Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intel NUC

1280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Intel NUC DC3217BY (Svart/Röd) (Barebone-chassin) 7 8,2 (9) Inga priser
Intel NUC DC3217IYE (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,87 (7) Inga priser
Intel NUC DCCP847DYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,5 (1) Inga priser
Intel NUC DC53427HYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,25 (3) Inga priser
Intel NUC D54250WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,67 (11) Inga priser
Intel NUC D34010WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC D54250WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 7,67 (14) Inga priser
Intel NUC D34010WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC DN2820FYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,31 (15) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 5 7 (1) Inga priser
Intel NUC NUC5i3MYHE (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 1 (0) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,67 (8) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEK (Svart) (Barebone-chassin) 4 (0) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEH (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,33 (2) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 15 januari 2014 - 14:43

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Måste man hålla på att installera & optimera massor med inställningar för att filmer skall flyta på bra i XBMC ?
eller finns det någon version som allt är klart i ??

Postad 16 januari 2014 - 00:06

Med rätt att ha fel
  • Med rätt att ha fel
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
i5 Haswell varianten har inbyggt CEC stöd

Postad 16 januari 2014 - 09:53

chaffis
  • chaffis
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

i5 Haswell varianten har inbyggt CEC stöd

Menar du då att i3 Haswell inte har stödet, jag menar ren processor kraft räcker i3 till utan problem till XBMC så jag hade hellre köpt den då det är lite billigare men saknar den CEC stödet och I5 har det så får man kanske bita i det sura äpplet och ta en i5.

/Fredrik

Postad 16 januari 2014 - 12:14

Delmar78
  • Delmar78
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Köpte en NUC 3217by på Misco för 1295, en 4gb sticka, strömkabel och en Kingston 30gb mSata disk på Ebay, landade totalt på dryga 1700:- måste säga att jag är nöjd! :)

Installerade Openelec igår och matade NUC:en med de mest krävande mkv:er jag hade, inga som helst problem än så länge, har sen innan en gammal men uppgraderad Mac Mini som dock inte klarar DTS HD ut då den bara har DVI port och även har lite problem ibland med "feta" mkv, så denna lilla NUC är jag verkligen impad över måste jag säga, ska bli kul att testa mer utförligt när hela hemmabio anläggningen kommer upp i nästa månad.

Postad 16 januari 2014 - 22:36

Res-Lodrek
  • Res-Lodrek
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden mellan https://www.prisjakt...t.php?p=1454526 och https://www.prisjakt...t.php?p=1454525 egentligen. Fler usb portar och ethernet ser jag. Är det värt nästan 1000kr extra??

Postad 16 januari 2014 - 23:56

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Om du frågar mig: ja

Postad 17 januari 2014 - 07:48

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Vad är skillnaden mellan https://www.prisjakt...t.php?p=1454526 och https://www.prisjakt...t.php?p=1454525 egentligen. Fler usb portar och ethernet ser jag. Är det värt nästan 1000kr extra??

Den röda modellen som nu säljs ut för c:a 700:- lägre pris än den svarta har i normal fallet kostat mera än den svarta. Men förmodligen var det ingen som köpte den eftersom den är obrukbar för gemene man. De flesta vill nog bl.a. ha trådat nät. Den enda målgrupp som jag kan se för den röda modellen är de som sitter med en ny Apple thunderbolt skärm, och då har man inriktat sig på en allt för snäv målgrupp känns det som. Men jag kanske har fel här, rätta mig gärna.

Postad 17 januari 2014 - 07:59

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Måste man hålla på att installera & optimera massor med inställningar för att filmer skall flyta på bra i XBMC ?
eller finns det någon version som allt är klart i ??

Settings / Playback
Adjust display refresh rate to match video = alwars sedan bocka i Sync playback to display
Dessa är de enda inställningarna jag ändrat.

Postad 17 januari 2014 - 09:03

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Settings / Playback
Adjust display refresh rate to match video = alwars sedan bocka i Sync playback to display
Dessa är de enda inställningarna jag ändrat.

Ok låter ju kanon, vilket operativ system kör du då ?

