Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Dune HD Base 3D

810 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 april 2013 - 13:50

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Begränsade?
Du kan ju köra långt över 1gbit med både NFS och SMB, jag kör NFS på QNAP men det borde inte vara ngn större skillnad mot synology, vad är det för begräsningar du avser?

jag är inte så duktig på detta men det har att göra med rsize och synology är begränsad till 8k och därmed kommer man inte upp i några höga hastigheter. antagligen stödjer din qnap NFS 32k.

Postad 05 april 2013 - 20:36

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

jo du ska kunna spela upp ISO film från en USB HDD. det låter mer som att du har något fel inställt på din TV eller förstärkare.

USB 2.0 har en överföringshastighet på 480Mbps medans en NAS ligger på kanske mellan 50-150Mbps beroende på kvalité. En BD-iso ligger oftast på ca 40-50Mbps men kan komma upp i högre. 3DBD-ISO ligger väl runt 100Mbps tror jag?

Ok då är det nog min Dune som inte klarar jobbet riktigt för det flyter på fint med min Mac Mini och mac bluray player och även XBMC. Så jag tror inte problemet ligger i tv eller förstärkaren. Så du tror inte en NAS löser mitt problem då?

Postad 06 april 2013 - 00:01

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
Dunen ska inte vara problemet iaf. om det är så är det fel på din spelare. kanske är något fel med dunens USB men det har jag aldrig hört förut. har du provat med en intern HDD?

men jag tror fortfarande att det är någon inställning som är fel.

dubbelkolla lite inställningar.
på dunen under verktyg och video. har du valt auto framerate 24/50/60Hz?
på Pioneer TVn,gå in på setup-picture-pro adjust-purecinema- här väljer du "advanced".
på recievern. har du tagit bort allt som har med uppskalning av bild osv?

att du inte upplever hacken med mac mini kan bero på att dem gör om 24hz till 60hz och därför upplever inte just du några hack (även om andra gör det inkl mig själv men det är ju mindre hack en dem du beskriver)

Postad 06 april 2013 - 00:05

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Jag har min Mac Mini i ställd på 24Hz och det är 24Hz.
Däremot klarar inte Mac OS 23.976Hz.

Postad 06 april 2013 - 00:08

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Jag har min Mac Mini i ställd på 24Hz och det är 24Hz.
Däremot klarar inte Mac OS 23.976Hz.

jo men nu frågar jag inflames ;)

men det är väl Intel som inte klarar av 23.976Hz? eller har dem löst det men Apple inte brytt sig om att uppdatera?

Postad 06 april 2013 - 00:34

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Du sa att Apple gör om 24 till 60Hz vilket inte stämmer. :)
Det är Apple som inte fattar att vi vill ha 23.976 och DTS-MA & TrueHD.
Apple tror att alla ärnskitnöjda med deras värdelösa iTuneskomprimerade skit, precis som Netflix.

Som tur är kommer ju Dune med emplexer och fixar till det.

Postad 06 april 2013 - 09:19

ydde
  • ydde
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har precis varit och införskaffat mig en Base 3d, och efter alla lovord så var förväntningarna höga... men /&%¤&% vad besviken jag blev.
Den kan inte spela upp mina Mappar med BD-rippar som är gjorda med slysoft AnyDVD HD (inte iso) och DVD-rippar samt så lyckas jag inte få någon inbäddad undertext att fungera i mina mkvfiler bara externa.
samt att ljudet inte automatiskt vill skifta från Bitstream till pcm, utan att det blir ett lädrans brus i anläggningen så att pacemakern nästan lägger av.
Är det inställningar jag missat eller klarar den inte detta??
min tidigare tvix6500 klarade detta..

lite hjälp från sakkunniga på forumet innan jag lämnar tillbaks lådan.

Edit:
En ny nätverksgenväg med nfs filsystem.. då helt plötsligt löste sig det mesta.. ska testa vidare i kväll.. Saknar däremot bd-menyer som tvixen löste. har ännu inte lyckats att få Pioneer 5090H visa rätt framerate. har ändå följt tipsen från "beat_strandh"
Har en HK255 i mellan, men det hade jag med tvixen med, och då fungerade det.?!

Nu är jag mycket mer :) än förut..

Redigerat av ydde, 06 april 2013 - 15:31.

Postad 06 april 2013 - 18:22

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Du sa att Apple gör om 24 till 60Hz vilket inte stämmer. :)
Det är Apple som inte fattar att vi vill ha 23.976 och DTS-MA & TrueHD.
Apple tror att alla ärnskitnöjda med deras värdelösa iTuneskomprimerade skit, precis som Netflix.

