http://sdrv.ms/MQJErq
Battlefield 4 (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
1
|
(5)
|
149:- |
Postad 03 February 2014 - 09:51
http://sdrv.ms/MQJErq
Postad 03 February 2014 - 09:52
En fråga att flytta bf4 stas från 360 till one hur gör man fick en fråga när jag började tryckte bort det.
Jag svarade ja på den frågan så jag vet i fan, men någon annan kanske vet?
Postad 03 February 2014 - 14:04
Måste hålla med, även om jag är mer van och behärskar 360kontrollen bättre,så känns den som en tegelsten i handen jämfört med one kontrollen, joystickarna kräver ett pass på gymet för att flytta medans one's är mjuka som vinden.
Thumbsticksen på 360-kontrollerna känns som styrningen i en Porsche, lagom tröga med perfekt "känsla". Thumbsticksen på one kontrollerna känns mera som ratten i min gamla saab -00. Lösa och med helt utan känsla.
Postad 03 February 2014 - 14:58
JAPPP man viftar med bössan över hela nejden.Se så är den mindre än 360 å jag har stora händerThumbsticksen på 360-kontrollerna känns som styrningen i en Porsche, lagom tröga med perfekt "känsla". Thumbsticksen på one kontrollerna känns mera som ratten i min gamla saab -00. Lösa och med helt utan känsla.
Redigerat av Hitman TheSwede, 03 February 2014 - 14:59.
Postad 03 February 2014 - 15:01
Jag svarade ja på den frågan så jag vet i fan, men någon annan kanske vet?
Man får bara en chans
Postad 03 February 2014 - 15:04
Angående hur thumbsticksen känns tycker jag mer att de på 360-kontrollern (om vi nu ska hålla oss till bil-analogier, vilket snart riskerar att bli fånigt) nu när jag spelat en del med One-kontrollern, känns som en gammal 240 utan servo. Lite tröga och ingen exakthet alls. De på One-kontrollern känns mer som en modern sportbil. Visserligen el-servo, men ändå mycket bättre exakthet och känsla.
Postad 03 February 2014 - 15:04
Man får bara en chans
Det går inte radera One-kontot via hemsidan? Och således få frågan igen? Maila supporten annars, känns enklast och förklara att du råkade svara nej men vill flytta statsen. Jag föratår dock inte varför man inte kan dela statsen, så är det i cod vad jag vet,
Postad 03 February 2014 - 15:13
Mindre? Menar du själva kontrollern, så bör du nog mäta, jag tycker inte den känns mindre.
Angående hur thumbsticksen känns tycker jag mer att de på 360-kontrollern (om vi nu ska hålla oss till bil-analogier, vilket snart riskerar att bli fånigt) nu när jag spelat en del med One-kontrollern, känns som en gammal 240 utan servo. Lite tröga och ingen exakthet alls. De på One-kontrollern känns mer som en modern sportbil. Visserligen el-servo, men ändå mycket bättre exakthet och känsla.
Precis så ja, jag hade gärna haft 360 kontrollen till BF4 då jag har flera tusen timmar med den i ryggen, och således säkert spelar bättre med den från start. Men med den ökade exaktheten i One kontrollen så tror jag efter lika många timmar så kommer jag att prestera bättre med den nya kontrollen då den har mer precision.
har beställt 3 olika joystick påbyggnader från kontroll freak till min one-kontroller så tänker träna in mig med sådana. funderar även på att köpa mig en Scuf-kontroller när dom väl börjar sälja till One, men får se hur det blir med den investeringen, pluggar ju nu förtiden
Postad 03 February 2014 - 15:34
Postad 03 February 2014 - 16:10
Det går inte radera One-kontot via hemsidan? Och således få frågan igen? Maila supporten annars, känns enklast och förklara att du råkade svara nej men vill flytta statsen. Jag föratår dock inte varför man inte kan dela statsen, så är det i cod vad jag vet,
Har pratat med supporten å det gick inte ska prata med en som känner en som jobbar på dice (jag möte lassie kommentar)
Mindre? Menar du själva kontrollern, så bör du nog mäta, jag tycker inte den känns mindre.
Kan vara så att denna kontrollen är mer pro gammer. Jag får fråga frun om jag får spela mer."vi" som är vana vid gammla 240 kanske inte ska köra sportbilar
Postad 03 February 2014 - 16:12
Har pratat med supporten å det gick inte ska prata med en som känner en som jobbar på dice (jag möte lassie kommentar)
Det lät ju surt och kan tänka mig att du inte är den enda som tänk istil med (nej det gör jag senare sen) och så går inte det...
