Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 , uppgraderad version?
724 svar till detta ämne
Postad 10 August 2014 - 09:03
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Kan tilläggas att i och med On-Demand versionen (den senaste) så tog HUMAX/Boxer bort alla vettiga funktioner för nätverksuppkopplingen.
Så nu kan man inte längre använda nätverket till att administrera sina inspelningar eller spela upp material som man har på hårddiskar på nätet osv.
Så det kan vara hugget som stucket vilken modell man tycker är bäst.
Jag visste inget om denna skillnad när jag förlängde hos Boxer i januari och fick On-Demand-boxen utan vettigt nätverksstöd...
Redigerat av Bo_B, 11 August 2014 - 06:45.
Postad 14 August 2014 - 02:26
Jonas_F
-
Jonas_F
-
Rookie
-
8 inlägg
Har nyss köpt denna box men är inte nöjd med ljudet från den, får bara ut vanligt stereoljud ur den. Har ändrat i menyn från stereo till flerkanalsljud men det verkar inte göra någon skillnad. Sätter man i en film i DVD-spelaren så märks det tydligt att det är surroundljud men från boxen låter bara som vanlig stereo. Klarar inte boen av 5.1-ljud?
Postad 14 August 2014 - 06:47
klp
-
klp
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Det är väldigt få program som sänd med 5.1. Det troliga är att du inte prickat in något sådant. Kolla på Allsång på Skansen ikväll på SVT24 kl.23.40 (eller spela in det) så kan du nog verifiera att din box och förstärkare fixar detta.
Postad 14 August 2014 - 19:46
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Det är väldigt få program som sänd med 5.1. Det troliga är att du inte prickat in något sådant. Kolla på Allsång på Skansen ikväll på SVT24 kl.23.40 (eller spela in det) så kan du nog verifiera att din box och förstärkare fixar detta.
Det stämmer som du skriver fast svt24 sänder väl inte 5.1?
Postad 15 August 2014 - 06:21
klp
-
klp
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Det stämmer som du skriver fast svt24 sänder väl inte 5.1?
Helt riktigt, noggrannare sökning ger vid handen att SVT slutat med 5.1 i SD-kanalerna och bara har det på HD-kanalerna. http://www.svt.se/om...r-i-standard-tv
Postad 25 August 2014 - 17:27
Jonas_F
-
Jonas_F
-
Rookie
-
8 inlägg
Ljudet verkar funka som det ska iaf, efter att ha testa lite mer så verkar det vara väldigt beroende på kanal och vilket program som sänds om det blir surround eller stereosändning.
Andra problem, bilden fryser och har sig, ibland blir de bara mosaikmönster nån sekund och sen är bilden tillbaka, andra gånger å blir det bara svart och det kommer upp att ingen kanal/sändning finns, eller ingen behöriget att se denna kanal.Byter jag kanal och tillbaka så funkar det igen Hade aldrig detta problem med min gama Sagem-box som måste ha haft 6- år på nacken nu minst, och signalen är bra,. ligger mellan 97-98% i styrka och 100% på kvaliten.
Ringde Boxer dag och det enda om dom kunde göra va att få mig att göra en fabriksåterställning på boxen och hjälpte inte det så var det Humax support som gällde viket verk vara nästa teg för de lev inte ett dugg bättre så nu kopplade jag in den gamla Sagemboxen igen. Lösningar och ideer på detta poblem?
Postad 25 August 2014 - 20:29
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag skulle nog tro att det var signalstyrkan om du inte hade sagt att du har 97-98%.
Har själv samma box sen i januari och jag har köpt en antennförstärkare hos Kjell& Co (en hemma och en på landet) och med den så får jag betydligt färre störningar på bilden. Förut blev det mosaikmönster när ungarna körde moped på parkvägen utanför (Viksjö Järfälla). Men det försvann med förstärkaren.
Härute på landet (Furusund) så ser jag på Nackasändaren och det är en bra bit dit, men inga problem när jag har förstärkaren inkopplad.
Postad 25 August 2014 - 21:52
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Dåliga antennkablar och kontakter kan ge mycket knepiga fel.
Din beskrivning stämmer ganska bra överens med fel jag har haft.
Se min tråd: https://www.minhembi...l=&fromsearch=1
Postad 25 August 2014 - 22:01
Unregisteredc58591b9
-
Unregisteredc58591b9
-
Användare
-
-
157 inlägg
Signalkvaliteten är viktigare än signalstyrkan. Man kan tom få signalkvalite problem med för stark signal också.