Som tur är kommer ju Dune med emplexer och fixar till det.

.

Hehe menade inte ATT den gör det utan att den kanske gör det. Om man inte väljer 24hz själv i output så är det oftast 60hz på Mac datorer.

Emplexer har jag faktiskt avinstallerat. Det blev något konstigt med mina remux mkv och så är det stökigt med undertexter av och på osv. Väntar tills/om det kommer en flash version som använder sig av den "vanliga" uppspelningsmetoden av filmer så man har alla valmöjligheter osv...

Postad 06 april 2013 - 18:28

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
:)

Ja, vi får hoppas att Dune släpper mer funktioner i sin API för uppspelning för dom som vill ha undertexter osv.
Som tur är så använde inte jag något sånt och film kör jag via yaDIS så allt funkar fina fisken för mig.
newloran2 har en del nya saker på gång i emplexer 0.2 men mer "avancerade" funktioner går inte nu pga. av att Dunes begränsningar för plugins. :(

Postad 06 april 2013 - 19:57

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

:)

Ja, vi får hoppas att Dune släpper mer funktioner i sin API för uppspelning för dom som vill ha undertexter osv.
Som tur är så använde inte jag något sånt och film kör jag via yaDIS så allt funkar fina fisken för mig.
newloran2 har en del nya saker på gång i emplexer 0.2 men mer "avancerade" funktioner går inte nu pga. av att Dunes begränsningar för plugins. :(

ja newloran2 gör verkligen ett grymt jobb men han jobbar lite i motvind pga att Dune inte är tillräckligt öppet eller vad man ska säga. jag gillar idén med Plex Media Server då det är en riktigt bra scraper men emplexer är inte där än för att jag ska använda det.

Postad 07 april 2013 - 21:43

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Dunen ska inte vara problemet iaf. om det är så är det fel på din spelare. kanske är något fel med dunens USB men det har jag aldrig hört förut. har du provat med en intern HDD?

men jag tror fortfarande att det är någon inställning som är fel.

dubbelkolla lite inställningar.
på dunen under verktyg och video. har du valt auto framerate 24/50/60Hz?
på Pioneer TVn,gå in på setup-picture-pro adjust-purecinema- här väljer du "advanced".
på recievern. har du tagit bort allt som har med uppskalning av bild osv?

att du inte upplever hacken med mac mini kan bero på att dem gör om 24hz till 60hz och därför upplever inte just du några hack (även om andra gör det inkl mig själv men det är ju mindre hack en dem du beskriver)

Satte mig i flera timmar och kikade igenom alla inställningar i tvn och hittade till slut vad som var problemet så nu funkar det perfekt!! Nu flyter det på riktigt bra och allt funkar. Men märkte när jag kikade på en film att jag har problem med Buffrar Underruns! Kan det bero på att min HDD inte pallar med riktigt? Min usb hdd som jag kör med nu är ju inte i nyaste laget utan en gammal som jag hade liggandes och är en https://www.prisjakt...kt.php?p=413969

Har endast upplevt Buffer underruns på 1 av 4 sedda filmer och det är på exakt samma ställen i filmen varje gång.

Redigerat av inflames666, 07 april 2013 - 21:45.

Postad 08 april 2013 - 06:55

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Satte mig i flera timmar och kikade igenom alla inställningar i tvn och hittade till slut vad som var problemet så nu funkar det perfekt!! Nu flyter det på riktigt bra och allt funkar. Men märkte när jag kikade på en film att jag har problem med Buffrar Underruns! Kan det bero på att min HDD inte pallar med riktigt? Min usb hdd som jag kör med nu är ju inte i nyaste laget utan en gammal som jag hade liggandes och är en https://www.prisjakt...kt.php?p=413969

Har endast upplevt Buffer underruns på 1 av 4 sedda filmer och det är på exakt samma ställen i filmen varje gång.

Härligt att du lyckades hitta felet.

den där HDDn borde fixa jobbet.

"Har endast upplevt Buffer underruns på 1 av 4 sedda filmer och det är på exakt samma ställen i filmen varje gång." det låter som att det är filen det är fel på eller som har för hög bitrate för Dunen. alltså en peak som inte dunen klarar av på exakt det där stället.

har du installerat "systemstorage" på din Base 3D? kan det vara så att det är något BD-Live tjafs som spökar? det gjorde det för mig innan jag installerade systemstorage men det var på Smart D1.

eller är det kanske seamless branch problemet du råkar ut för?

