Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spotify Connect. Bra eller dåligt?

666 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer VSX-923 (Förstärkare) 9 8.866666 (14) Inga priser
Argon Audio iNet2+ (Bärbara Högtalare) 1 7.615384 (12) Inga priser
Panasonic SC-ALL3 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 5 (2) Inga priser
Panasonic SC-ALL8 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 7.5 (1) Inga priser
Panasonic SH-ALL1C (Mediaspelare) 1 7.666666 (2) Inga priser
Argon Audio Stream 2 (Mediaspelare) 3 7.133332 (14) Inga priser
21 relaterade trådar
Köpråd - Stereoförstärkare upp till 5000 (356 inlägg) 2 år sedan
Qualcomm allplay (23 inlägg) 6 år sedan
Argon Stream 2 till Spotify? (15 inlägg) 7 år sedan
Inget surroundljud från externa enheter efter köp av ny TV (6 inlägg) 7 år sedan
Kampanjer på Receivers! (370 inlägg) 8 år sedan
Problem med Pioneer VSX-923 efter ny tv (1 inlägg) 8 år sedan
Pioneer VSX-923 (9 inlägg) 9 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 9 år sedan
Panasonic all-play (37 inlägg) 9 år sedan
Pioneer VSX923-K, Spotify -> Zone 2? (3 inlägg) 9 år sedan
Pioneer VSX-923 rejält slö ibland, speciellt med inkopplad Chromecast (3 inlägg) 11 år sedan
Klent ljud efter kalibrering, Pioneer VSX-923?? (36 inlägg) 11 år sedan
Pioneer VSX-923 rejält slö ibland, speciellt med inkopplad Chromecast (0 inlägg) 11 år sedan
Pioneer VSX-923 och XTZ 95.24, stärkaren dör (1 inlägg) 11 år sedan
Pioneer VSX-2021/VSX-923: Auto-switcha tillbaka efter Airplay-spelande (1 inlägg) 11 år sedan
Hemmabio runt 15-20 tusen (4 inlägg) 12 år sedan
Pioneer VSX-923 eller Yamaha RX-A820 (19 inlägg) 12 år sedan
Förstärkare för 3kkr: Onkyo 626 / Pioneer 923 / Yamaha 773 / Denon X1000 (2 inlägg) 12 år sedan
Fråga ang pioneer försärkare (3 inlägg) 12 år sedan
Hjälp med bild genom hemmabioförstärkare (6 inlägg) 12 år sedan
Nybörjare 7.1 hemmabio (5 inlägg) 12 år sedan

Postad 04 September 2014 - 14:32

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Det ska komma till PC men verkar inte vara prioriterat alls, kanske i år om vi har tur.

Sen kan man nog sluta hoppas på uppgradering till äldre Onkyo maskiner, tråkigt för nu måste jag köpa en extra produkt för att streama spotify i stereon.

Postad 04 September 2014 - 19:51

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Det ska komma till PC men verkar inte vara prioriterat alls, kanske i år om vi har tur.

Sen kan man nog sluta hoppas på uppgradering till äldre Onkyo maskiner, tråkigt för nu måste jag köpa en extra produkt för att streama spotify i stereon.

Jag antog min -13 modell ej skulle uppdateras då jag hört rykte om -14 modellerna bara. Har en 727. Mycket nöjd med min Stream2 iaf.

Postad 05 September 2014 - 08:15

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Den ser ganska intressant ut, men känns lite för dyr då jag bara kommer använda Spotify. Just nu lutar det åt en Airport Express eller en ATV. Alternativt någon annan billig Spotify Connect streamer som är slimmad, utan display och andra extra funktioner (som jag inte har hittat ännu).

Postad 05 September 2014 - 08:20

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Den ser ganska intressant ut, men känns lite för dyr då jag bara kommer använda Spotify. Just nu lutar det åt en Airport Express eller en ATV. Alternativt någon annan billig Spotify Connect streamer som är slimmad, utan display och andra extra funktioner (som jag inte har hittat ännu).