Postad 03 February 2014 - 17:50
Haha, så kanske det är. Gammal är ju jag också, i och för sig.Har pratat med supporten å det gick inte ska prata med en som känner en som jobbar på dice (jag möte lassie kommentar)
Kan vara så att denna kontrollen är mer pro gammer. Jag får fråga frun om jag får spela mer."vi" som är vana vid gammla 240 kanske inte ska köra sportbilar
Du får hoppas på att det kommer tredjepartskontroller som du tycker är skönare.
Postad 03 February 2014 - 18:06
Haha, så kanske det är. Gammal är ju jag också, i och för sig.
Du får hoppas på att det kommer tredjepartskontroller som du tycker är skönare.
Ja eller får man lära sig köra superbil...Ska ju komma upp i level 72 igen så på 150 160 timmarså borde man lära sig något.
Postad 04 February 2014 - 04:28
Thumbsticksen på 360-kontrollerna känns som styrningen i en Porsche, lagom tröga med perfekt "känsla". Thumbsticksen på one kontrollerna känns mera som ratten i min gamla saab -00. Lösa och med helt utan känsla.
Man kanske måste vara porsche ägare för att kunna uppskatta känsla? Ägt 2 än så länge
Postad 04 February 2014 - 04:44
360 känns större för mig med. Bredare.
Exakthet möjligtvis, om vi pratar små finjusteringar och man har tid på sig. Men snabba rakbladsvassa rörelser blir sällan som man tänkt sig just pga brist på exakthet och motstånd och just känsla. Kan ju tillägga att jag dragit ned styrningen till 5 på bf4 för att kunna köra det överhuvudtaget.
Men eftersom vi alla här varken har samma 360 kontroll att jämföra mot eller samma one kontroll så är det ju inget att diskutera utan bara att konstatera att det är inte 100% nöjda användare av xbone kontrollen.
Jag bara hoppas att det släpps en bättre tredjepartskontroll snart...
Redigerat av Beagle five, 04 February 2014 - 04:46.
Postad 04 February 2014 - 11:53
360 känns större för mig med. Bredare.
Exakthet möjligtvis, om vi pratar små finjusteringar och man har tid på sig. Men snabba rakbladsvassa rörelser blir sällan som man tänkt sig just pga brist på exakthet och motstånd och just känsla. Kan ju tillägga att jag dragit ned styrningen till 5 på bf4 för att kunna köra det överhuvudtaget.
Men eftersom vi alla här varken har samma 360 kontroll att jämföra mot eller samma one kontroll så är det ju inget att diskutera utan bara att konstatera att det är inte 100% nöjda användare av xbone kontrollen.
Jag bara hoppas att det släpps en bättre tredjepartskontroll snart...
5? som i 5% ? jag ökade min från default 30% > 50% nu så jag kan öva på snabba moves, kör 15 i cod (20 max) iofs inte samma typ av spel och mycket längre avstånd i bf4) men får se hur det går
Postad 04 February 2014 - 12:08
Postad 04 February 2014 - 12:14
5? som i 5% ? jag ökade min från default 30% > 50% nu så jag kan öva på snabba moves, kör 15 i cod (20 max) iofs inte samma typ av spel och mycket längre avstånd i bf4) men får se hur det går
Ska fan testa det alltså! Låter galet, men ska prova med en open mind
Postad 04 February 2014 - 13:08
Postad 04 February 2014 - 13:11
Varför går det inte att döda folk i spelet är det något med bilden skjuter som en idiot på dom inget händer vilka inställningar ska man ha på boxen.
Jag spelade utan aim-assist i 30h och hade samma problem, tydligen är det mer eller mindre röv-svårt att träffa utan den :-P även om jag spelade utan det i blop2 utan problem. Men har du inte pillat på de vet jag inte :-\ pröva Hardcore? :-)
Postad 04 February 2014 - 15:15
Tven funkade till 360.
Postad 04 February 2014 - 23:34
http://sdrv.ms/LN97RO
//Lorryquai
Redigerat av Lorryquai, 04 February 2014 - 23:34.
Postad 04 February 2014 - 23:37
Alltså, vet inte vad felet är. Men så här har det varit i några dagar nu. Siktar med ett hagelgevär for christ sake.
