Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation VR

862 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation VR (VR-glasögon) 9 7.719998 (24) Inga priser
Sony PlayStation VR - Worlds Bundle (inkl. Kamera) (VR-glasögon) 9 8.894736 (18) Inga priser
Sony PlayStation VR (inkl. Kamera & Move) (VR-glasögon) 9 (0) Inga priser

Postad 18 March 2016 - 14:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

It’s been an exciting week for PS VR, but we still have more news to share. Starting at 7:00 a.m. PT on Tuesday, March 22nd, pre-orders will open for the PlayStation VR Launch Bundle at participating retailers.

Exclusively for pre-sale and in limited quantities, this bundle will include:

• All contents of the PS VR core bundle:
    PS VR headset
    PS VR cables
    Stereo Headphones
    PlayStation VR Demo Disc
  • PlayStation Camera
  • 2 PlayStation Move motion controllers
  • PlayStation VR Worlds (disc)

Postad 18 March 2016 - 14:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

^ $499

;)

Postad 18 March 2016 - 15:22

merry
  • merry
  • Forumräv

• 685 inlägg
  • 0

Måste va rätt tungt att kränga vr genom trailer hemma i soffan, säger ju liksom ingenting om upplevelsen, man måste ju ha grejerna på sig ju.

Postad 18 March 2016 - 15:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja det var precis en artikel om det på Kotaku. Word of mouth och demostationer (förhoppningsvis) kommer vara drivande. Tror att många som köper VR kommer att vilja visa det för de de känner.

At a PlayStation VR event yesterday, I experienced the disparity myself. I was in a room full of people in goggles all looking like Stevie Wonder as they swayed and bobbed their heads while playing VR games that just didn’t look all that cool in the monitors around them. Those monitors were supposed to be showing the rest of us what the VR gamers were seeing, but a monitor can’t really do that.

I was talking to one of the developers, being polite, expressing my curiosity. He was assuring me that usually Rebellion turns their games up to 11 but that in VR you need to turn them down to 7 to avoid sensory overload. The problem is that then the games look like 7s on the TV. The journalist ahead of me finished his session, I put the headset on and–holy shit–it does indeed look like an 11 when you’re inside it.

I was even more impressed with a three-on-three VR sports game called RIGS, which, apologies if I haven’t bored you with that description already. I’m not big on sports games myself, but I am big on this one, now that I’ve virtually stood some 15 feet off the virtual ground while wearing a heavily-armed virtual mech suit.

Redigerat av Zoiler, 18 March 2016 - 15:25.

Postad 22 March 2016 - 18:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
$499 för helpension.

It’s been an exciting week for PS VR, but we still have more news to share. Starting at 7:00 a.m. PT on Tuesday, March 22nd, pre-orders will open for the PlayStation VR Launch Bundle at participating retailers.

Exclusively for pre-sale and in limited quantities, this bundle will include:
All contents of the PS VR core bundle:
PS VR headset
PS VR cables
Stereo Headphones
PlayStation VR Demo Disc
PlayStation Camera
2 PlayStation Move motion controllers
PlayStation VR Worlds (disc)
At $499.99, this bundle provides an unbeatable value for those of you looking to get right into VR gaming with your PlayStation 4. Since we’re including one of our top PS VR launch games, PlayStation VR Worlds, we know you’ll have a great experience right out of the box. This bundle will also be available in Canada for $699.99 CAD.
If you miss out on this wave of pre-orders, fear not – we’ll have another wave in the summer.
The core PS VR bundle, which has a suggested retail price of $399.99 USD / $549.99 CAD, is not available for pre-order.

Postad 23 March 2016 - 12:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Blir väl en 5500 här?

Postad 23 March 2016 - 15:54

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Announcement trailer https://www.youtube....h?v=yFnciHpEOMI

De här trailersarna lär sätta världsrekord i att ljuga gällande bildkvalitet :P

Jobbigt se into the deep trailern. Endless Ocean 3 i VR då har man så man gör till pensionen. Släpps det på Sonyn så köper man PS VR på stört.