Denna kommer att uppdateras för connect enligt Teufel.
http://www.teufelaud...or-2-p9527.html

Postad 05 September 2014 - 13:03

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Den var ju dock dyrare än Stream2. Nyckelordet är billigt! :)

Postad 05 September 2014 - 13:18

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Den var ju dock dyrare än Stream2. Nyckelordet är billigt! :)

Denna då? https://www.kickstar...n-cloud-jukebox

Swedish streaming music provider Spotify on Wednesday announced the addition of multimedia hardware companies Bose, Panasonic, and Gramofon to its list of partners for Spotify Connect

Redigerat av Buddypresley, 05 September 2014 - 13:23.

Postad 05 September 2014 - 13:42

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
ser ju rätt ok ut, billig också, 60 dollar.
Sitter med problem att min receiver bara har airplay, (dessutom svajig sådan, tappar kontakten om man stoppar musiken. så får man starta om receivern), plus att jag nu också har Android telefoner utan airplay.
Undrar om tingesten kan streama musik från lokala platser typ pc, Nas...?

Postad 05 September 2014 - 13:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

ser ju rätt ok ut, billig också, 60 dollar.
Sitter med problem att min receiver bara har airplay, (dessutom svajig sådan, tappar kontakten om man stoppar musiken. så får man starta om receivern), plus att jag nu också har Android telefoner utan airplay.
Undrar om tingesten kan streama musik från lokala platser typ pc, Nas...?

Finns faktiskt en review på den.
http://www.digitalmu...8/19/gramofon-2

Postad 05 September 2014 - 16:53

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Såg intressant ut, men hade bara analoga utgångar. Vill ha S/PDIF!

Tack för tipsen dock!

EDIT:

http://feber.se/webb...kommer_till_de/

Nu får vi se hur lång tid utrullningen tar...

Redigerat av ekon, 06 September 2014 - 16:45.

Postad 06 September 2014 - 22:35

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Lite sugen på att skaffa mig en sån där Argon Stream 2.

Sen jag flyttade och skaffade en separat anläggning i nuvarande lyssningsrummet har jag inte haft någon vidare digital källa. Lyssnar mycket på vinyl men mer på digitalt. Har stundvis använd blåtands-dongel med apt-x men det blir lite platt. Älskar Spotify och vill gärna använda Connect, men så få bra lösningar finns. Har just nu en gammal Android-lur liggandes i stereoskåpet som fungerar som "Connect-server" men WiFi-signalen är sådär in i plåtskåpet stundtals och vill helst ha en ethernet-kabel att förlita mig på, dessutom har jag ingen möjlighet att använda min DAC med den lösningen. Försökte få igång Android på min gamka Raspberry Pi men ingen bra lösning finns och utvecklarna tar lite för lång tid på sig.

Kvar då står alternativet att testa lösningen med Stream 2. Sonos, Bluesound osv är helt enkelt för dyrt för mitt egentligen enda krav, att kunna köra en Spotify Connect-server uppkopplad med kabel och avspelad genom min DAC. Det enda kruxet är att min DAC är en Nuforce uDac och har USB som digital ingång. Argons spelare har bara toslink. Därför är jag väldigt nyfiken på hur bra d/a-omvandlingen är i Stream 2an. Förstått att det är ett Cirrus Logic-chip, men hur bra låter det?

Tar tacksamt emot mer feedback på ljudkvaliteten på uppspelningen från denna maskin, annars får jag helt enkelt låna med en hem från HiFi-klubben om de finns i butik.

Postad 07 September 2014 - 10:58

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
USB till toslink converter? Vet de finns ej koll på pris dock. Googla vettja

Postad 07 September 2014 - 11:16

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0

USB till toslink converter? Vet de finns ej koll på pris dock. Googla vettja

Det är ju såklart en idé. Idealiskt vore ju om man slapp skapa ännu ett led för signalen att vandra genom men jag tackar för tipset, nu till Google :)

Tar fortfarande tacksamt emot fler uttalanden, bedömningar och utlåtanden om produkten!