//Lorryquai
Ja du borde ju fått hitmarks på ett av skotten iaf, nu har jag 0 min erfarenhet av hagelgevären iofs. Men såg onekligen skumt ut :-\
Postad 05 February 2014 - 09:44
Alltså, vet inte vad felet är. Men så här har det varit i några dagar nu. Siktar med ett hagelgevär for christ sake.
//Lorryquai
http://www.youtube.c...h?v=SMyliIAdwz8
Postad 05 February 2014 - 14:14
Sedan har spelet som sagt för mig blivit sämre sedan senaste patchen i form av lagg o sånt.
Kör utan aim assist just nu också å det hjälper ju som sagt inte...
Allt annat görs ju med motion capture så varför sätter dom inte rörelsesensor på massa pickor och låter nån veva runt dom och sedan finns det inte olika snabbhet utan bara en då det finns begränsningar för hur man kan veva runt ett gevär på ett par kilo. Dom flesta orkar ju inte ens hålla uppe en ett kilos pistol särskilt länge!
Men gör man på detta sätt så får man ju in den naturliga trögheten som just nu inte existerar.
Postad 05 February 2014 - 14:52
Ja spela utan aimassist är inte kul, jag spelar mest lmg och utan den så spelade jag närstrid, ingen ide att försöka träffa något annat, men då jag slog på den igen så kunde jag köra supressive eld på 200m och ofta få single head, eller 1-2träffar som känns ok, innan så skulle jag passat på att köpa en triss vid varje träff ;-)
Postad 05 February 2014 - 15:56
jag är ingen bra spelare på något sätt men på one funkar det inte alls jag blir totalt överkörd.
Nu sitter jag å campar för att bara överleva skit tråkigt.
Jag tycker det är för mycket med 64 spelare på banorna blir bara en röra av allt 40st tror jag hade varit bättre.
detta är min personliga uppfattning
Redigerat av Hitman TheSwede, 05 February 2014 - 16:01.
Postad 05 February 2014 - 16:06
Ja det så inte så bra ut
Men det stämmer funkar sämre på one än 360.
//Lorryquai
ang videon FYFAN då hade box fan åkt ut.....
Postad 05 February 2014 - 17:45
Postad 06 February 2014 - 14:21
https://skydrive.live.com/redir?resid=991C58120964B1AE!919&authkey=!ADlXCUEvMNTUr5s&ithint=video%2c.mp4
Postad 06 February 2014 - 14:49
Det är därför det funkar bättre på 360 än one jag "tror" att systemet orkar med 64 spelare 360 är ju bar 24 st jäkla skillnad på överföringen. jag är ingen bra spelare på något sätt men på one funkar det inte alls jag blir totalt överkörd. Nu sitter jag å campar för att bara överleva skit tråkigt. Jag tycker det är för mycket med 64 spelare på banorna blir bara en röra av allt 40st tror jag hade varit bättre. detta är min personliga uppfattning
Ja jag håller med. Jag har inte lirat BF4 så många timmar ännu men oftast nu så hamnar jag nere på scorelisten. I BF3 så fick jag ofta MVP 1,2 eller 3. Det känns som att man dör hela tiden av någon random s**t i BF4
Postad 06 February 2014 - 23:15
Möjligt att du känner så, men det stämmer inte. De är i det närmaste identiskt lika breda, jämför själv genom att sätta dem mot en bordsskiva.360 känns större för mig med. Bredare.
Postad 07 February 2014 - 03:11
Möjligt att du känner så, men det stämmer inte. De är i det närmaste identiskt lika breda, jämför själv genom att sätta dem mot en bordsskiva.
Ok, ja jag ska kika lite på dom i morgon.
Dom känns ju annorlunda i greppet men vad exakt som är annorlunda har jag inte tittat närmare på.
Postad 08 February 2014 - 16:17
Annars upplever jag att handkontrollen är skönare och bättre precision i joysticksen.
Postad 08 February 2014 - 19:45
Man får 'vrida' händerna mer emot sig jämfört med en 360 kontroll också. Så tummarna kommer nämre varandra om du förstår vad jag menar. Känns som man håller kontrollern lösare än innan men det fungerar.
Postad 08 February 2014 - 19:55
Postad 18 February 2014 - 09:30
Installerade allt igår. Tog lååång tid då det kommit mycket uppdateringar men det visade sig inte vara tillräckligt många. För spelet var nästan helt ospelbart i 70% av matcherna jag lirade igår.