Postad 08 april 2013 - 16:32

DingDingDing
  • DingDingDing
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hej ! Hur ser det ut med stödjet för airplay ? har det hänt något mer om det ?
Sen hur är det med tangentbord och mus ? Funkar inte det via bluetooth ?

/DINg

Postad 08 april 2013 - 19:04

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Härligt att du lyckades hitta felet.

den där HDDn borde fixa jobbet.

"Har endast upplevt Buffer underruns på 1 av 4 sedda filmer och det är på exakt samma ställen i filmen varje gång." det låter som att det är filen det är fel på eller som har för hög bitrate för Dunen. alltså en peak som inte dunen klarar av på exakt det där stället.

har du installerat "systemstorage" på din Base 3D? kan det vara så att det är något BD-Live tjafs som spökar? det gjorde det för mig innan jag installerade systemstorage men det var på Smart D1.

eller är det kanske seamless branch problemet du råkar ut för?

Jo riktigt skönt att det har löst sig så långt iaf.

Hur installerar man SystemStorage? Gör man det direkt i Dunen eller måste man tanka ner nån fil? Detta är min första mediaspelare så är ganska grön på den fronten. Har endast kört med HTPC innan.

Postad 08 april 2013 - 21:07

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
Kommer inte ihåg exakt men sök på dune system storage så kommer du hitta beskrivning. Du måste ha ett SD-kort eller USB-minne.

Postad 10 april 2013 - 09:42

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Kommer inte ihåg exakt men sök på dune system storage så kommer du hitta beskrivning. Du måste ha ett SD-kort eller USB-minne.

Har nu hittat info om hur man installerar system storage. Men innan jag gör detta så undrar jag om du vet och kan förklara vad det är för funktion? Vad innebär system storage? Om jag tex kör det på ett usb minne, måste det usb minnet alltid sitta i dunen då?

Postad 10 april 2013 - 11:01

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

Har nu hittat info om hur man installerar system storage. Men innan jag gör detta så undrar jag om du vet och kan förklara vad det är för funktion? Vad innebär system storage? Om jag tex kör det på ett usb minne, måste det usb minnet alltid sitta i dunen då?

Installerar du det på ett USB-minne, så måste det alltid sitta. Partionerar du en hårddisk så kan du skapa det på den.
Vad gör då System storage? Ja, en viktig funktion är att spelaren kan lagra BD-menyer i spelaren, så "skivorna" startar snabbare nästa gång du spelar samma. Menyer funkar ju inte på en 3D Base, så det gäller de tidigare spelarna. Annars är det väl möjligheten att skapa genvägar till olika funktioner i spelaren. Kör du en scraper ( yaDIS, Zappiti) via nätverket så tror jag du måste spara via system storage (inte helt insatt då jag inte kör via nätverkslagring)
Du kan med fördel läsa vidare på Dune´s hemsida.

http://dune-hd.com/f...b_flash_drive/

Lycka till.

Postad 15 april 2013 - 14:58

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle skaffa mig en NAS till dunen. Ska mestadels stream:a BD iso. Hur kraftfull NAS behöver man för att den ska klara av jobbet problemfritt? Tänkte ev köra på denna:
https://www.prisjakt...t.php?p=1146571
Med WD red diskar.

Postad 15 april 2013 - 15:26

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Tänkte jag skulle skaffa mig en NAS till dunen. Ska mestadels stream:a BD iso. Hur kraftfull NAS behöver man för att den ska klara av jobbet problemfritt? Tänkte ev köra på denna:
https://www.prisjakt...t.php?p=1146571
Med WD red diskar.

den där fungerar alldeles utmärkt. kolla på synologys hemsida om kompatibla diskar.

Postad 15 april 2013 - 16:11

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

den där fungerar alldeles utmärkt. kolla på synologys hemsida om kompatibla diskar.

Ok låter bra det :) dessa diskar https://www.prisjakt...t.php?p=1335006 ska väl inte ha några problem att stream.a BD iso?