Postad 07 September 2014 - 13:47

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Hej Draj
Jag har svårt att tro att det är någon större skillnad mellan dac:en i Argon-grejen och uDac, men gissar bara. Ligger inte uDac på straxt under tusenlappen? Eller är det en annan modell du har? Förslagsvis köper du Argon Spotify connect och testar hur den låter via rca. Om du inte är nöjd med ljudet kan du köpa en konverterare eller ännu hellre en dac med toslink. På sikt är en dac med fler ingångar ju bra att ha. Ett förslag bara. Kanske en begagnad dac med toslink?

Postad 07 September 2014 - 14:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
Jag har kört Stream2 ett par dagar nu och den låter ok. Jag kan inte säga om det är nån skillnad mellan Stream2 eller min gamla Squeezebox touch ljudmässigt. Båda låter bra. Jag använder analogutgångarna på Stream2. Däremot så har den tappat kontakten med nätet två gånger. Jag har bägge gångerna fått göra en factory reset för att få den att fungera igen. Detta har hänt när jag försökt använda Argonappen. När Argonappen öppnas ber den om en pinkod som jag inte hittat än och när jag sen lämnat appen så har krånglet börjat. När jag bara kör Spotify så har det fungerat bra.

Postad 07 September 2014 - 16:12

jono1071
  • jono1071
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej, fick min i torsdags och har testat lite och tycker den funkar bra. Den har fått ersatt en musicbox pi (raspberry) som spotifylösning i min hörlursrigg. Kör den via toslink till en cambridge dacmagic plus och denon 600-lurar. Mycket smidigare med vanliga spotifyklienten än med raspberryns.

Pinkoden till appen är 1234, radio funkar också bra men har inte använt den så mycket

Postad 07 September 2014 - 16:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Jag ändrade min pinkod. Går klicka fram i menyn under help. Annars är ju manualen ett hett tips har jag hört...

Postad 09 September 2014 - 13:21

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Seg, segare, spotify kanske snart levererar connect till pc-klienten och då köra jag på det då jag har en server som står på.
Drar en coax eller spdif till stäkaren bara så blammo.

Skulle gärna vilja en display som visade omslag/info men det går bra utan.
Kanske man tom kan få till att spotify kan lira lokala filer man har på servern genom connect :P

Postad 09 September 2014 - 17:39

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

• 306 inlägg
  • 0
Sååå, jag va och plockade upp en Stream 2 på HiFi-Klubben igår.

Suttit ner en stund och provspelat idag, jag tog hem den på lån för att utreda om den skulle få en plats i stereobänken. Och ja, det får den nog. Mitt egentligen enda krav var att kunna fungera som Spotify Connect-server och funka utan trassel och låta bra. Hittills uppfyller den alla krav.

Jag har dragit en ethernet-kabel till min för att slippa ha den framme, inget estetiskt bygge direkt. Men den funkar utan trubbel hittills, och bra låter den också! Fortsätter den leverera utan problem ringer jag HiFi-klubben och ber om att få behålla den och att de ska skicka ett kvitto ;)

Postad 09 September 2014 - 20:18

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
👍

Postad 10 September 2014 - 07:06

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Seg, segare, spotify kanske snart levererar connect till pc-klienten och då köra jag på det då jag har en server som står på.
Drar en coax eller spdif till stäkaren bara så blammo.

Skulle gärna vilja en display som visade omslag/info men det går bra utan.
Kanske man tom kan få till att spotify kan lira lokala filer man har på servern genom connect :P

själv använder jag just nu min iPad som Spotify Connect "server" då får jag omslag ;) Dock så kunde jag inte stoppa uppspelningen sist jag körde. vet inte om det var för att jag hade ett äldre iOS och Spotify på iPaden men dem senaste versionerna på iPhonen. Att byta låt gick problemfritt.

Postad 10 September 2014 - 07:26

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Funderar också på att använda min iPad som server. Hur har du kopplat den till stereon? Låter det bra?