Postad 17 januari 2014 - 09:09

Res-Lodrek
  • Res-Lodrek
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Den röda modellen som nu säljs ut för c:a 700:- lägre pris än den svarta har i normal fallet kostat mera än den svarta. Men förmodligen var det ingen som köpte den eftersom den är obrukbar för gemene man. De flesta vill nog bl.a. ha trådat nät. Den enda målgrupp som jag kan se för den röda modellen är de som sitter med en ny Apple thunderbolt skärm, och då har man inriktat sig på en allt för snäv målgrupp känns det som. Men jag kanske har fel här, rätta mig gärna.

Varför är den obrukbar för gemene man? Vad är det jag missar?

Är något av en nybörjare inom detta.

Postad 17 januari 2014 - 09:53

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Varför är den obrukbar för gemene man? Vad är det jag missar?

Är något av en nybörjare inom detta.

Obrukbar kanske var ett lite hårt ord, men i dagsläget föredrar nog de flesta en ethernet och en extra HDMI-utgång istället för Thunderbolt. Om man inte har en skärm med inbyggd Thunderbolt "hubb" så drar det fort iväg om du skall ha en Thunderbolt till Ethernet adpater och extra HDMI-utgång t.ex...

Men jag gillar tanken med Thunderbolt den dagen det sitter som standard en Thunderbolt-hubb i var och varannan skärm...då slipper man dessa svindyra datordockor och kan istället enkelt koppla upp sin bärbara dator till nätverket, skärm, mus, tangentbord osv med en enda kabel...

Postad 17 januari 2014 - 10:17

Res-Lodrek
  • Res-Lodrek
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Obrukbar kanske var ett lite hårt ord, men i dagsläget föredrar nog de flesta en ethernet och en extra HDMI-utgång istället för Thunderbolt. Om man inte har en skärm med inbyggd Thunderbolt "hubb" så drar det fort iväg om du skall ha en Thunderbolt till Ethernet adpater och extra HDMI-utgång t.ex...

Men jag gillar tanken med Thunderbolt den dagen det sitter som standard en Thunderbolt-hubb i var och varannan skärm...då slipper man dessa svindyra datordockor och kan istället enkelt koppla upp sin bärbara dator till nätverket, skärm, mus, tangentbord osv med en enda kabel...

Tack för svaret!

Jag ska använda den som htpc och koppla in den till min hemmabioreceiver. Då räcker det väl att koppla den till receivern eller kan jag behöva koppla nucen direkt till tvn också?

Postad 17 januari 2014 - 10:39

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Jag kan inte riktigt svara på den frågan, för jag vill kunna koppla in både TV och förstärkare direkt. Slötittar jag på nyheterna vill jag bara ha ljudet via TV:n men annars vill jag ju ha ljudet via förstärkaren...
Och jag vet in om detta fungera om du har två HDMI, en till förstärkaren och en till TV:n.
Jag har idag ingen förstärkare med HDMI så jag tar ut ljudet via SPDIF och då får jag alltid pilla i konfigurationen när jag skall växla mellan TV:n och förstärken.

Redigerat av Heddan, 17 januari 2014 - 10:40.

Postad 17 januari 2014 - 13:12

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Vad menar du? Ska vi börja dra Thunderboltkablar istället för nätverkskabel i våra byggnader eller? Annars finns ingen som helst logik i det du drömmer om...

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 17 januari 2014 - 13:13.

Postad 17 januari 2014 - 13:38

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Du kanske skall läsa på lite vad t.ex. Apple skärmen kan.
http://www.apple.com/se/displays/
Du har i skärmen anslutningar för USB, gigabit-nätverk, Firewire och vidarekoppling till fler Thunderbolt-enheter...och då ansluter du datorn endast via thunderbolt för att få tillgång till dom portarna plus då ljud och bild såklart till skärmen.

Så då fungerar skärmen som dockningsstation istället för en separat som du trycker ner datorn i. Den dag fler vanliga skärmar har denna funktion är efterlängtad kan jag säga...

Postad 17 januari 2014 - 16:00

Delmar78
  • Delmar78
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Skitnöjd med min röda, billig som tusan, thunderbolt till gigabit adapter (som jag ändå hade tiill min macbook air men som sällan används där) sen var den online mot nätverket och Nas:en hemma.

