Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-103/103D/105

950 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Oppo BDP-103 (Blu-ray & DVD-spelare) 4 9.608694 (22) Inga priser
Oppo BDP-103 Regionsfri (Blu-ray & DVD-spelare) 4 9.545454 (10) Inga priser
Oppo BDP-105 (Blu-ray & DVD-spelare) 6 9.5 (9) Inga priser
Oppo BDP-105 Regionsfri (Blu-ray & DVD-spelare) 4 9.166666 (5) Inga priser
Oppo BDP-103D (Blu-ray & DVD-spelare) 3 9.181818 (10) Inga priser
Oppo BDP-103D Regionsfri (Blu-ray & DVD-spelare) 3 8.916666 (11) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 19 November 2013 - 08:45

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Ja visst, så långt allt klart. Men vad jag undrar är om Yamahan räcker till, även om jag kopplar analog, att återge skillnaden. Jag har varit lite runt och frågat och får väldigt olika svar beroende vem jag frågar. Bl.a på två "välrenomerade" butiker här i Göteborg, två helt olika rekomendationer.

Du kan inte ta dig till en affär och lyssna på dem som ren CD-spelare? Tycker du att 105:an är bättre på det så skulle jag köpa den.

Postad 22 November 2013 - 09:54

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0
Ser att det är en ny Beta Test Release från igår 21 november. Version: BDP-10X-67-1120B
Någon som testat?
Den senaste officiella release versionen är fortfarande den från 24 juli.

http://www.oppodigit...05-Support.aspx

Postad 22 November 2013 - 10:08

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Då är det bara att hoppas de släpper en för den europeiska marknaden snart då.
Äntligen en fix för mkv filer i 24hz

Postad 22 November 2013 - 11:25

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

13. Resolved a visible streaking issue observed on the BDP-103D player. Customers reported that after turning on the Darbee processing, they could see streaks or stripes in the background details, which became more obvious after increasing the Darbee level or switching to Full-Pop mode. This issue has been resolved in the beta release.

:D :D

Postad 22 November 2013 - 11:33

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

Då är det bara att hoppas de släpper en för den europeiska marknaden snart då.
Äntligen en fix för mkv filer i 24hz

Denna fix finns med i updateringen....weeeeeaaahhh!!!:)

OCH nu läser OPPON också inbäddad text också inte bara srt. weehhhh igen!:)

släpps om några dar på OPPO UK sidan kan ju också tilläggas.

Postad 22 November 2013 - 23:33

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Denna fix finns med i updateringen....weeeeeaaahhh!!! :)

OCH nu läser OPPON också inbäddad text också inte bara srt. weehhhh igen! :)

släpps om några dar på OPPO UK sidan kan ju också tilläggas.

Så om man har en EU model kan man inte ladda ner firmwares från USA alltså? Utan man måste vänta på att den släpps på Oppo Uk sidan?

Postad 23 November 2013 - 00:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Ja det måste du...

Postad 23 November 2013 - 19:40

Unregistered7d664de4
  • Unregistered7d664de4
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Karl-Johan: Jag utgår från att man fick en engelsk strömkabel med spelaren från AV Aficionado men att det bara är att byta ut den och köra med en svensk istället? Jag är lite sugen på en 103D eftersom min BDP-83 verkar lida av överhettningsproblem. Någon annan som ägt 83an som hade såna problem?

Postad 23 November 2013 - 21:01

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Karl-Johan: Jag utgår från att man fick en engelsk strömkabel med spelaren från AV Aficionado men att det bara är att byta ut den och köra med en svensk istället? Jag är lite sugen på en 103D eftersom min BDP-83 verkar lida av överhettningsproblem. Någon annan som ägt 83an som hade såna problem?

Följer med både uk och svensk kabel.

Postad 25 November 2013 - 13:56

Tanax
  • Tanax
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Frågar samma sak som någon gjorde på första sidan men aldrig blev besvarat;
Vad är det för skillnad på 4K-uppskalningen i denna gentemot eShift i projektorn JVC X55R? Är det bättre kanske att köpa en sån här BR-spelare och köpa lillebrorsan X35 istället för X55R?