Postad 23 March 2016 - 16:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

De borde göra Abzu i VR.

http://www.youtube.com/watch?v=403DsARZqoo

Postad 23 March 2016 - 16:33

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Announcement trailer https://www.youtube....h?v=yFnciHpEOMI

De här trailersarna lär sätta världsrekord i att ljuga gällande bildkvalitet :P

Ja det här såg bra mycket bättre ut än det jag sett tidigare... Ser verkligen ut som något som skulle kunna väcka mitt intresse för spel på nytt (fast jobb, ungar och hund inte tillåter mycket ego-tid...)

Postad 05 April 2016 - 07:23

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Det är lite kul att webhallen har haft morpheus uppe så länge och priserna har ändrats hela tiden. Nu ligger den på 4790 kr, får se vad det blir på releasen. 

http://www.webhallen...tcl=search:live

Redigerat av Unregistered1b385464, 05 April 2016 - 07:27.

Postad 05 April 2016 - 07:51

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Någon som har testat VR och kan berätta hur ni uppfattar 100 grader (morpheus) eller 110 (oculus) som verkar bli standard. Är det stor skillnad i upplevelsen för det som mot förmodan testat båda? Sedan påstås att upplevelsen aldrig kommer att blir riktigt bra förrens man har eyetracking, vad tror ni om det?

Redigerat av Unregistered1b385464, 05 April 2016 - 07:52.

Postad 05 April 2016 - 13:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis så begränsas vi inte till 110 graders fov med framtida versioner och det kommer va standard med bredare fov än så. Så länge synfältet inte totalt fyller ut vår perifera vision kommer det göra stor skillnad men större fov ställer högre hårdvaru och upplösningskrav.

Eye tracking överlag tror jag det kan orsaka mer illamående men i vissa fall är det ju läckert. Googla tobii eye tracking. Huvudsaken är att du kan flytta vyn genom att vrida på huvudet i 6dof utan märkbart lag.

Postad 06 April 2016 - 08:07

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ja på sätt och vis är det ju inte "riktig" VR förens vi har full betraktningsvinkel. En möjlighet kanske är att ha suddigare grafik som kräver mindre hårdvarukraft i periferin, men jag vet inte hur det skulle kännas av användaren. Hur är det nu, hur ser periferin ut.. svart?

I många fall behövs inte eye tracking, tex i actionspel kan jag tänka mig då man naturligt rör huvudet kan jag tänka mig. Men i ett äventyrsspel där du tex använder en virtuell dator eller något annat som inte kräver så mycket huvudrörelser kommer det att bli kännbart om hårdvaran inte kan följa ögonen. Skall kolla tobii.

Postad 06 April 2016 - 10:25

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Man ser en svart "ring" när man tittar genom vr goggels. Lite överdrivet.

Upplösningen är ett mycket större problem enligt mig.

Postad 06 April 2016 - 19:41

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Tråkigt att Nordisk film fortfarande är så dåliga på att hålla koll på valutakurserna :(

£349.99 / €399.99 / 4790SEK

Redigerat av e3henri, 06 April 2016 - 19:41.

Postad 07 April 2016 - 21:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Amazon? :)

Postad 08 April 2016 - 00:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Playstation VR Is Ridiculously Polished For Something Still in Development

Svettfaktorn alltså :mellow:

Postad 08 April 2016 - 01:38

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Får gärna byta till velour. Hmm vad är oddsen vi kommer kunna köra xbox one spel med PSVR i windows miljö?

Postad 12 April 2016 - 16:17

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Det låter ju väldigt lovande på recensionerna även om det inte är så kul att svettas som en gris. Men jag antar att detta bör vara möjligt att ordna relativt enkelt. 