:) :) :)

Redigerat av Delmar78, 17 januari 2014 - 16:01.

Postad 17 januari 2014 - 16:25

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Du kanske skall läsa på lite vad t.ex. Apple skärmen kan.
http://www.apple.com/se/displays/
Du har i skärmen anslutningar för USB, gigabit-nätverk, Firewire och vidarekoppling till fler Thunderbolt-enheter...och då ansluter du datorn endast via thunderbolt för att få tillgång till dom portarna plus då ljud och bild såklart till skärmen.

Så då fungerar skärmen som dockningsstation istället för en separat som du trycker ner datorn i. Den dag fler vanliga skärmar har denna funktion är efterlängtad kan jag säga...

Jo, men du går ett (minst) steg för långt i dina tankar, någonstans måste nätverkskabel, USB-kabel o.s.v. finnas, annars blir det inte mycket av det...

Vad just Apple sysslar med skiter jag högaktingsfullt i, ännu ett sätt för dem att låsa in sina kunder förmodar jag.

Lenovo (t.ex.) löser det så här istället (utan att behöva använda Thunderbolt fö.):
Bifogad fil  1785304.jpg   19K   5 Antal nerladdningar
http://www.dustin.se...ink-dock-black/

Och välfungerande dockningslösningar har funnits länge, bara mupp-Apple som inte hängt med :huh:

Edit: Menar inte med detta att Thunderbolt är ett Apple-proprietärt format, för det är det såklart inte, menar att snart ser de säkert till att skapa en alldeles egen kontakt som absolut inte kan användas av någon annan... (Plus att de (om man ska se det historiskt) säkert snart påstår att de uppfunnit Thunderbolt.)

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 17 januari 2014 - 16:33.

Postad 17 januari 2014 - 17:18

chaffis
  • chaffis
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jo, men du går ett (minst) steg för långt i dina tankar, någonstans måste nätverkskabel, USB-kabel o.s.v. finnas, annars blir det inte mycket av det...

Vad just Apple sysslar med skiter jag högaktingsfullt i, ännu ett sätt för dem att låsa in sina kunder förmodar jag.

Lenovo (t.ex.) löser det så här istället (utan att behöva använda Thunderbolt fö.):

Och välfungerande dockningslösningar har funnits länge, bara mupp-Apple som inte hängt med :huh:

Edit: Menar inte med detta att Thunderbolt är ett Apple-proprietärt format, för det är det såklart inte, menar att snart ser de säkert till att skapa en alldeles egen kontakt som absolut inte kan användas av någon annan... (Plus att de (om man ska se det historiskt) säkert snart påstår att de uppfunnit Thunderbolt.)

Nu fattar jag inte, detta känns väl verkligen som en proprietär lösning, verkar inte så praktisk tycker jag, får nog säga att då föredrar jag nog Thunderbolt kontakten eller varför inte använda USB3 som på denna skärmen tex.

https://www.prisjakt...t.php?p=1715962

/Fredrik

Postad 17 januari 2014 - 17:20

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Du gnäller på Apple att dom låser in sina kunder, Thunderbolt bygger på något som vad jag vet är en öppen standard från Intel(vilket du sedan skrev i din edit). Och så tycker du Lenovos lösning är bra som vad jag kan se är en helt egen kontakt, det är väl att låsa in sina kunder, och dessutom är vi ju där tillbaka till en extra burk som skall stå på bordet. Vad jag menade var bra med Thunderbolt inbyggt i skärmen vara just att slippa dessa extra burkar, som kostar extra pengar och som ska stå på bordet och ta plats som dessutom är knuten till en specifik tillverkare. Om Thunderbolt blir populärt i både bärbara datorer och skärmar så kan man förhoppningsvis blanda fritt.
Sedan skulle jag heller aldrig köpa Apple men måste väl ändå vara så öppen så att man kan erkänna när de anammar något man tycker är bra. Och så får man väl hoppas att fler tillverkar hoppar på tåget så att de blir prisvärt.
De enda dockningslösningar som jag har stött på under mina år som har fungerat för riktigt användande är tyvärr datortillverkarnas egna dockningsstationer. Vid flera tillfällen har vi t.ex. provat på olika varianter av USB-dockningslister men de fungerar inte i verkligheten, när användarna kopplar i och ur osv. Nu är det ett tag sedan vi provade senast så de kan ju ha blivit bättre...

