Annars XTV->Internet->Digitalbox.
Lite om ATSC 2.0:
http://www.atsc.org/...camp/ATSC_2.pdf
(ATSC är förstås en amerikansk standard, vi behöver DVB-T/C/S 3...typ)
Redigerat av pacman, 12 February 2013 - 11:35.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 12 February 2013 - 11:32
HDMI CEC som sagt. Vill minnas att det finns ytterliggare protokoll för instruktioner för XTV-låda(Xtended-TV, dvs xbox 720) till Digitalbox via HDMI, får se om jag hittar länk.
Annars XTV->Internet->Digitalbox. Lite om ATSC 2.0: http://www.atsc.org/...camp/ATSC_2.pdf (ATSC är förstås en amerikansk standard, vi behöver DVB-T/C/S 3...typ) Redigerat av pacman, 12 February 2013 - 11:35. Postad 12 February 2013 - 15:36
Ruh....... ROH? Postad 12 February 2013 - 15:55
Har svårt att se att nästa generation kommer bli så här lyckad rent försäljningsmässigt, känns som folk i allmänhet inte ens pratar om nästa generation.
Postad 12 February 2013 - 16:22
Det brukar de nog inte göra innan det finns något konkret att prata om. Vi får se hur intresset blir när PS4 utannonseras den 20/2... Postad 12 February 2013 - 16:26
Med tanke på hur mycket film och sport lull lull det finns på Xbox Live i USA så kan jag tänka mig att det har ökat så mycket senaste året. Frågan hur siffrorna ser ut i Europa?
Det verkar vara så MS tänker inför X720. Att ha en enhet som har tillgång till ESPN, NHL, NBA, NFL, Netflix, HULU, HBO etc etc. Fungerar uppenbarligen kanon i USA, men resten av världen har/får inte tillgång till allt. Sen känns det lite som att gaming verkar komma i andrahand i deras tänk. Postad 12 February 2013 - 17:34 Dags att besöka GAF för en reality check =P Mainstream kan inte prata så mycket om det förrän något ens utannonserats. Postad 12 February 2013 - 17:48
De har redan nått en userbase på 70 miljoner med coregamer vilket de visat med 2 generationer konsoler. MS är precis som Sony ett aktiebolag som måste släppa produkter som säljer bättre. Att de tänker utanför boxen är inte så konstigt och samma kommer komma från Sony. Tror vi får se kameror som standard i alla SKUs från både MS och Sony. Postad 12 February 2013 - 18:16
Jo men iom varje generation så är det nystart och vad de hade innan spelar ingen roll. Kolla bara på PS2 -> PS3 skiftet.
Givetvis kommer Sony att tänka icke gaming funktioner också. Men det känns som att de fortfarande har gaming som prio ett. Det är ju bara kolla ryktena, 2 kärnor och ca 2.5GB RAM till Kinect och OS. Det är ganska mycket prestanda! Postad 12 February 2013 - 20:01
Well PS2 till PS3 var ju mer eller mindre för att MS gick till direkt attack mot Sonys kundgrupp. Man valde mellan att attackera Nintendo och Sony där valet pga PS2 framgången blev Sony. Detta märktes rätt tydligt då man jobbade aktivt med att få till sig alla de stora Spel-serierna som var bara fanns på PS2 innan. Men någonstans verkar det som Gruppen som Sony och MS når ligger runt 140-160 miljoner så frågan för båda är hur man dels ökar och håller avstånd. Så vad Microsoft "bara" behöver göra att att hålla sin relation med de studios som gör de stora spelserierna (CoD, BF, AC, EA Sports spelen, GTA med mera) sen försöka koppla på Kinect. Ingen lätt uppgift då deras uppdrag är att denna generation sno från Nintendo samtidigt som man inte tappar nuvarande användarbas. Nintendos problem är att tredjepartsstudios vars spel normalt säljer stort på 360/PS3 aldrig lyckades på deras plattform. Men jag håller med. Microsoft verkar lägga mer krut på den kundgrupp man började "charma" med Kinect. Fördelen som MS kommer ha är att alla stora tredjeparts titlar troligen kommer komma på båda plattformarna och detta kommer ske så länge PS4/720 är så passa lika hårdvaumässigt. Så även om PS4 skulle ha 10-30% kraft så kommer det inte leda till att några av de stora serierna går tillbaka till att vara PS4 "only". Möjligen kommer vi se förbättra grafik på en PS4 version men inte mer. Postad 12 February 2013 - 23:54
http://www.neogaf.co...ad.php?t=513010 Postad 13 February 2013 - 00:03 Otroligt nog kommer Apple och Google Play undan med det Vi får se hur det slutar. Gör man det snyggt och båda samma så kommer båda komma undan lindrigt. Postad 13 February 2013 - 08:31
Fast det är ju inte riktigt samma sak som fysiska spel. PS Store, Steam och XBLA kommer också isåfall undan med det. Postad 13 February 2013 - 10:06
Ang att CPU:erna i PS4 och NextBox skulle vara samma. Ifråga om kärnorna i sig ja, men minnet de har att prata med då? NextBox tycks köra med 4-kanalig (256 bit) DDR3 och om nu trots allt Sony tvingades välja 8-kanalig (256 bit) GDDR5, istället för nått snitsigare (pga tillverkningsproblem), så har PS4 en nackdel, latency. Latency är inte viktigt för grafikprestanda (därför GDDR5 är vanligt på grafikkort) men för en CPU kan de absolut vara relevant. Undra om det här blir en faktor att räkna med...