Postad 10 September 2014 - 09:45

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Funderar också på att använda min iPad som server. Hur har du kopplat den till stereon? Låter det bra?

jag kör den via Airplay. låter bra. anledningen jag gör detta är för att jag har för dålig wifi signal på balkongen. sitter jag i soffan framför stereon så kör jag bara airplay direkt. alltså inget connect.

Redigerat av beat_strandh, 10 September 2014 - 09:45.

Postad 10 September 2014 - 12:10

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Aha då förstår jag :)

Postad 10 September 2014 - 12:14

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Kör också min ipad i dagsläget men behöver den till annat.
Har dedikerat usb-uttag på stärkaren för ipad så det funkar riktigt bra och låter också bra.

Postad 10 September 2014 - 12:29

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Även jag har USB uttag för Ipad, provade lite snabbt och det lät helt OK. Frågan är ju om man vill ha ipaden inkopplad till stereon hela tiden :D

Redigerat av ekon, 10 September 2014 - 12:30.

Postad 10 September 2014 - 13:40

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Även jag har USB uttag för Ipad, provade lite snabbt och det lät helt OK. Frågan är ju om man vill ha ipaden inkopplad till stereon hela tiden :D

Men du måste ju ha en ny iPad och då kan du ju ha din gamla som connect server ;)

Postad 10 September 2014 - 13:56

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
jag är sugen på en ny iPad Air, men väntar tills nästa generation. Finns redan två ipads i hushållet :)

Postad 11 September 2014 - 10:09

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Så nu har jag testat min Argon 2 lite mer, och jag tycker att den är extremt lätthanterlig och det strular aldrig (detta är BARA med spotify connect, använder ej dom andra tjänsterna)

Nu till en funktion som jag använder mig mycket av som tydligen ej verkar fungera helt och det är "add to que" Mellan mobil/tablet så fungerar det. Men till Argon Stream 2 fungerar det med modifikation. Det vanliga sättet är att add to que blir nästa låt. När man streamar till Argon 2 så hamnar låten(narna) sist i playlisten. så har du några 100 låtar men blev sugen på en viss låt som nästa som du lägger i kön. Så går inte det tyvärr. Jag vet inte var själva felet ligger men måste vara i mjukvaran för Argon 2, antar att nya recivers inte heller stödjer det. Men det vet jag inte med säkerhet. Ska ta reda på det senare idag.

Bara en lite notis om ni är "que" användare som jag :P

Redigerat av SKIBBE, 11 September 2014 - 10:11.

Postad 11 September 2014 - 10:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Så nu har jag testat min Argon 2 lite mer, och jag tycker att den är extremt lätthanterlig och det strular aldrig (detta är BARA med spotify connect, använder ej dom andra tjänsterna)

Märkte en grej igår. Jag har skaffat en Androidplatta som dedikerad "fjärrkontroll" till Stream 2. Satt och körde connect fram och tillbaka och märkte plötsligt att ikonen play/pause på streamskärmen inte ändrade sig om jag tryckte play eller pause på surfplattan. Sen visades heller ingen info om artist/låt eller längd på låt på streamskärmen. Men det gick fortfarande att spela och byta låtar via surfplattan Sen när jag växlade över till webbradio och tillbaka till spotify så fick jag tillbaka den saknade informationen på streamskärmen.

Postad 11 September 2014 - 10:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Märkte en grej igår. Jag har skaffat en Androidplatta som dedikerad "fjärrkontroll" till Stream 2. Satt och körde connect fram och tillbaka och märkte plötsligt att ikonen play/pause på streamskärmen inte ändrade sig om jag tryckte play eller pause på surfplattan. Sen visades heller ingen info om artist/låt eller längd på låt på streamskärmen. Men det gick fortfarande att spela och byta låtar via surfplattan Sen när jag växlade över till webbradio och tillbaka till spotify så fick jag tillbaka den saknade informationen på streamskärmen.

Sidär ja, inget jag bryr mig om, har gömt min Argon bakom en tavla displayen är något jag gärna hade stängt av om det går, men det går inte vad jag har hittat i menyerna. Men drygt att det ej fungerar 100 för de som vill använda sig av den.