Postad 17 januari 2014 - 17:26

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Nu fattar jag inte, detta känns väl verkligen som en proprietär lösning, verkar inte så praktisk tycker jag, får nog säga att då föredrar jag nog Thunderbolt kontakten eller varför inte använda USB3 som på denna skärmen tex.

/Fredrik

Håller helt med, man får bara hoppas att USB3 fungerar bättre än de USB2-dockningslister jag har stött på. Samma lösning som Appleskärmen egentligen fast via USB3, som nog är mera gångbart idag när inte så många datorer har Thunderbolt än.

Postad 17 januari 2014 - 18:41

Caper
  • Caper
  • Användare

• 215 inlägg
  • 1
Börjat installera min NUC när jag ser att jag beställt "fel" kablage.
Displayport till HDMI när jag egentligen tänkte beställa mini HDMI till HDMI.
Så tills vidare kör jag ut via displayporten.

Vad skiljer dom egentligen åt?

Postad 17 januari 2014 - 18:52

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

/Fredrik

Håller helt med, man får bara hoppas att USB3 fungerar bättre än de USB2-dockningslister jag har stött på. Samma lösning som Appleskärmen egentligen fast via USB3, som nog är mera gångbart idag när inte så många datorer har Thunderbolt än.

Det jag ville komma fram till var att Lenovo (i just detta fall) faktiskt kör USB3! Den andra delen av kontakten är bara ström...

Postad 17 januari 2014 - 19:10

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Det är ju fortfarande en proprietär lösning, kontakten har jag aldrig sett förut och lenovo kallar den onelink och de säger själva att den bara finns på deras Thinkpad datorer och inga andra. Det kan väl inte bli mera inlåst!!!

Postad 18 januari 2014 - 00:01

Delmar78
  • Delmar78
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 1
Snälla låt bara inte denna tråd bli nån sorts Apple vs. PC tråd, är såååå trött på det.

Börjat installera min NUC när jag ser att jag beställt "fel" kablage.
Displayport till HDMI när jag egentligen tänkte beställa mini HDMI till HDMI.
Så tills vidare kör jag ut via displayporten.

Vad skiljer dom egentligen åt?

Behöver du inte thunderbolt porten till något annat så fortsätt med det så länge.

Postad 18 januari 2014 - 09:31

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Snälla låt bara inte denna tråd bli nån sorts Apple vs. PC tråd, är såååå trött på det.

Behöver du inte thunderbolt porten till något annat så fortsätt med det så länge.

Ber om ursäkt att det blev helt OT.

På jobbet kör vi 10st presentations-projektorer med DP -> HDMI adapter utan några som helst problem. Av den anledningen att om någon kommer med en dator med "bara" HDMI så kan hon/han enkelt ta bort DP -> HDMI adaptern och köra direkt på HDMI-kabeln.
Däremot vet jag inte om det finns någon sorts kvalitetsförsämring i DPs emulering av HDMI-signalen men för presentationsbruk fungerar det bra iaf. Så mitt råd är att fortsätta med DP -> HDMI kabeln om du inte ser något lustigt eller om någon annan här på forumet kan bekräfta att det inte är en bra lösning.

Sedan har jag en fråga:
Vet någon om det i XBMC (openelec) går att få 2-kanaligt ljud på en HDMI-utgång(till TV:n) och multikanal-ljud på en andra utgång(t.ex. SPDIF eller HDMI till förstärkaren) samtidigt?