Kunde pumpa folk med hela magasin utan hitmarker och dö på en sekund, då hade fi kanske 70% hälsa som att jag bara fått in en träff.
Jag blev skjuten bakom skydd när jag sprang, fineder bara dök upp framför mig från tomma intet etc. etc.
Vissa matcher var jag Rambo och inget kunde stoppa mig
Jag spelade på europeiska servrar, testade på andra men då var det ren katastrof. Har 100/100 fiber så jag borde inte vara flaskhalsen.
Är det samma på xbone? Då väntar jag nog med köp till andra titlar, om nu inte Titanfall är mycket bättre på xbone....
Postad 18 February 2014 - 10:00
Var på MM i helgen och då hade de BF4 till 360 för 199:-, så jag slog till. Tänkte "öva" lite innan xbone kommer till Svedala.
Installerade allt igår. Tog lååång tid då det kommit mycket uppdateringar men det visade sig inte vara tillräckligt många. För spelet var nästan helt ospelbart i 70% av matcherna jag lirade igår.
Kunde pumpa folk med hela magasin utan hitmarker och dö på en sekund, då hade fi kanske 70% hälsa som att jag bara fått in en träff.
Jag blev skjuten bakom skydd när jag sprang, fineder bara dök upp framför mig från tomma intet etc. etc.
Vissa matcher var jag Rambo och inget kunde stoppa mig![]()
Jag spelade på europeiska servrar, testade på andra men då var det ren katastrof. Har 100/100 fiber så jag borde inte vara flaskhalsen.
Är det samma på xbone? Då väntar jag nog med köp till andra titlar, om nu inte Titanfall är mycket bättre på xbone....
Bf4 lider av många problem tyvärr, xbone ger dig dock mer ögongodis, högre fps och möjligheten att spela 64(66) player games, men antar det är samma bugar på alla platformar. Men att fiender bara dyker upp, kan ju vara squad spawns bara?
Hitbox grejen tycker jag personligen suger och har samma problem som du.
Postad 18 February 2014 - 10:32
Hade vart bra med lite ögongodis. Märkte att när man stog still kom det mer och mer textures på grejerna som om det laddades sakta och allt känns lite kalt.Bf4 lider av många problem tyvärr, xbone ger dig dock mer ögongodis, högre fps och möjligheten att spela 64(66) player games, men antar det är samma bugar på alla platformar. Men att fiender bara dyker upp, kan ju vara squad spawns bara?
Hitbox grejen tycker jag personligen suger och har samma problem som du.
Squadspawn är en sak men jag tyckte att folk hoppade fram bakom hörn man precis kollat och sprejade ner en som om de sett en komma flera mil bort....
Körde lite TDM och det är samma problem där som i Ghost med spawn (blirdödaddirektspawn), men man kanske alltid spwawnar nära sin squad då.
Synd då jag gillade BF3.
Postad 18 February 2014 - 10:41
Var på MM i helgen och då hade de BF4 till 360 för 199:-, så jag slog till. Tänkte "öva" lite innan xbone kommer till Svedala.
Vissa matcher var jag Rambo och inget kunde stoppa mig![]()
Upplever inga större problem med just lagg osv på BF4 med 360n. Visst enstaka ggr kan man nog börja fundera på om det är nåt skumt med linan men oftast tänker jag inte nämnvärt på det.
Brukar ta ett tag innan man kommer in i det, bara att träna på. Brukar gärna INTE spawna på squad om det inte är 100% safe annars får man fan räkna med att bli instamördad.
Kör själv bara Conquest så jag vet inte om andra spelsätt är jobbigare ur den synpunkten.
Postad 18 February 2014 - 10:41
Hade vart bra med lite ögongodis. Märkte att när man stog still kom det mer och mer textures på grejerna som om det laddades sakta och allt känns lite kalt.
Squadspawn är en sak men jag tyckte att folk hoppade fram bakom hörn man precis kollat och sprejade ner en som om de sett en komma flera mil bort....
Körde lite TDM och det är samma problem där som i Ghost med spawn (blirdödaddirektspawn), men man kanske alltid spwawnar nära sin squad då.
Synd då jag gillade BF3.
I TDM kan man väl inte påverka var man spawnar? CQ där väljer man ju aktivt att spawna på en polare/flagga. är ju rätt frustrerande när man lyckas nöta ner 2-3st och så precis innan den siste dör så spawnar en ny, och då är min ammo slut... hur fan försvarar man sig mot det?