Postad 13 February 2013 - 10:21
NHL går inte för de rättigheterna äger Viasat. Du missade MLB Postad 13 February 2013 - 11:11
Det var mest ett exempel. Problemet är att det är många olika företag som äger diverse rättigheter för dessa utanför USA. Det gör att upphandlingarna blir mycket svårare. Postad 13 February 2013 - 11:52
Om dom vill att man ska ladda ner alla spel så får dom göra någonting åt hastigheten via trådlöst. Tar ju fan 45 min att ladda ner ett demo på 1gig.
Vad kommer då ett spel på 50 gig att ta? Och om man måste ha en kamera (kinect) på tvbänken för att kunna använda konsolen blir jag väldigt ledsen. Jag tyckte kinect var skitkul när det kom. Men att sitta ner i soffan och styra hemskärmen var totalt ohållbart. Den uppgradering dom pratar om måste vara åtminstånde 30 ggr bättre än dagens kinect. Lagget måste bort! hur som helst kommer jag nog att köpa en box hur som helst när den kommer. Måste bara få yttra mig lite. /Niklas /Niklas Postad 13 February 2013 - 12:20 Kommer inte behövas, den har ju en BD-spelare. På sikt kanske det kommer en BD-lös verre, vem vet. Redigerat av pacman, 13 February 2013 - 12:22. Postad 20 February 2013 - 11:46
Skillnaden rent tekniskt mot innan:
Kinect’s CPU, GPU and memory usage on Durango are part of the system reservation. Redigerat av PalmiNio, 20 February 2013 - 11:49. Postad 20 February 2013 - 11:54
Me. Inget som stör mig direkt att inte ha det heller. Men om Voice osv kommer fungera så why not? Både Sony och MS måste bundla deras kameror med varje enhet för att det ska komma bra spel som använder dem - så enkelt är det. Jag tyckte Kinect var kul men sen kom det inte mer av det än Sport och Dans. Många verkar tro att det ena utesluter det andra. Oj Kinect är med i alla då kommer bara barnspel osv. Redigerat av PalmiNio, 20 February 2013 - 11:57. Postad 21 February 2013 - 16:18
Någon som sätter emot att MS kommer visa nästa COD på sin visning av denna maskin, som dragplåstret? Sen efter det en massa Kinect-viftande och dansande...
Postad 21 February 2013 - 17:44
Förväntar mig en mer splittrad tillställning av ms än sonys dito inatt. Men sony öppnade inte bara dörren utan har uppenbarligen sprungit en bra bit in på socialamedier-enhet i centrum för familjens vardagsrum-banan. Skulpterandet och musiktramset med move är helt i klass med kincect Jag är helt övertygad om att ps4 och xbox kommer bli sjukt lika, inte bara vad det gäller prestanda utan som helhet, funktioner, finesser etc etc Allt av det sony visade (förutom vitan) tror jag ms kommer presenter (alt redan har) Postad 22 February 2013 - 13:08
Postad 22 February 2013 - 13:31
Ja, inget snack om att den största överraskningen på PS4 presentationen var att de faktiskt visade spel istället för en massa tech-demos. Det lämnar en hel del öppet vad de kommer att visa på E3, mer än hur själva konsollen ser ut.
Tror att MS var tvungen att göra om en hel del av hur de tänkt sin presentation efter Sonys presentation. Tror slaget om next-gen kommer att vinnas på två saker; dels den som lyckas ha en konsoll ute i julmarknaden 2013 (och där lär vi se MS ha en fördel i Europa, då Sony säkert vill vänta så länge som möjligt då de tjänar rejält med pengar på att inte göra tillräckligt med konsoller för launchen med tanke på det dyra minnet) dels den som inför minst finesser för att irritera slutanvändaren (och där ser det ut som Sony just nu har en rejäl fördel med tanke på ryktena om nextBox). Postad 22 February 2013 - 14:20
Var inte alls förvånad att de visade gameplay med tanke på hur lång tid generationen pågått, var mer förvånad att de inte också visade konsolen.
