Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 65PUS9109 - bra eller anus?

303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 February 2016 - 12:25

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Kan man köra SVT play, Viaplay och Netflix från en Shield?

Postad 21 February 2016 - 13:40

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Kan man köra SVT play, Viaplay och Netflix från en Shield?

Netflix och svt play funkar. Viaplay inte, du får casta viaplay till shielden med en telefon eller surfplatta.

Postad 21 February 2016 - 14:48

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Netflix och svt play funkar. Viaplay inte, du får casta viaplay till shielden med en telefon eller surfplatta.

Ok, så det enda jag vinner med Shield är eventuellt 4 k streaming på Netflix om jag betalar extra för det. 

Setupen är inte så familjevänlig, först kördes Netflix från Philips tvn, och viaplay, men HDMI arc bekymmer jag hade med ljudspikar emellanåt osv valde jag att istället kolla på detta via ps4. på ps4 saknar jag svtplay.

Casta hade jag i o f sig kunnat leva med, men funderar påa tt sälja shielden och bara köra på det jag har, eventuellt att köpa en Apple tv 4. Då får jag tillgång enkelt till mina bilder från iCloud.

Laggar viaplay förresten när man kollar på sport via casta?

Har en Chromecast som jag innehåller har kopplat till huvudtvn, som skulle kunna lösa allt jag vill se. Men den tar jag ibland med mig när jag åker iväg . 

Spel har jag ingen nytta av på shield skulle jag tro, Har knappt tid med ps4.

Postad 21 February 2016 - 16:02

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Ok, så det enda jag vinner med Shield är eventuellt 4 k streaming på Netflix om jag betalar extra för det. 
Setupen är inte så familjevänlig, först kördes Netflix från Philips tvn, och viaplay, men HDMI arc bekymmer jag hade med ljudspikar emellanåt osv valde jag att istället kolla på detta via ps4. på ps4 saknar jag svtplay.
Casta hade jag i o f sig kunnat leva med, men funderar påa tt sälja shielden och bara köra på det jag har, eventuellt att köpa en Apple tv 4. Då får jag tillgång enkelt till mina bilder från iCloud.

Laggar viaplay förresten när man kollar på sport via casta?
Har en Chromecast som jag innehåller har kopplat till huvudtvn, som skulle kunna lösa allt jag vill se. Men den tar jag ibland med mig när jag åker iväg . 
Spel har jag ingen nytta av på shield skulle jag tro, Har knappt tid med ps4.

Den fungerar lika bra som chromecasten när det gäller casting men testa annars tror inte du får jättemycket mer för den oöppnad än att den är provad.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.