Postad 17 april 2013 - 06:42

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

• 555 inlägg
  • 0
Dåligt med uppdateringar tycker jag, visst DTS-HD buggen fixad men resten då?
Inverted 3D Sync tack.. 3D subs, Branced Titles fix är ju bara några saker som är ganska prio enligt mig!
PPC A400 har ju redan detta fixat hade det inte varit för att man vill ha en fullängds spelare i TV Bänken hade jag nog bytt för längesedan till A400 som verkar ha bättre bild och uppdateras frekvent.
Hoppas Dune skärper till sig

Postad 19 april 2013 - 18:22

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0
Hejsan är det någon mer som har problem med att bilden låser sig men ljudet är som vanligt? Man löser det genom att hoppa fram c:a 10 sek i filmen men det återkommer ganska ofta. Har senaste uppdateringen och provat med en återställning, mycket drygt !!

Postad 24 april 2013 - 01:19

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Går det inte att få menyer på BDiso på en base 3d?

Postad 24 april 2013 - 07:15

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Går det inte att få menyer på BDiso på en base 3d?

tyvärr inte

Postad 24 april 2013 - 12:08

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

tyvärr inte

OK :( Då får det till att skaffa sig en Dune hd max istället då för jag kör inte 3d ändå ju. Såg att det var slöare nätverkskort i den men ska väl inte vara några problem att stream:a via smb i hd max?

Postad 24 april 2013 - 18:54

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0
Nej, det är inga problem att streama BD-isos till HD Max via SMB.

Redigerat av Erik_N, 24 april 2013 - 18:55.

Postad 25 april 2013 - 22:43

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Vad är det som gör att en hd max klarar bd iso menyer och inte base 3d? Ligger det i hårdvaran? Är en max hd framtidssäker då vad det gäller bd menyer?

Postad 26 april 2013 - 06:02

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Du måste implementera kopieringsskyddet cinavia på spelare med fulla menyer nu för tiden.

Postad 26 april 2013 - 06:10

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
HD Max fick licens innan Cinavia blev obligatoriskt.

Det finns några stycken mediaspelare som klarar BD.ISO med menyer, många Dune modeller och några Popcorn Hour modeller (ex. C-200), det finns dock ingen renodlad mediaspelare som klarar av 3D BD.ISO med menyer och mig veterligen endast en enda apparat överhuvudtaget: Blu-ray spelaren Asus BDS-700 (endast via usb, ej via nätverk)

Den har dock (tyvärr) diverse problem med uppspelning av många 3D filmer.

Stöd för menyer på 3D BD.ISO fanns även tidigare på Blu-ray spelaren Oppo 93/95 men togs bort i en firmware-uppdatering eftersom de tydligen inte hade tillåtelse att använda funktionen (?)

Postad 26 april 2013 - 12:44

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Du måste implementera kopieringsskyddet cinavia på spelare med fulla menyer nu för tiden.

Vad exakt menas med det?

Postad 26 april 2013 - 13:14

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Att alla nya blu ray spelare har ett kopiering skydd vid namn cinavia i sig som är ett drm skydd och detta är tvingande av industrin om du skall ha fulla menyer därav har alla mediaspelare bd lite..

Detta innebär att gör du en blu ray kopia av en film som har cinavia skyddet så går inte den att spela upp i en spelare som har detta skydd.
Skyddet ligger i ljudspåret och går än så länge inte att ta bort.

Postad 26 april 2013 - 13:19

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Att alla nya blu ray spelare har ett kopiering skydd vid namn cinavia i sig som är ett drm skydd och detta är tvingande av industrin om du skall ha fulla menyer därav har alla mediaspelare bd lite..

Detta innebär att gör du en blu ray kopia av en film som har cinavia skyddet så går inte den att spela upp i en spelare som har detta skydd.
Skyddet ligger i ljudspåret och går än så länge inte att ta bort.

OK Hur gör man för att implementera cinavia?

Postad 26 april 2013 - 13:24

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Jag uttryckte nog mig otydligt det är alltså tillverkaren som implementera skyddet i nyare spelare och än så länge finns det inget sätt att komma runt det.

Här kan du läsa mer om det http://en.wikipedia.org/wiki/Cinavia

Postad 26 april 2013 - 13:46

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag uttryckte nog mig otydligt det är alltså tillverkaren som implementera skyddet i nyare spelare och än så länge finns det inget sätt att komma runt det.

Här kan du läsa mer om det http://en.wikipedia.org/wiki/Cinavia

Ok så med andra ord är det kört med menyer på en max hd i dagsläget oxå?

Postad 26 april 2013 - 13:47

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Ja

Postad 26 april 2013 - 14:12

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Ja

Ok surt sa räven!! Tack för infon iaf

Postad 26 april 2013 - 14:15

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1 536 inlägg
  • 0
Nej, på HD Max funkar det med BD-menyer än, men inte 3D då (eftersom den inte spelar det alls).