Postad 11 September 2014 - 11:00

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Sidär ja, inget jag bryr mig om, har gömt min Argon bakom en tavla displayen är något jag gärna hade stängt av om det går, men det går inte vad jag har hittat i menyerna. Men drygt att det ej fungerar 100 för de som vill använda sig av den.

Nej, det är ju sant, man behöver inte sitta och kolla på den lilla streamskärmen. Får hoppas på att det inte dyker upp följdfel när sådana störningar uppkommer så att musiken stoppar eller hackar.

Postad 11 September 2014 - 11:02

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Nej, det är ju sant, man behöver inte sitta och kolla på den lilla streamskärmen. Får hoppas på att det inte dyker upp följdfel när sådana störningar uppkommer så att musiken stoppar eller hackar.

Ska jag vara ärlig så finns det inte en chans att jag kan tyda mer än den gröna Spotify Iconen från soffan. och då är det under 3m :P

Postad 12 September 2014 - 07:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
För er som vill lägga lite mer pengar på connect.
http://hexus.net/ce/...eam-magic-6-v2/

Postad 13 September 2014 - 13:32

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
När jag kör en Spotifylista via Stream2 så kapas det av lite i början på varje låt. Ok en inställning i Spotifyappen tänkte jag först men om jag kör listan och lyssnar direkt på plattan så blir det korrekt. Nån som märkt detta? Jag får forska vidare...irriterande.

Postad 13 September 2014 - 14:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
Nu har jag testat med både androidplatta och ipad och får samma problem. Det kapas av lite av början på låtarna när Spotify själv byter låt till nästa. Om jag manuellt trycker på nästaknappen så funkar det ok. Jävligt irriterande. På en låt så räknar Springsteen in låten, one, two, three, four. Vid låtbyte till den så blir det, ..n, two, three, four.

Postad 13 September 2014 - 15:06

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Testade också för atr bekräfta. Verkar vara 1 sek som det är tyst. Har inget med crossfade eller gapless playback att göra.

Det fungerar mobil>platta då dem stödjer crossfade/gapless så bör vara mjukvaru miss på Argon sidan. Jag skrev till dom om kö problemet igår och det skulle föras vidare till teknikerna. Gjorde detta via deras facebook sida. Höj frågan där vett ja.

Redigerat av SKIBBE, 13 September 2014 - 15:11.

Postad 13 September 2014 - 15:16

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Testade också för atr bekräfta. Verkar vara 1 sek som det är tyst. Har inget med crossfade eller gapless playback att göra.

Det fungerar mobil>platta då dem stödjer crossfade/gapless så bör vara mjukvaru miss på Argon sidan. Jag skrev till dom om kö problemet igår och det skulle föras vidare till teknikerna. Gjorde detta via deras facebook sida. Höj frågan där vett ja.

Det fungerar ju om jag kopplar bort stream2 och lyssnar direkt på plattan. Således bör felet ligga hos Argon. Jag skall maila till Argon i Danmark, har en kontakt där som svarar väldigt snabbt.

Postad 13 September 2014 - 16:37

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Har du konstaterat att du har samma problem? Kapas låten lite i början om Spotifyappen själv växlar till nästa låt?

Postad 13 September 2014 - 16:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Har du konstaterat att du har samma problem? Kapas låten lite i början om Spotifyappen själv växlar till nästa låt?

Jo skrev ju att det verkar vara 1 sekund :-) dock så spelas den första sekunden vad jag ser men ljudet startar först efter 1 sek. Kör du toslink också? Felet kanske inte existerar med rca?

Postad 13 September 2014 - 16:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
Jag fick mailsvar omgående från Argonkillen i Danmark. Han menade först att problemet berodde på att jag hade Spotify öppet på nån annan utrustning. När inte problemet berodde på det så tyckte han jag skulle starta om all utrustning som Spotify är installerat på. Detta hjälpte inte heller och jag har provat med en factory reset på Stream2 utan framgång. Jag skall knalla över till Klubben imorrn och prata med dem och kolla om de har en Stream2 uppkopplad i butiken. Den kanske har samma problem men ingen har märkt nåt...