Postad 22 February 2013 - 15:11 För min del får det gärna vara massor av finesser och möjligheter till att integrera olika appar osv. Vore däremot skönt att kunna configurera vad man vill ha där så man kan välja bort facebook-integration etc. Med tanke på att det verkar bli relativt dött lopp angående spelbiten så lär det bli annat som avgör när det gäller stora massan. Postad 22 February 2013 - 15:23
Mja, vad jag menade med finesser som irriterar slutanvändaren menar jag saker som begränsningar på begagnade spel, löpande kostnader för finesser som är gratis på andra plattformar, krav på att alltid vara online, skumma DRM lösningar, hdcp över hdmi även för icke-skyddad video, oförmåga att flytta profil och spardata mellan flera konsoller och allt annat skumt vi sett den senaste generationen.
Postad 22 February 2013 - 17:59
Uh oh:
"I don't have good communication with anyone at Microsoft right now, and haven't been disclosed on their next console, but all our technical people like the PS4 specs a lot more than the leaked Durango specs, and we like the positioning of the PS4 (it's about games) a lot more than what we perceive Microsoft's positioning is going to be." http://www.neogaf.co...ad.php?t=515050 Postad 22 February 2013 - 20:18
Samma snubbar som höll i e3 förra året. Då är inte förväntningarna höga på det eventet. Postad 22 February 2013 - 22:07
Nu börjar snart bråket också dessvärre. Utannonseringen av PS4 var okej för då är det bara en konsol. Men så fort 720 utannonserats så kommer den eviga frågan: vilken är bäst?
Nu är det liksom bara PC-spelarna och konsolspelarna som är i luven på varandra. Postad 22 February 2013 - 22:26
Det är inget som jag kommer att orka med. För mig kommer valet att vara lätt. Om inte ps4 har någon vettig partyfunktion eller om handkontrollen skulle kännas konstig i handen på ps4 så blir det xbox. Annars så tar jag ps4 för spelutbudet
Postad 23 February 2013 - 02:35
Äh, det är bara Blow job juh Hans uppfattning om att det bara handlar om spelen var det innan eller efter the share button? Postad 23 February 2013 - 10:30
Nu när ps4 har visats, tror ni som är mer sugna på en Xbox att ms kommer att försöka matcha Sonys monsterkonsol med liknande spec, eller har ms något annat ess i rockärmen?
Postad 23 February 2013 - 10:39
De specarna Xboxen har de har den. Tror inte mycket kommer ändras på den fronten nu. Däremot kommer de jobba mot att matcha mjukvarufeatures. Postad 23 February 2013 - 10:58
Jag tror hårdvaran kommer vara så pass jämlik att det blir lika svårt se skillnad på multiplatformsspelen som idag. Tror Microsoft kommer att överaska med att få över en del tidigare Playstation-exklusiva spel. Sen vad som gör att många kommer välja Xbox lär vara prissättningen som gissningsvis hamnar en tusenlapp under PS3 samt att många är vana vid Xbox Live.
Men om de fortfarande kommer kräva att man betalar för att spela online och de inte får tag i några nya riktigt stora spelserier så kommer de få det tufft. Ett lägre inköpspris och Kinect kommer inte vara tillräckligt. Med tanke på hur Microsoft gjorde med Windows 8 så tror jag dock att nästa Xbox kommer totalfloppa. De som styr Microsoft just nu har inte någon koll på marknaden och gör bara desperata försök att tvinga folk att använda deras produkter. Personligen så är den enda konsollen jag är intresserad av Wii U. Helt enkelt för att det är den enda konsollen som troligtvis får "konsollspel". Om jag känner att ett spel hellre skulle spelas med mus och tangentbord så spelar det ingen roll för mig även om spelet inte kommer till PC. Då hoppar jag hellre över det än spelar det på ett sämre sätt. Men Nintendo har mycket att göra innan jag införskaffar en Wii U. Först måste de fixa så att många av de bästa Wii-spelen går att köra med Wii U controllern för jag skippade dem på grund av Wiimote. Sen måste de sänka priset rejält för den uråldriga hårdvaran betalar jag inte nuvarande pris för. Redigerat av altair4, 23 February 2013 - 10:58. Postad 23 February 2013 - 11:23
Nån skrev: "tar de bort möjligheten till bakåtkompabilitet eller att tanka ner på nytt det man köpt via xbla så kan det kvitta om man köper en ps4 eller xbox720". Värt att tänka på faktiskt.