Postad 26 april 2013 - 14:45

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Jo det är sant att den som finns nu klarar det jag trodde han menade den kommande...

Postad 26 april 2013 - 15:24

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Nej, på HD Max funkar det med BD-menyer än, men inte 3D då (eftersom den inte spelar det alls).

Ok vad gött för har en på ingång som borde komma med posten idag. Då slipper jag skicka tebax den :) Det är ingen fara med att uppgradera firmware och så? Stödet för menyer kan inte försvinna då?

Postad 26 april 2013 - 15:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Nej hd max gjordes innan kravet kom

Postad 26 april 2013 - 16:12

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Låter ju strålande :)

Postad 26 april 2013 - 16:15

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

HD Max fick licens innan Cinavia blev obligatoriskt.

Det uttalandet är dock en sanning med modifikation ifall de släppt en uppdatering för device key sets sedan 31 dec 2010. Ser ofta sånna uttalanden här och på många andra forum speciellt om BD-menyer och hur det hänger ihop med Cinavia. Det är inte menyerna som styr utan BDA och AACS. Oppo är väldigt rädda för att bli av med sina licenser då de är verksamma i USA och lätt kan bli stämda. Asiatiska tillverkare av extenders brukar ju konka rätt ofta så det är väl enkelt att dra slutsatser om hur deras affärer sköts...

Postad 26 april 2013 - 16:17

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Jo men samtidigt så hänger det ju ihop utan licensieringen inga fulla menyer...

Kravet blev obligatoriskt på spelare efter februari 2012...

Oppo har inte det på sina gamla spelare och dom har nya nycklar...

Redigerat av jimjans, 26 april 2013 - 16:21.

Postad 26 april 2013 - 16:25

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0

Jo men samtidigt så hänger det ju ihop utan licensieringen inga fulla menyer...

Kravet blev obligatoriskt på spelare efter februari 2012...

Oppo har inte det på sina gamla spelare och dom har nya nycklar...

Nej sunrise date var 31 dec 2010. Du får läsa AACS avtalet. Det går bra att använda menyer utan BDA licens. Dock inte på en kommersiell spelare med optisk läsare.

Postad 26 april 2013 - 17:13

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Så enda skälet till att inte släppa fulla menyer är en kostnadsfråga då pga licensieringskostnad då?

Postad 26 april 2013 - 18:11

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2 986 inlägg
  • 0
Pratade med Netgears utvecklingsteam som använde fulla menyer utan BDA licens. De fick aldrig sin extender igenom BDA licenseringen. Officiellt kunde de inte marknadsföra den med USB-läsarstöd, trots att de hade fw klar sedan flera år. D-Link struntade i betala licenskostnader till Dolby, så ja jag skulle definitivt tro att de flesta försöker komma undan kostnaderna.

Postad 30 april 2013 - 13:47

inflames666
  • inflames666
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ny beta fw. Nån som vet vad den innehåller för ändringar? Hittade ingen info om det på dunes hemsida.

Postad 30 april 2013 - 15:38

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
På AVForums så finns det lite mer information. Man kan tydligen välja vilken sida som spelaren ska börja med när det gäller 3D, höger öga - vänster öga, vad jag förstått ska det ha varit ett problem tidigare.
Sen har jag sett att Dune Store är något nytt. Den faktiska nyttan för oss icke rysktalande är så gott som obefintlig.
Postad bild

Klockan i övre högra hörnet ska ha försvunnit i yaDIS. (När jag provat detta ikväll, så stämmer inte det)

Jag, som spelar en del Youtube\musikvideos och även vissa serier med olika ljudformat, har haft en del jobbiga ljudproblem. En ovetenskaplig gissning från min sida är att det är filer med AAC-ljudformat som strular. Jag har även upplevt en del konstigheter när jag hoppat i tid i vissa filmer. Efter att ha uppdaterat till b6 så har jag försökt tvinga fram dessa ljudproblem, men har inte lyckats. Det är dock på tok för tidigt för att uttala sig om det är löst helt och hållet, men det verkar bättre.

Redigerat av Sir Mix Alot, 30 april 2013 - 22:21.

Postad 30 april 2013 - 15:42

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Låter som en grym uppdatering. Valet av höger/vänster öga är underbart om dom fixat det.
Längtat hem så jag kan testa nya uppdateringen.

Postad 30 april 2013 - 17:05

robin8
  • robin8
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag märkte ingen större skillnad efter fw uppdateringen. En besvikelse!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.