Jo skrev ju att det verkar vara 1 sekund :-) dock så spelas den första sekunden vad jag ser men ljudet startar först efter 1 sek. Kör du toslink också? Felet kanske inte existerar med rca?

Jag kör med RCA.

Postad 13 September 2014 - 22:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
Jag fick ett mail från Argon i Danmark runt halv tiotiden ikväll om att Argon har kontaktat Spotify angående problemet med Stream2. Snabb respons i alla fall...hoppas det löser sig med en uppdatering av mjukvaran.

Postad 14 September 2014 - 08:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Najs, jag trodde det var argon som koda själva till sin streamer?

Postad 14 September 2014 - 09:58

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Najs, jag trodde det var argon som koda själva till sin streamer?

Vem som gör vad spelar ingen roll bara det blir fixat. Jag antar att Argon behöver support från Spotify. Nu öppnar klubben snart och jag skall pallra mig dit.

Postad 14 September 2014 - 11:32

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
Problemet är löst med min Stream2. Det var mitt exemplar det var fel på. Har fått en ny från klubben.

Postad 14 September 2014 - 11:35

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Problemet är löst med min Stream2. Det var mitt exemplar det var fel på. Har fått en ny från klubben.

Då borde ju det vara fel på min också?

Mök att skicka tillbaka och skaffa RMA osv.

Redigerat av SKIBBE, 14 September 2014 - 11:36.

Postad 14 September 2014 - 12:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Då borde ju det vara fel på min också?

Mök att skicka tillbaka och skaffa RMA osv.

Fasiken också, den nya stream2 funkade ok tills jag uppdaterade den med senaste mjukvaran. Nu har jag samma problem igen. Klubben skulle maila Argon omgående om detta sa dom idag. Det konstiga är att klubbens demo också är uppdaterad men funkar ok.

Postad 14 September 2014 - 12:35

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Fasiken också, den nya stream2 funkade ok tills jag uppdaterade den med senaste mjukvaran. Nu har jag samma problem igen. Klubben skulle maila Argon omgående om detta sa dom idag. Det konstiga är att klubbens demo också är uppdaterad men funkar ok.

Ja det låter märkligt, jag provspelade aldrig min med den medföljande Connect FW, utan uppdaterade direkt. Jag stör mig ju inte på att missa 1 sek i början på varje låt. Men bara det inte är ett hårdvaru fel som inte kan lösas med en FW uppdatering.

Redigerat av SKIBBE, 14 September 2014 - 13:02.

Postad 15 September 2014 - 07:58

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
Nya nätverksspelare med Connect från Pioneer. http://www.ljudochbi...natverksspelare

Postad 15 September 2014 - 17:04

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Börjar blir lite less. Den 28 Augusti var jag till lokala hifiklubben för att köpa en svart Bluesound Node. De hade ingen hemma men skulle bestämma hem åt mig. Dagarna gick och fick ingen. Kontaktade åter igen huvudlagret och de verkar som de får in fler den 24! Tidigare datum var sagt till 12...

Det skall alltså ta 1månad att få hem den på laget! Må de skämmas ordentligt!

Postad 17 September 2014 - 07:11

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0
Jag har som sagt problem med Stream2. Om man spelar en Spotifylista och låter appen byta låt själv, så missar man början på låten, ca 1 sek. Hoppar man manuellt, dvs trycker på next så funkar det. Problemet är bara i läge connect, spelar man direkt på plattan så är allt ok. Klubben kunde också höra felet när jag var dit med streamern och jag fick en ny. Den funkade ok tills en uppdatering av mjukvaran dök upp. Efter installation av den så var problemet tillbaka. En annan person på denna tråd har också samma problem och nu undrar jag om det är nån mer som uppmärksammat detta? Argon, Frontier silicon och Spotify kan inte förstå hur detta problemet uppkommit och börjar antyda att felet kan ligga på annan utrustning som tex nätverket.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.