Postad 25 November 2013 - 14:42

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Jvc klarar inte riktig 4k och det är ingen riktig 4k uppskalning den utför. Skulle du mata dem med 4k signal eller uppskalad frår Oppon så skulle det bli svart för den klarar inte att ta emot den...

Postad 25 November 2013 - 16:19

Tanax
  • Tanax
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Jvc klarar inte riktig 4k och det är ingen riktig 4k uppskalning den utför. Skulle du mata dem med 4k signal eller uppskalad frår Oppon så skulle det bli svart för den klarar inte att ta emot den...

Okej, så om man inte har en äkta 4K projektor så kan man skita i 4K-uppskalningen på alla BR-spelare?

Postad 25 November 2013 - 16:22

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Stämmer bra...

Postad 25 November 2013 - 16:25

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
De flesta projektorer med riktig 4K som finns idag har oftast bättre uppskalning än vad någon blu ray spelare kan erbjuda...

Redigerat av jimjans, 25 November 2013 - 16:25.

Postad 25 November 2013 - 17:34

Tanax
  • Tanax
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

De flesta projektorer med riktig 4K som finns idag har oftast bättre uppskalning än vad någon blu ray spelare kan erbjuda...

Förståeligt.
Och ifall man nu är ute efter en billig lösning och siktar på någon "fake" 4K-uppskalning som t.ex. eShift så finns det inget sånt för BR-spelare om jag förstått dig rätt?

Postad 25 November 2013 - 17:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
eShift är ju en fysisk lösning i projektorn annars med oppo 103d får du ju en darbee inbyggd som gör att bilden ser mer högupplöst ut http://darbeevision.com/ om man gillar det..

Postad 26 November 2013 - 11:31

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Undrade lite ang Netflix på Oppos spelare.

Har dessa fått det nya Netflix-interfacet (http://nordicsblog.n...r-makeover.html)? Vad är det för färg på undertexterna i Netflix? Vissa spelare/modeller har gula texter medans andra har vita osv...

Postad 26 November 2013 - 15:39

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Ny beta firmware ute nu!
BDP10XEU-67-1120B

103D:
http://www.oppo-blur...a-firmware.aspx

103/105:
http://www.oppo-blur...a-firmware.aspx

RELEASE NOTES:
Comparing to the previous official release version BDP10X-60-0910, the major changes included in this version are:
1. This Public Beta firmware is designed to work with new versions of Apple iOS and Android media control applications, which add new features like SMB access, album art display, media category support, and the ability to share information to mainstream social network websites. The MediaControlHD V2.0.2 (for iPad and iPad mini) is already in the App Store, and another version for the iPhone, as well as a corresponding Android app, will be available shortly.

2. Added support for MKV files with PGS subtitles.

3. Added Zoom functionality to video content sent through the HDMI IN ports.

4. Upgraded the "YouTube" application.

5. Resolved a frame rate decoding error for 24 Hz video files. Customers reported that after upgrading to the BDP10XEU-58-0917 firmware, many MKV, M2TS and TS files which were encoded as 23.976 Hz were decoded as 29.970 Hz. This issue has been resolved.

6. Added the "Power On Volume" and "Maximum Volume" selections for the Multi- channel and the Stereo (BDP-105EU only) audio outputs. Both selections are available at the Setup Menu -> Audio Processing.

7. Added the "Power On Input" selection which allows the customer to decide which input source should be used when the player powers on. This selection is available at the Setup Menu -> Playback Setup.

8. Added the "Settings Management" selection which allows the customer to backup or restore the player’s settings. This selection is available at the Setup Menu -> Device Setup. A USB flash drive is required for this purpose, and the backup file is encrypted to only allow access from OPPO Technical Support.

9. Added the “4Kx2K Output” selection to Setup Menu -> Video Setup with two settings: “Auto” and “Forced”. The “Auto” setting will upscale 24 Hz content to 4K if the connected display supports a 4K input. The “Forced” setting will output a 4K signal regardless of whether or not the player detects a 4K display and irrespective of the original source format.