Postad 18 januari 2014 - 12:55

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Nix! Går ej

Postad 20 januari 2014 - 09:40

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Vi har fått våra första Haswell NUCar till jobbet i veckan, och de imponerar INTE, de är ingen förbättring jämfört med förra generationen. De låter mera, nätverket verkar inte alls lika snabbt, när jag nätverksinstallerar Win 7 på den så får den tugga evinnerligt mycket längre innan den ens har laddat ner boot imagen...Processorn är vad jag förstått heller inget lyft jämfört med gamla generationen. Och för den som är lite mer intresserade så saknar i5-versionen nu vPro stöd, något som vi använder ganska flitigt. Så vi kommer att fortsätta med gamla generationen så länge de finns att få tag på. Det var någon som frågade tidigare vilken NUC som behövs för att köra Openelec, Celeron-versionen räcker hur gott som helst kan jag säga efter att ha kört en sådan i c:a ett halvår...

Tycker du fortfarande att Haswell-modellerna är sämre?

/Evert

Postad 20 januari 2014 - 10:00

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Tycker du fortfarande att Haswell-modellerna är sämre?

/Evert

För kontorsbruk på företag ser jag ingen fördel med Haswell-modellen, just nu. Nu har jag inte gjort några mätningar på prestanda osv, men som jag skrev i inlägget så tar t.ex. installationen mycket längre på Haswell även med senaste drivarna. Men det kan ju som sagt kanske lösas med tiden med uppdaterade drivare. Haswell-modellen känns mera anpassad för att stå i stereobänken, och gamla i5:an väljer man för kontorsbruk (iaf på företag).

Postad 20 januari 2014 - 10:56

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

För kontorsbruk på företag ser jag ingen fördel med Haswell-modellen, just nu. Nu har jag inte gjort några mätningar på prestanda osv, men som jag skrev i inlägget så tar t.ex. installationen mycket längre på Haswell även med senaste drivarna. Men det kan ju som sagt kanske lösas med tiden med uppdaterade drivare. Haswell-modellen känns mera anpassad för att stå i stereobänken, och gamla i5:an väljer man för kontorsbruk (iaf på företag).

För mig då, som vill ha den som både media och kontorsbruk?
Vill mata en tv, en dataskärm och en projektor. Tänker mig DP -> HDMI -> TV och HDMI -> RECIEVER -> DATASKÄRM/PROHEKTOR.
Vilken rekommenderar du då? Behöver ju även kunna få bild på dataskärmen även om recievern inte är igång, men det kanske finns nån slags pass-through (Onkyo TX-NR5008).
Sen är frågan om lagring, vill ju inte ha nån seghet när jag browsar bland bilder tex. Man kanske ska ha bilder lokalt och filmer på ett NAS?

Postad 20 januari 2014 - 13:42

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Köp ABSOLUT haswell då de ÄNTLIGEN löst 23,976 buggen med den, om du köper en äldre modell riskerar du hack / osynk i HD-filmer som är kodade med 24 fps

Postad 20 januari 2014 - 14:16

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Helt min mening också, och när jag menar att gamla i5:an passar för kontorsbruk menar jag på företag där man får en massa lull-lull som administratören gillar. För hemmabruk så är nog Haswell det jag skulle välja i de flesta lägena...

Postad 20 januari 2014 - 14:46

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Ok, tack
Vad tror ni om denna inköpslista?
-----------------------------------------------------
https://www.prisjakt...t.php?p=2214605
https://www.prisjakt...t.php?p=1944688
https://www.prisjakt...t.php?p=1485384
https://www.prisjakt...t.php?p=1769976

/Evert

Postad 20 januari 2014 - 16:10

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Ok, tack
Vad tror ni om denna inköpslista?
-----------------------------------------------------
https://www.prisjakt...t.php?p=2214605
https://www.prisjakt...t.php?p=1944688
https://www.prisjakt...t.php?p=1485384
https://www.prisjakt...t.php?p=1769976

/Evert

Dina drr3 minnen funkar inte på en haswell nuc

http://www.dustinhom...r3l-cl11-1-35v/
Funkar, måste vara av typen DDR3L

Redigerat av NisseGurra, 20 januari 2014 - 16:13.

Postad 20 januari 2014 - 16:57

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Om du menar att dom måste vara 1,35V så är dom det. Taget direkt från Intels rekommendationer.

http://www.intel.com...b/CS-034475.htm

CT51264BF160BJ

Postad 20 januari 2014 - 16:59

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Håller med Nisse där. Lyssna på honom. Detta står även tydligt på minnesbankarna.