Men har du inga problem med annan box så låter det ju som att det är fel på denna box.
Redigerat av Unregisteredc58591b9, 25 August 2014 - 22:03.
Postad 25 August 2014 - 22:17
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Olika mottagare kan vara olika duktiga på att "ta hand" om en för stark eller för svag signal.
Redigerat av Åskviggen, 25 August 2014 - 22:18.
Postad 26 August 2014 - 03:05
Unregisteredc58591b9
-
Unregisteredc58591b9
-
Användare
-
-
157 inlägg
Det kan inte vara så att din gamla sagem box förser antennen med 5V spänning och du ej slagit på det på Humaxboxen?
Nu börjar det kanske bli långsökt
Postad 28 August 2014 - 12:20
Unregistered8f6eb6ec
-
Unregistered8f6eb6ec
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
+1
Nån som vet om SmartWi fungerar med BXR HD+2?
Mvh... /AudioSmurf
+1 Jag kan inte få det att funka :-(
Postad 01 September 2014 - 10:38
Jonas_F
-
Jonas_F
-
Rookie
-
8 inlägg
5 V matning till antennen är påslagen, utan den så fungerade det inte alls knappt, och signalstyrkan ligger på mellan 96-98%, kvalitèn ligger på 100%, blir väl att ringa till Humax support och klaga antagligen
Postad 01 September 2014 - 11:25
Unregisteredc58591b9
-
Unregisteredc58591b9
-
Användare
-
-
157 inlägg
5 V matning till antennen är påslagen, utan den så fungerade det inte alls knappt, och signalstyrkan ligger på mellan 96-98%, kvalitèn ligger på 100%, blir väl att ringa till Humax support och klaga antagligen
Ja det låter som en defekt box enligt mig. Har ungefär samma värden på min box dock utan 5V och har prima bild.
Postad 01 September 2014 - 11:41
1951
-
1951
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Eftersom det blir bättre när 5V matning är på gissar jag att du har en så kallad elektronisk inomhus- eller utomhusantenn.
Oftast fungerar vanliga utomhusantenner bäst, eventuellt kompletterade med förstärkare.
Har du verkligen samma signalstyrka och kvalitet på alla muxar. Det kan skilja ganska mycket mellan olika muxar.
Postad 01 September 2014 - 12:56
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Om du har en aktiv antenn (= inbyggd förstärkare) så ger inte värdena från din box så mycket, de visar bara att antennsignalen är förstärkt.
Vilken antenn har du nu? Ange vänligen exakt namn. /Tor
Postad 01 September 2014 - 15:54
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Jag hade ett knepigt fel. Fick aldrig upp signalstyrka + kvaliteten på den. Dessutom missade jag en radda kanaler. Det visade sig att firman som satte upp antennen valde fel sorts antennförstärkare. Nu med den rätta sorten (har kombiantenn) så är det 100/100 och alla kanaler går att ta in. Så om det är konstiga fel, kolla vad ni har för antennförstärkare, om ni har någon...
Postad 01 September 2014 - 17:23
Unregisteredc58591b9
-
Unregisteredc58591b9
-
Användare
-
-
157 inlägg
Jag gjorde faktiskt så att när jag köpte antennen så bad jag dom komma och mäta upp och montera åt mig.
Gick på 2000 inlusive antenn så det var inte så farligt tyckte jag och så har jag också haft perfekt bild sedan dess.
Postad 01 September 2014 - 18:17
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
En sak till. Har man Boxer så har de enhetspris på tvantenn och montering om man köper ett abb.
Jag fick boxen, som tråden handlar om, för 495kr. En montör kom och ställde in antennen och bytte ut antennförstärkaren till ett pris av 500kr. Tror även att en antenn och ett maströr kan ingå. Fråga när ni förlänger ert abb. Själv förlängde jag 12 månader.
Postad 02 September 2014 - 06:23
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag har använt olika antennförstärkare över tid. Först hade jag på den analoga tiden en som en TV-firma installerade efter att ha varit och mätt upp signalen och den funkade då med de få kanaler som sändes. Men när digital-TV kom så visade det sig att den hade väldigt dålig funktion på vissa kanaler. Då bytte jag till en enkel förstärkare från Clas Ohlson och den var iofs bättre men inte riktigt bra, gav för låg förstärkning så att störningar kom in tex när mopeder körde förbi. Nu använder jag en förstärkare från Kjell & Co både på landet och hemma och den fungerar alldeles lysande på alla kanaler. Inget moped-problem längre och alla kanaler går in. Den här modellen sitter inomhus och har egen strömförsörjning så boxen skall inte mata ut 5V i detta fall.
