Sämre layout får man ju leta efter haha. Är sjukt sugen på att skaffa HBO sen, men kmr enbart bara skaffa det om det kmr till Apple TV vilket inte verkar så lovande kanske just nu och nästan allt måste vara i HD för att det ska vara intressant för mig.
Allternativet skulle ju vara om man kan köra det via AirPlay från sin iphone, men den funktionen verkar inte heller finnas just nu?!

Annars blir det tyvärr att fortsätta fixa serierna på annat sätt som man gör idag

+1

Postad 17 November 2012 - 17:32

VIC64
  • VIC64
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

"Vi vill visa hur mycket vi uppskattar ditt intresse genom att erbjuda dig prioriterad access till vår HBO-tjänst i samband med lanseringen. Mer information kommer inom kort."

Skitsnack. Bara Teliakunder som fick den utlovade "prioriterade accessen". Kommer inte bli kund hos HBO efter detta. Aldrig.

Postad 18 November 2012 - 00:00

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Kan ju nämna i förbigående att HBO (originalet i USA, alltså) just fyllt 40 år. Här är en artikel om kanalens historia och mest uppmärksammade program.

Postad 18 November 2012 - 08:18

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

ATV:

xbox:

samsung tv

/S

Du kan alltid köra via PS3 där är online tjänsten gratis , blir det bara avgift för netflix så kör jag.

Postad 18 November 2012 - 10:17

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

tack

Postad 18 November 2012 - 11:29

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Nej, jag tror inte heller att en ATV-app är särskilt trolig. Och ingen airplay heller, enligt vad som sagts.

Fast nu är det värt att nämna att den tjänst som de vill lansera i Sverige inte har ngn motsvarighet i USA, till tablets kan du ladda ner HBO Go som är en companionapp till ditt kabelTV-abonnemang i USA.

Så huruvida en HBO-app får airplay i Sverige eller inte är väl inte bekräftat eller dementerat än? Personligen tror jag att det skulle vara ett stort misstag att åsidosätta airplay helt och hållet.

EDIT: fast nu verkar de själva ha svarat på en förfrågan att de inte kommer att stöda Airplay, tja det var 79kr mindre från min sida iaf.

Redigerat av simulacra, 18 November 2012 - 11:31.

Postad 18 November 2012 - 11:51

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

EDIT: fast nu verkar de själva ha svarat på en förfrågan att de inte kommer att stöda Airplay, tja det var 79kr mindre från min sida iaf.

Fast det betyder ju inte nödvändigtvis att de inte kommer med en Apple TV app. Har de sagt något specifikt om detta ännu?

Postad 18 November 2012 - 12:06

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Ingen kan "komma" med en AppleTV app, det är Apple själva som utvecklar apparna till Apple TV, och då är det upp till HBO att be Apple skapa en app för valda marknader.

Postad 18 November 2012 - 12:20

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 1
Självklart. HBO har dock tidigare sagt att det skulle komma en app till Apple TV.

Postad 18 November 2012 - 12:41

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Ingen kan "komma" med en AppleTV app, det är Apple själva som utvecklar apparna till Apple TV, och då är det upp till HBO att be Apple skapa en app för valda marknader.

apple gör samma ignoranta misstag för apple tv som de gjorde när iPhonen släpptes

Postad 18 November 2012 - 13:05

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Självklart. HBO har dock tidigare sagt att det skulle komma en app till Apple TV.

Har de? Det låter ju hoppingivande. Jag har själv frågat dem om saken men har inte fått något svar. Kommer det en ATV-app blir jag helt klart kund!

Postad 18 November 2012 - 13:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

apple gör samma ignoranta misstag för apple tv som de gjorde när iPhonen släpptes

Nja, AppleTV:n är fortfarande en nischprodukt, ingen vet hur TV:n kommer att se ut i framtiden och appleTV:n kräver för många kringtjänster för att vara bra i dagsläget, en iPhone utan appar kan fortf fungera som en ok telefon med mail och surfmöjligheter.

Postad 18 November 2012 - 13:26

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Nja, AppleTV:n är fortfarande en nischprodukt, ingen vet hur TV:n kommer att se ut i framtiden och appleTV:n kräver för många kringtjänster för att vara bra i dagsläget, en iPhone utan appar kan fortf fungera som en ok telefon med mail och surfmöjligheter.

iphone var värdelös tills de tillät appar (och mailappen är fortfarande ganska undermålig)

appletv kommer fortsätta vara en nischprodukt tills apple öppnar upp den mer för utvecklare och distributörer. Men antar att Apple inte vill få konkurrans när det gäller att sälja media på appletv.

Redigerat av Christopher_A, 18 November 2012 - 13:28.

Postad 18 November 2012 - 15:02

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Värdelös? Enligt vilken referens då? Äh, jag orkar inte diskutera Apple med folk som har ett inneboende agg mot alla deras produkter.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.