Postad 20 januari 2014 - 17:15

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Håller med Nisse där. Lyssna på honom. Detta står även tydligt på minnesbankarna.

Om du kollar här då?

CT51264BF160BJ

Vilket borde motsvara https://www.prisjakt...t.php?p=1485384
Eller?

Redigerat av e_kjellgren, 20 januari 2014 - 17:20.

Postad 20 januari 2014 - 17:18

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Om du kollar här då?

CT51264BF160BJ

"1.35 V DDR3L SDRAM SO-DIMMs with gold plated contacts"
MÅSTE var ddr3L, annars bootar inte nucen.

Postad 20 januari 2014 - 17:31

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

"1.35 V DDR3L SDRAM SO-DIMMs with gold plated contacts"
MÅSTE var ddr3L, annars bootar inte nucen.

Ahh, stort tack för hjälpen!

Postad 20 januari 2014 - 17:45

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Lite konstigt att du först ber om våra råd och sedan när vi påpekar ett fel så ifrågasätter du det? Du tror inte att vi vet vad vi pratar om? Tänkt på att många av oss som svarar har byggt egna nucar?

Postad 20 januari 2014 - 17:46

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Lite konstigt att du först ber om våra råd och sedan när vi påpekar ett fel så ifrågasätter du det? Du tror inte att vi vet vad vi pratar om? Tänkt på att många av oss som svarar har byggt egna nucar?

Det kanske lät lite hårt i tonen, var inte alls meningen!
Det jag ifrågasätter är Intels egna kompabilitetslista över minnen.

Är grymt tacksam för hjälpen!

Redigerat av e_kjellgren, 20 januari 2014 - 17:46.

Postad 21 januari 2014 - 14:04

e_kjellgren
  • e_kjellgren
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Ingen som har funderar på att köpa den bundlad i en passiv lösning?
http://www.youtube.c...h?v=iZF0CJFrYiw
http://www.atlastsol...t-of-computing/
http://www.fanlesste...uc-roundup.html

/Evert

Postad 21 januari 2014 - 14:18

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Fläkten låter så pass lite så det är frågan om det är värt pengarna Evert. Jag hör ventilationen i huset mer ;)

Postad 21 januari 2014 - 22:18

Delmar78
  • Delmar78
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Bifogad fil  bild.JPG   107,31K   17 Antal nerladdningar

Måste bara säga att jag är sjukt impad av denna fjärr, 55 spänn inkl. frakt från Kina.

Funkade direkt! :) Nice!

Postad 21 januari 2014 - 22:28

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Får jag fråga varför du har möbeltassar under nucen? ;)

Postad 21 januari 2014 - 22:43

Delmar78
  • Delmar78
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Haha! Det är bara för att jag skulle kunna skjuta tillbaka den så långt det gick mot min datorskärm utan att HDMI kabeln tog emot skärmfoten.

Den ska ut i vardagsrummet sen till den blivande hemmabio anläggningen. :)

Testar den än så länge bara över nätverket m.m.

Postad 22 januari 2014 - 07:33

chaffis
  • chaffis
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Måste bara säga att jag är sjukt impad av denna fjärr, 55 spänn inkl. frakt från Kina.

Var är den köpt? Någon länk?

/Fredrik

Postad 22 januari 2014 - 08:09

Delmar78
  • Delmar78
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649

Postad 22 januari 2014 - 09:30

boboiusa
  • boboiusa
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Har köpt en annan fjärr från Kina där mottagaren inte funkar så bra. Kass räckvidd.
Jag undrar hur bra denna funkar. Behöver man sikta "rätt" hela tiden? Blir vansinnig på min då den bara tar emot i en viss vinkel.

\\ Johan

Postad 22 januari 2014 - 10:18

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Inet säljer en RF-fjärr för 99 spänn just nu. Ganska plastig men funkar hyggligt, kör den mot en NUC med Openelec.

Postad 22 januari 2014 - 10:21

Delmar78
  • Delmar78
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Ska testa mer utförligt ikväll.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.