Postad 02 September 2014 - 09:12
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Nu använder jag en förstärkare från Kjell & Co både på landet och hemma och den fungerar alldeles lysande på alla kanaler. Inget moped-problem längre och alla kanaler går in. Den här modellen sitter inomhus och har egen strömförsörjning så boxen skall inte mata ut 5V i detta fall.
Ja, den är säkert bra, men du riskerar att snart få problem då den ju täcker även kanal 61-69 UHF, dvs 800-bandet: På den högsta delen av UHF-bandet (det så kallade 800 MHz-bandet, 790 - 862 MHz) sänds numera inga TV-program. Istället ska dessa frekvenser användas för att förbättra den mobila bredbandstäckningen i Sverige. http://www.kjell.com...itala-marknatetRisk alltså för störningar från Mobil/er/nät. Men då får du väl lägga till ytterligare 199:-, och få ett "LTE-filter för 4G": http://www.kjell.com...r-for-4g-p30281 
Postad 02 September 2014 - 09:27
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Även 700 Mhz bandet kommer att försvinna. /Tor
Postad 02 September 2014 - 11:48
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Utvecklingen går vidare, vi får anpassa utrustningen därefter.
Vad jag menade var att en antennförstärkare är inte samma oavsett fabrikat och modell.
Med den jag hade för analog-TV var det så att vissa frekvenser för DVB faktiskt dämpades och kunde inte tas emot...
Postad 03 September 2014 - 00:53
Jonas_F
-
Jonas_F
-
Rookie
-
8 inlägg
Vad det är för märke på antennen har jag ingen aning om, det är en utomhusantenn iaf, och den har inte alltför många år på nacken. Ska kolla upp i morrn när det är ljust vad det är för modell jag har...
Postad 03 September 2014 - 07:47
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Många utomhusantenner kräver högre spänning än de 5 Volt som digitalboxarna ger. Ofta 12 -24 Volt. Kanske ger Sagemboxen en högre spänning. Var sitter din försärkare? I antennen, på masten eller någon annan stans?
Postad 11 September 2014 - 19:54
Jonas_F
-
Jonas_F
-
Rookie
-
8 inlägg
Förstärkaren sitter i antennen, tror att det står 5 volt i Sagemboxen också men inte säker. Har tydligen en rekommendation på att använda en annan sändare än den jag går mot nu sedan många år tillbaks, ska nog testa att rikta om antennen mot den andra sändaren och prova om det blir bättre.
Postad 17 September 2014 - 21:27
andcar
-
andcar
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Är inne på att slå till på denna box. Har sett tidigare inlägg om Boxer version kontra den utan on-demand tjänsterna. Såg att en butik säljer vad de kallar "ny version": Observera att detta är den nyaste versionen som innehåller Boxers On demand och även har uppspelning av filmer, bilder och musik via separat USB-hårddisk. Wifi-sticka medföljer. http://www.digitaltv...p?k=1139&p=3875Någon som vet något om detta?
Postad 17 September 2014 - 21:57
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Är inne på att slå till på denna box. Har sett tidigare inlägg om Boxer version kontra den utan on-demand tjänsterna.
Såg att en butik säljer vad de kallar "ny version": Observera att detta är den nyaste versionen som innehåller Boxers On demand och även har uppspelning av filmer, bilder och musik via separat USB-hårddisk. Wifi-sticka medföljer.
http://www.digitaltv...p?k=1139&p=3875
Någon som vet något om detta?
Jag valde den boxen och Boxer max med on demand, bindning 12 månader, ingen kortavgift. Lyckade snacka ner priset till 495kr för boxen. Har varit kund hos boxer i 13 år, om detta spelar nåpgon roll för priset jag fick
Postad 17 September 2014 - 22:14
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag har On-Demand-versionen sedan januari 2014. Fick den direkt från Boxer när jag förlängde abonnemanget 12 månader.
Så det borde vara den senaste versionen av box.
Den kan då inte spela upp något alls som ansluts via USB!
Det enda som kan anslutas i det enda USB-uttaget (som sitter på fronten) är den medföljande WiFi-stickan.
Men den använder jag inte för jag har Ethernet kabel framdragen till boxen.
Postad 18 September 2014 - 06:34
peed03
-
peed03
-
Rookie
-
2 inlägg
Gahhh ! Vilken skitbox ! Och vilken usel support. Har hafr boxen i någon månad nu, använder den inte så ofta iom att den står i sovrummet. När den väl fungerar är den supertrevlig, MEN, den beter sig så skumt. Som om att någon står med fjärrkontrollen riktad och håller ner volym upp, eller volym ner, eller kanalbytesknappen, den bara snurrar runt runt i kanallistan. Ibland har den startat av sig självt och ibland slår den av sig lite random. Har nu kopplat in en remote strömbrytare så jag slipper krypa in i garderoben och dra ur sladden, efter att man brutit strömmen så startar den upp normalt typ 50/50.
Supporten på Humax säger att det är nått annat hemma hos mig som stör, att dom kan ta in boxen och testa den men att dom inte kommer kunna reproducera felet. Fick frågan om det står annan elektronik i närheten av den.... Gissa, det är en tv-box.
Någon annan som haft samma problem och som lyckats få det löst ?
// Pelle
Postad 18 September 2014 - 19:08
Jonas_F
-
Jonas_F
-
Rookie
-
8 inlägg
Så blev min box också med fjärrkontrollen, stängde av den och testade men likadant ändå så jag kopplade in min gamla box igen, sen när jag provade dan efter så var den som vanligt igen. Har även löst problemet med frysningar och felkoder i bilden, köpte en ny antenn och kopplade in men det vart nästan sämre, och funkade inte alls med strömmatning från boxen och upp till antennen men efter omriktning av antennen till en annan sändare så funkar det bra även utan strömmatning från boxen med den nya antennen. Ligger på 94-95% på signalstyrkan, hade 92-93% innan men det funkade inte konstigt nog.
Postad 19 September 2014 - 07:20
peed03
-
peed03
-
Rookie
-
2 inlägg
Så blev min box också med fjärrkontrollen, stängde av den och testade men likadant ändå så jag kopplade in min gamla box igen, sen när jag provade dan efter så var den som vanligt igen. Har även löst problemet med frysningar och felkoder i bilden, köpte en ny antenn och kopplade in men det vart nästan sämre, och funkade inte alls med strömmatning från boxen och upp till antennen men efter omriktning av antennen till en annan sändare så funkar det bra även utan strömmatning från boxen med den nya antennen. Ligger på 94-95% på signalstyrkan, hade 92-93% innan men det funkade inte konstigt nog.
Jonas, har du alltså haft samma problem som jag som sedan upphört ? Min kan fungera ett par dagar ibland om jag har tur men sen börjar det spöka. Igår så startade den upp så fint så men efter ca 5 minuter stänger den av sig. Och startar igen, och stänger av sig. Och startar, och stänger av sig. Och börjar byta kanal. Och stänger av sig. Och startar men sänker volymen till 0.... Blir tokig, nu åker skiten in på garanti även fast verkstan säger att dom inte kommer kunna fixa den. Strular den fortfarande så får boxer ta tillbaka den. Synd, jag vill ha en T2-box med dubbla tuners och så vitt jag vet finns det inte så många att välja på, eller ?
Postad 19 September 2014 - 20:02
Åskviggen
-
Åskviggen
-
Forumräv
-
-
518 inlägg
Du har väl tagit ut batterierna ur fjärrkontrollen när boxen lever sitt eget liv? Detta för att säkerställa at det inte är fjärren som strular.
Redigerat av Åskviggen, 19 September 2014 - 20:02.
Postad 20 September 2014 - 00:59
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag har spelat in ett barnprogram på min Humax i lördags, och nu vill vi spara det på vår NAS så att barnbarnen kan se det utan att man skall joxa med Humaxen.
Är det någon här som har en lösning på hur man skall överföra en inspelning från Humax disk till en nätverksserver (eller USB-minne för den delen)?
Av någon anledning finns det inte på SVTplay, så vi kan inte se det den vägen heller. Dessutom brukar ju inte SVTplay ha programmen nån längre tid, efter ett par veckor försvinner de ju.
Postad 20 September 2014 - 05:42
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Är det någon här som har en lösning på hur man skall överföra en inspelning från Humax disk till en nätverksserver (eller USB-minne för den delen)?
Går inte, alla filer är krypterade, ett krav för att få godkännade för CI+ och HDMI certifiering osv, och av Boxer, så klart. Det enda sättet annars är att ha en äldre Box/DVD-inspelare, som inte har CI+, och att då spela in från annan kanal än en HD-kanal. Av någon anledning finns det inte på SVTplay, så vi kan inte se det den vägen heller. Dessutom brukar ju inte SVTplay ha programmen nån längre tid, efter ett par veckor försvinner de ju.
Prg på Svtplay kan man spela in mha Pirateplayer, men det förutsätter ju, förstås, att de finns där ...  Vilket prg är det - det finns ju andra sajter än Svtplay att leta på?
Redigerat av Kung Nu, 20 September 2014 - 05:43.
Postad 20 September 2014 - 07:49
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Findus och Pettson....
Edit:
Och jag tänkte använda Pirateplayer eller liknande för att ladda ner den ifall jag hittade programmet.
Faktum är att Pirateplayer använder en funktion för nedladdning som också finns till Raspberry Pi så jag har laddat ner den vägen tidigare. Men som du säger, man måste hitta programmet på nätet först.
Redigerat av Bo_B, 20 September 2014 - 09:29.
Postad 20 September 2014 - 11:32
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Går inte, alla filer är krypterade, ett krav för att få godkännade för CI+ och HDMI certifiering osv, och av Boxer, så klart.
Men det är ju ett okrypterat program från SVT! De skall väl inte krypteras heller? Det enda sättet annars är att ha en äldre Box/DVD-inspelare, som inte har CI+, och att då spela in från annan kanal än en HD-kanal.
Det fungerar bara framöver, men inte för förra veckans avsnitt som finns på HUMAX-disken. Har två Topfield-boxar också så nu har jag satt på inspelning i kväll på en av dem. Kan man inte på något sätt spela in det som boxen skickar ut till TV:n när man spelar upp ett program? Tex genom att koppla in HUMAX utgång till en PC eller så?
Postad 20 September 2014 - 12:07
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Findus och Pettson....
Fanns ju ett gäng på det däringa omtalade stället. Men den yngsta var från 2011. Men det är ju ett okrypterat program från SVT! De skall väl inte krypteras heller?
Men allt blir nog kodat per automatik i en sån box. Kan man inte på något sätt spela in det som boxen skickar ut till TV:n när man spelar upp ett program? Tex genom att koppla in HUMAX utgång till en PC eller så?
Bara om den har typ en Scartutgång, då kan man ju köra en kabel Scart>Video (Gul RCA/Phono) till sitt Grafikkort.
Postad 20 September 2014 - 12:53
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Fanns ju ett gäng på det däringa omtalade stället. Men den yngsta var från 2011.
Om du menar SVTplay eller Öppet Arkiv så är det så att jag hittade de gamla programmen som ingick i "Skymningssagor" och testade. Men de är ljudsatta stillbilder från hans böcker! Dvs ingen animering över huvud taget. Gjordes på 1990-talet. Jag får nöja mig med den som spelas in på min Topfield i kväll då. Där kommer man i alla fall åt hårddisken och då kan man själv konvertera till mp4 (för att krympa filen). Det går bra med Handbrake.
Postad 20 September 2014 - 14:14
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Om du menar SVTplay eller Öppet Arkiv så är det så att jag hittade de gamla programmen som ingick i "Skymningssagor" och testade.
Men men men, en skärpning nu!  Ska man behöva skriva ut namnet på det sickna däringa Piraterande stället, va, va, va ...  Th?Pir???Ba?.se !!!
Postad 20 September 2014 - 16:18
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Oj då!
Jag trodde att den var zappad sedan flera år tillbaka när operatörerna dömdes till fängelse...
Får se om där finns något då.
Postad 20 September 2014 - 17:47
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Jag trodde att den var zappad sedan flera år tillbaka när operatörerna dömdes till fängelse...
Inte då, har varit uppe hela tiden, dock med olika två sista bokstäver då o då. Får se om där finns något då. 
Kryssa för 'Video', och sök efter bara 'findus', och klicka sen på Rubriken med 'DB', så blir det sorterat på Flest Seedare. Och glöm sen inte att spela in resten/nya avsnitt, på din gamla box ...
Postad 21 September 2014 - 13:24
Unregistered7703c38e
-
Unregistered7703c38e
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Vilken är den senaste mjukvaran? Det snackas om en ny som kom i Juni men på min står det senaste uppdatering 26 Juli 2012"?
Programversion : Setvab 1.00.02
Laddningsversion : Setvab 1.00
Micom-version : 12.1
Har sökt regelbundet efter ny mjukvara, använder autosök efter uppdateringar.
Postad 21 September 2014 - 14:02
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
I min står det:
Modell: BXR-HD+2
Mjukvara: SETVAB 0.03.60
Loader: SETVAB 1.00
Micom ver: 12.1
Anv.gränssnitt: HSUI 1.00.11
Uppdaterat i Maj 2014
Postad 21 September 2014 - 15:28
Unregistered7703c38e
-
Unregistered7703c38e
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
I min står det:
Modell: BXR-HD+2 Mjukvara: SETVAB 0.03.60 Loader: SETVAB 1.00 Micom ver: 12.1 Anv.gränssnitt: HSUI 1.00.11 Uppdaterat i Maj 2014
Jag köpte min på Elgiganten då Boxer inte hade den i sitt sortiment, skall ringa boxer och fråga varför min inte får den uppdaterade mjukvaran från Maj.
Redigerat av Unregistered7703c38e, 21 September 2014 - 15:37.
Postad 21 September 2014 - 15:45
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Om du köpte från Elgiganten så kan du ha fått den tidigare modellen. Den är utan On-Demand men kan i stället hantera filer på USB-media. Kan du spela upp filmer från ett USB-minne som stoppas in i boxen så har du den gamla versionen. Att du har On-Demand i din box syns på MEDIA-sidan där det dyker upp: Filmbutiken Playtjänster underst i menyn till vänster. I så fall kan du inte spela upp filer från USB men du kan låta bygga om din box till det nya utförandet (genom att skicka in den till service-bolaget som har hand om HUMAX). Men bäst är nog att ringa Boxer och höra med dem hur det står till...
Postad 22 September 2014 - 09:28
Unregistered7703c38e
-
Unregistered7703c38e
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Ringde Boxer som skickade mig vidare till Humax.
Humax rekommenderade att inte uppgradera då risken är stor att den slutar fungera helt.
Frågade samtidigt om det inte fanns en uppdatering till min box men det fanns inte.
Jag är mycket nöjd med min box då den inte har strulat alls på dom 2,5 år jag haft den så jag väntar nåt år eller två
innan jag byter till en ny Humax!:-)
Postad 22 September 2014 - 11:53
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Jag är mycket nöjd med min box då den inte har strulat alls på dom 2,5 år jag haft den så jag väntar nåt år eller två innan jag byter till en ny Humax!:-)
Ja har du haft den i 2,5 år är det ju den äldre varianten. Som nämnts tidigare i tråden är det är verkligen korkat av Humax att ha kvar exakt samma modellnamn på den nya boxen som på den gamla  Det är ju bäddat för missförstånd!
Postad 22 September 2014 - 13:21
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag är mycket nöjd med min box då den inte har strulat alls på dom 2,5 år jag haft den så jag väntar nåt år eller två innan jag byter till en ny Humax!:-)
FRÅGOR:1) Kan du spara inspelningar från boxen på extern disk via USB? Vad blir det i så fall för sorts fil då? (MP4, TS, REC eller nåt annat). Och kan du spela upp dessa filer på din PC via tex VLC-player? 2) Kan du koppla in boxen via Ethernet/WiFi till en nätverksdisk och spela upp videor därifrån, tex mp4-inspelningar? 3) Kan du organisera dina inspelningar på disken i undermappar som du ger egna namn, tex Barnprogram, Deckare, Vetenskap etc? Inget av detta går att göra med den modell jag fick från BOXER i Januari!  Jag skulle önska att det gick att programmera om min box så att dessa funktioner fanns och att den här idiotiska Filmbutiken samt Playtjänsten försvann. Play gör man mycket bättre via datorn och det är ett större utbud då dessutom. Funderar allvarligt på att skaffa en Miraclebox i stället....
Redigerat av Bo_B, 22 September 2014 - 13:22.
Postad 08 October 2014 - 18:03
Unregistered8f6eb6ec
-
Unregistered8f6eb6ec
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Är det verkligen INGEN som använder SmartWii här???? OM det finns någon, har du lyckats att få det att fungera ihop med HUMAX BXR HD+2?
Jag får inte till det :-(
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|