Jag har bara spelat BF4 på One så kan inte jämföra bf-spelen med varandra. Men det är ju fler "plan" att tänka i när det kommer till BF, du tror att du är safe på ett hustak, nä då kommer nån jävel i fallskärm och backstabar dig... eller nån helikopter
Redigerat av SKIBBE, 18 February 2014 - 10:42.
Postad 18 February 2014 - 10:52
Äldre klipp, men jag tror helt plötsligt på karma!
https://skydrive.liv...nt=video%2c.mp4
Tänkte bara säga det Bergan. Vill du spela så joina partyt, eller skicka invite i alla fall till eget, istället för att skicka meddelanden (som man kanske inte ser) eller bara joina på i en squad. Jag har oftat missat dig på grund av det.
Postad 18 February 2014 - 11:12
Jo COD sitter i ryggmärgen. Ökade min sensitivitet till 80% först men fick backa ner till 40% då jag blev helt snurrig eftersom BF4 har mer gummimekanik än COD:s precisa rörelser.I TDM kan man väl inte påverka var man spawnar? CQ där väljer man ju aktivt att spawna på en polare/flagga. är ju rätt frustrerande när man lyckas nöta ner 2-3st och så precis innan den siste dör så spawnar en ny, och då är min ammo slut... hur fan försvarar man sig mot det?
Jag har bara spelat BF4 på One så kan inte jämföra bf-spelen med varandra. Men det är ju fler "plan" att tänka i när det kommer till BF, du tror att du är safe på ett hustak, nä då kommer nån jävel i fallskärm och backstabar dig... eller nån helikopterÄr fortfarande van vid COD
Jag har lite problem då jag dropshottar en del i COD men i BF4 så är rörelserna segare och man slutar skjuta. Gäller både kniv och prone. Vanesak men som sagt, jag har COD-händer
Postad 18 February 2014 - 11:19
Jo COD sitter i ryggmärgen. Ökade min sensitivitet till 80% först men fick backa ner till 40% då jag blev helt snurrig eftersom BF4 har mer gummimekanik än COD:s precisa rörelser.
Jag har lite problem då jag dropshottar en del i COD men i BF4 så är rörelserna segare och man slutar skjuta. Gäller både kniv och prone. Vanesak men som sagt, jag har COD-händer
Håller med bf har ingen fokus precisa rörelser eller flyt/snabbt spel, jag tenderar att fastna i saker som man omöjligt ska fastna på,kan vara små höjdskillnader som en mus kan ta sig över men i bf-motorn så fastnar man. Är sjukt mycket småfel på banorna.
Postad 18 February 2014 - 12:29
Håller med bf har ingen fokus precisa rörelser eller flyt/snabbt spel, jag tenderar att fastna i saker som man omöjligt ska fastna på,kan vara små höjdskillnader som en mus kan ta sig över men i bf-motorn så fastnar man. Är sjukt mycket småfel på banorna.
Haha +1 på det. Kan tänka mig att jag helt vansinnig stått och hoppat som en dåre för att jag fastnat på något som är lägre än en trottoarkant
Sen har jag en annan väldigt skum bugg som händer mig titt som tätt. Min gubbe kan helt utan förvarning avlossa ett skott eller två utan att jag ens håller på knappen. Händer i pansarvagn, helikopter och allt möjligt också. Mindre kul när man håller en rpg i näven. Kontrollen är helt ny så det känns orimligt att den är trasig redan.
Postad 18 February 2014 - 15:14
Eller när man flyger helikopter/flyg så är det väldigt många som kör med igla/stingers/aa-tanks så man tar sig knappt ifrån ena sidan till andra utan att direkt bli nerskjuten (då är jag nog över medelbra på att flyga helikopter i BF3 med väldigt många service medals på helikoptrarna).
Det känns som ett helt annat spel med så många spelare. På gott och ont men tyvärr väldigt ofta på ont tycker jag
Postad 18 February 2014 - 16:14
Vad gäller flyg kan jag inte svara på då jag aldrig själv flyger.
Postad 18 February 2014 - 16:23
Jag ser gärna att flyg"fän" och fordon överhuvudtaget dör snabbt, då dom alltid är så overpowered de jag spelat bf4.
Och nej jag kör aldrig flyg eller fordon själv.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
69 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?