Postad 23 February 2013 - 13:59 Ser ingen anledning till att MS skulle ändra sitt beteende här, de tjänar bra med pengar på Xbox live. Så pass bra att Sony började med en egen variant. Och så länge jänkarna köper Xbox i mängder lär det gå bra för MS. Postad 23 February 2013 - 14:06
Fast PS+ verkar ge betydligt mer mervärde än vad man får från XBL... Edit: för ett par år sen skulle jag sagt (och ni som kan med sökmotorn hittar säkert att jag har sagt det) att det var värt att betala för XBL jämfört med den gratis playstationtjänsten, men så tycker jag inte det är längre. xBL hade en drös med fördelar du inte hittade till PS3an, men när Sony förbättrade sin tjänst så valde MS att försöka få in ännu mer pengar och drastistisk försämrade varje aspekt av XBL. Just nu är det en cointoss om jag väljer ps eller Xbox nästa generation. Det handlar som sagt var vem som tvingar fram mest irriterande 'features' som inte går att stänga av. Facebook och dylikt kvittar mig lika. Videosharing hade varit intressant om man hade kunnat välja tjänst för uppladdning och inte bli inlåst hos deras suspekta tjänster. Redigerat av Unregistered6810b893, 23 February 2013 - 14:15. Postad 23 February 2013 - 14:13 Spelar det någon roll för MS? Så länge folk betalar för Live tjänar de pengar. De siffror jag har sett säger att MS drog in 1,2 miljarder dollar på live 2010. Sedan var Sony "tvungna" att släppa en "bättre" produkt som de kunde ta pengar för. Sedan kan man diskutera mervärdet av playstation plus vs xbox live. Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 23 February 2013 - 14:15. Postad 23 February 2013 - 14:21
Jo, inget snack om att Sony gjorde ett misstag när de inte valde att göra online som en prenumeration ur ett rent företagsperspektiv. Men från kundperspektiv ger mig inte XBL någonting just nu som jag inte hade kunnat få från PS+ och dessutom fått betydligt MER av.
Men det handlar mest om var kompisarna spelar någonstans. Om alla dina polare hoppar på PS-tåget kommer du sitta med en Xbox då? Och vice-versa givetvis. Och där har MS en REJÄL fördel jämfört med Sony. Postad 23 February 2013 - 21:43 Fast då tittar du på dig själv som enskild kund. Att som altair4 säga att MS kommer få det tufft om de fortsätter ta betalt för Xbox live tror jag inte en sekund på, snarare tvärtom. Sony kommer att ha betalning för online från dag 1 på playstation 4, det skulle inte förvåna mig. Jag spelar ganska lite tillsammans med andra så jag kommer att köpa den konsol först som ger mig mest för pengarna. Postad 23 February 2013 - 22:03
Jag har säkert fel eftersom det är onekligen en jäkla massa som betalar för Xbox Live. Jag tycker dock det är vansinne att man efter att ha köpt spelet så ska man betala för att kunna spela det online. Det är ju inga MMO-spel där pengarna går till spelutvecklingen. Visst kostar det att hålla en onlinetjänst, men då man redan betalar extra mycket för spel till konsoller jämfört med PC så ska det absolut inte tillkomma några andra kostnader för att kunna spela hela spelet, även multiplayer. Tycker mest det är skrämmande hur många som börjar acceptera att bli mjölkade av företagen på massa småtjafs som inte borde kosta något men som de ska ha $5-10 för och inte krävt någon utvecklingstid alls istort sett eller helt enkelt undanhållits releasen för att hamna som DLC bara för att de kan.
Får väl se hur det blir. Jag hoppas personligen att det går åt fanders för Microsoft om de fortsätter ta betalt för onlinespelande och att Sony håller den delen gratis. Jag avskyr att se mikrotransaktioner till höger och vänster. Köper man något så äger man det och ska kunna utnyttja det. Har ett spel onlineläge så ska det fungera åtminstone under konsollens livstid. Redigerat av altair4, 23 February 2013 - 22:05. Postad 23 February 2013 - 22:10
Nä, Sony kommer nog att fixa sitt 'misstag' att ge gratis online. Frågan är om XBL kommer ikapp med 'gratis' spel eller om det fortfarande kommer vara en plattform för att kunna spela online.
Finns ju hur många som helst som inte brytt sig om att köpa XBL bara för att de tycker det är en onödig kostnad då de, ungefär som du, mest spelar spel för sig själva eller couch-coop. Hittade detta:
Från en artikel som faktiskt är värd att läsa angående XBL v/s PS+: http://kotaku.com/59...ry-of-xbox-live
Jo, men där är ju EA den största syndaren. Inte MS eller Sony. Hur många spel som helst de stängt av multiplayer-servrarna för. Postad 23 February 2013 - 22:40
Det VORE ju trevligt med kostnadsfritt spelande online på nästa Xbox men det känns väl rätt tveksamt.
Edit: Inte för att det är någon jättekostnad. 300:- om året, en tjugolapp i månaden. Det jobbiga är att behöva köpa nytt och skriva in en kod en gång om året. Redigerat av Zoiler, 23 February 2013 - 22:42. Postad 23 February 2013 - 23:49
Behövs ens det 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |