Fallout 4 (Inga spoilers utan taggar!)
Fallout 3 - Game of the Year Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(4)
|
329:- | |
Fallout: New Vegas - Ultimate Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(1)
|
1 594:- | |
Fallout 4 (PC)
(PC-spel)
|
8
|
(19)
|
105:- | |
Fallout 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
6
|
(24)
|
Inga priser | |
Fallout 4 (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
7
|
(11)
|
119:- | |
Fallout Anthology (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 1TB (inkl. Fallout 3 + Fallout 4) 2015
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Fallout 3 (255 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 10 November 2015 - 13:51
Postad 10 November 2015 - 17:31
Postad 10 November 2015 - 17:36
Fråga som rör ca 2-3H in i spelet.
Redigerat av SKIBBE, 10 November 2015 - 17:38.
Postad 10 November 2015 - 17:39
Dogmeat är dessutom smartare och är inte i vägen på samma sätt som förr.
Redigerat av Unregistered7444adce, 10 November 2015 - 17:39.
Postad 10 November 2015 - 18:20
Du får snabbt soppatorsk
Okey, tack. har en påfyllning iaf ![]()
Ska man minnas var och återvända när man har soppa igen?
Postad 10 November 2015 - 18:39
Hur är det med hunden, hur mycket tål den, måste jag mata den med jämna mellanrum? Överförde lite mole meat och verkade funka ![]()
Postad 10 November 2015 - 18:59
På Pc gick det åt typ 10 dom första 20tim typ.
Sen har jag redan haft flera flygande lik efter jag dödat dom.. haha. Buggigt.
Ser nice ut!
Postad 10 November 2015 - 19:17
Jag älskar det här spelet så här långt. Det trodde jag aldrig
Kan inte sluta spela
Postad 10 November 2015 - 19:57
Okey, tack. har en påfyllning iaf
Finns fler, har hittat en till på en annan plats.
Det enda som buggat för mig är undertexterna. Är några gånger dom inte uppdaterats.
Postad 10 November 2015 - 20:15
Jag har en säkert extremt dum fråga men men. Power Armor: Hur fyller jag på den med ström? Jag sitter just nu fast. Jag har 95 Fusion Cells om de nu är dom man tankar med?
Postad 10 November 2015 - 20:41
Haha märktes tidigt att det var ett Bethesdaspel. Glitchade redan när jag öppnade dörren i början av spelet. Kom inga alternativ utan jag stod bara där som en idiot.
Nu har jag kommit igång iaf, ser fram emot utforskandet
Postad 10 November 2015 - 20:50
Jag har en säkert extremt dum fråga men men. Power Armor: Hur fyller jag på den med ström? Jag sitter just nu fast. Jag har 95 Fusion Cells om de nu är dom man tankar med?
Den tankar på sig själv om du har batteri och är i den.
Postad 10 November 2015 - 21:26
Postad 10 November 2015 - 21:51
Jag har slagit upp lite bäddar, vattenpumpar och lite försvarsgrejer - för att få gröna siffror i ovankanten när man är inne i byggarläget
Borde väl inte vara alltför stora attacker mot basen nu i början, hoppas jag.
Edit: Jag spelar på PS4 - kanske är enklare på PC. Testade t.ex. att dra upp lite stängsel, blev att större delen av stängslet svävade i luften. Vet inte om det är bugg eller om det var jag som byggde dåligt. Rev stängslet per omgående ![]()
Redigerat av Guarana, 10 November 2015 - 21:53.
Postad 10 November 2015 - 22:28
Postad 10 November 2015 - 22:32
Byggdelen med staket osv är allt annat än smidig. Dvs få till saker snyggt, snappar illa och inga fasta vinklar. Och staket kan hamna över marken om det lutar
Redigerat av SKIBBE, 10 November 2015 - 22:34.
Postad 10 November 2015 - 22:51
Och som skibbe sa så hamnar staket lätt i luften. Annars är det smidigt att bygga grejer, tycker jag.
Jag spelar på PC.
Postad 11 November 2015 - 01:39
Undertexten buggar ibland annars tycker jag spelet flyter på bra. Inte kommit så långt, jag är ganska långsam av mig utforskar mycket i byggnader så jag inte missar ammo osv.
Ljudet e riktigt bra på PS4. Känner sig helt inne i spelet om man vrider upp volymen.
Postad 11 November 2015 - 04:26
Jag tycker att det är svårare än jag mindes fallout 3 och new Vegas och jag har inte hittat några riktigt bra prylar än men det kommer nog så småningom. Däremot har jag råkat på en legendary death claw vilket inte blev ett angenämt möte ☺
Postad 11 November 2015 - 06:38
Verkar trevligt. Gillar Storyn. Målet som man har känns inspirerande att fullfölja. Man vill veta mer.
Har haft en del buggar. Texter som frysit. Grafiken uppfuckad en stund efter fast-travel. Flygande lik mm. Men inget som stör jättemycket. Kör Ps4.
Har väldigt mycket som jag inte förstår än. Bla hur man får en riktig armour. Har bara en arm, ett ben osv eller kläder. Men det kommer väl.
Postad 11 November 2015 - 07:40
Körde till lvl. 6 i går. Men känns som att jag pausar här tills en patch kommer, det känns opolerat.
- Min pip-boy har försvunnit helt ett par gånger, texten längst ner som hjälper dig navigera syns, men man kollar rakt ner i marken, var tvungen att starta om.
- Undertexterna fryser konstant, sjukt störande då jag är en sån som läser dem och trycker mig vidare i konversationen.
- Mycket framedrops, mest hela tiden (PS4)
- Polaren hade lirat 7 timmar, Diamond City buggade ur och alla attackerade honom. När spelet laddas igen börjar han i Diamond City, går utanför dörren och blir ihjälskjuten. Samma hela tiden, så han bestämmer sig för att ladda en save 40 minuter tidigare där han inte ens kommit till Diamond City än, får börja i Diamond City och repetera samma procedur. Första saven som inte är där är 4h gammal. Sparningsbuggar är i mina ögon helt oförlåtligt. Det var det som gjorde att jag aldrig lirade klart New Vegas.
I övrigt är det ju välgjort även om det är lite "rough around the edges".
Saknar "Take All" och att man i byggläget inte kan vara en dammsugare utan måste trycka på varje liten pinal och ta scrap för att samla in den.
Sen känns det som att "Sort" i inventoryt inte fungerar? Står typ "Sort (DMG)" inne på vapen, så trycker man där, så sorteras det inte alls på DMG, kan vara 12, 7, 18, 3, 4, 5, 22, samma för VAL etc.
Postad 11 November 2015 - 07:43
Okey, tack. har en påfyllning iaf
Jag har hittat tre stycken nu... typ i källare lite överallt. Låter den stå tills jag känner att den behövs för nått kritiskt mission, typ snabbtransportera mig hem och hämta den och sedan tillbaka och spöar på det som behövs spöas på ![]()
Körde till lvl 7 igår.
Verkar trevligt. Gillar Storyn. Målet som man har känns inspirerande att fullfölja. Man vill veta mer.
Har haft en del buggar. Texter som frysit. Grafiken uppfuckad en stund efter fast-travel. Flygande lik mm. Men inget som stör jättemycket. Kör Ps4.
Har väldigt mycket som jag inte förstår än. Bla hur man får en riktig armour. Har bara en arm, ett ben osv eller kläder. Men det kommer väl.
Det handlar väl bara om att samla resources och sedan kanske lite "recept". Man kan ju bygga en del redan från början. Samla på sig allt skräp man kan hitta =)
Känns som STR är en bra egenskap i detta spelet ![]()
Postad 11 November 2015 - 08:05
Ok så man måste ha ett recept? Vart hittar man sådana? Har inte stött på nått än. För just nu kan ja bara uppgradera ex left leg osv. Men jag kan inte sätta ihop något till en komplett armour.Jag har hittat tre stycken nu... typ i källare lite överallt. Låter den stå tills jag känner att den behövs för nått kritiskt mission, typ snabbtransportera mig hem och hämta den och sedan tillbaka och spöar på det som behövs spöas på
Det handlar väl bara om att samla resources och sedan kanske lite "recept". Man kan ju bygga en del redan från början. Samla på sig allt skräp man kan hitta =)
Känns som STR är en bra egenskap i detta spelet
Edit: En annan sak jag inte hittat är när man kollar på grejer i ex ett skåp så kan man trycka på fyrkant (Ps4) så kan man inspektera sakerna innan man plockar upp dom. Men när man kollar på en grej som ligger på marken så måste jag plocka upp den först för att se värde mm. Kan man inte inspektera innan man plockar upp enskilda saker?
Redigerat av Megaman1, 11 November 2015 - 08:08.
Postad 11 November 2015 - 08:09
Postad 11 November 2015 - 08:26
Redigerat av Zartok, 11 November 2015 - 08:26.
Postad 11 November 2015 - 08:44
Ja en annan fråga hur bra fungerar pipboy appen för era mobiltelefoner. En gimmick ni har slutat använda den redan eller ni kan inte va utan?
Postad 11 November 2015 - 09:02
Den funkar jättebra. Problemet är att man ändå får pausa spelet för att ta upp mobilen och fixa så man lika gärna kan använda ingame menyn. Hade man därimot haft en brevid sig som kunde fixat o donat medans man spelat så hade det varit grymt!Ja en annan fråga hur bra fungerar pipboy appen för era mobiltelefoner. En gimmick ni har slutat använda den redan eller ni kan inte va utan?
Därimot bra som nu när man är på jobbet att man kan gå igenom sina saker, skills mm o planera kvällens massaker. 😀
Postad 11 November 2015 - 09:40
Jag är nedladdad och klar, kanske kan jag få till ett pass från 18-22 ikväll. Vill gärna ha lite längre pass, speciellt i början av spelet så man kommer in i det ordentligt!
Redigerat av genstruktur, 11 November 2015 - 09:51.
Postad 11 November 2015 - 10:04
Jag är nedladdad och klar, kanske kan jag få till ett pass från 18-22 ikväll. Vill gärna ha lite längre pass, speciellt i början av spelet så man kommer in i det ordentligt!
Tre timmar är nog minimum enligt mig. Jag körde runt 3.5-4 och hade svårt att sluta då.
Postad 11 November 2015 - 10:41
Blir superhypad bara av att läsa era kommentarer, det blir inköp snart då ![]()
Postad 11 November 2015 - 10:41
Tre timmar är nog minimum enligt mig. Jag körde runt 3.5-4 och hade svårt att sluta då.
Jo vis av erfarenhet, från andra spel, så tror jag också så
.
Postad 11 November 2015 - 10:47
Postad 11 November 2015 - 10:53
Edit: En annan sak jag inte hittat är när man kollar på grejer i ex ett skåp så kan man trycka på fyrkant (Ps4) så kan man inspektera sakerna innan man plockar upp dom. Men när man kollar på en grej som ligger på marken så måste jag plocka upp den först för att se värde mm. Kan man inte inspektera innan man plockar upp enskilda saker?
Undrar samma och jag är tveksam? Dock gillar jag nya lootsystemet. Smidigt!
Postad 11 November 2015 - 11:10
Jag vet inte om någon gjorde samma misstag som mig.. Satte hög intelligence ifrån början då jag ville ha många skull points varje gång jag levlade. Oj så korkad jag var
Varför är det fel då.
Postad 11 November 2015 - 12:03
Den där stora rustningen man får rätt så fort... kan man dumpa den nånstans och hämta den igen, eller hur funkar det..?
Postad 11 November 2015 - 12:07
Jag vet inte om någon gjorde samma misstag som mig.. Satte hög intelligence ifrån början då jag ville ha många skull points varje gång jag levlade. Oj så korkad jag var
Jag ser inget jättekonstigt med det? Själv valde jag något högre Perception för VATS och lite högre Luck som utgångspunkt. Sedan när jag gått upp i lever första timmarna har jag koncentrerat mig ganska mycket på Strength och även på lockpick-skillnad. Charisma verkar inte riktigt behövas första timmarna, så den tänkte jag avvakta lite med.
Den där stora rustningen man får rätt så fort... kan man dumpa den nånstans och hämta den igen, eller hur funkar det..?
Jag funderar lite i samma banor. Har hittat två stycken sådana rustningar som just nu står ute på fältet. Jag har ett batteri som passar, men bara ett. Är ganska osäker på om det är lämpligt att "ta hem" bägge två till Sanctuary
Postad 11 November 2015 - 12:10
Den funkar jättebra. Problemet är att man ändå får pausa spelet för att ta upp mobilen och fixa så man lika gärna kan använda ingame menyn. Hade man därimot haft en brevid sig som kunde fixat o donat medans man spelat så hade det varit grymt!
Därimot bra som nu när man är på jobbet att man kan gå igenom sina saker, skills mm o planera kvällens massaker.
Tycker faktiskt det är ganska smidigt att ha min iPad bredvid med Pip-boy. Är rätt liten text ibland och personligen tycker jag det kan vara lite enklare att rodda med touchscreen istället för styrkors eller spak (PS4).
Postad 11 November 2015 - 12:48
5,5 i Userscore just nu på Metacritci
Oj, det var lågt. En del som är rätt missnöjda.
Postad 11 November 2015 - 13:07
Den syns på kartan där du lämnar den så det är bara att hämta den igen när du behöver den.
Postad 11 November 2015 - 13:40
Den syns på kartan där du lämnar den så det är bara att hämta den igen när du behöver den.
Ok, tack för info ![]()
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Fallout 3
22 filmer
19 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?