Det finns ju många projekt på gång för morpheus. Ett annorlunda är att gå igenom Tjernobyl, ser ut som ett fall-out spel.

https://www.youtube.com/watch?v=reIzoNE9WcE

Postad 12 April 2016 - 16:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ett annorlunda är att gå igenom Tjernobyl

Det kommer att göras många såna upplevelser med VR, naturdokumentärer kommer bli helt annorlunda i framtiden om man säger så.

Postad 12 April 2016 - 17:37

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

googles street view kommer tas till en ny nivå.

Postad 12 April 2016 - 20:28

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag har lite svårt att se hur verkliga miljöer som t.ex. en naturdokumentär skulle kunna bli speciellt revolutionerande. Det handlar ju bara om att man själva kan styra riktningen på kameran, men du kan fortfarande inte flytta kameran fritt eller bestämma fokus. Det blir ju inte direkt att man fritt kan smyga runt bland lejonen i djungeln. Fokus är ett stort problem med dagens 3D filmer där ögat inte kan välja fokuspunkt utan tvingas titta där filmskaparen lagt fokus.

En renderad miljö däremot....

Postad 12 April 2016 - 20:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Istället för att se naturdokumentärer på en platt skärm, så kommer du kunna "vara där" och dessutom titta dig omkring åt vilket håll du vill. Inlevelsen blir helt enkelt mycket bättre med rätt skala, närvaro och möjlighet att titta vart man själv vill. Tänk dig att vara under havet och se en valhaj på nära håll, det kommer inte vara som att titta på TV. Du kommer se storleken och känna närvaron på ett helt annat sätt, mycket mer som om du vore där i verkligheten. Även om du inte kan röra dig så är inlevelsen överlägset mycket bättre.

http://www.polygon.c...ure-documentary

http://www.fastcompa...id-attenborough

http://www.wired.co....l-reality-films

All liknande media kommer snart vara VR.

För att inte tala om skolan, som kommer revolutioneras. Lyckliga barn som växer upp med VR-inlärning medan vi fick titta på tjock-TV från 10 meters avstånd =/

Edit: Sen är det bara början, de har tydligen redan gjort renderingar av t .ex. pyramiderna som man kan röra sig fritt i.

For one previous series, the team used advanced laser scanning technology to render astonishing structures, such as the pyramids in Egypt and the ancient desert city of Petra in Jordan. Using this data they were able to create what is known as a "point cloud," made up of billions of measurements which would allow them to re-create the objects in a 3-D environment. Adding the VR component that lets a user explore these models for themselves, Prosser says, is just the next logical step in the process.

Problemet är ju dock fortfarande att rörlighet i VR sker med teleportering än så länge, men även det finns det ju lösningar på väg för.

Sen nöjer jag mig med safariturer så länge, men i framtiden kommer det säkert gå att gå vart man vill. Bättre än TV iaf, enda som är bättre är att vara där i verkligheten. Vilket för övrigt är rätt svårt när de åker tillbaka till livet i havet vid Jordens ursprung :P

For their debut into virtual reality documentaries, Alchemy is sticking to an on-rails model that will guide the user through an environment, while giving them space to look around and interact with certain elements. (Imagine a safari truck being driven by a tour guide.)

"This on-rails approach allows us to produce the images that will match up to TV and film photo-real quality," says Geffen. "Don’t get me wrong, though: We’re also working to create experiences where you can go everywhere and anywhere. This medium is so new that we’re still working out the best way to make the technology as effective as it can be. This is something that will evolve over time."

Redigerat av Zoiler, 12 April 2016 - 20:51.

Postad 12 April 2016 - 21:55

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ja intressant. Sen blir antagligen gränsen mellan naturfilm och spel mer och mer hårfin. I tjernobyl film/spel eller vad man skall kalla det har det fört in animationer och antagligen interaktiva moment.