10. Added the "Auto" mode when choosing the SACD output audio format. This mode is available at the Setup Menu -> Audio Format Setup -> SACD Output.

11. Added support for automatic file and folder sorting when accessing SMB servers. The files and folders are now sorted in alphabetic order.

12. Improved support for CUE playlists. Now, a single CUE file can point to multiple music files in the same folder.

13. Resolved a playback issue with several DVD-Audio discs. Customers reported that after upgrading to the BDP10X-58-0917 firmware, some DVD-Audio discs would play for a few seconds then the player was locked up, and all you heard was white noise. Samples include “Elvis: 30 #1 Hits”, “Bruckner: Symphony No. 7”, “Dream Theater”, “Nightwish: Once”, as well as discs self-authorised using “HD-Audio Solo Ultra” program.

14. Resolved an incorrect audio Downmix issue with the Stereo audio outputs (BDP-105EU only). Customers reported that after setting "Stereo Signal" to "Front Left/Right", they could hear surround channel audio from the dedicated Stereo audio outputs. This issue has been resolved.

15. Resolved a visible streaking issue observed on the BDP-103D player. Customers reported that after turning on the Darbee processing, they could see streaks or stripes in the background details, which became more obvious after increasing the Darbee level or switching to Full-Pop mode. This issue has been resolved in the beta release.

16. Resolved a multi-channel DSD support issue when using Dual Display mode. Customers reported that if they connected the HDMI 1 Out to a TV and the HDMI 2 Out to a DSD-capable receiver, the receiver could only recognise the Front Left and Front Right channels even if the players were reading a multi-channel SACD. This issue has been resolved.

17. For the BDP-103D player, this firmware added three commands (QDB, SDB and DRB) to the RS-232 protocol for Darbee control. It also provided finer control over the Darbee level adjustment (in 1% increments).

18. Added an experimental "Gapless Playback" feature. Currently, this feature only works for WAV and APE music files, and can be enabled in the music file navigation interface by pressing the OPTION button and then selecting the "Gapless Playback" option. In Gapless Playback mode, you may use buttons like PAUSE, PLAY, STOP, NEXT and PREV, but not REV and FWD. This feature is still under development and may be improved in future firmware releases.

19. Resolved a compatibility issue with some DVD/BD blank discs. Customers reported that their self-burnt DVD or BD discs failed to load and play on the OPPO players. Samples include Verbatim DVD+R DL 8.5G and BD-R DL 50GB blank discs. This firmware upgraded the software driver for the disc loader and resolved this issue.

20. General disc compatibility improvements based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples, sample title includes "The Longest Day (Blu-ray, 2012)".

Redigerat av Karl-Johan, 26 November 2013 - 15:44.

Postad 27 November 2013 - 20:50

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Det enda jag hittat som jag inte är nöjd med med nya firmwaren är att den inte slår om till 24hz när det gäller filmer i 720p bara 1080p när det gäller mkv filer...

Postad 29 November 2013 - 01:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Nu har jag hunnit testa firmwaren lite mer och den är inget att rekommendera hänger sig hela tiden inte kunnat se en hel film via nätverket utan att det hängt sig mitt i...

Postad 29 November 2013 - 11:33

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
Funkar helt underbart felfritt hemma hos mig!!......kan det vara ett nätverksfel?

Jag kör NFS sharing ifrån min Synology kan köra 90mbit test filer utan problem..... SMB funkar inte alls hackar järnet.

Postad 30 November 2013 - 07:34

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Gamla firmwaren funkade bra och jag kör smb men det hackar inte utan bara hänger sig då och då.

Postad 01 December 2013 - 17:16

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Frågan på förhand kanske är korkad, men jag ger det ett försök. Går det att spela upp en signal med Oppo BDP-105 direkt kopplad till ett slutsteg via XLR-utgångarna samtidigt som man har den kopplad till en receiver (via HDMI) vars pre amp-utgångar är kopplade till samma slutsteg med RCA-kablar?

Det jag vill få ut är att lyssna på stereoljud med enbart Oppo + slutsteg och även 5.1/7.1-ljud via receivern. Är det möjligt?

Postad 01 December 2013 - 17:35

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Funkar helt underbart felfritt hemma hos mig!!......kan det vara ett nätverksfel?

Jag kör NFS sharing ifrån min Synology kan köra 90mbit test filer utan problem..... SMB funkar inte alls hackar järnet.

Såg på avsforum att flera hade samma problem som mig så det är väl bara att vänta på nästa firmware det verkar vara nätverksbiten som de inte fått rätt denna gången...

Postad 03 December 2013 - 11:21

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Kom på en ide, vi som har cinemascope dukar har ju problem med skiftande AR. Oppon har ju en info knapp och där kom jag på det, 2st svarta kanter dyker upp en uppe och en nere nu är det ju en massa info på dem men de kanske kan programmera så att man kan trycka fram helt svarta kanter och ha även juster mån på dem. Då skulle man ha samma höjd på filmen.

Hoppas ni förstår vad jag menar. :blink:

Vad tror ni skulle de nappa å den iden? :D :lol: :D :lol:

Ska försöka ta en bild i de olika bildlägena.

Redigerat av korpen, 03 December 2013 - 12:35.

Postad 03 December 2013 - 14:51

Unregisteredbfabe95c
  • Unregisteredbfabe95c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Någon som vet vad detta kan vara för problem: På en oppo-103 bakre hdmi in porten, har jag kopplat en andersson ads.2.0 androidsticka. Ljudet blir förvrängt varje gång jag startat om oppon, måste dra ur hdmi:n och sätta in den igen för att ljudet ska bli rätt...när jag tittar på något t ex youtube och allt annat.

Postad 04 December 2013 - 10:44

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Frågan på förhand kanske är korkad, men jag ger det ett försök. Går det att spela upp en signal med Oppo BDP-105 direkt kopplad till ett slutsteg via XLR-utgångarna samtidigt som man har den kopplad till en receiver (via HDMI) vars pre amp-utgångar är kopplade till samma slutsteg med RCA-kablar? Det jag vill få ut är att lyssna på stereoljud med enbart Oppo + slutsteg och även 5.1/7.1-ljud via receivern. Är det möjligt?

Rent tekniskt så kommer signalen säkert att fungera men du binder ris om ryggen - LÅT BLI om du inte är 100% säker!

Förutsatt att ditt slutsteg har en omkopplare mellan RCA och XLR så kanske detta fungerar, men du kommer få olika nivåer i signalen in i slutsteget (XLR är +6dB normalt sett). Men jag har inte sett något slutsteg som man kan kontrollera denna omkoppling remote (dvs via fjärr eller liknande). Ännu värre blir det om slutsteget är autosensing, dvs känner av signalen på respektive ingång. Om du då matar signal, vilkensomhelst, till både RCA och XLR ingången så vet i alla fall inte jag vilken ingång som kommer väljas. Sedan tillkommer risken att det uppstår någon form av elektrisk missmatch när du låter samma signal gå två vägar om än via olika standards. Det kanske blir någon jordslinga som får allt att låta illa. Och har du riktigt stor otur så kanske slutstegets ingångssteg inte är tillräckligt bra konstruerat varpå du kanske får självsvängingar som får slutsteget (eller med lite tur bara ingångskortet) att brinna upp.

Som jag ser det är det förknippat med risker som inte går att svara på utan vetskap om exakt hur Oppo spelarens utgångar är konstruerade, resp hur slutstget och processorn/receivern är konstruerade.

Jag förstår vad du vill uppnå, men jag skulle rekommendera att du väljer en annan angreppsvinkel.....

Postad 04 December 2013 - 21:04

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Kom på en ide, vi som har cinemascope dukar har ju problem med skiftande AR. Oppon har ju en info knapp och där kom jag på det, 2st svarta kanter dyker upp en uppe och en nere nu är det ju en massa info på dem men de kanske kan programmera så att man kan trycka fram helt svarta kanter och ha även juster mån på dem. Då skulle man ha samma höjd på filmen.