Postad 12 April 2016 - 22:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja i takt med att spelgrafiken blir bättre så blir det ju så. Prestandan ökar bara, det vi har nu kommer framtiden att skratta åt.

Postad 15 April 2016 - 11:19

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Vad jag läst så skall en ny version av PS4 (4.5) komma till hösten. Den är antagligen än mer anpassad till morpheus med bland annat en starkare hårdvara. Kanske ett bekymmer inom en relativ snar framtid att den äldre PS4:an inte kommer att vara kompatibel med det allt mer krävande spelen från morpheus.

Postad 15 April 2016 - 13:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

PS4 är ju hela deras användarbas, PS4K får de börja om från noll med. Så det tar nog ett bra tag innan det är värt att göra spel som inte ens fungerar på PS4.

Postad 17 April 2016 - 06:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Inte ens säkert de kan/får göra spel som bara funkar på 4.5 och inte 4.

Postad 18 April 2016 - 11:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Jag börjar faktiskt bli mer och mer sugen på PS VR istället för Oculus och Vive.

PS verkar få roligare exklusiva titlar, och verkar ju även ha lite finare display med mindre screendoor osv, om rapporterna stämmer.

Spelen på PS VR ser mer ut som "riktiga" spel, medans det mesta jag sett hittills på Oculus och Vive (det sista nämnda har jag ändå ingen plats för att rigga upp här hemma), mest ser ut som mobil och Wii liknande gimmickspel. Visst finns det gimmick spel även på PS, men inte riktigt i samma mängd, som det ser ut just nu.

Så om PS VR får de bästa exklusiva spelen, då skiter jag i VR till PC och skaffar en PS4:a igen :)

Vi får se hur det ser ut i höst när den släpps.

https://www.youtube.com/watch?v=0vrUNZR9iro

Postad 18 April 2016 - 12:56

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Ace Combat 7 och GT 7 är väl det enda intressanta där. Ace of Combat kommer förhoppningsvis på PC också och GT serien har jag gett upp hoppet på. Nä kom igen Sony Endless ocean 3 jag köper PS 4.5 och PS VR på stört! 

Postad 02 May 2016 - 18:33

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

http://www.gamesrada...tation-vr-game/

Postad 05 May 2016 - 23:59

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Men kommer denna generationens VR stödja eye tracking? Jag tror det är väldigt viktigt att man själv får sätta fokuspunkten, som sagt så har dagens 3D filmer ett förutbestämt skärpeplan vilket gör att man inte kan titta på "fel" ställe för det blir bara suddigt.

Postad 06 May 2016 - 00:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ne de har inte det, man måste vrida huvudet för det man vill titta på.

Postad 20 May 2016 - 15:11

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Bara StarVR som verkar stödja det av de VR headsets jag har lite koll på. Men högst osäkert om de släpps i år eller ens kan räknas in i denna generation :)

Måste få till det bra annars kan det bli mer åksjuka verkar det av de som testat tobiieye med reguljär monitor. Den som lever får se men just nu går allt utan Roomscale bort. Känns logiskt om Sony skulle satsa på det. Gemene man har mer utrymme i vardagsrum än i sovrum/kontorsrum och det verkar ju som roomscale är revolutionen mer än någonting annat :)

Postad 20 May 2016 - 16:56

Unregistered1b385464
  • Unregistered1b385464
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Fast jag har det nog inte (plats) och utifrån recensioner som jag har sett och läst så verkar ju roomscalingen göra vr spelen betydligt mer givande. Hoppas att det mer "stationära" spelen blir bra dock.  

Postad 15 June 2016 - 19:53

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Jag ser främst fram emot flygsimulatorer och skräckspel när det kommer till VR. Det där X-wing spelet, total j*vla awesomeness. 

Postad 15 June 2016 - 20:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sony väntar få brist på enheter till launch pga högt tryck, som väntat. Tur man förbokat ^^

Postad 15 June 2016 - 20:08

emiltinebo
  • emiltinebo
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Vad tror ni om allt det här?

Jag köpte PS4 just för PSVR. Jag är sjukt nyfiken på den tekniken.

Men nu när Sony sagt att de håller på med PS4 Neo som tydligen skall ge bättre prestanda i just VR så blir jag lite skeptisk...

Vi som har "original"-PS4, går vi miste om PSVR-upplevelsen? Får vi en nerskalad version? Är det ens lönt att sitta och hoppas?

Postad 15 June 2016 - 20:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vi som har "original"-PS4, går vi miste om PSVR-upplevelsen? Får vi en nerskalad version? Är det ens lönt att sitta och hoppas?

Nej, det är redan massvis med folk som har testat PSVR på vanliga PS4 och det funkar jättebra. Det kommer bli bra även på PS4.

Postad 15 June 2016 - 20:43

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Jag kommer nog ändå invänta Neo innan jag skaffar PS VR, man vill ju liksom spela som det är tänkt. 2017 kommer bli dyrt med PS4 Neo + VR, Xbox Scorpio och Nintendo NX :D

Kanske ska man ändå köpa PS VR vid releasen och sedan se förbättringarna som blir med PS Neo, då märker man ju av det som mest. Samtidigt vill man ju spela spelen på det allra bästa sättet.

Postad 15 June 2016 - 20:54

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

X-wing dogfights i VR - kan inte bli bättre! PSVR är väl designat för PS4 så det kommer säkert fungera bra med den kombinationen. Får se hur mycket bättre VR blir med Neo.

Postad 16 June 2016 - 08:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Ett väldigt bakvänt och pessimistiskt sätt att se på det.

PS VR är framtaget för bas-PS4. Neo versionerna kommer förstås vara bättre (vore ju rätt meningslöst att lansera Neo annars) men de versionerna ska ses som "uppskalade" snarare än att bas-versionerna är "nerskalade".

Inte konstigare än vad det är på PC, kör man Rift/Vive med R9 290/GTX970-kort så lirar man bas-versionen, sitter man med t.ex. ett GTX1080 får man en "uppskalad" upplevelse.

Postad 20 June 2016 - 13:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

De har satt upp demostationer i affärer nu i USA, kan browsa intryck här.

Postad 28 June 2016 - 11:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

De har satt upp demostationer i affärer nu i USA, kan browsa intryck här.

Riktigt bra tråd med flera vettiga inlägg.

Extra intressant att höra de med Vive erfarenhet ge båder negativa och positiva synpunkter iförh till just Vive.

Ergonomin verkar Sony lyckats väldigt bra med.

Postad 28 June 2016 - 14:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Den stora nackdelen är ju framförallt att de inte har roomscale och att kontrollerna inte är precis lika exakta som Vives. Undrar om det kan läggas till längre fram.

Postad 28 June 2016 - 21:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Blir nog PS VR2 till PS5 i så fall.

Postad 24 July 2016 - 19:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

De gjorde nyss en poll i Japan, frågade tusen japaner om deras intresse för PSVR. Det var endast ynka 5 % som inte alls var intresserade... det kan bli en riktig hit där för de gillar sina waifuspel.

Redigerat av Zoiler, 24 July 2016 - 19:24.

Postad 24 July 2016 - 20:00

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Waifu det var nå nytt men låter som något som borde pusha roomscale om man ska leva livet med virtuell maka :)

Postad 30 July 2016 - 13:17

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

http://www.polygon.c...t-tracking-area

Roomscale även för PSVR. 

Postad 30 July 2016 - 14:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

"and move around in an area that's roughly 1.9 by 2.4 meters,"

Nice, ungefär dom måtten jag fick plats med, när jag hade min Vive :)

Undrar bara hur bra trackingen funkar, när man har ryggen mot kameran, och kroppen skymmer kontrollerna.

Fast det kanske blir mest gameplay riktat framåt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.