Hoppas ni förstår vad jag menar. :blink:

Vad tror ni skulle de nappa å den iden? :D :lol: :D :lol:

Ska försöka ta en bild i de olika bildlägena.

Haha, skickade frågan till OPPO digital Inc. och de sa att de hade redan diskuterat detta men visste inte när de
skulle kunna programmera det och släppa det i framtida FW uppdateringar. Vi får väl vänta och se. Gött att det kommer för min projektor fixar inte så mycket svarta kanter.

Redigerat av korpen, 04 December 2013 - 22:08.

Postad 06 December 2013 - 12:37

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0
BDP10XEU-67-1204 är nu officiell från och med idag.

http://www.oppo-blur...-103-105eu.aspx

Postad 10 December 2013 - 12:29

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
en och samma person på tradera har tre oppo 103 helt nya reg fria har lagt en tusing på en av dom .men misstänker att det är skumt han börja med utrop på en krona

Postad 10 December 2013 - 14:17

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Hittar ingen Oppo på tradera!

Postad 10 December 2013 - 14:47

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Hittar ingen Oppo på tradera!

http://www.tradera.c...uray-spelare-ny

Postad 10 December 2013 - 14:59

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Verkar ju vara en jätteseriös säljare...

Postad 10 December 2013 - 15:13

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

http://www.tradera.c...uray-spelare-ny

Ha ha... Han hade inte ens namnet oppo i rubriken!! Därför hittade jag den inte!

Postad 10 December 2013 - 16:04

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Verkar ju vara en jätteseriös säljare...

Man vet aldrig i dessa tider? Scam lr stöldgods? Lr så har det en förklaring.

Postad 10 December 2013 - 16:10

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Hon säljer 3st bilstereo apparater + bilbarn stolar m.m. allt verkar nytt och har inga omdömen....

Postad 11 December 2013 - 10:59

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
alla var kvar kl 9 i morse kl 10 var allt borta både hon och prylarna hon sålde

Postad 11 December 2013 - 17:12

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Ja, passa er från Tradera man har lixom blivit blåst. :(

Postad 11 December 2013 - 17:58

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Skojar du skickade du pengar till den säljaren?

Postad 11 December 2013 - 18:30

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Skojar du skickade du pengar till den säljaren?

Nej nej, utan det var andra affärer. Det var bara en varning.

Postad 11 December 2013 - 18:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Ok

Postad 17 December 2013 - 18:37

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
Nån som testat/jämfört denna mot en Primare BD32?

Postad 18 December 2013 - 13:05

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Fick hem min 103 reg fri idag.

5500 fraktat och klart ink tull och moms.

Sjukt nöjd med den

Postad 18 December 2013 - 16:59

shanegang
  • shanegang
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Fick hem min 103 reg fri idag.

5500 fraktat och klart ink tull och moms.

Sjukt nöjd med den

Var hittade du den för det priset?

Europisk eller Amerikansk modell??

Postad 19 December 2013 - 10:47

Unregistered56f7281a
  • Unregistered56f7281a
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Någon som har 103d? Är det stor skillnad på den och 103an? Är grymt sugen på att beställa hem någon av dem.

Postad 19 December 2013 - 14:35

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Här har du en tråd om produkten darbee son D står för https://www.minhembi...howtopic=298174

Postad 22 December 2013 - 09:48

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Var hittade du den för det priset?

Europisk eller Amerikansk modell??

Importerade från USA. Fungerar klockrent :-).

Postad 22 December 2013 - 14:35

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Den går att köpa för ungefär samma pengar från England lättare med garanti då.

http://www.chromapur...5&type=products

Postad 24 December 2013 - 10:47

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0

Den går att köpa för ungefär samma pengar från England lättare med garanti då.

http://www.chromapur...5&type=products

Men den billigare varianten tar inte BD region A-C som det verkar?

Kan vara att jag inte hittar det.

Postad 24 December 2013 - 12:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Du måste välja multizone kostar 80 pund extra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.